Written by AbangNara | October 1st, 2013

Tak tahulah pula Abang Nara jika ada pihak yang terasa apabila tidak dijemput ke majlis merisik Zain Saidin dan Rozita Che Wan. Bagi Abang Nara, tak perlulah terasa. Majlis merisik je kot. Kalau majlis tunang atau pernikahan tak dijemput, yang itu wajar terasa. Lagipun majlis merisik memang biasanya ahli keluarga sahaja yang hadir.

che ta merisik

Apa pun Abang Nara kagum dengan kerendahan hati Zain Saidin yang memohon maaf kepada mana-mana pihak yang terasa hati tidak dijemput ke majlis tersebut. Kata Zain kepada Mstar Online:-

Saya memohon maaf kepada mana-mana pihak termasuklah kawan-kawan artis, rakan-rakan media atau sesiapa sahaja yang berkecil hati kerana saya tidak menjemput mereka. Saya nak jelaskan, ia hanya majlis merisik. Bukan bertunang. Hanya keluarga terdekat sahaja yang hadir

Zain juga turut menjelaskan bahawa majlis merisik ini nampak meriah kerana banyak tajaan yang diterima. Cuma lokasi sahaja yang perlu dibayar olehnya. Alhamdulillah. Inilah rezeki orang nak mendirikan masjid. Kata Zain lagi:-

Saya buat majlis itu selepas dapat ‘sponser’ melainkan dewan sahaja (bayar). Saya berjanji, pada majlis bertunang dan nikah yang akan diadakan serentak pada Disember depan, saya dan Rozita akan membuat jemputan rasmi

che ta merisik

Tak sabar pula Abang Nara nak melihat majlis pertunangan dan pernikahan Zain dan Che Ta. Rasa-rasa ada ke nama Abang Nara dalam senarai jemputan. Harap-harap adalah. Nak tengok dengan mata sendiri betapa cantiknya Che Ta di hari bahagianya itu. Beberapa lagi gambar sekitar majlis merisik Zain dan Che Ta dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Kredit gambar Instagram Annas Easkey.

che ta merisik

che ta merisik
che ta merisik

98 responses to Saya Mohon Maaf Kepada Pihak Yang Berkecil Hati – Zain Saidin

  1. popo says:

    ok. kecik hati

    0

    0
    • K.A.A says:

      x kan la merisik pon nak dijemput.. adat mana la ikut merisik kena jemput satu malaya nih…

      0

      0
    • kipas siling dan kipas tangan says:

      apekedehaaii risik pkai baju cmgini..

      ahh. dulu2 aku rsa heran tgok org bertunang meriah bagai majlis..
      skang majlis risik mcmgni….

      0

      0
      • bunga says:

        “Saya buat majlis itu selepas dapat ‘sponser’ melainkan dewan sahaja (bayar)”

        Laa.. kalau tak ada sponser, maka tiada la majlis tu ye?

        Kesiannya….

        0

        0
    • waras says:

      perlu ke nak merisik bagai?
      nanti nak tunang.. pastu nak nikah lagi
      buang duit je..
      *sekadar pendapat ler

      0

      0
      • diena says:

        merisik mmg perlu… utk pastikan ppuan tu benar bkn nya bini org @ dh jdi milik org.. tp majlis yang sepatutnya BUKAN MACAM NIIIII. majlis merisik kla ikut adat kat rmh je pun..x da pelamin sumer ni bagai.. tp ye lah mungkin nek ta ni x da rmh keluarga kot tu pasal kn buat kat dewan bagai

        0

        0
      • leen says:

        sponsor…hikhik… sbb tu asek duk pung pang sane pung pang sini… nk mtk tajaan.. no wonder ar retis kawen leh bg hantaran riban2… kite org2 bese ni,… wet hantaran tu ler nk wt blnje itu ini… kan??? tu ler beza retis ngn kite org2 biase nie… jemu ar bace gosip dorg ni… asal x nikah je trus? nyampah dah.. meluat… lame sgt dah duk tgu… x gak nikah2… over expose!!! cpt ar kawen che ta, zain oiii…. hny mpu berdoa…moge che ta diberikan hidayah… dan berhijrah mcm retis2 lain yg seangkatan dgnnya….

