Written by AbangNara | August 1st, 2010

juara imam muda

Walaupun sudah agak terlambat, kami tetap mahu mengucapkan jutaan tahniah kepada Asyraf yang kini bergelar juara @ johan Imam Muda Astro. Nama penuh juara Imam Muda ini ialah Muhammad Asyraf Mohd Ridzuan.

Sedikit petikan kata-kata Asyraf tentang program Imam Muda dan perancangan masa depannya:-

[note]Saya rasa program ini banyak mengubah hidup saya kerana menjadi pilihan orang pertama yang mengetuk pintu institusi imam. Banyak perkara yang saya lalui dan pelajari sepanjang mengikuti tutorial dalam program ini. [/note]

juara imam muda

[note]Insya-Allah, saya akan cuba menjadi seorang imam yang mesra remaja, cool, relaks, manja dengan kanak-kanak dan ramah dengan orang tua. [/note]

Harap-harap program Imam Muda ini akan disambung untuk musim kedua oleh pihak Astro tahun hadapan. Kalau anda salah seorang peminat Imam Muda, sila jadi fans mereka di Facebook Imam Muda.

69 responses to (TAHNIAH)Asyraf Juara Imam Muda Astro

  1. aiman says:

    tahniah

  2. wahhh Tahniah.. dia ni yg menang,,,
    miss the siaran langsung…

  3. lulu says:

    tahniah imam asyraf..kepada imam muda yg lain kehadiran anda diperlukan untuk meningkatkan syiar islam…

  4. akuzle ayu says:

    taniah juger utk IM Asyraf…. selamat berkhidmat utk masyarakat juger

  5. botol kicap says:

    alhamdulillah…moga2 menjadi idola anak2 muda

  6. Rohani says:

    Tahniah atas kemenangan…….moga menjadi pencetus impian anak-anak muda sekarang

  7. Fiz says:

    tahniah kepada pemenang..

  8. sis says:

    tahniah wat imam muda Asyraf,semoga rncgan imam muda akan terus ada seterusnya sprtimana AF 1,2,3,4,5,6,7,8????????????

  9. […] Read More: Beautiful Nara […]

  10. Bom aTOM says:

    Tahniah Asyraf dan semua Imam Muda.

  11. elya says:

    tahniah kpd smua imam muda.. Moga mjd contoh kpd anak2 muda yg lain..

  12. Kak Su says:

    Tahniah Imam Muda Asyraf…begitu juga kepada Imam Muda Hizbur…semoga ke-10 mereka ni dpt menyumbang kpd mengimarahkan masjid2 di negara kita…pada mulanya meneka IM Hizbur akan menjadi IM ( Johan ) melihat kpd perwatakan tetapi apabila melihat ketenangan dan cara IM Asyraf menjawab tugasan pertama mlm kemuncak tu sudah mengagak keputusannya…w/pun tahniah semua…

  13. sharinginfoz says:

    tahniah kepada asyraf dan hizbur dan semua yang menjayakan rancangan ini…

    Lagi Gambar Isteri Imam Muda

  14. Gadis Melayu says:

    Tahniah…
    Satu rancangan yang menarik dan dapat diteruskan dengan jayanya pada masa akan datang…

  15. Gadis Melayu says:

    Rancangan yang menarik…

      • Gadis Melayu says:

        maklumla dah lama tak masyuk sini…kawan2 seangkatan dulupun xde lg kat sini…sedih tul…
        dulu sya terkenal dgn panggilan PENARI POCO2 kat blog ni…dah ramai org baru kat sini, mmg tak kenal kan…hehehe…
        papon, salam perkenalan sume…

  16. arol says:

    tahniah…

  17. gosipgurl_fea says:

    whos he? ustaz muslim?

  18. shafwiee says:

    tahniah achap…akhirnye menjadi imam muda gak…husna..pon tahniah taw..nih rezeki selepas berkahwin…buat shbtku..moga kalian berdua bahagia dunia akhirat…

  19. ziha says:

    kenapa hizbur saya x menang..huhuuhuh(T_T)

  20. eiman says:

    tahniah kepada imam muda asyraf…

  21. tahniah buat beliau….

