Written by AbangNara | July 12th, 2010

tom mystarzlg

Info ini diambil daripada portal Murai. Sila baca artikel ini sepenuhnya untuk melihat gambar-gambar yang berkaitan dengan kronologi pergaduhan Tom Mystarz LG dengan keluarga mangsa.

KUALA LUMPUR, 12 JULAI 2010: Sidang media yang diadakan bertujuan untuk memberitahu kisah sebenar disebalik tuduhan yang mengatakan Tom telah memukul isteri orang dalam keadaan yang sarat mengandung akhirnya berubah menjadi satu pergaduhan besar apabila semua pihak yang terlibat tidak dapat mengawal emosi dan kemarahan.

Penulis yang berada di tempat kejadian tergamam dan hanya mampu melaporkan apa yang berlaku sepanjang peristiwa itu tercetus. Berikut adalah kronologi di sebalik isu pergaduhan tersebut:-

Sebelum Sidang Media Tergempar

• Lebih kurang jam 1 petang semalam (11 Julai 2010), editor murai.com.my menerima panggilan telefon dari sepupu mangsa yang dikenali sebagai Aileen untuk mengadakan sidang media mengejut selepas Tom memberikan keterangan yang dianggap palsu dalam program Melodi TV3 berkaitan kes dia yang dituduh sebagai orang yang terlibat dalam kes pukul wanita yang sedang sarat mengandung.

• Selain wakil dari murai.com.my, sepupu mangsa hanya dapat menghubungi beberapa wakil wartawan untuk hadir ke sidang media ini. Antara wakil media yang dapat dihubunginya adalah wakil dari Astro Awani, Harian Metro, Melodi TV3 dan Galaksi TV9.

• Bagaimanapun, hanya wakil dari murai.com.my, Astro Awani dan Harian Metro saja yang dapat menghadirkan diri dalam sidang media tersebut. Difahamkan, wakil dari Melodi iaitu wartawan Nas Ahmad tidak dapat hadir kerana terlibat dengan satu kursus.

• Sepupu mangsa turut dimaklumkan wartawan Nas Ahmad bahawa krew dari Galaksi TV9 akan turut sama dalam sidang media itu. Namun, sehingga tamat sidang media ini, tiada wakil dari Galaksi yang hadir.

Semasa Sidang Media Tergempar

• Sidang media yang dirancang bermula antara jam 2 hingga 3 petang dimulakan agak lewat sedikit disebabkan pihak keluarga mangsa mahu menunggu semua wakil media tiba.

• Sebelum sesi temuramah dimulakan, semua wakil media telah dijamu dengan sedikit jamuan oleh sebab secara kebetulan keluarga ini sedang meraikan sambutan hari jadi anak saudara mangsa.

• Sedang wakil media menjamu selera, mangsa telah menelefon abang sulungnya bernama Azil Adzlee Ali agar memberhentikan sidang media itu serta-merta. Rayuan tersebut diminta mangsa yang ketika itu kedengaran sedang menangis selain difahamkan baru saja dipukul suaminya lagi.

• Sesi luah perasaan yang bertujuan untuk menyelamatkan mangsa dari terus dipukul suaminya dan Tom dimulakan oleh bapa mangsa iaitu Ali Ibrahim. Ia diikuti dengan penjelasan dari ibu mangsa iaitu Noor Liza Shamsudin, Azil Annas Ali (abang mangsa) dan Nur Umirah Ali (adik mangsa).

• Dalam sidang media itu, bapa mangsa memberitahu pihak media dengan membenarkan pihak media mengambil gambar dan video pengakuannya. Namun, dia meminta agar setiap foto dan video itu dikaburkan wajahnya. Permintaan ini dipohon demi menjaga keselamatan dirinya kerana dia terlibat dengan program khas yang melibatkan generasi muda.

• Selain ayah, ibu dan 3 adik-beradik mangsa, ibu saudara mangsa iaitu Fazreen Adnan dan abang sulung mangsa, Azil Adzlee Ali turut memberikan penjelasan serta perasaan tidak puas hati terhadap Tom.

• Sebaik saja tamat sesi temuramah itu, Azil memberitahu keluarga dan wartawan bahawa Tom dan suami mangsa mahu membawa mangsa ke rumah itu untuk menyelesaikan masalah ini secara damai.

• Bagaimanapun, beberapa minit selepas itu, orang tengah Tom dan suami mangsa iaitu Hulk membuat panggilan telefon dan berunding mahu berjumpa di balai polis Damansara.

• Selepas berunding, pihak keluarga mangsa bersetuju untuk bertemu mereka di sana dengan membawa sekali wartawan ke sesi pertemuan tersebut.

Sebelum Pergaduhan Terjadi

• Setibanya wartawan dan keluarga di balai polis Damansara kira-kira jam 5.30 petang, mangsa yang sudah melalui kawasan balai polis itu tidak mahu berhenti di tempat yang dijanjikan.

• Difahamkan, pihak suami mangsa berubah fikiran di saat akhir dengan membuat panggilan telefon kepada abang sulung mangsa dengan meminta agar bapa dan abangnya itu datang ke sebuah restoran berdekatan balai polis untuk berjumpa mangsa dan anaknya.

• Permintaan tersebut dituruti bapa dan abang mangsa. Pada awalnya, hanya bapa dan abang mangsa saja yang dibenarkan berjumpa dengan mangsa. Tetapi tidak lama kemudian, ibu serta sanak-saudara mangsa yang lain turut diberikan peluang yang sama. Mungkin kerana menyedari wartawan turut berada di sana.

• Sebelum bertolak ke restoran tersebut, wartawan Utusan Karya baru saja tiba di balai polis berkenaan dan terus saja mengikuti kereta keluarga mangsa ke restoran tempat mereka mahu dipertemukan dengan mangsa.

• Setibanya di sana, setiap ahli keluarga dapat memeluk mangsa dan mendukung anak mangsa yang bernama Nur Kasih. Inilah kali pertama semua kaum keluarga dapat berjumpa dengan anak mangsa itu.

• Sementara kaum keluarga lain berjumpa mangsa, anak dan suami mangsa, Tom diajak berunding dengan abang sulung mangsa disertai bapa mangsa. Secara tiba-tiba, adegan pukul memukul berlaku yang melibatkan Tom, abang mangsa, suami mangsa, mangsa dan kaum keluarga mangsa. Adegan pukul memukul itu tercetus kerana mereka tidak berpuas hati dengan jawapan Tom serta hubungan Tom dengan suami mangsa. Persoalannya, mengapa Tom harus ada di situ sedangkan perjumpaan tersebut difahamkan adalah untuk menyelamatkan mangsa daripada terus dipukul suaminya dan Tom.

• Semasa Tom jatuh rebah ke jalan raya selepas dipukul, mangsa yang bersama keluarganya terus berlari menuju ke arah Tom dan memeluk Tom untuk melindungi Tom dari dipukul terus. Difahamkan mangsa berbuat demikian kerana bimbang dia akan menjadi mangsa pukul suaminya dengan Tom lagi.

• Wartawan Utusan Karya yang ada di situ turut terlibat sama di dalam pergaduhan ini tersebut apabila dia dengan beraninya cuba meleraikan pergaduhan tersebut. Difahamkan wartawan itu mempunyai pertalian darah dan cuba berada di pihak Tom. Selain wartawan itu, seorang lagi abang mangsa (abang sulung) berserta ibu serta sepupu mangsa yang turut sama berusaha meleraikan pergaduhan itu turut terlibat sama dalam situasi yang mencemaskan serta menggerunkan itu.

• Pergaduhan tersebut berlaku lebih kurang 10 minit dan selepas ia berjaya dileraikan, suasana kembali menjafi tenang dan tenteram. Tom serta suami mangsa bersama konco-konconya terus pergi ke balai polis Damansara untuk membuat laporan polis terhadap dirinya yang diserang keluarga mangsa.

• Beberapa minit selepas itu, 2 anggota polis tiba di tempat kejadian dengan membawa mangsa dan abang mangsa ke balai polis Damansara.

• Semua wartawan dan ahli keluarga mangsa juga di arah ke balai polis Damansara untuk memberi keterangan.

• Salah seorang keluarga mangsa yang mengendong anak mangsa bingung kerana tidak tahu apa yang harus dilakukan terhadap bayi mangsa itu. Mungkin dia masih terkejut dengan pergaduhan yang berlaku sebentar tadi itu.

Di Balai Polis Damansara

• Lebih kurang jam 6.30 petang, semua yang terlibat dengan pergaduhan tersebut berada di balai polis Damansara. Tom dan suami mangsa lebih awal sampai ke balai polis.

• Setibanya keluarga dan pihak media di sana, pihak polis membenarkan media berada di dalam balai tetapi dengan syarat wartawan tidak boleh menemuramah mangsa di dalam balai.

• Laporan polis itu dimulai dengan pihak Tom dan suami mangsa yang memberi keterangan. Sebelum membuat laporan, suami mangsa cuba cuba membawa masuk mangsa ke dalam balai polis bersamanya. Namun, keluarga mangsa menghalang permintaan itu kerana dikhuatiri suami mangsa akan membuat sesuatu di luar jangkaan.

• Sebaik saja selesai membuat laporan polis, Tom dilihat keluar dari balai polis tersebut kira-kira jam 8 malam. Dia terus meluru masuk ke keretanya tanpa mahu memberikan sebarang komen apabila beberapa wartawan mengajukan persoalan tentang isunya memukul si mangsa. Ketika itu, dia ditemani wartawan Utusan yang turut terlibat dengan pergaduhan tersebut.

• Rakan media yang ada tidak berputus asa. Mereka terus mengajukan beberapa soalan sewaktu Tom berada di dalam kereta.

• Akhirnya selepas berunding, Tom bersetuju untuk ditemuramah wartawan dan mengajak semua rakan wartawan ke kawasan lain yang mana di situ suami mangsa dan rakannya yang lain sedang menunggunya.

