Written by AbangNara | April 28th, 2010

bulan mengambang

Perhatian kepada semua pembaca BeautifulNara yang tengah online sekarang ini, sila keluar ke laman rumah anda dan tengok bulan. Kami try ambil gambar tadi tapi gagal. Tak cukup cahaya. Kalau sesiapa ada ambil gambar dan nak kongsikan boleh la hantar kat kami di borakartis [at] gmail.com.

Sesungguhnya Allah itu Maha Berkuasa. Entri ini ditulis pada 28 April 2010 9.00 malam. Lagi gambar dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Terima kasih kepada DausPozi.

P.S: Kalau dari Sungai Buloh nie tak nampak bulan tapi nampak awan sebijik yang besar gile tutup bulan tue. Tapi daripada info lain cakap nampak bulan besar dan terang gila malam nie. Wallahualam.

bulan mengambang

bulan mengambang

bulan mengambang

bulan mengambang

TAGS:
PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

62 responses to Tengok Bulan Di Luar Rumah Anda Sekarang Dan Kagumilah KehebatanNya

  1. kaiz says:

    yay…dah nampak dah..td odw blik keje…

  2. mama mia says:

    ha’ah i dh tgk d moon outside my house. very nice n beautifuly. thanks god. allah huakbar… allah maha berkuasa. i try to snap d moon but my fon’s cheaper so nampak blurr sgt d pic.

  3. rokiah says:

    sy pn da tgk gk…kt kuantan ni…very beautiful…blk2. kt beautiful nara ader comment plak…mmh bulat dan sgt terang….awan2 kt keliling die pn leh nmpk…Subhanallah…

  4. TAQ RAFAEL says:

    kt penang bulan penuh..tp cam biasa ja..x la besar mcm kt KL kot…maybe blom masok waktu lg..hehehe

  5. Dauspozi says:

    aku ada gambar…

  6. Jay Ar says:

    adakah bulan di tempa aku ni klihatn sma ngan tempt korang…?
    apa yang aku nampak blur je mungkin sebb mendung. senja tadi hujan lebat giler.

  7. Ain says:

    memang lah cantik…………..keagungan Allah…

  8. Hyunrim says:

    Tdi trun cafe dlm pukul 8:15 mlm nak ambk barang.. Pandang kt langit n perasan bulan purnama yg sangat cantik.. Dlm hati pun ckp ” subhanallah, cantiknyer bulan mlm ni”

    x sangka ramai jgk yg perasaan.. Allahuakbar!!!

  9. johndoe says:

    mmg betul laaa
    aku lokasi shah alam..seksyen 17.dok level 3
    bulan sangat2 jelas.ditemani aliran sungai yang lehh dilihat dari balkony aku.huhu sungguh menenangkan!!

  10. Gosipgurl_fea says:

    i CAN”T SEE ANY?????????? wasup wei????

  11. opah rawk says:

    sy nmpk gk td…masa jln nk blik umh.
    nmpk cm dkt je. tp kaler cm oren2 skit…subhanallah

  12. jane says:

    bulan penuh dan cantik….. subhanallah

  13. Jay Ar says:

    ala… sedihnya aku…. nmpaknya xde rezeki le nak menjamu mata cam korang.
    aku org selatan…..

  14. azfar says:

    ada gmbr post la link kt sni..aku nk tgk jgk..awan besar gedabak block..

  15. akuzle ayu says:

    salam, abg n kak nara serta sme peminat setia BN….

    x sangka plaks kt BN pon ader entry psl neh yea? ingat psl artis jeks….ehehehhe

    btui, td sy pon pasan bulan sgt terang n bercahaya mlm neh…. allah maha besar!! subhanallah….. n now kt tv2 ader citer ‘the day after tomorrow’……

  16. Jay Ar says:

    tme ksh pd dauspozi. laupun hanya gambar xla aku ketinggalan….

  17. ajuera says:

    ari ni bln terang benderang..smlm bulan dilinkungi dgn bulatan yg besar…ehh pelik2 la kelihatan bulan skrg ni..emm..Allahuakbar!!

  18. syazni says:

    nampak jugak td, cntik sgt :D

  19. Bento Malaya says:

    Baru je tengok kejap td.Try snap pki phone tapi sgt blur…tp serius sangat cantekkk…jelas sgt!

  20. JAI says:

    Fenomena apa nie???Jap nak korek kat pakcik sedara sebelah moyang aku..pakcik google..ahaks..

  21. dyna says:

    hurm,saya kat tganu. masa balik masjid solat magrib tadi dah nampak…mase tuh bulan baru nak naik…lebih besar tau dr mase entry abg nara ni ditulis….
    Subahanallah….

    • paper says:

      smayang maghrib kat masjid… lebih besar dr kisah bulan terang ni. best… i like n jeles. anak2 kecilku xspatutnya jadi alasan…

  22. kiki says:

    aah..ler aku br kuar tgk bulan tadi…subhanallah….terang sgt2 mcm kena suluh ngan sportlight….uniknya ciptaan tuhan

  23. Jay Ar says:

    kat tganu x ujan ke senja tdi, dyna?

  24. ADVedder says:

    salam..bang nara check email.. saya dah amik gambar satu utk BN.. ada ring skali…

  25. err.tapi yang saya tahu, kalau bulan nampak besar, tanda2 nak kiamat dah makin dekat.siapa boleh tolong jelaskan? huhu

  26. MISS NORA says:

    Cantik bulan malam ni!!! dan td teruja tengok klcc indah disimbahi cahaya bulan!!! :) Subahanallah!! :)

  27. alfablue7 says:

    td tgk ms pukol 10 stgh.bulan dh naik tinggi so x bsr sgt tp sgt terang mcm spotlight.

