Written by AbangNara | April 8th, 2013

Menarik pendedahan yang dibuat oleh Presiden SENIMAN iaitu Zed Zaidi mengenai kegiatan beberapa artis tempatan yang telah menjadi ejen bagi memujuk kalangan rakan artis untuk menyertai parti-parti pembangkang sebagai usaha meningkatkan pengaruh.

zed zaidi

Berkata kepada Utusan Malaysia, Zed Zaidi memaklumkan yang SENIMAN telah menerima aduan daripada kalangan artis sendiri yang berasa tidak senang dengan tindakan artis-artis propembangkang tersebut. Kata Zed Zaidi:-

Saya dapati ramai artis telah tertipu dan menyesal kerana terpedaya dengan taktik yang digunakan oleh artis-arti propembangkang berkenaan. Setakat ini, Seniman hanya mampu bersikap neutral dan menasihati mereka. Sasaran artis-artis propembangkang ini adalah golongan artis yang baharu memakai hijab, saudara baharu dan artis-artis yang mula mendampingi agama Islam.

zed zaidi

Zed Zaidi juga turut mendakwa yang artis-artis pro pembangkang ini menerima bayaran yang tinggi setiap kali mereka muncul di pentas ceramah pembangkang. Zed Zaidi turut mengakui yang habuan wang ringgit merupakan faktor artis-artis tersebut menyertai parti politik pembangkang dan mereka menjadi buta mata berbanding menegakkan agama Islam dan memartabatkan Melayu.
zed zaidi
Untuk anda yang tidak tahu, Zed Zaidi sememangnya merupakan salah seorang ahli UMNO dan kuat berkempen untuk Barisan Nasional sempena PRU13 ini. Bagi Abang Nara, semua orang ada hak masing-masing di negara demokrasi ini. Yang penting hari mengundi nanti, buatlah pilihan yang bijak. Jangan sembang lebat tapi daftar mengundi pun tak lagi. Tak gitu?

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

297 responses to Ramai Artis Telah Tertipu Dengan Taktik Artis Pro Pembangkang – Zed Zaidi

  1. nah kau says:

    Ramai artis2 yg tidak tutup aurat…kenapa tak tegur??? :(

    • Norman says:

      dia mengata Abby lah tu….

      • Aishah says:

        tak habis-habis nak cium bontot umno yg penuh rasuah, korup dan politik kotor tu!

        • Mira says:

          Artis2 Malaysia yang bodoh dan banganggg! Jangan jadi bodoh mcm lembu shahrizat lagi! Ubah Sekarang! Selamatkan Malaysia

        • Please La says:

          “Hutang Negara Malaysia 2012 (RM456.1 Bilion) : 2 Syarikat RATINGS AGENSI ANTARABANGSA Beri Amaran Kepada Malaysia!!”

          ..kau masih nak dukung umno?????

        • Memeye Teyeye says:

          kaki ampu….!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • Trett Tet Tet says:

          Mari kita lupakan UMNO-BN untuk 5 tahun kehadapan. Kalau parti pembangkang tak boleh buat kerja, kita undi balik la UMNO tahun 2018 akan datang.

          Apa yg nak risau/ takut sangat pada reformasi. Belum cuba belum tahu…

        • Mak Jemah Dah Stress Tahap Gaban says:

          Mak Jemah rimas ngan UMNO sebab banyak sangat pendatang2. Rasa macam mak Jemah mengemis dibumi sendiri. Undi Mak Jemah biarlah rahsia…

        • Rozitah Cik Tu says:

          Gambar ke-3 Zed Zaidi tu dah dekat 10 kali Abang Nara masukkan dalam blog ni. Xde gambar lain ke?

        • Yasin says:

          biarlah diaorang nak skong saper pun. kau ke yg bayar duit PTPN diaorang?

          vangang @very bangang dia nehhh!

        • Ribut Mengikuti Ceramah Najib says:

          Cuba tengok ni wahai ahli2 UMNO…..jgn senang2 nak fitnah orang khemah terbang nanti …..

        • Anonymous says:

          awal2 posting mesti byk penyokong PR yg akan bg komen lps tu japgi jaga2 la mesti segerombolan cybertrooper umno dtg tunjuk kan ke dangkalan.. komen pun dpt upah

        • sinister says:

          woi mira yang suka post video anwar!
          ko punya komen, ko ckp artis2 malaysia bodon n bangang kan?
          kalau artis2 malaysia bodoh n bangang n mcm lembu… kenapa mat sabu pilih aishah bertanding di jempol? aishah tu bukan artis ke? aku rasa aku tau, mebi aishah tu penghuni syurga yg dijanjikan PAS… ic.ic.

          korang pun bodoh n bangang juga la ni kannn…
          hadoiii…

        • Salwatie says:

          benda2 lain kau tak nak bising lak. filem2 Melayu rempit, hantu, toyol, kurafat, tahyul, lawak bodoh yg merosakkan minda anak2 bangsa kau tak nak melalak plak kan????

        • Astafirullah says:

          Berdakwah itu wajib dalam Islam. Kau dah murtad ke? Jgn biadap sangat la….

          Sabda Rasul yang bermaksud: “Sampaikan daripadaku walaupun satu ayat”. Dan Sabdanya lagi: “Katakan yang benar itu walaupun pahit”.

        • YB POYO Jadian says:

          ini lah permainan ahli2 umno yg jahil dan busuk..sebusuk bangkai dan nanah.

        • amoi says:

          bg aku,umno dh byk menipu rakyat..sudah3 lah yg menyokong umno..sbb bg aku, dh byk sgt umno mkn rasuah,curik duit kita semua..jgn disbbkan umno hulur 500, 1000 korg dh sronok n tepuk tgn n trs sokong umno…x nmpk ke skrg ni dh byk sgt hutang yg najib lakukan kat negara kita sdgkan negara kita penuh dgn hasil bumi yg sgt menguntungan negara dan rakyat?yg plg aku x suka,demi duit,org umno n penyokongnya saggupkan ketepikan agama..fikirlah mati sama..kita bkn selamanya kat dunia ni..duit leh cari sbb rezeki allah yg bg..bkn najib bg..bkn umno bg..klu allah hancurkan semua tu,sekelip mata je duit tu leh hilang..pkirlah sebaiknya..bkn bemakna pilih umno masuk neraka..tp pilihkan parti yg membawa kita ke jalan yg diredhai allah..memilih pemimpin mengikut hukum allah..bkn pemimpin yg menghancurkan kita n negara..

          So zz,pk n renungkanlah ye..jgn sbbkan duit, ko main redah ckp je..srh bini tu bertudung n menutup aurat yer..buat amalan yg disrh allah..jd pemimpin yg dihormati..bkn dicaci…jgn jd macai jgk :-P

        • Kakiku says:

          semua kaki kipas, kaki ampu, kaki bodek & kaki gila kuasa cepat…….

        • What a bull$hit !!!!! says:

          Demokrasi di Malaysia- kita tidak boleh menyokong parti lain cuma UMNO- BN semata !

        • Opa says:

          Jangan percaya Buletin TV3…semuanya bohong, putar belit dan propaganda orang2 cam zed ni la.

        • Cermin says:

          Zed, clean your own ass before asking others, please. Busuk la weii sijil SPM kau tu !

        • Kak Tam says:

          Dr Mahathir cakap Melayu2 malas sebab nak kasi melayu2 mcn Zed ni kerja keras supaya umno dapat merompak lebih banyak hasil dengan mengaji orang2 yg macam balaci2 BN-UMNO ni la @memperkayakan temolok2 dan perut2 gendut mereka ni. akak tak sekolah tinggi pun akak dah tau taktik UMNO yg dah lapuk ni.

        • Lembu Gemok says:

          pembangkang bayar duit banyak?woii..ada tempat2 tu pembangkang nak buat bendera pon tak cukup bajet…bodo gila statement ZZ ni…sapa yang banyak duit sekarang ni??aiyoo..neutral kepala angguk ko!!!kalau neutral yang ko bantai pembangkang tu kejadah??takleh blah ZZ ni!!!

        • Anonymous says:

          bukan semua orang UMNO tu betul caranya,sekarang masing2 dah celik mata.jangan nak gadaikan agama untuk kepentingan sendiri , cermin diri dulu sebelum nak mengata.

        • Anonymous says:

          better la dari sokong orang yang suka main bontot lelaki tapi bawak imej islamic!!

        • Anonymous says:

          aku rs ZZ ni dpt jd presiden seniman bkn sbb undi yg btl,tp sbb dia begitu setia tlng umno buruk-burukan artis yg berhijrah n begitu taksub memburukan PR tu yg dia dpt jawatan presiden seniman tu,tgk la dl dia burukkn Harun salim bacik ms HSB jd presiden x bt keje la apalah pdhal dia yg nak jwtn tu,nmpk sgt ko ni gila kuasa ZZ..mmg umno mcm ni la,suka menciplak,x bt keje,mkn duit rakyat dan yg paling2 org umno suke sgt FITNAH ORANG!!!

        • .................. says:

          Lihatlah sendiri UMNO- BN maki hamun sesama Islam ! Sedih…

        • hahaboy says:

          Kat sini sesuai la skit video yg Mira tu post. Kalau tak, ade je off topic punye video kat page lain.

        • engkau bodoh says:

          yg hang dok jilat pungkok pas tu boleh plak…mengkafirkan org sesuka hati…mn ajaran sesat ikut ntah…agak-agak lah weh…

        • Izah says:

          yg sesat tu UMNO..hanya orang sesat yg tahu menuduh orang sesat. Sila semak fakta, jgn tengok TV3 lembu UMNO…

        • nini says:

          Hak alah…ko boleh jadi DUTA BN..Apehal lak nak marah artis laen nak sokong pembangkang..masing2 punye choice ar…apehal..ko takot x dapat comisyen dari BN ke kalu gagal tarik artis masuk BN..Aku x cayer langsung SENIMAN is neutral towards this politic agenda..cehhh..aku bace statement ko nak muntah larr..

        • islam itu indah says:

          i tulah org pembangkang macam mira dan sekutunya asyik nk kata org bodoh la bangang la maki hamum la…ada ka dalam islam suruh kita maki hamun ckp org bodoh?????? sudah arrrrrrrr fikir & renungkanlah

        • Mak Jemah says:

          setuju dgn Trett Tet Tet, benda kecik je. kita boleh kasi can PR tadbir negara kita dalam masa 4-5 tahun. kalau takde benefits, korang semua boleh undi UMNO-BN balik. simple je sebenarnya.

        • Anonymous says:

          bengong la korang ni….kau nak sokong sapa ko punya pasal la..xyah la nak caci maki org

      • Fed Up With A Mess says:

        alahai ZZ….nak dapat title ‘datuk’ segera kah?