• Pun begitu, Tom secara tiba-tiba berubah fikiran dan tidak mahu memberikan sebarang penjelasan selepas beberapa rakannya yang kelihatan seperti kuncu samseng di situ menasihatinya supaya tidak berbuat demikian.

tom mystarzlg

tom mystarzlg

tom mystarzlg

tom mystarzlg

tom mystarzlg

tom mystarzlg

tom mystarzlg

tom mystarzlg

tom mystarzlg

270 responses to Kronologi Pergaduhan Tom Dan Keluarga Mangsa

  1. nisa says:

    mcm2…

    • setangondol says:

      aku tak bleh tgok muke si tom ni la…
      muke mcm pukimak…!! kpd peminat sini hiburan tahanair jng support artis mcm ni… biar die merempat tepi jalan!!

    • ciklopes says:

      hahaha tgh sengsara kena belasah pun nak pakai BULU MATE PELESU KEEe?

      • the cleaner says:

        aku rasa komen ni bodoh,
        dia pakai bulu mata sebelum kena pukul la..
        takkan waktu org nak pukul dia tu, dia nak minta izin
        buang bulu mata dulu..
        gilos!!

        cleaner um!!

        • unwanted says:

          ha3. aku stuju.
          bukannya dia tahu dia nk kena pukul..:)

        • kak onah..... says:

          nama pun palsu… dah tau nak jumpa family mangsa tu nak settle pakai seluar pendek lagi….

          camtu le gayanya artis … yang dipuja oleh orang melayu kita……

          buat malu orang taiping aje…. aduh !

        • chela says:

          Ko bajet bulu mata palsu tu tak tercabut kalau dah kene belasah macam tu? ko ingat pakai gam gajah ke? Aku rasa ko tak tau pasal mekap, jangan cakap banyak dowh!!! Kalau dia pakai bulu mata palsu tu sebelom kene, kompem2 bulu mata tuh dah jatuh…tah hape2 la…

          ni maknanya dia pakai lepas kene belasah la…nak komen tuh kaji dulu…jangan sesedap cakap org bodoh!

      • dunnowho says:

        HAISHHHH..KLAU DPT KT TGN AKU LAR BDK TOM NEHHH!!!!! GRRRRRRR…..KLAU DIE BOLE BRNYAWE LG,DA KIRE BAEK DN BRSYUKOR..AKU X BG MUKE DH..AKU RS LG ELOK POLIS SIMPAN JEK TOM NI DLM LOKAP SBLM PUBLIC LAK KEJEKN DIE..HAKTUHHH!!

        • wth says:

          belum tau whole story dah jatuhkan hukum.. sapa yg bodoh ni?

        • miss_pinky says:

          pakaian da mcm sundal da,ngan sua pendek sume.
          pdn muke.
          haaha,kalo xslh,org xkn pkol die suke2.

        • nuri says:

          btol3 pakaian pun dah mcm jalang.. mmg perangai dia sah jalang!
          tgk muke bini dia mcm innocent jek..

        • aku laa says:

          wehh.. dlm murai dh abeh tunjuk sumer msg si TOMSIAL nih.. xyah laa nak kate x salah lagikk… pirahhhhhh… tongong!!!

      • KehKeh says:

        Mr A: Kuang aja kau Tom…
        Tom: Korang nak pukul aku ke? Kejap2, aku nak bukak bulu mata jap…

        Ahheheee..

    • kicap says:

      aku rase mulut die cm cibai kot..kalo x org x belasah mcm tu

  2. Rara says:

    AKU BENCI TOM…SEBENCI2NYA…KEJI PUNYA POMPUAN!!!

    • babyface says:

      Kan da nampak sangat….baby rase laki mangse 2 ugut bini dier r kat melodi…ntah2 ugut something yang wat mangsa takut nak bagitau kebenaran….ya alllah…celaka tol tom nie..kan statement kat atas cakap si celaka ni jpe jantan sial 2 n the geng after fight…memang celaka dorang niew…si mangsa plak xpayah r nak dijage hubungan ngan jantan sial cam 2….tinggalkan je…1 ari nanti mesti tuhan bagi balasan kat dorang…lebih baik jd jande dari idup trseksa cam 2…

  3. tom abg saufi says:

    pening la baca kronologi nih..

    • nasha sofea says:

      x faham …pasal ape bergaduh tu!

      • jane says:

        betul la langsung tak paham ape citer dia yg sebenarnya…. sape org jahat sape org baik… tak pahammmmmmmnye…..confuis……

        • nanianne says:

          btol2… xfhm… ble nk dpt taw citer sbnr nih?sape btol, sape salah?

        • saya pun tak faham. hihi..

        • BumbleBee says:

          sape salah sape betul…aku x pedulik. Aku geram kt Melodi TV3. Suker sgt masuk cmpur hal org, jd tali barut, tukang panas-panaskan cter. Pastu biler dh panas, diorg hilang ntah ke mana xmo bertanggungjawab….ape kes?

          TV3 especially melodi dh x bleh percaya. Buat program semata-mata utk kejar rating …hampeh~

        • rosh says:

          tunggu jer sape yg benar sape yg salah…
          lagipun kite skdr mbaca apa yg di paparkan…
          hakikat sbnrnya kita tak tau…

        • ............................ anti tv3 suku says:

          dah nama tv3 suku tgk le lagi….. bukan tak tau…. berita pun tak betul …… kalau politik lagi le… hampeh…. tahniah Dato Farid Redzuan…. ha! ha!

    • nuri says:

      apa yg peningnyer? ko yg tak paham kot..

      • caldina says:

        Melodi mana ada kat situ… ko x baca abis2 ke de?
        tapi burok benor muka si TOM ni.. tapak kaki aku lagi cantik.

  4. Leo says:

    ape kes ni…? panjangnye kronologi…

    • tak kesah says:

      kisah balasan dunia yg ditunjukan oleh Nya (yg Esa) pd mereka yg terbabit…. tu baru sikit……….

  5. pinkSLAYER says:

    perempuan xtau malu ;s

  6. mamamia says:

    dahla xbrape laku jdk artis,buat hal pulak…msti dia affair dgn lelaki tu.kalo tak,xkanla sume ni bole jadik.insafla wahai artis suam2 kuku.pulanglah ke pangkal jalan….

    • aku baru knal minah bernama TOM says:

      sblom nie aku x knal langsung minah nie..sejak kes sialan nie kuar,bru la aku tau sapa TOM….lepas nie pemes la kau ye TOM….pemes dengan cita keji kau tuh….

      • JersiNo20 says:

        smalam ak nengok keynote kt astro ader lak minah nih..meluat aku!apsal la bg job kt dier, bio die mti kbuloq!!

  7. Ambik ko tom..len kali, balasan Tuhan tu ada, tak perlu tunggu kat akhirat…kat dunia ni pon dah dapat sedas dua…

    P/S: muka sama padan je dgn perangai…

    • setangondol says:

      klu aku jumpe tom ngan lelaki tak gune tu (suami mangsa) ckp byk tak de, langgar je ngan kete… Tom muke mcm lahanat… ada hati nk jd artis??? mcm ni ke nk jd artis…

      • ??? says:

        ish ish tom lebih baik ko cepat2 bertaubat dari ape yg saye nmpk bala akan menimpa kau lebih DAHSYAT lagi…

        • wth says:

          lelaki yg pukul perempuan tu bagus sgt la? apa bezanya dia ngan x-bf tom tu? sama je semua.. better masuk lokap..

        • FASHA_SANDHA NIH! says:

          apahal lak wth ni..dr td asik sokong tom..sedara ko ke?

        • jenna says:

          he he sedara angkat la tuuu

        • pape jeh says:

          yela..aku pn sokong wth..tom salah xsalah tu aku xtaw laa..
          tpi xmanis laa ye..kaum2 adam ni..pukul pompuan ye..
          cantik sgt laa tuu..xkira keji ke ape..laki still xleh pukul pompuan..kau ni pon btol jgk..skolah agama ke x?
          biarlah tuhan yg balas dosa tom..yg korang ni dok pdn2 muka..korang xpnah buat salah ke?pdn2 muke kat org tuhan balas setimpal baru taw..
          mmg laa muke die cm haram aku pon tgk muke die agk terencat sekejap..dah tuahn buat muka dia mcm tuu..muka kau cantik sgt?dia pki suar pendek kau pku tudung ke?ari2 kau pii masjid ke smayang?
          haa..tulaa…jaga dosa dan pahala sendiri je..amik taw boleh..tpi xyah msuk cmpur..tuhan je taw masalah diorang ni..biarpun tom tuu pangai agk setan tpi korang ape kurang nye memaki hamun org lain?
          org yg cko dan mengapi2kan pun sme…tuhan maha besar..biar die balas sendiri..yg akak2 makcik2 yg terasa pasal kes ni xpyh nk bukak mulut..jage laki korang sudah..

    • chela says:

      PAPE JEH woi,

      Ada lets cupcakes maki ke? Aku rasa dia kata AMBIK KO TOM…ko nak komen2, ko baca betol2…nak menyokong tu bajet2 la…

      Senang cakap sebab tak kena kat adik ko, mak ko, anak pompuan ko…

  8. suka2 says:

    minah belen bdk tpg ja ni…bdk air kuning smua knl sapa dia

  9. Bapak Tom says:

    Mmg anak x kenang budi, asyik rampas laki org, projek dpn bini org, gila la weh…muka mcm lori smpah

    • cici says:

      hahhha….dasat bapak tom ni…tp x sangke kan…blom jd artis da mcm ni perangai (masuk program blom boleh dipanggil artis..artis adalah bile die menyumbang pada negara mcm Siti!) muke pon memang da macam minah bohsia. patot la sapu je laki org pon. yang laki orang tu pon ada bini x reti jage ke????? pegi masuk lombong dua2 ekor tu!!

  10. elya says:

    padah ganggu suami org.. Padan muka!

    • Rin says:

      laki org tu pon x leh pakai… eloknya blasah laki tu skali..
      mmg wajar seorg abg mptahankan adik ppuan, so what!

  11. iza says:

    macam2 hal

  12. miss annur says:

    dah muka buruk, pdn ngan perangai.. pompuan x sedar diri la tu..

  13. MAK BATIN says:

    haih gle ah. da mcm gangster. ni la 1Malaysia, budi bahasa budaya kita

    • red3ye says:

      sebelom perkenal kan 1malaysia pon ade gaduh2 gak.nape time ni nak guna 1malaysia..?gile ke ape..?