        0

        0
    • lynn says:

      cantik lah che ta. macam gadis umur 20-an. tapi ye lah, photoshop le kan? takde photoshop, nampak jugak le kedut di leher dan di tangan. kuikuikui

      0

      0
  2. lulu says:

    aii bang nara..tak nak ke letak gmbr tgn che ta berkedut

    #sy lulu, hati sy busuk. sy mmg suke kondem org je.. haha

    0

    0
  3. popo says:

    jgn lupa jemput i ye zain

    0

    0
  4. Anonymous says:

    tahniah!

    0

    0
  5. cleopatra says:

    ok.next!

    0

    0
  6. sauske says:

    ada aku kisah..

    0

    0
  7. cik piNgu says:

    laaaa… ade ke berkecil hati? bukan majlis nikah atau resepsi punnn….

    2 + 8 = 10

    0

    0
  8. Anonymous says:

    ad aku kesahhhhhh…….

    0

    0
  9. ellis says:

    bosang! mu ingat mu artis hollywood? next!!!

    0

    0
  10. ash says:

    kecik ati jgk. hahaha. perasan tol zain ni -_-

    0

    0
  11. kobesmunger says:

    iye kan aje lah.. kesian Zain…..

    0

    0
  12. klau di jmput ko nak pegi ke popo? says:

    klau di jmput ko nak pegi ke popo?

    0

    0
  13. klau di jmput ko nak pegi ke popo? says:

    aku saing ko ek popo

    0

    0
  14. klau di jmput ko nak pegi ke popo? says:

    kita ajak ajak shiro ok?

    0

    0
  15. popo says:

    confirm mak pegi. Nak tgk butu mata palsu che ta dari dekat uuuuuu. auwwwww

    0

    0
  16. Ada AKu Kesah! says:

    perasan la ko nie zain,,,tak der nye nk berkecik aty,,yg berkecik aty tu diorg sedih sbb tak dpt tgok tetek bakal isteri ko jer,,,hihihi

    0

    0
  17. saiko says:

    kenapa bila tgk rozita che wan aku kena tgk dadanya dulu……..untunglah zain

    0

    0
  18. Anon says:

    Untungla…merisik pon ade yg sponsor…

    0

    0
  19. mokyah perkaso says:

    buto agamo….buto adat…phuiii…..caro ko mg ehhhh…

    0

    0
  20. azreen says:

    Gila ahhh..merisik pun buat kat Carsosa Sri Negara…mesti dah banyak sangat duit derang ni kan. Kawin sok nak buat kat mana pulak?? harap zain dan rozita share la kekayaan tu dengan yang memerlukan, dan janganla membazir.

    0

    0
    • gadis says:

      Dear Azreen,

      pembetulan nya adalah bukan byk duit tapi mmg xd duit dats y ad org sponser . lau ad wet sndr xd sebok jual kue rye . setakat ini pembetulannye .

      0

      0
      • minah jembu merah biru pasti gerek says:

        tk kira la ada duit ke tkde duit ke kalau ada orang nk sponser kire untong laaa rezeki tu nama nyeeeeeeee…….apa nk kire orang ada duit ke tkde ! kalau ada orang yg nk sponser duit kite yg keja hempas pulas berlakon tu leh la simpannnnnnnnn untok masa depannnnnn kalau ada anak nanti pahammmmmmmmmmmmmm ????????????????????????? si zain tkan nk goyang kaki aje kt rumah..dia kena keja kasi cik ta duittttttt nafkahhhhhh !! rezeki jangan di tolakkkkkk kalau ramai yg nk sponser lagi bagos ! jangan peduli ape yg orang nk cakap pasal sponser sponser ni buat bongok sudah ! lov u cik taaaaaa…..cik ta jambuuu sekali zain pon hensem muah !!

