Written by serenity | February 28th, 2012

Pelakon Azean Irdawaty , seperti laporan Mstar Online, merayu kepada orang ramai untuk mengadakan solat sunat hajat untuknya sebagai “hadiah” sempena sambutan ulang tahun kelahirannya yang ke-62 tahun semalam.
Photobucket
Azean berkata, keadaan kesihatannya semakin kritikal kerana penyakit Lymphedema: kesan pembedahan membuang 16 kelenjar yang dilakukan pihak hospital ketika menghadapi barah payu dara sebelum ini.

Syukur Alhamdulillah, hari ini (27 Februari 2012) saya sudah 62 tahun. Saya nak minta “hadiah” sempena hari lahir saya. Boleh tak panggil orang-orang masjid buat solat hajat minta saya sembuh.

Dalam SMS kepada Mstar, Azean memberitahu dia merasakan tulang pada bahagian belakang badannya bertambah sakit manakala kakinya juga menjadi kebas. Badannya juga berasa panas. Tertekan dengan situasi yang dihadapi; dia memohon orang ramai agar mendoakan kesejahteraan kesihatannya.

Saya rasa panasnya macam api dalam daging. Azab rasanya. Tolonglah saya (menunaikan solat hajat).

Beberapa rakan artis sedang berusaha untuk menguruskan solat hajat di beberapa buah masjid bagi memenuhi keinginan seniwati tersebut selain mendoakan kesakitan yang dialaminya itu berkurangan.

Kepada pembaca BeautifulNara.com yang budiman, marilah kita bersama mendoakan buat Azean dan solat hajat untuk mengurangkan kesakitannya. Semoga Kak Yan sembuh segera, amin.

111 responses to Keadaan Makin Kritikal, Azean Rayu Orang Ramai Lakukan Solat Sunat Hajat Untuknya

  1. wizza says:

    Ya-ALLAH kau permudahkan segala urusan hamba mu ini… sesungguhnyaa kau MAHA penyayang pg MAHA pengasih…. amin

    0

    0
    • lala says:

      ameen…

      0

      0
      • insan_lemah says:

        haishh.. ni baru balasan duniawi, dah tak tahan dah.. nanti seksa kubur lebih teruk dari kat dunia! nk mtak siapa pualk tolong semayang hajat kalo kat kubur nanti?? ni salah satu petunjuk kepada artis2 melayu Islam yg menentang suruhan Allah swt.. ingatlah Allah sentiasa ada ganjaran utk hamba-Nya!

        0

        0
      • insan lemah bodoh says:

        insan lemah ni patut tukar nama insan busuk hati. then kau bajet kau x penah sakit, kau xkan rs laa balasan kat dunia sbb hati kau busuk! kau yakin ke nnt kau x terima balasan yang sama? kau yakin ke nnt kat dlm kubur kau hidup aman damai? hati kalau dah kotor mcm kau ni, bnyk2kan la berdoa, nnt nak mati, kata2 kau ni akan terngiang2 je blk kat telinga kau.. wait and see…

        0

        0
      • ayu says:

        InshaAllah…solat hajat mendoakan yang TERBAIK untuk beliau…..

        Takde sapa yang nak mati, tapi Allah lebih tahu sama ada kematian atau kehidupan yang lebih baik utk kita……

        Eloklah fokus kepada amal ibadah,bukan setakat minta org solat hajat.
        Allah lebih tahu mana yang lebih baik utk kita.

        P/s: bukan suruh berserah tanpa usaha..tapi usaha ada limitnya, apa sekalipun, sekuat manapun kita berusaha, kemahuan Allah sentiasa mendahului usaha kita.
        Mati adalah pertemuan dengan Tuhan, org yang beriman akan redha bertemu pujaan hatinya dan mempersiapkan diri.

        0

        0
      • lulu says:

        siapa la kita nak mpertikaikan amal ibadah org, siapa la kita nak ckp org tu xberdoa, tak beramal ibadat secukupnya sebelum meminta org lain mendoakan dia.. dia cuma meminta tolong siapalah kita nak persoalkan amal ibadah org, usaha org.. ye, nasihat tu bagus, tp berhenti la menjadi hakim dunia…

        0

        0
      • insan_lemah says:

        To Insan lemah bodoh, ko memang bodoh!!!

