Written by AbangNara | August 20th, 2009

fasha sandha dan ekuin negara

[note]Kami baru dapat email daripada hosting BeautifulNara, disebabkan pelawat yang teramat tinggi terutamanya pada jam 12 hingga 4 petang, kadang-kadang BeautifulNara akan hilang sekejap kerana server hang. Jadi kalau blog ini tak dapat masuk, cuba try 2, 3 minit selepas itu. Dan jika ada sesiapa atau mana-mana syarikat berminat untuk sponsor dedicated hosting, boleh hubungi kami di borakartis [at] gmail.com. Terima kasih[/note]

Saya seperti orang lain, pada mulanya memang percaya yang Fasha akan berkahwin pada Januari depan.

Ada beberapa versi yang saya dengar. Samada disebabkan oleh saya tersilap dengar, kawan saya tersilap dengar, atau Fasha berubah ubah statementnya, saya tak dapat pastikan.

1] Bertunang bulan September, kahwin Januari
2] bertunang bulan November, kahwin Januari

Tarikh perkahwinan
1] 20.1.2010 atau
2] 1.1.2010

Fasha  juga pernah bersumpah dengan nama Allah kepada rakan saya bahawa bakal suaminya bukan duda. Tetapi Fasha juga dahulu pernah bersumpah dengan nama Allah yang dia tidak memaki hamun wartawan Kak Raja tetapi Kak Raja tetap mengatakan beliau berbuat begitu dan menuduh Fasha plastik dan pembohong.

Fasha sebenarnya sebelum ini beberapa kali digosipkan dengan suami atau boyfriend orang. Antaranya:-
1. Yusry Kru

2. Hans Isaac

3. Pierre andre

4. Datuk Shafik

5. Farid Kamil

6. Saiful Apek

Teruskan membaca artikel ini sepenuhnya untuk mengetahui kronologi kisah cinta Fasha Sandha dan ekuin negara, Qabil Ambak.

Pada pendapat saya , Fasha hanya ada hubungan intim dengan Yusry, Hans dan Farid Kamil dan tidak dengan yang lagi 3. Hans mungkin hendak membalas dendam kepada Erra Fazira yang menolaknya untuk bersama Tengku Emran dengan mengadakan hubungan dengan Fasha yang dikatakan penyebab keruntuhan perkahwinan Erra dan Yusry. Dikatakan kini Yusry tidak bercakap dengan Fasha. Sewaktu penggambaran Cicakman 2 Fasha jelas tertekan dan tidak menghadiri sidang media filem tersebut.

Saya kemudian mendapat tahu bahawa bakal suaminya ialah Qabil Ambak.
Qabil Ambak ialah seorang equestarian negara. Websitenya ialah

http://www.qabilambak.com
Adik beradiknya juga terlibat dalam equestarian. Quzandria dan Quzier

http://3qequestrian.com/

Ayah beliau ialah Dato Haji Mahamad Fathil bin Dato Mahmood, CEO kepada
Pelasari, dan dikatakan mempunyai hubungan bekas PM ,Abdullah Badawi.

Fasha diperkenalkan kepada Qabil oleh Jejai. Jejai dan Quzier adalah kawan baik, bermain polo bersama, dan pernah merasmikan kelab malam menghidangkan arak terkenal 3 Lounge dekat ASIAN HERITAGE ROW JALAN DORAISAMY.

http://www.equestrian.com.my/jump-off/253-jump-off-74

Fasha kemudian dikatakan bermain kayu tiga dengan Jejai dan Qabil. Gossip mengatakan bahawa Qabil pernah menyuruh Fasha memilih antara dia dan Jejai dan Fasha telah memilih Jejai

Tetapi apabila Nora melahirkan anak, dan Nora ada memberitahu Harian Metro bahawa mentuanya tidak menerima Fasha, terjadi pergaduhan antara Jejai dan Fasha. Fasha kemudian telah bertindak mengambil pil penenang berlebihan dan telah dihantar ke Damansara Specialist Hospital.

http://utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0222&pub=Utusan_Malaysia&sec=Hiburan&pg=hi_06.htm

Saya berada disitu dan pekerja di situ mensahkan perkara ini.

Mengikut gossip, orang yang menghantar Fasha ke Hospital ialah Qabil dan bukan Jejai.

Jadi saya pun percaya hubungan Fasha dengan Jejai telah berakhir dan dia akan berkahwin dengan Qabil . Budak budak dekat KUASATEK awal awal lagi memberitahu yang Fasha dan Jejai masih keluar bersama, tapi pada awalnya saya tak percaya.

Persoalannya mengapakah Qabil membiarkan Fasha bersama dengan Jejai ? Malah Fasha pernah dilihat bersama Qabil di satu event dan Jejai juga ada disitu.

Mengapakah Qabil tidak berasa cemburu ?

Atau mungkinkah Jejai dan Fasha hanya kawan rapat ? Dan Qabil tahu mereka tidak ada apa apa hubungan melainkan kawan rapat ? Susah untuk saya mempercayai ini, tak mungkin Nora Danish juga boleh tersilap cemburu buta. Malah ada cerita mengatakan mereka ini pernah dilihat berkucup dalam kereta.

Atau Fasha mengada adakan cerita dia akan berkahwin ? Mungkinkah Fasha sanggup bersumpah dengan nama Allah untuk menipu ? Membeli cincin sendiri ?Saya rasa tidak.

Mungkinkah Qabil akan berpura pura berkahwin dengan Fasha untuk
menutup kontroversi Fasha dan Jejai. Qabil is doing Jejai and Fasha a favour, after all they are good friends.Dan Qabil memang prihatin terhadap Fasha, takut Fasha teroverdose sekali lagi.

Ini sebenarnya bukanlah kali pertama Fasha cuba membunuh diri.
Fasha pernah malu kerana mengaku ada hubungan dengan Tengku Ismail , anak Tengku Mahkota Johor,tetapi hubungan itu tak kesampaian. Dikatakan Fasha mahu membunuh diri dengan terjun tingkap dan Michelle dari rancangan Melodi pernah bertanya kepada beliau mengenai perkara ini.

Fasha juga mempunyai masalah ketagihan arak dan dadah. Fasha pernah ditangkap dalam satu serbuan keatas premis yang mempunyai dadah ganja. Mungkinkah Fasha depends on Jejai for her supply of drugs and cannot let him go.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0408&pub=Utusan_Malaysia&sec=Mahkamah&pg=ma_05.htm

Fasha pernah diterjah sekumpulan media termasuk wartawan terkenal Zubir di Restoran Ole ole Sunway Pyramid dan dituduh pemabuk didepan khalayak ramai.
http://www.murai.com.my/article/default.asp?article_id=1539&c=1&s=1&whichpage=20&pagesize=10

Fasha kini mengambil seorang bukan ISLAM,,Jane Thomas sebagain PA nya. Kereta BMW Fasha juga dikatakan ditarik balik. Jejai menggunakan BENTLEY GT Mulliner.

