Written by Bella | June 22nd, 2015

Sering terpalit dengan kotroversi dan kritikan ramai, aktres Nabila Huda enggan ambil pusing dengan kata-kata negatif yang dilemparkan kepada dirinya dan telah memaafkan mereka yang memburukkan ataupun menghina beliau selain mengakui dirinya juga tidak sempurna.

Tidak apalah, saya maafkan orang yang memburukkan atau menghina saya. Saya tahu bahawa diri ini juga tidak sempurna. Bukannya tidak kisah dengan komen-komen yang diberi, saya kisah. Dan kerana itu saya maafkan mereka dan menerima dengan hati yang terbuka atas keprihatinan mereka.

Yang berhak menilai saya ialah Allah. Bukan saya nak cakap yang saya ini kuat agama. Tidak! Iman pun tak sempurna. Cuma hanya Dia yang menilai kita.

Bersempena dengan bulan Ramadhan ini, Nabila mengambil peluang ini untuk berehat seketika daripada kerja-kerja lakonan sehinggalah menjelang Aidilfitri nanti. Nabila merasa teruja untuk menghayati ibadah puasa kerana tahun ini adalah tahun pertama beliau tidak terlibat dengan sebarang aktiviti seni pada bulan puasa.

Anggap je la haters-haters ini tiada kerja lain selain menghina, maafkanlah mereka satu hari nanti pasti mereka akan sedar perbuatan mereka tu. Manusia tidak lari daripada kesilapan tapi adakah mereka yang menghina itu juga sudah cukup sempurna sifatnya? Jangan rasa diri itu terlalu bagus untuk mengkritik orang lain. Cermin dahalu diri sendiri sebelum mengata orang lain.

Sumber Berita: mStar Online

 

 

 

 

12 responses to Saya Maafkan Orang Yang Memburukkan Dan Menghina Saya – Nabila Huda

  1. nil says:

    ntah ler labu…ikut kome lerr nk buat apa pun…
    kubur memasingkn….itu je ler yg teman boleh katakn.
    yg nk ngomen pkir sndrilh yer…
    dh dh..jgn komen byk byk….x pasal dia dpt pahala free jer…
    mngkin diasja nk yg free kut…opssss ampun sih.

    0

    0
  2. minah jambu sayang nenek says:

    helo huda ..u tk payah cakap ape2 dlm hal nii..lagi pon u bukan Nye buat ape2 bende2 yg tk baik ponn..kalau u buat pon dosa u yg tangong sandiri ape yg u nk risau kan ? kalau u dh maafkn dorang pon dorang akan tetap mengate mengutokkk tau aje la mulot orang mlayu tk habis2 nk eksen islam n nk eksen alim kucing..u sabar aje ok huda Allah sentiasa bersama u ..suatu hari nanti u gi haji n u bertudong n tutop aurat baru dorang tau n respek ngan u aminn..lov u hudaaaa…ape pon yg kite buat hati kena tulus n ikhlas ..minah jambu niari tk puasa pasal tk bangun sahur..sekian terima khaseh thank u..

    0

    0
    • mat rock says:

      murahnya agama…buat jahat, last2 pakai tudung & pergi haji, setel semua. harap pak ustaz ustajah tlglah berhenti menyesatkan manusia dgn fahaman agama yg menyimpang daripada Titah Perintah Tuhan yg sebenarnya. Dh rata2 faham masuk neraka blh keluar balik walhal masuk syurga ke neraka ke,kekal la selama2nya dlm tu. Tak caya? rujuklah sendiri kitab Allah (2:80-82) ,bkn kitab yg ditulis manusia ye…bulan2 puasa ni belek2 sikit terjemahan al quran tu. Satu lagi ramai dok kata kalu mati sempat mengucap, masuk syurga…tau tak sape yg mengucap akhir nyawa ni? Firaun weyy… tak caya? (10:90)…

      0

      0
      • minah jambu sayang nenek says:

        ape jahat yg Nabila dh buat? bertudong n tutop aurat gi haji bersehkn diri itu terpulang la pada yg maha esa dia terima ke tidak ..yg kau ni merepek meraban ape hal ? kalau tk tahan nk berpuasa tu ha makan aje..

        0

        0
        • Anonymous says:

          ko le meraban minah jambu…buat baik supaya org respek….perintah wajib puasa ko tau x nasnya ayat brp? ko sibuk beramal tanpa ilmu pastu tuduh org x tahan puasa…

          0

          0
        • Anonymous says:

          minah jambu,ko tu dah kena doktrin sbb tu ko tak faham apa mat rock nak sampaikan….

          0

          0
  3. Ku Unta says:

    Walaupon aku ni tak minat langsung dan tak berkenan dengan life dia tapi aku rasa yang sebok stalk insta dia dan komen memaki sambil guna id fake adalah lagi tak berguna. Doakan je la dia diberi hidayah. Nabi dulu berdakwah macam mana? Ada menghina dan memaki? Cermin diri dan doa yang baik2.

    0

    0
  4. Anonymous says:

    ntah yg kutuk tu baru pakai tudung 2 3 hari ja. pastu pakai pun sbb pakwe suruh. ayang cantik la pakai tudung. terus pakai. pakai tshirt seluar ketat. yg penting ayang pakai tudung kannnn… pastu dok kutuk org… hmmmmm.. manusia

    0

    0
  5. Gusi Busuk says:

    apasal orang cakap anak dia cute hah?? Aku tengok tak cute langsung..

    0

    0
  6. lalalla says:

    she have very cute & pretty daughter. same like the mother.

    0

    0
  7. Anonymous says:

    netizen kena tegur artis2 ni…bukan sbb nk bdakwah tp sbb takut selfish nnt Allah marah. Allah turunkan bala bukan pd yg bukak aurat je tp semua org kena..maka tegur menegur amalan mulia.

    0

    0
  8. nitezen blink blink says:

    Sebenarnya.. para netizen tegur bkn apa.. sebab kamu sayang kat artis2 ni.. klu kamu tak syg.. kamu takkan tegur langsung nak sibuk mengata bagai.. well… that is the truth.. nak mati.. nak menongeng .. nak kepala bawah kaki ke atas.. kalau kamu tak sayang.. takkan kamh tegur gak.. tapi kan.. wlupun tgur.. nabila tak baca.. hehehe.. inbox kat dia jelah..

    0

    0