Written by AbangNara | July 24th, 2012

Rasanya ramai yang jatuh cinta dengan keayuan Rita Rudaini berhijab sepanjang menghadiri sesi mahkamah berhubung kes penceraiannya. Sememangnya Rita nampak lebih cantik, lebih manis dan lebih menawan apabila berhijab. Dan sebenarnya Rita memang ada perancangan untuk kekal berhijab suatu hari nanti.

rita comel

Kata Rita kepada portal Murai:-

Insya-Allah, suatu hari nanti saya akan berhijab. Terus-terang, saya ada terfikir untuk ke arah itu. Kalau boleh, biarlah saya bertudung atas kerelaan hati tanpa ada paksaan orang lain.

Sementara itu, majalah EH! edisi Ogos 2012 telah pun menampilkan Rita Rudaini sebagai penghias muka depan mereka. Tema hijau yang dipilih kemungkinan besar kerana Hari Raya yang bakal menjelma. Di mata Abang Nara, wajah “chinese look” Rita jelas terserlah apabila rambutnya digayakan sedemikian rupa.
rita eh

Jangan lupa dapatkan majalah EH! di pasaran. Membaca tajuk “Berpisah atau tidak, terserah pada-Nya” pun sudah membuatkan Abang Nara teruja untuk membeli majalah ini. Sila cepat sebelum kehabisan stok.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

95 responses to Rita Rudaini Hiasi Muka Depan EH! Ogos 2012 & Bakal Berhijab Suatu Hari Nanti

  1. Jenab tonggek says:

    Semoga dipermudahkan segala nya buat rita…..

    0

    0
    • Joe Jambul says:

      cantik rita ni.. agak2 si aidil mesti mkn hati tgk kecantikan rita semenjak dua menjak ni.. ahahhahahahhah

      0

      0
    • Ayu Raudha says:

      Hahahahahaha padan muka kena raya dgn anak2 je… I bukan setakat raya dgn hubby dgn kembar hubby pun I raya sekali tau… Opssss sori puasa.

      0

      0
    • Wahai kawan2 semua.. apa kata kita create watak banyak-banyak untuk memeriahkan blog ini? Saya sedih la dengan blog ni, dah makin kurang orang masuk. Jom kita buat watak banyak-banyak, pastu kita cipta situasi, kemudian buat2 la gaduh.. buat ayat lawak sikit, kasi provok sikit, bagi panas.. Nanti ramai orang tertarik nak bagi komen, kesian blogger ni kan? Amacam, cantek tak idea saya? Sila bagi saya hadiah RM50,000 atas sumbangan idea saya yang cemerlang itu!!

      0

      0
    • Selitone says:

      Dik Rita….

      Kalau ada membaca komen abang Selitone ni,

      Cuba adik teliti gambar adik yang bertudung dengan yang tak bertudung tu…. mana yang lebih cantik dan manis? abang pikir…. gambar yang bertudung unggu lebih cantik gitu… gambar yang bawah dalam majalah tu udah haper haper abang tengok….

      Islam x akan menganaya pengikutnya… sebab bila adik bertudung… aduhhh, nampak cantik gitu. Selain dari memenuhi tuntutan agama… adik juga akan kelihatan cantik dan anggun.

      Macam adik kata… Abang nak paksa tak boleh… tapi pikirkanlahhh….

      Salam sayang dari Abang Selitone.

      0

      0
      • Selitone says:

        oitt…!!! apasal komen haku naik sampai 3 kali? sekali tembak 3 kena? sekali akad, bermadu tiga? hahaha… tuan punya blog… siyes aku send sekali jer…

        Kesilapan teknikal aku tak kesali.

        0

        0
      • Anonymous says:

        ahh senyap la pakcik selitone. duk umah mengaji lagi bagus, dr duk baca blog gosip ni. dah tua2 x reti2 nak beribadah??