  22. Dato XXX says:

    bagi aku matlamat tak kena cara

    Imam muda ni memang bagus programnya

    tapi intipati konsepnya tak betul

    macam akedemi fantasia

    setiap minggu bila umum peserta terkeluar

    mesti menangis

    macam orang bodoh

    sepatutnya sebagai seorang Iman

    perlu tabah

    siaran ni dah macam bubur kacang

    seperti menyindir Islam pula

    lain kali astro perlu peka

    tak perlulah menangis2 ni macam akedami fantasia

    rujuk dulu dengan pakar Agama sebelum nak buat satu2 segmen

    Even dalam Islam pun kalau usung jenazah ke kubur tak bagi menangis lebih2

    aku harap imam muda ni betul2 jadi imam yang mengembangkan ilmu agama Islam dan bukannya imam akedami fantasia

    • wakakakakaka says:

      mereka menangis bukan mcm akademi fantasia ar…. AF sebab tak cukup populariti di dada… melalak2 tak cukup lagi… tak sempat nk berkasih2an…

      bagi IM~~mereka menangis sebab tak cukup ilmu IMAM di dada… orang muda kan…. persahabatan dalam satu hubungan kekeluargaan sambil menuntut pembelanjaran bersama….

      tak beza ke antara AF dan IMAM MUDA??? cube tgk konsep & objektif between AF dan IM??

      lagi satu… AF ada UNDIAN SMS.. IMAM MUDA TIDAK ADA SMS…

      harap Dato XXX sila ar tgk IM dari episod pertama dan terakhir.. k…

      • secret says:

        yup aku sokong ape pendapat ko wakakakaka.. jgn samekan imam mude dgn siaran akademi.pertandingan diaorg xsame.imam bertanding merebut ilmu didade.bkn cm akademi bertanding krane merebut populariti diri.kn beza..nagis adat lah.semua manusia akn menagis lw ape hajat xsmpai.cb semua brbeza menagis krne ape.

        • tak kisah la.. says:

          dah cukup ilmu di dada ke Dato’ XXX.. alangkah bersyukurnya jika anda juga dapat menjadi seperti IM.. jika bekalan dah mencukupi.. kongsi lah ilmu islam tu dengan baik.. seperti kami..mereka juga insan yg tidak sempurna.. menangis bukanlah satu kesalahan.. sekurang-kurangnya ilmu yang ada dikongsi bersama…walaupun tersingkir tp mereka tetap berjuang untuk islam..bukan seperti AF..di mana hala tujunya.. hiburan pun tidak menjadi satu kesalahan..tp kalau sampai melalaikan..itu yang haram..

        • bodoh btol dato XXX tu..kalau ye pon minat setia kat AF,jgn la nak samekan sume cite mcm AF..tgok isi nye dulu..jangan nak main sembur jer!! kekuatan program ni pada isi,peserta n pendidiknya.. di saat remaja semakin hanyut ditelan “gelombang hidup ” yang dahsyat ni,masih ade lagi pemuda2 yang bakal memimpin ke arah jalan hidup yang diredhai..InsyaAllah…janganla pandang kepada last die je..x salah pon mereka bersedih..manusia bese..bukan nabi..

        • wonder pet says:

          Dato xxx..sila tengok pada pengisian program ye. bukan setakat bagi komen bodohbengap untuk cakap pasal nangis2 tu, rasenye x perlu la.. mereka jugak manusia biasa, ada rasa sedih,gembira.. bukan nya sedih2 berlebihan mcm AF atau ape2 je program realiti lain. jangan jadik manusia yang terlalu mudah menghukum.

    • Datin YYY says:

      salah seorang yang cetek ilmu nya! nak mengata ini program orang bodoh sebab nangis, diri sendiri tu bebal.. Berkata ikut sedap mulut.lain ali tengok program tu sampai abis.bukan hanya tau mengata je!

