Written by AbangNara | June 25th, 2012

Akhirnya setelah sekian lama, Apek dan 3 orang rakannya hari ini dilepaskan dan dibebaskan tanpa perlu membela diri di dalam kes penggunaan dadah jenis kanabis dua tahun yang lalu. Keputusan ini diambil selepas hakim Mahkamah Majistret Petaling Jaya mendapati terdapat percanggahan terhadap bukti yang dikemukakan oleh pihak pendakwa.
saiful apek

Ini adalah satu berita gembira buat Apek, keluarga dan semua peminatnya kerana boleh dikatakan kes ini telah menjatuhkan nama baik Apek. Berikut ialah penjelasan daripada hakim yang terlibat di dalam kes ini.

Kelewatan ujian air kencing yang dilakukan dan percanggahan tarikh spesimen itu diambil selain beberapa faktor lain seperti kewujudan dua borang permohonan untuk melakukan ujian saringan dadah dan kegagalan pihak pendakwa mengemukakan bukti lain telah menjadikan kes ini lemah.

Semoga dengan keputusan ini, nama Apek akan kembali bersih dan Apek akan kembali aktif untuk berlawak semula. Tahniah kepada Apek atas keputusan ini.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

25 responses to Saiful Apek Bebas Daripada Tuduhan Dadah

  1. ProfHariz says:

    Apek ni dari dulu tak habis2 dadah. ish kalau betul dah bebas baguslah ! Semoga artis kat malaysia ni takde terlibat denda najis2 tu.

    0

    0
  2. lalalal says:

    alhmdlh…tlepas hkmn gntung

    0

    0
  3. Minah tonggeng says:

    Saiful apek dari air muka cara ia bertutur ia seorang yg baik. Aq daripada awal lagi mengatakan ia x terlibat dgn benda2yg mengarut itu. Xbaikm mengaibkan org .nasib org yg badan kurus chekeding mesti org kate…………ade org bdnnye macam tu nak buat macam mana.

    0

    0
    • zai says:

      kanabis (ganja) membuatkan penagihnya kuat selera makan (cepat lapar)…tp ada juga yg kurus sbb terlalu hardcore ketagih and xpeduli dah pasal makan…

      0

      0
  4. lina says:

    dibebaskan bukan bermaksud dia tak buat kesalahan tu. dibebaskan sebab kelemahan pihak pendakwa memberikan evidence2 yg tak meyakinkan. cuba fahamkan penjelasan hakim:

    “kegagalan pihak pendakwa mengemukakan bukti lain telah menjadikan kes ini lemah”.

    maka rezeki dia, dapatlah dibebaskan. mungkin Allah nak beri lagi peluang untuk dia membetulkan kesilapan.

    0

    0
    • Lan Todak says:

      laku lagi ke kau ni apek … berlagak tolak tawaran cicakman 3 … skarg dha dapt dkat zizan .. padan muka kau ..

      0

      0
      • Alex says:

        Bukn dia tolak tawaran tp tarik diri sbb Yusry KRU pun Tarik diri Dari mengarah film CICAKMAN 3! Rezeki ALLAH yg bg, bkn manusia,Amin..

        0

        0
    • hawa says:

      Pendakwa kalah kerana terdapat keraguan dalam mengemukakan bukti dimahkamah. Apek insaf la..peluang sebegini tak selalu dapat.

      0

      0
  5. ak punye suke says:

    setuju dgn lina

    0

    0
  6. 1st!!! Like kalau anda tak suka Dibah Lori!!! Kalau dislike, memang suka la tu.

    0

    0
  7. This really answered my problem, thank you!
    There are some interesting cut-off dates in this article however I don’t know if I see all of them middle to heart. There is some validity however I will take maintain opinion till I look into it further. Good article , thanks and we would like extra! Added to FeedBurner as effectively
    you might have an amazing blog here! would you wish to make some invite posts on my blog?
    When I originally commented I clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a remark is added I get 4 emails with the same comment. Is there any manner you can take away me from that service? Thanks!

    0

    0
  8. Sshh says:

    dh x suka dia ni la menjak ada kes…

    0

    0
  9. Anonymous says:

    lepas lah macam mana pun…macam org tak tau.

    0

    0
  10. mak c kina says:

    skali lepas mgkn btl ko xamik dadah tp bl dh 6 7 x,bleh caye xamik?….dlu aku suke dia ni tp ble diakantoi benda2 mcm ni,sori la aku nk minat lagi…tv pn patut banned je pesalah2 dadah ni…wat busuk produk je….

    0

    0
  11. ye ke x bersalah ? hhmmm…..

    0

    0
  12. meeradriana says:

    baguslah lepas kali ni..
    hopefully xde case bkaitan dadah lagi..

    0

    0
  13. ayunana says:

    kepada sesama manusia kita dapat lah kelentong tapi Allah S.W.T amat mengetahui. Apa yang dikatakan ini bukan lah menunding jari ke atas kesalahan orang lain tapi adalah sebagai peringatan kepada semua umat manusia di dunia tidak kira di mana jua anda berada.

    0

    0