        0

        0
      • angelina jolie luv brat pitt says:

        pak cik selitone gatal cm biasa, pas sorang2 diberi salam sayang, mentang2 lah mak encik kt umh x kisah

        0

        0
      • Selitone says:

        Anonymous…

        Duk umah mender… tua tua pun kena kerja lagi… hahaha…

        Psss… biar aku bagi tahu satu benda yang kita semua dah tahu…

        Hidup mati itu tak kira tua atau muda… muda atau tua, dah akil baligh, waras, semua perlu beribadah… senyum pun ibadah… jangan tersenyum sorang sorang udah lerrr… hahahaha itu bukan ibadah…

        PS; Dibulan puasa ini, banyakkan bersabar… walaupun di’provoke atau dihina… sabar jer lah… hahahah. Opsss…. syhhh aku diam…. aku diam… kang orang tak puas hati plak. hahahaha

        0

        0
      • Anonymous says:

        alaaa pakcik selitone, kita gurau2 jeeee. xrock la camni. tp pape pun aku tetap memuji kesabaran pakcik selitone melayan kata2 pedas pada beliau. kan kannnn.. pakcik bila nak pencen? kbye

        0

        0
      • FrankRose says:

        satu hari nanti israil akan datang jemput, cuma kita tak tak tahu bila… suatu hari nanti akan bertudung juga… kalau sebelum sampai hari tu, israil datang… amacam… agak agak boleh nego ke… sekadar ingatan utk diri sendiri juga… ramadhan kareem

        0

        0
      • Selitone says:

        Salam sayang….

        angelina jolie luv brat pit…

        muah muah muah muah…

        Love and kiss from me to u..

        hahahaha

        Anonymous…

        Ku tahu dirimu bergurau denganku… hahaha

        Pencen mender…. Zaman dulu boleh lerr… kalau pencen, rehat terima duit pencen jer kat rumah. Sekarang tak boleh gitu dah…. serba serbi duit.

        Sekarang, selagi ada hayat… ada kudrat… kena jugak kerja… idup jangan terlalu mengharap ihsan anak anak. Kekadang, anak anak juga punya masalah kewangan sendiri. Lebih lebih lagi bila mereka baru menapak dalam hidup.

        Siyes… mender aku cakap ni… pikirkanlah…. jadikan renungan… Mmg anak sebagai pelindung bila tua… kalau dibimbing dengan baik dan dipenuhkan ilmu agama… Insyallah… akan ada balasan yang setimpal dengan pengorbanan kita terhadap mereka.

        0

        0
      • angelina jolie luv brat pitt says:

        rrrrrrr……lari……bini pak cik selitone kejar dgn parang….gara2 pak cik selitone buat flying kiss kt angelina jolie, penat bulan puasa ni berlari hahahhahah

        0

        0
      • Selitone says:

        angelina jolie luv brat pitt…

        Ish…. mustahil bini pakcik nak kejar bakal madu ea ngan parang…. kejar dengan HANTARAN kott…???

        hahahaha….

        0

        0
    • Selitone says:

      Dik Rita….

      Kalau ada membaca komen abang Selitone ni,

      Cuba adik teliti gambar adik yang bertudung dengan yang tak bertudung tu…. mana yang lebih cantik dan manis? abang pikir…. gambar yang bertudung unggu lebih cantik gitu… gambar yang bawah dalam majalah tu udah haper haper abang tengok….

      Islam x akan menganaya pengikutnya… sebab bila adik bertudung… aduhhh, nampak cantik gitu. Selain dari memenuhi tuntutan agama… adik juga akan kelihatan cantik dan anggun.

      Macam adik kata… Abang nak paksa tak boleh… tapi pikirkanlahhh….

      Salam sayang dari Abang Selitone.

      0

      0
    • Selitone says:

      Dik Rita….

      Kalau ada membaca komen abang Selitone ni,

      Cuba adik teliti gambar adik yang bertudung dengan yang tak bertudung tu…. mana yang lebih cantik dan manis? abang pikir…. gambar yang bertudung unggu lebih cantik gitu… gambar yang bawah dalam majalah tu udah haper haper abang tengok….