        Apa perkataan yg aku tulis smpai ko judge aku busuk Hati?
        Cuba ko highlite sikit utk aku!!!
        N part mana yg kata aku xpenah sakit ke ape?
        Btw, aku rasa ko lg busuk Hati , tetiba nk melenting itu ini!!
        Ada aku cakap org biasa mcm aku ni je yg terlepas dri seksa kubur??
        N once again, tolong highlite kn ape yg aku tulis tu smpai menampakkan aku busuk Hati lebih sari ko!!!!

        0

        0
      • insan lemah bodoh says:

        sbb kau mmg busuk hati pastu nak meroyan.. ckp org melenting!! tgk la cara kau ckp tu? ooohhhh kau mengaku la kau akan dpt balasan?? bagus laaa si hati busuk.. ingat laaa… bila masa kau sampai nnt,kata2 menghina kau akan terngiang2 kat kau balik.. kalau kau baca ayat kau x berbunyi busuk hati..nampak sgt kau mmg busuk hati.. bye loser!

        “nk mtak siapa pualk tolong semayang hajat kalo kat kubur nanti” —> insyallah org akan bg ayat ni kat kau bila masa kau sampai nnt

        0

        0
      • insan lemah bodoh sgt2 says:

        @insan lemah ,ko lg lah bodoh!!!!
        ko ingat artis2 je yg mnentang suruhan ALLAH?????abih 2 ko x???mane ko tau kan??so statement ko tu biarlah elok ckit..jangan nk bajet suci ok..apa salahnya kita doakan dia sihat???tu kan 1 pahalaa…ko ne…xguna akai lngsung…

        0

        0
    • Adibah says:

      amiinnn… semoga diperkenankan Allah doa kami…

      0

      0
    • Aku nak tampar tasha shila says:

      Insya Allah nek yan… Smoga artis2 bru skrg ne ambik iktibar drpd ape yg brlaku kat kak yan..n 1 more advice to all.. jgn la jadikan arak sb menu nk teguk air n brhenti la merokok.

      0

      0
    • kejora says:

      minta duit kene marah…. minta tolong doakan pun kena marah gak…. apa salahnya kita doakan dia sihat…. doa kan dia bukan kita nak kuar duit pun….. ni bahagian dia skg, kita pun x tahu apa akan jd dgn diri kita di masa dpn…..

      0

      0
    • insan_lemah says:

      Hahaha!! Insan lemah bodoh yg mmg bodoh, sape yg meroyan sbnarnya??
      Aku suh ko cuba hightlite kn part mana yg nmpak aku ni busuk hati tp ko x buat!! Nmpak sgt ko ni dipengaruhi oleh syaitan yg sentiasa mencari kejahatan untuk berbalah, ko ni mmg jenis x matang lgsung! Kalau hati tu dah busuk sgt2, mmg xkn nmpk ape yg positif ape yg org ckap! N dati ayat2 ko tu, ko ni mmg asal dri keturunan yg x dpt menerima teguran @ nasihat!! Aku cakap mcm tu utk prringatan org lain n diri sdri salah ke?? Semua manusia mmg x kan boleh terlepas dari seksa kubur! Yg ko mcm2 ngn aku kenapa??

      0

      0
      • aku insan gak says:

        Insan lemah…dah dah la tu…ok mungkin awak tak niat buruk. tapi mungkin cara awak ckp tu buat org salah paham..terus terang bila 1st time saya baca komen awak tu terdetik kat hati..”eh kenapa ckp mcm ni…samada sakit kak yan tu balasan Allah atau ujian atau peringatan Allah untuk kita semua tak salah kita doakan Kak yan sihat

        0

        0
      • insan lemah bodoh says:

        sbb ko bodoh tahap neraka, mmg neraka sesuai dgn kau bodoh! aku dah highlite apa kau ckp yg busuk hati tu.. kau baca ke x bodoh??? ko yg meroyan, dasar muka hodoh hati busuk.. may u rot in hell! kau yang dipengaruhi syaitan bodoh! peringatan diri sendiri ,ckp dlm hati.. nak ingatkan org perlu ke kau buat kat sini time org mintak tlg?? hati busuk!!! mak kau yg keturunan busuk hati, moga mak kau xsakit mcm azean ni..keturunan busuk hati meroyan!

