Written by AbangNara | April 26th, 2013

Menarik juga kisah penghijrahan Memey Suhaiza yang telah dikongsikan oleh suaminya, Norman Hakim menerusi portal Murai. Terharu Abang Nara membacanya. Memang betullah orang kata hidayah itu sampai tidak kira masa dan tempat.

memey suhaiza bertudung

Kata Norman:-

Sebenarnya sehari sebelum dia berhijab penuh pada hari sukan anak kami, dia ada bercerita yang dia ada terpanggil untuk berhijrah ketika dalam mimpinya. Dia sangat sayu dan sedih kerana hatinya terbuka untuk menerima hidayah daripadaNya. Lalu dia menangis. Sejak daripada itu dia memberitahu dia mahu terus berhijab. Saya gembira dan sejuk hati bila melihat dia manis bertudung.

norman memey

Yang menariknya, Abby Abadi turut sama memberikan dorongan kepada Memey untuk bertudung. Memang suci murni sungguh hubungan mereka. Makin terharu diri ini dibuatnya. Kata Norman lagi:-

Sebenarnya sebelum ini memang saya pernah menyatakan hasrat saya untuk melihatnya berhijab kerana ianya sebahagian daripada tanggungjawab isteri untuk menjaga aurat untuk suami. Namun saya tidak pernah memaksa dia untuk berubah serta merta. Tetapi saya gembira kerana dia tidak mengambil keputusan yang lama untuk berhijab penuh. Selain saya, Abby juga memang banyak memberi dorongan kepada Memey. Makin lama hatinya terbuka untuk berhijab tanpa paksaan

Semoga Memey akan terus kekal bertudung dengan cara yang sebegini di masa hadapan. Jangan terpengaruh dengan fesyen-fesyen tudung yang pelik. Memey sudah cukup cantik dengan gaya tudung sebegini. Sama-samalah kita doakan.

P.S: Tips PRU13 daripada MatLuthfi

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

56 responses to Memey Menangis Sebelum Berhijab – Norman Hakim

  1. daun kering says:

    cantik memey pakai tudung

    0

    0
  2. der says:

    alhamdulillah…. =)

    0

    0
  3. hunni says:

    1st

    0

    0
  4. saya says:

    alhamdulillah..

    0

    0
  5. AKUKEtue??? says:

    alhamdulillah…

    0

    0
  6. Anonymous says:

    pengajaran: jgn terlampau cepat menghukum org. dulu org ckp dia bitch, perampas suami org. sekarang dia jadi lebih baik dr kita semua. alhamdulillah… :)

    0

    0
    • hmmmm says:

      memang pun dulu dia perampas……..buat scandal dgn suami orang, bukan menghukum tapi fakta
      syabas pd abby yg berjiwa pemaaf

      0

      0
      • KakLady says:

        Dia memang pernah bersalah
        Namun dia pastinya memohon keampunan dariNya
        Doa suami tentu mengiringi keinsafannya
        Alhamdulillah….Allah mendengar permohonan ampun dan taubatnya

        0

        0
  7. ss says:

    Alhamdulillah ramai yg dah berhijrah…sy skunk pun tgh usaha mengekalkan pakai tudung dan menutup bahagian dada…mmg btl2 teruji klu kita nak berubah ni…semoga Allah permudahkan…Amin…

    0

    0
  8. SCHAWAL KUAT MENCAPUB says:

    syukur..subhanAllah..

    0

    0
  9. hahas says:

    tgok memey mcm anak sulung norman n abby
    xmake-up nmpk muda sgt muka memey ni

    alhamdulillah dia da berubah,mudah2an berkekalan

    0

    0
  10. cikikaka says:

    Alhamdulillah… suke tengok artis muda2 dah ade kesedaran..

    0

    0
  11. none says:

    dulu rmi yg mengutuk mereka. kini mereka bsatu. ku harap silaturrahim ini kekal smpi ke syurga. Amin :)

    0

    0
  12. miss s says:

    bagus memey..tapi nnti jgn cm abby sume org wat xkene..
    sokong memey.

