Written by AbangNara | January 1st, 2013

Kesian pulak Abang Nara melihat nasib Shila Amzah ini. Semua benda yang dibuat semuanya jadi kontroversi. Terbaru, Shila telah berkongsi gambar dirinya memakan McDonalds di Facebook Shylla. Akibatnya, Shila dihentam teruk oleh peminat-peminatnya.

shila amzah makan mcdonals

Ber”caption“kan “Seblm naik flight smpt lg makan McD Prosperity burger..huhu:)“, ruangan komen di gambar tersebut dipenuhi dengan persoalan mengapa Shila tidak memboikot McDonalds. Rasanya semua orang tahu yang kebanyakan rakyat Malaysia sedang memboikot McDonalds kerana dikatakan mempunyai kaitan dengan Israel yang menyerang bumi Gaza. Antara komen-komen yang dikeluarkan ialah:-
shila amzah

Bagi Abang Nara senang je, selagi boleh boikot, boikotlah. Bila tengok balik komen-komen yang dikeluarkan oleh peminat Shila Amzah, terasa sedih pun ada. Pasal boikot pun boleh keluar carutan dan kata-kata tidak elok. Tak pasal-pasal bergaduh sesama sendiri. Buat malu je. Tak gitu?

Baca Yang Ini Pulak:-

263 responses to Kongsi Gambar Makan McDonalds, Shila Amzah Dihentam Peminat

  1. Alahaiiiiesah says:

    MCD.Tepuk dada tanya selera. Nk komen takder selera.Salah ke tak salah tanya diri sendiri.Hipokrit ke tak tanya diri sendiri.Yg penting NAWAITU!

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 113 Thumb down 2
    • Selitone says:

      Kesiannn…

      Buat itu, kena hentam… buat ini kena hentam… Kalau aku, lama-lama bleh jadi mereng….

      Ok lah… maksudnya, masyarakat kita ambil perhatian dan sangat prihatin….

      Buat si artis dan masyarakat semuanya…

      Sebelum picit punat “send, submit atau upload”… ambil masa minimum 5 saat atau lebih untuk berfikir sejenak.

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 179 Thumb down 4
      • narin says:

        dah tu komputer, laptop, twitter, fb, 7e sila boikot, semua tu ciptaan israel dan sekutu2nya…kenapa still guna. jgn hipokrit lah, kebanyakkan org ckp je lebih tapi x tolong pun palestin, kita sendiri x sedar kita ni still bergantung pd teknologi mereka

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 263 Thumb down 29
        • Anonymous says:

          alah browser yg ko pakai on9 blog ni pun israel n sekutunya reka….jd jgn pkai lah mcm tuh, ko nak boikot mekdi..mcm mana dgn pekerja yg cari rezeki kat situ..ko x pikir ke….pikir senang ko jer

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 180 Thumb down 24
        • makan nasi jer says:

          kita makan ni jer shila oiiiii….senang x payah kena kutuk..

          pagi breakfast:
          -nasi goreng + telur dadar
          -kuih koci
          -air teh o

          lunch:
          -makan nasi
          -ayam masak merah
          -sayur kailan goreng
          - ketam masak lemak cili api
          - orange juice

          desert:
          crepe durian

          malam:
          makan nasi
          sup ayam
          laksa penang
          air suam

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 144 Thumb down 25
        • Boikot says:

          Sibuk duk hentam shila tak boikot..yg terang2 yg komen tu tak tutup aurat, takde sape pun bising..sape yg hipokrit sebenarnya ni?

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 137 Thumb down 9
        • SITI says:

          mINTAK JAUH LAH NATI AWK PUNYER ANAK ORG TEMBAK DEPAN MATA..JGN CAKAP BESAR..

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 32 Thumb down 17
        • ana says:

          memang la semua teknologi ciptaan israel dan sekutu2nya..tapi dalam bab makanan ni, kita sendiri boleh elak.. byk lagi makanan yg kite boleh beli selain mcd kann..

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 105 Thumb down 73
        • gatal tengkok mu says:

          @makan nasi jer

          PATUT LA ENGKO GEMOK

          Hot debate. What do you think? Thumb up 26 Thumb down 28
        • bosan says:

          anggap je la tak ada tempat makan lain waktu ni, so, dia terpaksa la makan kat mcd tu…aku pun pernah je jadi mcm tu, boikot mcd, kluar lunch lambat, mkanan dah habis kat kedai, tempat paling dekat dan cepat adalah mcd, so makan je la…

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 111 Thumb down 7
        • Anonymous says:

          Hidden due to low comment rating. Click here to see.

          Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 26
        • Anonymous says:

          Wei bnagng..fb, twitter mmg dri israel tapi die xtlibat ngan rejim zionia yg serang palestine la bodo…zionis satu kelompok dalm yahudo yg anti palestine…x sume yahudi menyokong zionis….ko lain kali byk membaca…jgn trus hbus..
          Bodoh z btmpat namanya ni…

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 62 Thumb down 37
        • Kiah Propahanjeng Bermulot Puaka says:

          haa bab crepe durian tu mmg kiah suke sgt.. lazattt uolss~

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 26 Thumb down 5
        • boikot mcD says:

          Hidden due to low comment rating. Click here to see.

          Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 39 Thumb down 52
        • Anonymous says:

          jom duduk dlm gua pakai daun ja

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 54 Thumb down 7
        • Anonymous says:

          orang yang makan MCD lebih teruk kena hentam dr orang yg minum arak..
          orang yang keje MCD lagi teruk kena hentam dari org yg keje ngan Carlsberg…

          takde fatwa kat malaysia yg kata haram mkn MCD dan yang pasti mmg ada fatwa dan ada hukum tuhan yg kata arak itu haram.

          seorang islam yg makan mcd yg diberi logo halal oleh jakim dihentam hebat.. tp beratus islam yg melepak di pub minum arak Carlsberg tak de sape yg peduli…..

          JOM KITA HENTAM ORG YG MASUK PUB/DISKO…
          JOM kita boikot Calsberg mcm Boikot MCD..

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 165 Thumb down 0
        • Anonymous says:

          ni tulisan ustaz zaharuddin yang menjawab persoalan yg diutarakan.

          Hukum asal urusniaga dengan Non-Muslim termasuk Yahudi dan semua syarikatnya adalah halal selagi transaksi yang dibuat menurut syarat jual beli Islam. Hukum asal ini hanya akan bertukar kepada haram berurusniaga atau wajib memboikot mereka jika, antaranya kerana Syarikat tersebut mendedahkan secara terus terang dengan hebahan rasmi bahawa mereka memperuntukkan keuntungan mereka bagi menyokong serangan Yahudi ke atas negara umat Islam. (seperti starbucks & McD).

          http://zaharuddin.net/pelaburan-&-perniagaan/572-hukum-mcdonald-kfc-maxis-a-syarikat-yahudi.html

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 35 Thumb down 1
        • Anonymous says:

          sy stuju..jgn nk hukum org mcm tu…cuba klu korg pg kt mcD, brapa rmai org melayu??? mulut semua bleh ckp, xsmsti yg ckp boikot tu, xguna brg israel…tepuk dada tnya akal..

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 32 Thumb down 3
        • Anonymous says:

          bodoh, fb yg sah2 yahudi, ko xboikot! bodoh bodoh! mana korg tau mark zuckerberg x menyumbang kepada kaum kerabat die? bodoh!

          korg x kesian ke kt org2 islam yg carik mkn dgn comp2 yg korg boikot tu. korg duk citer klu satu hari ni nnt Allah tny ape korg buat utk membela nasib org palestin, tapi korg xfikir satu hari nnt, ape korg buat sampai org2 islam saudara mara kamu sendiri melarat,xde kerja sbb kamu terlalu taksub??? kalau ekonomi malaysia ni jatuh, korg ingat korg bleh bantu palestin ke bengap??

          lagi satu, xpayah la ckp rezeki diorg kt mcd ke mana2 x halal, sbb rezeki korg tu pun belum tentu halal. puihhhhh

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 25 Thumb down 4
        • Anonymous says:

          oh makanan bleh elak, internet tmpt bnyk maksiat xleh elak. bagusnye pemboikot2 ni ye! zuhudnya!! korg pecaye ke fb x bg sumbangan?? org bodoh je pecaya. korg ingat diorg akan reveal ke? mati hidup blk pun xkan.

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 49 Thumb down 4
        • CNN says:

          penjualan ROKOK n si perokok korang xnk jdi issue ke?? 2 kan brg israel…

          p/s~aku pon boikot MCD..tp dah org lain nk beli bia kan je la…bkn nya HARAM pun…

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 37 Thumb down 0
        • Lembu Gemok says:

          Sebenarnya banyak produk yang menyumbang kepada Isreal selain McD.Intel,FB,teknologi lain,makan2 produk lain..danone semua..

          macam ni la..selagi kita boleh membantu orang islam utk tidak membantu israel, selagi tu kita bantu..selain McD ada jer benda lain boleh makan kan..maybe produk processor Intel tu susah laa sbb itu mmg kita guna..so selagi mana boleh boikot utk bantu saudara2 islam kita di sana, selagi tu kita cuba ok saudara2 islamku…

          InsyaAllah..marilah sama2 mencuba…amin~

          Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 3
        • liza says:

          Allah mmg kurniakan kehebatan pada golongan yahudi. dari segi akal fikiran dan juga teknologi..dr zaman nabi lg mereka mmg hebat..cuma mereka ni terlalu bermegah sehingga Allah melaknat golongan yahudi..klu nk boikot produk yahudi, kne boikot gune internet n lama sosial yg kite tau dtg nye dr kaum yahudi..

          nabi pn beli barang ngn org yahudi..

          Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
        • Anonymous says:

          ur totally rite…i love ur statement…now is 2013…ur mind still low…

          Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
        • Anonymous says:

          ooiiiii ko tu bodoh sgt ke… nmpk sgt ko nie tak beriman… klu ko tu tak berjihad kat sne … ko jihad le bikot mknn ISRAEL tu le mnusia skrang BANGANG sangat mcm tu ko masuk la kat israel bpdoh

          Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
      • baby bb says:

        aku rasa benda ni xperlu diperbesarkan pun.. mungkin cara dia membantu palestin lain.. mungkin sumbangan dia lebih besar dr kita yg hanya mampu mboikot ni. siapa tahu kan. itu urusan dia dgn tuhan.. yg nak boikot,teruskan.. yg xnk boikot pn xda masalah.. yg nak menderma untuk tabung palestin,teruskan.. cara kita berbeza. jgn sbb gmbar yg dia upload tu kita nak hentam dia.. cmtu xda beza pn kita ngn org yahudi..

        bila dia menang o berjaya dpt award yg besar.. macam asian wave.. kita bagi pujian melambung.. tp buat salah skit kita maki dia xhingat dunia..

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 88 Thumb down 0
      • aku says:

        aku mmg adore suara shila ni in fact aku yakin dia mmg ada masa depan yang sa…ngat cerah in fiture. tp aku tak berkenan dgn tweet mentweet & upload kat FB si sheila. aku tgk dia ni tak matang lagi. ada benda yang dia buat mmg melulu..mcm budak2 yg tak tau berpikir. actually, kalau dia nak makan diam2 pon takde sape heran. tp makan mcD pon nak canag..ha ‘amek ko’. termasuk la bab2 citer peribadi dia ngan si sharnaz u…
        sheila…jgn kerier u out sbb diri u sendiri ..nyesal nanti!

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 30 Thumb down 3
      • Anonymous says:

        sheila lagi… budak tak cukup umur…mcm ni la……

        Hot debate. What do you think? Thumb up 12 Thumb down 12
      • Kucing Kampong says:

        Klo boikot MC D…kang nanti anak2 korg jgak yg ajak mkn mc d…iklan di tv3 jgak yg promosi kan makanan mc d ni..bila bdk2 tengok kat tv mesti nk mkn Big mac! Aku tk sokong pun izrael latnatullah tapi product dorg brsepah dimane2..

        Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 1
    • Huu says:

      Schawl dia cantik. Beli kat mne?

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 44 Thumb down 0
    • joyah.. says:

      cara cacian macam la dia makan benda/daging haram.. mcD makanan halal.. tak berdosa dia makan… boikot itu peribadi.. atas dia nak boikot atau tidak,

      tak boikot bukan berdosa, tapi boikot satu BONUS..

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 90 Thumb down 2
      • kiah propa says:

        Hidden due to low comment rating. Click here to see.

        Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 23
    • lalala says:

      yg boikot pun janganla hentam org yg tak boikot..
      nak tegur ade cara.. bkn carut org public camni
      -pemboikot mcd-

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 37 Thumb down 0
    • loveONEW says:

      aku bukanlah peminat mcD..
      tapi makan jugak, last aku makan raya tahun lepas..
      nak boikot tu hak masing2, tak perlulah hentam menghentam..
      Islam tak pernah mengajar kita menghentam sesama manusia kan?
      nak tegur, memang lah baik, tapi bahasa tu agak2, gunalah yang elok..
      aku pun bukanlah baik sangat, setakat yang aku mampu aku boikot aku buat..
      cam mcD ni, Alhamdulillah aku bukan hardcore makanan ni, jadi boleh lah cuba boikot.
      dan jugak beberapa barangan lain..
      korang tak payah hentam sangat, itu antara dia dengan Allah..
      entah2 dia lagi banyak berdoa dan menyumbang pada palestin..
      so, tak payah buruk sangjka ekk..

      *just my opinion, im not her fans nor haters..
      :)

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 15 Thumb down 0
    • boikot MILO!! says:

      ramai yg boikot McD, tapi sy percaya masih ramai lg masih minum MILO! jangan lupe, milo pun salah satu produk nestle n nestle juga merupakan salah satu produk israel!!

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 39 Thumb down 1
    • Anonymous says:

      Malu baca komen orang yng kutuk orang makan mcd tapi amal nya sedikit sgt. Mereka2 ini berbangga konon dia lah paling alim sebab dia boikot.

      Ada sorang ustaz ni sgt istiqamah boikot produk israel since 2006 lg. Tapi dia tak pernah halang or marah orang pergi makan mcd. Katanya taknak duduk padang masyar lama2 masa dihisab nanti. Tapi saya salute sikapnya sebab dia tak risau kan org makan mcd. Makan kalau nak makan. Cuma dia risaukan amal umat. Kalau betul nak bantu umat palestin hanya amal saja. Hanya dengan umat yang beramal dgn islam boleh buatkan kita menang. Fokus diri masing2 tanya amalan kita. Solat.. Pergi belajar agama.. dia tak berdosa pun makan mcd dan kalau dihisab di masyari anda yakin ke dia tak lepas?

      Boikot usaha yang bagus tapi tidak patut menghentam n hina org lain.tanamkanlah rasa tawaduk rendah diri dlm dirimu dlm setiap yg anda kerjakan..semogs kita dirahmati Allah..

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 31 Thumb down 0
    • bantal.. says:

      mcd boikot, tp tesco pg everyweek blh plak kn.. lol

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 17 Thumb down 1
    • kak timah says:

      nak mkn x salah tapi law sampai upload tgh mkn mcd mcm nk publisiti je . . kamon lah shila brtindak mtang sebelum wt keputusan

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 7
  2. aq say says:

    kesian shila asyik2 kena hentam bersabarlah pasti ada hikmah..pada yang menghentam cermin diri sebelum nak menghentam….kita semua tak ada tiket nk ke syurga…bukan menyokong mana2 pihak..cuma belajar la hormat perasaan org sama…asyik kena hentam jew

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 54 Thumb down 1
    • oh ye says:

      Hidden due to low comment rating. Click here to see.

      Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 19 Thumb down 59
      • aq say says:

        jangan mudah menghukum org…. :)!!bukan urusan kita..tue antara dia dngn ALLAH SWT…..cukup kita amik apa jd jd sebagai iktibar..jangan sampai satu masa kita pun buat benda yang sama??? :)….

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 43 Thumb down 0
      • gag says:

        awak baik ehh?awak malaikat ehh?tak pernah buat silap kan?HEBAT NYA AWAK!!!!

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 22 Thumb down 10
      • Olga says:

        Hidden due to low comment rating. Click here to see.

        Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 33
      • SCHAWAL KUAT MENCAPUB says:

        kepade oh ye..cara percakapan awak melambangkan diri awak tu LEBIH TERUK dari shila amzah ni..saye pulak yang malu tengok care percakapan awak ni..saye xyakin la yang awak ni suci sangat2, pakai tudung tak berkepit dgn mane2 lelaki, xbergaul dengan mane2 lelaki..kalau awak pakai tudung sekalipun tapi mulut mcm awak ni yang ikut sedap mulut mengata orang, xperlu kot nak mengeji orang..nauzubillah..

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 31 Thumb down 1
      • Kira says:

        Oh ye :

        Shila ada berdosa dengan awak ke sampai macam tu sekali awak cakap dia?
        Dia bertudung kalau ikut trend pun, at least dia dah pakai, itu kan wajib.
        Hipokrit ke, berkepit dengan boyfriend ke, itu memang lah salah, tapi bukanlah satu jenayah, masih boleh diperbaiki.
        Cara awak cakap macam awak sangat perfect.

        Hot debate. What do you think? Thumb up 7 Thumb down 4
        • oh ye says:

          wah bila artis bekepit dgn jantan (even bapak dia pon xpenah knal rapat dengan jantan tu) semuanya peminat restu. sampai bila peminat nak jadi buta tuli n tak kisah kalo artis buat benda yg salah? YANG SALAH TETAP SALAH.

          Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 2
      • Anonymous says:

        Busuknya hati Kak cham

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • terjah says:

        oh ye ni mulut cm gampang je….apahal ko predujis sgt ngan org yg pkai tudung?? diorg de sakitkan hti ko ke?ada kaco hdup ko ke? 1 soklan bonus tok ko….MAK ko pakai tudung x?

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  3. sabar says:

    sabar lah shila pasti ada hikmah……semua org jangan nk menunding jari jew…

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 24 Thumb down 2
    • Kak Cham Kuat Gosip & Tido says:

      Hidden due to low comment rating. Click here to see.

      Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 38
  4. Mak nak says:

    Ini tahun lepas punya cerita..(dah lama ni)..biarlah yg berlalu itu dijadikan tauladan

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 28 Thumb down 1
  5. Denaihati says:

    Tapi bila cerita penggunaan perkataan ALLAH oleh kristian semua senyap. Adakah boikot Israel lebih tinggi dari mempertahankan kalimah ALLAH.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 44 Thumb down 20
    • kami says:

      lihat pada keadaan walau bagaimana sekali pun kita umat islam tetap akan pertahan kan ALLAH SWT……islam xkejam..islam banyak bertolak ansur…islam suruh kita hormat agama lain..bagaimana nabi kita dicerca tapi dia tetap mendoakan yg baik2 untuk org yg memusuhi dia….jangan mudah menghukum sesuatu sebelum kita tahu kisah sebenar

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 25 Thumb down 2
      • Poyolebih says:

        Dah lama Kristian guna perkataan Allah coz its universal. Its languages. So, jgn heret persoalan ni lagi. Tak penat ke asyik cr salah org?

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 31 Thumb down 17
        • Oh Ha Nie says:

          Telah termaktub di antara larangan yang telah dikeluarkan oleh kerajaan Malaysia menerusi keputusan kabinet yang bertarikh 16 Mei 1986 bagi mana-mana agama selain Islam untuk menggunakan empat perkataan iaitu Allah, Solat, Baitullah dan Kaabah. Malah ada sesetengah negeri yang menambahkan lagi beberapa perkataan yang dianggap boleh mendatangkan kekeliruan dan bahaya kepada umat Islam apabila digunakan oleh bukan Islam. Reference: http://www.ikim.gov.my/v5/index.php?lg=1&opt=com_article&grp=2&sec=&key=1737&cmd=resetall

          So universal ke x, kat Malaysia tetap x ley gune kalimah Allah.

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 28 Thumb down 12
        • Oh Ha Nie says:

          Telah termaktub di antara larangan yang telah dikeluarkan oleh kerajaan Malaysia menerusi keputusan kabinet yang bertarikh 16 Mei 1986 bagi mana-mana agama selain Islam untuk menggunakan empat perkataan iaitu Allah, Solat, Baitullah dan Kaabah. Malah ada sesetengah negeri yang menambahkan lagi beberapa perkataan yang dianggap boleh mendatangkan kekeliruan dan bahaya kepada umat Islam apabila digunakan oleh bukan Islam. Reference:http://www.ikim.gov.my/v5/index.php?lg=1&opt=com_article&grp=2&sec=&key=1737&cmd=resetall

          So universal ke x, kat Malaysia tetap x ley gune kalimah Allah selain agama islam.

          Hot debate. What do you think? Thumb up 8 Thumb down 11
        • TuTu says:

          From ur point of view maybe u r true. Perkataan Allah cuma dilarang oleh manusia dari digunakan oleh manusia lain. Walhal adakah ini termaktup dlm islam ? or Al-quran? menghalang perkataan ini untuk dikongsi? For me its not about word tapi ur believe dude. Padahal perkataan ini sudah terlalu lama digunakan before larangan 1986 itu wujud. For me kita tidak boleh mencipta sesuatu yg bukan asal dr sumber asal agama sebab kepentingan sesuatu agama.Respect other juga sgt penting.This is how Nabi Muhammad berdakwah semasa pemerintahan baginda.If nabi boleh y not u as a islam tak boleh making anything into peace and harmony? Sy byk membaca dan cuba fahami islam itu.I respect all about islam. Susah nak ubah benda dah menjadi darah daging agama lain. Ingat agama lain turut di anut oleh masyarakat di malaysia so y not kita stay with peace coz a word only a word not ur belief.

          Hot debate. What do you think? Thumb up 15 Thumb down 8
        • Tudia says:

          Larangan dari kerajaan lg tinggi mulianya dari larangan dlm al-quran? sorry coz bertanya. kadang2x if kita fikir, if kita terlalu extrem kita semacam tak adil ngn agama lain. Nabi pun tak galakkan kita hurt kaum bukan islam coz if kita buat Nabi akan marah. Kita tunjuk islam itu baik so senang org nk terima and lihat indahnya islam itu.itu my opinion.

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 30 Thumb down 10
    • Lagubestbest says:

      Penduduk palestin ranking #1 sebagai pelarian di dunia. Sebab tu kita orang Islam kena wujudkan rasa ambil berat.

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 19 Thumb down 0
      • Anonymous says:

        boikot MCD tp Tak boikot rokok.. rokok tu pun one of israel product dh la membahayakan kesihatan

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 13 Thumb down 0
    • Huha says:

      Ini disebut mentaliti setempat.Mungkin niat untuk manjaga kesucian agama tetapi if pekara ini sudah bersangkut-paut lama dgn agama lain, toleransi kena ada. Dalam islam tidak ada larangan pergunaan perkataan atau bahasa. Semua ini diwujudkan sendiri oleh manusia sebab mentaliti setempat.Pada saya, kepercayaan bukan terletak pada perkataan tetapi pada kuatnya iman seseorang. Bhs sesuatu yg universal yg dikongsi seluruh umat manusia. Orang Arab bukan semua penganut agama islam semasa zaman Nabi so kena faham dan sentiasa belajar meneliti sebelum membuat sstu keputusan takut berlaku tidak adil.So,skg penggunaan perkataan Allah dibenarkan dgn bersyrt.

      Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  6. emmy says:

    bodoh la masing2..klu setakat mcd,,blambak lg brg israel yg korng gune,,cume korang je xtaw,,

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 40 Thumb down 10
    • hoi says:

      mmg la. so leh senarai kan tak ape barang yg ko boikot?? doa kan tak utk org palestin? ntah2 xde pape pun ko sumbangkan. boleh je nak mkn mcD, tp jgn nak bangga sgt lah. duit tax tu byk mengalir kt israel je. ko yg bodoh sebenarnye. haha.

      Hot debate. What do you think? Thumb up 15 Thumb down 23
      • Anonymous says:

        yg xtau mmg laa. yg tau pon ko mkn gak. bodoh la ko emmy. ckp tak guna otak.

        Hot debate. What do you think? Thumb up 6 Thumb down 4
        • i love mcd says:

          betol cakap emmy tuu.. yang koang cakap banyak jeer x guna gak!! cakap nak boikot, sepatutnye koang sembahyang 5 waktu dan berdoa untuk keselatan umat2 Islam kat sana.. poyo.. mcd jee pon koang nak gaduh.. mcm koang x penah telan mcd tuuu… koang nie aku rasa ikut trend jee, oang kate boikit, koang pon sibuk kecoh cakap nak boikot, tapi hati masih yahudi lagi.. koang merokok tak? pkai sabun x waktu mandi? fb.tweeter, dan sewaktu denganye adalah produk2 oang yahudi.. so, xpayah laa nak poyo dengan ayat boikot ko tuu..yg penting Doa.. aku tau koang mesti meleleh2 air liur kan tgk pic shila bersama mcd die tuu.. aku makan jee mcd, tp x semestinye aku sokong oang2 yahudi tu, kalo nak boikot,dan nak haramkan terus, jgn buat mcd kat Malaysia nie.. ok??? jangan marah yee.. cume aku x suke koang2 nie yg berfikiran singkat…

          Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
      • elak elak says:

        hoi hoi hoi
        ko ingt israel bleh idup dgn mcD tu semata2? mesti la byk brg len…eh loreal,starbuck,disney,victoria secret,nestle,IBM,company kotex,sarah lee(ridsect) tu pn ada kene mengena la..

