Written by Bella | June 18th, 2017

Rasanya ramai pengikut Nora Danish di Instagram yang mengetahui beliau sering memuat naik foto ataupun video suaminya, Nedim Nazri yang suka memasak. Menurut Nora, beliau sememangnya seorang yang tidak suka memasak. Malah, sejak berkahwin beratnya sudah bertambah kerana sering memakan masakan yang sedap hasil air tangan suami sehingga ada yang menyangka beliau hamil.

Suami saya memang pakar dalam soal memasak. Jujur saya katakan, dia lebih banyak memasak di rumah berbanding saya dan masakannya boleh membuatkan saya tidak mahu makan di luar langsung.

Saya tidak gemar memasak tetapi Nedim yang lebih gemar berada di dapur. Saya lebih suka mengemas kerana bagi saya ia umpama terapi untuk menghilangkan tekanan setelah seharian penat bekerja. Berat saya naik beberapa kilogram sehingga ada menanyakan sama ada saya hamil atau belum.

Berbicara mengenai kehidupannya yang kembali bergelar isteri orang selepas lapan tahun hidup sebagai ibu tunggal, Nora mengakui kini beliau terasa dirinya lebih disayangi dan Ramadhan serta Aidilfitri memberikan makna yang cukup besar buat beliau dan anaknya, Rayqal.

Sumber Berita : Kosmo Online

31 responses to Saya Memang Tidak Suka Memasak – Nora Danish

  1. johnny bravo says:

    Tanpa mekap nora nampak mcm budak sekolah…..tapi lawa/

    18

    1
    • JANDA ROHINGYA says:

      KLO DH SPECIES PARASIT MMG CM NI LAH, APA2 SUKA NEMPEL JE! YELAH MAKCIK, KO MSH GEBU LG KWEN PON BARU JE 3BULAN, MMG TGH SYG2NYE, AIR KO BYK LG! TUNGGU AIR KO DH KERING KO DH LAYU, AH MSE TU KO YG DIMASAKNYE! HAHAHAHA ! PE LG JENIS2 NED NI, XCKUP 1! XCYE ? TUNGGU 5TAHUN LG, KEKAL KE X! HAHAHAHHAHA

      5

      6
  2. Abg cool says:

    Adakah kat tgn nedim tu rokok?hrp2 gambar atas tu masa bkn bln puasa.bersangka baik.ngehngeh.

    5

    0
  3. Anonymous says:

    Ni tengah dimanjakan bboleh la suami masak. Tapi Klu dah jadi pompuan suka tak suka klu nak jaga suami ko kena juga belajor masak. Tak kan mak mertua dtg suami ke dapur. Ye tak? Tak pe la ko kaya boleh beli saja atau hire maid yang pandai masak. Klu sampai ke tua tak suka masak. Sikit susah la…….

    5

    2
    • Nad says:

      Biar la suami dia nak masak. Ko susah hati kenapa? Ada ke Islam kata kewajipan isteri ialah memasak untuk suami? Tak ada. Dengar ceramah UAI sikit. Tu la dia melayu…lelaki goyang kaki tengok tv, yang perempuan masak kat dapur sambil gendong anak. Laki makan tak sampai 10 minit, tinggal pinggan mangkuk kat meja, bini jugak yang kene kemas.

      60

      0
    • Anonymous says:

      taula makcik masak makcik juga kena kerja sampai pencen..laki balik rumah membuta…kesian ye makcik..

      0

      1
    • Anonymous says:

      Saya pobia dgn llaki spesis mls masak or tlg bini kat dapur..pndi je buat ank…huh!

      4

      1
  4. Anonymous says:

    Kisah benar. Aku ada kawan memang tak suka masak. Dia kata goreng telur pun dia tak tahu. Tak minat masak langsung!. Sejak kawin makanan beli saja. Bulan puasa gi berbuka di rumah mertua. Sebelum balik tapau makanan mak mertua untuk sahur. Sampai bila? Lepas 10 tahun kawin si suami diam diam kawin lain. Dapat Isteri baru pandai masak.

    17

    1
    • Nad says:

      Ok lepas ni lelaki semua sila kawin tukang masak ye. Fikir perut korang je. Bole blah.

      13

      2
    • Mimi says:

      I dulu pun pikir macam ni. Time baru habis sekolah, mak suruh belajar masak taknak. Masuk uni tinggal rumah sewa, tak tahan doh kawan masak resipi pelik pelik tak kena selera. Last last masak juga. Bukan tak pandai, cuma taknak je. Lagipun, tak sampai hati tengok orang disayangi makan tapau je selalu.

      1

      0
  5. Cupcake says:

    Aku pon x suka masak gak. tu la klau bleh aku harap sgt dpt suami yg pandai masak. Bg aku laki yg pandai masak ni romantik>3.
    Bertuah Nora,si fasha ???sampai skrg kesepian.

    4

    14
  6. Anonymous says:

    Kawin tak pandai masak,sama mcm kawin takde anak.baik kau bujang je,enjoy sampai tak larat.

    5

    15
    • Anonymous says:

      dengki detected

      4

      4
    • Anonymous says:

      ala ko ada anak pun hantar org jaga.. buat anak je hebat org melayu ni..bab jaga anak byk pulak kompromi..