        • Renungkan says:

          Nampak yg ZZ masih tak dapat beza/jahil antara Fardu Ain lwn Fardu Kifayah. Berdakwah itu ialah FARDU KIFAYAH !!!!!!!

          Siapa sahaja boleh berdakwah dan siapa sahaja boleh memperolehi hasilnya yang luarbiasa. Allah swt memang Maha Pemurah sehingga Ia mengurniakan kepada kita satu amalan yang mudah dengan hasil yang luarbiasa ini. Meskipun demikian, jangan lupa ada musuh yang sentiasa berusaha untuk menjatuhkan kita iaitu syaithan. Oleh kerana syaithan mengetahui bahwa pekerjaan ini sangat mudah dia dan balatenteranya bermati-matian berusaha untuk menghalang kita dari melakukannya seperti Zed Zaidi !

        • Puihh says:

          budaya umno budaya kaki mengampu, tak boleh ditegur, tak boleh masuk parti lain selain umno. demokrasi atau……..democrazy ?

        • IQ SELEVEL KERBAU says:

          makin lama makin bodoh…

        • Belah Lah Wey says:

          diam lah.. pegi nyanyi lagu Sembilu !!!!

        • Ribut Mengikuti Ceramah Najib pt2 says:

          ..lagi ribut mengiringin BN-Najib.

        • Anonymous says:

          ZZ kerbau peliharaan umno…sggp jg ko cium bontot2 org umno yer…ko lbh kesian dari artis yg ko kata tu..nnt umno kalah ko boleh pg berambus tkr warga negara jd org sulu ok…

        • gelly gelly says:

          diam r kau bebal..!!! pasal retis dok berlakon berjimak fap…fap… atas katil nak tegur lak, x abis2 nak ckp sal politik..!! suka aty r retis2 nak pilih pembangkang ke UMPORNO ke..!! itu hak mereka.. dasar nak megampu kerajaan je tau.. nak dpata DAtO segera lah 2.. piuttthhhh… benci gan retis yg sekor nie

        • UMNO KOTOR says:

          Tahukah Zed Zeidi..penyebar video seks Anwar adalah puak2 UMNO…?

        • Hanya Mampu Mengucap says:

          LIHATLAH…BETAPA HINA & KOTORNYA BN… !!!!!

      • Bertaubatlah Ahli2 Umno says:

        Dalam islam ada mengatakan…jgn menghakimi orang lain. kejap lagi kau yg Allah laknat dulu.

        • xnak mjlis grand says:

          woi yg dok berlakon di ranjang ko xnak pulak tegor kan??yg dok pakai baju xckup kain wat aksi xsenonoh wat filem xsenonoh ko xnak tegur pulak kan.mmg macai lah kau ni.ade ke org dkat kn diri dgn agama pulak kna tegor.phuiiii

        • Anonymous says:

          MULA2 AKU IGT ABBY YG BODOH TP RUPA2NYA ZZ YG BODOH SELAMA NI..

      • Anonymous says:

        Abby dah sedar ZZ ko bila lg?rupa-rupanya selama ni Abby lbh pandai dr ZZ,ZZ dlm mimpi lg Abby dah smpi ke bintang..pastu ada hati nak mengata org..kahkahkah..bt lawak la ko no ZZ..

    • Melah says:

      kalau kau bleh carik makan dgn mengampu umno..kenapa diaorang tak boleh? apa daaa…inikah contoh pemimpin yg berkaliber. tepuk dada tanya iman…

      • Ribut Mengikuti Ceramah Najib says:

        Ribut halang Najib berceramah….insaf2 lah wahai ahli2 UMNGOK !!!!

        • sinister says:

          kalau nak insaf x payah la tunggu kene ribut…
          ribut mungkin satu peringatan… tapi bukan ni saja cara Allah nak tunjuk kekuasaan-Nya… byk lg cara… kita senang… susah… semua tu peringatan…

          kita bercakap ni pun kuasa Allah…
          kita menaip, kuasa Allah…
          kalau Allah nak tarik nikmat, anytime…
          dunia hanya pinjaman…
          jgn hanya suka tuding jari pd org lain.

          REAL MUSLIM adalah insan yang suka menasihati org lain, bukan maki hamun… n suka2 jatuhkan hukum… hukum adalah HAK Allah…

          aku sokong parti yang aku yakini…in sha Allah.

        • Anonymous says:

          ZZ lbh bingai dari hairie othman,bgs la ko msk umno lg memudahkan umno kalah…

    • hijau says:

      lantak dioranglah nak belah politik mana! baik ko pikir camne nak bg artis2 ni pakai baju elok2 sikit. pembangkang ke apa ke bayar mahal2 ke tapi diorang yg ko cakap tu pakai jugak tutup aurat. ni yg artis beraksi ranjang dlm filem drama apa kes??? ko tutup mata je kan. atau sebenarnya ko suka tgok pompuan2 tu beraksi ghairah kan? gila la ko ni zed zaidi

      • Dayak says:

        dia ni belum tua dah nyayuk..!

        • Anonymous says:

          nasib baik Allah x cabut nyawa ko najib,sesgghnya Allah dah tnjk kn murka dia tp org2 BN ni nak juga jd tonggak dunia,hatidah hitam byk sgt makan duit haram!!

      • anne says:

        hey zed zaidi.. ni negara demokrasi la. pegi lantak lah orang nak undi pembangkang sekali pun. asal kau plak nak sebok? macam dengki plak ak tgk kau ni

      • Anonymous says:

        oiii ZZ sila byk semua komen2 disini,mmp kah ko nak berpolitik?siapa yg sudi nak ikut ko?semua x suke n kutuk ko lah,rugi jer umno byr ko tp x mmp nak menarik minat org pg ke pihak umno,aku bg nasihat dkt ko la,cukup la ko jd presiden seniman tu pg btlkan artis2,pengarah2 yg otak semakin biru,pakaian ngalahkan artis hollywood,berlakon lucah cam dewi persik..byk lg keje ko tu ko x jlnkan jgn sibuk nak berpolitik ngutuk artis tu artis ni yg nakberubah kearah kebaikan..

    • hijau says:

      lantak dioranglah nak belah mana. pembangkang ke apa ke bg duit banyak2 artis tu tau pun nak pakai tudung pakai elok2. lebih baik ko pikir camne nak bg artis malaysia ni elok sikit perangainya dengan pakaian yg ntah apa2. ni aksi artis diranjang dlm filem drama apa kes?? ko tutup mata je kan.ke sebenarnya artis2 tu buat aksi ghairah? gila la ko ni zed zaidi.

    • aiman says:

      ala poyo la sgt kau ni zz….skurang2 nya dieorg bergerak ke arah agama..ni kain tkoyak sana sini ko jugak yang seronok tengok kan…weh dah la insaf boley x? cari rezeki yang halal nk jadi darah daging zz oiiii

    • IQ SELEVEL KERBAU says:

      beginilah jadinya kalau budak ada sijil setakat SPM jadi pemimpin !!!!!

      • Baby Tripple A says:

        dia layak jadi…pengawas sekolah jeerrrr !

        • aiman says:

          weh pengawas sekolah pun xlayak tau….cikgu2 mendidik pelajar ke arah kerohanian…ni kalau dah xsokong org berdakwah xboleh nk membantu sekolah memantapkan sahsiah pelajar2..adeh

      • Anonymous says:

        boleh apa..timbalan pm pun pnh keje bc meter air tnb…bgs utk pelingkupkan malaysia…

    • Anonymous says:

      org2 umno ni dari rambut smpi ke hjg kaki selebet,asyik ngata org dr sendr lupa nak cermin..

    • Bosaaannnn says:

      BN= barang naik…

    • mia says:

      betol2.. nape x sibuk dengan filem2 melayu yg semakin berani menunjukkn aksi seks dengan retis skng yg pkai baju x ikot suruhan agama islam..

    • lola says:

      zed zaidi tak sabar sgt dah nk title dato’ lni..sempat lg ni kipas2 sebelum tarikh election diumum.. bodoh punya zz.

    • attention says:

      Alahh ZZ ni pn sme jela…ko ckp retis lain masuk politik pembangkang, tapi ZZ sndri pn sama jer. Kata dulang paku serpih. uTusan??Bole cayer ke suratkhabar tu…mcm byk auta jer. Ape2 pn yg penting NIAT kte.

      Dah macam MLM plk yer, asik pengaruh org sna…pstu taktik dia nk tarik org keje gomen yg baru bkeje. pstu menyesal x sudah, terpedaya msuk MLM…pentingkn diri dan tamak! Sape nk beli korset bloodyfool??sila angkat kaki..hua3

    • ehh says:

      mcm mne dia nk tgur klu bini dia pn xtutup aurat…xgitu zed?

      • Sedih says:

        Astafirullah……macam ini ke BN…macam binatang….binatang tahu nak hormati binatang lain.

      • Anonymous says:

        Peserta raja lawak musim ke berapa lah yg Bee End amik jd penceramah nih? Kua kua kua

    • pr penipu says:

      Amboi ramai betul cybertroopers pakatan serang blog abg nara..maklum la,nak counter strike kat blog pro umno dah tak termampu lg nak counter sbb kehabisan fakta…fitnah fitnah fitnah bertaburan sana sini…kes fitnah najib altantuya,mana sapina nye weiii,penat dah org umno tggu ni….satu bukti pun takde nak kaitkan najjb apa citerrr???kes cincin rosmah,mana invoice n resit jualbeli cincin tu???kes tabung lahad datu guna akaun parti pas tu apa citerr wei…org elok2 nak sedekah utk pejuang negara alih2 masuk dlm akaun pas tu ape citerr??? Cybertrooper pr sekalian,gua cabar lu org lawan mcm anak jantan kt blogger pro kerajaan,xperlu menyalak kt blog retis

      • BN SELAMANYA says:

        Hidup BN Selamanya!!!

        • Anonymous says:

          lu boleh blah BN SELAMANYA N PR PENIPU (or lu yg kena kencing dgn bn),kat cni rata2 bkn penyokong bn ok,so jgn malukn dr sendr nak komen sbb mmg xkan ada yg sokong xkan nak harap ZZ kot yg back up korg,dia pun kena cuci dkt cni..

        • Anonymous says:

          haha org yg buta plus xguna akal je yg caye bulat2 fitnah media pro BN

  2. Undi Rahsia says:

    STATEMENT BONGOK OLEH AHLI ……UMGOK ! K BYE…

  3. whatever lah says:

    sekurang-kurangnya mereka nak juga dekati Islam..engkou????

  4. Demam pilihanraya says:

    Tak salah kita berpolitik….tapi agak menjengkelkan bila terlalu taksub…asyik nak buruk2 kan org lain… Bosan ~_~

    Sehari sebelum election,jom istikharah untuk dpt petunjuk siapa yg layak jd pemimpin untuk dun masing2….