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 22 Thumb down 1
    • SITI says:

      Hidden due to low comment rating. Click here to see.

      Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 18
      • Anonymous says:

        Tula..sok malaysia dserang then bru nak boikot…jgn marh wahai org malaysisia yg x alert…kuasa allah…..kta x tau bila nasib kta serang…atleast x mampu dri wang ringgt yg byk.stakt boikot ckit pun ok….think about it….

        ..

        Hot debate. What do you think? Thumb up 7 Thumb down 14
      • Anonymous says:

        ko lagi bodoh, ejaan mcm org xde akal. lasum otak nenek kau! pom pom! bangang!!!!!!!!!!!

        Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 2
  7. Anonymous says:

    Ini org kta pkran pendek,ntah yang coment sume tu kt fb,mkn mcd gak..kuno tola korang ni.lantak diala mkn apa,bkn harampun..

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 15 Thumb down 2
  8. elak elak says:

    tak payahle sume benda nak upload..sian ko shila..jadikan ini pengajaran ye ?
    McD je ke kena boikot? rasanya mcm banyak lg company yg ptut diboikot

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 21 Thumb down 0
    • ai says:

      byk lg. jom2 boikot sama2. :) klu xleh mcD, boikot benda lain. sbg public figure dia harus gunakan pengaruh dia utk ajak semua org boikot mcm artis2 lain buat :)

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 11 Thumb down 0
      • elak elak says:

        boikotla nestle,produk kimberly clark (kotex,huggies etc),ridsect (sarah lee),starbuck,IBM,intel,danone,estee lauder,loreal,dan ribuan company lain yg tak tersenarai..mampukah kita? boikotla selagi termampu..lagi bagus..buatla sendiri produk2 ni

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 18 Thumb down 1
  9. kiwi says:

    ala org malaysia. kejap je boikot. ti pasni penuh la mekdi tuh. org yg dok kutuk2 tuh mcm la dia x penah mkn mekdi. sebelum nih pon camtu jgk boikot pas 2 3 bln beli jgk mekdi

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 38 Thumb down 4
  10. fahnees says:

    Kisah bagaimana ketika Nabi Ibrahim a.s dibakar oleh Raja Namrud dgn api besar. Melihat api besar itu, seekor burung kecil segera mengambil air dgn paruhnya yg kecil lalu dititiskannya ke atas nyalaan api besar itu. Perbuatan burung kecil itu ditertawakan oleh burung-burung yg lebih besar.

    “Apa gunanya air yang setitis itu?” burung besar menyindir.

    “Utk memadamkan api yg membakar kekasih Allah Nabi Ibrahim a.s” jwb burung kecil.

    “Hahaha..usaha yg sia-sia! Adakah api yang sebesar itu mampu dipadamkan oleh setitis air?” ejek burung besar lagi.

    Anda tahu apa jawapan burung kecil?
    Jawapannya begini:

    “Aku yakin bahawa Allah s.w.t tidak akan bertanya kepadaku apakah dengan usahaku api itu berjaya dipadamkan, tetapi Allah s.w.t pasti bertanya apa yang telah aku lakukan untuk memadamkan api itu…

    Mendengar jawapan burung kecil itu, sekalian burung yang besar terdiam.

    Ya, kalau kita umpama “si burung kecil” dalam usaha memerangi kekejaman Yahudi… siramlah walau “setitis air” untuk memadamkan keganasan.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 75 Thumb down 1
    • idir says:

      Hidden due to low comment rating. Click here to see.

      Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 22
      • lulz says:

        ustajah bn pon, cerita die inspired kot. terasa merah pulak muka ni bila aku pon salah seorg yg bising2 kata “Takde effect pon ekonomi diorg kalau boikot mcd tu”

        thanks kepada empunya yg share kisah ni . May Allah bless you.

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 11 Thumb down 1
    • Anonymous says:

      nanti klu company2 yg ko boikot tu jatuh, org2 islam yg kerja sana xde kerja,melarat.. Allah akan tanya apa peranan kamu utk saudara mara kamu yg senegara kamu yg melarat itu???

      pastu kau jawab, aku la puncanya. nescaya ‘syurga’ lah tempatmu.

      Hot debate. What do you think? Thumb up 7 Thumb down 13
      • gua musang says:

        banyak lagi kerja kat tempat lain..rezeki dimana-mana.jangan jadikan benda tu sebagai alasan

        Hot debate. What do you think? Thumb up 10 Thumb down 3
        • Anonymous says:

          mmg banyakkk… cer ko tolong carikan utk diorg! cakap bleh la baiiiiii!!! ko pun x menyumbang ape2 utk tlg diorg cari keje lain, puiiiiiiiii!!! nnt Allah tanya, ape sumbangan kau, kau jwb, aku tau mengutk je. sekian.

          Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  11. yumie says:

    perasan bagus jer seme tu…nk tegur tp tkder hikmah

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 14 Thumb down 2
  12. Prince Noob says:

    biar je la dia nak makan mcd, peduli la, kalau shila amzah tak makan mcd pun israel tetap kaya jugak.

    btw shila ni pun satu tak payah la nak haplod2 gambar kat facebook ke gaduh dgn pakwe kat twitter ke… stop it already

    Hot debate. What do you think? Thumb up 10 Thumb down 8
    • ni says:

      cara percakapan org tak reti pk pjg. israel ttp kaya apenye klu semua pakat boikot. and kita xperlu fikir nk bankrupt kan dlu israel. kita patt fikir usaha ape yg kita mampu buat. ni mesti jnis xde perasaan ble tgk org sedara islam sendiri kne tindas kat sana. sbb tu cakap mcmni.

      Hot debate. What do you think? Thumb up 13 Thumb down 7
      • luluki says:

        e’eleh! bnyak lagi tempat lain tokey yahudi, Hollywood tu pun yang banyak keluarkan filem bangsa yahudi, oleh itu kalau nak boikot Mcd boikotlah pilem hollywood sekali? sanggup ke?? Disneyland tu pun yahudi punya, starbucks, coca cola ,Yahoo tu pun ceo dia yahudi, kalau pmpuan suka mekap tu, estee lauder, bobbi brown, MAC, loreal (laki pun ade pakai nieh), maybelline, garnier tu semua bertaukekan yahudi yang support military israel. Nak lagi? facebook, dunkin donut, haagen daazs,toys r us, baskin robins and google pun tuannya yahudi..walupun diorang tak cakap tapi mesti sikit sebanyak support israel..kalau nak boikot kenape boikot mcd je, ingat yg lain tu tak support israel ke??

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 27 Thumb down 5
        • Anonymous says:

          Ape ke bongok kamu neh? Slagi bole boikot, boikot laa.. kalo nk ikut list yg hado mmg la xmampu ikut sb org yahudi dh take over mostly semua.. hadoyai! Dlm al-quran pn dh sebut yahudi ni org bijak.. so, even sikit usaha kita, at least kita dh mengurangkn ekonomi org yahudi yg berpemahaman zionis. Ada paham??

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 20 Thumb down 10
        • Anonymous says:

          so anon, ape motif ko boikot? ikut trend. yg ko x mkn ko boikot, yg ko makan ko bedal?? buduh.

          Hot debate. What do you think? Thumb up 9 Thumb down 3
  13. papejela says:

    betul la tu salah die..public figure…sedap ke tak sedap ke..mmg la sedap, tp kita kena fikir mcD tu kan sumber ekonomi yg plg kukuh utk Israel. selemah2 sumbangan kita kalau xleh berperang or bersedekah, boikot lah mcD atau pun DOA. but if shila sbg public figure, dia patutnya lebih sensitif sket ttg isu semasa. kalau nak mkn pun, xperlu lah tnjuk kat public kot. nampak sgt x amek tahu isu semasa. silap nye ialah dia public figure tu je.

    Hot debate. What do you think? Thumb up 10 Thumb down 2
  14. Whoever yg nk comment negativ pasal gamba yg dia upload tu, sila berak cangkung, sesungguhnya jamban duduk tu pun ciptaan org yahudi. Sila boycot menyeluruh sblom hentam org ye

    Hot debate. What do you think? Thumb up 14 Thumb down 11
    • papejela says:

      alahai over plak..xsemestinya kena boikot semua. kalau dah xboleh boikot berak cangkung tu, boikot lah benda lain. kalau ko satu pon xleh nak boikot, jawab lah nnt sbg saudara ISlam, apeje yg ko sumbang kan utk org gaza ? boikot menyeluruh pn ikut logik akal la jugak kan. kne selalu dgr ceramah UAI ni. hehe…jgn marah ye… juz nak ckp yg kita harus boikot apa yg kita mampu jer. so kalau Shila ni dah xtahan nak mkn mcD, xpaayah lah upload. salah dia lah sbb dia xsedar ke sbg public figure, patot nye dia mendorong ke arah yg lebih baik! ok. peace no war. mgkn kalau darah daging kita sendiri kena tembak smp mati, baru nak boikot mcD. hahahhaha..

      Hot debate. What do you think? Thumb up 9 Thumb down 10
      • kucingcomel says:

        hah dh terang2 ko ckp xsemestinya boikot semua kn..so dia xboikot mcd, tp mna tahu dia boikot yg lain mcm nestle ker..dh terang2 ko ckp boikot benda yg mampu, dh dia xmampu nk boikot mcd, mna tahu dia boikot benda lain yg dia mampu.

        Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 1
    • kakak says:

      ikut kajian..berak cangkung lagi bagus dari berak duduk. conclusionnya..walaupun berak duduk tu selesa tapi tetap ada risiko berbanding berak cangkung!

      Kau ni pun..tak payah nak perli2 orang yg boikot la. walaupun boikot mcd je at least diorg ada rasa kemanusiaan. Lagipun mcd tu ada byk yg blh ganti. kfc blh sbb kfc malaysia under johor corp. beger bakar abg burn ada.. Kalau kau tak nak boikot sekali kau tolong la hormat. Dorg nasihat tak salah..kalau kau xnk terima dah la.

      Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 2
      • idir says:

        agak2 orang tua yg tak larat/perempuan dalam pantang larat ke guna jamban cangkung?

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 2
      • Anonymous says:

        kajian abah kau. mesti kau salah satu spesis mangkuk yg mencangkung di jamban duduk..

        Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 2
  15. org yg sihat tanpa mcD says:

    pemikiran rakyat malaysia ialah boikot tu sesuatu yg sia2…bg sy, kalau kita xmula kan dgn diri sendiri, mmg lah xkemana. tp alhamdulillah, mcD xde lah jd penyebab kematian pun kan. byk lg mknn lain. so sesape yg rasa ske sgt mkn mcD tu,,,jgn lupa SEDEKAH, BG SUMBANGAN, AND DOA KAN stiap kali solat tau tau tau. sbab benda lain ko da xleh sumbangkan. so benda yg ringan seringannya jgn plak abaikan.

    Hot debate. What do you think? Thumb up 9 Thumb down 2
  16. diana says:

    aku tengok beratur panjang org melayu pi beli mc’d…. korang x pulak pi kutuk dia depan-depan…. #hampeh

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 18 Thumb down 2
    • hoi says:

      xsemua kita leh bentukkan pemikiran. terpulang kt diri memasing sama ada faham atau x ISRAEL tu ape. dan jgn lah risau….xrugi mana kalau kita boikot. inshaAllah Allah akan beri pahala sbb usaha kita yg xseberapa tu, cari mknn lain yg lebih berkhasiat . yg pntg kita ada lah jawapan bila Allah ty apa usaha kita utk tlg palestin nnt . so jgn risau sgt kalau tgk org melayu lain mkn, tp kita xmakan. :)

      Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  17. cikgi says:

    Shila makan mcD meletup- letup orang kutuk.. tah2 yang mengutuk tu pun makan jugak… kikikikikiki… Janganlah negatif sangat pemikiran tu.. kita tak tau cara orang lain menyumbang jasa. Walau saya sendiri tak makan mcD, tapi setiap kali lalu mcD, saya nampak ramai jugak orang Islam makan. Tapi, dalam hati kita jangan cepat sangat nak menjatuhkan itu ini. Bersangka baik sajelah. Lain orang lain cara membantu saudara seagama di sana. Tah2 orang yang makan mcD tu derma lagi banyak wang kepada Gaza, mungkin juga paling banyak berjaga malam mendoakan keselamatan orang Islam…

    Jangan ingat zaman serba moden ni, semua orang boleh tahu pasal boikot2 ni..

