Written by AbangNara | April 25th, 2013

Abang Nara perhatikan, gelombang penghijrahan memakai tudung di kalangan selebriti wanita Malaysia lebih menjurus kepada artis-artis muda. Ini satu petanda yang sangat baik sebenarnya kerana ia bermakna golongan muda sekarang lebih peka terhadap tuntutan agama.

memey suhaiza bertudung

Terbaru, Memey Suhaiza telah pun mengambil keputusan untuk terus kekal bertudung. Memey berkata kepada portal GUA:-

Saya memang dah buat keputusan untuk terus bertudung. Keputusan ini saya buat bukan kerana desakan sesiapa, tetapi datang dari hati saya sendiri. Selama beberapa hari ini saya berasa sangat selesa dan tidak janggal apabila mengenakan tudung. Jadi, adalah lebih baik saya buat perubahan ini. Mungkin sudah sampai masanya saya pakai tudung. Sejujurnya saya tidak mahu perkara ini diheboh-hebohkan. Saya tidak mahu ada pihak yang tersalah anggap dengan perubahan saya ini. Namun, saya bersyukur dan gembira dengan perubahan ini. Harap peminat doakan yang terbaik untuk saya dan keluarga

memey suhaiza bertudung
Sudah tentu orang yang paling gembira dengan berita ini ialah suaminya sendiri, Norman. Kata Memey:-

Abang (Norman) sangat gembira dengan perubahan ini. Ini kerana sebelum ini dia pernah minta saya pakai tudung ketika menyambut harijadinya pada 8 Januari lalu. Namun, ketika itu saya masih belum bersedia dan Abang memahami situasi saya dan dia memberi ruang untuk saya berfikir. Dia tidak mahu saya memakai tudung kerana terpaksa

Tahniah buat Memey atas perubahan ini. Semoga selepas ini lebih dimurahkan rezeki dan diberi kelapangan dalam hidup. Tahniah juga buat Norman atas kejayaan membimbing isteri anda. Secara jujur, memang Memey lebih comel bertudung daripada tidak bertudung. Tak gitu?

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

72 responses to Memey Suhaiza Buat Keputusan Untuk Terus Bertudung

  1. Anonymous says:

    bagus gak norman nih..

    0

    0
    • mariah carey says:

      Norman ni mmg bagus..haritu aku pergi kursus kawen kt masjid are TTDI tu, time break utk zohor, dia solat jemaah sekali..tp dia solat duduk atas kerusi. Maybe kaki dia problem

      0

      0
      • lalalila says:

        makin cntik memey pakai tudung..semoga terus kekal dgn imej mcm nie..alhamdulillah,segala yg baik telah melitupi segala sejarah hitam yg lalu..syg memey…

        0

        0
        • Anonymous says:

          lawa la pulak si memey ni..respect Abby.. perempuan yg sgt kental

          0

          0
        • Anonymous says:

          alhamdulillah. tapi aku tengok artis yang selalu bawak watak perempuan bertudung, tak terbukak pulak hati dia nk bertudung. lakonan yang artis2 ni bawak tak terkesan ke kt hati mereka?

          0

          0
        • N9 says:

          yang muda makin menutup..yg tua makin menyundal..mohon RCW terasa..

          0

          0
        • saya suka gosip says:

          dulu org marah2 n x suke memey n fasha…skrg aku tgk 2 2 ni da ok je..yg jande2 nye plak bnyk hal

          0

          0
      • red says:

        tahniah memey…dulu aku pon tak suka memey, tapi lama2 tengok perubahan dia alhamdulillah, hidup dia dan keluarga bahagia je…biasalah, takde manusia yang tak pernah melakukan kesilapan..semoga memey dan norman bahagia ke akhir hayat…

        0

        0
      • meriam buloh says:

        mariah carey ko ni laki ke pempuan?mana ko taw norman solat atas kerusi…?bukan jemaah wanita n lelaki diasingkan ke?maaf aku mushkil tu aku tanye….

        0

        0
    • kikilala says:

      memey nampak cam budak sekolah. nampak makin muda bila pakai tudung.. tahniah atas penghijrahan!

      0

      0
    • seri says:

      Alhamdulillah..tahniah memey… la ni nak tunggu sazzy falak pulak untuk berubah, asyik tak cukup kain je..makin seksi seksa bebenor…

      0

      0
      • aku laa tu says:

        sazy falak tu asik nk melalak je…ntah hape2..bajet hot…. nerake lg hot tauuuuuuuuuu

        0

        0
        • mulut puaka says:

          tapi mak tengok sazzy tu ngn laki dia sama naik je.. laki dia pun x kesah sazzy mcm tu.. hidup stail omputih la katakan

          0

          0
        • loli says:

          sazzy n laki dia kn urban uolls..harusla myeksi tak hengat dunia.ape yg nk di tyangkn sazzy ntah.tulang je.nasi lmak 20sen je..