  5. ABCD says:

    apa kejadah laki ni.ikut suka org la nak undi sapa.org UMNO mmg suka tuduh org yang bukan2.kebanyakkan org BN ni mulut celupar hanya Allah yang tahu. poyo BN.undi pas!!

  6. Dolton Bibiyana Layola Al-Muslem says:

    kau nih mmg terserrlah nak dpt title datukship sbb seolah2 dok kipas bontot UMNgOk nih…mmg dasar murahan zedzaidi nih..baru jadi presiden taik kucing seniman (apa kelas jadi presiden seniman,kalau presiden parti tu xpe jugeekkk) .kalau ye pun,xpayah lah nak kuarkan statement2 ampu mcm nih…mmg low kelas kau nih…

  7. cik kelisa says:

    mana pembangkang dapat duit bayar retis ( artis ) ni ek? sudah tentu bukan sedikit jumlahnya. kalau sikit, tak der retis nak pandang. retis kan demand. hihi.

    • Anonymous says:

      mn ko tau?kot2 dorg mmg ikhlas n rela nk berjuang utk kebenaran,kalau ZZ ni aku percaya la dia nak berpolitik sbb nk kuasa n kemewahan pastu dahaga kan nak title dato..ada fhm ker…

  8. TETTT says:

    DIAMLAH ZED ZAIDI ….

    • Anonymous says:

      BLAHLAH ZED ZAIDI….xde penyokong camne nak jd YB,ko jd presiden seniman cukup la sbb jd presiden pun aku tgk x bape nk layak sbbnya masalah2 artis yg berlakon lucah,pengarah bt filem lucah,artis pakai baju x cukup kain,artis tu artis ni bla..bla..bla dan sbgnya pun ko x mmp lnsg nak atasi..ada hati nak jadi org politik ke mmg org2 umno ni semua ngok2 belaka..

  9. Cakap fikir dahulu... says:

    Mendapat habuan yang lumayan berada dipentas pembangkang. Apahal pulak? Ingat semua mesti kena duit ke? ingat orang takde otak nak fikir ke? banyak kerja lain la kau nak buat zed zaidi, pergi la tegur, bangunkan industri. Duk sibuk berpolitik and settle masalah artis gaduh. apebendaaaaa…ish boring betul.

    • Anonymous says:

      ZZ KENYATAAN KO BT ARTIS2 DAN MASYARAKAT KAT LUAR SANA TERGELAK SMPI SENAK PERUT,TAU X KNP?ORANG DAH BERLARI KO MASIH LG MERANGKAK..ORG KT RUSA TERSESAT KAT BANDAR TERPINGA PINGA TGK KEADAAN SEKELILING..

  10. Dolton Bibiyana Layola Al-Muslem says:

    nak tengok org tue pandai ke bodoh,tgk parti mana dia sokong…sah si zz nie jenis bodoh…kau xsedar ke umno nih pergunakan kau…?

  11. cenderawasih says:

    oit ZZ, biaq pi la depa nak sokong mana pun, negara ni kan demokrasi.. awat yang hang dok bz body..?

  12. Joe Razack says:

    Bro Nara,
    tak perlu la masukkan gossip yg related dgn politic.. Letihla asyik gaduh je semua orang bila masuk bab politik.. Cukup dah semua media dan blog ulas hal politic.. Kita nak santai-santai je tau berita retis.. Baik Bro up interview2 retis yg menang ABP ke…

  13. Anonymous says:

    Sape yg sanggup segolongan dgn artis sangap mcm zz ni joinlah parti kesayangan dia tu kalu btul buat la repot polis ckp byk xguna

  14. damai says:

    Nara, after u update your blog did u read ur blog tak? tlglah nara, stop talking about politik dan stopkan story yg akan buat kita bermusuhan lagi. cukuplah dgn fenomena kat negara kita skg tuduh menuduh, fitnah menfitnah sesama sendiri. parti ini lebih baik dan parti itu lebih baik. hentikan lah nara. cukup2 sudah. penat dan sedih sgt tengok hari2 kita salah kan sesama sendiri. agaknya bangsa dan negara lain ketawakan negara kita asyik politik mengata sesama sendiri. And nara tlg jgn beri pendapat apa2 pl, tlg hentikan. kan lebih baik kita skg senyap and do the necessary during undi. Patutnya kita berdoa agar negara kita akan lebih baik dgn kerajaan yg akan menerajui negara lagi 5 tahun mendatang.

  15. saya orang pakatan says:

    macai selamanya. zed zaidi gay. sokong bee end lol

  16. zz buta hati... says:

    hurmmm…cm nie pun ade! sedey …

  17. Lagubestbest says:

    Gadoh jela selagi boleh..

  18. Anonymous says:

    zed zaidi..kau sebagai PRESIDEN..kau wajib menegur artis yang auratnya masih terdedah….andaikata artis tersbut di tanya kenapa dia tidak menutup aurat ketika berlakon @ apa2….dan dia menjawab “Zed Zaidi tak tegur pun”…habis lah engkau….=)

  19. Entah pape says:

    Entah pape mamat ni melalak.
    mcm bagus sgt. Baik pergi settlekan artis2 yg ‘miskin’ tu!pakai baju xcukup kain!
    ouh lupe..wife dia pun lebih kurang je..xkan nak nasihat plak kan..ibarat meludah ke langit jew ler..xgitewwwwww?ekekeke

  20. haha says:

    nara .bole x jgn msukn unsur plitik dlm blog ko nie..tau laa blog ni blog ko kn,tp x besh r psl plitik nie.dlm brite plitik,msuk blog ko pown plitik..

    • Anonymous says:

      bgs la nara selitkan skali unsur2 politik dlm blog dia baru zz tu sedar rupa2nya selm ni ramai yg x suka n sokong dia pun..

  21. zedbangang says:

    kadang2 kesian tgk zed zaidi ni sebab menunjukkan kebangangannye di khalayak ramai.hey zed!this is democracy country.tp pemimpin2 umngok and org2 macam kau la yg buat malaysia jadi huru hara. please lah. ramai anak muda sekarang tak bodoh macam kau nak harapkan duit umngok.

  22. ngok says:

    zed zaidi ni belajar sampai tahap mana ha??bangangnye die……kesian tengok.

    • Fakta says:

      spm jer….tong kosong kuat bunyi kan?????

      • Anonymous says:

        Bukan nak sokong zz tapi cuma nak tnya, hang blaja takat mana? tak payah la nak merendah2kan tahap pelajaran org…

        • Anonymous says:

          Ntah apa-apa lah… org yg blaja tinggi selalunya tak berbangga dgn ilmunya.. dan tak merendahkan org lain.. Jagan pandai nak mengata org jer..

  23. Anonymous says:

    Wahai zed zaidi,meh sini nak ajar cara berpolitik yg betul.Sepatutnya kita tonjolkan kelebihan kita,buktikan apa yg boleh kita buat utk kebajikan rakyat dan sentiasa ikhlas berjuang utk negara.Bukan menghasut dan memburukkan pihak lawan.Barulah politician sejati namanya.
    Lagipun,nak tuduh,sertakanlah bukti..takde bukti,kira fitnah tau.Dosa besaq!

  24. kak cik says:

    Kurang bijak dan tak habis fikir betul statement awak ni sedara zed. Awak tak puas hati dengan artis yg pro pembangkang. Sedangkan pada masa yang sama saudara sebagai presidensebuah pertubuhan artis pula, terang terangan menunjukkan yg anda merupakan pro UMNO. Ini adalah negara demokrasi. Artis juga sama seperti rakyat lain.punya kebebasan Memilih pemimpin. Tak semestinya kalau berprofesion artis, maka mesti mengundi umno. Bagaimana pula kalau artis2 bukan UMNO yg bernaung dibawah seniman, melahirkan rasa tidak puas hati mereka pula sbb awak sibuk sangat jaga tepi kain mereka dalam soal memilih pemimpin? Saudara suka ke? Jangan lupa, mereka punya hak sendiri sama seperti anda. Sekurg2nya mereka yg berdakwah ini cuba berubah mnjadi lebih baik, dan mengajak org lain menjadi baik walaupun tak dinafikan sesetengahnya agak melampaui batas. Yg baik boleh di ambil.. Yg tidak berkenan, jadikan teladan juga.

  25. mojo says:

    retis perempuan tak perlu ada kat malaysia nie,susah hidup diaorg,kalau bertudung litup terkinja2 pun tak guna.

  26. Linda says:

    ini yg susah kalau ahli2 umno berhati busok !

  27. Anonymous says:

    pkai tdung pom slah keee???…….tu pom nk persoalkn…xd kne mngene…

  28. nikkky says:

    yang ko kisah tu pe hal…kita kan demokrasi…dah ko tu pro bn mmg la…..

  29. fifi says:

    kesian aku tengok dier ni…berlakon xlaku…menyanyi xlaku..,nak masuk politik plak????balik kampung jual jagung bakar je la

  30. Jangan Fitnah Orang tak Berdosa says:

    Najib dimalukan ribut…..allah maha kaya..

  31. lemon says:

    saya pasti akan mengundi bn :)

  32. ieda says:

    kesian puak2 pee gay ar ni, tau asyik maki hamun org aje mcm ustazah celup abby gak.. tu lh akibat nya asyik melanguk tengok ceramah pembangkang aje.. asyik dia yg betul, pihak lain suma salah..

  33. akirakaede says:

    zed zaidi yang sudah cukup sudah.jangan di tunjuk lagi bertambahnya ahli pro kerajaan berotak lembu.apasal beria sangat tolak pembangkang?..kau sendri tak mampu mengurangkan kepincangan dalam industri hiburan,nak pengruh orang jgn percaya satu lgi pihak.kau ni buat kerja dalam industri ke buta hati dengan mkan gaji buta?.satu,kau tengok sendri artis di malaysia.rata2 MELAYU DAN ISLAM.kau tahu apa tuntutan DALAM ISLAM TU SENDRIKAN?.dengan pergaulan bebas,pemakaian artis yang menjolok mata,adegan seks atas berpaksi karya.masa video prema yin ramai menghentam pengarhnya.tp adegan dlm ombak rindu siap pech panggung lagi,jiwa taiko dan yang terbaru,azazil dan rusdi ramli…takpe..itu karya.menjiwai watak kononnya..dan ada juga pengarah meletakkan membuka tudung bagi mendalam watak rekaan yang dimana tetap dinilai di sisiNYA.dimana kau sendri angkat dan letakkan ISLAM TU SENDIRI?.anugerah picisan bertaburan. dan paling memuskilkan aku kadang bertembung waktu magrib.so,mana lagi penting anugerah ke panggilan Ilahi?.kau pernah letak syarat dahulukan mana dulu tk kepd pihak penganjur?..ni lagi satu,apasal malu ke kalau ada sesi berdoa sebelum mulanya majlis?..sekali pun aku tak pernah tengok.pernah tak kau terfikir sekali tengah syok2,Allah tunjukan ujian SECARA TUNAI..nauzubillah..kau pernah ambil tindakan bila mana artis mengeluarkan kenyataan untuk menegakkan kedangkaln minda mereka?.Acara keagamaan bila menjelang Ramadan je.habis ramadhan,joget sana sini.Artis pun macam tu.kau tak fikir ke apa orang bukan islam tengok.macam hukum islam boleh dipersenda-sendakan dan semusim je.jadi nasihat aku,muhasabah diri tu dulu.betulkan pribadi,bru jatuh hukum.itu pun kena sesuaikn keadaan.ini cakap sikit melenting,berhujah melangit,sebesar zarah pun tak melekat..Imam Syafie pernah aku mampu berhujah dengan 10 orang yang berilmu,tapi aku pasti kalah dengan seorang yang jahil,kerna orang jahil tidak pernah faham landasan ilmu..apa pun terjadi,aku tetap mendukung kepimpinan ulama.

    • WOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWOWW says:

      surat terbuka…harap nara siarkan…

      • akirakaede says:

        kalau diikutkan logik,BN pun boleh dikategorikan pembangkang sebelum parlimen dibubarkan iaitu di empat negeri yang diperintah PR.dan paling membuka mata ketika laporan audit dikeluarkan,memuji pengurusan fisikal ke-empat empat negeri.Yang 2 negeri paling popular keluar di Buletin Tiga Suku dan media sesama bengapnya,Selangor dan P.Pinang dipuji kerna usaha menaikan pengurusan kewangan mereka.Kau nak sebut masalah air?..kau pergi tengok sendiri Aduan Rakyat TV3,daerah Pekan kat mana saluran air depa?.ini tempat Abang Jibby ni..kain sendiri rabak,heboh tetas kecil orang lain.Bagi fakta bukan auta.Yang Najib bentang tu manifesto ke manifotostat?..dulu persenda idea orang,tukar2 sikit2 ngaku idea sendiri.apa masa buat tesis dulu copy paste kat wiki ke apa?.bagus lagi presiden kenya punya manifesto.AbangNara,kau bagi print screen ni untuk Zed Zaidi,JANGAN BUAT MALU KAMPUS UITM melahirkan mahasiswa mentaliti kelas ketiga ni.awak kelulusan pentadbiran undang2,Jangan sama macam otak lembu duduk kondo,paham?.orang nak bercakap pasal politik,awak pun nak bercakap juga.habuk pun takde.kalau otak law,lawan dengan fakta,bukan andaian atau persepsi bayang sendiri.main tuduh semborono.sekarang aku cakap sahih dan valid.Zed Zaidi ada berani nak cakap depan2?.toksah nak bantah kalau point,sesetengah,ada sebilangan atau bukan nama sebenar.baru betul.berhujah sama2 geng umpama bercakap depan cermin.tolonglah,jangan tunjuk sangat tahap mentaliti yang ada dalam kepompong artis malaysia.

      • Anonymous says:

        puak2?puak2 pun mmg kami puak bkn penyokong umno?ko x malu ke join kat cni yg mmg xsokong lnsg umno…eeuwww…kalau aku jd ieda ni,aku bc jer xkan komen,sbb terlalu ramai sgt yg mmg x sokong umno so bt apa nak malukan diri kan…………………

    • Pengundi Hantu says:

      Eh ada jgk org dislike? Bkn Islam ke?

  34. Anonymous says:

    pembangkang? siapa ye zed zaidi? walhal najib pon bukan nye PM lagi (pembubaran parlimen), sape pule pembangkang…jengjengjengggg ;p

  35. miss apple says:

    aku rimas pasal politik ini . boring btoi . takdak ka pemimpin yang bila bagi ceramah tak kutuk org . itu baru cara islam . ini tak , kutuk orang sana , kutuk org sini . balas sana , balas sini .

  36. miss apple says:

    aku nak pemimpin yang tak kutuk orang .

    • Anonymous says:

      Najib x boleh seharian hidup dia hanya fikir hari ni dan hari2 seterusnya nak bt fitnah apa pula..kering idea dah sbb tu manifesto dia ciplak org punye..

  37. Yusrizal says:

    Cerdik habis dah pemikiran kau ni zek jaidi. dulu study mana eh? Ke lepasan spm je? or srp? sebab tu lah jadi artis. suam2 kuku cagu pulak tu

  38. minah jambu 24jam mengadap compter says:

    sokong lah perdana meteri kite pak najib dn BN semoga kite hidop aman sejahtera dn terjamin. helo pak najib ! sekira Nye pak najib menang dlm pilehan raya yg akan datng ni minah jambu leh ambek loan tk? pasal minah jambu nk meniaga tapi tkde modal…minah jambu suka berniaga…sekarang ni minah jambu asek asek keja keja keja pasal nk kumpol duit tapi tk cukop2 lagi boleh kan pak najib? kalau pak najib baca ruangan komen bang nara ni harap balas ye pertanyaan minah jambu exclucive untok pak najib ok …lov u pak najibbbbbbbbbbb !

  39. yasin says:

    elok dapat bayaran sebar agama islam daripada sebar benda2 lagha

  40. student bandung says:

    amende ntah ngarut zz ni..nak tittle dato la tu..
    didie yg pakai mcm lady gaga bodoh tu ko taknak sound pulak..
    ada otak tak pakai..ni lah hasil bila hiburan diutamakan..zz boleh balik belajar agama..

  41. jamy says:

    zed zaidi sebagai presiden seniman sepatutnya bersikap neutral terhadap artis yang memilih fahaman politik masing-masing, baru namanya profesional. tapi nak buat macam mana. dah dia tu orang kuat umno/bn, maka berat sebelah lah. next AGM seniman, gulingkan zed zaidi!!!

  42. Logos says:

    seniman———– taksiuman

  43. gegurl says:

    Bodoh punya org….ZZ pun gler kuasa

  44. zakripalat100 says:

    silap tmpat abg nara post komen zz..abg nara xtaw ke rmai peminat blog ni pro pembangkang yg celik2 belaka dan yg xbudus mcm zz dan umngok…

    cuba korg kaji kenapa di kaw selangor yg dulunya mmg hebat pengaruh B-END sekarang sudah betukar..PRU12 menyaksikan B-END hanya mampu memenangi kerusi di kaw luar bandar, kaw2 hulu di mana pduduk hanya bebekalkan maklumat melalui utusan dan TV3 suku..renung2 kn la..

  45. Wan Z says:

    Sokong mana2 politik adalah individu, termasokla artis2….so ZZ…jgn la bodoh sangat. asyik menyalak benda2 bodoh….dan satu lagi…awak tu Presidento……so apolotical la….bird brain!

  46. TAKBIR says:

    contoh terbaek kebodohan ahli2 UMNO !!!!!!!

  47. miskonpius says:

    zz ni beragama ape.. ape maksud dia artis2 yg mula mendampingi agama islam.. bahasa pon tak betul …

  48. Hermione Granger says:

    Zed Zaidi ni artis ke? tak pernah nampak pon dia berlakon

  49. Zzz says:

    presiden pun takat spm je…..IQ pun taraf budak2 18 tahun la.

  50. Panaurama UMNO says:

    sokonglah BN…nak dapat tender, kontrak, permit ….senang. Heheheheheheeheeee

  51. Bertaubatlah says:

    kau tanggung la dosa2 artis wahai Zed Zedi…

  52. artis pon khalifah says:

    zed zaidi bodoh!! menipu la kau..dasar umno ske menfitnah

  53. Komeng says:

    Orang2 macam ni la membuatkan aku muak dan jemu ngan Umno tolol ni. Berdakwah itu satu kewajipan dlm Islam. Kau ni komunis ke Zed?

  54. zed zaidi bajet says:

    Eh yg kau nak cakap bnyk pasal politik ni asal? artis skrg berlakon tiru cara barat kau tak memekik plak? apalah sangat setakat nak ikut parti pembangkang dprd buat adengan lucah and pakai baju tak cukup kain!!!!!!

  55. rasa bengkek je baca statement ZZ ni…saya tak pernah mengundi. tapi kali ni saya akan keluar mengundi. teringin jugak nak tukaq…yelah tak cuba tak tahu..dah cuba baru tahu.. kalo UMNO kalah agaknya apa statement terbaru ZZ eh? hahah

    • Kau Tanya UMNO says:

      Janga peduli apa si jantan muka cam cempedak busuk ni cakap. Dia bukan bayar rumah, duit pasar, kereta dan gaji anda.

      • mari kita tukar says:

        betul..kos hidup malaysia makin tinggi..baru grad kalau stakat anak org biase2,memang susah nk survive..melainkan makpak ade kabel besar..xtau la camne nanti ank cucu aku nk idup..tercekik makan tulang jela jawabnye

  56. xsuke zed zaidi says:

    aku tak paham betol ngan zed zaidi ni.. ape hal ek?? die ckp tu mcm die tu gud2 je.. die ckp macam die dah disuap kan duit. ko mmg tak layak la jd presiden.. ko nk sebok kan hal-hal retis nk pilih pembangkang biar lah. yang ko menggelabah lebih pe hal?? ko pon takot lucut jawatan ke?? ko suke kan menimbulkan gosip.. belakon entah pape.. poyo je lebih.. nyampah aku ngan ko ni zed zaidi

  57. Lacoste says:

    aku dah muak dgn Malaysia, makin hari makin kucar kacir negara dan rakyat. yg kaya makin kaya yg miskin akan miskin macam di India-

  58. siti says:

    apa ke hal zz ni…

  59. sakurako says:

    EH ZZ…ko tak pyah cakap pasal politik lah..sepatut nya ko pantau pemakaian artis kat msia ni phm.wat malu jer……..kata negara islam……..tapi pakaian depa…….masyallah….ni bini pm pun sama………..najib kerana k pop kat putrajaya sanggup batalkan ceramah agama Uztaz Azhar.tlglah..dah la media tv3,utusan,rtm bn konker..patotlah kena saman je..suka fitnah org….putar belit…ni kat jalan raya semua muka beliau..puiii..muakkk..Ubah Ini kali lah….ckp pr turun harga kete negara bleh muflis….tapi manifesto bn cakap kurangkan harga kete,,tak muflis ka???Mengundi hak rakyat…….rakyat yg tentukan….

  60. bedah says:

    si zed zaidi ni xlayak la jd presiden seniman. bercakap xpakai akal. sebagai presiden spatutnya dia jaga tutur kata die, jgn bg sesiapa pon terasa. bodoh! die ni kalau xbercakap lg bagus lah!

