Written by AbangNara | May 6th, 2013

Tidak dinafikan kulit Adira semenjak dua menjak ini memang melampau putihnya. Sekali tengok, macam orang sakit pun ada juga. Malah banyak peminat Adira yang melahirkan rasa bimbang kerana risau Adira mengalami kesan sampingan daripada pemakanan ubat-ubatan.

adira putih sangat

Namun berkata kepada Mstar Online, Adira menafikan yang dirinya mengambil suntikan atau ubat. Menurut Adira, kulitnya memang semulajadi putih. Kata Adira:-

Saya memang dilahirkan dengan kulit yang putih dan ingin ditekankan bahawa saya tidak pernah melakukan sebarang teknik suntikan atau memakan pil untuk mendapatkan kulit putih dan gebu. Dulu nampak gelap sikit mungkin sebab cuaca di Ranau panas dan apabila ke Kuala Lumpur ia tidak seteruk di sana tambahan pula apabila menjadi artis saya lebih bijak menjaga penampilan diri,

adira putih sangatNamun Adira mengakui yang dia menggunakan sejenis krim yang bertindak untuk mengekalkan kelembapan kulit. Kata Adira:-

Benar saya gunakan krim tetapi ia krim biasa sahaja dan saya yakin orang lain juga ada menggunakannya. Saya tidak lihat ada apa-apa isu sekiranya saya ingin menggunakan krim tersebut bagi menjaga kesihatan kulit saya

Memang Abang Nara selalu dengar bahawa kulit orang Sabah memang cantik-cantik, licin-licin dan putih. Namun tak sangkalah seputih Adira ini. Memang boleh bikin cemburu dibuatnya. Apa pun, biarlah putih mana pun asalkan Adira sihat sejahtera tanpa sebarang penyakit.

adiraP.S: Inilah sebenarnya rahsia kecantikan dan kemulusan kulit Adira. Maklumat lanjut ke Facebook Beutskin Essence

 

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

143 responses to Kulit Terlampau Putih, Adira Nafi Ambil Suntikan Atau Pil

  1. ciku says:

    bukan adira makan pil BEUTSKIN ESSENCE? mohon pencerahan.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 150 Thumb down 5
    • Anonymous says:

      eh bukan dia makan AURA WHITE ke?

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 43 Thumb down 15
      • Anonymous says:

        kan die jadi duta SNE…so mesti die makan 2….die lupe la 2…jgn hipokrik…

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 103 Thumb down 4
        • Anonymous says:

          nampaknya adira telah membuktikan bahawa dimensia / nyanyuk merupakan kesan sampingan pengambilan SNE & beutskin..

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 312 Thumb down 6
        • ANW=EY says:

          DIA BUKAN DUTA .. SCHA YG DUTA.. MOHON PENCERAHAN,,

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 50 Thumb down 4
        • zzz says:

          ehh..bkn ranau sejuk ke?

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 144 Thumb down 1
        • Aishwarya Ray says:

          PUTIH….TAK SEMESTINYA CANTIK !!!!

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 129 Thumb down 6
        • Nurol says:

          walaupun akak hitem cam areng, mat salleh tetap suker akak…

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 128 Thumb down 5
        • Lembu Gemok says:

          mohon pencerahan, mohon pencerahan…si adira ni dah putih gebu…melepakkkkk dah putihnya..nak mohon pencerahan apa lagi??mohon benda lain plak…

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 82 Thumb down 10
        • Baby Jane says:

          HMMMM SUKU KAUM KADAZAN DUSUN KAT SABAH MEMANG PUTIH GEBU. TAPI C ADIRA NI PUTIH PUCAT HMM KURANG SEL DARAH MERAH KOT?

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 82 Thumb down 6
        • miss pineapple says:

          Hidden due to low comment rating. Click here to see.

          Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 13 Thumb down 23
        • Anonymous says:

          ranau skrg da panas la..

          Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 4
        • cik gu says:

          ranau dah panas skrg..x mcm dlu dah

          Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 4
        • Baby Jane says:

          @miss pineapple

          adira bukan melayu. Adira suku kaum kadazan dusun. Kadazan dusun memang berkulit putih macam cina.

          Nah baca ni : http://en.wikipedia.org/wiki/Adira

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 15 Thumb down 4
        • Baby Jane says:

          @not me

          thank you untuk info itu. sebenarnya ai penghidap kurang sel darah merah so doctor selalu cakap muka ai pucat. deswai la ai cakap adira kurang sel darah merah HEHEHEHEHE

          Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 0
        • Baby Jane says:

          @ not me

          terima kasih atas penjelasan itu HEHEHE. ai kurang sel darah merah so setiap kali pergi klinik doc selalu cakap muka i pucat. deswai la ai samakan situasi ai dengan adira HEHEHEHHE.

          Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
      • Anonymous says:

        bukan dia duta cat weathershield ke?

