Written by Bella | February 9th, 2016

Kisah rumah tangga Syura ini tidak kami nafikan mendapat perhatian beberapa pihak, lebih-lebih lagi selepas bekas suaminya, Muhd Fadhly mendedahkan  penyanyi itu mendesak beliau untuk berpisah.

Namun, cerita itu sudah berlalu dan hubungan mereka kini agak baik. Mula lah ada pihak yang bertanya tidakkah Syura ingin merujuk semula dengan bekas suaminya? Walaubagaimanapun, Syura memberitahu beliau sudah selesa hidup sendiri dan belum bersedia untuk kembali menjadi seorang isteri.

Saya akui bukan mudah menggalas status sebagai ibu tunggal. Kadang-kadang terpaksa tinggalkan anak-anak untuk mencari rezeki. Itu tak termasuk pandangan serong masyarakat. Bagaimanapun, semua itu saya tak hiraukan dan anak-anak menjadi kekuatan. Soal rujuk, biarlah dulu. Saya lebih senang bersendiri buat masa ini.

Pada masa yang sama, Syura mengakui ada beberapa lelaki yang cuba untuk mendekati dirinya tetapi fokusnya kini adalah untuk bekerja demi menjaga anak-anak beliau.

Bohonglah kalau kata tiada yang berbuat begitu, tetapi saya tidak mahu fikirkan hal itu kerana fokus saya ketika ini adalah untuk mencari rezeki bagi membesarkan anak-anak.

Soal rujuk kembali selepas bercerai, satu perkara yang agak subjektif untuk dibicarakan. Mungkin tidak salah untuk cuba menjalinkan hubungan sebagai suami isteri kembali tetapi pada masa yang sama mungkin perpisahan juga jalan yang terbaik. Namun, masa hadapan seseorang itu tiada siapa yang tahu bukan?

Sumber Berita: BH ONLINE

13 responses to Saya Selesa Hidup Sendiri, Belum Sedia Untuk Rujuk Dengan Bekas Suami – Syura

  1. Osman says:

    Syura..apa yg tak cukup lagi dgn nafkah suami kasik tu…bersyukurlah…kesan kat anak2 yg masih kecik..wlaupun nasihat aku agak klise tapi itulah hakikatnya..ko patut bersyukur dpt suami yg ada kerja tetap

    0

    0
    • jejaka says:

      ooo klo kja tetap bahagia la? bahagia bukan soal anak dak duit semata… kdng kita plu pk pasal dri jugak..dia yg kwen… n dia yg merasa… ko apa tahu?

      0

      0
    • Joe says:

      Orang tua dulu2 punya mentality. Cari orang kerja tetap. Cari orang keje Gomen. Nanti senang idup..! ha! ha! Very the 20th Century lah!

      0

      0
    • ayu says:

      kita bukan tau apa masalah sebenar diaorg.. ayat en osman tu dah mcm salahkan syura 100%. ada kerja tetap bukan menjamin bahagia. setiap rumah tangga ada masalah masing2.. tapi kalau dah bekas laki aibkan.. takyah la nk patah balik.. dok sendiri cari rezeki…

      0

      0
  2. Zaxa says:

    Itu Jalan yang dia pilih Kena hadapilah

    0

    0
  3. enot says:

    Saya selesa duduk sendiri tetapi kadang2 teringin juga batang…..eemmmm sedaaaaappppppp

    0

    0
  4. donchinchai says:

    …dulu2 dunia tak luas lagi.. sepupu pun sapu.. dah besusun anak.. baru tau dunia ni luas..dasar perempuan tak tau dek untung

    0

    0
  5. Mak jemah says:

    Takpela syura, u tak nak, i nak.. laki u ni handsome jugak.. tapi nnti jgn mntk blik tau

    0

    0
  6. Mak Mah says:

    Hati akan senang dan tenang bila mula hidup sendiri. We are able to control ever aspect of our life. Tak payah nak harap kan orang lain dan tak payah risau asyik nak jaga hati dan pelbagai kerenah dan tuntutan laki. Relationship dgn anak2 pun akan lebih bagus dan relax. Tiap2 hari bila bangun pagi tenang je and look forward for the day. Good Luck Syura. Take your time – jangan nak terburu2 cari pengganti.

    0

    0
    • ayu says:

      yup.. btol mak mah.. lagi senang dok sendiri… mulakan yg baru.. tak payah pikir sgt psl apa org nak kata… sampai mati pon org still dok mengata… buat hal sendiri sudah….

      0

      0
    • Anonymous says:

      betul tu Mak Mah…kdg2 terfikir gak nk hidup sendiri…bersuami tapi kalau semua benda kita uruskan sendiri, hmm baik takde suami…dia uruskan kerja dia je…rumah, anak2 semua kita uruskan…padahal kita pun kerja gak…pastu dia ada masa melancong dgn kwn dia…kita ni? Alasan siapa nk jaga anak…hmm pikir2 rasa nk tinggalkan je dia…

      0

      0
  7. Anonymous says:

    retis lain kawin datuk orang kaya syura pun mau merasa….. setakat cikgu sekolah rendah mana mau pandang kan syura. anak bagi bapa dia jaga…. kau pergi cari lelaki kaya

    0

    0