      • mimi says:

        apa kaitan dgn 1malaysia neh? cuba waraskan skit

        • cikedi says:

          betul betul betul..x ada kaitan langsung dgn 1Malaysia..diri sendiri yg buat taik kaitkan 1Malaysia lakk….ingat semua org malaysia mcm tu ka haaa??

        • tak kesah says:

          Ye lah…. zaman malaya pun dah gaduh…..ini yg dikatakan org nak bercakap dai nak bercakap tp org naik tangga dia panjat lantai…..

    • dunnowho says:

      mak batin x abes skolah..tibe2 cite 1malaysia…ko phm x 1malaysia hape??ke nk aku skolahkn??kes tom ni bkn 1malaysia mak batin oi..ni kes hukum karma….ape ko bwat kt org,kt dunia gak ko dpt balik…tu seb baek brnyawe lg..klau x reti tobat aku xtaular…

      • Pemikir.... says:

        HUKUM KARMA……. itu agama hindu….Ajaran ISLAM ko tak ikut ke

      • tak kesah says:

        100% setuju… tu baru sikit Tuhan tunjukan dan harus diingat Tuhan tidak akan menganiaya hambanye melainkan hambanye senidri menjadikan dirinya dianiaya. renung2kanlah….

  14. gosipgurl_fea says:

    wow..nice…

  15. farra says:

    pntang tol aku ngn pmpn yg kcu umahtgga org len nih!

  16. lambretta says:

    dua2x x der akai…jantan bini dlm pantang….wat hal…tom lak main tom tom bak…nahh kau di bagi penumbok,,,penendang….akai tarak…peace lahhhh gaduh ne….just show org melayu ne bodo…..keluarga pompuan yg tom tu belasah pon…awat nak cengehh sgt….adik yg laki kau tu terang2x curang kau angkat kaki chow lahh dik…dari kau jd punch bag dia baik kau.,,,,,angkat kaki belahhh bina idup baru…x der makna nyer kau ada laki cam tu……

    • ascariz says:

      bapak susah nak paham ayat ko. haha

      • cici says:

        hahah aku rase paham sikit2…maksud die…bakpe pukul tom..baik belasah yang jantan tu..pastu bini die mintak cerai je;..x gune idop dgn jantan yang sah2 xde agama tuh!!!

    • akufmd says:

      aku ska part tom tom bak tu… haha…

      • kikilala says:

        ntah..aku pom pikir,baik pompuan tu mintak cerai,then balik tinggal dengan keluarga.tgk gambo rindu dan syg sesangat keluarga pompuan tu ngn anak dorang,so wtpe tunggu lagi lau dh laki layan die mcm sampah.
        ntah pape

      • pok pok says:

        ini kisah tom & jerry….sbb tu kecoh…tp semua org suka tengok

  17. ajuera says:

    Tom ni kn dh bersuami. mna suami dia?dh cerai ke?eh x paham btol la ak psl kes ni..

  18. ika says:

    klu aku jadi abg die pon terase nak tumbuk jer kan… mcm x setimpal jer luker muker tom gan aper yg die dah buat kat bini org 2… klu aku pijak kasi pecah muker die…biar cacat baru sedar diri…

  19. Zaza Muhammad says:

    memula nmpk cam nk berbincang cara elok tp mungkin ade yg pihak diprovok atau memprovok atau apa2 provok skalipun, nampaknya kena ade org luar yg tak berpihak mana2 side kena ade mase diaorg wak perbincangan tu..misalnya ustaz ke, motivator ke, kaunselor ke…. sekadar cadangan…

  20. ascariz says:

    pelik. knpe la bini die nk lindungi tom 2? dah tentu die akan duk dgn famii die psni, xduk dgn suami die. nk takot pe..len mcm je..tp ak lebih yakin y tom y salah. y suami die tu ye2 side si tom tu, pehal.nampak na skandel tu betol.

    • jay ai says:

      mmg pelik la….nape nak duduk ngan tom kalau dah terang2 laki ko ada affair ngan tom…..buat repot kena pukul…tapi bila tom2bak tu kena belasah p cover lak…. aku rasa punca masalah ni adalah suami dia…..aku rasa kalau buat drama la kisah dia org ni….pun aku tak paham jugak……

      • cici says:

        aku rase die cover sebab lepas ni die takut kene belasah lagi ngn jantan sial tu kot…yela betina tu kene pukul ngn family die..mestila die fobia sbb selalu kene belasah ngn jantan tuh!

  21. test says:

    test2

  22. GG says:

    jgn kacau suami org..

  23. muiz says:

    setelah diteliti gambar2 aksi pergaduhan yang dipaparkan, maka saya rasa tidak perlulah kita menyebelahi mana2 pihak. sebabnya …. saya tengok dah macam gangster jalanan …..

    • wth says:

      betul dua2 pihak pun cam gangster je.. memalukan melayu je..

      • ko pn same says:

        ye saye sokong..at the end of the day sume pn bangang..mana sopan dan santun bangsa melayu..yang muda yang tua sama naik hantu..yang tua patut lebih paham maruah keluarga perlu dijunjung, sebarang kepincangan dan aib keluarga perlu ditangani secara private bukan dipertontonkan ditepi jalan mcm sarkas
        memanglah marah bila anak yang ditatang dari kecik tiba2 disepak terajang oleh orang lain tapi itu bukan alasan untuk bertindak seperti samseng dikhalayak ramai dan sidang media..mana sifat malu semua yang terlibat?
        seteruk mana pn masalah boleh diselesaikan secara elok dan paling penting secara private..tiada keperluan untuk panggil sidang media as if nak mencari publisiti murahan, as if u’re proud bila nama keluarga disebut2, as if malaysia ni tiada berita lebih penting untuk dilaporkan.
        malu bila tengok bangsa melayu begini..bangsa lain berebut2 nak majukan diri, bangsa kita pulak berebut2 laki, berebut2 nak masuk tv hatta dengan berita memalukan mcm ni..

      • ????? says:

        kalu kena kat kau nk pulak aku tgk sopan santun kau… pernah ker kau rasa apa diaorg rasa, ahli keluarga sendiri yg kau kenal dari kecik, dulu kat rumah nenek main kejar-2 gelak, nangis bersama kena mcm tuh….

  24. sya says:

    hehehe..tataw pa satu..huhuhuhu

  25. gosipgurl_fea says:

    jangan pilih jalan hitam~~~

  26. noni says:

    KUALA LUMPUR, 11 JULAI 2010: Sebelum ini, ramai yang tertanya-tanya siapakah juara program realiti bukan terbitan Astro yang memukul isteri orang dalam keadaan sarat mengandung. Namun ramai yang berpendapat si juara program realiti yang telah berkelakuan biadap serta kurang ajar itu adalah juara Mystar LG 3, Raja Farah Afzal Raja Ikram atau Tom, 23.

    Sungguhpun begitu, tengahari semalam, Tom telah menafikan segala tuduhan tersebut. Penafian itu telah dibuat menerusi program Melodi TV3 tengah hari semalam. Malah, dia mengakui dia adalah kakak angkat kepada mangsa pukul.

    Sebaik saja berakhir pengakuan Tom tersebut, murai.com.my menerima panggilan telefon dari keluarga mangsa yang tidak berpuas hati dengan pengakuan bintang realiti kelahiran Perak itu serta terus mengadakan sidang media tergempar untuk menjelaskan keadaan sebenar.

    Bertempat di kediaman bapa saudara mangsa di Damansara Utama kira-kira jam 3 petang, bapa mangsa iaitu Hj Ali Ibrahim, 58, bersama keluarganya yang lain sudah menanti kehadiran media untuk memberi keterangan sebenar terhadap apa yang berlaku di antara mangsa yang bernama Zaireen Sofia Abu Bakar atau Ayin, 23, bersama suaminya, Mohd Firdaus Jamil, 25.

    “Saya adalah bapa angkat kepada Ayin. Walaupun dia anak angkat, saya dan isteri telah menjaga sejak dia berusia 1 hari lagi. Ibu dan bapanya masih ada tetapi mereka sudah tidak bersama lagi. Malah, Ayin sendiri tak pernah tahu siapa mereka. Bagaimanapun, dia pernah berjumpa adik beradik kandungnya yang lain tetapi tidak mengetahui mereka mempunyai pertalian darah.

    “Untuk pengetahuan semua, Ayin dan suaminya sudah 2 tahun berkahwin. Kami bukannya tidak menyukai suaminya dan langsung tidak ada masalah dengan dia. Kami kenal benar siapa dia (suami mangsa). Dia adalah bekas askar dan pernah ada masalah dengan dadah. Polis siap pernah datang cari dia dia di rumah kami sehingga dia terpaksa menyorok di rumah kami.

    “Saya juga rapat dengan bapa mentua anak saya. Terus-terang saya katakan, bapa dia sendiri pun sudah tidak tahan dengan perangai anaknya itu. Selepas dia berkahwin dengan anak saya, kehidupan mereka jenis jadi tak tentu arah. Asyik berpindah randah. Sebabnya, saya diberitahu dia tidak mempunyai pekerjaam yang tetap dan semasa anak saya mengandung, anak saya yang bekerja mencari rezeki untuk sara kehidupan rumahtangga mereka,” katanya.

    Bercerita tentang kes anaknya dipukul, Ali mengatakan segalanya berpunca dari kes bapa menantunya yang memarahi suami anaknya itu.

    “Lepas kena marah oleh bapanya, menantu saya terus bawa anak saya lari ke KL. Masa dia lari tu, famili tak tahu apa-apa. Dan, sejak dia lari juga, kami langsung tak tahu apa-apa berita tentang dia. Disebabkan risau, kami terus buat laporan polis. Laporan polis itu dibuat selepas 2 minggu ketiadaannya. Waktu itu, anak saya tengah sarat mengandung lagi.

    “Waktu tu kami memang tak tahu nak cari mereka di mana. Tiba-tiba saya dapat tahu anak saya di pukul suami dia dan Tom. Mesej berupa SMS itu adalah mesej di hantar anak saya kepada bapa mentuanya. Mesej itu dihantar dengan tujuan untuk mendapatkan pertolongan. Malah, dalam kiriman SMS yang kedua, anak saya mengadu bahawa suaminya telah tidur sekatil dengan Tom di depan mata anak saya sendiri.