Terbaru dikatakan Fasha dan Jejai bersama didalam kereta Bentley dan kemudian bergaduh dengan sekumpulan perempuan asing. Fasha telah ditampar oleh seorang dari mereka, dan kemudian Jejai telah menampar balik muka perempuan caucasian tersebut.

Fasha memang terkenal dengan panas barannya. Dia kadang kala bergitu sopan sekali,tapi boleh dengan tiba tiba meletup, memarahi sesorang hanya perkara perkara kecil terutamnya ketika beliau mabuk.

Dan disebabkan itulah beliau diboikot oleh wartawan, apabila memaki gosip kolumnis Kak Raja apabila Kak Raja menulis gossip dirinya dengan Bard R1. Sewaktu itu beliau mengadakan hubungan dengan Tengku Imran. Beliau mahu mahu menjaga hubungannya dengan Tengku dan takut gossip itu menyebabkan Tengku Ismail meninggalkannya. Malah beliau berkata “My boyfriend is somebody okay “.

Kepada sesiapa yang berani, anda bolehlah email kan dan bertanya Qabil sendiri atau keluarga beliau.

Profile: Mohd Qabil Ambak
Born:     15 January 1980
Where:     Kuala Lumpur, Malaysia
Marital Status:     Single
Education:     Currently enrolled in an Business Management degree course at Stratford Business School, UK
Favourite Food:     Japanese
Favourite Drink:     Iced Lemon Tea
Favourite Music:     Any good music
Favourite Horse:     Camelias
Favourite Movie:     Armageddon
E-mail address:     [email protected]

http://www.myspace.com/qabilambak

Quzandria
Quzandria Nur

No 9, Level 6, Block C1,
Jalan PJU 1/41, Dataran Prima,
47301 Petaling Jaya,
Selangor Darul Ehsan,
Malaysia.

Telephone
Contact person: Quzier Ambak (Gen. Manager) / Raja Azima (Executive secretary)
Office: (603) 7800 8469 / 7806 3852

Fax
(603) 7804 3734

E-Mail:
[email protected]

http://www.facebook.com/people/Quzandria-Nur/1031374836

http://3qequestrian.com/

Equestrian Promotion Sdn. Bhd.

Address
No 9, Level 6, Block C1,
Jalan PJU 1/41, Dataran Prima,
47301 Petaling Jaya,
Selangor Darul Ehsan,
Malaysia.

Telephone
Contact person: Azizah Salleh / Quzier Ambak
Office: (603) 7804 1822
Stables: (603) 6037 1095

Fax
(603) 7804 3734

Email
[email protected]

[note] Segala info dan kisah ini diambil dari sebuah forum gosip tempatan. Kami tidak bertanggungjawap sekiranya kisah ini adalah palsu ataupun telah ditokok tambah oleh penulis tersebut. Harap cerita ini dibaca sekadar untuk info selagi tidak dapat dipastikan lagi kesahihannya. [/note]

566 responses to (HANGAT)Kronologi Kisah Cinta Fasha Sandha

  1. ctzen says:

    hehe…

    0
    0
  2. nooriesz says:

    gasak r ko..
    wt je r pe yg ko suke..
    cam waheeda,menafikn tp ……
    plastik sggh artis2 malaysia ni…!!!!!

    0
    0
    • eclipse says:

      bg artis2 yg suke mnipu…elok dbungkus dlm plastik htm…
      dn dicampak ke dlm sg….hahahaha…
      bagi ikan kenyang mkn…huhu…

      0
      0
  3. kira-kira says:

    yeke pacat nie kapel ngan qabil?

    0
    0
  4. kira-kira says:

    perosak btol,,,

    0
    0
  5. abam_jagung says:

    heheheh… nk dekat dah dgn tangga teratas… taklame lagi abam jagung dapat mencapai hasrat jai org 1st komen… heheheh :)

    0
    0
  6. lanToK LeW says:

    hmmm…memang teruk sungguh minah nie…tapikan…artis mana yang betul2 baik???stakat ni aku tengok da la orang 2 je yang ok….yang len….cam gampang je…..

    0
    0
  7. syaQie says:

    eh
    asl xde org komen2 skang ni????
    xkn sume da tdo kot….
    haish

    0
    0
  8. syaQie says:

    mcm2 la pmpuan ni..
    harap2 la ak x jd mcm die..
    amin…

    0
    0
  9. Akak Leen says:

    waahhh…dasyat2 jgk org2 yg digosip dgn dia…artis terkenal, keturunan raja, anak kenamaan, ahli sukan terkenal….ganas2….huhuhu….

    0
    0
    • Rin says:

      psoalannya boleh ke nak buat bini kalo cmni :D
      layak jd mistress jek kat golongan VIP.. time muda cmni laku la, dh tua esok, baru mngemis cari lelaki alim nk bimbing jln ke akhirat.. huhuu

      0
      0
  10. stylo says:

    hahah… ada agak ka private investigator sanggup kumpul2 maklumat artis nih…

    cmna masyarakat nk maju ngan benda2 nih

    0
    0
  11. mm.. says:

    Asmkm,
    Do’a malaikat Jibril menjelang Ramadhan ” ” Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

    * Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
    * Tidak berma’afan terlebih dahulu antara suami isteri;
    * Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.

    Maka Rasulullah pun mengatakan Amin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita bayangkan, yang berdo’a adalah Malaikat dan yang meng-aminkan adalah Rasullullah dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat.

    Sempena akan tibanya bulan Ramadhan yang tidak lama lagi aku terlebih dahulu memohon maaf jika aku ada berbuat kesalahan, baik yang tidak di sengaja mahupun yang di sengaja, semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk , diberkati dan dirahmati Allah S.W.T, insyaallah.

    Aku juga telah memaafkan saudara & saudari.

    p/s: especially utk en jepun.. wawa n akil…

    0
    0
    • Akak Leen says:

      akak pun nk minta maaf juga klu2 ada terkasar bahasa atau terguris kata…sama ada yg sengaja atau x sengaja atau yg sedar atau x disedari…. akak juga telah memaafkan semua…(tp rasanya xde sape2 pun kt sini buat dosa kt akak. atau lebih tepatnya mengutuk akak…rasanya xde kot…hehehe)

      0
      0
      • syamiza says:

        Saya pun nak mohon maaf, kalau sepanjang saya memberi komen kat sini ada mana2 individu yang terguris atau terasa…Haraplah dimaafkan segala kesalahan dan kesilapan…. Moga ramadhan kali ini membawa 1001 erti dan keinsafan pada semua umat islam….Insyaallah….

