Written by AbangNara | April 22nd, 2014

Ruminah Sidek atau lebih dikenali dengan nama Mak Mah kini telah pun bergelar tunangan orang. Tunangan ibu kepada Adlin Aman Ramli ini dikatakan seorang peneroka Felda. Majlis pertunangan secara ringkas tersebut telah berlangsung pada 20 April yang lalu. Kalau tak silap Abang Nara, umur Mak Mah adalah sekitar 68 tahun.

mak mah bertunang

Daripada info yang Abang Nara, Mak Mah bakal bergelar isteri pada bulan hadapan. Jutaan tahniah diucapkan kepada Mak Mah atas berita gembira ini. Semoga perancangan Mak Mah untuk berkahwin berjalan dengan lancar. Info asal MediaHiburan.

75 responses to (TAHNIAH)Mak Mah Kini Tunangan Orang

  1. karim bin zema says:

    Tahniah la..sekian lama menjanda

    0

    0
    • TAHNIAH says:

      Alhamdulillah.. Ramai para alim ulamak zmn dulu apb istri mrk meninggal dunia.. mrk terus berkhawin. Dr zmn Rasulullah lg … Jngn pulak nanti ada yg komen dah tua pun nak kawin. Nabi Yahya wlpn da tua bila istri meninggal terus berkahwin smula. Ramai alim ulamak juga terus berkawin smula sbb nak meninggal dunia dlm berkahwin. Jngn ikut adat melayu tdk berkhawin krna kubur masih merah lg. INI BUKAN AMALAN ORG2 YG SOLEH. Wlbg mana pun bg wanita lihat keadaan dulu slps eddah. Wallahu a’lam. TAHNIAH IBU RUMINAH SIDIK. SMOGA MNDPT RUMAHTANGGA YG SAKINAH MAWADDAH WARAMAH DR ALLAH SWT. Aameen.

      0

      0
      • Neelofa says:

        laa,, tunang2 buat apa..
        kawin la terus, pelik la hakuuu..

        0

        0
        • TAHNIAH says:

          Sayang neelofa… bertunang merupakn Sunnah Nabi… syariat dlm islam sila rujuk surah al baqarah:235. Ada hukum fekah disitu…tiada apa yg pelik …. wlpn da berumur sekiranya kita ikut Sunnah. InsyaAllah smoga kita dpt Syafaat Rasulmu Nabi Muhammad saw di akhrt kelak. Wallahu a’lam. Neelofa pun kena bertunang dulu tau… da kawin ke?

          0

          0
        • mutiara says:

          hihi..comel pulak tunang2 neh..sederhana je..

          0

          0
        • amoi says:

          loh…Ape pun tahniah lah ye makmah :)

          0

          0
        • cerry berry says:

          Lopa sentap la 2 xda orang nak masuk minang dia, tengok mak mah walaupun dah berumur masih ada lg orang yg nak kan…tahniah!!!

          Lopa…nak tunang nanti jangan lupa pakai baju power rangers sekali dengan topeng ok..

          0

          0
        • juju says:

          suka hati diorang ler.. bkn salah pown

          0

          0
        • miss m says:

          peneroka..tahniah wak.. moga bahagia.. dapat peneroka pulak..

          0

          0
        • alo says:

          napa dislike neelofa? aku setuju ngan ko lopak. buat apa nak tunang2. nikah trus jela.. tunang x wajib, nikah wajib. aku x boleh imagine macamana malam pertama diaorg nti ye?

          0

          0
      • Fahrin Ahmad says:

        alamak, tunang2 pulak
        nak cop ke apa ni..
        kawin la ..

        0

        0
      • Aaron Aziz says:

        tengok diorang dah nak kahwin,
        fahrin ahmad bila nak kahwin plok

        0

        0
      • kambing gurun says:

        oh yeke.. baru saya tahu pasal hal ni… kat mana boleh lebih lanjut ek dalil mcm ni.. mcm menarik pulak nak baca.. anyway thanks for the info…

        0

        0
    • Kak Timah says:

      TAHNIAH,KAWIN JE LA TERUS,MALU LA ANAK CUCU TGOK XPYH TUNANG PON XPE

      0

      0
  2. jeles ngan mak mah says:

    laaaa sedih lah aku tengok mak mah bertunang. aku jugak yang belum. nak bertunang tapi tak jadi.. kekasihku lari ngan mantan pacarnya. sial sial sial

    0

    0
  3. ohyeke says:

    Ingt2 ler mati mak mah oi

    0

    0
    • yaya says:

      Xbaik ckp mcm tu…mati itu pasti….dia cuma ingin merasa bahagia, ada teman berbual semasa dia hidup ni… doakanlah mak mah tu nescaya ada org lain juga dgn senang mendoakan kebahagiaan kita juga..