    “Keadaan anak saya ketika ini sekejap baik dan sekejap tak okay. Saya rasa dia dalam dilema serta trauma. Masa kejadian itu, saya dapat tahu, mereka menyewa sebuah bilik yang disewa suaminya dengan seorang teman. Kami hanya diberitahu alamat rumah tersebut adalah di Blok A, Tingkat 16 di Danau Kota. Kami sekeluarga pergi mencarin tapi tidak menjumpainya. Lepas tu, kami dapat panggilan dari Ayin bahawa dia sedang lari dari suaminya. Apabila saya cuba nak pergi menyelamatkan anak saya, saya telah dihalang puila oleh kuncu-kuncu dari pihak menantu saya,” jelasnya.

    Berikutan kejadian itu, keluarga mangsa telah membuat laporan pada 27 Jun 2010 kerana bimbang akan keselamatan anaknya itu. Pun begitu, keadaan menjadi semakin rumit apabila Tom yang diketahui keluarga memang ada berkawan rapat dengan suami mangsa telah berperang mesej di laman myspace dengan adik mangsa Nur Umirah Ali.

    Malah, penyanyi ini telah menghantar SMS berbentuk ugutan kepada Umirah sehingga membuatkan keluarga mangsa semakin bimbang. Jangan lupa baca pengakuan Umirah terhadap Tom dalam laporan seterusnya.

    Jangan lupa menonton Gala TV di Astro Awani 501 pada jam 3.30 hari ini untuk mengetahui pengakaun pihak keluarga mangsa.

    SUMBER.MURAI.COM

  27. Cube says:

    Haaa…Noni…barulah faham! ish…yg suaminye pun…memang sirehlah! Yang artis tu pun….hmmmm…hampeh! Senang ckp padan muka kena lepuk!!!!

  28. Tom??…ingat Tom Cruise tadi huhu

  29. Jay Ar says:

    kite semua geram dengan apa yg tom lakukan, tpi apa yg boleh kite lakukan…?
    MULAI SEKARANG KITA SEMUA PULAUKAN DIAAAA….!

    • ida says:

      betol2…pulaukan jer…. biase r artis baru nak naaek… baru juare and popular sket dah blagak… jadi artis malaysia bukan kayer sgt pon mcm bollywod or hollywood…. kesian….laen kali blaja tggi2.. sket..

  30. TOMBAK says:

    Tu la akibatnye x de keje cari psl..muhasabah diri..la.. tombak x menyebelahi mna2 pihak..cuma tombak nmpk jels kedua2 pihk brtindk kureng bijakkk…wei pi ngaji sekolah pondok lg baguih..wt malu org melayu jer..

    • iza says:

      bagi saya kalau kita berada ditempat family mangsa kita pun akan mengambil tindakan yg serupa tambahan pula ada unsur2 gensterism ckit. kalau saya pun mungkin lagi teruk kena c tom nagn laki mangsa dikerjakan. tapi apa2 pun inilah gambaran artis kita sudah tidak ada moral lagi mungkin hanya segelintir aje yg ada nilai murni. jadi moralnya x usah duk galakkan ank2 ceburi industri ni….

  31. miss hollowgirl says:

    kepada tom a.k.a ,angah and hulk..tolong jangan malukan org taman kuningsari boleh tak.wat malu org kampung je la..tom tu mmg dr sekolah memang suka memalukan diri dia..kepada angah and hulk jgn la nk cr glemer smp gambar korang terpampang dengan cara mcm ni..aduhhh btul2 memalukan la..

    • spy says:

      betul tuh…malukan org kuningsari jer..for hulk better u jaga saja rumahtangga sendiri drpd sibuk2kan diri tuk uruskan masalah kawan awak tu.. kalau kita xperfect and famili sendiri x bahgia camner nak bantu keluarga org lain… kita dok ckp bong-bang2 tp haprak… i thing sama jer awak ngan angah tu..

      • miss hollowgirl says:

        btul tu spy..hulk dgn angah tu mmg prangai lebih kurang sama je dengan tom tu..sbb tu la leh jd mcm ni..buat malu pakcik yaacob and pakcik jamil..ank jd glemer sbb sibuk hal rumah tangga org..huhu!

  32. noni says:

    ermm semua org sukar nak sabar bile ahli kelurga kene cam tuee….kalu kene dekat adik, kakak n ahli kelurga kite,,,,ape perasaaan kite…mampu ke nak tahan perasaan marah??bukan menimpa ahli keluarga kite pun…kite da rase geram…kalu kene kat batang hidung sndiri,,,,agak2 leh ke tahan sabar??

  33. RiceBunny says:

    Apparaa!!! Mamat macam tu pun dijadikan rebutan. Kalau dah sampai suami bersetubuh dengan pompuan lain depan mata pas tu siap pukul2 lagi, buat apa ikut suami macam tu lari ke KL? Tinggal jer la kat rumah Mak Ayah, wat laporan polis dan laporan ke jabatan agama Islam, get a lawyer, SAMAN suami si kaki pukul ni. Ini tidak….both women are TOTALLY DESPERATE. Bertindaklah ikut logik dan akal fikiran, bukan melulu ikut perasaan.
    note: Kalau kat United States, dah lama mamat kaki pukul ni merengkok dalam penjara. Not only that, semua harta dia (kalau adalah) jatuh kat isteri dia yg sarat mengadung tu….kiranya isteri dia tu boleh saman berjuta-juta lemon lah! Not only that, she can also saman TOM. Kalau Tok Ti boleh saman menyaman kenapa pula mangsa tak boleh?

    • random says:

      american laws are very flawed. takpayah la ikut diorg. macam maria tu, ntah pape.

      although in this case, si suami memang patut menerima hukuman seteruk-teruknya.

      • lat says:

        aku sokong tu malaysia punya law ngan us punya law tak leh nak sama nak saman pakai lah law malaysia

    • akufmd says:

      klu smua berbalik pd pegangan agama, cnfirm x jd mcm ni… x kira undang2 mn pn, klu da x dpatuhi, smua bley jd giler..

    • sWeEtDaRLinG says:

      berat mata memandang, berat lagi bahu memikulnya…
      tahu tak kamu, apa perasaan seorang ibu yang baru melahirkan anak, apatah lagi anak yang sulong…

      ibu itu akan mengenangkan apa akan terjadi pada nasib anaknya kelak, dan berharap satu sinar baru yang akan hadir apabila bapanya melihat wajah suci anaknya..

      Berharap agar bapa bayi itu, dapat berubah perangai dan mulakan hidup baru, walaupun ibu tu sedar, itu cuma angan2 kosong, tp tetap akan menaruh harapan demi anak yang tersayang…

      faham ke tak ni? dah bunga2 dah bahasa aku

  34. unwanted says:

    pada pandangan aku la.
    bila aku tengok kepada kesemua masalah ini..
    aku nampak semuanya berpunca daripada SUAMI mangsa..
    suami mangsa tu mmg bermasalah..
    ditambah lagi kehadiran tom pula.
    umpama menyimbah minyak ke dalam api la..

    • Rin says:

      TEPAT!

    • RiceBunny says:

      Good point! Bukankah lelaki/suami tu ketua keluarga? Berpunca pada suami yg tak senonoh ni, kaki pukul, is teri tgh sarat mengandung pi gatal ngan pompuan lain, berzina etc. Jabatan Agama Islam needs to get involve in this case.

      • Mrs Z says:

        Setuju dgn pandangan Unwanted. Semuanya berpunca dari SUAMI mangsa. Yang saya musykil, si isteri malang tu tak boleh berdikari sendiri ke? kenapa mesti hadap lagi suami jahanam tu? Lebih baik tuntut fasakh, mulakan hidup baru tanpa suami syaitan macam tu. Kalau dia dipihak benar, insyallah Allah akan beri sinar baru. Dia kan masih muda lagi. Biarkan syaitan tu ‘bahagia’ dgn perempuan muka longkang macam Tom tu. Mmg kedua2nya sesuai sgt.

  35. enya says:

    hello CIK TOM sedarlah diri awak..
    dh la mukax senonoh
    perangai juga senonoh
    jgn nak musnahkan rumahtangga orang

  36. jeri says:

    what the ***k

  37. Zaza Gabor says:

    Seb baik tak mampos kne lepok ha ha ha…

  38. cerry says:

    hahahahahahaha…

    DRAMA gile~

  39. orang malaysia says:

    Haiyaaaaa..manyak susah woooo…ini macambenda pun ada..manyak samseng la ini TOM..kasi tutup buku la ini jalang..balu menang sudah ala mcm2 kntlovesi..kalo jemput dia nyanyi dalam function..mati oooo sume olang datang kena pukul..haiyooooo..ini pempuan aaaaa spm pun talak la aku lasa..oi TOM and konco2..lu olang jadi jaguh kampung sudah la..x payah la nak tnjuk hebat..pmpn mengandung pun lu pukul ka..haiyaaaa..bikin malu la gaduh pasal laki..lu haaa TOM lu memang talak taste..J**** desperate kah..mat pit pun lu suka ker..wa ingat laki hebat..datok ker,tan sri ker ROPENYE mat pit..lu ni TOM..muka talak cntik..kasi simpan kat perak dalam lata kijang sana..aku x suka la ini TOM..banned je la terus dia..jgn la sokong dia as artis malaysia..

  40. Nana says:

    Patutnya tak payah pukul tom. Sbb esok lusa dia bleh dakwa balik org2 yg pukul dia memandangkan dah ada bukti gambar. dia pukul bini org tu takda bukti. cemana tu? Aku xdelah nak kata undang2 kat malaysia ni x adil ke. Tapi boleh piker sendiri lah. Sedangkan ada mamat yg pukul org lain smpi mati sbb org tu kacau mak dia pun boleh kena penjara seumur idup, apetah lagi pukul beramai2 mcm ni. Kenalah bersabar, bwk berbincang elok2. Sbg org muslim kan. aku x backing sape2 eh. kalau dari awal dah kena sepak terajang dgn laki sendiri, knp kau x blah awal2. aku pun pening dgn kronologi dan kenapa diorg gaduh tu.