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 18 Thumb down 0
  18. Bebe says:

    Wow… was wondering why such simple picture cause such hatred… Yes I know currently all are soooo into “lets boycott whtever made / produced by Israel” ….. seriously arent Mark Zuckerberg a Jewish…. so y arent ppl STOP using FB…… Duh… also.. STOP using the tagline “kmi tegur sbb sayng” as a lame excuse or green light to bash ppl (such shallow minded ppl) …Hmm… my goodness…. tht escaleted quickly! As a Msian… we shud practice wht we preach … and by bashing her FB with hatred…. don’t u think we jz spit on wht commonly say “Budi Bahasa Budaya Kita”. There are bttr and proper ways to comment …. and I pity her “Shila.H” for being the center of the contreversy. It’s her own perogative ler nak mkn ape…. I think she knows better… And for the public… jz bcz u’re a fan …doesn’t gv u the right to bash ppl…. Ape2 pn…. I know she’ll rise above it… PEACE…. and ppl STOP being so self-righteous ….

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 20 Thumb down 3
  19. hani says:

    Xde rugi mana pun kalau kita boikot. dan shila pun xsalah dlm hal ni.silap die p upload mcm xamek tahu hal isu semasa. jgn hentam2 dia sgt k. kesian . huhu
    buat semua org yg kata alahai boikot kejap je tu, or ramai lg yg beli mcD, ingat ni ye
    ALLAH XKAN TY BERJAYA KE KITA BANKRUPT KAN ISRAEL TP ALLAH AKAN TY APA USAHA KITA XKIRA KECIL ATAU BESAR UTK JATUH KAN ISRAEL ITU!
    renung2kan :)

    Hot debate. What do you think? Thumb up 12 Thumb down 7
    • Anonymous says:

      yg ko sibuk bena nak pi jatuhkan israel tu apahal? sepatutnye ko risau Allah tanye ape yg ko buat utk ko majukan Islam la dol.. itu yg lagi penting. hal org lain gak yg ko sibuk. majukan agama sindri tak nak!

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  20. sy tak minat shila says:

    hey korang tak payah lah busy body..shila ado mintak pitih ngan koran? dio nk make mekdi ka mekda ka..suka ati dio la..!! kalu tak minat shila tok soh tgk tok soh follow shila..ni yg mak jemah sentap neeyyyhhhh~~~

    Hot debate. What do you think? Thumb up 7 Thumb down 6
  21. pening says:

    apa cite lak melambak melayu kat kedai nombor ekor,dok clubbing2.adoi macam2 la malaysia ni

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 23 Thumb down 1
  22. Anonymous says:

    org islam malaysia law mngutuk no 1… pastu gune nama islam perjuangkn islam..tp sikap tabiat..mngutuk bagai… shme on u.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 41 Thumb down 1
  23. zai says:

    Kepada mereka yang menghina atau memandang rendah orang yang memboikot McD, aku syorkan supaya membaca kisah BURUNG PIPIT YANG CUBA MENYELAMATKAN NABI IBRAHIM DARIPADA DIBAKAR

    Hot debate. What do you think? Thumb up 10 Thumb down 4
  24. ciput says:

    sori to say la..pls jgn bangkitkan soal isu kristian dan islam d sini..sy yg non muslim a.k.a kristian pun turut mendoakan akan kesejahteraan rakyat di Gaza sana…jgn terus menunding jari kpd semua org kristian…we r Malaysian…pelbagai agama..pls respect agama org lain..xde agama yg suruh buat jahat…jahat tu dtg dari diri sendiri..sori kalau tkasar bahasa..peace no war :)

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 39 Thumb down 0
  25. Hackers_1978 says:

    Aku cabar org2 mengutuk tu buktikan yang mereka pun tak mkn McD….

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 20 Thumb down 3
    • narin says:

      i like this statement. kebanyakkan org yg kutuk2 tu x sumbang apa pun utk palestin..tu yg aku menyampah tu

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 32 Thumb down 0
      • Rani says:

        Setuju dengan Narin.

        Boikot sahaja ke yang kita patut buat? Cuba kita renung dan tanya diri kita sendiri (sebelum sibuk mengutuk orang lain).

        Sejak bila kita boikot? Barang apa yang kita boikot? Kenapa kita boikot? Pernah tak kita tanya semua ni secara jelas dan tepat? Saya rasa 80% semuanya pengikut boikot yang membuta tuli. Bila ada je maklumat berkaitan Islam kat FB yang dipost oleh rakan2 Muslim lain. Kita terima tanpa banyak soal. Entahkan betul @ tidak kita tak pernah nak kaji @ selidik.

        Dan boikot ni selalunya akan start bila ada konflik atau perang di Gaza & negara Islam lain.

        Cerita pasal boikot takkan habis. Nak tolong rakan2 Muslim di Palestine tak semestinya hanya “boikot” produk U.S & Israel.

        Pernah tak kita belanja 1% daripada gaji kita untuk derma anak2 yatim di palestine? Tak pernah kan?

        Sebab kita hanya nampak boikot sahaja caranya dan sebab kita tak mampu. Banyak lagi alasan yang kita akan bagi.

        Jadi, lepas ni fikirkanlah cara lain untuk bantu umat Islam yang lain. Tak semestinya boikot.

        Maaf, saya bukanlah anti boikot. Cuma ingin berkongsi pendapat & melihat ramai rakan2 Melayu Muslim yang suka jadikan isu boikot ini negatif dan menghakimi orang lain membuta tuli.

        Bagi saya, kalau rakan kita yang lain tak nak boikot, itu terpulangla.

        Mungkin mereka ada cara lain untuk membantu umat Islam Palestine di sana. Peace no war.

        Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 1
  26. Anonymous says:

    elehh!asal mcd je bsing asal mcd je bsing.asal mcd je israel!byk lagi brg dr israel.bkn mcd je!takyah la ngutok!and I can guarantee yg kta semua pernah guna brg israel!!

    Hot debate. What do you think? Thumb up 10 Thumb down 2
  27. sedorlah says:

    sedorlah bahawa kita semua menjadi pengguna terbesor brgn yahudi n produk org kafir termasuklah makanan,penjagaan badan,brg elektronik & semua benda dari hujung rambut ke kaki & xder pun barang kita yahudi guna,klu ada aku pun xtau barang cap apa,kiter semua cuma tahu bercakap,bercakap dan bercakap n busuk hati sesama sendiri ,terutama klu ada saudara kita y nak berniaga & mengeluarkan sst produk,haroooooooommmm xder y sokong,komen negatif banyakla,atau buat xtahu &wat dono,tp bila saudara kita lingkup,kita lah yang ketawa terbahok2 dan tersenyum sinis,so,mmg kita semua macam ginila sampai kiamat,kepala hotak kita lak sejak jejak kaki ke sekolah,kita akan ckp,nnti besor,nak keja y makan2 gaji,xder yang kata saya nak jadi usahawan berjaya @ nak cipta apa2ke,mentaliti kita mmg mcmni sampai habis study,nak jadi kuuuuuuliiii….malas fikir yang susah2,so kalu nak boikot,boikot la,nnti lps abis demam boikot,haku taw sangat la,korang akn lupa semangat boikot tahik ayam tu n jadi mcm dulu balik,so xyah nak hentam org lain sangat la,kita semua sama

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 12 Thumb down 1
  28. manman says:

    ala bodo nye yg komen tu.kalau korg boikot mcd malaysia pun mcd us takkan ade effect ape2.tiap2 tahun dorg bayar fixed amount dekat mcd us sebagai royalti sbb guna nama.so kalau mcd malaysia lingkup pun dorg kene bayar jugak the same amount kat mcd us.korg boikot la giler babi pun mcd us takkan effect ape2.so kesimpulan nye suruh dorg tutup mcd kat malaysia kalau tknk duit sampai ke us dan itu takkan jadi sbb ramai org malaysia suka mcd dan dorg peduli ape janji perut dorg kenyang

    Hot debate. What do you think? Thumb up 9 Thumb down 4
  29. zul says:

    nasihat saya la..kalau betul la korang nak boikot..boikot sekali komputer,tablet dan segala handphone tu..kebanyakan teknologi berasal dari sana. Korang nak boikot mcd boleh tapi pastikan pekerja islam di mcd dapat kerja dan pembelaan.Korang sanggup beri diorang kerja kalau diorang berhenti kerja sebab korang boikot.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 28 Thumb down 5
    • Anonymous says:

      Terutamanya mereka2 yang guna komputer dell. Dell tu keluarga yahudi. So faham2 lah ye. Knp org malaysia x nak boikot semua barangan amerika? Sbb amerika setiap tahun hantar bantuan kewangan dan senjata dekat Israel. Kalau nak boikot, boikot semua. Jangan jadi hipokrit boikot benda yang kita tak suka je.

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  30. sememeh says:

    kat uni aku sekang nie ade student palestine, perangai macam bangsat jehh, bangsa arab ni kalau dah senang sikit memang tak ingat dunia, patutlah negara kau kena ambik. Dulu aku support jugak boikot-boikot ni sbb nak tolong palestine tapi lepas aku dah kenal sendiri orang dari sana terus rasa malas, makan jelah mcdonald, nyam!Nyam!

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 29 Thumb down 9
    • mira says:

      setuju!! mostly international students yg bermasalah dr segi attitude mmg dr sana.. pelajar2 dr Thailand, Indonesia, USA, UK, Korea, China, Jepun mostly okay je.. saya pn xfaham.. dr kesian, jd hilang respect :(

      Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
  31. wwwww says:

    Klu nk selamatkn gaza, knp x pegi berperang kat sane..nk boikot la itu la inila..pk sblm buat n..pegi perang la klu berani

    Hot debate. What do you think? Thumb up 6 Thumb down 5
  32. hihi says:

    Boikot google. Boikot youtube. kena boikot ke?

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  33. alfa says:

    nak menegur tak salah, tp imam Syafie pernah berkata ‘ org yg menegur secara diam adalah orang yg benar benar menasihati. org yg menegur secara terang-terangan adalah orang menghina. ppl nowadays, keje nak menghentam. haihh.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 25 Thumb down 1
  34. Anonymous says:

    Sempit sgt mentaliti org kita.sedih..skit2 boikot. Tlg la buka
    mata skit. Klu yg dok kutuk suruh boikot sila boikot
    ncet..laptop..anda dlu.jgn tahu nk hentam je sndr x buat.
    Lg stu..sila bezakn anta yahudi and yahudi zionis.
    Trm la hakikat kt xblh lari dari gengmn yahudi zionis
    sebb mreka da kuasai ekonomi dunia.setakat boikot mcd
    xde bnde. Yg konon anti yahudi suh boikot mcd
    jgnla hipokrit. Boikot la ncet laptp internet anda dlu.nape?
    Xsanggup kan..so sape yg lbh hipokrit?
    Br tgur org. Skli lg sy ckp kt mmg xleh lari dr ggmn yahudi
    sbb dowg da kuasai ekonomi dunia.

    Hot debate. What do you think? Thumb up 8 Thumb down 4
  35. Anonymous says:

    Lo ingat kontroversi cium tgn shahnaz je bising2 dimedia,gmbr upload mcd pun dorg nk bsingke..apadah laen la gmbar bogel ke.

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  36. pak tam says:

    kite jgn nak hentam..tegur la dgn baik…setiap org ade kesilapan masing2..die tu baru je nak berhijrah…kena bg la space ckt…biase la..mcm zaman nabi dulu pun pengharaman arak pun berperingkat…yg penting salu ingat mengingati sesama islam…pasal boikot tu pk2 la..tepuk dada tanya akhidah masing2…mcd diboikot sbb dia salurkan duit untuk kegiatan israel menyerang palestine…tujuan boikot tu untuk membagi tekanan kpd mcd supaye berhenti menyumbang kepada israel…tu sebetulnya…

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 1
  37. linda says:

    teruknye mulut org yg main ckp ikut suka ni. haih.

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  38. misseja says:

    janganlah disempitkan pemikiran tu…kalau nak boikot pun bukan setakat McD je…berlambak lagi jenama dari Israel kat luar sana, mampu ke nak boikot semua…and by the way, yang kejam tu bukannya semua Israel, tapi Zionis…lupa kah kita yang rasul2 kita ada juga dari bangsa Israel…bukan semuanya jahat…

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 11 Thumb down 0
  39. Ruki says:

    ini salah, itu salah, semuanya jadi serba salah. huhuuu~

    Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 0
  40. kuda hitam says:

    kecoh la dieorng..boikot Mcd konon.. dulu kalau sebelum boikot ntah2 dieorg tu yg kaki Mcd.. haprak la… klu nak boikot.. delete fb korang tuh.. fb tu kan si mark zuckenberg yahudi tu punye.. ni diri sendiri x betul nak betulkan org lain pulak

    Hot debate. What do you think? Thumb up 8 Thumb down 2
  41. kuda hitam says:

    kecoh la dieorng..boikot Mcd konon.. dulu kalau sebelum boikot ntah2 dieorg tu yg kaki Mcd.. haprak la… klu nak boikot.. delete fb korang tuh.. fb tu kan si mark zuckenberg yahudi tu punye.. ni diri sendiri x betul nak betulkan org lain pulak

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 1
  42. Anonymous says:

    Nak tegur tegurlah,jgn duk hentam dan bergaduh sesama sdr.Korg suka tak kalo org lain hentam kesalahan kita terang terangan,kat fb wall or dpn org ramai?.Maybe dia tak patut upload gambar tu tp manusia ni x lepas dr kesilapan.Jagalah maruah dia sama.Aku kalo org dtg tegur aku main hentam hentam mcm confirm dia tu ahli syurga,xdernya aku nk dgr.Makin aku meluat adalah.Jd,berkesan ke “dakwah”mcm tu?