      0

      0
      • tasya says:

        Pompuan yg mati dlm keadaan mempunyai suami adalah lebih mulia drp yg xde suami…Lgpun kahwin tu sunnah Rasulullah S.A.W…Dan perempuan bersuami lebih mudah mendapat byk pahala n mudah masuk ke syurga bila taat pada suaminya..

        0

        0
        • mimi says:

          lebih mulia dari xder suami?/ wow!! never heard of this. dengar dr mana??

          0

          0
        • lawok says:

          Klu tak tau cik mimi tyalah ostaz..

          0

          0
        • TAHNIAH says:

          Salam.. tasya betul tu awk cakap tp jk d bandingkan ppuan yg sengaja tak nak kawin. Kena br pencerahan biar terang & jelas. Sekiranya ppuan itu di takdirkan tdk d temui jodoh yakni bkn sengaja nak single dan menjaga aurt dngn sempurna & wanita yg solehah bila dia meninggal blh dpt mati syahid kecil. Itu kuliah yg aku blaja. Benar wanita mudah dpt pahala bila bersuami tp semasa israk mikraj. Kebanyakkn golongan wanita yg masuk neraka adalah wanita yg ingkar ckp suami & kufur dngn ihsan suami+ tdk bersyukur wlpn bnyk kebaikan di beri suami itu. Klu nak lbh lanjut jumpa ustz @ baca hadith berkaiatn. Wallahu a’lam. Peringatan buat diri sndri. Masing2 ada dugaan masing2 tak kira single@bekahwin. Berkahwinlah segera elak maksiat n berkahwin juga SUNNAH NABI MUHAMMAD SWT. Rasul suka umatnya yg ramai & berkualiti dr sudut agama.Jdlah umat yg pro aktif dlm meningkatkan kpendudukan ngra kita

          0

          0
    • Melati says:

      Kak Timah ni keturunan dia byk yg tak laku ..cemburu lah tu…

      0

      0
    • Melati says:

      ohyeke..entah2 ko yg mati dulu sebelum Mak Mah….tapi kebanyakan macam tu lah.

      0

      0
    • Melati says:

      ohyeke..entah2 ko yg nmati dulu ? boleh lah kawan gan Karpal Singh.

      0

      0
    • Melati says:

      Bodoh lah saper2 yg komen pasal Mak Mah ..kenapa tak kawin terus dan ingat2 lah mati… masaalah nya dia Bertunang gan org muda ker? kan sepadan tu…heran2 kita dan merdeka 57 tahun pun masih ader Melayu haprak yg punya perangai dengki….heran2

      0

      0
      • Bedah says:

        btol tuh.. biar lah diaorg nak bertunang dulu, next month kawen.. org tua tak boleh bahagia ker? hairan betol lah

        0

        0
    • Anonymous says:

      komen paling bodoh, sory to say..

      0

      0
      • Melati says:

        Saper tah yg kater saya komen paling bodoh..tapi dia tak sedor ..manusia2 yg suka komen tapi sembunyi nama adalah golongan org2 penting diri sendiri…CONTOH..Kalau umah dia hangus terbakar dia snaggup tinggal kan Mak sendiri janji diri sendiri selamat..org2 jenis Anonymous ni perangai nya ..sorry to say, hahaha

        0

        0
      • Melati says:

        Anonymous ni mesti muka macam getah pemadam kan Sory to say.

        0

        0
      • Melati says:

        Anonymous ni mesti muka macam getah pemadam kan Sory to say. Mak Mah Gigi ORI lah jgn buat Fitnah…

        0

        0
  4. minah jambu merah biru says:

    kenape mak mah nk tunang mak mahhhhhhh …nikah teroskn senangggg tol takkkkk mungkin mak mah nk kenal hati budi pak cik ni dulu takkkkkk hehe ape ape pon semoga bahgia ye mak mahhhhhh lov uuuuuuuuu suka ngan lakonan mak mah..