      5

      0
    • kentang.bulat says:

      weh aku pon tak suka masak. dah kawen pon. sebelum kawen aku peringat kat laki aku. aku memang tak suka masak. now laki aku je yg masak. sedap air tangan dye. aku masak telur pon hangit. bersyukur sangat dapat suami yg tahu masak. now dye banyak lagi belajar masak dari mak aku. bagi aku takde masalah pon. belajar maksud “TOLERATE”

      10

      2
  7. Anonymous says:

    Naf 8.54. You dont get it. Do you? dah jadi pompuan tu kna belajor masak. kalau dapat suami suka masak pun, isteri pun kna juga masak untuk suami rasa air tangan ko.

    8

    2
  8. rimas aku says:

    pada aku yg lebih penting reti msk dan tak perlu pakar msk pun. kalau suami rajin msk bini lak jgn segan ke dapur tolong apa2 yg patut.

    13

    0
  9. taktaumasakmaintakbest says:

    Ibu2 belajar la masak walaupun suami pandai masak ke apa ke? Mmg bersyukur kalau suami pandai masak but jgn lupa lelaki tu diam2 dia tgok je isteri tu camne…nora kawin org senang cantik ok la dia pun bekerjaya…tapi kalau jadi isteri yg dahla tak kerja tak tau masak, gemuk hodoh, tak tau didik anak kau rasa suami balik rumah lama2 bosan takan lah nak mengangkang je…kalau fikir takyah masak suami dah pro masak sampai ketua lah tak tau masak…anak2 besar kalau pompuan pun akan ikut cara mak malas masak, kalau lelaki malu lah dgn member nak cakap mak atau isteri tak tau masak

    6

    0
  10. Anonymous says:

    Aku pun dulu tak minat masak. Tapi dari sekolah primary arwah mak dah ajar aku masak. Dari yang basic sampai lah aku boleh masak gulai dan rendang. Aku pernah tinggal di luar negara beberapa tahun dimana tiada halal food berdekatan. So kna masak sendiri. Raya kena pulak buat open house. Klu aku tak tahu masak apa la aku nak serve pada tamu yang datang?

    3

    0
  11. Mia says:

    Wpun husband suka masak wife pun mesti la tau masak sikit2.. tau masakan yg simple2 pun ok.. saya dulu pun x tau masak.. lepas kawen cuba2 sendiri.. beli buku resepi/google.. nak tny mak sure kena bebel sbb dulu dia nak ajar tp malas.. hahahaha.. sekrg ni mcm2 resepi yg saya cuba utk husband.. and he appreciates it..alhamdulillah..

    7

    0
  12. Anonymous says:

    Dasar perempuan pemalas sebab tu malas masak. Memasak ni bukan tak boleh nak belajar. Dari nak ke tak je. Dlm youtube fb berlambak resepi dan cara memasak. Dari kita nak ke tidak ikut.Sekarang ni oklah kau sebab bapak mertua kau masih jadi ahli politik. Esok2 bila bapak mertua kau dah melingkup… dgn kau sekali akan melingkup.

    3

    1
  13. Anonymous says:

    fasha sandha suka masak & slalu masak utk bekas suami dulu

    4

    0
  14. Anonymous says:

    nedim keja apa erk?? apa pekerjaan sebenar dia?? kalau bekerja d kementerian bapak dia tu, dikira sbg pegawai kerajaan lah jg kan? ke bapak dia yg gaji dia. hebat..mewah gaya hidup.

    4

    0
  15. Anonymous says:

    ada viral yg bini tanya laki tanya camne nak masak sotong…pastu laki dia wassap siap lukih lg..lukisan sotong tu kelakar gila pulak…sweet je laki ajar masak kat bini….cakap pun baik2 je…barulah bahagia rumah tangga…nora belajarla masak dr nedim..untung boleh berniaga lagi..takyah lg bergantung dgn pak mentua…biar yg kutuk tu melopong sampai sudah..

    7

    0
  16. wekkkkkkk says:

    ada citer si bini tak tau msk, masa bujg mk je yg buat, bila kawen x tau nk msk, satu hari si suami suruh msk ayam msk lemak, ayam di potong oleh org kedai tu kecik2..tapi biasalh bukn semua mereka bershkn..kan, si binipun msk, bila suami nk makan dn amek lauk ayam tu ada satu benda yg suami dia hairan, apa benda ni, lpas tu suami gigit la, rupa nyer tergigit pedal ayam yg x belah/buang pasirnya.eeehh…terus potong nk makan..

    nk salahkan sapa dlm hal ni, mak ke atau bodoh sombong.
    ni kawa aku citer ya..tapi bkn aku
    wekkkkkkk

    2

    0
  17. wekkkkkkk says:

    ala…baru kawen…biasalh tu, mcm aku jugk dulu, laki aku terima je apa aku msk, sedp ke x ke, telan je, bila dh kawen lebih 5 tahun…segala mcm selera kurang…ntah kenape..aku kena ubah resepi ni…tapi dia kata “aku terbaik bab kemas dn bersih”…cuma msk kureng sikit..x apa lh asalkn ada hati nk msk…tak apa la, bkn nk jadi Top Chef Master pun..

    2

    0
  18. wekkkkkkk says:

    kalau laki aku masak, lgi kpla aku pening, sbb sgala mcm tersepah2, kalau dia tolong mask, keja aku 1 jm masak jdi 3 jm, lagi lmbt siap, bukan msk nya lama, kemaskanya lama…tapi aku x mmbebel…syukurlh lh awak nk tolong, tapi keja saya jdi brtmbah lmbt siap…
    aku lebih suka laki diam je, jgn tolong msk..TAPI KUARKAN SEMUA BELANJA..ni aku sukalah.

    1

    1
  19. kau says:

    wei laki ko keje ape yer…..ala tanya jerrrr

    0

    0

Leave a Comment

Optional