        0

        0
        • saya says:

          ape ape pun semoga berbahagia dan kekal hingga ke jinjang pelamin dan ke akhir hayat…

          0

          0
        • Nok-Nok-Nok says:

          Bagus komen ko minah..!!
          Bersemangat waja Sangat ..!!!! Baca statement ko terbayang Norlia Ghani yg tulis… Hehehehehehe

          0

          0
      • mia lola says:

        kan da tulis tu dewan BAYAR. maknanye tempat tu dorg la pilih, yg lain2 yang sponsor. kot ye pun nk betul kan.. pembaziran semua ni.

        0

        0
  21. mocik says:

    aduhhhh..semua nak tunggu sponsorship ke zain ooooiiiii
    dah kawin nanti entah la..harapkan sponsor je nak hidup
    biar lah sederhana tp berdikari

    0

    0
  22. ni baru merisik la..mana ada jemput orang2 ramai pun..mcm2 orang ada skang ni

    0

    0
  23. confius says:

    mm..pelik gak.slalu org mai merisik wat kt umah..ni merisik pun buat kt tmpat gempaq…

    0

    0
  24. sakurako says:

    Nak kawen ngan che ta harus byk sponsor…….maintainace tinggi zain oi………

    0

    0
  25. Hati Kecik says:

    Aku rasa couple ni saje nak buat gempaq. Nak cari publisiti murahan. Tak dak sapa pun nak kecik hati aih !!!!

    0

    0
  26. booyah! says:

    merisik je wehhhhh…xperlu kot nak lavish sangat…

    0

    0
  27. eyn86 says:

    dah mcm nikah dah den tgk…ok lah tuh…..asalkan korg bahagia

    0

    0
  28. BUNKFACE NO.1 says:

    bunkface..che ta tak nak jemput ke.?? jemputlah bunkface menyanyi lagu selamat pengantin baru… mesti meriah giler kalau bunkface datang menyanyi.

    0

    0
  29. Mak Temah says:

    baju merisik kemain liplap…
    mcm tak ada beza pun antara merisik bertunang dan nikah, semua dah boleh pegang2…

    0

    0
  30. rosita che two says:

    cantiknyeeee che ta…b’seri²..wlupun da tua tp tetap cantik!! xyh wt surgery..xksah la org nk ckp ape pn..yg mengata tu sbb xcntik cm che ta..bdn xmantap cm che ta..puiii

    0

    0
  31. Bro MSA says:

    Dayus 3x
    Dgn rasa rendah diri sy mohon maaf kpd rakyat M’sia…aaa dapat

    0

    0
  32. M4242 says:

    aiyaa..semua benda pun nak minta sponsor ke?

    en zain ,

    awak tu nak berkahwin, adalah lebih afdhal kalau awak tu keluarkan duit sendiri utk kahwini wanita bakal isteri awak..itu lebih berkat..buatlah mengikut kemampuan awak sendiri..and memandangkan saya kenal awak sekeluarga, bapak awak pun agak berpangkat juga..kenapa la mesti mengharapkan sponsor? hidup lebih berkat dgn rezeki titik peluh kita sendiri.

    pn. rozita,

    jgn jadikan masyarakat jahat mulut melabel awak itu dan ini..pandai2 lah jaga diri tu sementelah pulak status awak tu bukannya anak2 muda meningkat naik lagi..agak2 lah..dan sepatutnya berdasarkan pada pengalaman perkahwinan lepas, awak lebih matang berbanding zain, tapi kelihatan awak berdua tak matang2 seiring usia..

    soal sponsorship, merisik nak cari sponsor, bertunang nak cari sponsor, nak kahwin pun cari sponsor..fikir lah lebih matang sikit wahai pn rozita dan en. zain

    0

    0
  33. loli says:

    nk risik ape nye kalo dah ke hulu hilir sana sini???

