Written by AbangNara | October 21st, 2014

Akhirnya hubungan Sharifah Sakinah dan kekasihnya, Aliff Adha bakal diikat dengan tali pertunangan pada 25 Oktober ini. Jutaan tahniah Abang Nara ucapkan. Mengikut perancangan yang dimaklumkan oleh Sharifah Sakinah sebelum ini, mereka berdua bakal berkahwin pada Mac 2015. Untuk makluman, Sharifah Sakinah dan Aliff Adha telah bercinta kira-kira setahun.

sharifah sakinah

Kad undangan untuk majlis pertunangan telah pun diedarkan. Tak sabar rasanya nak melihat Sharifah Sakinah di hari bahagianya ini.

sharifah sakinah

Semoga segalanya berjalan lancar buat Sharifah Sakinah dan Aliff Adha. Selamat bertunang Abang Nara ucapkan. Tahniah!!!

45 responses to (TAHNIAH)Sharifah Sakinah Bakal Bertunang Dengan Aliff Adha 25 Oktober Ini

  1. Pasta Girl says:

    congrats lah burit dah nak bertunang

    0

    0
  2. KELOLO says:

    Bertunang pakai kad?? Bertunang elok dirahsiakan dek non oii… macam macam la peel perkahwinan moden ni.

    0

    0
  3. sya says:

    seriusla bertunang pun ada kad jemputan?
    bkn ke pttnya bertunang dirahsiakan?

    0

    0
    • kad pun yg diberi tu kenalan dan sedara. bukannya satu malaysia macam tok ti.

      0

      0
      • sya says:

        Aku kalo dpt kad jemputan kawen pun x ingin nk pegi la..
        x berkenan dgn ko kinah oii..lain benar perangai dgn kak shiera ko..

        0

        0
    • red dot says:

      perlu ada hebahan tp bukan lah hebah melampau2..sbb dalam Islam hukumnya adalah HARAM meminang isteri org atau tunangan org..mcm mana nak tahu si polan tu dah bertunang kalau semua bnda dirahsiakan ye dak..tp yg tak eloknya umat Islam zaman skrg byk membazir perkara tidak perlu..contohnya, majlis bertunang dibuat besar2an sampaikan siap ada pelamin, ada sesi bergambar seolah2 dah nikah, siap buat khemah bagai, etc..lupakah kita bahawa perkahwinan yg berkat tidak dimulai dgn pembaziran..duit kalau byk sgt pun, gunakan setelah kahwin..byk perkara dan byk belanja selepas kahwin..kenapa membazir pada perkara tidak perlu..paling melampau adalah sesi pre-wedding shoot..apa kita lupa ke tunangan tu belum jd suami isteri lagi..pegang sana, peluk sini, dosa..kenapa suka suburkan maksiat..

      0

      0
  4. hehe says:

    ini kerlass kau siap ada kad utk engagement lagi..

    0

    0
  5. This outstanding feature enables you to easily and quickly
    locates whatever you may be looking for. Gradually, the online casino culture
    is emerging in the scenario and the best part is ‘ people are
    accepting it. Remember that this game is also considered as addictive game by nature
    and it normally grab your attention in such an addictive manner
    that you can’t help yourself to quit the game at any stage.

    0

    0
  6. MFBO says:

    Tahniah buat sharifah sakinah. Semoga dapat lihat perubahan perlahan-lahan.

    0

    0
  7. ina yg cantek says:

    baik korang bwak brtaubat.. kt pndamaran smalam toe bwu amaran je uollss..

    0

    0
  8. ina yg cantek says:

    oopssss!!!!!

    0

    0
  9. ARTIS SENDU says:

    sapa kata bertunang perlu dirahsiakan?..bukan ke HARAM kalau org laki nk pinang TUNANGAN org lain?.
    Bertunang or Berkahwin perlu lah di war2kan pada umum. (dah lupa kes fizz fairuz ke pinang isteri org)
    Cara seseorg nk menyampaikan konsep tunang tu je yg buat salah, bazir sana, bazir sini, itu yg haram!!.
    Alaaa retis apa nak kisah? ado duit jalaaaa daaa~~ (buat ala2 sengau KE)
    KBAI…

    0

    0
    • wawa ada 2 batang sekali says:

      sama cam tunang wawa zainal,. takde angin takde ribut, tunang mengaku dah beranak!!!! nan hado!!!!!