      Islam x akan menganaya pengikutnya… sebab bila adik bertudung… aduhhh, nampak cantik gitu. Selain dari memenuhi tuntutan agama… adik juga akan kelihatan cantik dan anggun.

      Macam adik kata… Abang nak paksa tak boleh… tapi pikirkanlahhh….

      Salam sayang dari Abang Selitone.

      0

      0
    • mak jah minum ketum says:

      wahh cantek ye ko rita.. ko jadi ler menantu mak cik, aku syng ko mcm anak sendiri.. mak mentua ko xnak, aku nak.. class ko.. pakai ler tudung ek nti.. berkenan mak cik

      0

      0
    • Anonymous says:

      masih ada inai dijari rita

      0

      0
    • n says:

      Ameera.. suka tgk Rita berlakon dgn Syamsul..sepadan.. sentiasa mendoakan yg terbaik bt Rita

      0

      0
  2. apapownxbley says:

    cantek! t’baekkkkk!

    0

    0
    • papa says:

      cantik sungguh si rita ni..wpun dah beranak 2..apa kah rahsianya tak makan nasi juga mcm watie elite?? hehehe..errmm geram papa tengok.. dugaan sungguh di bulan yg mulia ini..

      0

      0
  3. Bunga Melur says:

    Syukur. Sememangnya anda begitu cantik berhijab!

    0

    0
  4. redcarpet says:

    cantek – aura rita mengancam .. slot ameera terbaek!

    0

    0
    • Anonymous says:

      yes.cter ameera terbaik.cter ganti ameera x besh :-( kalo nak compare muka rita bertudung dengan x bertudung, yang bertudung lagi ayu, anggun & nampak suci..

      0

      0
    • Anonymous says:

      yes.cter ameera terbaik.cter ganti ameera x besh :-( kalo nak compare muka rita bertudung dengan x bertudung, yang bertudung lagi ayu, anggun & nampak suci..

      0

      0
    • Adieq says:

      yer setuju..cite Ameera mmg terbaekkk..terserlah natural beauty Rita..

      0

      0
    • just nak gelak says:

      macam kim kardashian sikit 2 pun ada. cantik betul rita ni :)

      0

      0
  5. apapownxbley says:

    cantek! t’baekkkkk!

    0

    0
  6. man says:

    tanpa ada paksaan orang lain? maksudnya paksaan dari Allah Taala yang mewajibkan wanita menutup aurat? macam tu ka maksudnya?

    0

    0
    • Anonymous says:

      org dgn Allah tu sama ke??? kan die ckp ORANG!! ade je nak kondem org ko ni, ko puasa ke tidak??

      0

      0
      • uli tepung says:

        betul la man kata tu… kan bertudung tu menutup aurat.. tutup aurat ni perintah Allah.. biarpun terpaksa sbb tu mmg paksaan dari Allah..

        0

        0
      • Anonymous says:

        mmg menutup aurat itu adalah paksaan dari ALLAH. dalam bab menutup aurat ni, tak boleh tunggu rela hati ke tak. wajib kena ikut sbb itu tuntutan ALLAH. harap2 lepas ni cukup2lah alasan ‘nak tgu ikhlas, atau pun rela hati’. ALLAH tak suruh kamu tunggu ikhlas dgn rela hati baru nak pakai. harap2 pasni wartawan jgn tanya lg soklan yg menampakkan sisi kejahilan dan kedangkalan seseorang itu. mmg dia dah mungkar, tugas kita berdakwah utk dia lebih merasai azabnya neraka. bersama2 kita menghuni syurga ALLAH kerana kasing sayang ALLAH itu maha luas berbanding kemurkaanNYA. amiin

        0

        0
      • tutup aurat adalah wajib says:

        lantangnya anon bercakap..