        0
        0
    • reds says:

      FYI, hadis yg u quote tu..hadis palsu… tolong sebar2kan…

      0
      0
  12. mm.. says:

    ANDAI INI YANG TERAKHIR

    andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
    tentu siangnya engkau sibuk berzikir
    tentu engkau tak akan jemu melagukan syair rindu
    mendayu..merayu…kepada-NYA Tuhan yang satu

    andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
    tentu solatmu kau kerjakan di awal waktu
    solat yang dikerjakan…sungguh khusyuk lagi tawadhu’
    tubuh dan qalbu…bersatu memperhamba diri
    menghadap Rabbul Jalil… menangisi kecurangan janji
    [sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku…
    kuserahkan hanya kepada Allah Tuhan seru sekalian alam]

    andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
    tidak akan kau sia siakan walau sesaat yang berlalu
    setiap masa tak akan dibiarkan begitu saja
    di setiap kesempatan juga masa yang terluang
    alunan Al-Quran bakal kau dendang…bakal kau syairkan

    andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
    tentu malammu engkau sibukkan dengan
    bertarawih…berqiamullail…bertahajjud…
    mengadu…merintih…meminta belas kasih
    “sesungguhnya aku tidak layak untuk ke syurga-MU
    namun…aku juga tidak sanggup untuk ke neraka-MU”

    andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
    tentu dirimu tak akan melupakan mereka yang tersayang
    mari kita meriahkan Ramadhan
    kita buru…kita cari…suatu malam idaman
    yang lebih baik dari seribu bulan

    andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
    tentu engkau bakal menyediakan batin dan zahir
    mempersiap diri…rohani dan jasmani
    menanti-nanti jemputan ‘Izrail
    di kiri dan kanan …lorong-lorong redho Ar-Rahman

    Duhai Ilahi….
    andai ini Ramadhan terakhir buat kami
    jadikanlah ia Ramadhan paling bererti…paling berseri…
    menerangi kegelapan hati kami
    menyeru ke jalan menuju redho serta kasih sayangMu Ya Ilahi
    semoga bakal mewarnai kehidupan kami di sana nanti

    Namun teman…
    tak akan ada manusia yang bakal mengetahui
    apakah Ramadhan ini merupakan yang terakhir kali bagi dirinya
    yang mampu bagi seorang hamba itu hanyalah
    berusaha…bersedia…meminta belas-NYA

    andai benar ini Ramadhan terakhir buat kita
    MAAFKAN SEMUA KESALAHAN YANG PERNAH DILAKUKAN

    0
    0
  13. Zaza Muhammad says:

    dasat dasat,,,,, itulah artis Malaysia, salah sorg…
    harap2 pasni xde aaa peel cenggitu dan harap2 info tu bese aaa bak kate Nara ade yg ditambah sedikit ajinomotonye supaya lebih berperisa….
    Tapi bab2 lakonan…. aku puji n suke tgk ye blakon lam drama bersiri Usia.. sesuai je…

    0
    0
    • Akak Leen says:

      zaza…ko ape khbr? lama x chat dgn ko kt bn ni… apa cite kg kita? dh nmpk ke bangsal2 pasar ramadhan? hehehe….

      0
      0
      • syamiza says:

        Salam dan selamat pagiii semuaa….

        Wah awalnyer kak leen dan yang lain2….

        Pe khabar pagi nie…..?

        Citer pasal fasha…. ni mesti hot pepagi nih….

        0
        0
        • Akak Leen says:

          salam syamiza….
          akak xde la pagi pun…dh tghri dh pun kt sini….
          tu la…bukak2 tgk cite hot…nti eclipse & the geng masuk, habis lah topik ni dikerjakan….hehehe…

          0
          0
        • syamiza says:

          heheheh…. akak tinggal kat mana? Sabah , sarawak atau oversea?

          0
          0
        • Akak Leen says:

          hehe…merantau negara org…..
          hai cikgu, pagi2 dh buka gosip… x semak buku sekolah murid ke? hehehe…

          0
          0
        • aries_april says:

          hi kak leen..
          ngan msak ker….?
          tnghri ni mkn per?

          0
          0
        • syamiza says:

          heheh…. wat dua2 keja…. kejap2 semak buku… kejap2 menulis kat sini….boring la kak…. kadang2 buku tak bawa balik… lepas budak2 siapkan keja terus semak… ajar budak tahun 1… senang je… cuma nak kena banyak sabar…. sebab tahun 1 ni masih manja… kadang2 suka mengadu….kejap2 ada org amik pensel… pastu pemadam… macam2….. kadang2 tak terlayan….

          0
          0
        • Delimasaraa says:

          ekekeke..teringat zaman kecik2 dulu..standard 1..penuh emosi..

          0
          0
        • aries_april says:

          SARA MSTI BNYK MRGAM KAT SKLH DLU…
          :-)

          0
          0
        • Delimasaraa says:

          tak r, aku RATU BULI ORG…sebab aku ni suka cucuk2 hubungan persahabatan org..wakakakaka

          0
          0
        • Akak Leen says:

          AA…tghri ni x msk lg la…suami akak balik lewat ptg… pg td buat kuih pak tongko byk, so kenyang lg….

          syamiza, akak dulu penah jd gstt kejap masa baru2 grad…nk tggu konvo….ngajar bdk darjah 2…mencabar betol la…..pening kepala lyn kerenah derang….hehe

          0
          0
        • Delimasaraa says:

          mesti ada cekgu kena basuh berak kan..sebab terkicik dlm kelas kan

          0
          0
        • syamiza says:

          heheh… memang la ada cikgu yg kena wat mcm tu…. yang lebih teruk lagi jadi guru kelas laa… pape jd kat budak (terkincit ke, kencing ke) yang dicari guru kelas… tp dah biasa la mcm tu… tak kan nak biarkan je budak tu balik dengan najis dibadan…. tak sampai hati… sekurang2nya.. baju dorang tu ditukarkan laaa…..

          0
          0
        • Delimasaraa says:

          kena byk sabar dn ikhlas kan jadi cekgu ni….

          kalu saraa lah rasanya takleh kot nk sabar2….kalu ngajor skolah rendah ok lah sikit kalu kena yg skolah menengah ngajar plak group lembam tu..uhuuuu

          0
          0
  14. aries_april says:

    fasha sanda….
    ratu kntrvrsi………..
    :-)
    cam tu l time kita orng sklh…
    gsip pling pns mst psl dia…
    :-)

    0
    0
    • Delimasaraa says:

      ratu gedik

      ratu kontroversi

      ratu galomor

      ratu cucuk umah tangga org

      ratu maki hamun

      ratu suara kecik

      ratu hantu

      0
      0
      • Akak Leen says:

        amboi…kemain lg kira tuu….