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 109 Thumb down 3
        • not me says:

          bukan sel darah merah..tapi melanin..melanin ni untuk lindung diri daripada uv ray seterusnya kanser kulit..orang yang berkulit putih mudah mendapat kanser kulit..sebab tu orang mat saleh suka berjemur..semakin gelap kulit seseorang,semakin banyak melanin dalam kulit dia..terima kasih ..

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 86 Thumb down 1
        • Siti Osom says:

          Selalu putih mcm nie bleach kulit , entohh la ~!

          Hot debate. What do you think? Thumb up 9 Thumb down 1
        • Apam Tembam says:

          Michael Jackson hidup balik…menjelma jadik Adira…lol !!!!

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 51 Thumb down 1
      • miss pineapple says:

        ko percaya ker ckp retis, org kalau natural PUTIH lain warna kulit dia…yg adira ni mcm putih FAKE, kau makan lah beutskin byk2 lagi….tua nanti ada kesan sampingan baru tahu

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 40 Thumb down 2
        • BUJANG says:

          HARAPKAN PUTIH…MUKA MENGGERUNKAN, KALAU MALAM2 DALAM GELAP SEBIJIK CAM ANTU, MUKA X STIM LANGSUNG.
          X PAYAH MAKAN UBAT UNTUK KELIHATAN PUTIH, SEMBAHYANG 5 WAKTU….SENTIASA BERWUDUK…INSHAALLAH BERSERILAH WAJAH.

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 75 Thumb down 0
    • Anonymous says:

      Merajuk sebab Scha jadi duta Beutskin la tu… Dulu kemain lagi cakap kulit putih sebab cuaca di ranau sejuk, so kulit mmg putih & mulus.. skrg ckp ranau panas pulak. Weh, aku penah gi ranau & kundasang. Kat sana mmg sejuk. Tak payah nak berdolak dalih sgt la!

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 120 Thumb down 1
      • tnye je says:

        elok ke mkn aura white tu?kulit aku jenis berminyak, liang roma besa, jerawat merah, tp jenis kulit cerah. .elok ke kalo makan??

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 15 Thumb down 4
        • Anis says:

          kalau benda tu kesan dia cpt sgt..ko jgnla mkn..bhya weh..

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 11 Thumb down 0
        • xiera85 says:

          saya ada tips utk kulit berjerawat sebab saya pun pernah menderita… 1st) gunakan eskinol + antibiotik (mcm toner) & tanya kat farmasi 2nd)pakai produk Sf beauty secara konsisten 3rd) mkn suplemen seperti vitamin C 4th) banyak minum air suam
          Selamat berjaya!

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 3
      • Anonymous says:

        Ranau panas? KL tidak seteruk cuaca di Ranau…Ranau sejuk lah..mungkin terlampau ber-aircon bah nih..

        Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 1
      • pinky sabahan says:

        Kundasang n Ranau adalah 2 daerah yg berlainan tp bersebelahan… Kundasang x kira siang/mlm/subuh selalu sejuk, mcm kt genting la… tp kt ranau slalunya waktu siang panas terik n waktu mlm sj yg selalu sejuk… tp x sesejuk d kundasang… kundasang-ranau menggunakan akan mengambil masa lbh kurang 45min-sejam menggunakan kenderaan…

        Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 3
        • ranau says:

          tp kan…komper kehel n ranau xkanla kehel lg sejuk dr ranau .. klu komper ngan gnting hailen,ye la kot .. pelik den. o my bahase ;p

          Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 0
        • Anonymous says:

          Kundasang – Ranau 13km ja jauh.. tidak sampai 45minit dari kundasang to Ranau..

          Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
        • hehe says:

          Erk…Kundasang dan Ranau adalah dua daerah yg berlainan?!!
          Hermm…cube rujuk semula ape2 rujukan yg berkaitan..
          Kundasang tu mukim, Ranau tu daerah..So, kundasang adalah sebuah mukim di daerah Ranau..Dalam mukim Kundasang tu sendiri ada kampung bernama kampung Kundasang…
          Tau tak ape maksud mukim? Mukim bermaksud gabungan beberapa kampung dalam satu daerah..
          Perjalanan dari Ranau ke kundasang mengambil masa 45 minit?!
          Tak..sebenarnya kita tak boleh cakap, “perjalanan dari Ranau ke Kundasang..” Sebab Kundasang tu di dalam daerah Ranau..
          Mungkin pinky Sabahan nak cakap, “perjalanan dari pekan Ranau ke Kundasang..”
          Tak sampai 45 minit.. 15minit pun boleh, jarak pun cume 13km..

          Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 1
      • krazzee... says:

        memang btl ler tu, ranau skrg ni panas bkn mcm dulu lg cuacanya sejuk. bila kali terakhir ko p ranau ni?

        Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 2
    • missa says:

      die makan je kot.. yang duta scha… bukan die…

      Hot debate. What do you think? Thumb up 11 Thumb down 3
    • nilopa says:

      nampak nor nipunyer.. terang2 ade gmbr dia duta SNE.. apa pon tak bleh

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 23 Thumb down 1
    • sabahan says:

      iya yg panas tu ranau, yg sejuk kundasang. tapi panas2 ranau, sejuk la sikit sy rasa KL tu lagi panas suda pokok x banyak, pencemaran banyak compare ranau. sy study di kl pun dapat rasa kepanasan KL lain macam, melampau dari sabah. Bukan ko pakai beutskin itu ka yg buat ko puti sampai pucat mcm kena hisap darah habis oleh lintah bgini. ko ba yang jadi testimoni beutskin sebelum artis2 lain. sy kenal beutskin pun sbb ko yg sampai buat produk tu meletup2 di online.. skrg x mengaku.. aigo….

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 81 Thumb down 2
      • Anonymous says:

        kontraknya bersama produk tu dh abih..so x yah la dia nk sebut2 nama produk tu lagi..

        Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    • K.A.A says:

      lantak la dia nak mkn apa pon.. dah dia rase putih tu sgt cantik pada mata dia..

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    • zz says:

      hahaha…jgn nk tipu laa adira oiii…smua org knl ko dgn kulit kuning sawo matang,,x laa putih cm ney,,akq sdare aq rpt ngn artis so dye thu…ko mkn sumplement tp x nk ngaku…pee dah…buat malu jer…

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 42 Thumb down 2
    • licun says:

      sudh laa adira oiii….semua org knl ko ngn kulit kuning sawo matang,,ps uew x nk ngaku amik sumplement lain,,,hey org putih dye nmpk natural bukn cm ko ney,,cm hantu dh aq tgok…

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 17 Thumb down 1
    • chempaka sari says:

      haisshh x baik menipu..nnti kelak makan diri sendiri baru terkedu

      Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 1
    • Anonymous says:

      dia xnak org putih mcm diala tu..tu yg x nk share

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 26 Thumb down 1
    • Mika says:

      bukan ape,makan pil yg bg kesan dgn cepat tu memang la kesan sampingan (negatif) dia xnampak sekarang.

      Okay fine. dia kata tak makan ape2 kan =_=
      jgn nanti tetiba dapat sakit sebab mende2 macam ni. Masa tu, kantoi opss !
      Wallahualam.

      Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
    • mulut puaka says:

      saya x makan pil la.. jangan tuduh2, saya cuma lumurkan muka saya dgn kapur kasut adik saya setiap malam dan sebelum keluar rumah.. cuba sendiri petua ni baru tau hasilnya.. (kata adira)

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 15 Thumb down 0
    • mulut puaka says:

      ak x makan pil. ak lumur muka dengan kapur kasut la.. tolong la paham

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  2. yna says:

    bukan dia makan beutskin essence ke?
    mmg pil tu mencerahkan kulit pun
    dia siap diumumkan sbg duta lagi?

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 28 Thumb down 3
    • insan biasa says:

      beto tu.. jangan nk membongak!!!

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 23 Thumb down 2
    • BEAUTYFOOLSKIN says:

      hello? bila pulak dia duta beautskin? scha alyahya yang duta. nampak sangat adira ni tak makan pill tu. kalau tak, dah lama si adira jd duta. semua kena klentong adira makan pill tu! ala, cucuk je la vit c, gluta dlm badan tu. putih la nanti ;)

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 21 Thumb down 5
      • Anonymous says:

        helo.adira ni lbih awal mkn beutskin sblm scha ok.dia ada mengaku ambik suplemen ni dlu

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 28 Thumb down 2
      • putih putih melati says:

        Adira makan BE,, sana sini duk gantung banner gambar die, bile BE da popular bru scha plak mkn,, Adira mrah la tu sbb die xdpt trus jd duta SNE, mule la pusing cerita….

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 25 Thumb down 1
      • redeye says:

        adira mmg duta beautskin la dulu..skang da tuka scha..mmg kulit die putih tu sejak mkn BE..myb die cemburu scha rmpas takhta BE tu kot..tu yg die bg pengakuan hipokrit nie..hehehe

        Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
        • Curious says:

          Tp kenapa scha x putih mcm ni ye

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 14 Thumb down 0
        • cella says:

          Scha makan beutskin 2bji je… si adira ni hentam 4bji SNE capsul + 4bji BE… mne tak putih camnih… kawan aku makan beutksin 2bji je, dah stahun..putih gak.. tpi putih dia cntik lagi, xde la mcm adira nih…

          Hot debate. What do you think? Thumb up 10 Thumb down 1
  3. saya ok jer!! says:

    TAK LAWA LAH PUTIH SANGAT!!!!!!! MACAM HANTU… NI KALAU BAWAK WATAK HANTU TAK PAYAH MAKE UP.. HAHAHA

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 44 Thumb down 1
    • miss mong says:

      adira punya putih tu pucat sgt la..menakutkan pn ada.klu putih kemerahan tk pe.cantik je..