    0

    0
    • Hi dunia skrang nak khwin bergaya sakan tapi harap kn sponser. Klu x da sponser x jdi kwin la. x paya la nak menunjuk-nunjuk klu x mampu nikah ja la tu yg wajib. Risik apa benda da tau che tu janda anak 2. da ke hulu hilir di angkut. Kpada sponser2 tu baik u all bagi sponser kpada yg org2 susah dpat pahala lgi.

      0

      0
  34. Hi dunia skrng nak khawin pun harapkn sponser. klau dan tak mampu nikah ja tu yg wajib. che ta ni da tua prasan muda. dema rasa zain & che ta syok sendiri & publisiti murahan. klau harap kn bakat lakonan ZSRCW memang x da la. Adat apa risik merisik da tau pun janda anak 2 da puas pun usung sana sini. kesiannnnn kesiannnn zain. Nak glmer & menunjuk-nunjuk la tu tak paya la klu harapkan sponser. Klu x ada sponser mcm mna x jdi khwin la.

    0

    0
  35. tetek nek ta says:

    Meluat aku tengok 2 ekor ni. Jg n pulak tak jadi kwn nanti. Buat malu je. Nek ta ni memang tak sedar diri. Dia ingat dia tu anak dara lagi ke. Pakaian ketat nak mampus. Terjojol sana sini. Tak malu ke kat anak2. Anak2 dia tak malu ke tengok mak dia pk mcm tu.

    0

    0
  36. Anonymous says:

    ‘seksi tu hak saya’ che ta kata…

    0

    0
  37. mamatcomel says:

    Halo hola uols!!!….arini mak nk gtau..mak dilantik opiseli oleh ZSRCW utk menjuai biskut..cookies n kuih raya…termasuk kek span..hokehh!…n for uols yg beli lebih dri 3 guni kuih raya …ZSRCW berbesar dada nk bg suprise kt uols!!yeay!hepi x?hepi x!?..suke kn…mak pon terjua sngt nk jd dealer kuih raya ni…uols nk tau pe yg suprise tu..??jeng!jeng!jenggg!!…bg sesape yg terpilih…uols bleh dpt pekej bemesra ngan ZSRCW masa mjlis weds nnt!OHMAIGOAT!!class kan!??yg mak dpt tau RCW kompom akan berfotogedik ngan uols ..ofcoz la trademark die “pose SENDENG TUNGGEK berduri”…untung uols!untuk makluman 98% hasil jualan akan diguna untuk bayar hotel..katering..dress..tukang kompang..tukang silat..tukang amek gmbor…dll…2% akan diagihkan ke 659 rumah anak yatim…so swiiiiiittt!…jgn lupe oder ngn mak hokehhhhhh!!jgn lmbat..nanti sangkak!!

    0

    0
    • Mak jemah pemalu says:

      Aku suke bace komen ko tp….tana OHMAIGOAT tu apa yg ko maksudkan…kl u ko maksudkan OH MY GOD ko tulis OHMAIGOAT…nilah klu terlalu ikut2 org…

      0

      0
      • mamatcomel says:

        Mak xmaksudkan yg OhMyGod yeee…xkan la mak xreti nk eja God….ahaks!klo mak nak sebut ohmygod a.k.a OMG tu bek mak sebut Ya Allah Ya Tuhanku….eemmm…insaf terus mak….bertukar menjadi JANTAN PERKASA!!!!

        P/s: rokok dh nek rm1.50……dennnngg!!!

        0

        0
        • Nok-Nok-Nok says:

          Nok suke komen ko yg 98% menghanjeng and 2%lg carotan berhemah.. Heheheheheheheh

          Bagus ko sebut Ya Allah tiap2 pg., so hari2 ko akan perkasa Nok.!!!