        0

        0
      • insan lemah bodoh says:

        btw, tgk la kenapa ramai org sokong aku?? kenapa?? sbb kau bodoh busuk hati!!! tgk la berapa thumb down ko..dasar busuk hati bengap bebal!

        0

        0
    • kak yanki says:

      aku rasa Allah swt nk bg peluang lg kat kak yan…beruntunglah kak yan kerana masih diberi peluang oleh Allah swt..kak yan bole lah bersedia dgn bekalan ke sana…semuga Allah swt memberi taufik dan hidayah pd kak yan..

      0

      0
  2. angel says:

    famili dia xleh organize sendri ke solat hajat?

    0

    0
    • za says:

      bukan x boleh tp apa salahnya kalau ramai2 yg buat….org yg buat tu pun dpt pahala..

      0

      0
    • Lovelyvic says:

      Mana ko tau family dia tak organize?
      Mungkin family dia dah organize… tapi bukankah lebih ramai yang mendoakan adalah lebih baik.
      Kalau rasa “doa” awak tu mahal sgt, jgn minta orang doakan untuk awak bila waktu nazak nanti.

      0

      0
      • kuku keras says:

        cakap pasal doa, dia aurat pun x tutup hehe,x kena tempat ni huhu

        0

        0
      • kuku keras says:

        tutup aurat dulu ek, pastu baru la cakap pasal agama ek leh x?

        0

        0
      • KUKU KERAS MCM BATU says:

        nak nasihat xperlu tgk orang, nak nasihat jangan tgk pada umur, nak nasihat jangan tgk pada attitude tpi pada isi nya, kaulah manusia pelik kuku keras wakaka

        0

        0
      • kuku keras says:

        nak tgk pada isinya??? pelik tu, kalu ade pompuan pkai mini skirt bg nasihat kat kita, kita yg pkai sopan ni pulak nak kena dgr nasihat pompuan pkai mini skirt la ek? pelik tu? cuba cik/en kuku keras mcm batu ulaskan? dan bg dalil-dalilnya skali k.

        0

        0
      • saje je ngantor says:

        tgk isi ek huhu pandainyer, kalu org yg telanjang bagi nasihat kat org berbaju, org berbaju tu nak kena dgr ek nasihat org telanjang tu huhuhu,,, wakakusss

        0

        0
      • xxx says:

        Ada orang auratnya tutup tapi hati dan akal pun ‘tertutup’. Orang yang belum tutup aurat bukan bermakna hati mereka bengkok, jahil dan tak tau baik buruk.. orang macam si kuku keras ni menilai syurga neraka seseorang dari auratnya. Itu semua urusan Allah Maha Besar, bukan urusan kamu. Amal, dosa pahala seseorang tu luas konsepnya, siapa tahu si lovely ni lagi mulia berbanding kamu ( hanya Allah yang tahu menilai dan menghakimi, kamu tidak layak langsung)Apa yang lovely cakap pasal doa tu masuk dek akal fikiran walaupun dia tak bertudung, tapi apa yang kamu ( kuku keras) cakap tu sungguh menjijikkan dan keji. Pandai2 menghakimi hamba Allah, kamu fikir kamu siapa?? bersihkan hati dulu sebelum beribadah ok. Salam

        0

        0
    • angelina says:

      angel ke devil kau ni.. niat aku ckp ni nak bertanya ke nak cari bahan mengutuk??

      0

      0
    • nini says:

      ap ny ? doakn jea laa,lau tknk doakn tk yh ckap cmtu ,,
      ap jenis org lau kau ni ?

      0

      0
    • wizza says:

      kalau ramai yg berdoa lg afdal…… bagus lee dia mintak kita doakan tuk dia…. drp minta benda yg bkn2 tuu, sekurang2 dia masih igat pada yg ESA… kalau anda rasa tak nak berdoa tuk dia pom tak pe, tak de org paksa. kalau kita doa kan yg beak2 tuk org lain, insyallah kita pom dpt yg baek2 jugak.

      0

      0
  3. mixgirl says:

    insyaallah….sy doakan yg tbaik buat seniwati azean irdawaty…aminnnn

    0

    0
  4. suka suki says:

    Sama2 kita pengomen2 BeautifulNara mendoakan beliau beransur sembuh daripada mmberi komen2 yg negatif..

