Written by AbangNara | January 31st, 2011

rita rudainin

Kami tumpang gembira bila mendengar yang hubungan keruh antara Rita Rudaini dan keluarga mertuanya sudah mula menjernih apabila kedua-dua pihak sudah menamatkan perselisihan faham yang tercetus hampir tiga tahun lalu.

Peristiwa air mata itu berlaku di Pusat Perubatan Prince Court, Jalan Tun Razak pada malam Khamis lalu apabila Aidil Zafuan, membawa ibu dan bapanya Azizah Arshad dan Abdul Radzak Salleh untuk menziarahi cucu mereka, Airit Rayyan Rizqin yang berusia dua tahun di pusat perubatan itu akibat demam panas.

Ketika tiba di pusat perubatan berkenaan, Rita telah meluahkan segala isi hati yang terbuku selama ini sehinggalah kedua-dua pihak bermaaf-maafan bagi menjernihkan segala kekusutan yang terjadi.

Paling menyentuh hati kami bila ibu Aidil yang juga ibu mertua Rita mengatakan “Emak sayangkan Rita. Mak restu perkahwinan Rita dengan Aidil,” sambil memeluk Rita dengan linangan air mata. Kalaulah ini dikatakan sejak dulu lagi, pastinya perselisihan faham antara mereka takkan berpanjangan.

Dalam detik-detik yang turut disaksikan oleh ahli keluarga kedua-dua belah pihak itu, Rita juga turut mencium tangan Abdul Radzak sambil kedua-dua mereka meminta maaf di atas segala masalah yang telah berlaku selama ini.

Buang yang keruh, ambil yang jernih. Semoga ini permulaan yang baik untuk lebih mengeratkan hubungan antara Rita Rudaini, Aidil Zafuan dan juga keluarga kedua-dua belah pihak.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

240 responses to Rita Rudaini Sudah Berbaik Dengan Keluarga Mertua

  1. ehem says:

    bgusla mcm tu….kita sbg umat islam tk baik bermusuh

    0
    0
    • Zon Bebas says:

      betul tu.. buat apa nak bermusuh-musuh.. yg sudah tu, sudahlah.. mulakan fasa baru..

      0
      0
      • rosh says:

        lam metro lain lak cite nya…
        jadi x tau yg mn satu btl…

        arap kesudahannya adalah lbh baik…

        0
        0
        • littlemia says:

          aah kan lam metro lain plak tulisnyer………….

          0
          0
        • XOXOOXO says:

          knp dlm Metro hari ni lain?
          baik sape pun…beralah lah..klu masing2 mau tunjuk ego..sampai bila2 pun tak berdamai.
          tak rasa nk hidup aman ke…huhuhu

          0
          0
        • oren says:

          apa yg metro kabo kan?? meluat eh baca paper.. kalau gosip kat tenet ni pedas2 sket..bez uhh

          0
          0
        • BumbleBee says:

          metro tu xde keje laen…sker jd batu api jer. Pantang ade yg bertelingkah, metro laa yg paling sebok nk buat front page..pastu setiap side yg bertelingkah tu di interview hari demi hari..balas membalas… dah mcm syaitan dlm bentuk surat khabar dh aku rasa…

          0
          0
        • ann says:

          bgs la da berbaik..jgn ad sesapa yg nk jd batu api voluntererily pasni

          0
          0
        • Cili Pedas says:

          ya rabbi…ada lagi manusia yang baca metro? Berita sampah sarap..macam nie melayu2 di Malaysia nak maju?

          0
          0
        • caldina says:

          Yela..baru je lepas bace metro online..pastu aku terus bukak BN..mmg 2 versi yg berlainan..pening2..

          Apepun semoga Rita dan keluarga mertua berbaik2 la..hubungan keluarga kenala dijage..kesian anak2 tu nnt tak rapat and mesra dgn keluarga sebelah aidil

          0
          0
        • kucing says:

          lar….metro tu xelok la….xyah bace metro….pemikiran xkemana pon..baca utusan lagi elok…berita harian ke…metro tu biase nya suka sgt mencari info yg lebih2..indah khabar dari rupa…ish..
          jom boikot metro.

          0
          0
        • http://kukukata.blogspot.com/2010/12/sekarang-aku-nak-isap-ko-punya-pulak.html says:

          ibu bapa mertua adalah sama tanggungjawabnya kita menjaga kedua ibu bapa kita…. Alhamdulillah =)

          0
          0
        • ashley says:

          ya, ibu bapa suami dan isteri sama saja taraf mereka. jgn suami mementingkan ibu bapa sendiri saja. ibu bapa isteri pun tanggungjawab suami juga

          0
          0
        • Ryta says:

          Alhamduliillah…..akhirnya impian nak berbaik2 dgn keluarga mentua dah jadi kenyataan…buang yg keruh amik yg jernih….
          p/s: Dgn keluarga mentua je ke berbaik2….dgn biras yg baru kawen aritu camana plak? Dah bermaaf2an ke?
          :-)

          0
          0
        • Miss Kutilyoyo says:

          Metro memang kaki putar belit…auta lebih..50-50 je fakta. Auta lebih nak lariskan sales je.

          Harap Rita dan suami hidup bahagia….kekal ke anak cucu.

          0
          0
        • nunin says:

          betul tu…mmg xsuka beli paper nih…
          tah hape2 je citer dia~

          0
          0
        • silentgirl says:

          btol tu..metro x abes2 cte artis cerai..pastu tokok tmbh…then byk cte rogol merogol..metro sgt2 xberilmiah..hmmm..psl rita n aidil…aku ske sgt klu dorg bbaek..n mak ayh aidil n rita berbaik..yg pnting mak ayh. kakak2 aidil yg pdengki tu lantak la..

          0
          0
      • sayapunya sukala says:

        alhamdulillah…..tula..JGN BIAR EGO KUASAI DIRI DAN MINDA…kan senang kalu ade yg mengalah…amin..smoga lebih bahagia la hendaknya buat mereka…apa kata wat resepsi kahwin?teringi tgk rita naik pelamin…xsalah kan???

        0
        0
      • non says:

        meremang bulu roma aku baca dialog mak mertua rita….rasa terharu dan tsentuh

        0
        0
      • non says:

        mmg!!!aku anti betul dgn akhbar picisan ni. takpe..satu ari nanti aku akan cuba hapuskan dorang semua. tau nak kaut keuntungan. buat tajuk nak gempak.korg tunggu!!!

        0
        0
    • alia says:

      off topic sket..
      nape la diorg ni buh nama anak tu AIRIT..buruk beno bunyinyer…
      kot ye pun nak gabung2 nama sbg lambang cinta sejati..pilih la yg senonoh sikit…
      ini tak, bunyi nak dekat2 mcm mencarut je…ish3..

      0
      0
    • sayapunya sukala says:

      ni sekadar pendapat…
      aidil mgkin malas nak panjangkan cerita dan ckp pade wartawan sume da ok,sdgkan luka kat hati rita,rita je tau..rita ngn mentua mgkin d aberbaik..tp rita masih xdapat nk maafkan aidil atas sikap suami dier..skg yg jelas,rita ko kene bincang secare serius ngn aidil..aidil,cuba paham ape yg rita cube sampaikan..aku rasek ni sume sb kes xpuas hati saja..dan ego…

      semoga kalian sedar..wat pc cakap masing2 mitnak maaf..settle kan?

      0
      0
      • benci kekejaman says:

        yg dislike tu mgkin akan diberi petunjuk kelak…rasenyer apa yg i cakap xde yg menyinggung mane2 pihak…

        0
        0
    • kak nam says:

      sapa tkg dislike ni? mcm benci benor ke rita….

      0
      0
    • kak limah says:

      akak lebeh suker citer ni dr metro pnyer version… x suka la gaduh2…haish…

      0
      0
  2. eliz says:

    bes!!!
    ALHAMDULILLAH KAN RITA :)

    berkat doa dua dua pihak
    :)

    0
    0
    • momok says:

      sukenye dgr…mesti sonok ry ni ……..

      0
      0
      • hotchili says:

        bila bace bergenang air mate… cam drama lak… apepun gembira rumahtangga derang masih dpt diselamatkan… ade hikmah bila anaknyer demam….

        0
        0
        • daddidu says:

          betul2…sy baca pun rasa tharu n hppy sgt..alhamdulillah..moga ALLAH pjg kan jodoh antara mereka…tq makcik n pakcik sbb dh blh terima rita..aidil..smga kau dpat mjaga isteri n anak2 dgn pnuh tgjwab..rita..smga akn mjadi istri,ibu n menantu yg paling disayangi.. :D

          0
          0
        • Hitam Manis says:

          ekh siapa yang klik buttorn thumb down ni..tak suka nengok orang bahagia ke?? aish!!

          0
          0
  3. nobody says:

    alhamdulillah… tindakan yg bijak. saya doakan mereka berdua berbahagia sepanjang hayat. Aminnn….

    0
    0
  4. pen biru says:

    cuba baca hmetro…lain maksud rita rasanya

    0
    0
    • Cempaka says:

      Jangan la panjang2kan… Metro tu mmg sengaja suka perbesarkan isu…

      Moga pasangan ini bahagia selamanya. Aminn…

      0
      0
      • arm says:

        tapi betul kata pen biru..sangat lain statemen Rita dekat hmetro..snagat pelik..tapi pape pon hope dorg baik balik.. coz cian kat rayyan..

        0
        0
  5. white lily says:

    alhamdulillah…sejuk hati mendengarnyer…hope akan berterusan berbaik camni…

    0
    0
  6. azie gallery's says:

    bagus la.. air dicincang xkan putus.. sampai bile nk bemasam muka kan… so hepi family at home.. =)

    0
    0
  7. nana says:

    Demi anak-anak……….