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 24 Thumb down 1
    • BUJANG says:

      mulut macam katak…mata cam kambin…..jangan marah nnt. kena jual…..
      hahahaaaa…..heheheee…ambik ko… nak jadi artis kena tahan tohmahan sebab wajah mu sering dipaparkan.

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 4
  4. alamaya says:

    hurm…. ranau panas? biar betul.. kalau pil bukan, cucuk2 pun bukan..

    apakah susuk? oooppsss… boringgggg.. k lah adira.. boiiiii

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 17 Thumb down 1
  5. Anonymous says:

    Kan da kantoi…mane ade dia amik pil pemutih tu tapi apasal sykt tu lantik dia jd duta dan kata dia mkn pil tu sampai putih lagu ni?ce try pil tu kat org negro tengok mai putih ka dak?!

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 28 Thumb down 3
  6. CCB says:

    Dia mana pernah jadi Duta SNE… biasalah… bila ikat kontrak dgn company A.. mana boleh citer pasal produk company B…

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 17 Thumb down 2
  7. juju says:

    “Saya memang dilahirkan dengan kulit yang putih dan ingin ditekankan bahawa saya tidak pernah melakukan sebarang teknik suntikan atau memakan pil untuk mendapatkan kulit putih dan gebu. Dulu nampak gelap sikit mungkin sebab cuaca di Ranau panas dan apabila ke Kuala Lumpur ia tidak seteruk di sana tambahan pula apabila menjadi artis saya lebih bijak menjaga penampilan diri”

    AYAT MEMANG TAK BLEH BLAHHH… HAHAHAHA… X LOGIK.. CT DAH LAMA JD RETIS.. XLAH PUTIH MCM MAYAT~~

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 26 Thumb down 1
    • Anonymous says:

      Orang putih baca ayat dia ni pun muntah kang. “Saya mmg dilahirkan dengan kulit yang putih” katanyaaaaaaa

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 14 Thumb down 0
    • Anonymous says:

      saya nak tambah lagi,,,ini kesan pengambilan wuduk yang tak pernah tinggal ….

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Amoi Comel says:

    Macam opera Cina ja dia ni…
    Ingat elok ka putih2 sangat, tak natural…

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 13 Thumb down 1
  9. khaira says:

    What??? Ranau Panas???? agak2 la……

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 15 Thumb down 2
  10. si mira kecewa says:

    mana pergi si mira ni?…tak nak post video lagi ke?…..hahaha

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 5
  11. x suka penipu says:

    tipu btol la si adira ni.dlu dia ngaku ada ambik suplemen.sne pn dia ada ambik..xnk ngaku plak.msa kt program galaksi 2 dia ngaku ada ambik suplemen.2 pn dia mcm nk habaq xmau habaq ja

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 16 Thumb down 2
    • anymos says:

      Sebab dia xnak org len putih mcm dia aa..biar dia sensorg je putih melepak. sbb tu dia mcm nk taknak je gtau. xnk org len cntik2 kot.

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  12. roni says:

    dah pergi suntik vitamin mengaku jelah

    Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 1
    • Anonymous says:

      Ni skin bleaching nii.. Kakak ofis aku selalu buat pasal nak dpt kulit putih

      Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 1
      • Anonymous says:

        Mmg adira buat skin bleaching..kwn saya seorg doktor aesthetic yg beritahu,cuba tgk gamba lama adira hitam skrg mcm mayat..bkn sbb mkn sne pun..kalo sbb sne dah lama scha putih melepak

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 12 Thumb down 0
        • Anonymous says:

          mcm mana nak buat skin bleaching? ada kesan sampingan x?

          Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  13. nana says:

    Ranau mmg panas la.. kundasang yg sejuk.. tp adira ckp x logik la sbb dia duk kundasang.. cucuk vitamin la tu.. hoho

    Hot debate. What do you think? Thumb up 10 Thumb down 1
  14. miss s says:

    putih sgt..makup jgn la tebal sgt..npk buruk..

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 1
    • Anonymous says:

      plak kening cm x sesuai ja..ubah la bentuk kening tu bg up skit…

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  15. i'm the one says:

    dasar artis hipokrit, dulu ckp lain skrg ckp lain, apa susah nya mengaku je lah yg awk tu ambik atau mkn apa2 pil utk cerahkan kulit bkn ada org kisah pun, pompuan ni bajet perasan comel & cantik..

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 19 Thumb down 2
  16. Diana says:

    Lecturer saya pernah berkata; Kulit manusia kalau lebih putih daripada mata putihnya adalah tidak sihat dan boleh menyebabkan kanser kulit. Sy pun Xtau btl ke tak. Hmmmm…. Tapi, pelik kan, knpa Adira ckp Ranau panas dari KL? Ranau tanah tinggi, KL tanah rata.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 23 Thumb down 0
  17. ninirai says:

    putih-putih melati….merah-merah delima….

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 1
    • BUJANGh says:

      siapa yang baik hati itu yang ku terimaaa….
      putih-putih Adira
      bang-bang bing-bong
      hulalalalala…
      cantik lagi Emma Maembong………

      Hot debate. What do you think? Thumb up 11 Thumb down 3
  18. Tetek lover says:

    Hidden due to low comment rating. Click here to see.

    Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 23
  19. Anonymous says:

    adoiii adira. takya la nak tipu weolsss ni..
    Retis mn nak ngku cucuk ke ape ke..

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 2
  20. leman says:

    HAISH SI DIRA NIH, HARI TUH BERIYE CAKAP, DIE SEBENARNYE KULIT PUTEH, SMPAI KL JADIK GELAP, THEN DA LAME SIKET, KULET ASLI DIE BARU NAK NMPAK, MKSODNYE KULET TIME KT SABAH LA PUTIH GTU.

    LANI CKAP KT RANAU SANE PNAS. KT KL NI XSEPANS KT SANE. JAHANAM GILE STETMEN KO, PROPA GILE.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 33 Thumb down 2
    • lie detected!! says:

      BETOL LA 2.. ade gak bce die ckp KL yg panas.. die duk sne cerah!! nie berbelit2 plak da statement die!!! terbalek ko npe dira?? LUPE KEW DLU KO CKP kl PANAS..SKUNK kl PLAK CZ KO PUTIH.. AII XLEYH AKU!! nampak sgt ko nie diraa~ da la KEDEKUT xnak share!! jap mkn SNe..jp mkn nie.. nie gune krim plak larh!! ko nie pe hal?? SNE n BE mmg btol die mkn cz ade video.. tetibe nafikn plak larh.. ske KONTROVERSI INI POMPUAN…!! pasni org cr krim yg die pakai plak.. ko nie ejen produk2 kulit ke hah?? musykill aku nokkss…..

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 1
  21. licun says:

    sudah laa adiraa oiiii…ko jgn laa nk menipu…org knl ko ngn kulit ko sawo matang,,ps uew x nk ngaku,,knonnye kulit semulajadi putih cm 2,,ehh org putih dye nmpk natural,,bukn cm ko ney,,cm hantu aq tgok,,pki sumplement ngaku jela…ko uat org semua x suke ko…

    Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 2
  22. Ain says:

    Aikkk…. bkpe gitu???
    Sedangkan dalam buku testimoni SNE Marketing ada gmbar adira yang makan Beutskin Essence… Adira tipu!!

    Hot debate. What do you think? Thumb up 11 Thumb down 2
  23. Liar will be a Liar says:

    cakap tak serupa bikin. Tahniah Adira, you are such an amazing LIAR. :(

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 20 Thumb down 2
  24. Anonymous says:

    putih yg menakutkan

    Hot debate. What do you think? Thumb up 8 Thumb down 2
  25. kak ya says:

    assalamualaikum,
    ish kome ni…yg jd duta si scha al yahya..si adira ni, bahan testimoni produk 2 je..duta secara official nye si scha..tp bg aku la..putih 2 biar lah berpada2..aku bukn nk ckp ape..tp putih semula jd bukn like this..nmpk sgt ade smthing yg berlaku pd pigment kulit die..nk tau pigment 2 ape? rujuk doktor atau google

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 2
  26. kak ton comey says:

    adira ber’ilusi’ sama macam tajuk lagu femes dia tu

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 2
  27. bebeh says:

    adira… pengakuan kau ni memalukan org sabah jer… ko nijadi artis bukannya pemes sangat pon…. ramai org ingatkat ko ni sebab kulit ko tu yg tiba2 jd putih pucat…. bukan sebab bakat menyanyi ko tu….. cari publisiti murahan dengan menipu? kesian ko ni adira…. papeponn… pengakuan ko tu dah meletakkan nama ko sebaris dengan artis2 low class yang lain kat malaysia ni….haaaak tuiiiii!

    Hot debate. What do you think? Thumb up 10 Thumb down 2
  28. kokojumbo says:

    aku knl sorg member yg jd pbantu kat klinik area ampang xsilap rasanya.dia sndri ckp adira ni slalu dtg klinik dia cucuk vit c, placenta bagai..wallahualam

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 16 Thumb down 1
  29. Nasna says:

    Adira,npe nak menipu peminat kau? Aku asal ranau jugak,xdak aku sehitam negro,sawo matang je.xbaik kau ckp mcm tu kalau kau ckp ranau panas.kau tauk tak kau persendakn tanah air sdri?dlu kau ckp ambik vitamin C skrg kau tipu xdak ambik.dlu kau ckp cuaca kat KL pns sbb dh biasa diam ranau sbb sejuk,mana satu ckp kau betol?TQ adira,kau dah hiba tanah air kita!!!!

    Hot debate. What do you think? Thumb up 11 Thumb down 2
  30. Nasna says:

    kalau dia msh gk x mgaku dia ada MKN SNE+BEUT tgk insta isma af7,dia ckp kat situ,adira yg promote produk tue kat dia…

    Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 2
  31. .................. says:

    bila dh putih sgt kalau d solekan dh sebiji mcm hantu jepun…makin x lawa…kulit kalau dh putih sgt pn bukanya lawa..dh mcm orang sakit aku tengok….

    Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 2
  32. Lagubestbest says:

    Putih sangat.. bukan putih, pucat, macam kulit vampire. tengok pun tak bernafsu dah rasanya.

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 2
  33. BARISAN NASIONAL MENANG says:

    Barisan nasional menang

    Hot debate. What do you think? Thumb up 13 Thumb down 17
  34. loveydovey says:

    hello cik adira….. type ja beautskin essence kat google terus keluar gambar awak…. jangan laaa tipu2 ni…. tak best laaa… lain kali cuba lagi….

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 1
  35. saya tak pandai sains sgt says:

    Dulu nampak gelap sikit mungkin sebab cuaca di Ranau panas dan apabila ke Kuala Lumpur ia tidak seteruk di sana

    ok klo aku nk putih aku dok kt tempat sejuk2 pastu kulit aku jd kaler putih. gitu? tolong somebody explain seandainya aku salah

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 2
    • miss pineapple says:

      kalau betul duduk kt tmpat sejuk boleh putih, tu org hitam kt US tak putih2 pun, lain lah klau dilahirkan dah putih..yg tu memang putih lah, bersyukur jelah dgn kurniaan Allah

      Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 3
      • Anonymous says:

        miss pineapple ckp kt saye ke? saya perli adira je. xdak makna nk putih2 cam dia eh haha

        Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 1
  36. pangkatan rakyat kalah says:

    Kalah

    Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 1
  37. adam stacy melaotop says:

    betul kata adira..
    aku memang duduk ranau..
    dulu aku putih macam adira..
    sekarang aku dah jadi negro..

    peace yaw boleh bah kalau kau

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 3
  38. siput sedut says:

    tgk video clip adira – ilusi pastu comparekan dgn sekarang cer tgk kulit dia cmne hehe

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 1
  39. cik ct says:

    adira ni sesuai la gantikan bella dalam cite twilight…tu pon kalau ade season baru…hehehehehe

    Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 1
  40. Jim says:

    “apabila menjadi artis saya lebih bijak menjaga penampilan diri”. Lepas tu siap ckp ade guna krim and dia plak duta SNE. Sah2 la ko menggunakan “sesuatu” utk jadi putih! Ni siap ckp dilahirkan putih la. Masalahnya perubahan warna kulit ko terlalu ketara. Take note ok, TOO MUCH!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  41. edward cullen bersinar sinar says:

    hek eleh.biaq pi dia la nak kulit putih ka, tanned ka,kelabu asap ka.angpa dok sebok watpa ntahh.bukan dia pi buat surgery idung pun.takdak isu lain ka nak highlight uii.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 4
  42. sakuraya says:

    adoiina adira..tolongla…ko ni bkn putih mcm ni pun..ma0 tipu pun agak2 la weh..aku ni 1 kolej ngn kakak ko..k…much kolej…kmi pun siap pgi kot konsert af ko tu…ko bkn putih mcm ni la..kuning langsat jak pun..pastu pucat without make up ok..tp lepas ko buat statement mcm ni mmg so sorry..peminat ko pun pasti akan lebih kecewa…lepas isu tudung tu snyap dah..now new issue ha!hipokrit……

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 1
  43. bi says:

    only closest partner knows the truth. n they won’t reveal dis.#dishonest

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  44. Anonymous says:

    putih mcm opera cina..hehe

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  45. LOL says:

    Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 0
  46. tambirangggggggggggggggggg says:

    tambirang kau ni adira.kau cakap KL tidak sepanas Ranau?!biar betul..sudahlah kau tinggal di area2 Kundasang..rumah kau lagi,punya banyak pokok keliling dia tu..mustahil jugala ba kan kau bejemur 24/7 time kau di Ranau!!cukupla cakap kau pakai krim atau apa,janganla ba sampai cakap Ranau lebih panas dari KL!!!

    Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 1
    • Anonymous says:

      memang temberang bah si adira nie..Ranau panas konon, cuaca di KL tidak seteruk di Ranau konon..mungkin dia ingat tiada org pernah pigi Ranau..mikirayou!

      Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 1
    • dyeeee says:

      AKU RASE ADIRA XPAHAM BAHASE MELAYU LA~
      tgkla klu die ckp pape live.. mcm org bru belaja brcakap je..
      len org tnye len die jwb.. ko xphm melayu ekh dira??
      cz tue ko ckp belit2…

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  47. alahai..kalau nak tau betul ke tak..cuba igt balik masa dia kat af dulu.kan tiga bulan dok dalam tu je.takleh kuar g mana manaa…sepatutnya kalau putih asal time tu tak kene panas mmg putih mcm skrglah..tapi nape dulu kuning je..ni skang jd putih cam tgk kertas a4 dah aku tk..aku rasa bukan makan sne..kakak aku makan tak jd putih cam cat ni pun..naik jerawat lg adelah.ni tipunii..samada wt bleaching,suntik ape2..tapi mmg berisikola..sape pun bleh buat..tapi takde sape yg berani nak tggung risiko kene kanser kulit ke hape..hnya artis sendu je yg sggup buat keje bodo ni