    0

    0
  5. Lovelyvic says:

    InsyaAllah, kami akan memohon doa kepada Kak Yan moga dipermudahkan segalanya, dikurangkan kesakitan dan beri yang terbaik buat Kak Yan. Tuhan menguji hambaNya dengan pelbagai cara. Yang penting kita harus kuat dan tabah dalam menempuhi setiap ujian dariNya.

    0

    0
    • kuku keras says:

      tutup aurat dulu cik kak oiii sblm nak doakan org,

      0

      0
      • wak kordi says:

        dakwah yang langsung tak berhikmah la der. memang dasar kuku keras hitam banyak taik.

        0

        0
      • wanissss says:

        aik wak, org nak bg nasihat, x kan nak marah kot, jgn la marah sgt k, nanti jadi munafik baru tau hehe,,

        0

        0
      • zomba says:

        setuju2, org yg menentang islam ni org fasik kan? mintak jauh2 la.

        0

        0
      • Insan Biasa says:

        Nak bagi nasihat kat seseorang tu bertempat la. Ni kan public. Jgn nak tunjuk baik sgt. Setiap manusia pasti melakukan kesilapan.Mungkin Lovelyvic akan mendapat hidayah daripada Allah S.W.T. krn mendoakan kesejahteraan orang lain krn Allah Maha Besar. Saya bukan nak sokong sape2 kat sini.

        0

        0
      • ron says:

        ha…yg si kuku keras, wanissss ngan zomba ni apehal lak avatar same? adekah sama seperti kes avatar kelabu (tanpa email add) atau pon org persendirian yang nk menyokong komen sendiri??hehehe

        0

        0
  6. Triple_j says:

    siapa kata blog hiburan tak boleh memberi balik kepada masyarakat? semua asyik pandang negatif terutama bila artis kesayangan, atau artis stu sendiri terasa bila dikomen. sedangkan blog2 sebegini memberi peluang kepada semua artis utk menerangkan hal sebenar, n war2kan kalau ada benda2 spt insiden azean spt di atas, di mana ramai2 boleh mendoakan utknya.

    kepada azean, semoga dipanjangkan umur dimurahkan rezeki, dan kalau tidak, semoga ditempatkan di kalangan org2 yg bertakwa, amin. hanya allah yg mengetahui apa yg terbaik utk kita.

    0

    0
  7. ieza says:

    bukan ke doa anak lelaki lebih afdal….trus sampai tanpa hlngan..arwah mak sy pun cancer sama ngn aziean…tp mak sy dh pergi sthn slpas dia kna cancer…kami adik beradik tak pernah minta tolong org doakn kesihatan dia..kmi adik beradik sentiasa berdoa untuk dia…bkn ke doa anak lebih baik….

    0

    0
    • iezaberlagak! says:

      apa lah busuk sgt hati kau ni, berdosa ke mintak org tlg doakan kesejahteraan diri sendiri? mana kau tau anak lelaki dia x berdoa utk dia? ye lah adik beradik kau je la yang alim, yang masuk syurga kat dunia ni..tapi klu dh terdetik soalan ni kat diri kau, nampak sgt hati kau tu kotor..bwk2 bersihkan hati!

      0

      0
      • apa pun tak bleh says:

        Woi ieza bodoh.. kalau ko kata doa anak lelaki tu afdal.. kenapa mak ko mati jugak kan..? Ko toksah komen bodo camtu lar.. Mak ko mesti sedih kat sana sbb dapat anak jahil cam ko ni..

        0

        0
    • akulah says:

      ieza,
      alhamdulillah awak adik beradik berjaya doakan utk arwah bunda awk.tp kat sini tak perlulah nk bertanya balik kenapa dan mengapa azean minta itu ini.dia kan sekadar minta tolong.lgpn bukan besar sgt pertolongan dia mtk.sekadar doa.berdoa la dgn ikhlas, klu x baik x pyh ckp apa2.silap2 kita tmbh dosa je.wallahualam

      0

      0
    • Mimi says:

      mmg la doa anak lebih baik. kak yan nak mintak doa org ramai. apa salahnya sbg seorg muslim mendoakan untuk muslim yg lain. ko ni lain kali bace la lapan kali. ko bace skali mmg ko laju je type komen. ko x mintak doa org lain tu sbb ko bodoh sombong. ptuihhhhh..

      0

      0
    • nono..... says:

      tumpang lalu…..