    • rin says:

      betuii pihak kat tom lerr cete ni pi pukui buat pa?..blkg hri kene saman haaa tu lg byk bukti…ingat panas die jerk x fikiaq pjg

  41. amy says:

    masyallah….jgn terus menghukum…kita baru dngr crita sebelah pihak je…dngr lah penjelasan dari pihak yg satu lg…x pasti lg mane satu yg benar.sape2 pn blh putar belitkan cerita.tp melalui crita ni mcm dpt rasakan ada sesuatu yg x kena n mcm berlaku salahfaham.x perlulah korg memaki hamun org.cuba korg bygkn klau kuarge korg plk kat tmpt tom?

    • aku says:

      ermm.. aku ras, aku dah dengar alasan dari pihak tom.. biasalah artis.. of cos ada kuasa melindungi diri dengan wat sidang media.. apepun kalu dah kebas laki orang, pompuan jenis ape lah ni.. su***l…

  42. oren says:

    ape la korang ni nk maki2.. Tk baik la buat mcm tu..kan diorg manusia biasa yg tk lari dari mlakukn kesilapan..kita doakn la supaya tom,suami,mangsa serta keluarga diorg mdapat rahmat dr Allah..amin..maybe ada sebab mengapa perkara ni berlaku.. Fikir2 kn la…

  43. […] Sumber artikel penuh di : Beautiful Nara […]

  44. AMZ says:

    muka mcm sial..mmg perangai pun mcm sial..aku xpernah kenal dia ni..rasanya org2 mcm dia je kot yg vote dia dulu di MSLG..igt2 mati la TOM..

  45. mimie says:

    ish tom nie..muka dah la buruk gila..kalau aku dah aku seret muka dia kat tar jalan tue..baru padan muka..ish yg bini dia yg baru beranak tue nk peluk2 lak betina tue dri di pukul wat pe..biarla dia kna belasah sampai tercabut sume gigi n tak leh nk bohong2 dah!!! cit!

  46. Pynkyf says:

    tak paham… kalau tom tu nak sangat dgn si laki Ayin tu, biar jelah. Ayin patut mintak cerai je, buat ape ade suami yg hisap dadah, abusive and jobless macam tu?

    Kita sbg wanita kena tahu menilai antara yg baik dan buruk dan sgt jelas di sini suami Ayin adalah benda buruk maka harus buang je dalam tong sampah.

  47. […] Kronologi Pergaduhan Tom Dan Keluarga Mangsa (70) […]

  48. aku says:

    ingtlah tom. ko mmg boleh berdalih mase kat dunia ni.. kat akhirat nanti tau ar.. kalu kau pompuan yng baik.. ko takkan ganggu umah tangga orang, ko takkan sanggup pukul pompuan yng mengandung..
    kesian ayien.. opcos sepanjng mengandung dn pantang idup dalam tekanan.. tinggalkn jelah laki dayus mcm 2.. lelaki mcm ni mmg sesuai ngan orang mcm tom…
    semoga Nur Kasih dapat membela nasib ibu dia satu hari nanti..

  49. Fact-oriented Person says:

    Hmmm..what should I say regarding this ridiculous incident? I’d say..this is outrageously crazy.

    I’m not interested to know more about them, so I’m outta here.

  50. danny says:

    sumpah aku pun pening
    lantak korang la
    gaduh ke apa
    i got nothing to lose… yeah….

  51. lalaland says:

    kalo aku lah kan, bkn sja pukul, tumbuk, terajang, tp simbah asid trus kat muka tomsial ni..

  52. sham says:

    wat malu org melayu je
    puiiii

    • riza says:

      sangat setuju.. memalukan kaum melayu.. gaduh2 kat public.. dah kurang keje ke deme2 nih…

  53. Hamba Allah says:

    Gila bangang. Beautifulnara ni pun macam nak sebelah kan pihak mangsa. Kalau betul mangsa tu kena pukul dengan suami kenapa tak buat report jer. Malaysia kan ada undang-undang. Yang salah kat sini suami mangsa. Keluarga mangsa tu pun macam gelabah semacam. Nak panggil press segala. Dedahkan aib orang. Tak boleh selesai cara baik ker?…

  54. gall says:

    ksian tengok baby tuh.. merah lg.. rasanya tak abeh pantang lagi tuh dah bawak kuar.. baby yang tak berdosa pon jadi mangsa gak.. ~haih~

  55. Cik D says:

    Apa yang paling menyentuh perasaan aku adalah, melihat wajah kecil putih bersih anak mangsa – baby itu kelihatan begitu konfius dan aku rasa sangat sangat sangat sangat tidak patut dia berada di situ ketika itu – ditepi jalan, dan mendengar suara hiruk pikuk mak ayah bergaduh! Tolong la weiii…korang nak bergaduh pun, jangan diheret sikecil itu!

    • tlg paham says:

      cik d : dah dikatakan yg keluarga mangsa spptutnya jumpa di rumah sbb nk jumpa anak mereka dan cucu .tp c tom minta untuk berjumpa d public. tom yg minta mcm tu.

  56. UMIE ALIF ALYAA says:

    AKU BENGANG….AKU TAK FAHAM..BODOH PUNYA CERITA

  57. cath zee says:

    eee..ade gak betina mcm tu yer..jap2…apesal salahkan BN nie, aku tk phm tol la dak2 nie…ko nak salahkan org yg tulis maklumat…nk lebih g tnye tom sendiri la

  58. natts says:

    ALLAH MAHA MENGETAHUI…doakan yang terbaik untuk semua..

  59. cikedi says:

    dah..dah….kita jgn baca dah kisah ini…hanya akan menggilakan kita saja dgn org2 gila ini….mcm2 cerita yg memusingkan…biarkan mereka gila sesama mereka….huhuhuhuhuhu

  60. it's me says:

    ish… aku pantang betul ada betina yg mcm nih!!
    ayin… angkat kaki blahlah.. apa nak di tunggu lagi laki mcm tu?? biar je dia dgn tom.. laki ko tu tgh goyang kaki sbb duit tom blm habis lagi.. tunggu bila dah kering nanti.. jd punch bag jugak.. sbb sekali angkat tangan dgn pompuan.. benda tu nnt dah jd makanan harian.. yg laki ni nama je mulia.. perangai cam gampang!
    ayin.. demi nur kasih.. tinggalkan jelah laki mcm tu?? mcm tu ke contoh ketua keluarga? yg nak di jadikan contoh utk nur kasih?? oh please… bwk baby tu jauh dr hidup BAPAK dia!

  61. insan says:

    ye lah….x paham tul …panjang sgt…yg tulis tu..satu2…cube terang btul2…berpusing2 cite…adoiyai…pembaca ni xnak bc panjang lebar ni..dia nak th kesudahannya trus…nak th pe kes..sape salah n sape btul…abg nara betul kan….okeyyy

  62. cikedi says:

    sian kat baby tuuuu..ishh….

  63. noly says:

    rasanya memang tom n laki ayin tu main depan dia sebab dia tgh sarat ngandung jadi dia sebat la tom..aku rasa lebih baik belasah laki tu yang kurang ajar nak makpos ..

  64. safi says:

    mmg pompuan jalang betul ko ni TOM TOM bAk….baik lagi ati TOM N JERRY tu…ko ni mmg tahap lahanat….mmg dasar TUTTTTTTTTTTTT….

  65. bdk baik says:

    prangai tom nie sbji mcm bintang…xde otak pnye org..mcm sial..semoga ko nie dlaknat oleh allah…n jantan tu sme…korng bdua nie elok dbunuh je…settle la mslh…aku doa kn biar la wife jantan tu tenang utk tempuh dugaan nie..tom tu rupe pn dh mcm bontot kuali je aku tgk…

  66. irischa says:

    bg saya la,tiga2 pun salah dlm kes ni..
    1)paling salah..ialah lelaki 2..diala punca masalah ini tercetus..dia x layak jd suami,ayah,anak dn kwn yg baik dlm realiti ni.
    2)jga bersalah adalah si isteri tu..dah tau perangi lelaki tu mcm tu..nak juga buat laki..tinggalkn jer lelaki yg mcm..klu fasak cerai mesti mahkamah luluskan..tak mati pun klu tak ada laki mcm tu..
    3)turut bersalah si tom ni jgkla..klu betulla spt yg di laporkn..dialah paling bersalah disisi Allah SWT..alllahualam..

  67. adeknowray says:

    tom salah sbb ader hub dgn suami tu n pukul isterinya. suami ayin pun salah sbb ader hubungan lain n pukul2 isterinya. Ayin pun salah sbb back up suami n tom. even kt Melodi pun pura2 bahagia. spatutnya dia x perlu takut nk pertahankan hak dia. dah sah2 laki awk tu x betul, nape takut sgt kena tinggal dgn laki yg kaki pukul tu? Mak ayah ader… Mereka mesti nk yg terbaik utk kiter. Tak yah takut kehilangan laki yg xhargai kiter sbb kiter ada keluarga yg sentiasa ada disisi kita. ni pendapat saya la… suma ader salah masing2

  68. AB says:

    ish3x…samseng tul betina ne..yg jantan tu pun same…tunggulah balasan tuhan….a’a..tul cikedi…sian bayi tu…ibunya pun sian…masih dlm pantang…ish! geram tol!

  69. ubi says:

    BAGI AKU SUME XSALAH.SUAMI ,ISTERI DAN TOM X SALAH.YANG SALAH IALAH SETAN DAN HAWA NAFSU.SEPATUTNYA KITA PERANGI SETAN HABIS-HABISAN.BUKANKAH SETAN IBLIS TELAH BERJANJI AKAN MEMECAH BELAHKAN CUCU NABI ADAM SEHINGGA KIAMAT…

    • FASHA_SANDHA NIH! says:

      kihkihkih…kelakar…ko ubi ms kena hisab kat akhirat sok, ko ckp la yg dosa2 prnh ko buat tu, bkn ko yg salah, tapi setan yg salah..hahaha..komen paling lawak yg aku prnh baca….hahaha

      • tak kesah says:

        ubi… ubi… ko lg salah Allah dah berikan akal fikiran ngape tak digunakan kelebihan yg Allah berikan utk memerangi setan dan nafsu… sebaik2 kejadian adalah manusia yg berakal dan seburuk2 manusia adalah yg tak menggunakan akal………

    • wak kordi says:

      ko makan ubi banyak sgt ni. tu pasal angin masuk kepala.