    0
    0
    • zar says:

      harap rita kena bersabar banyak-banyak sebab langkah yg silap pada permulaannya.pengajaran kepada orang yang nak kahwin tanpa restu keluarga……sabarsabarlah sebelum nak kahwin, mungkin akhirnya dapat restu juga. perempuan yang lebih matang perlu menasihati budak-budak (lelaki bawah 25 kira masih budak lagi) …memang susah kawin dgn orang yg lebih muda…ini baru permulaan perkahwinan. panjang masa lagi dan tentu banyak dugaan lain lagi…sabar..

      0
      0
  8. effie says:

    bagusla mcm tu.. semoga berbahagia hingga akhir hayat…

    0
    0
  9. baby says:

    sangat happy… moga kekal hingga akhir hayat amin…

    0
    0
  10. Kasih says:

    alhamdullillah… moga Allah permudahkan segala nya dan kekalkan mereka dlm ikatan suami isteri hungga ke akhir hayat.. Amin…

    0
    0
  11. erinhairudin says:

    bagus… tapi apasal rita denied lak dalam hmetro hari ni? sdh2 la rita… terima seadanya… if hubby tak memahami mentua paham ok la tu… aidil plak renung2kan lah ya

    0
    0
    • zar says:

      like i said….not easy to marry someone who is more than ten years younger than you.banyak dugaan…my husband is ten years older than me…still it took time for us to really understand each other.

      0
      0
  12. ermm says:

    bkn ke,dlm metro kata lain…..harap2 mereka berdamai la..kesian kat anak tu..aidil pun cuba berfikiran matang……mmg la awk tu muda,tapi awak tu dah berkahwin…dah ada anak dah pun…

    0
    0
  13. situt says:

    Bang citer kt Hmetro cm lain je bang.

    0
    0
    • aziz says:

      pihak akhbar semcm nak menambahkan lagi kemelut mereka…..sepatutnya beri komen yg positif,harap pihak melodi dpt menemubual mereka berdua untuk kesahihan cerita…baru betul.harap rita dpt menerima kemaafan kedua mertua dgn ikhlas demi kebaikan bersama..bukan segala ego.mengalah tak semestinya kalah kerana kemaafan adalah dendam yg terindah.

      0
      0
  14. dolphin says:

    tapikan….dlm Harian Metro arini Rita ckp lain plak…x paham aku!

    0
    0
    • Rin says:

      kenapew ramai sgt org baca metro ni..
      kt tmpat aku metro x laku pon,, smpai ke ptg akhbar tu bsidai kt kdai.

      0
      0
  15. kukukaki says:

    Aidil kata damai, Rita kata dusta
    Oleh Rudy Imran Shamsudin dan Mohd Amin Jalil
    E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

    KUALA LUMPUR: Krisis rumah tangga pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak, 24, dan pelakon Rita Rudaini Mokhtar, 35, memasuki episod baru apabila satu pihak mengeluarkan kenyataan sudah menemui jalan damai manakala satu pihak lagi menafikannya dengan tegas, semalam.

    Aidil yang dihubungi Harian Metro untuk mengesahkan laporan satu portal Internet mengenai Rita dikatakan sudah memohon maaf dengan mentuanya, mengakui perkembangan positif itu berlaku ketika isteri dan ibunya berjumpa selepas anak mereka, Airil Rayyan Rizkin, 2, dimasukkan ke Pusat Perubatan Prince Court, Khamis lalu.

    “Ibu saya menziarahi anak saya yang mengalami demam panas dan dia berbual panjang dengan Rita. Mereka sudah bermaafan antara satu sama lain. Bagaimanapun lebih baik persoalan mengenai perkara ini ditanya kepada Rita kerana dia yang mempunyai masalah dan bukannya saya,” katanya.

    Malah, Aidil berkata dia juga menarik balik tindakan proses sulh yang difailkan di Mahkamah Tinggi Syariah berhubung soal penjagaan anak yang dibuat sebelum ini.

    “Saya akan menarik balik tindakan memfailkan proses sulh yang dibuat sebelum ini dalam masa terdekat dan bersyukur sekiranya apa yang berlaku sebelum ini tidak berpanjangan dan berakhir dengan baik dan selamat,” katanya.

    Bagaimanapun Rita yang dihubungi pula, menafikan segala yang diperkatakan suaminya dan tidak mahu kenyataan diputar belit sehingga menimbulkan masalah kepadanya seperti yang pernah berlaku sebelum ini.

    “Mengapa saya memohon maaf sedangkan tiada satu kesalahan pun datang dari pihak saya. Mereka sekali lagi sudah mengubah cerita sebenar agar kesalahan nampak di pihak saya.

    “Dalam hal ini saya perlu berhati-hati dan perlu membetulkan kembali kenyataan kerana bimbang ia bakal digunakan di mahkamah kelak. Saya ada saksi apa sebenarnya berlaku kerana ketika itu seorang wartawan kebetulan ada bersama dan dia boleh menjadi saksi,” katanya.

    Rita yang kini hamil enam bulan juga hairan mengapa Aidil tidak menceritakan perkara sebenar bahawa dia datang melawat Rayyan hanya selepas dipaksa.

    “Saya sedih apabila terpaksa berdepan dengan masalah anak seorang diri. Sudahlah saya berbadan dua dan sekarang tidak cukup rehat kerana menjaga Rayyan di hospital. Selama tiga hari di hospital Aidil langsung tidak datang menjengah anak.

    “Apabila dia melawat bersama mentua saya sudah tidak dapat bersabar dan menceritakan apa yang berlaku sebenarnya. Selama ini pun saya banyak bersabar dan telan segala perbuatan mereka terhadap saya,” katanya.

    Rita berkata, Adil dan kelurganya memohon maaf ke atas kesalahan mereka, namun itu hanya berlaku selepas dipujuk oleh wartawan yang kebetulan berada di hospital berkenaan.

    “Saya maafkan mereka tetapi ingin saya tegaskan ia membabitkan kedua-dua mentua saja. Ini kerana saya menghormati mereka sebagai orang yang lebih tua tetapi yang lain saya tidak akan maafkan,” katanya.

    Rita juga menegaskan, kenyataan Aidil yang dia menarik balik permohonan hak penjagaan anak mereka sesuatu sukar diterimanya kerana pihak Mahkamah Syariah Seremban baru menghubunginya dan memaklumkan bawa Aidil mahu perbicaraan kes itu diteruskan.

    “Sekarang saya tidak mahu fikir panjang mengenai perkara itu kerana perlu beri perhatian kepada kesihatan Rayyan dan kandungan saya. Terpulanglah kepada suami saya apa juga tindakan dilakukan sama ada mahu menarik kembali aduan atau tidak. Tolong jangan kacau dan menambah tekanan kepada saya lagi.

    “Sebelum ini dia (Aidil) pernah kata mahu menarik kembali aduan tetapi sampai sekarang ia tetap diteruskan. Dengan saya dia kata sudah tarik tetapi mahkamah menghubungi saya dan memaklumkan dia mahu perbicaraan diteruskan. Saya malas mendengar penjelasan bercanggah daripadanya,” kata Rita.

    0
    0
    • kesian says:

      rita tidak ada salah pada keluarga aidil? satu pernyataan yang sombong. bersubahat merahsiakan penikahan anda dan menyebabkan ibubapa dalam kesedihan adalah kesalahan yang amat sangat.begitu juga memisahkan cucu dari datuk nenek.a jika betul ini kenyataan rita….menunjukkan rita tidak mahu berdamai dgn keluarga mertua….nampak sangat sifat keras hati rita….sepatutnya beliau diam sahaja,berkat kesabaran mungkin akan ada kedamaian. pernyataan begini boleh menyebabkan lebih banyak dilemma…

      0
      0
      • min says:

        diaorg tak merahsiakan, secara terangan mahu berkahwin, niat yg baik, ditolak keluarga..mujur juga bernikah dari buat perkara yg tak senonoh…mgkn rita dah geram sgt dgn tohmahan dr keluaraga aidil..tu yg die dah x boleh sabar..kena paham juga, die tgh mengandung…
        mungkin emosi tak stabil, anak sakit, suami tak balik..hmm…sian..

        0
        0
      • non says:

        aku sokong ko kesian

        0
        0
  16. zmanja says:

    nape harian metro citer lain…huhuhu…harap2 dorang betol2 dah ok

    0
    0
  17. missyqaldina says:

    BIASE LA…MEDIA..MSTI NAK SENSASIKAN SURAT KHABAR DOWANG…SUKE MELAGA-LAGA KAN ORG…TGK CM CITE OYEAH SUDAH…PART WARTAWAN NGN ARTIS TU…KAW2..OYEAH TU PERLI WARTAWAN…LAIN YG DICAKAP…LAIN YG DITULIS…

    0
    0
  18. anne says:

    kat metro ckp lain plak..

    0
    0
  19. blur says:

    Alhamdulillah…..All praises to Allah….:)

    0
    0
  20. bob says:

    confirm ke abg nara? metro cakap lain? abg nara ade ke dalam wad rita tu? abg nara ni kadang2 info ada yang salah jugak. heheh jgn marah haaa

    0
    0
    • aizat says:

      kita doa2kan jela baek2 pny pekara jdk bob oit.
      ko ni pun….

      0
      0
      • nana says:

        HM 2 nk jd batu api..
        bgs la kalau rita dh ok ng ng fmly aidil..
        kesian gak kt dye ng anak dye..
        hope fmly aidil dpt time rita cm dorg time ayu raudhah..

        0
        0
  21. sw33tdarling says:

    nak mengalir airmata..
    apapun, cucu itu mmg pengerat kasih…!