  61. Anonymous says:

    aku tak faham orang asik nak salahkan kerajaan..mcm en bob lokman ckp kalau pergi starbuck tgk anak muda boleh kah tanya dorg apa makna erti akidah?boleh tak dorg nak jawab.kalau tak reti jawab salah kerajaan yg memerintah..ni aku nak tanya sikit kalau artis miang dr kelantan pakai sexy maut, yg jantan tukar2 betina g kelab malam tu salah siapa..salah kerajaan PAS kah?..persoalan nya sama sahaja siapa pun yg memerintah jika individu tersebut tetap taknak menuju kebaikan mcmtu jugaklah dia..tak perlu nak tunding salah sapa2..akai takda..

  62. Anna says:

    Siapalah kita nak menilai niat orang untuk melakukan sesuatu amal kebaikan..
    Setiap butir niat manusia itu hanya Allah sahaja yang tahu.. Sedetik TERniat
    pun Allah tahu dan Allah nilai dengan Maha Bijaksana… Sesungguhnya penilaian Allah terhadap usaha hambaNya untuk menegakkan Islam adalah jauh lebih adil dan bijaksana…

    Teruskan usaha yang mulia ini tanpa menghiraukan kata-kata orang…
    Sesungguhnya nak mendapat syurga Allah, memang jalannya onak duri…
    Tak perlu lihat contoh lain, lihat saja Nabi Muhammad berdakwah.. Kita sudah
    tahu cabarannya yang baginda alami sepanjang berdakwah..

    Nak mendapat syurga bukan semudah jalan luas terbentang penuh keriangan dan kegembiraan ketika hidup di dunia.. Jangan berputus asa dalam setiap usaha kalian..
    Moga Allah rahmati dan berkati usaha-usaha kalian.. Ameen..

  63. Anonymous says:

    adoii mcamlah negeri pembangkang takda korup, rasuah..tu kat kedah semua projek bagi sedara mara selama 5 tahun memerintah..Kelantan salah guna tabung Amanah ..Selangor pengurusan wang tak cekap..Penang tidak membina rumah mampu milik.semua 400k ke atas layak utk singaporean.Bumiputera mmg tak mampu nak beli.tak percaya pergi tengok LAPORAN AUDIT..cakap banyak tak guna kalau tak info yang tepat.menang bersorak kampung tergadai.dah tergadai jadi la pencacai..sekian..

    • honey says:

      Mana ko tau ni, fakta audit mn yg ko tengok…..ke ko guna audit yg UMNGOK punya…cuba ko tengok laporan audit yg di keluarkan oleh kerajaan ko selps belanjawan ari tu….negeri2 yg ko sebut tu semua gud2 tau xlah mcm negeri yg kerajaan ko pegang…sudah lah, cuba bukak hati dan mata ko luas2 untuk lihat kebenaran….

    • Ee says:

      haha…ada yg melenting dgn komen ni…lawak la korang ni….xpyh nk bg komen2 ni…wat tambah dosa je…smpai tarikh mengundi, pg UNDI je…bkn duk mengomen mcm2 kat sini

  64. nida says:

    “Bagi Abang Nara, semua orang ada hak masing-masing di negara demokrasi ini” – Yeayyy!!!!! Suke dan sangat2 setuju dengan statement abg nara ni!!!! Lebiu abg nara!!

    Lagipon skarang kan sume mmg neutral. Parlimen kan dah bubar. Kite kan xde kerajaan skarang. So tiada istilah kerajaan & pembangkang for now. Boleh gunakan istilah tu lepas PRU13 nanti ye zed.

  65. insan biasa jer... says:

    banyak la pahala yg zed zaidi dapat. ramai bebenor mengata dia.

  66. ikan says:

    undilah parti aku parti kucing. klu aku menang aku bagi semua kucing makan free seminggu.. manusia aku x pedulik

  67. eidines says:

    ko mnng barua umno.. klu artis sokong umno ko x bising… bila sokong pembangkang menyalak jerr… ape guna negara demokrasi… klu xleh wat pilihan… hampeh btul..

  68. Anonymous says:

    zed zaidi ko duk dendiam ajer la klu ko dh takder job jgn nak sibuk keje org sekurang2 nya dorang tu penampilan terjaga dr retis pompuan lain yang tunjuk gunung dorang tu berapi2 sana sini

  69. I love Tok Guru says:

    jom kita ubah..jom, tukar……UMNO nie mengarut je banyak! tahu menyalahkan org jer..APADAA!!!

  70. X suke PKR says:

    Ramainyer budak2 PKR dlm nih.. rajin bergosip jugak penyokong2 parti nih..

    huhu…

    • Sokong X Suke PKR says:

      tu la kan…diorg ni suke bergosip..pastu maki hamun..tu la keje diorg…
      muahahahaha…..

    • miaw~ says:

      yela..nmpk sgt sekarang ni yg kuat bergosip pon ramai dah sokong pkr.. apetah lg yg xkuat bergosip..kankankan?? menunjukkan dah ramai org sedar penipuan be end ni~~~

  71. Anonymous says:

    Suke hati dorg la nk pro pembangkang ke pro umngok ke…ko ssh ke??? artis tu manusia gk..ade hak gk nk undi sape…ko ingt sume artis tu kne wajib sokong umno ke??? fikiran kolot!! nk slhkn artis yg da btudung..artis yg dedah aurat sane sini ko xpk lak…WTH ko ni!!?

  72. Anonymous says:

    pdn la, petikan dr utusan malaysia.

  73. anti zed zaidi says:

    Simpan la sikit bodoh tu Zed Zaidi oi…. Jangan tunjuk sangat… Nampak sangat bodoh nye tu…. Haish….!

  74. Hak masing2 says:

    Hak nak sokong mana tu hak Rakyat..jangan lupa pembangkang pun rakyat..ikut suka depa la nak dapat bayaran banyak mana..rezeki Allah dah tentukan..tak paham aku puak BN ni..baget depa yang duk bagi rezeki..taudak..pemimpin yang Islam suruh cari adalah pemimpin yang tidak mengungkit..ni duk jaja habis kunun depa punya da tunai janji..ello..da dekat 50thn baru skang ke nk tunan janji..tgk nik aziz da mcm2 kebaikan dia buat kat kelantan xdak kecoh pon..org yg xcari kebenaran ja yg akn selamanya tak tahu akan kebenaran itu~huh!

  75. dia says:

    boring arr kalau semua benda nak d politik kan, apa pom tak boleh.
    berhijrah lee kpd yg lebih baek, jgn dok pikir apa yg kita ada nee dah cukup.
    idup d takuk lama, mcam mana kita nak maju.
    buka minda&mata, buat perbandingan kedua2 pihak (bee end & pembangkang)
    pilihan d tangan kita.

  76. Hade Haku Kesah says:

    Nara,tolong la jgn post cite pasal politik..
    ko suka ke tgk islam sesama islam bergaduh, maki hamun hanya disebabkan politik..
    ko x baca ke comment semua ni???
    aku baca pun sedey…

  77. kak ton chantek says:

    HAHAHA ni mesti teringin nak dpt title dato’ gak kan? tu yang mengampu tahap gaban kot kahkah

  78. Aku Benci UMNO says:

    UMNO sibuk dengan masalah air kat SELANGOR tp masalah air kat TERENGGANU ada dia amek peduli???? dengan air kotor mcm air kopi nak ambil air sembahyang pon xbole! fikir la sikit..tahu menyalahkan pembangkang jer..ko lagi teruk tahu x!!

    • diana says:

      Kelakar ko ni kan? aku org trg pun xpenah mandi air kotor macam kopi… aku rase air trg lg bersih kalau nk banding dgn air kt selangor yg keruh tu… klu ye pon ko benci UMNO, takyah reka cerita boleh?? aku org Trg, ko jgn kaitkan negeri aku dgn bnda2 bodoh mcm ko ckp tu! sial tak kena tempat!!

      • Aku Benci UMNO says:

        ko yg bodoh kott.dah air tu kotor aku ckp jela benda yang betul.dh dasar kaki umno menda yg betul pon sibuk nak menidakkan!blah la wei!

  79. kak ton comey says:

    pelik la abg jaidi ni.. biar la org nak berada dimana2 pihak pun. kita bebas memilih. org tak de pulak yg hentam abg jaidi berkempen utk BN. jadi jgn la hentam org lain. saje cari PubliSiti la abg jaidi ni

  80. Anonymous says:

    mcm mna lah boleh dipilih jdi presiden!!!!!!
    makin muak tgok muka dia,lantak lah nak sokong apa pon,bukan nak jadi kaki ampu mcm hang pon.

  81. withoutname says:

    kot ye pun nk berkempen jgn la smpai membuat fitnah…mentang2 ko dah ahli umno ko jgn igt smua yg umno buat 2 betul…cuba kita bayangkan if kat malaysia ni xde parti pembangkang mcm mn? semua yg kerajaan duk buat ikut nafsu masing2…xde yang nk bangkang…last2 mangsanya…RAKYAT gak..

  82. JIBON says:

    ini zed zaidi perangai macam setan.kalau ko suka UMNO ko jgn lah nak condem pembangkang.tak perlu lah ko keluar kan statment pembangkang teruk lah ,jahatlah .Ini negara demokrasi bodoh .patutlah pengarah tak nak ambik ko pelakon sebb ko perangai mcm setan.

  83. rainbow says:

    kesian juga jd artis ni, mahasiswa pn dh tak terikat dgn AUKU, tp diorg masih perlu ikut ‘demokrasi terpimpin’ SENIMAN..

  84. kikikikih says:

    gado2..tu jek laaa…sy ni kali pertama bru nk ngundi..tp sy kompius nk pilih yg mne..mcm same jek sume..x undi x blh..tp klo nk undi..undi sape?dunia akhir zaman,fitnah semakin berleluasa…sampaikan x tau yg mne btol yg mne salah..

  85. Apa orang cerdik pandai kata says:

    ni orang2 cerdik pandai kata…bukan aku kata…ini mengikut kajian mereka….
    1-“kalau nak cari orang MELAYU YANG BERAGAMA, CERDIK DAN PANDAI ADA DI DALAM PAKATAN RAKYAT”
    2-“jangan takut nak sokong PAKATAN RAKYAT kerana disana lah ramainya orang MELAYU”.

    renung2kan la ya….

  86. Peace yo! says:

    Korang sume ni x payah nk hipokrit sgt la… selama kita merdeka ni kita hidup aman damai bwh pemerintahan BN…berani korang nak amik risiko nk bg kt PKR @ PAS memerintah selama 5 thn pastu lau x ngam nk tukar BN balik la 2018 nanti…entah2 mse tu Malaysia ni Anwar da jual ngn Israel @ da penuh ngn ajaran sesat si Nik Aziz ke… so lu org pikirlah sendiri berani ke nak amik risiko!

    • Anonymous says:

      belaahh la lu…..