      • alieh says:

        kelakar betol ko ni wak..name ko pn klkr…hilang stress aku dgn citer tomtombak hahahaaahh

  70. Lil' Princess says:

    Semua manusia melakukn kesilapan? Ye mmg btl, tp ni dosa zina tau…tuntut fasakh la Ayin, klu berterusan ngan Mat Pit tu dibimbangi Ayin & Nur Kasih pn diheret sama plak nti…Nau’zubillah.

  71. nuri says:

    test

  72. Reena says:

    Kesian baby tu..tak pasal2 kena hangkut sama. Yg si Ayin ni pun, yg ko nak backing si tom tu pahal? Kalau takut kena blasah dgn laki ko, dok la dgn mak bapak yg dah tentu jaga ko. Skalipun parents angkat, stil kena respect pasal dari umur 1 hari si ayin ni dibela. Kita mmg kena taat pada suami tapi kenalah pada tempatnya. Patut ke taat kalau suami suruh terlibat dgn maksiat?

    • apa2 ajer says:

      Itu lah pasal… Bila tom kene belasah.. dia pulak memandai2 pegi backing si tom ni.. konon takut kene pukul ngan laki dia… Kalau dah takut sgt ngan laki tak yah lah buat sidang media… mintak jer nasihat dari pejabat agama.. Orang Pejabat agama boleh bantu kalau mengadu kt dorang.. takkan itu pun nk kena ajar…

    • seri wangi says:

      dia sayang laki dia le… susah nak paham org pmpuan ni.. ada yg syg suami smpai sggup menderita.. makn hati… klu dia x syg suami cam ne leh ikut suami duk umh si tom.. lain le dia jns open minded… x kisah…. tapi aku yakin… pasti tom kena kwen nga laki ni.. klu x mat salleh je nak dia nnti.. hehehee

  73. nuri says:

    Nape la si tom cm2 ek.. sian… x de naluri wanita ke..

  74. fast says:

    alah..tgk muka pun tau jht..xpyh nk ckp byk lah..si mangsa tu..cerai je lah dgn laki dia.x mati pun kalau xde laki camtu….huh

  75. PalaPalaPANDA says:

    apa pentingnya cerita ini utk pembangunan negara?? ada kah mereka semua ini adalah tokoh² penting yg boleh memakmurkan negara sehingga menjadi pemes??

    • rin says:

      betoi2 wat menyemak jerk..bdk2 sekolah bca paper hilang akai terus..

    • alieh says:

      hahahha ni satu lagi statement yg wt aku gelak eras perut…tgh org dok series borak psl tomtombak,dia p crita pembngunan negara..hahahha lawak2..hahhahaha

  76. ayu says:

    setuju….tp aku rasa laki tu tak kan lepaskan bini dia mcm tu saja.siap ada kuncu2 samseng lagi.mestilah bini dia takut kena pukul.lagi2 kalau ugut yang melibatkan anak.laki ni pun tak sedar diri.ingatlah Allah Taala yang paling berkuasa di dunia ni..Bawak2 bertaubatla!

  77. mrs deco says:

    sangat pelik, kalau kata tom salah, yang bini lelaki tu beriya2 nak gi peluk masa dia jatuh tu napa? takot? kalau aku lah, dah tak masuk campor dah. tu dah kira balasan pada perbuatan dia yang tido dengan suami aku. gambar kat atas tu yang tom pun beria2 peluk bini dia tu napa? haih, mana kesahihan crita ni? sapa yang salah sebenarnya kat sini…rasanya…

    1. laki bini tu g tumpang umah tom ni napa?
    2. bini tu plak boleh stuju nak tumpang bekas awek laki hang punyer umah tanpa memikirkan kesan dan akibat yang bakal berlaku tu napa?
    3. yang si tom ni pulak, mentang mentang bini dia ngandung tak leh nak bagi nafkah kepuasan kat laki dia, jangan lah ko pulak besar hati nak bg sumbangan batin ko tuh…
    4. pada aku semua dalam hal ni salah, yang sebelah pihak tak sedar diri menumpang yang sebelah pihak lagi tak sedar diri bagi tumpang…

  78. Joe says:

    Semasa Tom jatuh rebah ke jalan raya selepas dipukul, mangsa yang bersama keluarganya terus berlari menuju ke arah Tom dan memeluk Tom untuk melindungi Tom dari dipukul terus. Difahamkan mangsa berbuat demikian kerana bimbang dia akan menjadi mangsa pukul suaminya dengan Tom lagi.???

    • kikilala says:

      bodo kan statmen ni…baik mati je la lau dh sampai begitu sekali takutnya dia pada tom dan somi.

      • chiara says:

        maybe nak elak dari kes makin berat…apepun tgu jelah bende yg betul akan terkeluar nnt

        • miera says:

          kalo aku laa kan jadi mangsa tu…tak koser nak pi pelok2 tom tu…kalo betol la tom tu jahat sgt…aku biarkan dia kena hempok tmbh2 family mmber ada keliling…ape nak takut..
          yg lagi satu, tom tu apsal nak nyibok hal family org lain…cari nahas namanya…kan dah kena sebijik…tak pasal2 je…
          kesimpulannya…dua2 pn salah..dua2 pn tak betol…drama drama..

  79. cili says:

    udah ler huduh. perangai pun sama jerk huduh. betina jahat!

  80. ini masalah keluarga orang…kita semua baik diam dan ambik iktibar…tapi aku sangat kesian kat baby tu…emm nauzubillah…

    • ainurcahaya says:

      aku setuju ngan nko.aku kesian kat baby kecik tuh…kecik2 lagi keluarga dah jadik camnih…sian dia…yang jadik mangsanya nanti baby nih……

  81. ~daknakaltomey~ says:

    uish…panjang tul kronologi dia niey…citer tom niey lg hangat dr citer fasha

  82. tuperware says:

    TOM dah pasti SALAH-kacau suami org-lagi ke nk menegak benang yg basah?
    SUAMI tu pulak sah2 berdosa besar- isteri teraniaya, dipukul dibelasah kalau tak ikut cakap dia, dah kahwin buat la cara kahwin
    ISTERI tu pulak macam bengong jer tak tau hak ke tlampau sayang kat suami sampai bodoh sgt ikut jeerrrrr telunjuk wpun suami/tom tidur sama?
    Hai toommmm..dah tak laku sangat keerrrr? BUSUK!

  83. Pretty says:

    padan muko Tom,, Puas Ati kami…… leh blah……

    • lasagna says:

      mmg padan muker, patutnye tonyoh je muker tom kt tar jln tu kn….mangkuk jamban tul……

  84. ika says:

    hulk tu mesti yang pkai cap bju itam tu kaan..ex tentera..oh jejaka idaman melaya cam jejai gk..hoho

  85. Y says:

    aku pelikla pehal si TOM n si SUAMI pompuan tue tinggal serumah ek?n nape si LAKI tue tunggu si TOM kt tempat lain tp xplak tggu BINI dia sendiri?LAKI nie dayus la…TOM nie plak cm prempuan xde harga diri,klu iye nk kt laki pompuan tue sekalipun xpyhla nk tinggal sebumbung, yg si ISTERI agak2la nk jd isteri mithali sekalipun,jgnla smpai kaki laki tue naik kemuka still nk sembah sujud dia lg….teruk gilerla cerita korang bertiga,si baby kecik tue pun jd mangsa,xpasal2 dia terlibat dlm cerita nie, klu korang bertiga dh xtau malu bukak segala pekung didada dpn org ramai igt2la bdk kecik tue,xsian ke kt dia?si TOM nie aku rse bkn perempuan la,klu perempuan xkn xterdetik lgsung prasaan belas kasihan kt si ISTERI n si BABY?….aduhaiii…..

  86. basshunter says:

    birat muka ko..hahaha..amik..!!

  87. betul says:

    paling kesian dekat baby, baru berapa hari… harap baby gembira dan dpt perhatian sepenuhnya, harap ramai yg tolong2 memenuhi keperluan baby…

    • BumbleBee says:

      yes..aku sokong bab ni. Baby bru lahir…tolonglah hindarkan dia dr perbuatan2 x baik ni dr environment dia.

  88. annegirlz says:

    aku rasela tom n suami mangse tu still ade hubunganla..disebabkan itu, tom berani buat ape saje sbb suami mangsa dipihak die…kesian si mangse tu…

  89. kira_e says:

    aq suker sgt2 si tom si*l ni kena pukul..pukul jer..biar mamp*s trus..dasar betin* j*lang..sund*l…pukul ler lg..aq suker sesuker sukernyer….

  90. ecah says:

    Kalu aku jdk pompuan 2,xde mknenye nk menunggu laki mcm 2..Kaki belasah bini..Dayus!Tp 2la,sbb sygkn,lg2 husband die..Si pompuan 2 nmpk lemah jek,xtetap pendirian plak 2..Aku taw dia msh dlm pntg..Tp die kne kuat..Hanya die y bole merungkaikan ape y t’jadi..Crite ni tmbul p0n sbb dia msg bapak mertua dia..Bangkit la..k0 msh ada fmly y amex brt psl k0…Crk la suami y bnr2 menghargai ketaatan k0 sbg isteri..

    • cik joyah says:

      haah la… tak teguh pendirian…. dh kene blasah pastu org tu siap men lg depan dier… lagi mau duduk itew rumah ka!? chalo sudeyh…..

      pantang2 la…. ke pompuan neyh yg buat citer…. klu tak, takkan dier leyh back up si tom time tom kene blasah… pelek sungguh~

  91. noni says:

    kite memng senag bercakap….wife dia da pernah tinggal nga si tom n suami nyer tu…dah mcm2 kene….so bile dia nak pergi selamatkan tom dari diserang …sebb wife dia tahu,,,yg si tom nie akan buat apa saje yg boleh jejaskan keselamatan dia n family dia…so nak selamatkan diri n family terpaksa laaaa

  92. AsamGaramGula says:

    ni la dia melayu nak jadi keling. korang nak salahkan betina tu? tapi sapa yg datang duduk kat rumah betina tu oi? ada otak pikir la wahai manusia. kalau si isteri bodoh tu dengan si suami dayus tak merempat kat rumah orang masalah ni takkan timbul. skang Tom kene pukul dan ada bukti dan gambarnya.. yg si isteri bengap tu mana bukti dia kene terajang ngan si tom ni? Takat sms yg dia hantar kat bapak dia tu je? tak masuk akal. sorry la korang bg aku si isteri tu nampak sgt buat cerita tu sebab tak tetap pendirian dia. skang dah jadi kes polis kita tgk je sapa btul sapa salah

    • reality says:

      tu sbb org tom yg ugut..memang sah2 tom ni jalang..ko tak yah la nk side tomsial tu…tom tu tumpangkan ada makna..coz dia nk sex ngn jantan bodo tu!!!SANGGAP la katakan..laki dah tak da!!!!!