    0
    0
  22. masf says:

    ni yg best dgr..alhamdulillah…semoga ikatan keluarga makin erat

    0
    0
  23. mia says:

    TO PARENTS AIDIL:
    trima lah menantu tu seadanya buang yg keruh ambil yg jernih mgkin ada hikmahnya disebalik p’kahwinan anak anda.

    TO RITA:
    hargai restu parents aidil jgalh hubungan ini hingga ke akhirnya moga hdup anda b’dua semakin dib’kati amin..

    0
    0
  24. Miss_hujaN says:

    bgos la mereka dah bdamaiii..moga berbahagia la

    0
    0
  25. aizat says:

    Alhamdullilah…moga Allah bagi lbh kebahagian pd kalian sekeluarga slps ini…-A.M.I.N-

    0
    0
  26. Dinaz says:

    tapi… menurut rita rudiani di dalam harian metro dia tak minta maaf pun kat mentua… malahan kes hak penjagaan anak pun masih lg diteruskan…

    0
    0
  27. rama2 comey says:

    sedih pulak baca metro hr ni. kesia rita.. mak mertua rita x ikhlas .minta maaf pada rita sebab dipujuk dan disuruh oleh orng lain.tp xpe la.. mereka dah minta maaf
    kenapa aidil zafuan buat mcm tu pada rita dan anak?
    dimana letaknya kepimpinan seorang suami?takkan hal anak isteri mak bapak buat keputusan?sepatutnya sebagai suami,aidil kena pujuk keluarga dia supaya terima rita seadanya.dia juga kena pandai bimbing rita.
    bukan serah bulat2 hal suami isteri kpd mak bapak dia. dayus la kalau mcm tu..
    kenapa mak bapak aidil ni ego sgt?.. kesian rita

    0
    0
    • aizat says:

      mungkin ad HIKMAH yang terSEMBUNYI pd oang yang TERANIYA.

      0
      0
      • mama says:

        sebab tu lelaki kena matang sikit sblm kawin.. sekurang2nya 25 tahun (ikut umur nabi).. perempuan matang sepatutnya lebih memahami dan bersabar memujuk keluarga bakal mertua SEBELUM membuat keputusan untuk berkahwin. Tanpa restu keluarga biasanya akan timbul masalah kemudian hari.

        0
        0
    • melor says:

      saya kenal keluarga aidil….mereka itu baik-baik , tak ego….jangan tuduh orang sebelum mengetahui hal sebenar…ok. jangan salahkan sang suami sahaja. sebenarnya beliau terlalu muda, orang lain sebaya belum habis belajar di u… untuk membimbing isteri yang lebih tua agak susah juga….yang sebaya pun susah……..masing-masing ego

      0
      0
      • cik wiwin says:

        mmg si suami masih muda tapi bila dah bergelar suami tanggungjwab kuarga itu terletak penuh di bahu dia. suami sepatutnya bijak untuk menyelesaikan masalah di kedua2 pihak. kalau dah tahu muda, buat pe berkahwin dulu? hanya menyeksa isteri dan anak bukan? muda bukan alasan, perempuan dicipta dr tulang rusuk lelaki yg bengkok. setelah bergelar suami sepatutnya suami tahu untuk mengawal segala tingkah laku isteri.

        0
        0
        • jgn blame masih muda atau tua. sebenarnya kematangan diri sendiri. kalau rasa2 tak boleh nak saling membimbing, nape kawen? kalau kata dah jodoh, kenapa tak saling memahami? kalau masing2 just fikir ego masing2, hancus laa… dari situ kita nampak sapa yg matang dengan yang tidak matang…

          0
          0
        • daddidu says:

          sgt setuju dgn cik wiwin…alasan masih muda tu x bleh pakai la…muda ke tua ke, bila dh kwin..tgjwb ttp tgjwb..tugas suami kena mjaga,mdidik,mlindungi istri n anak2..bukan lpas tgn je..

          0
          0
        • tu sbbnya antara matang dgn tak matang jer. kalau dah bersedia ke alam perkahwinan bererti sedia pikul tgjwb yg besar. ni kalau lepas tgn, abes laa… sama la kalau yg dah berumur. kalau tatau tgjwb pon sama jugak. pe nak jadi daaa…

          0
          0
        • aku says:

          Nenek moyang kita dulu pn kawin muda jgk…kebanyakkan org dlu2 kawin umur 20 tahun ke bwh. diorg bahagia je smpai cucu-cicit. Matang jer diorang..pokok pangkalnya diri sendiri..bila ada masalah jgn nk menunding jari ke org lain..sedarlah, satu jari kita tunding ke org, 3 lagi jari menunding balik ke arah kita.. so..lu pikir la sendiri!!!

          0
          0
        • atok... says:

          orang dulu lain, cepat matang dan tak banyak cabaran….mak saya kawin dulu umur 11 tahun…..dengar cerita banyak juga cabaran….tetapi bukan spr zaman sekarang ni……

          0
          0
    • zar says:

      tuduh mak bapak aidil ego? kesian rita sahaja. rita tak ego ke? tak kesian ke mak bapak aidil anak menantu buat macam tu…sebagai ibu bapa terlalu sedih seperti tidak dihiraukan apabila anak kahwin rahsia…senangke aidil nak bimbing perempuan yang lebih tua tu?….kalau mudah, tentulah tak sampai macam ni…….mak bapak kandung atau mertua perlu dihurmati, bayangkan membesarkan anak-anak dari kecil sehingga berjaya. bukan mudah, tau. siisteri hanya muncul setelah anak itu berjaya. sepatutnya siisteri yang perlu merendah diri kerana kesilapan bermula dari pasangan ini bukan ibubapa,tau? jika aidil hanya orang biasa, tidak ada duit dan nama, rita nak ke dia?hanya orang yang telah membesarkan anak-anak tau perasaan ini….bukanlah nak salahkan rita tetapi tak suka orang mengutuk ibu-bapa aidil ni…..

      0
      0
      • min says:

        sama2 salah rita sama aidil sama.mak pak aidil tak bleh salah rita gak…pasai pa aidil gatai p ikut nikah siam.rita pun salah dah tau budak tu hingus tak kering lagi gatai ajak p nikah siam.dan wat famili depa terima ja la.nak tak nak keturunan depa dah kluaq pun sorang..
        nk tambah lagi sorang.cucu hampa gak

        0
        0
        • Nonanina says:

          ala mengada2 je si rita tu…. kalu dah mcm2 komplen, cerai je lah..! buat pe tambah ank! pompuan ni mmg x matured sebenarnya… dia nk kote ank pak razak, tpi xnk terima family pak razak…

          0
          0
  28. Alhamdulillah. Berbaik sesama manusia ada lah perkara yg baik dan dituntut agama.

    0
    0
  29. unggun api says:

    kalu btol story n,alhamdulillah….bak lagu p ramlee “buang yg keruh,ambil yg jernih”….suka sgt2….hope rita happy!!!!wat aidil jg rita n ank baik2…..

    0
    0
  30. kakchubby says:

    betul lah kata orang. zuriat itu penyambung kasih sayang. alhamdulilah. ^_^

    0
    0
  31. Mysara says:

    Buang yang keruh, ambil yang jernih. Keluarga Aidil perlu redha dan merestui. Masing-masing (termasuk Rita) perlu bertolak ansur, demi kebahagiaan anak dan cucu mereka sendiri. Harap mereka hidup bahagia dunia dan akhirat..

    0
    0
  32. ssyyhh says:

    nampaknya aidil tipu…mereka masih tidak berbaik lg..aidil masih teruskan perbicaraan..xkesian kat rita ker?wat anak pandai…bila dah huru hara tinggal cam tue jer..rita hamil xpatut tmbah tekanan pada dia..aidil akan terima balasan kerana menganiayai kaum wanita yang dalam kelamahan..

    0
    0
  33. mamarazi says:

    1 je nk ckp, aku SANGAT TERHARU. nila saat yg aku tggu2 kn… i prefer RITA than si bajet bgs AYU RAUDAH 2.. aku nmpk rita pnh ngn kelembutan to compare ngn gigi bsr 2.. Lol!

    so kpd ayu, lps ni ko xyh la nk wt citer yg bkn2 ttg rita (lau btul la ko dalang wt citer slame ni). biarla dia nk bina hidup baru ngn family aidil.. family aidil, family dia jgk.. ye dak?? so ko tu pn b’baik la dgn dia.. semlm kt melodi, aku tgk ko jwb soklan psl rita pn mcm t’agak2.. nmpk sgt ko PLASTIC kn nyah!! mak benci ko ok lau ko buruk kn psl rita lg..

    0
    0
    • ayu raudhah…dia jgn byk cakap kosong laa…dia masih awal dlm perkahwinan. lambat-laun dia akn nmpk langit tu tinggi ke rendah. jgn nak bangga sgt laa…jaga umah sendiri, jgn jaga umah org lain…

      0
      0
      • R.L says:

        btol tu..xsuke btol tgok gata si ayu radhah tu becerita macam poyo sangat..macam die jew la yg kawen..mentang2 la die nyer majlis buat besar2an rita rudaini plak nikah kat siam jew..mcm nak menunjuk2 la die tu happy ever after..tegedik2 aku tgok..eiii benci la…xpe la ayu tgok jew la nasib ko plak mcmane…harap2 baek la..