    • BumbleBee says:

      dato…dato…
      amender laa ko nih…tau nk condemn jer…
      sedangkan program ni membuka mata di peringkat dunia tau!!! bukan calang-calang…

      perpisahan…adatlah sedih….tp dr episod pertama sampai akhir aku layan…xdelaa diorg menangis berlebih-lebihan… sedangkan mursyid dan mudir pun berlinangan juga airmata bila ade yg tersingkir… inikan plak 10 peserta akhir IM…

      sudahlaa dato, jgn tau nk kritik ajer…

      • BumbleBee says:

        ehh…owh, bru betul~

        • master_cool says:

          tgok x abis dah kritik2…bodo punye datok!
          lu tgok bagi abis bro.. kalau af sampai berkotak2 tisu lu banjir.tak bising plak. ni program ilmu mcm ni suke2 ati lu je mau omplen..kalau dah ustaz tu sedih.. tak kan dorg x bole sedih walaupun ilmu agama tebal di dade..
          nak same kan ngn af..af tu kalau nagis sampai histeria pon xpe,lu tgok jela budak2nye mcm mane..gedik2..bodoh x hengat.. sekolah tinggi2 sibuk nak masok situ.. kalau nak jadik singer sgt, usaha la sikit mcm yuna tu..ni jadik penyanyi x dapat, gossip,kontoversi je lebih… sepatutnye ade prgram berilmiah mcm ni kite bagai org muslim kene sokong bai.. setakat tragis sikit2 tu pon lu nak kecoh ke?? adoiyaii.. ade gak manausia macam ni..

        • Woi dato xxxxxx
          aku rasa la, ko yang menyindir islam.
          bukan peserta atau sape2 yang menjayakan IM tu.
          sebagai seorang islam, sepatutnya ko bagi komen yang positf komen yang lebih membina..
          setaat ko nak cakap nangis tu mencacatkan program. ni persepsi orang2 berakal sempit macam ko je.
          ko kene tengok aspek yang lebih luas lagi. bagi cadangan pada pihak astro unutk mantapkan lagi program IM pada masa kaan datang.
          lawak la ko ni. bangang sangat

    • fatinieQa says:

      dato xxx,sudh ckup ilmu ker nk m’hukum2 org nyh..
      sumer IM tuh manusia r,buknnyer malaikat!!!
      mreka sumer still ade atie dan prasaan ,k..
      aq rse law ko ms0k p’tndgn tuh n ko klua pn ko akn nanges gax….’
      n nape lak nk d’bandingkan ngan AF uw…
      tade smenyer…
      pk2knlah slagi Allah still bg ko nkmat akal tuh…

  23. zieza says:

    Tahniah kepada IM Asyraf diatas kemenangan & tahniah juga kepada Astro kerana berjaya menganjurkan program yg penuh dgn unsur keagamaan & mendapat liputan meluas di seluruh dunia..

  24. sini bukan sana pun bukan says:

    yeayyy

  25. alia says:

    tahniah kepada imam muda asyraf..semoga dengan adanya rancangan ini akan meningkatkan lagi kesearan tentang Islam yang sebenar khususnya dikalangan remaja. sapa ckp IM dan AF sama tu memang ngok la..nmpak sangat x tengok dari mula, beza sangat. IM penuh dengan pengajaran ilmu agama, sedangkan AF penuh degan pelajaran muzik yang melalaikan…so, fikir – fikirkanlalah..selamat beramal!!

  26. shin chan vs himawari says:

    huhu

  27. johnny depp says:

    harap astro buat kelainan sikit utk musim kedua… jgn hanya cari calon dari kalangan ustaz saja… tapi masukkan jugak profesional mcm doktor, jurutera, lawyer dan kerjaya lain yang hebat dalam kerjaya mereka tapi masih cemerlang dalam dakwah dan ilmu islam.. pasti lebih menarik..

    • wakakakakaka says:

      ek…. tak semua ustaz ar.. ada je student.. pegawai bank.. cikgu… mcm2 je… cube tgk profile mereka ya dulu~~~

      • Datin YYY says:

        btol..tengok profile mereka dulu..saya rasa mesti yang datang tu golongan cerdik pandai n pekerjaan profesional..tapi rezeki masing2 kan..yang 10 ni yg terpilih..

    • BumbleBee says:

      ehh johnny… ko ni x nmpak ke or x baca profile diorg sebelum cakap? amender…la.