    0

    0
    • mia says:

      memuji tp siap mengutuk org lagi satu..da tmbh pahala, tp pahala tu kene amik balik psl mengata org..

      0

      0
  13. Hamba Allah says:

    Kepada Memey, mohon ampun dan maaf kerana dulu saya pernah menghukum anda atas kesalahan yg saya sendiri tak nampak. Walau hakikatnya saya sedar hanya Allah yg berhak menilai dosa pahala setiap hambaNya. Sesungguhnya yg baik itu datang dari Allah, dan yg buruk itu datang dari diri kita sendiri. Moga Allah permudahkan jalan hidup kamu di dunia dan di akhirat..

    0

    0
  14. nurin says:

    sbnrnyer.. ape yg tlh ditakdirkan ade hkmahnyer.. mgkn nmpk Memey yg brslah sb mrmpas Norman dri Abby, tp sbnrnyer itu adelah jodoh mereka yang trbaik… cme prjlanannya shj yg krg cntk… Buat Memey, smga hdp anda diberkati dan buat Abby, InsyaAllah akan ade seseorg yg hdir dlm hdp anda yg lebih baik dri dahulu.

    0

    0
  15. sosok says:

    Alhamdulillah..ok good.. pasni boleh jd duta tudung..eheheheh..gurau aje..ngeh3..

    0

    0
  16. Kitty says:

    Menangis sebab nak berhijab? Sepatutnya menangis menginsafi kekhilafan lalu….

    0

    0
    • zorro says:

      doa yang baik2 saja..xperlu nak judge or mtk org tu menangis atas kesilapan lalu ke ape ke…tu antara dia dgn tuhan. sebagai saudara sesama islam, kita kena support dan doakan perkara yg baik2 utk dia..mudah-mudahan diberkati oleh Nya.

      0

      0
    • =D says:

      Memey menangis sbb terharu menerima hidayah drpd Allah la..
      Ape la..tu pon jd masalah ke kat ko..
      Ucapkan syukur utk die n doa yg baik2 je dah la..

      0

      0
  17. cik kiah says:

    alahai ko ni memey nk jugak cm artis lain bhijab.knon2 dpt seru la nk bhijab..phuii la da la rmpas laki org..pstu nk kuarkn statement nk berubah alahai.si abby tu pn da mcm prmpuan ape dah..dunia ooo dunia

    0

    0
    • Anonymous says:

      Ko asal? mcmlah ko tu baik sgt??? sebuk nak ngate org…

      0

      0
    • ddd says:

      abby tu walopon pahaman politiknye kelaut…tp sekurang2nye hati die baik, boleh memaafkan orang lain..boleh tukarkan sengketa jadi keluarga.. pompuan ape, pompuan ape…pompuan baik lah kalau mcm tu…mase muda dulu ikut hati mmg la marah2 bile tgok2 anak2 seronok dengan ada dua ibu sejuklah hati… kau tu plak manusia jenis ape? duk sibuk ckp buruk pasal org.. xde life?

      0

      0
    • =D says:

      E’eh cik kiah ni..die rampas laki ko ke pon??nk berapi bagai ni dah kenape?
      Abby tu pon dh ok. Ko pulak yg melenting kemain.
      Aq doakn ko dpt hidayah pulak pasni. Semoga dah xdengki ngn org lg. Amiinn..

      0

      0
    • tupai comel says:

      ok ape?.. pakai tudung n bju pon xde lah sendat2 mcm sstgh artis tu.. umum pakai tudung..nak cri publisiti murahan..tp bju still ketat.. aku tgk memey ni..bju dy xketat..alhamdullilah..

      0

      0
  18. mayo says:

    Alhamdullilah..tapi biar la seiring berhijab tu ngan menunai kan kewajipan sebagai seorg islam..jangan pakai jer tudung tapi xsembahyang lgsg..