        0
        0
        • ju.. says:

          apalah salah si ayu ni..benci sangat.. oleh peminat rita…..orang tanya dia jawap. tak jawab kata sombong pula nanti……nak salahkan ayu juga ke kalau rita kahwin di Siam? masa tu ayu tak ada pun dalam cerita ini….dah rita yang tak sabar nak kahwin…orang lelaki kalau perempuan pujuk tak cairke? lelaki tua pun tak tahan iman,inikan budak muda. saya tak salahkahkan rita atau aidil,sebab dah terjadi, tetapi janganlah dengki pada ayu pula….tak relevantlah…

          0
          0
    • syg rita says:

      2 r pasal…dulu aq mmg minat gler dgn ayu 2. ye r,tgk die mcm lembut n baik je. tp xsngke,die rupe2nye dalang di sebalik kekalutan umh tgge rita-aidil! perghh…trus aq benci ayu. kesian sgt2 kt rita. jht sgt ke jande ni,hina sgt ke perempuan jnda smpaikn mk bpk rita x restu perkhawinan dorg n smpai skrg xdpt terima c rita. sedeh btol aq tgk c rita 2. ayu dpt r blagak dgn rita die diterima kluarga keluarga mentua. yela siap smbut besar2an lg. blagak r die,wlaupun lbh tua dr laki die tp die msih ank dara n bkn seorg jande mcm rita. smlm tgk la kat melodi,aidil bkn main die panggil ABG aidil. rita xnk plak die pggil KAK rita erk?? ape la ayu ni bsuk sgt hty 2 kt rita. kalau ye pun rita penah bercinta dgn laki hang,bia la…itukn dulu. skrg ko da dpt pun laki kau 2.. bia je lah rita bahagia dgn laki die. kesian aq tgk rita 2 nk jage ank die lg,dengan perot memboyot lg…sian sgt. aidil 2 bdoh sgt knp r. buat ank pandai,jge ank bini ko x pndai. dayus punye jantan!! aq harap,rita dpt selesaikn mslah die dgn baik n smoga dpt mncapai kebahagiaan..love rita rudaini.

      0
      0
  34. org rumah... says:

    kadang2 paper ni bkn blh prcaya spenuhnya….tp bagus laaa…semuanya dah berbaik2…dlm melodi smlam pn ayu x komen apa2…..just ckp itu slh fhm…sonokkn tgk sikembar…dua2 kawin artis…comel plk..

    0
    0
  35. mama says:

    mmg bila baca kat Metro versi lain.. Mama terharu sgt2 klu mak dan pak mertua yg merendah diri dtg tgk cucu & minta maaf pd menantu (Rita kata dia tak de dosa?).. muhasabah dirilah Rita.. mendedahkan keaiban keluarga mertua tu kat media berdosalah tu.. jgn keras hati.. taatilah suami. Aidil bawalah Rita bila balik rumah mak. Lupakanlah kesilapan yg lalu. Hidup ni singkat aje.

    0
    0
  36. mama says:

    kepada semua wanita peminat beautifulnara yang sudah berkahwin, bila anda memaafkan suami dan keluarga mertua atas kesilapan2 mereka yg lalu, sebenarnya anda mendapat pahala yg besar.. tapi berapa ramai yg nak pahala tu? masing tunduk kepada hasutan iblis supaya berperang. cuba renungkan.. tkasih..

    0
    0
    • Kasih says:

      betul tu mama… memaafkan org serta minta maaf tu bkn lah 1 perkara yg salah malah dituntut dlm agama… moga mereka sumer berdamai, Amin…

      0
      0
    • org rumah... says:

      saya pn dah memaafkan sumer dlm kuarga mentua…masa kawin dl diaorg x suka sngt sbb sy bkn mnntu pilihan..tp skrg dah 5 thn kami kawin …ank pn dah 2…smuanya brjln dgn baik…yg pntg kita dgr ckp suami…suami lbh mgenali kuarganya…jd apa2 masalah bincang dgn suami…fikir kebaikan untuk sluruh ahli kuarga….skrg sronok sngt meriah kuarga bsr…..

      0
      0
      • isteri.. says:

        setuju benar., sudah berumahtangga selama 20 tahun….awal perkahwinan rasa suami adalah hak kita sahaja. ini membuat suami tersepit. suami sudah lebih lama hidup dgn keluarga nya sebelum jumpa kita…so, perlu bertolak ansur dan jangan mengecilkan hati mertua dan ipar duai.walaupun suami lebih muda, mesti dengar cakap dia….jangan tunjuk ego kita.mengalah kpd mertua..mereka akan sayang pada kita.

        0
        0
        • org rumah... says:

          btl tu kak..(cik isteri) sy pn dl fikir suami adalah hak kita…tp perlu diingtkn anak lelaki tgjwb lbh kpd ibu…kita sbg isteri prlu beralah…dan ibu pula jgn trlalu memaksa ank mgikut kata dia ajerrr…prlu brtolak ansur dlm sumer prkara…alhamdulillah…skrg sumerrr dah ok…pasal ipar duai tu…x usah fikir…letak no 10 pn xperr…yg pntg ibu n bapa mtua….

          0
          0
  37. miss_pinky says:

    alhamdulillah. jgn tambahkan lg pasangan yg bercerai berai.
    amin.

    0
    0
  38. MANIS GULE says:

    aku lah org yang paling gembira dngar mereka dah berdamai. Dalam Metro aku tak berapa sure kebenarannye..tak sabar nak tggu esok maybe Aidil pulak ckap yang sebenar..tapi ape-ape pun aku nk nasihatkan berdamailah utk hidup lebih bahagi
    Mertua Rita : Ampunila Rita dan terima lah dier seadanya..tak salah yang tua meminta maaf..hidup ni singakat.
    Aidil : Adil la kt anak isteri. ibubapa dan isteri dan anak adalah hidup kamu…sebagai ketua keluarga ko sendri yangkene pandai membahagikan masa..jgn masa kahwin kat Thailand je ko pandai
    Rita : aku tau ko teraniaya..tpi bila org dah mintak maaf terima saja..kalo sayangkan Aidil mengalah tak bereeti kalah…

    0
    0
    • mama says:

      betul tu, itulah yg mama maksudkan tadi. ada pulak yang tak setuju dgn mama, tapi manis gule dah menceriakn mama.. tkasih

      0
      0
    • BumbleBee says:

      true…to RITA…kalau kter yg start mintak maaf dulu dan memohon kemaafan…x semestinyer hanya kerana kter yg salah. Beralah x bermakna kter yg salah dan kalah…pedulikkanlah ape org luar nk ckp lepas tu.. jangan takut utk mintak maaf~

      0
      0
      • Kasih says:

        memaafkan org serta minta maaf ada lah perkara yg baik… xder istilah kalah kalo kita merendah diri kn ;)

        0
        0
  39. mocking says:

    dah lme nk dgr brita nie.akhirnya belaku juga.bnda mcm nie dpt mgeratkan lg hbngan keluarga lbih2 lg dgn ipr bru.huhu,semogo tida lg keruhan dlm keluarga ini.:))

    0
    0
  40. myakirana83 says:

    Alhamdulillah…. ;)

    0
    0
  41. Massy says:

    suka dengar crite mcm ni – eratkan dan damaikan silaturrahim!

    0
    0
  42. aman damai says:

    alhamdulillah….syukur ke hadrat illahi….harap2 cerita ini benar belaka….

    0
    0
  43. reena says:

    Syukur alhamdulilah, segala kesabaran yg ditanggung kedua belah pihak dibalas dengan kebaikan…

    0
    0
  44. lily harum says:

    alhamdulillah……sebenarnya alam perkahwinan ni indah sangat kalo kita sendiri sedia berubah dr segala sikap negatif kita…positifkan fikiran..bersihkan hati..insyaAllah bahagia.

    0
    0
  45. Myranda Ashikin says:

    alhamdullillah…suke dgr cter baik camnie…semoga Allah memelihara hubungan doang hingga ke akhir hayat…
    kesian kat rita..mengandung dan menangung mcm2 derita…sian die

    0
    0
  46. aku la 2 says:

    Alhamdulillah…..berita yg di nanti2kn….syg rita..

    0
    0
  47. nescafethreeinone says:

    bagusla begitu..hrp keharmonian dan hubungan antara 2 keluarga berkekalan hingga akhirnya

    0
    0
  48. MisstauruS...MisspocO says:

    touching sungguh…!

    Alhamdulillah…sdgkan Nabi lagi ampunkan umatnya…inikan pula kita sbg insan kerdil di muka bumi ini…

    0
    0
  49. aku raser la.. says:

    *sori nak lari dari tajuk entry ni jap..
    nak tumpang tnya sket kalu dalam blog
    bang nara ni leh delete ke
    komen2 yang kita post..?
    aku mcm teperasan ad komen aku tu ad
    oang .D.A.L.A.M. delete kott..
    sb komen aku tu mcm TERKENA btg idung dia kott.
    maaf ye ‘KASIH’ …………………..*PEACE*

    0
    0
    • BumbleBee says:

      tenet ko yg x ok kot..

      0
      0
    • apa punya olang lah says:

      2 lah lu bro..
      nk sgt babitkan nama kasih lg…
      apa cerr bro..
      bab lu suka cetuskan prob…
      2 lah BN padam komen lu bro…
      nk komen jgn babitkan org lain..
      bab lu suka provoke org derr…
      peace..