    0

    0
  5. opahpunnakkahwin says:

    lahh tunang lah plak , sape nak cop mak mah ni lau nak kahwin kahwin je lahh nyampah plak aku ngn org tua tua nak tunang tunang ni…

    0

    0
  6. anna says:

    omggggg…mak mah tunang…alamak rasa tercabar plak aku ni….heheheh

    0

    0
  7. LISA SURIRUMAH says:

    SO SUWIIITTTTT.. PHEEEWIIITTTT!

    0

    0
  8. Anonymous says:

    perkahwinan ke 5! tahniah!

    0

    0
    • sj2 says:

      betul ke yg ke 5?dulu kn mak mah byk madu..kene share kasih sayang..ok la skrg dpt kasih syg sorg2…hihi..gurau

      0

      0
  9. cik beltinsik says:

    mak mah telah buktikan janda pon berhak untuk mendapat kebahagiaan..kini akak bahagia di samping suami tercinta..hehe

    0

    0
  10. Joyah sport says:

    MAk mah, mkn jamu ok utk mlm pertAma. Brg lame x kene service Sekali service Mmg power! Sorry Mak mah…gurau2 pengantin baru.

    0

    0
  11. TAHNIAH says:

    Oh ye ke? Itu tandanya mak mah ada upmhhh…. mak mah nak kumpul pahala bnyk2. Org kawin bnyak pahala… pegang tangan.. gugur doser2. Awk da kawin?

    0

    0
  12. Mak Mah Fake says:

    alhamdulillah…Bakal suami peneroka Felda.. dpt le tumpang hari tua..peneroka ni banyak duit..

    0

    0
  13. Nek Joan Rivers says:

    You go gurlll!!!! Tok Felda put a ring on it!! Ko ada? Pakai tudong Fareeda bertingkat-tingkat lagi!!!

    0

    0
  14. bunga says:

    Alhamdulillah…. smoga semuanya berjalan lancar…. barakallah..

    Mak mah pun dah byak duit… yang dye cari peneman hidup,..

    0

    0
  15. zaza says:

    cinta org tua ni tk sama mcm org2 muda…kita xleh samakan dgn mereka.. cinta mereka lg ikhlas dn suci.
    syg makk mahh

    0

    0
  16. amin says:

    Hehe…comel sunggoh senyumn tunang mak mah ni… Mcm malu2 jer bgmbor…hikhik

    0

    0
  17. Tahniah Mak Mah….comel nya Mak Mah

    0

    0
  18. ati says:

    teruskan makmah, org tau komen je, benda yg baik2 ni mmg bnyak org xsenang, ade duit @ tak bkn halnye. yg penting ade kawan, anak pn ade famili masing2 bkn 24jam nk ngadap maknye..

    0

    0
  19. […] atas berita gembira ini. Semoga perancangan Mak Mah untuk berkahwin berjalan dengan lancar. – sumber […]

    0

    0
  20. bobcat says:

    kelas ko mak mah! hehe…

    0

    0
  21. enott says:

    hahah..nk gelak guling2..nk gak ko mah jd tunangan org..kwin jelahhh

    0

    0
  22. sueyah says:

    Cumel je bila mak mah bila bertunang dulu….. semoga ke jinjang pelamin ye mak mah.

    0

    0
  23. Wanita says:

    Alhamdulillah.. Tahniah!!! Smoga cepat2 ke jinjang pelamin.

    0

    0
  24. bro says:

    Jangan tunang lama2 mak mah..time bertunang ni byk dugaannya :)

    0

    0
  25. misiah says:

    Alhamdulillah….Tahniah Mah Mah

    0

    0
  26. anun says:

    tahniah.. teringin untuk berumahtangga, ada keluarga sendri, ada anak2 untuk doakan saya apabila tiada.. tapi belum ada rezeki..sudah berusaha tapi belum sampai jodoh..kadang sedih bila terfikir, cemburu bila terkenang, tapi saya yakinkan diri untuk terima segala ketentuan. saya percaya ada hikmah yang terhijab dari mata duniawi..