      Diorg tu sumer campur aduk …pegawai bank-Aran, penternak-Nuri, Perunding motivasi-Taufek, pastu ade yg mahasiswa, usahawan…..

      cakap siang pandang2~

  28. NURUL says:

    TAHNIAH…IMAM PTT MENANG…SYUKUR…SLM

  29. katak kodok says:

    Tahniah utk IM Asyraf… Memang sesuai utk jd juara. Menepati ciri2 imam alaf baru. Keep it up… Apa2 pun semua peserta Imam Muda adalah tetap juara di mata masyarakat & dlm hidup mereka sendiri…

  30. rosmarina says:

    Tahniah Asyraf. Ini baru betul betul IDOLA REMAJA MASA KINI. Sokong 100% jika diadakan musim kedua dan seterusnya. Tak susah susah ibu ayah cari jodoh untuk anak. Cari kat IMAM MUDA je. Sejuk mata memandang…

  31. yula says:

    tahniah..

  32. leha says:

    sy suka imam muda nuri..sempoi jer

  33. Gugu says:

    Huhu, 2 minggu lepas dia de baca Khutbah kt USM.. mmg sedep r dgr.. x sngka gkas mng ek.. tahniah eniway

  34. tahniah sekali lagi buat beliau….

  35. BumbleBee says:

    tahniah pada imam muda asyraff dan imam muda hizbur… isteri masing2 sangat canteks~~

    juga tahniah pda 8 org yg lain..

    selamat melanjutkan pelajaran di Madinah selepas dpt tawaran biasiswa tu yer~~

  36. kak gaga says:

    DIA NI HENSEM LOWH……

  37. curvy_luff says:

    muka isteri masing2 sgt sejuk mata memandang…especially isteri hizbur…semoga rumahtangga kalian kekal selama-lamanya…btw, congrats to Asyraf dan yg lain2…

  38. msmifa says:

    alhamdulillah…tahniah kerana menjadi juara imam muda…btw…kepada DATO XXX ang mmg teramat lah BODOH! sebab samakan program keagamaan dgn program hiburan.kalau x cikup ilmu agama jgn komen bukan2 bg org lain sembOQ ang kaw2! u gOt servE!

  39. wirduna says:

    salam..tahniah kepada IM Asyraf…semoga anta akan sentiasa teguh dlm menympaikan ilmu2 Allah…melihat kpd dunia skrg…wa nauzubillah….

  40. ina92 says:

    tahniah…………………………………………………….

  41. Fifi says:

    tahniah kpd IM Asyraf…uit Dato XXX,sya rsa itu hak masing2 jka nak menangis..jgn la t lalu taksub dgn ke egoan awk tu,kau tu hny penonton yg x b tauliah..agagagagap

  42. Fifi says:

    AKU SOKONG PD OWG YG BANGKANG KOMEN SI BODOH DATO XXX TU..LEN KALI NAK CAKAP ORG PASTI KAN DIRI KAU TU DAH CKUP OK..CAKAP X SERUPA BIKIN!!AGAGAGAGA

  43. abul says:

    betul la kata dato xxx

    jgn la nangis2 mcm af tu…

    menyampah aku tengok nangis!! dah la program agama…nangis tersingkir…

    wtf?

  44. Good stuff, thanks for posting. I was actually looking for something else and this site came up lol. Oh well, 2 minutes of my life gone! Totally worth it though!

  45. Seeing that i have been exploring temporarly for a pleasant study with reference to this one topic . Researching in Yahoo I lastly came across this web site. Reading these details I am relieved to convey that I get a good uncanny feeling I came across precisely what I needed. I most certainly will make sure to remember this web-site and check it out consistently.

  46. fatinieQa says:

    assalamualaikum…
    mabruk bwat IM Asyraf ssb dpt mnjuarai pr0gram IM kali ini..n b’harapr agar IM Asyraf dan xluper bwat IM yg laen2 gax dpt mnjadi IKON utk sumer lpsn msyrkt…n mesra kpd smua rkyt M’sia,aminnnnn….

  47. Its like you read my mind! You appear to know a lot about this, like you wrote the book in it or something. I think that you can do with a few pics to drive the message home a bit, but instead of that, this is wonderful blog. A great read. I will certainly be back.