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  43. Saya says:

    Shila ckp sblm naik flight..means kt bhgn departure klia. Kt tngkat tu x byk kedai pon. Nk turun tgkat bawah nnti tak bleh lepak lama, terkejar2 naik atas, pastu tunggu sambil berdiri. Baik lepak area departure tu je. Kalau x silap ada mcd, kfc, secret recipe..abis kalau x lepak mcd, pegi kfc la gitu? Dan mcd paling dekat dengan gate departure. So mmg sume org malas bersusah-payah makan jauh2 dari gate tu. X caye cube la pegi kaji.

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
  44. Saya says:

    Shila ckp sblm naik flight..means kt bhgn departure klia. Kt tngkat tu x byk kedai pon. Nk turun tgkat bawah nnti tak bleh lepak lama, terkejar2 naik atas, pastu tunggu sambil berdiri. Baik lepak area departure tu je. Kalau x silap ada mcd, kfc, secret recipe..abis kalau x lepak mcd, pegi kfc la gitu? Dan mcd paling dekat dengan gate. So mmg sume org malas bersusah-payah makan jauh2 dari gate tu. X caye cube la pegi kaji.

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
  45. Pengkritik tidak bertauliah says:

    Yang penting kita rasa marah utk m’pertahankan agama Allah.. marah sbb ssuatu yg berlaku tu m’hina Islam dsb. Moga2 Shila x buat lagi. In Shaa Allah.

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 4
  46. From the sideline says:

    Agak2 la nak hukum orang camtu.. Adoi manusia.. Ingat pahala dah cukup ke nk masuk syurga? Dari senang2 ada pahala dari solat tu, terus jadi kurang sbb duk kutuk org, caci, maki hamun bagai. Bukan setakat pahala kurang, dosa pun bertambah. Orang2 yg condemn shila tu tak perasan ke yang FACEBOOK tu pun dari YAHUDI???? MARK ZUCKERBERG tu JEWISH. dan ada BANYAK bukti yg FB tu sponsor tentera/inteligence US. Buat la research sendiri.
    Orang2 yang comment tu SEMUA patut “BOIKOT” FB terus la jawabnye kan?
    Nak tergelak aku tgk “ustaz & ustazah” instant ni.. Cepat sgt nk point out kesalahan orang, sedangkan diri sendiri tgh buat salah tu.. Sedarlah manusia..
    Saya bukannye peminat shila ataupun pembenci. Mahupun “pendakwah” instant. im just pointing out what i see. Saya doakan semua lembutkan hati dan dapat THINK BEFORE YOU COMMENT. Aminnn..

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    • kau says:

      kalau kau pandai gunakan fb tu takpe. Sedangkan para ulama dan ustaz sendiri ada fb. tengok cara dorg manfaatkan fb tu. kau tak nak boikot sudah..tak payah nak cakap org boikot mcd tu xboikot fb la..produk2 lain la. Ada juga jihad dia mempertahankan agama.

      Pendakwah instant? Aku rasa bagus sbb at least dorg kena kaji hukum sebelum mulakan berdakwah. Based on my research.. mcd tu pun bukan khasiat sgt. Aku bkn point artis ni.. aku point keseluruhan. Kau nak makan mcd makan la. tak payah nak perli2 orang pulak. Habis kau ni dalam kategori apa? Manusia yg cuma pandai cakap tapi no action?

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 4
      • Anonymous says:

        jihad?? puii! boikot mcd jihad katanye. lol!

        klu pandai gunakan fb xpe?? klu xpandai kene boikot? klu pandai gunakan mcd bleh la mkn, klu x boikot?? klu kita sumbangkan mcd kepada rakyat palestin mcm mana? xyah boikot??? sekolah mana aje la ko ni?? dik spm pun xlepas lagi, pegi baca buku lagi baik!

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  47. Yuki says:

    Alamak sume baget bagus jek…boikot pun bermusim..korang xmkn mcd sbb malu kne kutuk cam ni,bukan kerana agama Allah..aku ckp pun sbb aku nmpak dpn mate org2yg mcm ni..aku bangga klu org islam semakin sedar tp aku kecewa ada yg cume cari perhatian….typical melies….

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 10 Thumb down 0
  48. Nek Jemah says:

    Lain kali x yah le nak share apa2 pun kat org len, share dgn ‘cinta hati’ kau tu je udah.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 2
  49. saya tak munafik tau says:

    org2 yg komen tu betul ker semua boikot brg2 israel? bullshit lah kalau korang tak guna brg2 yang org israel buat. klau nak kutuk org kutuk diri sendiri dulu lah bodoh. ker diaorg tu baru je mkn mcD semalam. baru semlm aku mkn McD. konyang perut den. Huhu.

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 3
  50. Aku says:

    Untuk boikot tu memang senang. Tetapi sudahkan kita berfikir tentang nasib orang orang islam yang diambil oleh syarikat tu untuk bekerja di restoran-restoran / kilang-kilang / reban-reban / ladang-ladang seandainya mereka dipecat kerana syarikat kerugian? Renungkan.

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 3
  51. teruna kampung says:

    tak bole nak join kutuk sebab awok pon same baru melahap mc d semalam… sbb terpakse huhu

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 1
  52. aku pelik dgn manusia yg bodoh! says:

    makan mcd pun kena hentam gile2~……….. aku x mkn pun mcd ni sbb x kena dgn selera tekak aku~ yg aku pelik ni yg bodoh2 duk kutuk2 si shila ni makan mcd ni nape~ kau igt mcd je produk yahudi????????? mentang2 la benda tu blh nmpk terang2~ kau balik belek dlu barang2 dalam umah kau~ aku bet la mmg berlambak barang yahudi~ typical malay btol~ eee benci btol aku manusia berakal pendek ni~ asal mcd je yahudi~ barang2 lain x yahudi lak tu~ hebat btol pemikiran manusia bodoh ni

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  53. starshine says:

    Every year aku mmg wajib lah mkn prosperity ni..lebih dr 10x aku mkn burger ni….sbb aku ni hantu balack pepper..tp thun ni..Oh!!! tidak!! aku tidak akan menjejakkan kaki aku ke McD lagi selama-lamanya …InsyaAllah…

    Hot debate. What do you think? Thumb up 7 Thumb down 4
    • Anonymous says:

      rugi, blackpepper die dis year lagi sedap dr last year. rugi rugi. LOL!!

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
  54. Shilalas says:

    Tolong tukar tajuk tu skit…
    Yg menghentam tu bukan PEMINAT ok!
    kalo perminat dia xkan 24jam kira nk mengeji artis dia…
    Yg mengeji tu kaki pendengki…semua yg shila buat semua salah
    dia je yg betul kot!

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 2
  55. Kasih says:

    firstly….
    syukur alhamdulillah…
    dahulunya saya ni peminat tegar mcd…product nestle…
    product nestle yg saya makan ect : nestea, bliss, koko crunch…ape lg ek tak ingt la tp sejak melihat mangsa peperangan di GAZA saya jd marah..dan saya nekad untuk stop sume product nestle n mcd…
    alhamdulillah saya dapat berperang dgn diri sendiri untuk tidak lagi makan sume product ni…walaupon mcd mengeluarkan prosperity untuk mengumpan saya untuk membeli…hihihihii

    saya tak mampu nk menyertai peperangan dgn mereka di sana, jd ni salah satu perjuangan dan peperangan saya, antara mcd, dan nestle..walaupon tak la sehebat mana..akan saya teruskan in sya allah…

    selamat berjuang wahai saudara ku!!

    Hot debate. What do you think? Thumb up 10 Thumb down 7
  56. dudu dodo says:

    byk lg benda lain yg pttnya diboikot contohnya FB tu sendiri,apsl xboikot?Boring tol sume ni..bajet sume mulia.Kalo btul nk berjuang utk agama..pegi saluran yg betul. Bknnya mencaci sn sni.

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 4
  57. Anonymous says:

    umum pun tau tgh boikot produk Israel~knapa nk timbulkan kontroversi~rasanya tak perlu kot kita nak pandang ringan dengan usaha kecil boikot mc d..sekurang2 nya kita ada inisiatif boikot Israel~

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 1
  58. roses says:

    apa apa pon last week baru jer makan McD :-P

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  59. sitomgumok says:

    Sebenarnya banyak lgi cara utk kita boikot..Rasulullah sendiri tidak pernah menghalang kita berurusan dengan org yahudi selagi ianya ada memberi kebaikkan kpd kita. Baginda dahulu pun berurusan dgn org yahudi dgn melakukan pertukaran harta peperangan baginda utk mendapatkan makanan. Sama juga dgn keadaan sekarang, kita beli mcd dgn duit, supaya kita kenyang.apa pun balik kpd niat kita..apa tujuan sebenarnya??drpd kita mangadu domba boikot sana sini lebih baik kita sedekah al-fatihah dan yasin kpd sedara kita di sana, itu lebih bermakna. kalau rasa boikot mcd dah ckup bagus..so stop using the fb, microsoft,pc etc dlm kehidupan seharian anda semua. Jgn boikot masa sekrang..nanti bila isu gaza dah mula suam2 kuku..org yg boikot ni setiap pagi brkfst mcd….Cara yang terbaik anda sentiasa berdoa kpd mereka yang berada di sana…Take a good thing and leave the bad ones…

    Hot debate. What do you think? Thumb up 12 Thumb down 3
  60. jojo says:

    rasanya org melayu paling ramai keje mc’D…klu korang boikot apa korang dpt…klu dorang kene buang keje sb kedai tutup x laku korang blh bg dorang makan ke!!!!

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 3
  61. kawaiisakurayuki says:

    kasihan shilla amzah nih, tak alert dengan sensitivity umat islam di malaysia…. x kan tak tahu perkembangan semasa?? hurm…. mungkin asik leka dengan bercinta dan terima show sampai tak tahu apa yang terjadi di sekeliling….harap selepas nih sebelum nak bagi statment atau share pic berfikir dahulu sebelum bertindak…

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
  62. Haku says:

    Boikot..tak boikot..boikot …tak boikot..muak aku dengar..boleh tak kalau kite nak buat benda-benda baik..kita simpan utk diri sendiri..biar Allah saja yg memberi ganjaran..ni tak..klu diri tu boikot MCD..mulala mencanang kebaikan yg dibuat..siap update status bagi tau satu dunia yang dia berjaya boikot MCD..apa kau dapat???Kat dunia dah la tak dapat makan MCD yg lazat tu..kat akhirat pahala pun tak dapat coz beriak2 melakukan kebaikkan.Yang tak memboikot pun..biarla drg..mungkin drg makan MCD..tp tak guna product israel yg lain..yg boikot MCD..mungkin ko boikot MCD..tp ko guna barang lain..so yg boikot ngn yg tak boikot same je beb:)

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  63. APA PUN TK BULEH says:

    jgn fikir negetif sgt… pasal boikot tu tk salah.. shila nk mkn mcd pun tk salah.. klu 1 kesalahan kasihan kt org2 yg kerja kd mcd tu. yg kerja pun mejoriti islam. yg keje kt mcd tu semua cari rezeki yg halal. cuba fikir sikit. jgn ckp ikut sedap mulut. pekara mcm ni luas cabangnya. dgn beckp bukan2 seperti manusia yg hilang (budibahasa budaya kita) itu tk mendangtkan penyelesaian. klu nk boikot kena fikir cara yg betul agar kebajikan warga pelistin tejga dan kbejaikan warga pekerja mcd tidak terlepas pandang. be open.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  64. endo says:

    tak berdosa shila makan mcD. boikot tu ikut cara org. aku rasa. korng ni memilih bab mana nak boikot.. mcD laku gila plg kuat diboikot. burger king korg tak bising lak eh.. tesco product israel jugak yer. murah kan shopping di tesco? Kita shopping giant aje.

    lagipun.dr sibuk bising “apahal kau makan mcd. kitorg boikot!” org yg tak makan mcD tu, selain boikot and kuat mulut bising “apahal kau makan mcD! boikot la woi” ada tak guna duit korg utk sumbang ke gaza? setakat bising and marah org lain, jom kita sama2 sumbang ke tabung gaza :)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  65. ~Peace~ says:

    Assalammualaikum.
    Sedih tgk insan2 yg komen kat cni yg seboleh2 tegak kn agama dan seagama dgnnya mggunakan bahasa yg kasar lagi kesat. bahasa insan2 ni secara x lgsung menjatuhkan imej dan nama Islam kita sendiri. Segala teguran sepatutnya dgn bahasa yg indah.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  66. stella-I'M LOVIN IT MC'D says:

    hahaha .. Pasal ne pon nk kecoh … Dasar meleis ngok …
    Tpt aku penuh sja MC’D .. Even bln puasa pon , rmai malay islam mkn terang2 … Hahaha …
    Tk prcya dtg laa sndakan …

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  67. dida says:

    aiseh isu makan mc d pun mahu kecoh…. sesiapa yang boikot tu boiket je…. tak yah nak bising2….tak yah nak kutuk2….. menambahkan dosa je…menambahkan pahala kat shila…hak masing2 uols…. kalau kerajaan betul2 nak memperjuangkan palestine embargo je all the product related to the zionis habis cerita…. automatik barang related dengan zionis tak boleh masuk malaysia…kerajaan ada kuasa….yang luluskan lesen perniagaan kerajaan jugak…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  68. abgzan says:

    senang citer takyah la nak update benda yg remeh2 kat media sosial ape lagi utk seorang selebriti….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  69. ASSALAMUALAIKUM says:

    Tak payah nak boikot sangat lah. Makanan & Minuman harian yg korang minum tu pun sebahagian dari barang yahudi. Terang lagi bersuluh : NESTLE.