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 2
  48. Anon NI mus says:

    who are you trying to fool?? amek suntikan mengaku je lah. kawan aku smua suntik, putih fake cmnie lah.. tak payah la nak bodohkan peminat

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 1
  49. putri says:

    xpyh nak nafi sgt la adira oi.. ko buat malu diri ko jelah. sah2 ko pena jd duta pencerahan kulit kan? macam mayat ok mayat. ape nak malu ngaku jela… pakai seksi2 xtau malu lak mentang2 ketiak da gebussss upssss

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 1
  50. Modjo says:

    Tipu je r……ari kata ‘kulit sy mmg putih…tapi ni kira ok lagi…..kalau duduk dikampung akan lebih putih lagi sbb cuaca disana lain’………………….now cakap lain lak……terbalik dah.

    Ko apo adira? hahahhaa

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 1
  51. challeda' says:

    hadei ba c adira.. adaka Ranau dia cakap panas…
    tampar keliling ni baru sedar…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  52. Mak Bedah Putih Gebu says:

    Adira ni kan pakai SNE Beautiskin tu..siap bagi testimoni tu..x kan dah nyanyuk kot.
    Kak Bedah tau la sebab Kak Bedah pun pakai..tu yang kulit akak dah putih gebu skrg ni..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  53. huhuhu says:

    tak kisah la dia nk kata KL ke ranau yg panas ke ape…sukahati dia la…
    yg pasti mmg ADIRA ada amik suplemen ni, jgn nk membongak adira oiii..
    cuaca tak mempengaruhi kulit ko..kalau iye pn xkn la smp putih melepak gitu.
    dan klu sejak lahir putih pn TAK mungkin melepak mcm skg ni.
    Aku blm buta lg nk membezakn kulit putih tu sejak lahir atau sbb ambik sesuatu.
    Perlu ke adira nk putihkn kulit smp mcm tu skli???
    ko tu dh mmg kulit putih kuning kan…okla tu…
    tak cukup besyukur ke dgn ape yg allah bg?? nak tambah lg putih tu dh mcm mayat hidup. makin buruk tau x. Ker ada feeling nk jd minah omputih celop..kihkihkih

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  54. Lols says:

    Bongoks.. org kulit putih ajer nak sibuk.. kawan aku org kedah putih mcm snowwhite, kitorang tak heran pon.. dah mmg kulit dia natural putih, nak bising mende?
    C adira ni berbangsa kadazan dusun, mmg kaum yg terkenal berkulit cerah walupun tak semua secerah kulit adira. My sis pun cerah mcm adira.. masa skolah perang sket sbb lasak dan tak reti jaga kulit… bila dah keja, aircon memanjang, haaa amik kau terus putih cam adira tu hah.
    Kat sabah tak heran la kulit2 cerah ni, selain cina dan kadazan dusun murut.. melayu brunei pun ramai yg putih melepak. Dah ler, tak yah nak sakai sgt dgn kulit org tu.

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  55. marshanda says:

    lawak la ko ni adira…dlu sy ingt lgi wrna kulit ko time ko ikut p’tandingan ‘N” d skolah kmi d atas bukit 2..sy tgok xla putih..putih besa ja….ko ckap ranau PANAS dri KL???!!.. hmm, sy yg Org RANAU dtg kl..rasa panas lgi d sini dari ranau..klu panas pun xla mcm d sini..hahahahha..bt LAWAK ka apa ko ni??..d kundasang 2 tmpt ko punya sejuk ko ckap panas…hmm….sy pun xtau laa pa nak jdi dgn ko ni..tgok STAcy…ok ja..xpyah la nak menipu sana …jgn buat malu org RANAU@SABAH…

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 2
  56. Butter scotch says:

    Tak kisah lah duta sebarang produk apa tapi rasanya Adira memang ada buat something kot berbanding dengan wajah yang dulu… artis biasalah tak mengaku tapi bila ada kesan yang memudaratkan nanti baru nak buat pengumuman menyesal la apa lah itu lah ini lah. Tapi kalau baik untuk kesihatan bagus cuma pada Adira nak nasihat jangan telampau putih sangat sampai org tengok dah nampak cam pelik pulak dari cantik terus jadi lain..k
    boleh bah kalo ko……

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 3
  57. mak c kina says:

    dia bkn duta SNE tp pengguna je…klu korg tgk btl2 rupe dia ni dah mcm pengurus undertaker (wrestler thn 90an tu) muke mcm tepung gomak,keliling mata je hitam…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  58. kek cokelat kesukaan aku says:

    wow
    “Dulu nampak gelap sikit mungkin sebab cuaca di Ranau panas dan apabila ke Kuala Lumpur ia tidak seteruk di sana ”

    dulu masa orang komplen kulit dia ni , aku ada baca sorang ni dia komen dia orang sabah, dia kata mmg kawasan adira kat sabah tu kan kawasan yang sejuk. kiranya mmg kulit orang sana mmg putih2.. tapi si adira ni jawap kat sana panas mai kl yang sebaliknya. konfius seminit aku. kalau suntik ka makan pil ka ngaku jer la sbb nnt kesan masa depan jadi apa2 baru masa tu nk habaq. umuq muda jangan lah dok makan tak tentu hala. sayangilah kesihatan anda dik oi..