      0
      0
    • Kasih says:

      aku raser la… maaf i bkn nya ORG DALAM tu dan bro nara mmg ada HAK tuk delete apa sj komen yg bole mencetuskan perbalahan dlm blog bro nara…

      wt per minta maaf dr i,ptt nya u minta maaf dr bro nara tu ya haaa… ;)

      0
      0
      • aku raser la.. says:

        ok bang nara i mntk maaf gak kat u ok..
        xrugi KASIH kalu i mntk maaf gn u pun kann.
        mana tau kot2 ad dosa secr lgsg xlgsg ke sebelum ni.
        tp seingt nya komen tu xdak mncetuskan perbalahan pun.
        but udahla benda yg lepas bio je lepas.
        peringatan slps ni xleh komen yg mnjurus kepada PERBALAHAN ok!
        *pEAcE 1 mALAysiA*

        0
        0
  50. meera ameera says:

    hadapi dan cubalah selesaikan masalah, .jgn lari dr masalah, Insyaallah ada jalan penyelesaiannya..muhasabahlah diri, berserah kpdNya….Belajarlah dari sejarah, …pengalaman mematangkan kita.. Bumi mana x ditimpa hujan…Allah itu maha adil maha mengetahui sgalanya..dan segala apa yg berlaku ada rahmahNya..InsyaAllah…ganjaran besar menanti anda berdua…

    0
    0
  51. merah says:

    ni btl2 da ok k tak ni???
    kt mmg nk dorg ok tpi klu metro ckp lain sni ckp lain cam ner?? hrp2 btl2 baik la eik….hrp sgt…

    0
    0
  52. Syahida Joe says:

    ALHAMDULILLAH……….!!!

    0
    0
  53. kakak rita says:

    bagusla berbaik…selalunya walau jahat mana pun anak kandung dia mertua tetap akan salahkan menantu…dia kata menantu yg jd dalang….Ditambah perisa dgn perangai ipar duai yg take for granted….Dlm hal ni yg patut berfikiran matang adalah AIDIL..WallahhuAlam

    0
    0
  54. PUTERI says:

    sayang rita jugaaaaaaaaa

    0
    0
  55. Tin Kosong Penuh says:

    Dalam Metro, Rita hangin semacam jer.. tapi pahal dlm blog abg nara ni lain plak cerita dia.. mmm.. tak kuasa nyah.. huhuhu.. aku jugak yang tertindas :(

    0
    0
  56. TREX says:

    wa x kisah lu nk cerai ke,nk bebaik ke..jnji lu main dlm padang terbaik..wa nk tgk n9 menang tahun ni..all the bez abg..adik da kawin da..tahniah..

    0
    0
  57. mama_bosan says:

    bessnya dah brmaafan..wlopon xla minat mana pun kt rita tp nk mngs jgk la dgr abg nara tulis cmni..sensitif makk! ahakks.. WEI JGN PCAYA METRO SUKA MUHUNGGG.. LAIN ORG CKP LAIN DEPA TULIS..RSANYA SBLUM2 NI METRO JA DOK BESAQ2 KN CERITA..NGOKK!

    0
    0
  58. chempaka says:

    suka dgr macam ni. peringatan utk aidil klu dia baca nilah .geram jugak dgn dia ni:
    1.AWAK TU DH JADI SUAMI,BAPAK BUDAK,KENE BERPERANAN MATANG.HAL FAMILI ANDA JANGANLAH SIKIT2 NAK NGADU KAT MAK BAPAK.AWAK HANDLE DULU.JGN CEPAT MELATAH!BARU LAH MATANG BRO OIIIII.
    2.JGN DEK SEBAB FAMILI-ANDA TAK BOLEH PERFORM DLM TEAM ANDA.TOLONG PROFESIONAL SIKIT BRO!!!1
    3.MATANG,MATANG,MATANG….BERTINDAK SECARA MATANG DAN DEWASA!

    0
    0
    • mamarazi says:

      aku sokong ko! aku pn grm ngn aidil nila.. org mcm dia ni mmg xde prinsip hdp! senang kata, xde pendirian utk wt keputusan tau..arini ckp lain, sok lusa wt lain. mane la si RR x sakit jiwa. lau aku kt tpt RR pn aku sdh dpt huby camni. tau la umo muda, tp kena la MATANG.. ssh sgt ke nk jd MATANG!! grm tau.

      0
      0
      • min says:

        setuju2…geram sgt..xleh nak wat keputusan..tapi aku rase die macam dah kena something jek, smpi anak pon xnak jenguk..hish

        0
        0
        • isteri mithali says:

          kan suami dan mertua datang juga……baru 3 hari bukan 3 bulan di hospital…..mungkin ada halangan…..patut bersikap positif..mungkin permulaan kpd kebahagiaan….sabar sajalah rita…..alamperkahwinan memang macam tu…kawen cara betul pun ada masalah……kena bersabar

          0
          0
  59. MANIS GULE says:

    YE LA MAMA….HIDUP AIDIL TU PUN DAH COMPLETED…NK KATA RITA TU TUA TAK LA TU SANGAT..ANAK PUN NK MASUK DUA.ADER RUPA PULAK DN TERKENAL…KDG2 ORG TUA PUN MAIN PERANAN JUGAK..TAPI BILE SAY FIKIRKAN DN BACA KRONOLOGI KISAH DEPA SAYA DPT RASAKAN YANG SYAITAN MENGUASAI MEREKA…
    SI RITA DIER TERASA DIA TAK SALAH TPI TETAP TAKNAK MINTAK MAAF(SEPATUTNYE MNGALAH LA DAH AWAK TU MENANTU)
    SI AIDIL LAK BERAT NK PIKUL KIRI KANAN. TANGGUNG JAWAB DIA SANGAT BERAT SAMADA MENGABAIKAN ISTERI OR DERHAKA PADA ORG TUA.
    MERTUA RITA : KONON TERLALU EGO NK MENATU DTG MENYEMBAH…MGKIN MEREKA CKP KT AIDIL KALO AIDIL GI KAT BINI DIE LEH JD ANK DERHAKA..SO AIDIL TAKUT LA N TERPAKSA ABAIKAN RITA….ALA PENING LA PALA AKU PASAL DORANG…TPI YANG NYATA TU LA..SETAN DH MENGUASAI DEPA…CIAN AIDIL & RITA..I LIKE THIS COUPLE..YANG PALING AKU RASA BESAR KESETANAN KT CNI IALAH ORG TUA AIDIL..MINTAK MAAF YE SUMER..

    0
    0
  60. eyna says:

    alhamdulillah….semoga perkahwinan mereka aman damai….

    0
    0
  61. me... says:

    saya syg rita..
    TO RITA > take care ya..jaga diri n family baik2..:)..
    TO IPAR DUAI > adess..perangai korg yg cam gampang..dah2 la weyh…bek korg jaga suami korg tu ja baik2..huhu..jgn nak sibuk rumah tangga org..klu nak bntu memulihkan xpa jgk..ni x..tmbah mnghancusskan adala..ish3…

    0
    0
    • mamarazi says:

      trstrg ckp, aku sbnrnye x brp b’kenan ngn AKAK kpd si kembar ni.. ntahla ek@ dia mcm GOOD2 je.. suka kondem RR ni.. ntah ape mslh dia pn aku xtau la..

      0
      0
      • minah jambu says:

        kakak2 cemburu lah tu kat rita, tu yg tabur futnah tu weii.

        0
        0
        • mamarazi says:

          cemburu sbb rita cantik dr dia kn?? huhu.. well rita mmg cantik. hidung mancung. lembut tp tegas. tu yg kite nk dr seorg ppuan :)

          0
          0
        • jes... says:

          tak perlu memburukkan kakakkakak si kembar tu….sapa tak sayang adik adik, sapa tak nak ipar yang cantik dan lemah lembut….sebab mereka yang tau kronologi bagaimana sirita menggoda budak mentah….semua dihadiahkan…..tak mau cerita saja….

          0
          0
        • so what says:

          takyah backup kakak2 diorang smpai memburukkn rita lak..ngaku aje lar yg ko kakak diorang..mcm good2 aje!
          rita menggoda aidil?ko x mnggoda bf/suami ko ker? robot ker hape? jgn blame rita sorang..kalo aidil x miang gak xkan diorang smpai ke siam..wlau bdk mentah pun akal ada kn?main bola leh, xkan pikir xleh?

          0
          0
  62. pasha sendat says:

    ALHAMDULILAH…

    0
    0
  63. sayluv says:

    Alhamdullillah .. ini smua usaha dari kedua2 pihak .. terpulang mahu meruntuhkan atau mengekalkan .. Tahniah kegembiraan berganda untuk kedua2 belah pihak …

    0
    0
  64. sayang rita rudaini=) says:

    alhamdulillah…
    semoga kekal bahagia hingga akhir hayat…

    0
    0
  65. ME says:

    tp dlm paper cita lain..

    0
    0
  66. LaraHati says:

    alhamdulilah…..syukur yaAllah…
    Ps ni hope rita and ayu ok jugak amin…

    Huhuhu nangis jua bca statement ni…
    Smpai gugur airmata…
    Alhamdulilah moga smua nya akn berkekalan mcm ni…amin…amin…amin…

    0
    0
  67. ~~wana~~ says:

    buang yg keruh ambil yg jernih…baru teguh peribadi…….:)

    0
    0
  68. eyna says:

    alamak!!! baca dlm metro lain plk al-kisahnye…..

    0
    0
  69. girl over flower says:

    Metro mmg la nak sruh sume beli paper die…siarkan cerita2 yang bakal memecah belahkan org lain…..arap hubungan baik rita dan family aidil berkekalan…sebab ak mmg sayang dan suke gilr ngan rita….die kawin ngan aidil pun ak heppy sgt….
    tapi kalu zaquan dgn ayu tu entah la…..nak heppy ke nyampah…..nyampah kowt….lalallala

    0
    0
  70. keliru ku keliru says:

    Aidil kata damai, Rita kata dusta
    Oleh Rudy Imran Shamsudin dan Mohd Amin Jalil
    KUALA LUMPUR: Krisis rumah tangga pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak, 24, dan pelakon Rita Rudaini Mokhtar, 35, memasuki episod baru apabila satu pihak mengeluarkan kenyataan sudah menemui jalan damai manakala satu pihak lagi menafikannya dengan tegas, semalam.
    Aidil yang dihubungi Harian Metro untuk mengesahkan laporan satu portal Internet mengenai Rita dikatakan sudah memohon maaf dengan mentuanya, mengakui perkembangan positif itu berlaku ketika isteri dan ibunya berjumpa selepas anak mereka, Airil Rayyan Rizkin, 2, dimasukkan ke Pusat Perubatan Prince Court, Khamis lalu.
    “Ibu saya menziarahi anak saya yang mengalami demam panas dan dia berbual panjang dengan Rita. Mereka sudah bermaafan antara satu sama lain. Bagaimanapun lebih baik persoalan mengenai perkara ini ditanya kepada Rita kerana dia yang mempunyai masalah dan bukannya saya,” katanya.

