Written by Bella | June 16th, 2017

Tahun 2013 merupakan tahun yang mengubah kehidupan penyanyi Mizz Nina kepada seorang wanita muslim yang lebih baik dengan memakai hijab. Sejak daripada penghijarahannya itu, beliau tidak lagi menyanyi dan kini aktif membuat kerja-kerja amal dan mendalami ilmu agama dengan lebih lagi.

Mizz Nina juga gemar meluangkan masa dengan membaca Al – Quran setiap pagi dan akan menghadiri kelas mengaji setiap hujung minggu.

Setiap pagi saya akan membaca Al-Quran dan hujung minggu saya ada kelas mengaji pula. Saya rasa lebih tenang dan seronok menjalani hari-hari saya. Walaupun kadang-kala ada juga perasaan malas tapi saya paksa juga. Lama-kelamaan sudah menjadi amalan setiap hari. Buat masa ini, saya masih lagi dalam proses belajar sebutan ayat dengan tepat dan betul.

Dalam melakukan benda baik pasti akan ada dugaan dan cabaran yang menguji keimanan. Menurut Mizz Nina, beliau sedang berusaha untuk terus menguatkan dirinya untuk sentiasa istiqamah agar penghijrahannya itu kekal selama-lamanya.

Saya masih lagi berusaha keras untuk memastikan penghijrahan saya tidak terhenti di separuh jalan. Sebab itu orang selalu cakap bila nak berubah ke arah yang lebih baik ini kena istiqamah. Selain itu, kawan-kawan yang rapat juga memainkan peranan penting. Kena saling mengingati satu sama lagi untuk melakukan perkara yang wajib dan baik.

Kalau niat dan usaha itu ada, inshaAllah penghijrahan Mizz Nina ini akan kekal selama-lamanya. Kami pun boleh nampak betapa gigihnya beliau untuk mendalami ilmu agama bersama suaminya, Noh. Kami doakan yang terbaik buat Mizz Nina dan semoga terus istiqamah.

Sumber Berita : mStar Online

39 responses to Setiap Pagi Saya Baca Al-Quran, Rasa Lebih Tenang Dan Seronok – Mizz Nina

  1. Hamba Allah says:

    Alhamdulillah Mizz Nina, teruskan mendalami ilmu akhirat. Semuga dipermudahkan Allah selalu

    33

    0
    • minah jambu suka saahara yaakop says:

      kesian jambu2 tkde anak…kesian betol…banyakan berdoa semoga di kurniakn anak…

      1

      22
  2. melati says:

    Alhamdullilah…ini contoh org kaya yg tk pernah tunjuk Kaya…!!

    37

    0
    • fromthe_truestory says:

      org kaya yg lahir sudah kaya..tidak sesekali tunjuk kaya penampilan dia..hanya sederhana je, pakai pun simple je, tak mcm ada sstengah org tu…gaji x sampai 2000 ringit…nak soping kt tmpt yg ada branded je..tapi ada juga brg branded yg dh di offerkan smpai ke 80%…ha,ha,ha itu stok lama2 dh 4-5 tahun nyer di simpan baru jual. Janji branded itulh org kita mahu pakai jenama binatang besukan, kulit binatang, kasut binatang..

      10

      1
  3. sentap says:

    Alhamdulillah..sejuk mata tgk mizz nina…hijab pun labuh…bkn cm stgh retis yg dah g umrah 2-3x…tudung senteng lilit leher tayang boobs yg x seberapa nk meriah..suar legging…

    26

    0
  4. c says:

    setiap org ada bahagian masing2..aku setiap pagi ingat nak pegi keja dn siapkan mcm2 utk anak dn keja rumah, Al-Quran yg trletak dekat tempatnya tu sudah lama kat situ dh lama x ku sentuh, sembahyag pun kejp buat, kjp tak, x apalh asalkan tidak buat langsung kan., bila cuti lak, sibuk keja rumah mcmtulah hari2..entahla mcm nilah kalau hidup tak kaya mahu org buat semua…yg aku mahu sihat, murah rezeki, tidak nipu org, ingt mak dn jaga perlakuan diri tidak kira utk diri sendiri atau org lain.