        0
        0
        • Delimasaraa says:

          bengkek sebanrnya saraa ni…..geram dengan kegedikan dia…

          sory to say, saraa taklah kenal rapat dia ni..tp saraa pernah jumpa depan2..memang ngeh ngeh ngeh cam tu r..geli geleman…

          0
          0
        • aries_april says:

          tul ker geli…
          tp aries dh knl…
          h biasa ngan dia…
          actually…
          fasha ni xda la smbng sngt…
          ok ja ngan dia.

          0
          0
  15. Delimasaraa says:

    ish ish ish………dasyattttttttttttttt….senang jd cantik ni, ramai bersilih ganti dtg…

    0
    0
    • syamiza says:

      hehehe… awak pun apa kurangnyerr.. cantik jugak….

      0
      0
    • aries_april says:

      YUP…
      TUL TU SARA…

      :-)
      KO PN SAMA CNTIK…
      1 KULIM KJAR…

      0
      0
      • Delimasaraa says:

        memang cantik pun….cantik giler..sampai Paca ni bengang jerk ngan aku

        0
        0
        • aries_april says:

          TU AKU THU…
          KAT mpk KO LA TOP…
          KLH MAT TOP….

          0
          0
        • Delimasaraa says:

          hahaha, pandai lah ko..aku meletopppp sebab aku suka TOLAK permohonan kebenran merancang…tu jerk..dan aku terkenal ngan pegawai buku..wakakakaka….

          0
          0
        • Akak Leen says:

          merancang apa tu sara? merancang keluarga? kakaka… x baik ko sara tolak permohonan merancang… hahaha

          0
          0
        • Delimasaraa says:

          merancang nak kawen r kak leen….carikan saraa sorang..yg leh jadi imam smayang cukup r…jgn bg saraa yg baca al-fatihah pun kena letak nota kat tikar smayang..uhuuuu

          0
          0
        • Akak Leen says:

          emhh….nti akak cari….tp bangsa asing boleh? hahaha….

          0
          0
        • Delimasaraa says:

          wakakaka……….nanti r saraa pikat pelakon..baru layak citer saraa masuk kat BN ni…NANTIKAN kemunculan saraa…masa tu u all jgnlah kutuk saraa ek

          0
          0
        • Akak Leen says:

          sara, masa tu akak bkn setakat kutuk….bongkar habis2an xtvt ko kt sini….hahahahahaha….

          0
          0
        • Delimasaraa says:

          aduhai kak leen, bilik saraa ni kaca semuanya….so, anak2 buah saraa selalu tanya saraa tau, puan selalu senyum sorg2 depan lactop..puan tgk movie apa????

          terguleng2 dh saraa gelok ngan kak leen..jgn r jeles cam gitu skali kak leen…..

          0
          0
      • syamiza says:

        heheh… oh ramai je upernyerr org utara sembang kat blog nie…. mesti best borong baju kat kulim sebelum raya niee….murah2….
        tersa rindunyerr nak balik kg……

        0
        0
        • Delimasaraa says:

          hahahaha…kami borong dekat internet jerk..mengelak dari H1N1..pastu jimat duit minyak….

          0
          0
        • aries_april says:

          aries orng to kun la…
          kat BM…
          sara orng kelate…keja kat kulim

          0
          0
        • Delimasaraa says:

          dtg menempel negeri org cari duit..hehehehe..tp today aku nyer last day..maybe lepas ni aku tak tau r leh dok melepak kat sini or not…uhuuuu…aku dh dok federal

          0
          0
        • aries_april says:

          OH CIAN KO SARA…
          NAIK PNGKAT…
          LARI PN DH NK JAUH DR KITA ORNG YA?

          0
          0
        • syamiza says:

          ooooo….. gitu citernyerr…. kelantan plak kat mana?

          0
          0
        • Delimasaraa says:

          saraa orng manal jaya 2, tanah merah, kelantan..tp dibesarkan di pahang dan negeri sembilan…dan saraa baru naik pangkat 3 hb hari tu..n start kerja 1/9/2009…

          ceh pribadi aku mesti kak nara wat n3 sat lagi ni..wakakakaka

          0
          0
        • aries_april says:

          jngn ckp lbih ya?
          sara ni orng kuat nik aziz…
          :-)
          (lwak ja sara…)
          even aries thu ko keja GOV…)

          0
          0
        • syamiza says:

          kekekekkeke…. lawak la korang ni pepagi….

          0
          0
        • Delimasaraa says:

          ya, idup PAS…..PAS..PAS…PAS….

          PAS = Pi Afundi Saraa…..wakakaka

          0
          0
  16. Rin says:

    Wah lengkap nya artikel ni.. lbih lgkap drpd gossip d akhbar tempatan..
    cuma ksahihannya msh mjadi tnda tnya..
    apa2pon fasha, pnulis artikel tu dh mbuatkan org smakin x pcya dgn awk.. huhuu
    really bad girl la fasha.. muka kmelayuanmu x padan dgn sifat kbaratanmu..

    0
    0
    • Delimasaraa says:

      tp kalulah ada unsur2 penipuan, gasak artikel ni kena saman nanti….bahaya gak tuu

      0
      0
      • aries_april says:

        TPI DH THU PRGAI DIA CAM GITU…
        DARI SKLH G…

        0
        0
        • Delimasaraa says:

          tp yg aku heranya, ramai plak kaum adam jatuh cinta ngan dia

          0
          0
        • Akak Leen says:

          org laki pandang cantik jerk….slalunya camtu la… hehehe…jgn marah erk org laki2…

          0
          0
        • aries_april says:

          ko thu dia tu pngoda kat sklh dlu…
          smpai skrng trbawa prgai dia…
          :-)

          0
          0
        • Delimasaraa says:

          padahal cantik tu kat muka..kalu rumah bersepah cam kapal pecah, baju pun tak reti lipat, asyik dok tempek bedak berkati2 kat muka, baik tak yah wat bini…ngabih boreh jork

          0
          0
        • syamiza says:

          aries ni satu sekolah dng fasha ni kerr? mesti tau tindak tanduk dier errkkkk…. huh kalau wat buku citer pasal fasha mesti laku tu…. fasha dulu, kini dan ….. heheheheh

          0
          0
        • Akak Leen says:

          alaaa…ko mana tau sara….org laki ckp x kisah la rumah bersepah, x reti lipat baju, abg boleh cari org gaji…ayang cuma keje tempek bedak jer…kekeke

          0
          0
        • aries_april says:

          ha 1 sklh…
          tp dia junior kita orng la…
          time form 4 dia tkar sklh…
          smpt knl dia 3 thun ja.

          0
          0
        • Delimasaraa says:

          kak leen,

          wakakaka..bodoh r saper carik bini gila cantik…sampai satu masa, muka jd berkedut br tau abang sudah ada yang lain…..