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 4
    • irma says:

      FYI, bkn boikot mcd je dol. every agency/product yg support zionis HARUS di boikot ok. tapi jgn confuse. ada gak produk yahudi yg x support zionis, so x salah kalo guna. len kali pandang kiri kanan dulu sblum b’ckp.

      Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 1
    • hig says:

      ha betoi2 ASSALAMUALAIKUM….mcD nak boikot sangat, rokok hampa tibai jugak??? apahal…. barang lain pun guna gak, nk boikot, boikot la betoi2… ni nampak mcD,kfc ja…apa la bongoks semua..

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  70. Anonymous says:

    ramai diantara kita memang hebat mencari salah orang lain. kita memang boleh boikot tetapi rakyat Palestine lebih memerlukan sumbangan wang ringgit untuk membantu mereka. Mungkin Shila ni menyumbang banyak kepada Palestine kalau nak dibandingkan kita yang kononnya nak boikot. McD ni bukan la makanan harian kita. adakah itu boleh diistilahkan sebagai boikot? mungkin kita makan McD 5 kali setahun dengan perbelanjaan berjumlah RM50. Dah ditolak segala kos, mungkin yg sampai ke pihak Yahudi RM10. Kalau kita sumbang ke Palestine RM50, jumlah itu lah yg akan sampai kepada mereka. Jadi kalau kita boikot, duit RM10 tu tetap tak akan sampai ke Palestine. Yahudi cuma akan rugi RM10 dan Palestine dapat RM0. Baik kita banyak menyumbang daripada banyak mengutuk yang mana sedikit pun tidak membantu.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  71. kucingcomel says:

    org2 yang kutuk shila neh lupa kot yg shila neh manusia biasa yang xterlepas dr bt silap. shila bkn malaikat mcm org2 yg dok kutuk shila tuh “malaikat” la kot sb xpernah bt salah..come on la, dia dh usaha utk jd lbh baik dgn bertudung bagai..at least dia berusaha utk jd baik, tp sbg manusia biasa, xterlepas dr bt slh…seriously im not her fan..tp xde la smpai nk kutuk2 dia sb kesalahan dia yg neh..nth2 dia sumbangkan lbh byk utk gaza just kita ja yg xtahu…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  72. Anonymous says:

    fakta ttg pengasas FACEBOOK .
    Sumber-wiki

    Zuckerberg was born in 1984 in White Plains, New York.[11] He
    is the son of Karen (née Kempner), a psychiatrist, and Edward
    Zuckerberg, a dentist.[12] He and his three sisters, Randi, Donna,
    and Arielle,[2] were brought up in Dobbs Ferry, New York.[2]
    Zuckerberg was raised Jewish, had his bar mitzvah when he
    turned thirteen,[13][14] and has since described himself as an
    atheist.[14][15][16][17]

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  73. Anonymous says:

    Zuckerberg was born in 1984 in White Plains, New York.[11] He
    is the son of Karen (née Kempner), a psychiatrist, and Edward
    Zuckerberg, a dentist.[12] He and his three sisters, Randi, Donna,
    and Arielle,[2] were brought up in Dobbs Ferry, New York.[2]
    Zuckerberg was raised Jewish, had his bar mitzvah when he
    turned thirteen,[13][14] and has since described himself as an
    atheist.[14][15][16][17]

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  74. Anonymous says:

    huhhhh….. JGN BOIKOT BERMUSIM!!! ADA YG CAKAP X SERUPA BIKIN!! …..

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  75. miss N says:

    Asslamuailaikum ,
    Kepada Abg Nara dan kepada peminat Beautiful Nara dan juga kepada pembaca2 & penkomen2 entry “Kongsi Gambar Makan McDonalds, Shila Amzah Dihentam Peminat”. Apapun sebelum saya memulakan kata-kata yg mungkin tidaklah penting sangat saya dgn rendah diri memohon maaf sekiranya ada kata-kata saya akan mendatangkan ketidakpuasan hati pada sesetengah pihak. Saya juga insan lemah yg punya khilafnya. Berbalik pada isu entry ini (seperti tajuk diatas) , saya bukanlah peminat setia Sylla Hamzah cuma sejak akhir2 ini sering kali cerita beliau banyak dikeluarkan berkaitan isu-isu negatif. KITA bukan sesiapa untuk mengadili apa yang beliau lakukan.Beliau seperti manusia biasa.Banyak lemahnya banyak lebihnya.Beliau juga punya hak menentukan apa yg beliau mahu lakukan dalam kehidupan beliau. jangan lah kita terus menghentam beliau dek kerana beberapa perkara2 remeh yang saya rasa ramai hamba ALLAH yg lakukan di luar sana.Jangan kerana beliau seorang
    seleberiti yang dikenali ramai beliau dihentam teruk dgn apa kesalahan yang dilakukan.Kasihani beliau.Bukankah lebih bsik kita sama-sama mendoakan supaya beliau akan menjadi lebih baik dari sekarang. Kita juga boleh nampak peningkatan demi peningkatan yg positif dalam hidup beliau mahupun karier beliau.Belaiu Masih mentah dan masih belajar tentang dunia kehidupan yg luas.Jangan terus menghentam belaiu risau kelak semangatnya akan luntur dek tohmahan-tohmahan kita.
    Kepada Sylla HAmzah (semoga beliau sudi membaca komen yang tidak sempurna ini) ,kuatkan hati dan iman Anda.Sesungguhnya , dalam mencari pelangi kita harus menempuh hujan panas yang mungkin kadang-kadang mencabar kesabaran kita. Tabahkan hati.Terima segala teguran dan jadikan ia satu rujukan untuk anda memperbaiki segala kekhilafan.Saya bangga dengan segala kejayaan anda terutama sekali kejayaan anda dalam melakukan perhijrahan yang dituntut dalam agama Islam.Syukur alhamdulilah.Semoga Sylla Hamzah terus maju dan berjaya dunia dan akhirat.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
  76. modjo says:

    Cakap poyo gler memasing…….berdentum dentam….korang masuk uma sekarang check suma barang keperluan korang melambak barang yahudi la giler. Bukan stakat McD……

    -Coke
    -Maggi (jangan cakap ko tak makan time koyak/sangap)
    -Kotex (ptuii la kalo cakap ko pakai sanita)
    -Johnson & Johnson (kulit baby sangat la korang)
    -Loreal & Garnier (habis la muka korang kalo stop pakai….kannnn??)
    -NOKIA
    -Mark & Spencer
    -Maybelline
    -CK & Ralph (berbotol2 atas lemari mekap….wangi sangat r ko)

    Kalo korang nak boikot….boikot dari hati….tanggungjawab masing2…..jangan nak paksa orang ikut macam korang pulak…..orang tak buat korang kutuk macam korang aktivis…..orang nak buat tak payah tunggu bom berdentum kat GAZA la…….dah lama dah….bukan baru sekarang….kalo baru nak sedar x payah nak kutuk orang lain……ajak join cukup lah…….mungkin penyanyi itu dah lama guna berus gigi sugi…..tak macam korang pakai colgate (israel supporter)……hah…..amacam?

    bukan semua benda boleh boikot terus…….paham? orang malaysia suma dah kena candu dgn produk dia…..kalo nak tolak pun slow2 la…..

    baik korang pegi tengok cermin skrg….bersihkan taik mata sendiri….belum cukup bersih tu wei

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 1
  77. Encik Emyrukenza says:

    Pasal McD jadi isu? kelakar la… Pemikiran orang kita ni sangat sangat sempit… Pasal makanan nak jadi isu? Korang nak boikot McD tapi adakah korang boikot betul2? Ke hanya sekadar drama kat facebook? Silap2 andai kata ada orang lain terserempak korang makan McD, macam mana lah agaknya eh? Yang aku paham, MCD Malaysia xdek apa2 kaitan dgn ISRAEL pun. McD dah keluarkan kenyataan tu pun :)

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 1
  78. coki naga says:

    apa yg nak kecohnya??shila tu amik mcd bdk sebelah dia..pastu possing bagai sbb nak update fb.wakakaka..artis kn suka pose

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  79. Takumiyaki says:

    Aku keliru yang makan McD mmg boleh boikot habis yg KERJA McD tue mcm mana pulak?sbb ada yg kerja lama dr staff biasa sampai lah dah naik pangkat bertahun2 kot lamanya.. adakah pekerja pun perlu berhenti soalannya.. O_o

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  80. Anonymous says:

    yg pergi haji n umrah naik kapal terbang xsedar ke tu technology siapa??aduii..ckup2 lah mghentam org len,rezki n pahala korg automatik prgi kt die tau x..

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 1
    • Anonymous says:

      Kapal terbang dicipta oleh orang amerika. Teknologi kapal terbang datang dari amerika. Airbus jelah dari eropah.

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  81. aireen osman says:

    yang pasti apa yang dia makan tu adalah makanan halal….just my 2cents

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  82. Mia says:

    Hairan betul, dlm zaman skrg pun ade org2 narrow minded mcm ni..asyik nak mengutuk org je..perbaikila diri kite sendiri..tiada yg sempurna melainkan Allah..dia nak makan McD ke KFC ke atau ape je itukan perut dia,mulut dia dan duit dia so itu hak dia!kenapa nak pertikaikan? kalau sape2 nak boikot,itu hak individu masing-masing..tapi kite tak bolehla nak paksa org setuju dgn tidakan kite..yes you can give suggestions,tapi sama ada org nak ikut atau tidak suggestion tu,itu terpulang pada individu masing2..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  83. hig says:

    mcD nak boikot sangat, rokok hampa tibai jugak??? apahal…. barang lain pun guna gak, nk boikot, boikot la betoi2… ni nampak mcD,kfc ja…apa la bongoks semua..

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  84. saya says:

    sape berani arahkan kerajaan tutup semua business yg ade kene mengene ngn yahudi ^_^ sila lah kedepan … so x kan jadilah lagi isu nih …

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 4
    • Anonymous says:

      Kalo ada yg berani pun tak kan dilayan sbb kerajaan pun amik APCO Yahudi jadi penasihat

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 1
  85. nana says:

    lol korang tak sedar yang orang orang kat palestine tu bagitau kat volunteers: favourite food: McD, favourite drink: Coke. yang kat malaysia ni boikot macam nak gila.

    bodoh orang melayu ni.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 6
  86. noraabas says:

    nak komen pon pakai otak lah..ingat mcd je ke brgan israel..melambaklah..siapa yg bwk masok..sendiri mau ingat la..jgn jd mcm kebanyakkan org..duit rm500 kerajaan bg rembat..tp kutuk x ingat2..2 la melayu..ckp je pandai..tin kosong

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 4
    • Anonymous says:

      Komen paling x cerdik pernah aku baca. Apa kena-mengena barangan Israel yg duit rm500 yg kerajaan bg tu. X mati pun kalo x makan McD. Byk lg makanan halal yg lain kat dunia ni. Psl rm500 tu kerajaan cuma salurkan pd org2 yg layak, itu duit rakyat sebenarnya mcm aku ni, bonus kena potong dek LHDN dekat 28%. Tu hasil titik peluh aku tu bukan untung menega.

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
  87. junita says:

    terpulang la pd hak individu nk mkn mcd ke x.biasa la msyarakat melayu malaysia yg knon nye islam ni sume nye buat xblh.serba xkena.pmikiran sempit .sikit2 israel.sikit2 mghina islam.sensitif xkena tempat.