          0

          0
      • haha says:

        haha nk tggu che ta, zz berhijrah. .hehe

        0

        0
        • Lalalaaa~~ says:

          ramai lagi artis yang belum dapat hidayah nak tutup aurat ni, ntah bila agak nye dapat tengok… bila la depa ni nak insaf, tak ingat dosa ape

          #teringin nk tengok che ta berpakaian penuh

          0

          0
    • Anonymous says:

      Abby abadie atleast berjaya gak bw teladan yg baik utk memey berhijab?Zes zaidi dah la suke mengutuk org apa pun xde….

      0

      0
      • loli says:

        zed zaidi kn pgampu,pncacai.ckap je pndai.mcm mn nk sruh retis laen btudong kalo bini dia pon xpkai tdung.

        0

        0
    • teringat says:

      teringat dulu, saya prnah xsuka memey… tapi pndangan saya brubah apabila saya tonton program faizal tanya FBI tu..sbb ada segmen yang mrka brdua kna tulis.. siapa garang, siapa kuat mmbebel.. dalam bnyak2x tu..memey yg brsabar dgn norman rupanya..klu memey moody pun, dia hanya diam jer..tapi klu norman mmbebel pnjg2x..hi..hi… dia baik sbnarnya…

      0

      0
  2. Anonymous says:

    cantikkkk

    0

    0
  3. Anonymous says:

    1stt

    0

    0
  4. Anonymous says:

    Cantiknye,:-)

    0

    0
  5. aida says:

    ketigaaaaa!!! yeyeyeyeyeyeeyeyeyeye

    0

    0
  6. polident says:

    dengan ini saya merasmikan saya suke awak memey suhaiza. istiqamah!

    0

    0
  7. yeyee says:

    tahniahh…=)

    0

    0
  8. miss mong says:

    tahniah memey..anda telah maju selangkah utk mnjadi hamba Allah yg lbh baik

    0

    0
  9. nurin says:

    comel memey…

    0

    0
  10. Cikcumil says:

    Bgs la 2…. Artiss yg tua2 2 bila lg nk bertudung?? Makin tua makin cekci….. Kubur pn kata mariii……

    0

    0
  11. ........ says:

    makin bagus plak memey ni dari ari ke ari…dlu aku benci sgt2…tp skrg dh blh terima dia pelan2…

    0

    0
  12. anonnnnn says:

    Tahniah memey.smg istiqamah. :)

    0

    0
  13. kak ton comei says:

    cantik dia btudung..xprlu pn nk mekap brinci2 mcm nek ta pelestik tuh..

    0

    0
  14. Anoni Kiut says:

    Alhamdulillah. Semoga terus istiqamah. =D

    0

    0
  15. IN says:

    SEJUK DAN SANGAT MANIS

    0

    0
  16. puan ann says:

    dlu xbpa ska memey nie…tp lma2 dh jdi ska plak…dgn prubahan dia…

    0

    0
  17. mizz nurse says:

    NEK TA BILA LG? TAK SEDAR2 DIRI KE. ARTIS MUDA DAH START PAKAI TUDUNG. KO PLAK BAJU MAKIN SINGKAT

    0

    0
  18. Anonymous says:

    memang cantik! contoh yang baik pada golongan artis dan ibu2 muda. Teruskan menutup aurat.

    0

    0
  19. Lalalaaa~~ says:

    Alhamdulillah bagus la, sokong dengan ape yang memey buat…..

    0

    0
  20. Penghuni Alam says:

    bersih kulit muka dia….x makeup pun cantik

    0

    0
  21. pliz lh.. says:

    kan bagus…pakai tudung pun cantik xda nampak bonggol kt belakang(mmg xnmpak pun,gmbr spruh) n ank rmbut kt depan..

    0

    0
  22. Mirai Suenaga says:

    Nak tunggu ‘kembar’ dia Anzalna pulak!

    0

    0
  23. aku says:

    jgn lepas bertudung nanti hentam sana sini.keluar hukum sana sini lepas tu hentam kaw kaw org yg tak pakai tudung la

    0

    0
  24. nenek kebaboom says:

    tunggu kemunculan olga

    0

    0
  25. Cik Boom Boom says:

    Alhamdulillah…semakin ramai artis malaysia yg dah bertudung…memey mmg cantik bila bertudung…ikhlas :)

    0

    0
  26. Prince Noob says:

    so bila nak rujuk balik dgn abby?

    0

    0
    • Anonymous says:

      besok kot….hahahah

      0

      0
    • Norman Hakim says:

      saya harap peminat akan sabar menunggu keputusan saya akan kembali pada Abby bekas isteri saya.memey pun dah selesa dengan kehadiran Abby dan anak2 saya. Abby telah pun mengubah kehidupan kami semakin ceria dan Abby telah pun Berjaya membimbing kami ke arah kebaikan. saya ingin memberitahu bahawa saya maseh sayang kan bekas isteri saya Abby.