    • kak ton comey says:

      semoga Peace yo! tidak mnabur fitnah ye.
      kalau kamu rasa aman damai bawah BN,semua dgn izin Allah. Mana kamu tahu Allah x izinkan malaysia aman dibawah pimpinan pembakang?teror nya boleh tahu anwar nak jual m’sia.jika TGNA tidak sesat, smoga dapat cari TGNA di masyar kelak utk mohon maaf padanya.if TGNA sesat sila laporkan kesesatan nye itu,tp knapa xde pulak yg boleh buktikan kesesatnnya.
      if pbangkang komen korang suka ckp taksub kan? korang ni xtaksub ke?
      yang pasti k.ton sokong pemerintahan islam. InsyaAllah selamat dunia akhirt.

    • puiiii says:

      ske2 je ckp nik aziz ajaran sesat ..tu la kuat beno tgk tv3 suku tu ..ske tabur fitnah ce cari maklumat kt youtube or fb ..ape yg nik aziz ckp diputar belitkan..ishhh cube jd cerdik skit..

      • smile says:

        setuju..
        masuk musim mengundi ni, macam2 bleh buat..dgn duit la semestinya.
        agama pn bleh jual beli..
        apa pun, pilih la pemimpin yg mampu mendidik anak isteri ke arah Islam sebelum mnjadi pemimpin negara.lihat dan nilai sndri.
        kat akhirat nnt, jawab la dgn Allah, siapa yg kita pilih utk jd pemimpin kita.
        Wallahualam

    • smile says:

      dr sumber mana tau ajaran sesat tu?fahami betul2 setiap knyataan yg dikeluarkan..dont simply judge the statement..xkesahlah korg nk sokong mana satu..tp pemimpin yg mndidik ke arah Islam, sudah tentu seorg yg mampu mmbimbing anak isteri ke arah Islam sebelum mnjadi pemimpin negara.lihat dan nilai sendiri..sogok rakyat dgn duit dah terang2 akan merosakkan lg generasi akn dtg.
      dah masuk musim mengundi, makin byk fitnah bertaburan n dgn duit bleh beli n jual agama sndri smata2 rebutkan kuasa.
      perlu igt, semua milik Allah.
      kat akhirat sana, jawablah dgn Allah siapa yg kita pilih untuk memimpin kita..Wallahualam.

    • Anonymous says:

      ko konfirm ker jadi macam tu,masalahnya aman damai ker .kalau setakat duit yang disodok pun totally duit rakyat sendiri.malu la sikit,budak2 sekarang pun dah pandai fikir benda macam ni.org melayu pantang disodok dengan duit.jangan cakap duit br1m tu duit org2 umno,tu duit rakyat jgk.dapat dari mana ,dapat dari cukai,tol,minyakkkk.ada pahammmmm.cakap tu bia guna akal bolehhh?

    • anon says:

      kalau niat kita baik, nk tukar kerajaan yg bersih dan islamic, Allah akan permudahkan segalanya.. xpayah nk takut risiko ke ape. bn mmg dah lama sgt memerintah, sampaikan terlalu selesa n hanyut dgn kekayaan dunia dan pangkat~ sampai masa kita ‘sedar’kan mereka..

    • jgn jd benak says:

      oii benak, slame 5 taun aku idop bwah krjaan pkatan slangor x mampos2 lg pon? lu org je yg saje buat andaian sndri..lu org jgk la yg salu wt kcoh kt ceramah org, x tw la kalo lu org klah PRU nt cmne.. aku rase 13 mei kdua la kot..haha

    • anaoi ori says:

      hihihi.dah agak dah aman je lah yang ko tau.duit,harta benda kena rompak ngan pemimpin sendiri pon ko tak kisah kan? lagi satu SYUKUR TU PADA ALLAH.bukan pada bee end….simpan sikit bodoh hang tu….jangan keluarkan sume plak lepas ni…

    • bang says:

      the way you comment shows how utterly unintelligent u are…

  87. Mama Miaa.... says:

    Kurang cerdik Zed Zaidi ni haktuiiii…

  88. ntah la says:

    “Hutang Negara Malaysia 2012 (RM456.1 Bilion) : 2 Syarikat RATINGS AGENSI ANTARABANGSA Beri Amaran Kepada Malaysia!!”

    ..kau masih nak dukung umno?????

    abis manifesto yg bg byk free tu x tambah hutang negara ke?
    mane nk dpt duit utk bg sume 2

    • Anonymous says:

      macai UMPORNO detected.

      • Jojo says:

        rm500 bantuan 1Malaysia; sedangkan UMNOPORNO dah makan berbilion2 hasil negara sejak 3 generasi..

    • mari kita tukar says:

      dol,kau ni jangan la nampak macam xskola sangat..budak2 mude zaman sekarang ramai masuk U..diorang tau ape tu ekonomi..setiap bende buat mesti ade budget..ape gune orang2 kaya bayar cukai banyak2 kalau bukan untuk tlg org ssh?ape gune investor2 luar kene duty tax kalau bukan untuk bangunkan malaysia..deyh macha,kat skola jangan tidoq na..

  89. aku neutral says:

    banyaknye org yang menanggung dosa fitnah kat cni…
    menjawabla korang kat dlm kubur nanti…

  90. attention says:

    BN = Berat Nanang ;p

  91. menyampah puihhhh says:

    tgk tv3 suku lawak gile xhbs2 dok canang selangor n kelantan xde air, padahal aku dok sel xde pun masalah air, seap free lg tu penggunaan 20meter padu.. abg jibby koi anok jati pahang ni kg koi daerah temerloh dari koi hidup da 20 tahun mslah air xsettle ag..kalau aokmer sume xcaye ce g tgk fb i love pahang sume dok komplen hmpir semua daerah kt phg ade mslah air bukan baru ag da berdekad..yg koi pelik xbrani plak tv3 suku tunjuk lam buletin utama tu..ZZ baik la ko xsah sibuk politik baik ko g tegur artis2 yg xcukup kain tu semak aku tgk….ag 1 kalau kerajaan BN ni telus awat xamek tindakan kt taib mb sarawak tu da terang salah guna kuasa..hbs hasil bumi sarawak di rogol oleh die n kroni2..bab kate taib SPRM tidak layak bekerjasama dgn saya..sume sampahhhh bnci aku !

  92. tengku says:

    hahahha org pakatan dah mula terasa bahang nya…banyak kan membaca isu politik baru korang tahu pencapaian pembangkang kat 5 negeri yang mereka menang tu…baru 5 tahun dah macam2 rugutan..zz cuma bagitahu jer apa yang sedang berlaku dalam isu artis berpolitik..ko nak salah kan dia x payah lah babitkan umno…55 tahun memerintah dan hasilnya apa yang korang kecapi sekarang ni lah bersyukurlah sikit…hutang negara masih terkawal mengikut pakar ekonomi dan nak bangunkan negara mestilah ada hutang.semua negara macam tue…rasuah???ko ada bukti lapor sprm…pakatan xder rasuah ker?adun pakatan selesaikan kes kahwin dengan warga kemboja dengan bayar pampasan berjuta…jadi adun pun harta dah berjuta?????

  93. Anonymous says:

    LAPORAN AUDIT
    KELANTAN = Salah guna tabung wang Amanah.
    Selangor = Salahguna wang pembaikan jalan raya diagih kepada UNISEL
    Kedah =Projek diagih kepada saudara mara yang berkaitan antara satu sama lain
    Penang= .Diminta Ketua Audit Negara untuk menyemak semula beberapa kemasukan dalam akaun hasil bagi kerajaan negeri Selangor dan Pulau Pinang di dalam Laporan Ketua Audit Negara 2011 yang menimbulkan kekeliruan.

    Kajian oleh BNBBC terhadap Laporan Audit Mengenai Pengurusan Kewangan di Peringkat Negeri-Negeri mendapati ada keadaan yang mana wang daripada akaun amanah negeri (hasil bukan cukai) dimasukkan ke dalam akaun hasil.

    NI ke pakatan yang korang cakap bersih??.menang bersorak kampung tergadai, bila dah tergadai jadilah pencacai.sekian…

    .

    • Anonymous says:

      Bravo bravo anon 10:35.

      Laporan audit psl negeri2 yg kerajaan BN pegang ko x nak ke hebahkan kat sini? Jgn kuman seberang laut nampak, gajah dpn mata buat2 x nampak.

  94. juliet says:

    pernah skali Allahyarhamah Dr Lo’Lo ahli parlimen PAS Titiwangsa dtg umah aku sbb melawat arwah kakak aku yg sakit kanser ms tu.. die ckp, sejak dia jadi ahli parlimen PAS, byk peruntukkan x dpt.. jadinya, nk bg bntuan kpd org kampung pun, kdg2 dia guna duit peribadi die.. byk yg tersekat…org BN nmpk spt PAS tiada buat apa2, tidak tlg rakyat.. sumbangan bulan ramadhan pun, peruntuukan terlalu sikit. terpaksa dia keluarkan duit sendiri.. itu lah luahan DR Lo’Lo secara peribadi.. namun mcmtu, die masih menyumbangkan ikhlas dan sambil bg motivasi & semangat utk arwah kakak aku terus hidup. sehinggakan semasa hari kepergian kakak aku, Dr Lo’Lo sempat dtg ziarah, sempat bacakan yasin utk arwah kakak aku.. kmudian pergi.. die dtg hanya dgn seorang driver, tanpa wartawan, tanpa juru kamera.. sama seperti org biasa.. sy amat kagum dgn ke rendahan diri Allahyarham Dr Lo’LO.. smoga roh2 mereka di tempatkan di kalangan para Solihin..

  95. menyampah puihhhh says:

    mane komen aku abg nara oiiii ??? penat aku karang mengarang !!

  96. leen says:

    sye nk dislike je sume… bosan bace… haha… next pelisss….

  97. JIBON says:

    ZED ZAIDI knp perlu nak KONDEM org lain.ZED ZAIDI dasar BINATANG.

  98. Anonymous says:

    haha betul tu mana adun pas dapat duit berjuta bagi bini kemboja..400 Rakyat kelantan di kampung limau manis dihalau keluar dan nak bt kondo katanya.sejak 2006 sampai sekarang tinggal semak samun..batang idung kondo pon tak nampak. kesian nasib warga kampung dahla pampasan rendah.