      0

      0
  10. puteri says:

    aliff dh pikir masak2 ker ni pilih sakinah…hmmmm

    0

    0
  11. anony says:

    Ade jugak org yg berkenan dgn minah gedik mengada2 yg attention seeker ni. Agaknya nak menumpang populariti tu.

    0

    0
  12. beberd says:

    Muka ala2 laki misya omar ja..pic yg nganga tu mcm lawa kan…awat pilot2 yg mnikah ngan artis susah beno nk nmpk yg ensem..?..gemok la..pendek la..mcm x sessuai..sory to say sbb ak kalo nek fligh slalu tgk majoriti steward ensem2 je…pilotnye seddeyyy…ni pndpt ak ja k..

    0

    0
    • One Direction says:

      pilot duduk kat cokpit, tak ada orang nak tengok. Tak payah handsome pun tak pe.

      0

      0
      • mawar says:

        hahahaha…lawak ar ko.aku setuju!!.dlm drama watak pilot kemain hensem.tp.realitinya hmmm..

        0

        0
        • Rondoletti says:

          Sbb kalau nak qualified bawak kapal terbang, bukan harapkan muka hensem je dik non oiii. Otak kena cekap, tak kiralah hensem ke dak. Sedih la tgk mentaliti korang – mcm sampah!

          0

          0
  13. Tak baik ahh korang says:

    Rupa paras kurniasn tuhan .. Tak baik tau korang.. Lainlah kalau perangai… Ini sendiri cipta…
    Oklah tu setahun bcinta terus ajak kawin
    Dari bercinta bertahun tak kawin2.
    Lagi parah tak pasti bercinta atau tidak
    Cth ;
    Fazura …. Bcinta ngan anak raja… Nan hado … Lama sgt bcinta
    Intan ladyana … Putus jugak
    Fara Fauzana … Tak tau nak peram sampai bila
    Nora Danish… Bkepit haram… Halal nya bila ntah
    Tu nelydia senrose n kakak nya tu nk tunggu brp tahun?

    Eh ramai lg lah

    0

    0
    • Anonymous says:

      fazura ptt rasa bersyukur kerana tiada jodoh. dgn track record keturunan yg ganas, ingat perkahwinan mampu bertahan ke? silap2 stp hari makan hati berulam jantung. nnt sepak terajang kita mcm sepak tiang bendera. fazura akan dpt jodoh yg lebih baik. amin

      0

      0
      • Dafi Gayah says:

        apa nak buat….anak raja dah tak hendak…habis madu sepah dibuang..,,nak tak nak, bersyukur jer lah…kwang kwang kwanggggg

        0

        0
        • Anonymous says:

          prangai anak raja mcm tu la yg ptt dijadikan sempadan. spttnya tjk la pragai yg elok dan sebagai org yg beragama.

          0

          0
      • dina says:

        ape kate wt statement tu letak mke sndr,nama penuh & alamat..

        0

        0
        • Kopulakyangsentap says:

          Acu ko letak dulu muka ko… Yg ko lelebih sentap knp? Dah tak betul ke apa org komen? Ke ko jantan yg suka tinggal pompuan or ko mangsa bcinta lelama tp pakwe tak ajak2 kawin?
          Lelaki yg baik sepatutnya bcinta sekejap n terus buat bini bkn bwk je hulu ke hilir last2 tinggal pi kawin ngan org lain… KEJAM GILER KOT JANTAN CAMNI…

          Pompuan! If dah masuk 2 thn asyik bkepit bila tanya pasal asyik ngelak .. ( hrp FAHAM YER… Ini bg JANTAN YG BAGI alasan yg tak munasabah … Konon nk beli umah 5/6 juta dulu ker) Cari lain jer.. Jantan camni takleh harap…
          BAIK BLAH DR KORANG KECUT HILANG SERI…

          0

          0
  14. entah sapa2 pun digossipkan says:

    allergic nama ni..ewwwww!

    0

    0
  15. Jonah Hills says:

    If I were to bring this girl home and tell my parents “I wanna marry her”, my parents would probably throw a tantrum over this.

    Cause who brings a whore home to become in-laws? Apparently this Aliff guy does.
    No shit, and I don’t believe marriage can change someone, especially Sakinah’s species.

    U know my saying is true. We ain’t in fairyland. This is reality.

    0

    0
  16. Lin says:

    lepas ni sure dia x promote diri dlm video lg sbb nk tunang dh…tgk je..

    0

    0