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 2
  59. ranau yg sejuk says:

    apa sush..nk tau kulit asl dia tgok la kulit mak ayah fmly dia smua..dah nme ank branak..so x jauh beza pon..org skrg smua dah x muka asli..smua skrg mkn ubt utk cantik..smua nk putih..tp adira nie bckp kdg2 mnmpkkn kebodohan diri..kjap ckp kulit dulu gelap sbb p PLKN..jap ranau pns..jap gtu..jap gni..ada2 jerrrr..

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 1
  60. INI SEMUA POYO.

    INI SEMUA POYO.

    INI SEMUA POYO.

    INI SEMUA POYO.

    KULIT TANNED MACAM NABILA HUDA BARU LAH CANTIK. PUTIH MELEPAK MACAM PONTI DAH AKU TGK. BANGGA SGT PUTIH MELEPAK. NANTI BILA ADA ANAK KUAR ITAM.TAKKAH INI SEMUA POYO. lol

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 2
  61. ranau la tempat paling sejuk d sabah! aiyoyooooooooooooo…. KL lagi SANGAT,SANGAT,SANGAT panaSsssssssssssss Ooooooooooooo

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  62. Lysa Hanny says:

    aku rase KL lagi panas. haha

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
  63. fara says:

    bukan adira skrg da pakai tudung ke lepas bmimpi neraka???musykil2…then,die kan makan suplemet dr SNE tu…knp xnak mengaku…???

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  64. baik punya says:

    hati2 la adira….nanti orang ckp ko micheal jackson mlysia pulak. asalnya ko dah cantik tp klu dh xbrsyukur pmberianNYa ini jadinya.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
  65. Anonymous says:

    Ranau tidak sepanas Kl la..i am sabahan dat y i noe waduhhh ADIRA wat happend 2 uuu

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  66. Anon says:

    Rilex… Xyah komen Tanpa bukti yang Kukuh.. Dia kan artis bukan menyokong Cuba korang ditempat dia cmna, terima Je dengan rupa sendiri.. Ok…….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  67. Anonymous says:

    Hmmm…ini semua poyo!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  68. MULUT PUAKA says:

    KEH KEH KEH….ADIRA kantoikan SNE Beutskin… xde maunyer putih pakai SNE tu..bukan retis suka cucuk vitamin C ke..??? Penipu betul SNE…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
  69. awan siti says:

    haha…agak2 la adira oii..nampak sgt bebenor penipu…xkan xdr cucuk vitamin c…ko kan ari2 makan BEUTSKIN ESSENCE tuh..putih ko x same mcm mase masuk af dlu…putih pucat wehhh…konon2 kan putih semula jadi..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  70. bu says:

    adira pengguna tegar produk dari filipina+suntikan vitamin c+sne beutskin. HM

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  71. djoel says:

    aku tau pa yg adira ckp pasal ranau lagi panas dari kl kerana saya 1 kg dgn adira… sebenarnya tmpt kami memang sejuk tpi pencaran matahari amat pedih/panas jika trkena trus ke kulit yg myebabkan jadi gelap kerana kalau di ikutkan jarak pencaran matahari lebih dekat ditanah tinggi(kundasang) berbanding tanah rendah(ranau) kundasang sejuk kerana angin yg sentiasa bertiup sejuk, ibarat econ dlm kereta bila tangan terkena matahari tak terasa pnas sangat tapi tingu apa jadi pada tangan yg terdedah lama pada matahari .. saya jga pernah keja d kl beberapa tahun lalu memang panas tpi pencaran mataharinya tdk pedih/panas jika terkena terus ke kulit.. faktor pekerjaan jga mempengaruhi contohnya dlu sya keja kilang yg ada econ tdk terdedah pada pancaran matahari tak sampai 4 bulan kulit saya jadi tersangat putih sehinggakan setelah saya balik kampung orang akan ckp napa kulit ko jadi mcm kapas.. sebenarnya kami memang putih tapi tdk lah terlalu putih sehinggalah kami kerja ditempat yang terdedah pada pencaran matahari…. sekian sekadar berkongsi pengalaman

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 1
  72. Matahariku.. says:

    Btolke pki beautyskin Essence ni berkesan.??

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  73. […] Kulit Terlampau Putih, Adira Nafi Ambil Suntikan Atau Pil (141) […]

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  74. […] Kulit Terlampau Putih, Adira Nafi Ambil Suntikan Atau Pil (141) […]

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1