    0

    0
  27. Norsalwanie says:

    Tahniah..semoga kekal hingga ke hujung nyawa..Mak Mah

    0

    0
  28. Anonymous says:

    polident jgn lupa pakai ye mak mah

    0

    0
  29. Yana says:

    Tahniah mak mah..minat sgt kt mak mah ni..psl umur tu xkira la muda ka tua ka,yg pnting halal dimata Allah..jgn pdulikan apa yg org kata..yg penting mak mah bahagia didunia dan akhirat..Insya-Allah.

    0

    0
  30. Mak jemah pemalu says:

    Apabila kita berkahwin, kita mengikut sunnah nabi..jadi mengapa perlu malu?

    0

    0
  31. anon says:

    Pelik aku sb ade pengomen jahat yg suroh mak mah pikir psl mati. Kenapa org tua je ke yg mati?? Org tua tak boleh kawin ke?? Sape kita nak menolak ketentuan tuhan?? Dah nasib dia mcm tu, dah tua pun still ade jodoh. Nak wat camne. Bercakap tu guna otak sikit. Org tua ke muda ke, kita perlu teman berkongsi suka duka. Takkan bila tua depress and ingat mati jer.

    0

    0
  32. serena says:

    Bila mak mah bertunang and nak kawin ramai je yg mengucap tahniah, pd hal masa raja azmi buat bende yg sama ramai je yg mengutuk and mengeji, pd hal raja azmi lagi muda dari mak mah ni. Anyway, yg duk sebok persoal psl bertunang or kawin tu kenapa, dia org mintak duit kamu ke? Ni semua dah ditentukan tuhan. Tak boleh ke kita mendoakan je kebahagiaan dia org drp duk sebok mengata.

    0

    0
  33. kelkatu says:

    Biarlah dia nak bertunang ke tak pun. Yg kita sebok wat ape. Duit dia kehidupan dia, lantaklah.

    0

    0
  34. ely sue says:

    wow tahniah

    0

    0
  35. maria says:

    tahniah mak mah dan seluruh keluarga..perkara yg baik dibuat, kita kena suka..nak nikah bulan depan, alhamdulillah..dengar kata mak mah tu hari bakal suami ni cinta pertama mak mah dulu2..tapi masing2 kahwin dengan org lain..tup2 sekarang masing2 dah janda/duda..terbuka pulak hati utk bernikah bila kebetulan bertemu semula..alhamdulillah..perancangan Allah..semoga berbahagia berdua menemani masing2..

    0

    0
  36. HDQ says:

    Syukur alhamdullillah.. sampai juga jodoh nye.. tak kisah la utk kali ke berapa Mak Mah berkahwin, yg penting.. pernikahan ini mendapat restu dari ahli keluarga semua.. baru la berkat dunia akhirat.. insya allah.. :-)

    0

    0
  37. Anonymous says:

    Yang tua hanya pada umur tapi hati tetap sama dari kecil hingga tua. Keinginan orang tua sama je macam orang muda. Mereka masih punya keinginan dan perasaan cinta tau . Betul tak Mak Mah. Kalau lelaki tua asyik nak kawin lagi , apa salahnya pompuan tua nak kawin juga. Memang la bila dah berkahwin kehidupan mereka tak macam orang muda nak pergi honeymoon…maklum la dah uzur tapi sebagai peneman hidup . Tak la boring kesepian.

    0

    0
  38. BilaJoyahJadiJutawan says:

    tahniah Mak Mah Moga Berbahagia selalu bersama suami tercinta
    semoga cepat menimang cahaya mata yang comel2

    0

    0
    • joyahjongang says:

      lucu la wish ko bilajoyahjadijutawan..xkn ler dah tua cenggini dapat baby ag..hik3..peace

      0

      0
  39. mieowww says:

    ada iras lak muka mak mah n tunang nye..baik mak mah ler laku..haku yg muda ni pon xlaku2..sedehhhh..sob sob sob

    0

    0
  40. ngaaummm says:

    Tahniah buat Mak Mah ^_^…
    Cik Mieowww mane tau u blh dapat jodoh kt sni..nti mtk Abg Nara sponsor tau ;)

    0

    0
  41. […] (TAHNIAH)Mak Mah Kini Tunangan Orang (74) […]

    0

    0