  99. abg manih says:

    ramai sungguh geng pas n pkr baca blog ni…xdak reja kut no…dah kata kuat sgt agama xyah baca la kat sini…kang dpt dosa plak…paling kuat mencarutkan org puak pr ni la…ckp bab agama mcm depa malaikat…tp bab buad dosa no.1…mcm la kalau pr pegang malaysia bebas rasuah dan sebagainya…tuan2 kena ingat sapa pun pegang msia ni pasti ada kejahatan msing2…depa pun ada anak bini, adik beradik…takkan nk bg kat kita dulu kut…tgk takat la ni…geng pas semua pakat takut bini…

  100. Anonymous says:

    Seorang bekas ahli seumur hidup PAS, Zainon Ismail atau lebih dikenali dengan nama pena sebagai CN Al-Afghani mendedahkan PAS telah menandatangani satu perjanjian sulit dengan DAP dan PKR untuk menggugurkan perjuangan hudud dan Negara Islam.
    Menurutnya, perjanjian sulit itu ditandatangani pada 18 Disember 2009 di antara Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
    “Kita ini ditipu oleh pimpinan. Kalau baca dalam buku saya ini, ada saya sebut, persefahaman pada 18 Disember 2009 telah disebut dan ditandatangani oleh tiga orang pemimpin.
    “PAS oleh Tuan Guru Haji Hadi, PKR oleh penasihat dia, dan DAP oleh Lim Kit Siang.
    “Apa yang ditandatangani, di antara kandungannya, apabila PR berkuasa di Putrajaya, pemerintahan ini tidak akan menyentuh tentang hudud dan Negara Islam,” dedahnya dalam Wacana Mengembalikan Pas ke Landasan Asal, 11 November.
    Semua pendedahan itu terkandung dalam buku terbarunya yang akan berada di pasaran tidak lama lagi.
    C.N Al-Afghani sebelum ini pernah menulis buku kontoversi bertajuk ”Mohd Sabu Air Mata di Bumi Memali,” mendedahkan wujudnya penyelewengan dan penipuan berjuta-juta ringgit milik berpuluh-puluh anak yatim, 14 balu dan 200 mangsa Memali oleh pihak kepimpinan PAS.
    Akibatnya, buku tersebut dilarang dijual ketika berlangsungnya Majlis Memperingati 25 Tahun Memali pada November 2010, namun difahamkan saudara mara dan anak-anak mangsa Memali berusaha gigih menjual buku tersebut agar penyelewengan itu terdedah kepada umum.
    Menurut penulis, kutipan derma yang dibuat dari tahun 1986 sehingga ke 2001 iaitu selama 15 tahun, tidak pernah dibuat laporan penyata kewangan yang jelas.
    Kesannya, pada tahun 2001, salah seorang keluarga mangsa pernah membuat laporan polis tentang penyelewengan tersebut.

  101. amiya says:

    menyampah aq ngan zed zaidi nih…bynk bunyi jer…perthnkan seniman laa konon…gGET LOST!!!BAJET

  102. Anonymous says:

    “CINTA KEPADA ALLAH MEMBAWA KETENANGAN..CINTA KEPADA RASULULLAH MEMBAWA KE SYURGA YANG KEKAL ABADI ”
    “Cukuplah bila aku merasa mulia karena Engkau sebagai Tuhan bagiku dan cukuplah bila aku bangga bahawa aku menjadi hamba bagiMu. Engkau bagiku sebagaimana yang aku cintai, maka berilah aku taufik sebagaimana yang Engkau cintai” …

  103. Anonymous says:

    Dari Abi Hurairah berkata: Bersabda Rasulullah sallallahu ‘alaihi wa-sallam: Aku peringatkan kamu dari prasangka sesungguhnya prasangka itu adalah bisikan yang paling bohong. Dan janganlah kamu mencari-cari rahsia (kelemahan, ke’aiban dan keburukan saudaranya), janganlah merasa-rasakan (yang bukan-bukan), janganlah kamu melakukan pertengkaran, jangan berhasad (dengki), jangan berbenci-bencian, janganlah membelakangkan (saudaramu seagama). Dan jadilah kamu hamba Allah yang bersaudara”. H/R al-Bukhari

  104. Anonymous says:

    “Apabila (seseorang) kurang berilmu akan (mudah) menimbulkan perasaan benci dan tuduhan salah (kepada orang lain). Dan jika pengetahuan tentang athar (hadith dan perbuatan sahabat) hanya sedikit, akan ramai yang mengikut hawa nafsu. Berpunca dari yang demikian, akan engkau temui suatu kaum (kumpulan) yang ramai mencintai (menyebelahi) kaum (kumpulan) yang lain hanya atas dasar hawa nafsu (bukan atas dasar kebenaran al-Quran atau al-Hadith) kerana tidak mengetahui (ilmu)nya dan dalilnya. Sedangkan mereka menyokong atau memusuhi (satu kumpulan) tanpa mengikut (landasan) hadith yang sahih dari Nabi dan dari Salaf ummah ini, mereka tidak mengetahui makna (al-Quran dan al-Hadith) dan tidak mengetahui apa yang dikehendaki (oleh hadith) tersebut dan tidak tahu untuk mempraktikalkannya”. H/R Imam Malik.

  105. melati putih says:

    NARA memang suka buat provoke,
    itu hari pasal abby, aishah and then zed zaidi..
    no politic in here, please…!!!

  106. nor says:

    #Kami mahu Bantuan Kain 1 Malaysia (BK1M) kepada golongan artis popular kerana pakaian mereka tak cukup kain~
    Like kalau setuju

  107. Fish Fairuz says:

    ZZ kalo ko x suke , ko boleh berhijrah ke negara lain sbg pelarian if pembangkang menang hokey? jgn plak bila pmbangkang menang besar nanti, ko thegeh2 buat muka x malu g lompat parti plak , pastu mengampu x tentu pasal cam yg ko wat sekarang nih…. puiiii!

  108. yeza says:

    slamber je cakap artis dapat bayaran..pembangkang tu manalah dapat pojek berjuta2 macam umno.orang umno sendiri yang mengaku..stakat sejuta dua tu diorg tak heran.setujula dgn tret tet tet..ape nak takut..kita semua adakuasa memilih.tak boleh buat keja buang je.dah bagi 50 tahun kot peluang..cukup cukup sudah..

    tapi kesian la jugak kerajaan lepas GE 13 ni..tin kosong.utang je melambak…

  109. Ciktom pulau pandan says:

    xyah la nak gune ayat2 skema mcmtu.. tunjuk bukti, artis mane…bole boikot mcm mekdi tu.. podahhh…

  110. Anonymous says:

    zed zaidi..pffftttttttttt!

  111. Mata Hati Dalam Iman says:

    Lihat la sendiri…betapa kotornya UMNO-BN….

  112. Anonymous says:

    hampir 98% tukang komen kt sini penyokong pr. bagus2…jom kita TUKARRRR…

    • fakta awam says:

      bukan…kau salah. Orang dah meluat/benci samer UMNO-BN yg kaki fitnah, putar alam, makan duit rakyat, rasuah, negara kucar-kacir. Grow up !!!!!

  113. Anonymous says:

    booooo umno

  114. saya sedih says:

    Biar last baru aku nak komen…inilah contoh orang yg agungkan parti…baca balik komen korang…kata islam tapi mencarut segenap hala…nmpak sngat sokong parti perikatan… Jadi aku yg x prnag nk mnyokong mn2 parti ni pun jadi menyampah…pnyokong geng perikatan kaki mencarut geng kerajaan kaki ampu…mncarut dan ampu mn lagi teruk??? dua2 tak..yg teruknya bila melayu sm melayu bergaduh n saling mngkafirkan sesama islam…dah tahu ke tiket masuk syurga tersedia untuk korang???balik bertaubatlah wehh…

  115. Anonymous says:

    pakatan haram suka hiburan yer …hahahaha…lawak

  116. jgn jd benak says:

    oi zaidi benak, g mampos la artis2 2 nk skong sape pon.. 2 hak dorg la bodoh! da kata negara demokrasi pahal ko x puas hati plak kalo dorg skong pmbangkang pon sial..?

    lg satu, dlm tmpoh pmbubaran skang nih sape yg pmbgkang sape yg krjaan bodoh?yg ada cuma parti BN or PR je..pg blaja blek la kenegaraan bodoh sblum wt knyataan bangang ko ni.. salam bodoh kepada MACAI..

  117. pr penipu says:

    Amboi ramai betul cybertroopers pakatan serang blog abg nara..maklum la,nak counter strike kat blog pro umno dah tak termampu lg nak counter sbb kehabisan fakta…fitnah fitnah fitnah bertaburan sana sini…kes fitnah najib altantuya,mana sapina nye weiii,penat dah org umno tggu ni….satu bukti pun takde nak kaitkan najjb apa citerrr???kes cincin rosmah,mana invoice n resit jualbeli cincin tu???kes tabung lahad datu guna akaun parti pas tu apa citerr wei…org elok2 nak sedekah utk pejuang negara alih2 masuk dlm akaun pas tu ape citerr??? Cybertrooper pr sekalian,gua cabar lu org lawan mcm anak jantan kt blogger pro kerajaan,xperlu menyalak kt blog retis

  118. Susah aty says:

    Kt kg sy, Umno tutup mata org kampung,wat cabutan bertuah setakat adiah tikar,mangkuk tingkat…ape la sgt,peruntukan naik pulih kg xde,lampu jln bergelap,masjid kekurangan kemudahan..JKKK dpt duit wat umh bertingkat2..Siap gthu duit dorg 7 keturunan xabis..sedey2,kesian kt warga emas kt kg,ditipu..mcm nenek sy,dia ckp klo Umno xbg brim,xnk dia undi..dah diserap pemikiran mcm tu..bg duit..sume Jln..

    • mari kita tukar says:

      tula..kawan aku asal org sarawak,die ckp kt serawak kalau bagi kuali pn nenek dia gembira..kawan aku pon kesian dengan nenek dia..but what to do..generasi baru ni la yang nampak..kt area aku plak,klau projek2 kerajaan..signboard tu mst tulis company yang sama ja..lagi byk suap,lg senang dapat..gitu la konsepnye kalau ikan2 besar..

      • loli says:

        umporno ni boleh mnipu makcik2 kt kampong2..nenek kt kmpong d bg duit 100 je pon diaorg sokong umporno.psl diaorg bkn tau dunia luar.tgk tv pon tv3 balaci umporno ni.asik kna klentong jek.jgn ckp nenek ko..nenek aku pon gitu.plg mrah n sentap kalo pkcik2 aku mgata pak najis.mesyuarat umno mst wajib pegi gitu.jauh ke kl sggup pegi walaupon kaki sakit.

  119. takziah says:

    5 negeri2 Melayu diramalkan tergadai dalam PRU 13….sama-sama kita tunggu. Rakyat dah bosan dgn UMNO.

  120. Fed Up says:

    sokong umno bermakna kau masih memperkayakan anak2 Mahathir berbilion-bilion harta mereka…sila semak fakta.

  121. Betik says:

    woi zed zaidi.. talk to my hand la..

  122. marc says:

    statement bangang. inikan negara demokrasi, rakyat berhak memilih dan menyokong mana yang mereka suka. asal sokong pembangkang je kata tertipu la terpedaya la. hormat pendirian orang, baru org hormat kamu. kalau tak boleh tak payah la guna sistem demokrasi, buat macam komnis korea utara tuh…

  123. Atas Pagar says:

    awak boleh pulak ye zed?