          Jangan ko tukar jd kiah pekasam dah la..!! Heheheheeheh

          0

          0
  38. k.ton a.k.a zaiton says:

    sapelah yg nk kecih hati .. org tak kisah pun ko nak kawen ke,merisik ke,akad nikah ke.
    sape sangatlah adik zain dgn makcik rozita ni. tak glemer mana pun.

    0

    0
  39. kura_kura says:

    nasihat pada Zain udah2 le nak mulakan satu persatu cerita awk dua .. klau nak kawin , kawin je ni sampai merisik pun sponser miskin sgt ke.. atau tak nak rugi keluar duit sebab dapat nenek Ta…

    0

    0
  40. kura_kura says:

    nasihat pada Zain… udah2 le wat cerita awk 2 tu.. nak kawin, kawin je terus ni merisik pun ada sponser baru buat .. nape awk miskin sgt ke atau awk tak nak rugi keluar duit untuk kawin ngan Nek Ta “_

    0

    0
  41. huhu says:

    kecik tetek i tau

    0

    0
  42. mia lola says:

    bertunang pun tak patut heboh, lagi kan merisik..
    dulu2 bertunang senyap2, sekarang kenduri besar besaran.
    tak lama lagi mengikut la melayu2 ni merisik pun buat besar2..
    kalau tak belajar agama gitu le jadinye.

    0

    0
  43. ctie says:

    Riaknyeee….

    0

    0
  44. suri says:

    aikkk…..ada jugak org mcm ne ka…nk tunang risik pon nak kena bising2 ka…tu pon blum tentu nikah lagi bagai…kahwin jer la….tak siorrr aku

    0

    0
  45. […] tak perlulah terasa Majlis merisik je kot Kalau majlis tunang atau pernikahan tak dijemput yang Read More This entry was posted in Entertainment and tagged Berkecil, Hati, Kepada, Maaf, Mohon, Pihak, […]

    0

    0
  46. Linzy Longkang says:

    alaaaa biasala tu zain, takkan buat majlis kat carcosa nak jemput seme akak2 pprt dorang mana layak nak ke sana

    0

    0
    • Nok-Nok-Nok says:

      hazabnye..!!!
      uoalzz., bykan bini MatYo tu pun dulu ddk PPRT ker..?? Org citer la., Nok x tau..
      Kalo betol., dialah contoh org PPRT yg berjaya jd kaya and Pamos seantero malaya..!!! haaaaaa., jgn di hina PPRT ok..!!!!! heheheheheehhehee

      0

      0
  47. jeles la tu says:

    kalau dah nama MELAYU memang penuh dengan HASAD, DENGKI, CEMBURU, BUSUK HATI…DENDAM KESUMAT…inilah dia ciri ciri MELAYU..

    tengok je komen komen kat sini…kalau yang NEGATIF penuh dengan HASAD DENGKI CEMBURU KESUMAT…memang ramai yang like…kalau komen MENGFITNAH MEMBURUKKAN pun sama like beratus ratus…

    jadi kesimpulannya orang MELAYU ni MEMANG HATI BUSUK DAN PEDENGKI…tak boleh tengok orang lain cantik senang dan bahagia ada je YANG BUSUK HATI…

    MELAYU MELAYU…BILA LA NAK MAJU

    0

    0
    • melati says:

      Org Melayu yg selalu kutuk bangsa sendiri jer tak maju…org2 yg gagal dlm kehidupan jer yg kutuk sesama bangsa..aku bangga lahir sebagai anak melayu….saper cakap melayu tak maju…melayu bangsat yg kutuk bangsa sendiri jer tak maju…hahahaha

      0

      0
      • jeles la tu says:

        Melayu yang di maksudkan macam si melati ni la….contoh melayu yang tak maju…kalau maju takkan guna bahasa kesat…bahasa melambangkan bangsa dan peribadi….tengok la bahasa yang si Melati ni gunakan…inilah melayu yang di banggakan melati yang ada dalam diri dia…ini la melayu melenting bila di kritik…tapi kata diri ‘maju’..