          0
          0
        • aries_april says:

          tpi…
          kdng tu sara…
          orng mmg nk lagu tu…
          tiap orng lain…

          0
          0
        • Akak Leen says:

          alaaa sara, apa plak bodohnya…abg bijak la..dh berkedut abg carik lain….uwahahaha…so, sape yg bodoh? hehehe….

          0
          0
        • Delimasaraa says:

          pompuan macam si paca sendut tu r………tergedik2 cam tulang blakang elastik….ngeh ngeh ngeh, bercakap cam suara itik….

          pastu dh anak satu, tak nak beranak dh sebab jaga badan..bdn dh tak cantik..dah tua esok br reti anak tu sgalanya….

          dok tempek bedak 4 kilo stengah pun tak jamin bedak tu kasi syurga, ntah2 kasi muka jd berkerut..byk sgt chemical..

          0
          0
  17. badboy says:

    morning..pening ar aku baca panjang2 ni.so aku baca separuh jer..erm susahnya jadi artis..tah la

    0
    0
  18. badboy says:

    k daaaa..aku nak p kursus..petang ni tak tau masuk ofis ker tak.esok cuti nak balik menyambut puasa bersama famly..cian mak aku..kepada semua warga BN n seluruh umat islam, selamat menyambut ramadhan al mubarak..
    aku nak minta maaf kalau ada tercelupar n segala kesalahan yang di senagjakan n tak tersengaja..aku susun satu badan memohon maaf..isnin jumpa lagi..kepada korang sume.posa jngn tak pose

    0
    0
  19. badboy says:

    aku tak sempat baca surat khabar..so cerita tentang artis aku baca kat cni..tentag lain aku dengar berita jer..tu yg rajin melayari BN mengular seketika sewaktu keje ni.hu3
    dah jom p kursus.aku bukan kursus kawin daaa.kursus cari bini pun bukan.
    kursus penyediaan kertas siasatan…

    0
    0
  20. Jojio says:

    Aku suka orang nye, tapi tak suka perangainyer….

    0
    0
  21. Wak Tempe says:

    Sallllllaaaaammmmmmmm satu Malaysia nd gud moning……….pehhhh….pg2 dh sembang…..ngeteh laa dulu….bru de umphhhhh…smlm wak punye tenet lembab gile….sia2 aje wak jual tempe….bli broadband…..lembab mcm kure2…..ape kabo adik2…abng2 kakak2…Tn hj2 Pn Hjh2…Ustaz2..Ustazah2……..Duduknye wak di sini…wak nak bgtau kpd tuan2 dn puan2 sekelian……errrrr….sebenarnye…Fasha tu lh kekasih wak yg ke 10…. heeheeheee…..jap lg wak kne keje…kol 9.00….wt ckgu Syamiza…..ko rupenye cikgu yooo…..hrp trus brkhdmat dgn pnuh dedikasi dmi anak bngsa trcintooooo…..

    0
    0
    • syamiza says:

      timer kasih yer wak….. wak ni peniaga tempe ke suka makan tempe?

      0
      0
    • Akak Leen says:

      wak ni asyik ngeteh jerk siang mlm….
      ewah2 wak…x kn pesan untuk cikgu syamiza jerk? untuk kami smua ni xde ke? hehehe….

      0
      0
      • syamiza says:

        hehehhe.. kak leeen niee… ntah la wak tempe ni… ngeteh je pagi petang siang malam….

        0
        0
        • aries_april says:

          akak ni…
          dia nk try umpa la tu…
          nk ngorat…
          akak p kcau line lak…

          0
          0
        • syamiza says:

          hahhaha… dah terlambatt… salah org la dia nak ngorat….. ngorat laa yang masih solo…….kekekkekek

          0
          0
        • Akak Leen says:

          isshhh…AA…wak ni bkn ke dh ada bini? klu masih solo boleh la kita kasi can…tu pun klu tuan punya bdn sudi…hehehe…

          0
          0
        • syamiza says:

          hehehehheeh…. tak payah la kak carik kan bini utk wak niii…. suruh dia setia pada yg satu jerkkk…. jgn nak ngada2 tambah cawangan…. nanti tak terkejar…. :)

          0
          0
  22. violet says:

    high taste gak minah ni eg…

    0
    0
  23. damia zahra says:

    bravo2..hebat tul kronologi minah neh..
    siap ader percubaan nk membunuh diri lg yer?..
    ish ish ish…
    bwk2 la ngucap fasha oiiiii…huhuhu

    0
    0
  24. kira-kira says:

    morning guys…….salam.:-)……
    wuhu,,,lamenye xmsok cni…
    rindu kt korg sume..ekekeke

    0
    0
  25. Delimasaraa says:

    kak zaza, pic baru ek….

    0
    0
  26. nUrUl'zzz says:

    Da spa2 pnh jmpa si pasha ni face 2 face x??lawo x dia kt luar

    0
    0
  27. violet says:

    xtw lak dye yg kna tmpr ngn minah asing tu..
    terbc gak.
    tp x target tu dye..
    cian cik pasat…..
    :P

    0
    0
  28. Jojio says:

    Konflik cinta bersegi2….hihihi

    0
    0
  29. miss comet says:

    ape pe je lah ko fasha yg pntg ko bahagia…. jgn nt asyik kawen cerai kawen cerai kawen cerai kawen cerai ….ish skang tkr2 boypren nt tkr2 laki plak… bila nak abes citer jht ko ni….fasha….fasha…

    0
    0
  30. puteriaquarius81 says:

    emm kalau btul pun xder apa nk diherankan.. mmg dia gitu.. tp ntahla, Allah maha mengetahui segalanya

    0
    0
  31. kuntilanak says:

    HUHUHU PACAT SENDAT NIE LAWA TAPI SORE MACAM DORAEMON…..

    AA, KO 1 SEKOLAH NGAN DIE KAT MANA??????

    0
    0
  32. Akak Leen says:

    kronologi cinta dia ni bes jugak klu buat drama… ending dia kita buat dia insaf…ala2 nur kasih gitu… ok tak? hehehehe….

    0
    0
  33. WaLoa says:

    teruk giler perangai minah nie..
    nie lah artis kita….

    0
    0
  34. eclipse says:

    morning….

    0
    0
  35. violet says:

    tengku ismail kwn ngn fazura kot..
    hari tu nmpk drg kt senai airport..

    fasha vs fazura..
    :)

    0
    0
  36. kira-kira says:

    jom2 g bekpes………….

    0
    0
  37. kiki says:

    hai yah! ini perempuan byk boring….

    0
    0
  38. eclipse says:

    LM AKU XNMPK KO KIRA2…
    KO G MN??
    DH BIS KER DUIT KO KIRA?HEHEHE…
    JGN LUPE BHGN AKU…HUHU

    0
    0
  39. hantupensil says:

    hellooo….good murning everybody….

    0
    0
  40. eclipse says:

    mn yg lelain ney?
    senyap jer….
    tdo lg pe??