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 2
    • Anonymous says:

      Ko tu yg berpemikiran sempit bukannya masyarakat melayu malaysia yg ko kata kononnya beragama Islam.

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
  88. Anonymous says:

    ala yang komen mencarut bagai tu sekali waktu lunch pegi beli mcd. kalau nak boikot tu boikot je la takyah dok bising kutuk orang, sembelih ayam sendiri, buat burger sendiri.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  89. orang biasa... says:

    Aduhaiii…bila jadi artis nie…menang-disanjung-sanjung…dipuja-puja…wat salah sikit-dikutuk-kutuk, dimaki-maki…NORMAL la tue kan…tapi rasanya Shila Amzah lepas nie kena fikir-fikir balik kot baik buruk sebelum update apa-apa status kat FB @ twitter…banyak mata yang memandang…banyak mulut yang nak bercakap…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  90. kakjemah says:

    knper lah perbesarkan isu ni…terpulang pada hak individu..yg komen2 ni..konfem ke tak guna barangan nestle??hphone2 tuh betul guna buatan malaysia ke..csl ke…..jgn sibuk cari kesalahan org…tilik diri sendiri dulu..jgn terlalu menghukum org lain sedang kan kita sendiri bila ditegur pun ada rasa kecil hati kan…..mereka artis tuh pun manusia biasa..berhemah lah….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  91. fenin says:

    banyak sebenarnya kita kene boikot barang yahudi kalau kita nk boikot..stkt korg nk bising sbb makan mcd n boikot mcd x tinggalkan kesan pun..kalau korg tgk balik berlambak barang yahudi yg kita makan n guna…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  92. Mimi says:

    Dia nak boikot atau tak, itu hak dia lah.
    Bukannya haram pun makan.
    Macamlah korang tak pernah makan mcD dan ambil gambar macam ni.

    Tu yang dok kecoh melenting kemain tu, aurat sendiri pun tak jaga.

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 1
  93. akhir zman says:

    Slgi boleh dielak,kte elakkn..tp mcd da terang2.,mmg la mknn halal,tp tax yg israel dpt drp mcd yg kte beli,adlh dgunakn untuk mmbeli dan mbyar pakar bom,yg mne bom yg dgunakn utk mnyerang palestin..saudara seagaama kita.. Skadr bkongsi pgthuan..wallahu a’lam..
    * komen scara bhemah.. +%@&=%*peace for muslim

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  94. Anonymous says:

    wei korg ingt mekdi je ke. ntah2 seluar dalam korg pun ade yg dari sana wei. ala… kecoh2 tp makan gak.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  95. Anonymous says:

    ape2 jelah korang ni. Hak dia lah nak makan macd ke ke ape duit dia. klu korang2 yg nak boikot tu boikot lah takyah lah nak hentam2 org. Hak masing2. Kalau dia tak nak boikot nak bising2 watpe. spa nak boikot2 klu tak nak boikot nak gadoh sesame sdrik buat ape. kan kite kat malaysia yg berperang sbb nak boikot macd ape2 je lah. apa pun tak boleh.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  96. Nash says:

    Nak boikot barangan Israel? Silakan. Tapi jgn lupa plk di Mekah ada je Burger King, KFC, Starbucks, Nike, Coke, Pepsi, Pizza Hut, Baskin Robbins, Burger King, Dunkin Donuts, Hilton, Cartier, Chanel, Rolex, Gucci, Christian Dior dan lain2. Apa cerita?

    Hot debate. What do you think? Thumb up 9 Thumb down 1
    • Amier says:

      Benar di Mekah ada syarikat Amerika berafilasi dengan Zionist Israel sebab itulah banyak negara-negara Islam yang membantah.Tapak yang digunakan ada yang mempunyai kesan sejarah peninggalan Islam, rumah Khatijah isteri nabi dimusnahkan kediaman Abu bakar dan Umar juga terlibat dan banyak lagi untuk disebutkan disini.
      Pemerintah Saudi mempunyai hubungan istimewa dengan Amerika dan Israel, Prince Talal Al Saud mempunyai saham besar dengan Rupert Murdoch raja media zionist dunia.Pemerintah Saudi juga menanti masa untuk runtuh kerana kebangkitan rakyatnya.

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  97. Ada ku kesah says:

    Sedap la mcd…… makan je la… tak payah bising2… bukan guna duit korang pun…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  98. qaseh says:

    I’m pretty sure yang shila ni takde niat nak bangga pun time makan McD ni
    tapi orang lain yang propa bagi isu ni panas.
    tak habis2 lagi isu boikot McD.
    bile orang tak boikot, nampak sangat macam orant tu teruk sesangat!
    btw please boikot dulu FB tu.. terang2 si “mat zukembek” geng laknat2 tu.
    apesal tak boikot FB.
    sebab nak berdakwah thru’ FB? banyak lagi medium lain.
    same la dgn McD.. mungkin shila ade reason sndiri yang kita tak tau!
    just pikir benda leklok jela.
    tapi kalau dah kepala otak dgn mata tu suka sgt tengok negatif pasal orang..
    then macam ni la jadi.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  99. cik jemah says:

    Kalau nak marah, bising kat si shylla sbb mkn mcd, baik korang bising dekat pekerja2 mcd yang kebanyakannya org melayu, lpas tu korang bising plak kat kerajaan sebab depa la yang bg green light mcd masuk negara ni…

    *kalau dah tau mcd tu israel punyer, knp awal2 lagi kerajaan bg masuk makanan yahudi tu ke negara ni???? salah siap sbnarnye? kerajaan@pekerja mcd@shylla???? dok habak mai sat… lg satu yg bising2 ni xpenah mkn mcd ke??? please la…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  100. tgh diet terpaksa lupakan mcd says:

    aku takut pada org yg dok pungpang boikot…pastu jilat ludah balik… baik jilat jari lepas mkn mc d emm…emm..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  101. piz says:

    ada mcm2 cara nak jatuhkan zionis yahudi. Kalau cukup fizikal, mental, pergi tolong saudara dekat Gaza tu. Kalau berduit, boleh bagi sumbangan wang dekat sana. Paling lemah sekali, cuba la boikot apa2 produk yg jana ekonomi diorg. atau rasanya paling afdal, doa la selalu supaya umat islam tak ditindas oleh pihak2 yg cuba jatuhkan Islam.

    Kita2 yg marah2 ni ada buat ape2 tak antara semua2 ni..?

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  102. Em says:

    gila over jua kamu ani. kan boycott? boycott tah dulu nestle. let see if u can live without your cup of coffee/tea

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  103. Amier says:

    Mc Donald mempunyai lebih 30000 restoran di 121 negara. CEO dan juga Chairman bernama Jack M. Greenberg dan juga merupakan pengarah terhormat American-Israel Chamber of Commerce and Idustry.
    Bedasarkan daripada Komuniti Yahudi Chicago online, Koperasi McDonald dimana pusat globalnya di luar Chicago adalah rakan peniagaan koperat Jewish United Fund dan Jewish Federation.
    Nak makan lagi ke McDonald???..bayangkan yang anda makan itu adalah darah dan daging orang muslim Gaza yang terkorban akibat lambakan wang anda menolong memperkuatkan senjata Israel.

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 1
  104. Kiki says:

    Bersangka baik, mungkin Shila dah sumbangkan wang untuk membantu, dan mungkin doa juga sudah dititipkan.

    Yang lain pung pang pung pang, takkan boikot mcd je kot? Lain-lain? Nestle?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  105. zam says:

    bajet sgt soh nk boikot mcD…. brg2 laen mcm nestle, TESCO tu xnk plak boikot…. toksah dok hipokrit la nk boikot mcD…. mundur la mesia kalo suma nk boikot… xhidup ekonomi….

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  106. Anonymous says:

    kirakan mcdonalds kat malaysia kosong eh? tkde org

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  107. Shadow of Deth says:

    Boikot McD, tapi guna Facebook gak. Setiap 1 klik FB tu menyumbang gak kepada Yahudi tu. Janganlah nak paksa2 boikot ni, buat sekadar yang mampu.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  108. ratu minah jambu merah/ biru says:

    Boikot Mc Dnlds? kenape pulak nk boikot Mc Dnalds? Mc Dnalds ke yg bom palestin tu? ape kena mengena Mc Dnlds ngan israel n palestin ?? tk perlu pe nk main boikot boikot ni semua tkde faedah n buang masa aje……..cuba hidup seperti biasa ceria n hapening….tengok negeri jiran tkde pon dorang nk boikot Mc Dnlds minah jambu tengok makin penoh sampai pat dudok pon tkde hepening kan…

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 1
    • Anonymous says:

      hang ni bangang abadi la isk..kenapa nak boikot mekd?sbb isu Palestin. ape isu Palestin? Palestin kene serang ngn Israel. Ape kaitan mekd kat isu ni? Mekd funnel seciput keuntungan dia kat organisasi Israel yg ada link ngn setiap benda yg Israel buat kat Palestin.Boikot ni nak desak mekd stop salurkan profit dia tuk tujuan Israel tu.Yg wat hang bangang kat sini sbb hang xnak amik tau. Hang pikir senang ja,xyah pikir la smua benda ni buang masa je,tgk negeri jiran bla3..masalahnya org lain x pikir cam hang. Kalu hang nak komen pasal isu ni tanpa bg komen yg bangang abadi camtu hang komen play-safe ja mcm ni…”isk tak bek gaduh2 ni, setiap org ada kepercayaan n fahaman masing2, kita perlu cuba hidup dlm harmoni despite all our differences”

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 2
      • ratu minah jambu merah/ biru says:

        kenape tak kau aje yg play save komen macam gitu ? yg kau merepekkkkkkkkkkkk panjang2 ni kenape !!! biol !!!

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • ratu minah jambu merah/ biru says:

        kenape tak kau aje yg komen play safe kau tu ? yg kau merepekkkkkkkk panjang panjang tu dh kenape !!!! biol huh !!!

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  109. Eleazar says:

    Rasanya tak elok kita menghukum shila kerana beliau x melakukan perkara sama yg dilakukan oleh sesetengah pihak dgn mcd. Beliau mempunyai pandangan tersendiri dan berhak membuat pilihan. Siapa kita nak menghukum org. Menilai org. Adakah kita ini sempurna. Kita bukan Tuhan yg boleh menghukum org lain. Tak perlu lah menyibuk hal org. Yg pnting jaga tepi kain sndri. Kalau nak boikot sstu jgn la nak kecam org lain yg tak ikut memboikot. Masing2 ada pilihan mahh. Apa pula nk bising2. Bknya dia guna dt kmu nak bli mcd tu. Dt dia sdri so x rugi apa2 kn. Peace. :)

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 4
  110. Nn says:

    Aiyoo mkn mcd pon mw d hentam kah.. ?? Shila hamzah mkn kowang bising cube kowang pnya member kew adik2 or parents tak pla nk hentam..

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  111. Jemah Jematon Jr says:

    Sape nak boikot, kene BOIKOT seumur hidup…kalo x bukan Boikot la namanya…

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 1
  112. baby says:

    org2 islam kat sine semua nya bodoh.. makan mcd pun nak marah… sukahati dia lah nak makan apa..korang bz body hal org lain..diri sendiri jaga lah…. sibuk nak bantu org palestine… org kat malaysia ni melambak-lambak yg miskin dan perlu bantuan..tp tak ditolong..org kat luar sana juga ditolong…org makan mcd pun nak bz…tp muslim yg minum arak, pg pub… tak pula korang bising..

    Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 0
  113. husna says:

    Sekadar pendapat…

    Masing2 ade akal dan fikiran utk bertindak.. Mungkin disebabkan Shila Hamzah adalah public figure, jadi ramai yg menghentam dia.. Cuba tgk berapa ramai kwn2 sekeliling kita yg masih beli… Pernah tak tegur diorg??? Mesti korg kena hentam blk kan dgn kwn2 sendiri… =p Menegur x salah, tapi biar dgn cara berkhemah… Islam pun x pernah ajar kite semua utk menegur dgn ucpn2 atau perkataan yg kurang sopan… Jadi muhasabah diri masing2.. Carilah cara utk menegur dgn berkhemah..

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  114. gua boikot mcd says:

    kat jb hr ni hujan la…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • Anonymous says:

      ye lah.pagi smpai petang hujan..blk keje td jam ckt..ye la..bdk2 dah msk skolah..