    Malah, Aidil berkata dia juga menarik balik tindakan proses sulh yang difailkan di Mahkamah Tinggi Syariah berhubung soal penjagaan anak yang dibuat sebelum ini.
    “Saya akan menarik balik tindakan memfailkan proses sulh yang dibuat sebelum ini dalam masa terdekat dan bersyukur sekiranya apa yang berlaku sebelum ini tidak berpanjangan dan berakhir dengan baik dan selamat,” katanya.
    Bagaimanapun Rita yang dihubungi pula, menafikan segala yang diperkatakan suaminya dan tidak mahu kenyataan diputar belit sehingga menimbulkan masalah kepadanya seperti yang pernah berlaku sebelum ini.

    “Mengapa saya memohon maaf sedangkan tiada satu kesalahan pun datang dari pihak saya. Mereka sekali lagi sudah mengubah cerita sebenar agar kesalahan nampak di pihak saya.

    “Dalam hal ini saya perlu berhati-hati dan perlu membetulkan kembali kenyataan kerana bimbang ia bakal digunakan di mahkamah kelak. Saya ada saksi apa sebenarnya berlaku kerana ketika itu seorang wartawan kebetulan ada bersama dan dia boleh menjadi saksi,” katanya.

    Rita yang kini hamil enam bulan juga hairan mengapa Aidil tidak menceritakan perkara sebenar bahawa dia datang melawat Rayyan hanya selepas dipaksa.

    “Saya sedih apabila terpaksa berdepan dengan masalah anak seorang diri. Sudahlah saya berbadan dua dan sekarang tidak cukup rehat kerana menjaga Rayyan di hospital. Selama tiga hari di hospital Aidil langsung tidak datang menjengah anak.

    “Apabila dia melawat bersama mentua saya sudah tidak dapat bersabar dan menceritakan apa yang berlaku sebenarnya. Selama ini pun saya banyak bersabar dan telan segala perbuatan mereka terhadap saya,” katanya.

    Rita berkata, Adil dan kelurganya memohon maaf ke atas kesalahan mereka, namun itu hanya berlaku selepas dipujuk oleh wartawan yang kebetulan berada di hospital berkenaan.

    “Saya maafkan mereka tetapi ingin saya tegaskan ia membabitkan kedua-dua mentua saja. Ini kerana saya menghormati mereka sebagai orang yang lebih tua tetapi yang lain saya tidak akan maafkan,” katanya.

    Rita juga menegaskan, kenyataan Aidil yang dia menarik balik permohonan hak penjagaan anak mereka sesuatu sukar diterimanya kerana pihak Mahkamah Syariah Seremban baru menghubunginya dan memaklumkan bawa Aidil mahu perbicaraan kes itu diteruskan.

    “Sekarang saya tidak mahu fikir panjang mengenai perkara itu kerana perlu beri perhatian kepada kesihatan Rayyan dan kandungan saya. Terpulanglah kepada suami saya apa juga tindakan dilakukan sama ada mahu menarik kembali aduan atau tidak. Tolong jangan kacau dan menambah tekanan kepada saya lagi.

    “Sebelum ini dia (Aidil) pernah kata mahu menarik kembali aduan tetapi sampai sekarang ia tetap diteruskan. Dengan saya dia kata sudah tarik tetapi mahkamah menghubungi saya dan memaklumkan dia mahu perbicaraan diteruskan. Saya malas mendengar penjelasan bercanggah daripadanya,” kata Rita

    0
    0
    • keliru ku keliru says:

      mana 1 yg betul ni?…
      boleh mengelirukan peminat…xtau nk pecaya yg mana…klu betul metro salah,maknanye metro saje bikin PANAS!!!…

      0
      0
  71. TREX says:

    UMH TANGGO ORG KORG RUNDING WT PO..LANTAK LA..BUKAN DAPAT APO2 PON..BEK SOKG N9FUTBALL..LG BGUS..

    0
    0
  72. jelita~~ says:

    BANG NARA…CUBA CITE SKIT MANA 1 INFO YG BETUL NI? CONFIRM KE CITE ABG NARA X SILAP? CONFUSE LA….

    0
    0
  73. roza says:

    alhamdulillah…moga tahun 2011 ni bawa kegembiraan pada rita n aidil…

    0
    0
  74. x paham lar wartawan malaysia ni…..
    wartawan yg tulis kes rita ni x takut dosa ke…?
    kita dah tau hal mereka….kenapa nak besar2 kan lagi..
    kalau kita tau aib orang simpan lar baik2….

    bayangkan lar kalau si rita tu doa….pahan muka korang…
    hal rumah tangga dia biar lar dia yg uruskan…
    ibu mengandung ni emosi tengah x stabil….
    risau tul kalau jadi apa..sapa nak tanggung wei!!!!!

    0
    0
  75. wati&wan says:

    mane satu cter tul nie!!!
    metro nie sje je nak keruhkan lg keadaan.
    dah x de cter lain ke wat tajuk!!!!
    kalau rita dan keluarga mertua sudah bebaik alhamdullilah, buang yang keruh amik yg jernih.
    sian tgk anak rita yang masih kecil dan tidak tau apa2 skang tgh mengandung anak ke-2
    semoga perhubungan yang kembali jernih nie rita serta keluarga mertua berpanjangan hingga ke akhir hayat..

    0
    0
  76. cokelat says:

    menci la metro nie..buat2 dua2 dh baik,bleh gaduh balik dn statement 2..to rita,mengalah pn xsalah kalo dorg dh bg respon yg baik..awk nk tnggu smpai mcm ne lg?kalo aidil xtarik lg pn,sekurang2 ny awk dh da keluarga mertua yg support..xgitu..

    0
    0
  77. mek y[o]n says:

    Abang Nara..xde gmbo ke? kalau Abang Nara dpt snap gmbo Rita di samping mak bapak mentua dia mesti meletup!! kalah Metro Abang Nara oiii :D

    0
    0
  78. ghadisk says:

    xkira pe pun…
    sya suke diorg bbaik2 semula…
    doakan same2 u allss…
    amin…

    0
    0
  79. mis nor says:

    ALHAMDULILLAH

    0
    0
  80. ayam says:

    yang dislike bile kutuk metro ni kompem krew2 metro ni

    0
    0
  81. kak Timah says:

    Syukur Alhamdulillah akhirnya berbaik juga mereka…bercucuran air mata ku membaca entri ni..semoga mereka bahagia hingga akhir hayat..amin

    0
    0
  82. anabobo says:

    alhamdulillah..suka gila aku dengar , btw metro gila tu wt artikel apa???

    0
    0
  83. zettyhumaira says:

    syukur.. inilah yg sebaiknya. semoga terus bahagia..

    0
    0
  84. kuntom says:

    jurang usia pada pasangan yg berkahwin mmg selalu ada problem.like RR ni,memang jarak usia mereka bnyak.Tapi apa yg penting dlm kesejahteraan dlm umah tangga adalah kerjasama,tolak ansur dan mewujudkan kesefahaman sesama sendiri…Hal dlm umah tangga tak boleh kita dedahkan..dosa besar..Dlm kes Rita ni,suaminya ni memang terlalu muda dlm mengendalikan rumahtangga dia..So the best place utk dia refer adalah family dia…Pada saya Aidil tak bersalah seandainya dia cuba berkongsi masalah dan pandangan dlm maslah rumahtangga dia..utk RR pula,bnyak sgt gossip kisah perbalahan dia dgn mertua,but in a fact,tak sepatutnya dia aib kan cerita sebegini di media..Yg penting kat sini,try tu get good communication with her husband and family in Law dia..Bercerita hal keluarga pd org ni bukan nya elok..Tabah jika berbalah dgn mertua,mmg nampak kita ni kurang ajar,wlupun pada sebelah pihak ni rasa menindas. Jln terbaik cuba berkomunikasi antara kedua-dua belah pihak.Masalah pasti settle.

    0
    0
  85. bakawali girls says:

    alhamdulillah….semoga kalian berbahagia hingga kehujung nyawa…yg lepas tu biar lah lepas jdkan sebagai pengajaran utk membina keluarga bahagia…

    0
    0
  86. sang kelembai says:

    tak ada yg salahnya .. rita ni yg besar2kan citer .Dia punya kepala .. batu dalam ada duduk .Mengapa le susah sgt nak mengalah ..

    0
    0
  87. hanipelangi says:

    ALHAMDULILLAH

    0
    0
  88. Belacan~hangus says:

    bagos..bagos…bagos…

    0
    0
  89. Cili_Kering says:

    ALHAMDULILLAH… semoga hubungan yg terjalin kekal hingga ahkir hayat…..

    0
    0
  90. Reena says:

    Aku tak boleh terima statement childish Aidil ni..ada ke patut ckp tanya pada Rita – “Mereka sudah bermaafan antara satu sama lain. Bagaimanapun lebih baik persoalan mengenai perkara ini ditanya kepada Rita kerana dia yang mempunyai masalah dan bukannya saya,” katanya.

    Abis tu, apa peranan ko as a husband? Tegak cam tunggul..jadi lalang takde pendirian?