        nanti bila berjumpa dengan Allah, brani ke nak menjawab mcm ni “biarlah saya bertudung atas kerelaan hati tanpa ada paksaan orang lain”

        xdak sape (ORANG) yang paksa pon memang hukum Allah – WAJIB..kalau ye pon minat dgn rita jgn smpai menghalalkan yg haram.

        harap rita akan cepat bertudung. amin…

        0

        0
      • Anonymous says:

        korang ni x reti membaca ke? ada aku kata pakai tudung x wajib. si man ni putar belitkan statement rita tu kenapa??? die kata xnak atas paksaan ORANG LAIN. tetiba yg ckp rita xkisah atas paksaan Allah pulak kenapa?? so aku tanya ORANG tu siapa? Allah tu siapa???

        korg ingat semua org jahil sgt ke xtau wajib atau x? korg ingat ilmu korg je ke yg paling luas kat dunia ni?? lagi satu, siapa korg nak pertikaikan bila jumpa Allah nnt dia nak jwb ape? yg korg tu bila jmp Allah nak jwb apa bila Allah tanya kenapa kamu tutup aurat tapi mengumpat hal org lain?? korg mampu nak thumb down soalan tu mcm korg thumb down komen2 kat sini??? mampu???

        org x bertudung, korg doakan supaya die berubah, nasihat elok2, bukan dgn riak takburnya korg nak hina org, nak kutuk org, nak umpat org semata2 korg rasa korg la manusia paling mukmin kat muka bumi Allah ni. Rasulullah x ajar berdakwah mcm tu. tlg laaaaaa pergi belajar blk..

        0

        0
      • cantik rita bertudung says:

        asal anon ni meroyan sgt ni aisshhh

        0

        0
      • Anonymous says:

        org bg nasihat dikatanya meroyan. mak kau suruh kau hormat org, kau kata die meroyan x?

        0

        0
      • man says:

        tue kan aku tanya je.. relax la anon wei.. aku pun harap dia bertudung jgk.. ko nak suh org nasihat baik2 tapi komen ko pun teruk jgk.. maki hamun segala.. ada ka aku maki hamun Rita, aku tanya je..

        0

        0
      • Anonymous says:

        ok so aku pun bertanya jgk kat 1st komen aku tu. ko xjwb plak soalan aku. aku x ckp pun ko maki hamun, aku ckp nak berdakwah biar ade garis panduan dan berhemah. dan jgn putir belit kata2 org lain. tu je.

        0

        0
    • cantik rita bertudung says:

      watever pon aku sokong man & xsokong anon..apa yang man cakap ada benarnya..maksud orang lain yang paksa dia pakai tudung siapa…….?
      peminat?
      suami?
      anak?
      emak?
      bapa?
      adik?
      kakak?
      abg?
      mertua?
      cuma rita ja yang boleh jawab bukan anon..
      tapi yang pasti bertudung tu wajib (hukum Allah) walau “orang lain” menghalang mcm kat negara Turki.

      0

      0
      • Anonymous says:

        maksud dia org lain yg paksa dan menyibuk tu org mcm kau laaaaaaaa!!!!! akhlak sendiri x jaga, tudung org yg sibuk nak jaga. jaga lidah tu dulu, ramai manusia masuk neraka sbb lidah. jgn xtau. kata pandai agama.

        0

        0
      • man says:

        apa salah dan silapnya paksa ke arah kebaikan?.. Yang salah dan silapnya paksa buka tudung..

        0

        0
      • lisa says:

        anon yang budiman..cara rita berkata tu xbetul..semua pakat bagi alasan sama mcm tu..padahal diri sendiri yang xnak berubah lagi..sebaik2nya rita kena kata ‘”sebenarnya saya belum bersedia untuk bertudung lagi, memang keinginan tu dah ada” ayat simple je.