      • memek says:

        asam garam kena baca murai.com.. dlm tu ada facebook tom duk caci bini laki goblok tu…. adalah masalah dia org yg kita tak paham.. tapi yg psti dia org ni terbabik nga skandal seks… huuhuhuhukkk..

    • alibaba says:

      ELEH ASAMGARAMGULA Nanti kalo benda ni jadi kat ko barulah ko tau….kalo jadi kat ko atau adikberadik ko suh jer masuk kan kepala bapak ko kat lubang pukimak ko…jgn pmudahkan orang, nti aku doa ko atau adik beradik ko kena …..hahahaha

    • sizuka says:

      betul jugak yek apa yg ko ckp ni cik asam garam…yg dia pegi hulur leher sendiri buat apa ye x…x paham…

  93. mazwan says:

    alaaaa die ni mmg bohsia la… saper xkenal….kenduri ramai2…

  94. kucingebu says:

    sial la tom ni. memang sial. tak perlu untuk mempertahankan si sial muka lori sampah ni. semoga beliau dilaknat sekalian makhluk di muka bumi ini. MATI LA KAU TOM!!!

  95. 4z says:

    hahaha..

  96. bosandenganartis says:

    nama pon TOM..
    maksud KUCING JANTAN..
    padanler…….

  97. zzzzzz says:

    don judge people if we don noe whose wrong n rite..

  98. reality says:

    kalu korang nk tau,dulu tom ni pernah sekolah agama kat taiping..tp kejap je coz terlalu sosial..lgpun bapak dia tak tahan ngn perangai dia yg sosial tahap gaban..ms kat asrama tu pun,dia siap outing n mabuk2..tom ni memang JALANG!!!!

  99. alibaba says:

    babi punya betina jalang

  100. noni says:

    KUALA LUMPUR, 13 JULAI 2010: Sebelum berlakunya pergaduhan serta perang mulut yang melibatkan juara Mystar LG3, Raja Farah Afzal Raja Ikram atau Tom,23, dengan keluarga mangsa pukul pada petang Ahad lalu (11 Julai 2010) di Damansara Utama, adik mangsa iaitu Nur Umirah Ali atau Miera, 17, lebih dulu berperang SMS dengan bintang realiti ini.

    Malah, SMS yang diterima Miera daripada Tom lebih menjurus kepada SMS yang berbentuk ugutan serta caci maki. SMS itu diterima selepas dia memberikan keizinan kepada kakaknya (mangsa), Zaireen Sofia Abu Bakar atau Ayin,23 untuk menggunakan akaun ID miliiknya di laman MySpace untuk mengesan Tom yang dikatakan sering mengemas kini akaun peribadinya.

    Difahamkan tujuan mangsa berbuat demikian adalah untuk mendapatkan pengesahan daripada mulut Tom sendiri tentang hubungannya dengan suaminya. Mangsa ketika mendapat tahu bahawa Tom telah menjalinkan hubungan sulit dengan suaminya.

    Namun, tindakan Miera yang membenarkan mangsa menggunakan ID miliknya itu telah mendatangkan bahana buat dirinya. Dengan tidak semena-mena dia telah menerima panggilan daripada Tom yang marah-marah kerana menganggap dia yang berinteraksi dengan Tom di dalam MySpace tersebut.

    Selepas menerima panggilan tersebut, Miera kemudian dikatakan menerima SMS yang mengandungi kata-kata ugutan serta caci makian daripada Tom. Sejak itu, berlakulah perang SMS di antara mereka berdua. Lebih mengejutkan Mira lagi, bila Tom juga ada membuat pengakuan mempunyai hubungan dengan suami mangsa menerusi SMS tersebut.

    Apa yang pasti, disebabkan terlalu bimbangkan keselamatan dirinya dan kakaknya itu, Miera telah membuat laporan polis di Balai Polis Taiping, Perak pada 22 Jun 2010.

    Berikut adalah wawancara murai.com.my dengan Miera:

    “Sebenarnya, myspace itu adalah milik saya. Kakak saya tidak mempunyai akaun myspace. Jadi, dia minta nak gunakan myspace saya untuk berhubung dengan Tom untuk bertanya pelbagai soalan berkaitan hubungan suaminya dengan Tom.

    “Selepas kakak dan Tom berbalas komen dalam myspace, tiba-tiba saya mendapat panggilan daripada Tom pada jam 2 pagi 22 Jun lalu. Tom pesan pada saya supaya mulut jangan kurang ajar sangat. Mulanya saya tak tahu siapa yang buat panggilan itu. Bila saya tanya siapa dia, barulah dia kata dirinya adalah Tom.

    “Selepas telefon, Tom terus memberikan SMS kesat dan berbau ugutan pada saya sehinggalah abang saya bernama Anas membalas SMS itu bagi pihak saya. Disebabkan takut dan bimbang, saya terus membuat laporan polis atas tindakan Tom terhadap diri saya,” katanya.

    Dalam pada itu, mangsa juga dikatakan telah menghantar SMS berkaitan rakaman video yang disiarkan dalam program Melodi TV3. Difahamkan, segala video yang tersiar itu adalah lakonan yang terpaksa dibuat mangsa selepas menerima ugutan daripada suami mangsa dan Tom.

    Berikut adalah terjemahan SMS yang dikirim mangsa kepada Miera sebelum pengakuan melodi di siarkan semalam (Ahad, 11 Julai 2010)

    Mangsa: Miera How are you? Miera ok ke? I know u cant accept me da, but i miss u n mama so bad. A lot. Just to inform u.Ahad ni tengoklah terjah. It’s all fake. I cant be honest to myself. Miera take care ok. Now i realise apa pun, I love u n my baby more. Really2 in hurt..

    Mangsa: Aah.tgk jela. Plastik semua. Mesti Miera tak caya. Tapi muka sensed. Sekejap. Baby nangis. Ayin akan selesaikan semuanya. Ayin janji.

    Mangsa: Haha. Dia jaga Ayin? Kawan Ayin? Tengoklah dalam terjah nanti. Dia siap ngaku kakak angkat lagi…kawan baik. Kawan rapat. Isk! Tunggu je la. Just wait and see. Konfem Miera tengok miera menyirap punya.

    Mangsa: Miera percaya Ayin ke atau Tom?

    Mangsa: Mirea, jangan SMS da. Angah (panggilan untuk suaminya) dah balik. Love you.

    Berikut adalah terjemahan SMS dari mangsa kepada bapa mentuanya. SMS ini dikirimkan sebaik saja mangsa dibawa lari suaminya ke Kuala Lumpur.

    Mangsa: Mak, abah..tolong Ayin. Ayin nak balik. Angah (suami)…dia tipu Ayin mak. Hari tu Ayin terpaksa berlakon..Mak Abah, Ayin kena pukul kat sini. Tolong Ayin.

    Mangsa: Mak abah…Ayin akan minta Angah lepaskan Ayin. Ayin tak boleh hidup dengan dia (suami) dah. Cukuplah dia da tidur sekatil dengan perempuan tu (Tom) depan mata Ayin. Ayin harap Ayin tetap akan jadi anak mak dengan abah.

    (Sila ke media galeri untuk melihat bukti mesej yang dihantar Tom dalam ruangan Myspace. Anda juga boleh melihat sendiri laporan polis yang telah dibuat Miera sebaik saja menerima ugutan tersebut.)

    sumber..murai.com

  101. pascual says:

    ksiannya la baby tu…

  102. TANPA NAMA says:

    TGK MUKA DAH TAHU!!! MUKA MCM PELACUR MURAHAN…!!!! PATUT PANGGIL BETINA SIAL JEE KALU PERANGAI MCM NI….INGAT KAU TU HEBAT SGT KER TOMM…!!?? HUHU…SUNDAL LAKNAT..!!

  103. takumie says:

    mak ai murh ye pblisiti..ape lh dosa diorg ni erk mse dlu2..alwys be problem..muhasabh dri byk2 lah..adakah ini balasan dr dosa2 yg tlh d lakukan??…(“,)

  104. ish2…
    mcam2..
    x abes lagi ke….
    hummppp….
    lupekan,jom join gue..!

  105. i hate tom says:

    mcm s*** aku baca kat murai.com.. betol2 aku terkasima… dia punya bahasa.. x macam pempuan lgsng.. kat melodi.. bahasa punyalah lembut… mcm tu ke nak jd idola org…memalukan artis malysia je,, dah le islam… mengalahkan geng2 dia d seberang tu(cut tari n luna) dia org x le biadap cam tom ni.. aku geram2…

  106. Fact-oriented Person says:

    Masya-Allah..tak perasan sy yg ada baby dlm kejadian tu..kenapa bayi sekecil tu boley ada / dibawak sama ke kejadian mcm tu?? Walaupun dia tak mengerti apa2, tapi amat menjelikkan pandangan..

    Sy tak berminat komen ttg siapa salah or sape yg baik dlm kes ni sbb sy takde idea sape Tom or keluarga sebelah pihak lagi..taktau mende pun kes ni, so setakat tu je. Tapi kenapa la semua yg terlibat secara langsung tu terlalu mengikut emosi..sapa2 yg terlibat la, yg cuba meleraikan tu takpe terkecuali la.

    Hentikanlah bermusuh2an & bergaduh sesama seagama begini..sama ada di luar sana, atau dlm BN (kalau ada). Tiada justifikasi yg membolehkan bertindak ikut emosi selain disebabkan hasutan syaitan yg paling suka bila sesama Islam bermusuh.. “innama yuriidussyaitonu aiy yuqi’a bainakumul ‘adaawata wal baghdho’..”