      0

      0
      • berjaya says:

        saya pun dapat rasakan ini semua bermula dari perubahan abby dan tentu dia dah banyak mendoakan untuk norman dan memey dan anak2. bila ikut jalan Allah, pasti tenang. Mabruk.

        0

        0
      • kak Bedah says:

        dah 3 kali cerai…..susah sikit arr :))

        0

        0
        • mulut puaka says:

          kalau ikutkan hati yang dah remuk ni memang x hingin ak nak balik ngn norman.. tp kalo mengenangkan perasaan gersang ak ni memg terpaksa la ak balik pada batang norman ni, mana ada batang lain nak jolok ak.. (luahan hati kecil abby)

          0

          0
  27. nananana says:

    cantik.. mcm anzalna.. :)

    0

    0
  28. aku says:

    tu la kan…setiap kejadian ada hikmahnya. pelbagai drama yang menghangatkan industri hiburan tanah air. mana nak sangka abby , memey & norman berubah..moga perubahan yg berlaku bukan ‘drama’ lagi. ..moga berkekalan hendaknya. amin.

    0

    0
  29. peminat dari jauh says:

    alhamdullilah..dulu honestly mmg xsuke ngan memey ni.perampas! siap bleh doakan yang xbaik lg dlm perkahwinan dorg (hukhuk sory sgt2 ye memey) tp itu duluuuu(cam amy mastura nyer lagu tu)..skrg mkin hari mkin sejuk mata memandang..sekejap je Allah palingkan hati manusia..setiap yang berlaku ade hikmahnye. semoga rumah tangga memey n norman berkekalan ke akhir hayat..amin.

    0

    0
  30. Anonymous says:

    bagussss memey memg cantik…… padan muka abby.. terkulat kulat la ko x dapat batang norman.. dah dicampak oleh jantan2 xde sapa hingin ka ko

    0

    0
    • Anonymous says:

      Cuba lah berfikir dan bersangka baik. Kebahagiaan dan kesedihan datang dengan pelbagai cara. Mcm diorang ni, kebahagiaan dan ketenangan tiba setelah melalui sebuah episod perpisahan. Saya tak rasa abby terdesak utk kembali kpd norman. Abby lebih tenang dan bahagia sebagai seorang muslimah. Sebagai org luar, cuba kita tanya diri sendiri bagaimana abby boleh berubah, berhijrah dan redha dengan semua yang telah berlaku. Rasanya, kita jauh lebih tak mampu nak jadi sebaik abby.

      0

      0
  31. abc says:

    ape yg dah jadi seblum ni semua ade hikmahnye kan..kalau tak….. sampai sekarang abby & memey tak tutup aurat…skang ngah tunggu fasha & nora danish tutup aurat pulak mesti berseri2 dunia seni kita =)

    0

    0
  32. bibah says:

    perasan x anzalna muka die ada iras3 memey ~ dedua sama cantik !

    0

    0
  33. Dolton Bibiana Layola Al-Muslem says:

    berenti berlakon jaga anak dan makan pakai norman kat umah lah pasni memey kalau boring panggil ustazah jadia dtg lepak umah

    0

    0
  34. anip says:

    alhamdulillah, semoga berkekalan

    0

    0
  35. Anonymous says:

    nak tggu fasha & nora danish pakai tudung alamatnya smpai ke tua lah x brtudung, dua2 seksi nak mampus!!! nak2 nora danish bleh plak pkai seluar pndek g umah jejai..ramai lgi artis yg seksi2 nie, tahniah memey telah berhijab,lpas nie x yah lah brlakon duk umah jga nak suami jela..

    0

    0
  36. mimi says:

    Alhamdulillah. memey ni bukanlah teruk sgt.dulu kat sekolah pun pakai tudung. antara budak yg baik2 gitu.so Alhamdulillah lah akhirnya dia kembali berhijab.

    0

    0
  37. Leo says:

    Alhamdullilah… cuma satu je pesan saya kepada wanita bertudung & yg bru behijrah bertudung… Kening jgn di cukur… Harammm…. (kpd yg kutuk Abby cukur kening tu, review smua gmbar twitter dia, kening dia asli di cipta Allah sebegitu.. jgn kutuk benda yg x sure, nti dpt dosa berganda)

    0

    0
    • semulajadi says:

      betul. anak saya umur 6tahun, dari kecik orang dah tegur keningnya terbentuk cantik. dulu saya tak faham tentang apa yang cantik. sekarang baru tahu. jangan lah nanti dah dewasa orang tuduh cukur kening.

      0

      0
  38. muslimahs says:

    alhamdulillah..smge Allah memberi lg byk hidayah kpd smua artis wanita

    0

    0
  39. Anonymous says:

    ALHAMDULILLAH..

    0

    0
  40. Joo Yoo Rin says:

    sesungguhnya jodoh itu rahsia Allah Yang Maha Esa

    0

    0
  41. lulu says:

    Comel… :)

    0

    0
  42. […] Memey Suhaiza Buat Keputusan Untuk Terus Bertudung (71) […]

    0

    0