  28. Miss_hujaN says:

    Dr kuantan ..Mmg dpt lihat bulan terang penuh smlm ..Besar lak tu .. di samping kelipan cahaya bintang ..mmg beautiful sgt..kuasa ALLAH SWT ..Mahakaya ..Allahuakhbar3x

  29. raifana says:

    haah. smlm aku odw balik dari k.terenganu ke putrajaya. memang lawa.. sepanjang jalan nampak. dikelilingi awan2. comeiiii

  30. cassandra says:

    yup, memang betul. saya tinggal sungai buloh. masa berhenti kat trafic light untuk keluar makan semalam, saya perasan bulan penuh dan sangat bercahaya…kagum sungguh…

  31. ifuirafu_yusuri says:

    aku setuju..cantik bulan tue..mlm td pn sy lepak kat dataran shah alam,mmg cantik bulan tu..bulan penuh..kagum ngan kehebatan Allah

  32. Y says:

    betul2 mlm td kt uma aku pun leh nmpk bulan tue,terang + cantik…terkagum sejenak tgk bulan tue mlm td…

  33. sape2 je... says:

    Subhanallah… dulu2 macam penah dgr org cakap, salah satu tanda2 nak kiamat kalau bulan tu nampak besar n dekat. wallahualam…

    • cimot says:

      Allahuakbar..x sangka dapat tengok bulan n awan malam tadi yang berbeza dari selalu… me n anak2 terpana n lama kami tengok di luar rumah di sg buloh… x terkata..takut gak sebenarnya…wallahualam.

  34. Akak Leen says:

    eh, mcm janji2 pulak…smlm akak tlupa shut down notebook. then bila terjaga settle kn smua & time nk tido semula tu terpandang melalui tingkap, bulan penuh yg sungguh cerah & rasa mcm dekat jer. dlm hati berkata betapa indahnya ciptaan Tuhan. duk terfikir masa tu knp mlm ni bulan nmpk sgt terang & dekat. semua tu juasa Allah S.W.T. masa tu dlm pkl 3.30 am camtu la… kt msia dlm 11.30 pm camtu la…

  35. bdk baru says:

    SUBHANALLAH….

  36. Piston Pecah says:

    memang indah ciptaanNYA..

  37. curvy_luff says:

    apa tandanya tuh??? huhu… org kata tanda2 kiamat nak dekat…subhanallahhhhh

  38. miss_in says:

    bulan kelihat besar…tanda kiamat makin dekat…subhanallah

  39. Wawa says:

    nak dekat tgh bulan kot kak… mlm ni dh mlm 15 jamadilawal :D org kata kalo nmpak bulan penuh, selawat atas nabi :)

  40. intan says:

    mmg betul….mlm tadi tgk bulan penuh..subhanallah….keindahan ciptaan Yang Maha Agung……..( tgk bulan penuh ngan suami…) :)

  41. Liza says:

    Dr Klang..Subhanallah..sungguh pencipta yang sangat hebat..bulan malam tadi terang sangat & bulat..sampai ke subuh tadi klo u’ll perhati..still terang lagi..rugi sape x tengok..cantikkk sangat..syukur Alhamdulliah masih boleh melihat..

  42. mia says:

    dari sintok,kedah…pagi td 6.15 jalan kt luar bilik….nmpk bulan cantik sgt…bulat n cahaya terang..subhanallah..salah satu keindahan ciptaan tuhan…

  43. Jay Ar says:

    waktu ni di tempat aku awan gelap mulai memenuhi angkasa, sayup2 bunyi guruh sudah bergema. ini petandanya…….. hujan lagi le petang ni

  44. Jay Ar says:

    o…. o rintik-rintik hujan yang kasar dah mula turun….

  45. Jay Ar says:

    hujan yang teramat lebat semakin mencurah-curah. adakah malam ini cahaya bulan purnama nan indah seperti yang diperkata tidak kelihatan ditempat ku….

    dalam bunyi hujan yang lebat begini jiwaku tiba-tiba menjadi dingin… menjadi jiwang…

    tapi kenyataan yang harus aku hadapi adalah…. kerja-kerja yang tak pernah sudah!

    lau leh nak nangis cam dak kecik… wa…wa…wa….

  46. Rija|udDin uL-haQ says:

    “Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah menggelembung (membesarnya) bulan sabit ” -hadith riwayat Thabrani”
    .
    kiamat nak dekat dah……….
    .
    aku rindu kiamat!!!!

  47. Rija|udDin uL-haQ says:

    “Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah menggelembung (membesarnya) bulan sabit ” -hadith riwayat Thabrani”
    .
    kiamat nak dekat dah……….
    .
    aku rindu kiamat!!!

  48. hazzy says:

    semalam bulan mengambang…

  49. lavender says:

    pg td pun bulan masih cantik..

  50. sangkakala says:

    alhamdulilah…malam ini pun masih kelihatan bulan yg chantek…indah…

  51. mimielara says:

    kt area kepong xnmpk bulan sbb kne ttp ngn awan besar..tp efek cahaya bulan bersinar di balik awan sgt cntik

  52. Legalsounds says:

    This is my first time I have visited here. I found a lot of interesting information in your blog. From the volume of comments on your posts, I guess I am not the only one! keep up the impressive work.

  53. I study some thing new on several blogs daily. It’s continually stimulating to see content material of other writers and discover a bit one thing from them. Thanks for sharing.