    Masing2 ada aqal yg waras, jadi tiada alasan utk tidak menggunakan rasional & diplomasi waktu tu..kalau mengikut ammarah diri beginilah hasilnya.. Kat sini pun rakan2 cuba elakkan pertelingkahan kerana isu Tom ni kerana tiada sape yg akan untung melainkan syaitan laknatullah.

    Sekadar pandangan peribadi..bukan nak tunjuk baik atau apa2, cuma menaip ikut apa yg otak rasa nak titipkan di sini.

    • aku je says:

      betullah muke dia menakutkan.padanlah kene pukul ngn abg mgsa.kl sape2 pn mesti hangin nak pukul tomtombak tu.mesti dia ckp somtin yg kurang ajor

  107. CAMOMILE says:

    Betapa terseksanya perasaan seorg istri dlm pantang yang didera fizikal,mental,hati dan perasaan oleh seorg yg bernama suami yg dicintai….Ko mmg kejam JANTAN! Ko pn sama TOM…mmg ko x phm perasaan sorg pompuan, pasal ko tu BETINA!

  108. ubi says:

    aku harap kes ni jadik kes top ten tahun 2010 hehehhe

  109. im a girl not yet a woman says:

    wah..suka2…leh wat filem ni…pada producer2 xnak wat filem ke citer ni…..hdp ini penuh misteri………hehe……….

  110. nor says:

    erm….kesian nengok baby tu……baru lahir kat dunia….mcm2 dah berlaku.wat malu kaum melayu jew

  111. nurul says:

    so boringgggggggg………

  112. Liza Edora says:

    Assalamualaikum wbr semua,
    Saya terpanggil membaca kronologi ini, tetapi saya harap rakan-rakan semua bertenang. Saya setuju dengan tulisan Fact-Oriented Person : sekarang perkara dah berlaku tidak perlu orang ketiga atau pembaca semua mengutuk dan menghakimi sesiapa yang terliba, kerana apabila kita mengeluarkan perkataan berbaur hasutan, kesat dan sebagainya, benda yang paling gembira “SYAITAN LAKNATULLAH”. Biarlah pihak-pihak tertentu seperti mahkamah syariah, pendakwah, polis @ badan-badan tertentu yang menguruskan dan menyelesaikannya. Kita hanya mampu melihat, bersabar dan jadikan ianya teladan agar jangan sesekali berlaku pada diri, keluarga dan saudara seislam yang lain. Apa jua masalah boleh dirunding dan berbincang secara diplomasi daripada pergaduhan yang tidak menguntungkan mana-mana pihak. Maaf ini sekadar pendapat saya….harap kawan-kawan dapat fikirkan…..thanks

    • Fact-oriented Person says:

      Syukran Liza. Sy cuma berharap para pengkomen di sini dpt kawal ayat2 dlm komen masing2..biarlah mereka2 yg berkenaan yg selesaikan & amik tindakan. Kita di sini hanyalah boleh memberi pendapat & pandangan..justeru berilah pendapat secara baik tanpa ada kutukan yg keterlaluan apatah lagi maki2.

      Nak bagi teguran & komen secara berhemah tu takde masalah rasanya..tak perlu over the top kerana at the end of the day, natijahnya takde mende sangat pun yg kita boley buat dlm isu ni selain bg komen. Kalau dlm undang2, kebanyakan kita takde ‘locus standi’ pun dlm kes diorang ni. So berkomenlah baik2 ya..PEACE TO ALL;-)

      • Fact-oriented Person says:

        Dlm hati ni tak dpt dinafikan ada rasa sedih & marah bila ada baby kecik sama di tempat kejadian. Itu je.

  113. ribut says:

    Sume bgang…pmpuan tu da tau syg laki tahan jela prangai dia. watpe nk ngadu2 ngn org..sendiri pilih x de sapa paksa pon…jantan tu plak bangang pukul pmpuan..x nk lepas jela…. g kt tom yg tersayang…ag pun laki camtu sesuai ngn tom…ngn pakai subang cam lembu..pastu lagak cam gangster…yg kesian baby tu jugak…cemana generasi akn dtg berkualiti? Ni la antara punca2 e….jgn salahkn anak..sdangkn mak bapak pun cam hampehhhh…pikir a wei…

  114. anabobo says:

    dah la bruk ! perangai mcm sial !
    da nk mmpos sgt ke apa.
    laki dia pon bdoh !! g mati la laki cm tu,sb pmpn cm muka cibai ni belakang kan keluarga. bodoh !!!!

  115. sizuka says:

    betul la, laki tu pun bodoh, bini dia pun bodoh…tom tu lagi la bodoh…pening baca citer ni, ntah hape hape…buat malu muka orang taiping je…baik ko jadi je org utan lagi baik…

  116. tomtombak says:

    mak aihh..buwok eh muko..
    endon bibik kat umah aku neh lagi lawo weyyyyyyy

  117. anyss says:

    bile tgk muka tom klakar la plak…mcm muke langsuir jer..hikhik..padan muka ko tom..aku paling pantang dgr crita2 pmpuan rebut laki org nih…aku nk ganyang jer…biar puas ati aku..!!! perangai mcm bangsat…!!!

  118. muiz says:

    ustaz kata…kita jgn cemuh..jgn keji.. rupa muka seseorg..krn muka setiap manusia dicipta oleh Allah. sekiranya kita keji…bermakna kita keji ciptaan Allah. Tapi ustaz kata… kita boleh membenci perangai atau sikap jahat orang itu. Wallahualam….

    • tak kesah says:

      sebenarnye Allah tlh mengurniakan rupa wajah yg cnatik pd stiap ciptaanya tetapi mereka mengubah/manambah menjadi tidak secantik asalnye…..

  119. KaKi SeKs says:

    gaduh la hangpa..gaduh sampai patah..hahahahah..

  120. KaKi SeKs says:

    ngaku ja salah cm Cut Tari tu..semua kja senang..kahkahkahkah…

  121. Ubat Kuat says:

    nk cari pasal semua artis skg ni sama..sbb nk bg tip top n famous.. :P

  122. TABUAN says:

    BAB MUKA BURUK TU.. TAK BERANI LAH NAK MENGUTUK YA..

    TAPI BAB TENGOK AIR MUKA…

    AIR MUKA MANGSA ?

    MEMANG DIA MENDERITA.. EMOTIONALLY DAN KELIHATAN TRAUMA.

    TENGOK AIR MUKA TOM & SUAMI MANGSA PULAK ?

    MAAF BERKATA YA.. KELIHATAN SEPERTI TIADA MUKA RAHMAT.. ANGKARA PERBUATAN NEGATIVE.

    :(

  123. imac says:

    kesian bini dlm pantang~~ jgn meroyan udah ler yer..

  124. beauty says:

    adoyaiii,nampak nya bukan artis pun dah pandai buat sidang akhbar,nak cari publisiti kot.aris tu memang sedia tahu nak glemer pasai x beberapa nak femes.tapi family ayin ini mcm nak jadi macam artis,muka unairah pun lebih kurang mcm tom,muka tayar lori.lebihny tom pandai nyanyi je.kesudahan cite ni pun tak tahu mana betul mana salah,biarlah.x nak tanggung dosa fitnah

  125. TOK WAN says:

    Rasakan… Hamek kau!

    Mangsa tu tak payah nak kesian dan sayang lagi kat spesis terkutuk macam Tom dan laki tu. Sayang dan kesian kat diri awak dulu. Nak tunggu kena dera sampai mati ke? Blah la. Apa nak takut, keluarga awak support awak habis-habisan.

  126. kazzu says:

    CERITA KEDAI KOPII…CERITA KEDAI KOPI..TIADA HAKIM TIADA SAKSI CERITA SENSASI DIKEDAI KOPII..HEY ADA SORANG AWEK MELAYUU..NAMANYAA TOM..DULU LEPAK TEPI PARIT KAMPONG..SKARANG LEPAK DAMANSARAA….

  127. seoul says:

    busuk macam ni pon ade org nak ker? hairan.hairan.

  128. ????? says:

    Is this what u call an artist…??? more like a 5 cent whore… sedap tak kena pijak Tom… tapi suma nie boleh elak gak… tak Don Corleone la cousins…

  129. eryati says:

    huhu..siapa tom ni? nama lelaki tp pempuan ?..huhu..gatal!!!!!!

  130. TOK WAN says:

    Dalam gambar tu Aiyeen memang cantik. Cantik dari pada Tom. Tengok air muka Aiyeen, gerak hati Tok Wan kata dia budak yang baik hati.

  131. yuluna says:

    ajar permpuan celaka ini dia gi merepat tepi jalan

  132. hmmmm says:

    ya Allah,apalah malang nasib si kecik tu yang tak tahu ape2… apa akan jadi pd dia bila dah bsr nnti… sayu sgt ht aku tgk baby sekecik tu dlm kdaan seperti tu

  133. […] Kronologi Pergaduhan blackamoor Dan Keluarga Mangsa (256) […]

  134. anti tom says:

    ala…tom tu bukan apa…masuk jgn lupe lirik tergedik2 nyanyi lg inul kantoi plak…pastu masuk la mystaz LG…dah menang pun tak hot gak…maka buat la publisiti murahan macam ni

  135. wak parjo says:

    muke cm sundal..!!
    DOT.!!

  136. mizz ekyn says:

    muke cam gampang tom ni! mcm mangkuk jamban pecah…asal x tumbuk smpai kecai ja?

  137. Congress will move a legislation limiting public touch upon the Internet to individuals who’ve spent a minimum of 1 hour truly undertaking a particular activity while on line. – Andy Grove

  138. wow, awesome post, I was wondering the same thing. and found your site by google, many userful stuff here, now i have got some idea. bookmarked and also signed up your rss. keep us updated.

  139. Seeing that i have been exploring temporarly for a pleasant study with reference to this one topic . Researching in Yahoo I lastly came across this web site. Reading these details I am relieved to convey that I get a good uncanny feeling I came across precisely what I needed. I most certainly will make sure to remember this web-site and check it out consistently.