    Yang ni agaknya yang tak masuk buku Rita ialah rodhoh dan kakak aidil kot…

    Rita berkata, Adil dan kelurganya memohon maaf ke atas kesalahan mereka, namun itu hanya berlaku selepas dipujuk oleh wartawan yang kebetulan berada di hospital berkenaan. “Saya maafkan mereka tetapi ingin saya tegaskan ia membabitkan kedua-dua mentua saja. Ini kerana saya menghormati mereka sebagai orang yang lebih tua tetapi yang lain saya tidak akan maafkan,” katanya.

    Semoga Rita dan kuarga Aidil berdamai..tamo berbalas2 statement lagi dah pasal at the end of the day, hanya keburukan yg org nampak. Jgn nanti dah terlambat baru nak mintak mahap. Kalo camtu, tak dapek org nak nolong.

    0
    0
    • Belacan~hangus says:

      ish…begitu sekali statement

      sisuami dgn kebongokannya…

      *OMG…aku nk pinjam lengan ayu yg besar tu
      wat lempang muka aidil yg bongok tahap jabun…~

      0
      0
  91. shizuka says:

    kalau dh tau famili mertua x suka kt kita, x payah terus kan percintaan tu sbb kita dh tau akan berdepan masalah smpi ke hujung umur mertua tu…mcm kes ni rita yg patut dipersalahkan…sbg org yg ada pengalaman, patutnya dia pujuk aidil buat kerja nikah kawin ni secara teratur…kalau kawin x dpt restu mak bapak mmg hidup akan x bahagia sbb keredhaaan Allah s.w.t datang drp keredhaan mak bapak…aidil tu pun teringin nk duduk bersanding mcm zakuan, ini tidak kawin pun kt thailand famili pun xde dtg yg ada famili rita aje…kalau dh susah sgt, lepaskan aje la…x sakitkan hati siapa2 pun…

    0
    0
    • savvy says:

      Sokong u… kalau berfikir biarla sepadan dengan usia.. dan hidup kita akan penuh keberkatan kalau menghormati orang tua, walaupun mereka pernah menyakiti kita, apatah lagi mertua.. sebagai menantu kita tak boleh terlalu ego… bersabar dan mengalah lebih di sukai Allah.. Sebagai anak lelaki si suami mesti lebih mentaati ibunya kalau tidak mahu derhaka.. namun begitu isteri tetap tangungjawab suami, dan sebagai isteri mentaati suami adalah tanngungjawab.. (ingat kisah di zaman Rasullulah SAW) hidup pasti diredhaiNYA..

      0
      0
    • mia says:

      tak sokong, bende ni tak boleh salah rita, kalau aidil sendiri pun setuju nak kawen lari. aidil boleh sanggup kawen lari apesal tak sanggup nak back up rita and anak2, itulah masalah dia. bukan masalah anak derhaka. abes peranan dia sebagai suami and bapak camne plak? masalahnye aku rasa mak bapak aidil la banyak songeh.

      tu kalau zaquan dgn ayu yang kawen dulu sblm rita and aidil, tah2 dorg pn kawen lari. tp sbb mak bapak si kembar ni dah tahu kalau tak setuju anak sanggup kawen lari, terima la jugak kan.

      dah nasib rita dapat mertua camtu. sabar yolah, n rita takyah lah kuar pape statement lagi dah. sbgai perempuan mengandung beranak kecik yg dibiarkan kontang kanting, sy sangat simpati. semoga tabah la hndaknye…

      to si kembar, udah2 lah masalah rumahtangge, fokus lak ngan kerjaya korg. :D

      eh terpanjang pulak.

      0
      0
  92. boys over flower says:

    aidil ni jantan xguna. jgn risau RITA, sbg ibu memang sedih tgk anak dan tau anak teringat jugak kat bapak dia. tp xper, insyaAllah dah dewasa nanti, dia xkisah pun tp dia akan kesian ibunya bila terkenang perasaan sedih RITA yg sedih dekat dia rindu bapak dia, disebabkan perangai buruk bapak dia.

    0
    0
    • ina says:

      memang aku pun rasa aidil 2 x guna
      xkan rita nk cite bnda x btl yg aidil x dtg jenguk anak.kesian rita mengandong pon tetap jaga anak.si aidil 2 memang suami n bapa x btangjwb.rita bukan keras kepala cume dia nk tegak kan keadilan die.sape yg xda kt tmpat die x sape tau,hya die je tau peritnya mengadap sume ni.aku yakin rita akan bhgia jgk nti, x dgn aidil mgkin dgn anak2..tp kalu aku jd rita, aku akan bpisah dgn aidil krn x sngup nk trima cm ni.aidil x jalan tgjwb sebenar hya tau bt rita mgandong je.

      0
      0
      • dorayaki says:

        uiiihh ayat terakher 2 xley than..”hnya tw wat rita mengandung je”..tol3..i like ur komen..kdg2 rase kesian ngat ngan rita..dy pn da lame x belakon..hope aidil x lupe bagi nafkah kt dy n ank2..

        0
        0
  93. nazrah says:

    alhamdulillah sy sgt gembira dgn berita ini moga u all gembira bahagia hingga akhir hayat amin… kepada aidil moga dengan kegembiraan ini pasukan n.9 akan berbisa musim ini AMIN…….

    0
    0
  94. zabuan says:

    PESAL AR RKYAT MLAYSIA NI SUKE MSUK HAL RMAH TNGGA ORG….DIE NAK BECERAI K NAK GADOH K BIARLAH…..LBIH2 LGI WRTWAN HBURAN TANYE SOALAN CAM YAHUDI!!!

    0
    0
    • nana says:

      ko pun menyibuk gak..lau ko xmnyibuk..xde la ko msuk cni..ckp siang pndg2..

      0
      0
    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      eh tabuan zabuan! ni kn ruangan komen! mesti la kite komen rabak2 punya…..ape la kau ni kite bukan nk jaga rumah tngga orang ! kite cuma nk komen je kt sini …..kau ni sakit ke?

      0
      0
      • zabuan says:

        nenek ko ar sakit…..

        0
        0
        • lol says:

          bengong nyer zabuan! msuk ruangan gosip tp pastu kate takyah sebok amik tau hal org..yg ko msuk blog gosip tu per kess? pastu nk leave komen gak..bkn nk menyibuk gak ker? LOL..ngata org awak yg lebih..podah!

          0
          0
  95. dorayaki says:

    ane 1 yg tol ni..dlm metro ckp..rita n famili aidil ni x okey g..aidil g lawat ank dy pn bab kene pakse..n rita sowg2 je jage ank dy..
    hope bite yg kt BN ni yg tol..suke tgk dyowg..xmo gadoh2 da..hope hubungan dyog kekal smpi akher hayat demi ank2 mrk..

    0
    0
  96. QUETUE says:

    praying for happiness..
    x usah masam muka lg…
    lps ni sanding balik walaupun anak dah masuk dua… x de masalah…

    0
    0
  97. gyulee gyuri says:

    YES!!!YES!!!YES!!!!ALHAMDULILLAH SYUKUR….meremang bulu roma aku bila baca ni…suka sgt depa dh baik2….nway hope kekal sampai akhir hayat…..

    0
    0
  98. zangga zhanghurry says:

    mane yg betul ni? abg nara ke Harian Metro? mak konpius la nok….

    apepun, semoga semuanya ok belaka antara rita & aidil yg amat ken du ittewww…

    0
    0
  99. confuse says:

    to rita x salah mengalah. mgkin sakit dl sukar dilupakn tapi ingat ALLAH sentiasa menrencana yg terbaik utk hambaNYA.diam @ memaafkan bkn brmaksud kalah @ lemah tapi beralah demi anak2. x rugi ape2 pun rita. please 4 sake of ur child..

    0
    0
  100. pakupakis says:

    abg nara tlg la jwb mana dpt info nie.mana 1 yg betul…kesian kat rita tu..wpun diorang brsalah kawin x dpt restu,jgn di bagi lg tekanan dgn mcm2 mslah lg..harap2 semuanya ok la yea..klu x ok susah2 sgt rita tgl ajer si aidil tu lg bagus…ramai lg org yg nak kat rita..

    0
    0
  101. suka says:

    Alhamdulillah……..banyak2. Gembira sangat sbb saya suka rita.

    0
    0
  102. cik mimie says:

    pape pown harap nyer yg baik2 saje la.. buang yg keruh amek yg jernih.. tepikan ego.. kkdg media ne yg melebih2.. benda kecik ley jd besar.. tokok tambah perasa biar hot cerita.. hmm.. nak baca boley.. percaya toksah la..

    0
    0
  103. gula manis says:

    Alhamdullilah la dorunk semua dah bbaik semula. mintak2,lepas ni dah xde prgaduhan pape lagi antara mereka. aku suka sangat tengok dorunk ni bdamai.rita cantik,aidil lak hensem. zakuan xhensem sangat. ngee~

    0
    0
  104. sorry la bukan nk kata apa.tp bg aku rita pun sama naik..dulu time diorg tak dierima keluarga aidil, aidil ngan rita masih baik lg. siap ada statement rita ngan aidil tak dpt dipisahkan la..pastu rita pernh wat statement katanya mintak family aidil jgn hukum aidil..siap post lagi kat dlm paper kosmo kot tak salah aku..pastu saja nk bg hangat lagi family si aidil tu katanya family rita ni jenis yg sayang menantu..katanya diorg sayang aidil lebih lagi dr rita..klu dah berbaik tu rita, sudah2 la wat kenyataan kat paper..aidil pun lebih kurang jugak..korang suami isteri kena la ada sikap toleransi..tak yah la sorang ada masalah yg sorang lagi lepas tgn

    0
    0
    • kesian says:

      perkahwinan bukan suatu yang mudah..perlu banyak bertolak ansur…jangan suka salah menyalah…cermin diri dahulu….anak anak juga jangan dijadikan bahan…biarlah atuk dan nenek bermesra dgn cucu,akhirnya tentu sayang menantu..