    0
    0
  41. hantupensil says:

    ish2 teruk gak minah nih…
    harap je muke cun..
    ish2….

    0
    0
  42. ANneDeSilva says:

    morning semua./…
    amboii rancak berbual ek…
    smua dh breakfast??

    0
    0
  43. Akak Leen says:

    agak2 sape la yg buat kronologi ni…siap dgn link…address…segala mcm….mesti buat research pnjg lebar nih…hehehe

    0
    0
  44. ANneDeSilva says:

    yela tu eclipse…
    smalam anne balik lambat..
    nasib acik nara temankan anne..hahhahah

    0
    0
    • eclipse says:

      ingatkan antu dtg blk temankan anne…heheheh…
      ker abg nara yg temankan?kwang3…

      0
      0
      • ANneDeSilva says:

        anne ckp dia abg dia kata dia kakak….
        hahahahahahhaha
        anne panggil nara [email protected] nara…hahahahah

        0
        0
  45. Jojio says:

    Dia boleh berubah…insyallah…

    0
    0
  46. Lovelyvic says:

    Kenapa Qabil sanggup memperbodohkan diri menjadi pak sanggup. Qabil bukannya lelaki bodoh dan dungu. Takkanlah sanggup menjadikan perempuan bermaruah jijik ni untuk dijadikan isteri. Tak faham la Qabil. U r doing this nonsense thing for what? What is the hidden agenda?

    Hakikatnya, yang pasti yang jelas2 pasti…. hubungan Fasha dan Jejai memang bukan setakat kawan sahaja. My friend pernah nampak dengan mata sendiri dowang beromen dalam kereta lepas keluar dari disko. Ada sesiapa kat sini yang romen dengan kawan baik sendiri? Ye… hanya perempuan tooooottt je yang buat begitu. Fasha jelas2 bukan seorang yang layak dijadikan isteri. Sekadar buat geli2 je ok la…

    Kenapa 2 lelaki ini jadi buta? Tak faham sungguh… ke-enam2 lelaki yg di atas tu memang amat arif ttg hal ini. Fasha mmg untuk dibuat geli2. Sudah Touch, Go~! Takkan sampai nak kahwin. Jejai dan Qabil…. takkan la kowang nak buat kesilapan terbesar dalam hidup ni dengan merekodkan nama perempuan ini dalam sijil nikah kowang. Orang yang bukan “somebody” pun takkan buat mcm ni. Weh…. kowang bukan tak laku. Jangan makan sampah!!!!!!!!!!!!!

    0
    0
    • eclipse says:

      hahahaha…
      emo nmpk love?heheh…
      1 jer aku nk ckp…
      moga dia kembali ke pangkal jln….
      dia ney mcm xpuas dgn dunia ney…
      sume nk bt…
      ingatlah…kiamat dh dkt…

      0
      0
    • BumBLeBee says:

      konsep cine buta…. :P

      0
      0
  47. eclipse says:

    dr thn lps ckp nk kawen…xkawen2 gak…
    last2 nti kawen dgn jejai ngok tue….
    huh!meluat tgk dorang time b8day jantan tue…
    siap peluk2 lg…
    geli aku tgk…
    dgn fasha pki bju xckp kain…
    org kg…
    tp blagak bndr…

    0
    0
  48. cicikgurl says:

    Huh…Panjang ceritanya…..buat drama bersiri best neh…hehehe..

    0
    0
  49. ANneDeSilva says:

    put..
    ko tak say morning pon kat anne arini..
    aries mana????
    ke g dating dgn aspa ni baru masuk BN??
    semenjak bercinta ni terus menyepi jek…

    0
    0
  50. scorpioncat says:

    mmg aku rimas si sendat nie…..jantan sana sini….bila la nak sedar diri…takkesian ke kat mak awak tuh….menanggung malu…tapi kan, jejai tu mmg womanizer…takleh stick to one woman… pelik gak masa dier kawen ngan nora danish…igtkan dah insaf, rupenyer lesap ngan si sendat nie…si qabil ni pon satu..ape la rela sgt nak ambik ‘bekas2’ org? (diulang..bekas bekas org)..muhahahahaha….dier pon ‘bekas’ oeg gak kut? ehehehehe…

    0
    0
  51. tOmEii says:

    br je bc kish ni kt ob xsgka kt bn pon ada…huhu
    nmymph tul tgk betina sundall nie,,,
    ee pg2 lg dh dhidgkn mke die munth hjau aq dbtny….

    0
    0
  52. tOmEii says:

    eeee benci nya aq ngn betina nie…
    memg dsar sundl….
    dhla permps ckp plak xsupe bikin…
    apsl la ada lg mke die kt m’sia ni….

    0
    0
  53. LaLuNa says:

    nyampah la aku ngan die nih… tak abis2 la..gasak la ko fasha!!!

    0
    0
  54. BumBLeBee says:

    brani betul minah ni main sumpah2 ek….makan diri nanti tetibe kene panah petir time tgh2 ari buta yg cerah bru tawu….

    0
    0
    • puteriaquarius81 says:

      org camni mana fikir kena pnh ptir ke apa.. janji dia slmt .. jahil

      0
      0
      • kira-kira says:

        dye xtau btpa pdihnye azab dri allah…

        0
        0
      • BumBLeBee says:

        mak ayah kene main peranan sket la…especially ayah dier sbb dier still dlm tanggungjawab ayahnyer… aihh mcm2….mabuk2 mengalahkan orang kafir. cmner ni? artis mesti kene perangai cmnih ker? kalo x sesat, bukan artis ek? ape laa narrow minded tul artis zaman skang nih…

        0
        0
        • syamiza says:

          patutnyerrr dia pun kena sebat gak….. dah minum arak…. rasa bukan dia sorang jer artis kat msia nie minum…. kalau kena sebat timbul penyesalan ker? dorang leh insaf kerr? harap2 satu masa nanti dorang berubah……..

          0
          0
    • aries_april says:

      smpah mkn diri mak aries kata…
      xbaik main ngan smph….

      0
      0
    • hantupensil says:

      xpe la…
      biar la dia azab kubur mcm mne nanti…
      huhuhuhu

      0
      0
  55. aries_april says:

    U ALL CARI ARIES YA?
    SORRY LA…
    SI ASPA TU XNK LPAS LAK…
    :-)

    0
    0
  56. LaLuNa says:

    tak pon 2 orang jantan tu saje kot nak wat pasya nih stok geli-geli… ramai lg pempuan lawa derang boleh tekel..ramai lagi pempuan sopan2 derang leh wat bini… muke tak hensem takfer jnji duit mereka hensem..!!