    3

    5
    • Anonymous says:

      solat tu wajib kak..mne blh ckp “kjp buat,kjp x..asalkan tdk buat langsung”…x blh ckp camtu…bnde wajib sibuk camne pun x sempat camne pun kne jgk buat…bc quran tu sunat..klu x sempat bc x dikire dosa..tp solat tu…WAJIB…berdosa klu x buat…klu solat pn tunggang langgang camne hidup x tunggang langgang….asik x sempat memanjang…cb kt tunaikan hak Allah (solat) i.allah kt akan rs sume bnde smooth je…x de istilah TAK SEMPAT…x caye cb latih dri solat full 5 waktu…kt akan rs byk mse y terluang….dn semua keje kt sempat buat….perbaiki solat dl kak..i.allah br hdp kt akan rs lbh tenang dan SEMPAT…ok…bl solat terjaga i.allah rezeki pn akn murah…kt ni nk sihat tubuh bdn,nk murah rzki tp solat x full..cb klu Allah ckp “sori laa x sempat nk bg awk rezeki ari ni…sy sibuk”…msti kt rs kecewa bkn??camtu laa akk x sempat solat sbb sibuk….tp sibuk nk mnta murah rezeki…jgn tnye kenapa kkdg kt ssh nk dpt rezeki tp tnye penuh ke solat aku ari ni??tp Allah tu maha penyayang xpenah menghampakan hamba2 nya wlpn kkdg hambanya sering melupakan Nya….

      43

      0
    • bel says:

      sembahyang tu wajib..bkn lama pon..5minit jek…dulu sy selalu rushing nk pergi kuliah ke ape kan…tp dah lambat..pk sempat x sembahyang nih?tp sy cakap dlm hati tawakkal jela…kne marah pon xpela..bila sampai kuliah,kdg2 lecturer pon xmasuk lg,kdg2 lecturer relax jek xmarah..hehe..lepas tu sy xrisau dah…kalau kite jaga hubungan dgn Allah,insyaallah Allah jaga kite…

      42

      0
    • website says:

      nak sihat, murah rezeki bagai, solat yg wajib tu pun kamu taknak buat..kejap buat kejap tak dan kamu menghalalkan cara itu? hmmm..kamu ni Tuhan ke kamu ni hamba?

      9

      0
      • c says:

        ala kalau kita ckp aku x penah tinggal solat, kecuali uzur, aku hari2 baca Quran,,x penah tinggal,.walaupun cuma sempat bbrapa baris..

        bila kita ckp mcm tu..org akan ckp, ko buat amalan x yah riak2 dn kabor2kn kat org…mcm tu kan.

        0

        0
        • c says:

          atau ckp mcm ni, smalam aku pegi rumh anak yatim, derma 10 ribu utk 1 rumah, dkt kawasan tu ada 5 rumah anak yatim, ini baru aku derma, belum suami aku, sbb suami aku duit x habis2,.
          kereta pun dh x muat parking kt halaman rumah, kalau mcm ni aku nak beli helikopter atau kapal terbang..huk riak sungguh aku ni.

          0

          0
    • Anonymous says:

      Jgn macam tu kak..solat tu wajib..akk cuba dulu jgn tinggal solat dlm masa sebulan..i.Allah lps tu klau nk tinggal pun rasa rugi dan ada sesuatu yg hilang..sy doakan moga akk berjaya dan istiqomah..

      9

      0
  5. Hmm says:

    Alhamdulillah semoga di permudahkan segala hajat dgn btambah2 iman redha tawakal muhasabah tawaduk dgn hati yg ikhlas amiin

    5

    0
  6. yolah says:

    yolaaah mizninah , kobarkanla kek satu dunio segala amal ibadat moga jgn timbul unsur eksyen di situ .

    2

    16
    • Ok says:

      Dia dah berubah. Kau bila lagi ?
      Dari sini boleh bau mulut longkang kau.

      14

      1
      • wekkkkkkk says:

        longkang di sini malaysia..
        kalau longkang jepun..aduh..boleh basuh tangan lagi..dn cium baunya..

        2

        0
      • yolah says:

        ahakss lupa plak org malaysia ni kalo org petik ayat quran skit tunjuk alim sket trus reramai sembah puji2 mcm tahap puji malaikat dah

        xdo maknonyooo

        2

        5
    • Anonymous says:

      Pehal ko ni? Biar lah dia. X nmpak pun unsur riak kat situ. Ko tu lg la.. Busuk ati!
      Patutnya kita sapot perubahan dia ke arah kebaikan tu.