    0

    0
  19. hidayah says:

    Dear Memey,
    pelihara hidayah itu dengan terus memperbaiki diri dengan ilmu dan mendampingi mereka yang berusaha untuk jalan yang diredhai. bila kita seorang yang memaafkan akan timbul rasa tenang seperti yang abby lalui dan ketenangan itu dirasai oleh keluarga juga. dari itu timbul keinsafan dan ingin berhijrah kepada kebaikan dan meninggalkan jalan yang lama. Mohon keampunan dari yang Maha Pengampun dan rasakan RahmatNYA dengan kita sendiri memulakan sifat memaafkan. Bila hati dah cenderung kepada yang benar, ramai yang akan mendoakan yg baik2 untuk kita. tapi bersiap sedia juga dengan ujian dari yang ingin menarik balik kepada jalan lama, ingin merosakkan kesedaran kita. seperti keadaan hijab akan bertambah jauh dari yg disyariatkan. dari itu pegang teguh pada ikatan persaudaraan dengan mereka yang ikut jalan soleh.

    0

    0
  20. Anonymous says:

    benda yg lepas sudah2lah…dh mmg tercatit perjalanan hidup dia mcm tu…

    0

    0
  21. ME says:

    cantik di luar & indah di hati…moga terus mengamalkan ajaran Islam dengan sempurna….tahniah & alhamdulillah..
    (the same goes for abby too)

    0

    0
  22. botak says:

    nak bertudung pon kena nangis dolu kew ??
    iskk..isk..iskk..

    0

    0
  23. eleh. says:

    xsuke la tgok memey ni. perampas mcm x berslh plak. bertudung utk fashion je tu. minta puji…………. tgok la smpai bila abg syg tu bertahan. ada balasan.

    0

    0
  24. eleh says:

    dislike tgok memey.. we love kak A.A

    0

    0
  25. Anonymous says:

    Bertudung adalah tanggungjawab kita sebagai seorang islam..tp jangan hanya tutup rambut jer..apa yg palsu jgn dipakai..kening jgn di kecilkan spt AA tu…dan satu lagi kalau ikhlas berubah jgn dok nak masuk politik plak..cari guru yg betul untuk berubah…

    0

    0
    • BULAT says:

      YELA… NAK BERUBAH X PERLU NAK CANANG 1 DUNIA.. CUBE JADI MACAM IRMA HASMIE TU… LOW PROFILE.. ELOK JEE.. XDE PUN GEDIK2 NAK CR PUBLISITI.. AKU TETAP X PERCAYA ARTIS2 MALAYSIA..

      0

      0
      • Safiyyah Hanzalah says:

        yee! aku setuju.. aku suka irma hasmie.. very nice ady..jeles arr ngn irma.. :P

        0

        0
  26. Lagubestbest says:

    Pekata Norman kawin balik ngan Abby. Pe salahnya kawin 2, kan multi-jutawan & kuat (pintu rumah pecah berlubang2 kot dulu, hehe).

    0

    0
  27. Anonymous says:

    good memey

    0

    0
  28. minah jambu 24jam mengadap compter says:

    nk pakai tudong leh nagis hehe tu makne Nye memey lm bersedia lagi untok bertudong …..jadi dia paksa kn diri dia bertudong pasal nk ambek hati si Abby n si laki dia norman nk tk nk ha pakai la jugak….anyway tahniah ye memeyyyyy cute memey bertudong….lpas ni ape pulak? ape lagiiiiiiii undi P….la macm Abbyyyy…..emmmmm ingat !! undi anda ada lah rahsia…..

    0

    0
  29. Dolton Bibiana Layola Al-Muslem says:

    citer ni pon nak jadi berita besar ke, biasalah transformasi macam tuh, tambah macam dorang ni mungkin dah kene brainwash ustazah jadian aa tu.

    0

    0
  30. tacacila says:

    baguslah memey dah berhijrah. tak yah la dok cite melalak bagai, ni bukan slot samarinda

    0

    0
  31. kiah says:

    si aby ni tak jelous langsung ke dengan memey dan si suami?

    0

    0
  32. Haaaaa I knew it! Just bust? out your diffuser and go 4 it. It looks fabulous my dear!

    0

    0
  33. momjb says:

    Apapun org kata kat aby,aku yakin hati aby bersih melihat apa yg dihadapan matanya..tak de niat nk merebut kembali NH:-)

    0

    0