    0
    0
    • kira-kira says:

      ii duit pn nsem gak ker?/
      heheh

      0
      0
    • aries_april says:

      xpa lah…
      jnji dia orng bhgia…
      jdh, ajl smua kat tngn ALLAH…
      maybr ada hikmah nya

      0
      0
      • syamiza says:

        Allah dah tentukan segala-galanya…… perempuan yang baik untuk lelaki yang baik…. begitulah sebaliknyaa…. harap2 korang semua dapat jodoh yang baik2…. penyayang dan mendapat zuriat yang comel dan pintar….

        0
        0
      • Jojio says:

        Kalu dapat yg tak beik tu…satu ujiannn…hihihi

        0
        0
    • eclipse says:

      tp jntn mcm jejai ney xpyhla nak cr calon isteri yg sopan…
      pngai pon cam setan…
      sesuai la dgn sendat tue…
      kdg2 aku pelik la dgn org laki ney…
      pngai buruk giler…
      tp nak cr bakal isteri yg bek…
      g la suluh muka tue…
      kat kdi emas…
      cermin byk…

      0
      0
  57. violet says:

    law ni pn xjd kawen ko p lik kg la pacat..
    pnt org nk dgr cite ko..
    huhu

    0
    0
    • BumBLeBee says:

      balik kampung ternak lintah…ade gak paedah nyer…jgn lintah2 tu ko letak dlm air kencing setan plak sudah….harharhar…

      0
      0
  58. ricky says:

    membe aku penah lepak centro dia ada skali..siap bwk mak lg..

    0
    0
  59. tOmEii says:

    dlm byk2 arts kt m’sia ni betina ni y pling aq anti skli…
    dhla xcntik sore doremon prgai bruk plak tu,,,,,
    org mcm nie sptotny xde kt m’sia ni pttny dudk je kt plnet marikh tue…..

    0
    0
  60. LaLuNa says:

    makluk planet marikh pon tanak terima die…wat semak planet marikh jek…

    0
    0
  61. jed hijau says:

    bagi aku dia ni adalah POMPUAN PELIK…..

    penuh dengan perangai yang bukan2

    0
    0
  62. eclipse says:

    xde cite br ker?
    mls dh nak komen ppuan ney…
    bt semak jer…

    0
    0
  63. ANneDeSilva says:

    hoiiittt……
    aku nk tergelak2 ni baca comment aries..hahahhahahahahhahahahaha……..
    sampai lupa ko kat aku eh aries….

    0
    0
  64. asparagus says:

    1st

    0
    0
  65. jed hijau says:

    bebudak lelaki kat tempat keje aku ni kata….fasha shanda ni KUAT SEKS…..

    Ya-Allah ngeri aku dengar….

    0
    0
    • aries_april says:

      ENTH LA…
      tu kna tnya orng yg dh try….

      0
      0
      • Jojio says:

        Hihihihi….dasattt tu….

        0
        0
      • tOmEii says:

        hahahahah yela tu…
        kalu x xkn org leh ckp…hahahah

        0
        0
      • kira-kira says:

        yeke kak jed?

        0
        0
      • jed hijau says:

        AA…akak kekadang rasa kesian kat FS ni pun ada gak…
        kesian…sbb tak boleh kontrol diri sendiri…

        masa akak umur2 korang ni dulu…..akak ada kawan muka macam FS nilah…perangai pun macam FS ni gak….sume2 kawan2 lari…sbb dia sendiri yang buat org tanak kawan ngan dia….pantang nampak lelaki berduit…di tolong nasihat…..silap2 dia kata kita nak ambik pakwenya…..

        Muka mmg lembut..tapi…perangai Allah jelah yang tahu…Nauzubillah… (bukan nak kata dia jahat…kita pun jahat gak…tapi masih tahu undang2 agama..Insya-Allah)

        Harap2 mereka2 yang sealiran dengan FS ni boleh mendapat hidayah…

        Jumpa lagi AA…adik2 akak kirim salam…

        0
        0
    • syamiza says:

      errrrkkkk….ngeri…+ geli…… huhuu menakutkan…..

      0
      0
    • hantupensil says:

      tgk rupa fasha tu pun dah tau…
      huhuhuhu….

      0
      0
  66. asparagus says:

    hi darling… heheh…
    fasha kuat seks…?
    igt laki je yg x kuat….rupenyer…. gurl pun kuat seks ….? urrrmmmm…..

    0
    0
  67. ANneDeSilva says:

    ishh jelouse aku ni aries dok ada B..
    sape jek nak jadi pasangan anne??
    anne panggil C la pasal B aries dh panggil aspa..
    sape sudi hadirkan diri utk temuduga eh..hahhahahaha
    saya nk bujang jek tak mo laki org..
    pasal sy bkn perampas..hahhahahha

    0
    0
  68. ANneDeSilva says:

    pandai jek dorg ni..
    dosa taw..
    suka2 korg kata dia kuat seks..
    dia pakai minyak kudala..
    tu kuat mcm kudaaa….hahahaha

    0
    0
  69. asparagus says:

    hhehhe…anne..jual mahal la…..
    aspa yg hina ni, pun u x pandang….
    aries gak yg sweet baik ati accept i…
    hehhehe

    0
    0
  70. Jojio says:

    Kalu esok posa malam ni start teraweh lerrr…..yes !!!

    0
    0
  71. asparagus says:

    kopi janda…?
    x power….. kopi janda anak 10 kan lagi power… huhuhuh

    0
    0
  72. asparagus says:

    xpe….walau clenaer pun aspa terima…
    la ni clearner…celik IT…. heheheh

    0
    0
  73. kak long says:

    Selamat menyambut Ramadhan AlMubarak. Saya pun tak suka pada dia. Dibulan yang baik dan penoh barakah ini marilah kita berdoa yang terbaik untuk dia semoga terbuka hatinya untuk berubah. Hanya Allah yang maha mengetahui dan mendengar.

    0
    0
  74. asparagus says:

    ok geng…
    aspa de jamuan sambutan ramadhan….
    to my sweet darling…. i’ll remember u always….

    0
    0
  75. Penari Poco2 says:

    errrmmm…
    aku dah jauh ketinggalan nie…
    kpd tomeii, pinky dan badboy…
    lepas nie aku bg resepi biskut buat korang…
    spt yg tlh dijanjikan…
    tahniah sbb korang sokong biskut ngan kek lapis aku…

    0
    0
  76. ANneDeSilva says:

    lalalalalla…
    takde org pon yg datang temuduga..
    k la pi cari kat luar pulokk..hahahahhaah

    0
    0
    • hantupensil says:

      nak2…
      nak wat interbiu kat mane…?