  124. loli says:

    bodoh punye zed zaidi…ni negara dmokrasi la..suke ht la org nk pilih ape.yg ko sibuk nk myalak buat ape??? ko tu pn pcacai umporno…dala x glamor.blakon ntah pape. da xde sape nk amik zed ni blakon sbb tu dia sibuk nk mjilat bontot…br masyuk kn zed????

  125. lya says:

    Kebelakangan ni maksiat bercambah, pelakunya pon dah tak segan silu lagi kat khalayak. Bongkak tak boleh ditegur. Semoga pemerintahan yg islamik dpt mengawal tingkahlaku manusia yg tak sedar diri ni. Sy takde harta juta2 nk pergi berhijrah ke tempat lain mcm sesetengah org. Yg saya ada cuma negara ni je. Saya memerlukan pemimpin yg mampu mentadbir negara dgn sebaik-baiknya dan bukan yg mengumpul harta sebanyak-banyaknya. PAS dihati!!

  126. lya says:

    Maksiat bercambah, pelakunya pon tak segan silu lagi kat khalayak, bongkak tak boleh ditegur. Harap2 pemerintah yg islamik, yg sayangkan negara boleh kawal wabak kritikal ni. Aku takde harta juta2 nk berhijrah tempat lain kalau malaysia melingkup. Sebab tu aku harap akan dapat pemimpin yg mentadbir negara sebaik-baiknya…bukan yg mengumpul harta sebanyak-banyaknya. PAS dihati!

  127. UMNO Kaki Caci says:

    Lihat la perangai ahli2 UMNO…

  128. Bongok says:

    UMNO yg menipu duit rakyat bukan rakyat yg tipu duit UMNO !!!!!

  129. Hummmmmmmmmm says:

    Cuci la kerak najis BN= Berak Najib !

  130. mimi manje says:

    kita kembali kepada Al Quran dan sunnah. kalau rasa pemimpin tak berpandukan Al-quran dah sunnah payah la..esok kau mati dalam talkin tu pun tanya macam tu..mungkar dan nangkir pun tanya, ko hidup berpandukan apa? tengok barisan mana yang paling banyak ulamak!..atleast diorang yang sokong pas tu memang confirm ikut ulamak! menutup aurat..kau? isteri kau? anak2 kau nanti?

    • saya lalala... says:

      pemimpin kita bukan maksum.. dia mgkn bijak dlm ekonomi pembangunan negara tp bukan ulama… tp dia masih merujuk hal agama pada para ulama yg lain… tak semesti pemimpin ko jahat kau pun kene ikut same mcm ko takde pilihan sndr.. pemimpin ko tak solat tak kan ler ko pun tak solat.. pegi laa cr org bijak pndi dlm agama yg bole pimpin hidup ko… mmg laa yg sokong pas tu ulama… tp kalau ulama pun bersetongkol dgn bangsa yg nak sgt jatuhkan org islam macam mane plak??

  131. Jina says:

    Budaya UMNO——-> hina Islam yg lain.

    • saya lalala... says:

      salah tu… melayu hina sesame melayu.. melayu umno melayu pas melayu pr… isu murtad, solat tak sah, kafir, malas…. bla…bla..bla…. semua pun melayu/islam… bangsa laen dok perati & tepuk tangan…

  132. shaerey says:

    AKU SEDIH LA, BILA LA ORANG UMNO NIE NAK SEDAR…DORANG MASIH LAGI MEMPERTAHANKAN UMNO WALHAL DAH BANYAK KEJAHATAN MEREKA TERBONGKAR. TIDAKKAH MEREKA INGIN BERADA BERSAMA-SAMA ALIM ULAMA YANG SUDAH TENTUNYA AKAN MEMIMPIN DENGAN JALAN ALLAH. YA ALAH, KAU LEMBUTKANLAH KAU BUKAKANLAH HATI MEREKA INI YA ALLAH..AGAR MEREKA TAHU YANG MANA BAIK YANG MANA BURUK. AMIN AMIN AMIN

    • saya lalala says:

      astagfirullah… macam takde alim ulama di kalangan umno kah?? parti lain je ke yg ade alim ulama yg bole memimpin rakyat?? tak kesahla parti mane cik kak ooii.. yg pntg diri sndr yg mahu mnuju ke jalan Allah.. biarla parti itu bijak memperkasakan ekonomi negara…

  133. Pilih Pati says:

    aku baru nak mengundi so aku nak sokong parti yang cool xdak nk maki2 org, kata org bodo bangang la murtad la……aku duk nmpk parti pembangkang je yg duk maki2 org cmne aku nk pilih pas ke keadilan ke????pilih roket la org2 cina org india xdak la maki2 org wlupn dia org bukan Islam….buntu la

  134. ubah says:

    sebenarnye yg dapat duit berkepuk tu ZZ la..lagi nk tuduh org lain lain… penyokong pr pas sume pasang bendera ikhlas..puak2 BN semua berbayar..dah la tu siap psg banner fitnah org je..bwk2 la bertaubat..ini kalilah!!

  135. HAMBA ALLAH says:

    mcmni agaknya org2 PR bercakap?sesungguhnya tak semua org maksum(bersih dari dosa)…(membuat sy berfikir 2,3 kali utk undi PR) org PR ni suke bercakap benda2 tak baik ke?

  136. mieoww says:

    aku rs nk bg undi dekat pr pru 13 nnt sbb nye kiter sbg rakyat xrugi klu mencuba dulu..klu pr xdapat jln kn tugas dgn baik, kiter undi bn balik nnt pru14..xde susah nye..meh le kiter mencuba dulu mane tahu akn ada mesia lebih baik nnt..just an opinion..klu xsuke xpe..ngeeh3

  137. Anonymous says:

    kalau dlm 5 thn ekonomi dan ranap..semua nak bagi free..masa tu dah pinjam IMF..kita pon dah jadi indonesia.abislah ekonomi dipegang YAHUDI..bt apa nak cuba eksperimen tukar kerajaan sedangkan kerajaan sedia ada dah bagus mentadbir.semua dapat manfaat.aku tak rela anak cucu aku dikawal yahudi..aku sygkan tanah air aku.

    • Jawablah says:

      Anak Mahathir beli kilang arak St Miguel terbesar di Filipina…sila google. Ya, hidup melayu….

  138. Anonymous says:

    fakta lawan auta..tak boleh teima kenyataan kan..haha kesian ko..suruh belajar tinggi taknak duk jd key warrior..gossip je tau pastu nak salahkan org lain..mana nak maju pemikiran..bila org ckp fakta nak bidas2 pulak.nmpk sgt mentaliti tahap low class..peace…

  139. ramos says:

    Alaaa…nak kipas seniman (pro umno) kan….

  140. Anonymous says:

    huhu dungu je nye statement..

  141. Lucu says:

    Zed Zaidi mesti tengok ni. Ahli2 UMNO tercabar sama Nurul Izzah…petanda akan tewas.

  142. Bibiyana Dalton Tasha Lofa says:

    BN= berak nenek

  143. naz says:

    kenangan bersih memang xdapat dilupakan,,,, menghuru harakan negara,,, itulah reformasi sebenar,,, bila tgk izzah bercakap tak ada gaya langsung nak jadi pemimpin lebih kepada nak balas dendam,,, muka penuh dendam,,, sekali lagi rakyat digunakan untuk mereliasasikan hasrat mereka,,, jika harini dia kata tender bn bagi kat kroni dia saja kita tgk saja nanti adakah kroni pas, pkr dap yang menyokong xdapat apa2…. pikir2 lah ,,,,

  144. naz says:

    pak cik aluwar asyik nak saman orang jer,,, pak cik lajib pun kne fitnah xde lak dia meyaman orang,,, lu igat bila anwar dapat ini negara dia nak bagi lu ker,,, suka ati dia la nak wat apa,,, masa tu lu nak lawan lu ada belani ke kene saman dengan itu aluwar… mau mati ka itu kapal karam duduk sebelah anwar ma….

  145. Anonymous says:

    TAPI TAPI TAPI, boleh sape2 tolong jawab x, kalo dlm masa 5 tahun tu PR ni bolot semua duit kerajaan dan bangkrupkan negara mcm mana? org x pernah pegang duit banyak sekali nmpak duit byk dpan mata risau jugak.. ak parti bebas.. jd UMNO pun bukan semua betul, pembangkang pun sama.. mcm kat penang, bila cina lahanat dpat terus semua rumah yang leasehold (rumah yg diikat janji dgn kerajaan selama 99 tahun), cina lahanat amik.. org melayu terus xde rumah merempat.. sebb dah tukar kerajaan.. kerajaan punya tanah la.. tp UMNO membuatkan artis2 jd mcm sundal bila semua artis nak berbogel.. sebb tu org benci.. makcik2 UMNO yg tua bangka pun x sedar diri berpoco2 kat padang dgn punggung besar tetek londeh x tahu malu.. artis2 wanita yg terdedah tu dah sah2 penyokong UMNO.. xkan PAS plak, kang kena pakai purdah xkn artis nak kan.. tp memg x nafi UMNO pernah berjasa selama 50 tahun, tp jasa dulu bukan jaminan keamanan sekarang.. cuma sapa yg berani jamin kalo anwar jadi PM negara xkan hancur.. kalo dia larikan duit kerajaan mcm mana? anak beranak ngn kroni terdekat dia senang, kita rakyat biasa mcm semut ni kena tenyeh.. susah nya nak pilih kerajaan sekarang

  146. kak ton comey says:

    zz nk kejar pangkat Datuk ke?kih..kih..

  147. Anonymous says:

    korang semua ni kan,cakap ikut sedap mulut je kan.. xtau yang mana betul pn padahalnya.. bawak2 la insaf semua yer..

  148. null says:

    Quality articles or reviews is the main to interest the people to visit
    the site, that’s what this website is providing.

  149. gwiyomi says:

    5.5.2013 hari mengundi = 55 tahun je la BN memerintah dan 2013 BN boleh blah….

  150. ugottabekidding says:

    pada saya, lebih elok si budak zed ni focus pada dunia artist ni, especially bab artist2 yg lari dari ajaran Islam dan kebajikan artist..bab artist dan aurat serta perlakuan menjolok mata dan lari dari ajaran Islam agak parah di Msia..baik artist lelaki atau pun perempuan…kalau bab itu dah settle, boleh lah maju selangkah lagi ke bab yg lain..jadikan dunia artist ni sebagai satu dunia yg manusia lain pandang berdiri sama tinggi, duduk sama rendah..sekarang ni, ‘artist’ sesuatu yg jengkel dimata masyarakat..so, step by step la bro..ubah sikit2..tak perlu nak beralih bidang ke politik pulak..takut nanti yg dikendung tu berciciran pulak..

  151. Anonymous says:

    Orang UMNO lagi teruk maki hamun. Bajet macam bagus jer! Sudahlahhh.

  152. […] Ramai Artis Telah Tertipu Dengan Taktik Artis Pro Pembangkang – Zed Zaidi (296) […]