      0
      0
  105. bosan da says:

    yang metro pun satu hal.. batu api sungguh..

    0
    0
  106. adeakukesah says:

    aku pelik la apsal ade komen2 yg baik dan membina tp kene dislike?? sape yg dislike tu?? ape punye org la..org komen elok2 bg nasihat, bg pendapat yg bermotivasi pun ade org x suke..bkn nye komen menghina or menghentam sape2..
    ni komen aku pun kejap lg ramai la yg dislike…
    haish x paham betul la…

    0
    0
    • mamarazi says:

      aku nk thumbs up komen ko tp xleh r.. tp aku “LIKE” komen ko 1000x.. kite ni rambut je sama hitam tp hati lain2. sbb tu la ade je org yg dislike komen kite even komen kite tu +ve..

      0
      0
      • Kasih says:

        adeakukisah & mamarazi, kdg2 org xfaham apa tu komen membina dan menghina… may b yg dislike tu sbb org2 yg xsuka pd kebahgiaan org lain… dan mendoakan kebahgiaan org lain…

        btl kata mamarazi, manusia ni rambut sj sama itam tp skarang ni pun ramai dh yg berwarna2 kn, apatah lg lah ati yg sukar tuk dipandang tembus oleh mata kasar… kita xdpt nk menghalang cara pemikiran seseorg tu kn ;)

        0
        0
  107. minah jambu 24jam mengadap computer says:

    bagus la kalau macm tu berbaik2 ngan mertua dn mertua jugak berbaik2 ngan menantu tk gitu ? untok rita jangan nangis dn sedih2 lagi tau ok…….hensem nye kau aidil ! minah jambu suka tengok muka hensem macm aidil …semoga bahgia …dn di murahkn rezeki..

    0
    0
  108. meera says:

    ner 1 tol nih…..rita bkn ckp len ke?? tp pe pn xslp aku..lam paper rita de ckp…die maafkan org tue laki die tp X UTK YG LAIN….haishh…..rumit abis nih…pape pn settle la leklok…jgn smp pekung msg2 tededah kt public…xkre pe pn..i always pray 4 ur happinest rita:)

    0
    0
  109. mj says:

    bgus la cm2..len kali parents jgn terlalu masuk cmpur dlm hal umh tgga ank2..ipar duai pn toksah cbuk2 n busy body

    0
    0
  110. peace says:

    rita walau dh tua tp cantik!!..dia nmpk muda dari ayu raudhah..

    0
    0
    • jes... says:

      bukankah kecantikan itu subjektif……ada kata rita cantik..ada kata ayu cantik…jangan dipertikaikan atau dibandingkan…rita memanglah muda masa ni….yang paing merisaukan 20 tahun akan datang….aidil 44, ayu 50+++…lagi banyak cabaran dan dugaan…..life begins at 40 for most men……

      0
      0
    • minah jambu 24jam mengadap computer says:

      rita blm tua pe! dia baru je 30lebih…..maseh laku lagi….kalau 58 baru lah di kate kn tua…itu pun kalau menten tau jaga kulit muka jaga badan jangan kate 58 umur 68 pn maseh nampak muda sehat….zaman sekarang dh tkda istilah tua lagi ok jangan tk caya..

      0
      0
      • atok... says:

        suka hatilah nak kata apa….sebagai orang yg berpengelaman seboleh-bolehnya biarlah isteri x jauh beza sangat sebab kecantikan diluar memang boleh dimaintain dgn duit. tapi perempuan jika sudah menopause tidak larat nak layan suami…especially suami yg lebih muda,sebab itu itu ramai lelaki yg dah pencen kerja pun mau kawin lagi. this is fact of life…lelaki muda yg belum berpengelaman hidup x pikir semua itu …pelikkan lelaki tua semua nak cari isteri yg muda tetapi lelaki muda nak yg tua……bukanlah nak salahkan jodoh tetapi jodoh adalah takdir yg boleh diusahakan….tapi ajal maut tidak…sekadar pandangan…dan apa yg telah dilalui oleh rakan2 dan saudara mara…jgn marah , bukan ditujukan kpd rita sahaja..

        0
        0
        • minah jambu 24jam mengadap computer says:

          eleh! lambat lagi lah nk menopause ! kite nak pikir pasal sekarang! bukan nk pikir pasal menopause! atok ni macm2 lah! minah jambu paham la atok tu dah tk boleh up lagi jadi diam2 eh jangan nk macm2 ….gi makan bubur tu atok kn dh tkda gigi….sori ya tok…..

          0
          0
  111. adeakukesah says:

    mamarazi & kasih…. betul x ape aku ckp..mestia de je yg dislike komen2 membina mcm ni..manusia ke ape ni yg x suke pd kebaikan dan nasihat ni.. konfius betul.
    yg lg menambah konfius kt kepala ni bl komen2 yg kutuk2 rita or aidil ade plak yg like..ramai plak tu..
    kalo mcm ni sifat kite mahkluk kt planet marikh tu pun gelak kan kite tau..gelak atas kebodohan kite umat manusia ni..
    perkara yg buruk doakanlah supaya berakhir..
    perkara yg baik same2 la kite jaga…

    0
    0
    • Kasih says:

      adeakukisah… xpa kasih sentias mendoakan yg baik2 sj tuk rita-aidil… zaquan-ayu… dan kita sumer disini… agar kita sumer bahagia dan dirahmati Allah slalu ada nya, Amin…

      0
      0
  112. BOB says:

    Aminnnn…aku sukanya dgr…sbb aku suka ngan Rita..si suami pls lah jaga family tu baik2..

    0
    0
  113. lipstik _pink says:

    sukalah ayu rodhoh tu klu umahtangga rita & ABANG aidil dia tu tak aman…

    0
    0
  114. lolyat gang says:

    bagus lah
    pasni pemuda pemudi digalakkan kawen di siam
    bleh dapat ending yg sgt emotional cam ni

    0
    0
  115. ryu says:

    mana satu yang betul ni?metro ke bn? kalau apa metro tulis tu lari dari fakta sebenar , aku rasa patut rita patut buat tindakan…..citer salah pasal orang lain tu sudah melampau weh…

    0
    0
  116. beruang_bersayap_biru says:

    asal lak ayu suka2 nak panggil aidil tu ABANG lak? bukan ko lagi tua ke weyyyyyyy…. sedar diri sket, laki ko je yg ko boley panggil ABANG. laki orang len jangan pandai2 ko nak panggil abang~

    0
    0
    • jes... says:

      ikut adat kena panggil abang lah…adik ipar saya sebelas tahun lebih tua dr saya tapi panggil saya kak long sebab kawin dgn abang long dia. aidilkan abang zakuan…..iyu nama orang ada adat…..

      0
      0
  117. hot laser says:

    ini lah berita yg aq tunggu2..
    akhirnye psngn ni berbaik gak….
    x sbar nk tengok anak rita yg kedua…

    0
    0
  118. cella says:

    alhamdulillah…baguslah dah berbaik semula..hope rumahtngga rita n aidil kekal bahagia selamanyer..Aminn…^^

    0
    0
  119. biskut says:

    kalu betul seperti yg dikata..alhamdulillah…buang yg keruh amik yg jernih…

    0
    0
  120. ikan buntal says:

    klu betul apa yg BN tulis ni….alhamdulillah..biarlah berkekalan..kesian kat anak2 itu yg penting….tekanan mereka membesar tanpa keduanya sebumbung..apa yg ditulis kat paper..hmm..wartawan ni yg patut kena jujur ngn pembaca ni buat tajuk buat cerita lain org ckp ada je yg di tambah2…kunun aje nk baikkan ke2 belah pihak..tp kdg2 makin mengeruhkan keadaan..jd sbg wartawan pun jgn lah terlalu mendesak privasi seseorg walaupun diorg artis rmi org nk tahu kisah diorg tapi kena juga ingat diorg pun MANUSIA!

    0
    0
  121. Sweet_pink says:

    klu betul rita dah ngam ngan family mertua, knp dia tak de?? bkn dia aje kembar pengantin pon hilang? klu sesetengah artis lah, adik ke, adik ipar kawin ke.. dialah org pertama yg keluar.. mane diaorg? takot kena kejar ngan wartawan ke? berani krn benar, takot kerana salah….. pikir2kanlah…

    0
    0
  122. classy says:

    knapa lah nak tunjuk sngat kecoh, bertengkah bla3x . bak kata omputih basuh pakaian kotor kamu in public …. tk da class lngsung. dah mcam filem tamil der..

    0
    0
  123. oxymoron says:

    kita org luar tatau pape lbh bek jgn slhkn sape2… doakan kebahagiaan rumahtangga dorang… klo dpt trime ayu, ape slhnye trime rita jgk… lg2 skang da nk dpt ank ke2.. btul mcm korg2 ckp.. klo la ade pihak y bralah sket n aidil try jd pendamai antara kedua2 pihak kan lbh bagus.. jgn la smp bercerai berai … syg.. ksian ank2 kecil 2 nnt.. beralah la kedua2 pihak..

    0
    0
  124. zack says:

    Alhamdulillah , kita doakan yang terbaik untuk Rita dengan pasangannya. Lagipun kesian kat anak-anak nati.

    0
    0
  125. mis na says:

    sian kat rita.aidil zafuan,jadilah suami yg bertanggungjawab ckit.jgn tau buat anak je….

    0
    0
  126. mis na says:

    suke tengok wajah rita yg lembut menawan.harap hati die pown selembut wajahnyer.tak salah utk mengalah demi mempertahankan kebahagian rumahtangga.kesian kat anak2

    0
    0