      5

      3
  7. Miss Shy says:

    Alhamdulillah .. Semoga selalu istiqamah dan sentiasa dirahmati oleh-Nya ..
    In Shaa Allah ..

    4

    0
  8. zir says:

    Dia berubah selepas balik dari Haji. Salah satu tanda Haji Mabrur.
    Beruntung sungguh Mizz Nina menjadi insan terpilih.

    27

    0
  9. Anonymous says:

    anak jutawan sejak lahir, biasa2 je tak de la tgkp gmbr tunjuk stereng kereta pegang stabak. tak pun posing dpn kereta tgk kasut terpijak taik anjing, dan bermacam2 lg kt ig tu, mcm dia sorg kaya

    21

    0
  10. neno says:

    ok mizz nina…good for u. pls get yr mama to tutup aurat also…..very the hudoh oiiii old people but dont want to cover up.

    1

    10
  11. vertigo says:

    Noh, apahal selekeh sgt tu?
    Kita disuruh bersih, kemas dan tak selekeh..
    Rambut pun panjang tak berjaga..
    Nina kena tegur2 sikit lah Noh tu, biar nampak senonoh..

    1

    0
    • wekkkkkkk says:

      Nina kena tegur2 sikit lah Noh tu, biar nampak senonoh..

      biar nampak senonoh..trtinggal 1 ayat ke..(tak) relex..tak lari nara tu eh..kalau lmbt reply.
      Bukankh nama laki dia Noh…eheh sesuai bonar.

      0

      1
  12. Anonymous says:

    kalau ada apa2 kerja…stop dulu…tiada yang lebih hebat selain Allah. tak kira la lambat masuk kelas ke..masuk kerja ke..Allah akan permudahkan segala..

    1

    0
  13. Anonymous says:

    aku betul2 admire and suka Mizz Nina..dia betul2 ikhlas dalam penghijrahan dia. and dia betul2 istiqamah. aku ada sekali dua tonton inspirasi taqwa CT jadi host. bagi aku..Mizz Nina lebis sesuai jd host program tersebut sebab tajuk pun dah mencermin kan dia…dia adalah inspirasi bg perempuan2 yang sedang berusaha memperbaiki diri tanpa perlu rasa ragu atau tertekan..CT pulak..dh hajjah…masih lagi melalak2 menyanyi dan berbaju ketat…tidak sesuai langsung..and above all…she is a really2 bad program host.

    To Mizz Nina…you will forever be our inspiration for you have shown that we can change and transform into good and sunnah abiding muslim woman..Insya Allah

    24

    0
  14. opah says:

    Salute Mizz Nina terserlah ketaqwakn & penghijrahan , 360 degree mizz nina berubah totally ke arah yg lebih baek ke jln Allah , tapi noh ujan mcm biase2 jea aku tenggok .. opps !!

    2

    0
  15. Niq says:

    I remember this one time pergi bazar, mizz nina punya booth takde perkerja. All people were asking mana pekerja, rupanya mmg mizz nina suruh dorang solat jemaah everytime masuk waktu. MashaaAllah, such a beautiful soul. You are my idol

    13

    0
    • Anonymous says:

      Wooow!! Well done mizz nina! Selalu kita tgok lelaki ada disiplin macam ni. Harap2 satu hari nnt kalau kita dapat jadi majikan, kita pun ikut cth macam ni.

      2

      0
  16. alia says:

    alhamdullillah …..miz nina dah berhijrah dgn penuh ketaatan…..didoakan miz nina sentiasa diberkathi dan bahagian dunia akhirat …..ALLAH maha penyanyang apa perbuahan yang berlaku akan memberi satu kehidupan baru yg sesiapa tak tahu apa yg kita rasai ….

    menitis air mata saya dgn perubahan yg miz nina lalui ….cekal utk lakukan perubahan itu

    saya doakan miz nina dkurniakan anak yg solehaha dan bahagian hingga ke jannah

    6

    0
  17. Anonymous says:

    satu2nya artis berhijrah yg faham erti berhijrah dan aurat

    1

    0

Leave a Comment

Optional