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  115. ytairuz says:

    1. tegur tak salah, tapi bahasa biar berhemah :)
    2. hak masing2 nak boikot atau tidak. masing2 ada alasan kenapa nak boikot/tidak, masing2 ada cara & usaha tunjukkan sokongan pd gaza..
    3. boikot mcd tapi tak boikot facebook sekali? hmm kemain kata boikot mcd tp masih guna fb. kalau betul2 ikhlas boikot bkn kerana “trend” semata2 mesti tahu fb pun latar belakang hampir sama dgn mcd.
    :)

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  116. Hlovate says:

    kita boleh pkai teknologi dr barat iaitu madaniyah universal bkn specific.. jgn ikut dorng punya ajaran agama sudah la..lg 1 org yg tegur guna bhs caci maki pun perlu cermin jgk diri sendiri.. kita x berhak nk menghukum manusia jika kita sndri byk kekurangan… perlu perbetul diri sendiri dulu baru nk perbetul org lain.. insyaAllah…

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  117. muzi says:

    aku nengok bila family ustaz azhar makan mcD (kata die kat johor bila siasat gambar kat melaka) semuanya pk positive, semua backup baik punya, herannya bila shila ramai lak maki.. double standard tu.

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 3
    • lain kali siasat dulu says:

      kan UAI dah bagi pencerahan. dia bukan makan mcd. cuma duduk di mcd. air tu bekas je mcd. tapi isinya dah letak air lain. aiskrim yg anak UAI makan, kawan dia yg bagi. bukan UAI yang beli. lain kali siasat betul2. jangan main nak sembur je. aku tak paham kenapa orang tak puas hati dengan UAI ni.

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
  118. kesian shila says:

    entahlah..yang nak tergelaknya bila mcd buat mufin free aritu ramai ja yang beratur amik..entah hapa hapa..
    banyak sangat hipokrasi dan pretentious la..
    bising bising sekejap ja..kemudian..tinggal habuk sajalah..

    at least dia tak fake..

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 2
  119. dadu says:

    Alah kenapa boikot mcdonalds, starbucks atau coca-cola je? America sekutu kuat rejim zionist, boikot lah jugak barangan Amerika. America pun hantar duit kat Israel. Kenapa nak pilih2 bila boikot? Boikot jelah semua kalau mmg suka boikot. Kalau shila x nak boikot macamlah dia berdosa besar. Yang orang duduk guna barang2 syarikat amerika tak apa pulak? Setiap tahun duit cukai amerika dihantar ke israel. Duit2 tu termasuklah duit cukao syarikat2 ni. Jadi yg mmg nak boikot, boikot teruslah semua. Tak perlu gunakan internet lagi. Fb pun boss dia yahudi.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 2
  120. senduk says:

    boikot sgt konon..ntah yang beria boikot tu yg kuat mencekik mcd siang malam..
    ko beria boikot..ada ko dgr mcd tu bankrap?xde kan..????
    suka hati shila la nk makan apa pun..makanan jer pun sampai ko nak carut segala..bodoh!

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 3
  121. tupai comel says:

    ni.. korg suma tak yah lah ckp bodoh2 suma.. org marah shila ni bukan apa.. ye, mmg mgkn dy xda pilihan lain.. masalah nya dia kat sini.. g upload gmbr mkn kat mcd.. yg mmg skg byk org boikot.. dia kena lah alert pasal boikot2 ni.. ke dy xtahu ke pasal gaza? xde kprihatinan lgsung dgn gaza.. ke mmg dy xtahu? entahla.. aku xtau.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 2
    • reena says:

      tak payak nak kecoh la pasal palestin tu,yang pentin malaysia aman damai cukup la, love our PM coz malaysia is the best.

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  122. engku nurul says:

    Sy pemint shila n rs bgga sgt apb dia berubah ditambh pula dgn perubahn dia terus maju dlm industri mlh namanye terkenal d luar ngara.pd sy dia blh jd public figure yg mjd cth pd youngster.meaning mendekatkn diri dgn agama x menghlg kita utk bjy di dunia.tp rs agk tkilan sdikit bile shila upload gmbr di ats.isunya bukn dia boikot mc datau tidak,tp isunya skrg dia x sensitif atau alert ttg ape yg blaku di gaza.terang2 kita thu mc d adlh penyumbng terbesar pembunuhn saudara islam kita d palestin.spt yg kita tahu apb kita membw imej muslim of course masyarakt sekeliling atomatic akn memandang kita dr semua sudut esp apb kita adlh public figure.ini bmakna shila hrus lebih berhati dan lebih btangung jwb ats tindak tanduknye di kemudian hr.sekian wallahu alam-shilalas fan

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  123. dayah sham says:

    kesian sgt kat sheila amzah skg ni…setiap ape yg dia buat akan dikritik…maka berhati-hatilah ye dalam setiap perkara yang sedang, akan dan telah dibuat…terlalu ramai yang melihat dan terlalu ramai juga yang akan menilai…=)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  124. Lina Mahmud says:

    Memang salah la apa Shila ni dah publish..sebelum nak load apa bagai, fikir dulu apakah impact pada gambar yg bakal dihadapi. Cuma rasanya kalau nak tuding jari kesalahan Shila ni umpama meletakkan ia sebagai kesalahan besar. Kalau nak fikirkan semula, ramai orang kita dok terjah McD. Saya sendiri kalau ke Alamanda McD dipenuhi dgn orang Melayu Islam kita. Jadi apakah kita nak perbesarkan kesalahan si Shila sedangkan kita sendiri pun melihat saudara seagama kita macam acuh tak acuh tentang boikot McD ni. Macam tak berapa kisah. Moral adalah Shila kena bijak nak update fans dia sbb banyak ketika dia memang tak bijak langsung DAN kita pertingkatkan utk kata NO pd McD…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  125. tom jerry says:

    Apo nk dikato…bondo yg lopeh usah d konang…kalo nk d konang gini la jd nye…huhuhu…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  126. anon says:

    ramai duk boikot mcd….bukannye x bagus..bagus…tapi ramai yg duk boikot pung pang pung pang..tapi ROKOK hisap puhhh puhh….

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    • oggy coacroch says:

      alah korang nie…x pyh nak kecoh sgt la…mkn MCD je kot…korang yg komen2 ngativ nie.,mcm x penah mkn MCD plak…x pyh nak beria2 sgt la kan nak salahkan c shila sharnaz ni…lantak pi dia la nak mkn ape pun…korang plak nak hentam dia…dia xnak boikot mCD xde myusahkan mak bapak korang pun..
      lg 1.,bkn nye mak bapak korang punye duit dia pakai nak byor mCD yg dia mkn tu…bodoh korang nie….!!

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 1
  127. Anonymous says:

    Hentam through facebok.. Facebook tu pun Yahudi yang create… lu pikir lah sendiri

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
  128. Anonymous says:

    daripada boikot mcd. lebih baik boikot merokok. rata2 org islam melayu di malaysia semuanya merokok. merokok tu sah la haram, duit msuk poket yahudi terus terang.

    mcd ni org islam keje kat situ ramai, kau nk boikot bodoh buat apa. hisap rokok yg haram tu tak tgk la pulak. minum arak tunggang langgang. masuk pub buat seks. tu tak nak pulak boikot.

    org malaysia melayu ni mmg bodoh la. boikot bende2 bodoh. diri sendiri tak nk tgk.
    disebabkn nila setitik rosak susu sebelangga.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  129. mizz says:

    hangat topik ni…tak tahu sapa yg boikot sapa yg tak…dgn hanya berlandaskan photo shila saja dah boleh menjadi medan perdebatan dgn pendapat msg2…atleast rmi gak yg prihatin dgn apa berlaku pd saudara2 kita di palestin dan tak salah sekiranya msg2 cb pertahankan pendirian utk memboikot mcd…semangat tu dah ada tp cara anda x membantu apa2 sbnryer klu sekadar meluahkan rs tidak puas hati dalam blog nara ni…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  130. Anonymous says:

    adoyaiiii…tipical ISLAM..nk boikot McD je…yg laen2 brg ISRAEL klu brani BOIKOT la tgk…gune otak la..yg keje McD 2 RAMAINYE ORG ISLAM MALAYSIA..klu ORG ISLAM MALAYSIA sebok nk BOIKOT McD 2…bdk2 yg keje 2 xde gaji nk makan ape wehhhh???..korg ade keje bgus2 leh la ckp boikot McD 2..ce klu adik bradik korg yg keje McD 2..KOMPEM korg pon mkn lahh…phuiiiii..

    ::mmgDUNIAperluDANgunakanPRODUKisraelMMGisraelKUASAbsrDUNIAkneTERIMAhakikatCUMAkluNKboikotKNEboikotBENDAygXDEkaitanNGNorgISLAMkitaBKNikotJEapeORGnkBOIKOTkoPONhebohNKboikot::

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  131. can can says:

    stop act like hypocrite….kalau cakap pasal agama.banyak benda yang tersirat…yang dikatakan kafir tak semestinya kafir..yang mengaku diri tu kenal “Allah” belum tentu nasibnya lepas mati..perasan dan berangan je lebih nak cipta teknologi jauh sekali ..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  132. Kirana says:

    Mengutuk orang yang ‘tak memboikot’ macam itu satu dosa besar.
    Yang hairannya, orang makan mcD kaw-kaw kena kutuk, sedangkan yang tak pakai tudung tu berlambak takde satu pun nak kutuk.

    Korang part boikot kemain lagi eh. Jangan malam terkinja-kinja pergi club pula.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
  133. anyone says:

    suma yang kutuk tu x makan kt mcd ke?
    xpyh nk tunjuk alim dan hipokrit!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  134. babe says:

    kesian shylla. nak boikot semua barang yahudi.. korang punye baju pon fesyen yahudi.boikot la baju skali…setakat mcd x rasa..boikot semua…kan….jgn nak
    tunjuk act salahkan org itu ini.tengok diri dulu…ntah2 tiap2 hari sental mcd…..boikot.pirraaahhh….banyak benda dlm dunia nih,semua yahudi bodohkan kite, kite je x tau…mcm2 perkara yg semua asal dari org yahudi,tp kite tetap ikot gak…nak betul2 islam…ssh nak dpt…ckp je tau…kaji n selidik dulu..bace buku banyak2…org tu nak mkn je kot. bye

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  135. hades says:

    udah2 la tu.. boikot tu kan hak individu.. korg nak boikot korg boikot. tp korg ta blh la nak maki2 depe yg ta nak boikot tu… slg bende tu ta jatuh hukum haram makan mcd, hal boikot memboikot tu hak individu… bknnye dpt pahale pon memaki2 org..

    **da 3 bln ta makan mcd

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  136. Ara says:

    Sudah2 lah semua. Tak payah la nak beria2 boiko israel konon. korang realize tak ada berape banyk product dia kat malaysia ni yg kita gune?. takkan issue McD pon nak kecoh. Makanan tu halal. Yes, korang nak boikot, korang boikot la.. tak payah la nak paksa2 org lain. Setiap org ada cara masing2. Bangsa melayu ni suke sgt judge org melulu ehk. Doa waktu solat semoga Gaza kembali tenang pun dah cukup. But as a human being, if you can afford to do more, then do it. If others dont’ follow you, its their choice n option. Don’t close your mind and simply judge people. Be educated people. You guys gave stupid comments on her page, its really embarrassing..smh..smh.

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  137. Kaptfarida says:

    bergaduh pasal bnde yg ntah ape2..
    kalau rase nak mkn…ko mkn.. klu rase nak boikot…boikot ler… xyah nak hentam2 sape2…
    APTB!!!!

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  138. si kucing meowmeow says:

    lol , mcD korang boikot . abes rokok tu xboikot ye …

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  139. Miss M says:

    on my opinion,..terpulang lah pada die nak makan mcD atau pun tak..itu adalah hak die.. and seIslam2 anda semua.. anda semua ada juga yang makan mcD minum milo or guna barangan Nestle.. am i right? think about it laa bro.. boleh ke anda semua tolak semua tuh?

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  140. Mohd_Marzuki says:

    alahh, nak gempak2 komen sana sini. aku tengok ramai jerrr orang Melayu ISLAM kat luar sana makan McD. Kte suma boleh pulak. Bila si Shila nie buat, kutuk bukan men g. Jgn ckp lahh korg yg mengomen n mngutuk nie mang sah2 terus x pegi McD. Mesti ade punyaa. Bukannya die makan babi punn. Boikot x kan boleh tahan lamaa.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  141. qwertyuiop says:

    kalau ikutkan semua barang ni milik yahudi la . nokia, facebook, disney, cbs, cocacola, estee lauder, motorola, loreal, starbucks etc ni takyah guna , takyah tengok . so yg ade account fb yg mengutuk pun 2×5 je . kata boikot israel, guna jgk facebook skaligus mmberikan pendapatan kpd yahudi .

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  142. pedasciliapi says:

    HAHA lawak ar komen mike2 ni sume. nak boikot mcD konon. setahu aku mcD halal…ROKOK y tersedia haram tuh mekome2 sume xda pulak BISING!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  143. Thanks for a marvelous posting! I seriously enjoyed reading it, you might be a great author.
    I will be sure to bookmark your blog and definitely will come
    back in the foreseeable future. I want to encourage that you continue your great posts, have
    a nice weekend!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  144. Zachary says:

    Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning
    this article and the rest of the website is very good.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0