      0
      0
      • ANneDeSilva says:

        hahahhaha..
        tp syarat pertama paras rupa tu tak payahla kacak sgt2..
        ckupla kalau ada iras2 farid kamil ke hans isaac ke kan…pastu smart dan paling penting kemas..
        takde bau badan..yukkss!!
        penyanyang..
        baik hati..
        tak perlu kaya sangat dan takla miskin sangat cukupla kalau dalam account bank ada 100K…hahahahahah

        tp kalau antu senang jek ko jgn datang interbiu pakai kain kapan dgn kapur barus..
        nanti aku tak seram tp org lain lak lintang pukang lari ingat anne BELA HANTU RAYA…ahahahahhaha

        0
        0
    • syamiza says:

      heheheh…. tunggu la jap… dorang baru tgah isi form tu….. anne bagi la syaratnyer dulu… nak yang org yang mcm mana? tinggi? rendah? kurus? gemuk? senang laa dorang nak apply… kang kalau anne reject tak laa dorang rasa kecik ati….

      0
      0
    • puteriaquarius81 says:

      lor… mana gi antu td? x lulus ker.. relex anne, antu tgh warm up tuh

      0
      0
      • ANneDeSilva says:

        adoo jek tu..
        dia pi bli baju baru…hahahahah

        0
        0
        • puteriaquarius81 says:

          hoho ye ke .. x prasan laks, advance ropanya antu nih..
          yerla, pnjg lebor syarat ko bg.. hihi
          xper, lelaki kena usaha lebih.. br pmpuan ska..

          0
          0
        • hantupensil says:

          adeh…
          banyak plak syarat dia….
          huhuhuh…
          kalo mcm tu aku gi ngorat pontianak je la..
          kekekekeke

          0
          0
  77. Penari Poco2 says:

    BISKUT CRISPY COKLAT OAT/BADAM

    BAHAN-BAHAN
    130g tepung gandum
    30g tepung jagung
    20g serbuk koko – ayak
    ½ sudu kecil serbuk penaik
    ¼ sudu kecil serbuk kulit kayu manis
    ¼ sudu kecil garam
    90g Quaker Oat Segera
    200g mentega
    120g brown sugar
    ½ sudu kecil esen vanilla

    CARA-CARA
    1. Masukkan kesemua bahan yang diayak tadi dalam bekas. Masukkan garam dan Quaker Oats segera dan gaul rata.
    2. Pukul mentega, gula, vanilla sehingga gebu. Masukkan bahan yang telah diayak tadi sedikit demi sedikit. Uli hingga kental.
    3. Canai doh di atas papan yg ditabur sedikit tepung. Potong atau terap dan letak atas dulang. Bakar dengan suhu 160 selama 12-15 minit atau sehingga rangup.

    0
    0
    • mm.. says:

      apa kata BN layan resepi kuih or juadah berbuka lak bulan pose ni… boleh try wat… tapi antar resepi yg simple2 jer la.. contohnya;

      SHORT BREAD

      80g butter tanpa garam
      100g tepung
      30g gula kasar

      Cara-cara;
      Pukul butter n gula hingga sebati.
      Masuk tepung yg di ayak, sikit demi sikit.
      Letak dalam plastik n bentukkan segiempat.
      Simpan dlm peti ais dalam 1 jam.
      Kuar dan potong. cucuk ngan garpu utk wat corak.
      Bakar dalam oven.
      Siap!!

      0
      0
  78. ANneDeSilva says:

    anne malas buat kuit raya tahun ni….

    0
    0
  79. Penari Poco2 says:

    Asal tetiba kesah si pasa plak yg kuar nie…???

    0
    0
  80. syamiza says:

    K la kawan2… dah sampai masa utk undur diri… jumpa lagi…. salam menjelang ramadhan utk semua… kalau ada salah dan silap… saya minta maaf yerrr… mana la tau kot2 ada bergurau lebih2….
    bye….

    0
    0
  81. baby says:

    hehehh……fasha sandha..????bole blah la…suara doremon, prangai cam sundal bolong plak tu..

    0
    0
  82. MemBesar says:

    emmmmmmmmm apsal x sape yg komen ttg nukilan puisi ‘mm’ kat atas… aku sgt tersentuh mmbacany. susah payah tu nk buat korg x nk puji ke…………

    0
    0
  83. Boring says:

    Biase la..artis mmg mcm tu..bkn artis pn mcm tu jgk..dunia dh nk kiamat..mcm2 la jd..ade kes lg worst..cume kt je x tau..klu jd artis, semua cite die abs 1 malaysia tau..jdkan pengajaran..stp manusia ade kelemahannye..kita pn same.fasha pn same..yg buruk jd kn teladan..mayb xde org yg boleh tarik die ke arah jln yg benar..thats y she become like that..kesian gak kat die..semua org caci..situation & hati die siape th..cite die tersebar luas..org sekeliling kt ramai gak mcm tu..then ade lg suck..tp die xla tertekan sgt coz cite die x smpai la 1 malaysia tau..so, think +..jgn caci or hina die..doakan agar die temui & ikut jln yg benar..

    0
    0
  84. fruztrated says:

    publisity

    0
    0
  85. hafies says:

    fasha mmg suke di kuda kn…hihi

    0
    0
  86. ctzen says:

    FASHA SANDHA. Hmm….
    Antara contoh TERBAIK sang kunang-kunang yang terpesona merangkap terpedaya dengan sang cahaya yang indah bergemerlapan…

    0
    0
  87. gosipgurlfea says:

    erk Fasha…sha la la la la….

    0
    0
  88. aija girl says:

    fasha gedik terlampau

    0
    0
  89. Najib Hassan says:

    wahlau…detail gila nih….bro hati hati skit..skrg salah cakap skit terus saman..heheh tambah tambah lagi dgn tutttttttttt ..dah la extreme temper

    0
    0
  90. zanliza says:

    sayang..pompuan ni..alllah bg kelebihan utk dia cri rezeki tp nmpaknyer..biasala manusia…alpa dgn kesenangan yg dia ader…ape yg ader skrg hanyalah pinjaman dr allah..nk trik biler2 boleh…ingatlah wahai cik fasha…kegembiraan yg anda perolehi adalah dr kesengsaraan org lain…

    0
    0
  91. zanliza says:

    salam ramadhan buat cik fasha…saya suka cik fasha yg baru 2 masuk dunia lakonan…x byk cite -ve…

    0
    0
  92. fasha sandha says:

    fasha is not good prson.

    0
    0
  93. benz says:

    FASHA BUAT KITA STIM……….
    KALAU AKU BANYAK DUIT PUN IM TRY TO USHA HER

    0
    0
  94. benz says:

    DIA CANTIK SO BOLEH DEMAND LAH….FRENCH KISS DREAM BRO

    0
    0
  95. hangitgurlz says:

    cantik luaran x da maknenye..

    0
    0
  96. fira says:

    weh korang! korang tak rasa pelik ke ngan prangai artis ni? dorang ngaku smayang, tapi pakaian macam orang miskin. korang tak pelik ke?

    0
    0
  97. mimi says:

    cantik? perangai tak macam orang.

    0
    0