        0

        0
  7. peah says:

    kalo pakai todong lg la santek
    tapi dlm agama wajib pakai todong…
    memang keno pakso kalo x sampai bilo xnak pakai todong…
    (apepontakboleh)

    0

    0
  8. ck mayumi says:

    cantiknyeee…

    0

    0
  9. nite says:

    Cantik kau Rita. Mehh laa bermadu dengan saya. ngeh ngeh

    0

    0
  10. nite says:

    Cantik kau Rita. Mehh laa bermadu dengan saya. ngeh ngeh

    0

    0
  11. Sshh says:

    rita ni cantik n manis kalau bertudung..

    0

    0
  12. faezah mengilai-ngilai says:

    cantik tudung mcm rita.bawal adijuma. aku baru beli last week kalaer sebijik cm nie harga rm30 je..bidang tudung nie besar sikit, ok menutupi dada kita…

    0

    0
  13. Anonymous says:

    firstttttttttttttttttttttttt

    0

    0
  14. alin says:

    menutup aurat adalah wajib.. jikalau kamu faham maksud wajib, insyaAllah kamu akan mengerti.. umpama sembahyang, itu juga tuntutan wajib, jika tidah menunaikan sembahyang, ape hukumnya? sama-samalah kita renungkan…

    0

    0
  15. entak ek says:

    sedap la der……

    0

    0
  16. tina.jr says:

    Memang ko cantik Rita bila pakai tudung, bersih ayu je muka. Martabat ko pun dah naik! Sudah-sudahlah togelkan rambut.

    0

    0
  17. ena says:

    Cantik sggt…

    0

    0
    • gee says:

      nampak tak asli..beza sangat dgn rupa dia dulu…saya mengikuti perkembangan dia dari dulu berlakun…ataupun effect make up ke…

      0

      0
      • geendut says:

        kata2 ko ni mcm nak fitnah dia cucuk2 muka ke? ni bulan ape ye??

        0

        0
      • Anonymous says:

        yer, saya pon perasan perubahan tu sbb sy mmg minat dia dr dia jd model utk katalog. dulu bukan mcm ni. wpun sy peminat dia, sy x nafikan muka dia mmg nmpk lain. yg skrg nmpak sama mcm dulu contohnya amy mastura. artis lain kebyknnya alignment muka dah berubah

        0

        0
      • Anonymous says:

        bestnye buat fitnah di bulan puasa. baik berbuka je la korg, dh xde pahala dh puasa korg niiiiii

        0

        0
  18. shareena says:

    Cantik sggt..

    0

    0
  19. aleesya munirah says:

    Tak cntek la muke da edit cmni. Mata rita nmpk cm juling la plak!!

    0

    0
  20. aleesya munirah says:

    Tak cntek la muke da edit cmni. Mata rita nmpk cm juling la plak!!

    0

    0
  21. aleesya munirah says:

    Tak cntek la muke da edit cmni.Mata rita nmpk cm juling la plak! !

    0

    0
  22. good job rita…

    0

    0
  23. Mak jemah pemalu says:

    Nape bile menyentuh hal hijab,kite mesti kate kita ade perancangan ke arah itu…xnak ade paksaan…tapi sedarkah kite Allah punye perancangan yang lebih baik utk kite…ajal maut semua di tangan Allah…mengingatkan utk diri sendiri gak…Amin…

    0

    0
    • mak jemah poyo says:

      pastu ko nak suruh die jawab ape? cuba ko bg jwpn yg lebih bernas dr otak ko yg bijak pandai sgt tu.

      0

      0
  24. Mak jemah pemalu says:

    Aku malas nak layan ko mak jemah poyo…

    0

    0
  25. Nona says:

    Cantek Kak Rita berhijab.. Semoga cepat selesai segala masalah yang melanda.

    0

    0
  26. azlina says:

    cantik…tapi ada suami tapi tak hargai buat ape…

    0

    0
  27. azlina says:

    cantik…tapi ada suami tapi tak hargai buat ape…

    0

    0
  28. azlina says:

    cantik…tapi ada suami tapi tak hargai buat ape…

    0

    0
  29. cantik rita bertudung.. :)

    0

    0