        0

        0
  48. taja says:

    kalau dah sponsored, tentunya untuk publish to ramai, kira iklan lah. tengok barangan sponsored tu, ramai tertarik nak guna juga. takde maknanya nak rahsia. tentu banyak dapat sponsor sebab tu kena tambah event merisik, selain tunamg, berinai, nikah dan sanding. komoditi.

    0

    0
  49. menyampah says:

    nak kawin dengan nenek tua pn nk beria sangat…
    muke bergetah leher berkedut…..huahua

    0

    0
  50. ehh says:

    zain ni miskin sgt ke smpai nk buat mjlis merisik pn tnggu org sponsor?klu aku jd dia, aku buat simple kt umah org tua je.ini tnggu sponsor bru nk buat..adeehh..krja krs la ko zain lps ni sbb kne sara che ta.

    0

    0
  51. Aku la sape lagi says:

    Merisik sampai kat Carcosa Seri Negara????

    Merisik kat rumah je sudaaaaa.. Nama pun merisik..

    0

    0
  52. nora says:

    majlis merisik pun dah macam bertunang.

    0

    0
  53. Mak Jemah belah Abah Kau says:

    Hamboi..
    Majlis merisik dah macam majlis bersanding lagaknya..
    takde beza. Beria sungguh. dah la tak ikut syariat. pegang bagai..
    Oh lupa plak mak jemah, korang bedua artis.. ada ‘lesen’ nak buat apa pon.. huhuhu.

    0

    0
  54. melati says:

    kalau dpt jemputan pun org tak pegi cuma wartawan jer sebab tugas….

    0

    0
  55. Anje says:

    Nanti kawin panggil la rakyat satu malaysia rai majlis che ta ni…kan semua taja…jangan dilupa anak-anak yatim …biar majlis berkat…perkahwinan kekal hingga ke jannah…amin…

    0

    0
  56. kunyah_kacang says:

    budak 2 org ni gila tittle ‘wedding of the year’ gamaknyer..
    jgn nak berangan sgt! top 20 pon belom pasti tahu x nenek!

    0

    0
  57. Anonymous says:

    cam poyo je

    0

    0
  58. kak ton says:

    comey nye che Ta…suweetttt!

    0

    0
  59. […] Saya Mohon Maaf Kepada Pihak Yang Berkecil Hati – Zain Saidin (88) […]

    0

    0
  60. […] Saya Mohon Maaf Kepada Pihak Yang Berkecil Hati – Zain Saidin (89) […]

    0

    0
  61. […] Saya Mohon Maaf Kepada Pihak Yang Berkecil Hati – Zain Saidin (90) […]

    0

    0
  62. […] Saya Mohon Maaf Kepada Pihak Yang Berkecil Hati – Zain Saidin (91) […]

    0

    0
  63. […] Saya Mohon Maaf Kepada Pihak Yang Berkecil Hati – Zain Saidin (92) […]

    0

    0
  64. […] Saya Mohon Maaf Kepada Pihak Yang Berkecil Hati – Zain Saidin (93) […]

    0

    0
  65. […] Saya Mohon Maaf Kepada Pihak Yang Berkecil Hati – Zain Saidin (94) […]

    0

    0
  66. zuzu says:

    kenapa nak hina bila lelaki pilih perempuan lebih tua?nabi kita dulu pun pilih siti khadijah yg jauh lebih tua…..doa kan saja untuk mereka….kalau tak suka diam lah….kita ni sempurna sgt ke…nama pun jodoh ditgn tuhan kan

    0

    0
  67. […] Saya Mohon Maaf Kepada Pihak Yang Berkecil Hati – Zain Saidin (96) […]

    0

    0
  68. […] Saya Mohon Maaf Kepada Pihak Yang Berkecil Hati – Zain Saidin (97) […]

    0

    0