      Tak Paham lah ngan statement u nie…mmg lah doa anak lelaki lebih baik..anak dia berdoa bukan kita nampak…dia pun tak bagitahu kita yang mereka berdoa tuk ibu mereka (walaupun kita sedia maklum..mana2 anak mesti akan selalu mendoakaan kesihatan ibunya dan sebaliknya)

      ajal maut adalaah ketentuan Allah..dia yaang mengatur kehipan kita di muka bumi nie…apa yang Azean mintak cumalah belas ehsan dari org2 yang pernah mengenali beliau semasa dia sihat..tak ada salahnya kalau tanpa menyoal apa yang lebih baik tuk dia..kita terus meminta doa dari Allah… lebih afdal dan di terima doa2 kita nie tuk meringankan apa yang beliau tanggung selama ini (sepanjang sakit).

      Kita yang berdoa ini juga mendapat pahala kerana meminta dan mendoakana yang terbaik untuk org lain… doa hanya dari hati kita.. yang tak perlu di byar.. :)
      hanya mengingati diri sendiri…

      0

      0
    • Anonymous says:

      riaknya bunyi ckp ko..mmg doa anak2 lbh baik..tp x salah kita mendoakan saudara seislam yg lain..mesti ko x perasan bila masa mak ko meninggal tu mesti ada yg sedekahkan fatihah dan mendoakan arwah ditempatkan dikalangan kekasih Allah kan..positif lah komen tu..jgn menghentam aja..

      0

      0
    • bkn siapa2 says:

      mintak doakan pom susah gak kew??? lum lg dia minta wang ringgit kita. kalau rasa doakan tuk dia membebankan lebih baek wat do no jew. kalau rasa doa tu tuk anak branak kita jew, so simpan lee doa tuu.

      0

      0
    • bawang says:

      btl la ieza kata tu, takkan nak tunggu sakit baru nak cari Allah, nak doa sana sini. apapun mari kita doakan semoga dia cepat sembuh

      0

      0
    • akirakaede says:

      ieza sayang,

      maknanya setiap kali anak lelaki dia berdoa,kena update status kat facebook takpun tweet kat twitter nak maklumkan tugasan dia sebg anak berdoa ?..macam tu?..habis tu kalau kat sembahyang berjemaah tu,imam tu suruh doa masing2 je,macam tu?..’baru saya faham adat berdoa cara ieza ni’..
      -_-‘..masa tahlil arwah mak tu adik beradik sahaja ke hadiri tahlil,muslim dan muslimat lain tak datang ke?..maklumlah doa darah daging sendri lagi BERKAT..

      0

      0
  8. mixgirl says:

    lg ramai mdoakan lg baik….x smestinyer kluarga shj….dia pn ckp nk minta ‘hadiah’ jd kita sama2 memberikan ‘hadiah’…smoga dpt mbantu mgurangkan sdikit beban derita yg di tanggung….

    0

    0
  9. baby102 says:

    hal2 mcm ni pun ada yg pertikaikan ya. Apa punya hatila. Dah tentu keluarga & anak2 dia doakan and marilah kita sama2 doakan sekali. Kan lebih bagus doa beramai2.

    Saya doakan dipermudahkan segalanya utk Azean.

    0

    0
  10. doa kan je says:

    kalo saya la, nak minta tolong orang doa juga,
    tapi bukan untuk sembuhkan saya.
    tapi minta Allah jika benar ajal saya semakin dekat, berikan lah saya peluang untuk mati dalam beriman.
    berikan lah saya peluang untuk bertaubat sebelum ditarik semula nyawa saya yang hakikatnya adalah hak Allah.
    umur dah meningkat, mesti badan dah tak larat nak tahan sakit and makan ubat,
    jadi lebih baek pergi dari menyusahkan anak2.

    0

    0
    • hatibusuk says:

      ni lagi sekor, kau tau x setiap manusia di wajibkan berusaha??? xpayah nak tunjuk baik kalau hati kau tu kotor.. ape kata kau je doa – jika benar ajal saya semakin dekat, berikan lah saya peluang untuk mati dalam beriman. lebih baik pergi daripada hidup di dunia berhati kotor pada org lain.

      0

      0
  11. ieza says:

    YaAllah.. Beliau minta mendoakan bukan minta duit pun..apa salahnya kita sesama islam mendoakan dan buat solat hajat utk dia.nasib kita akan dtg kita tak tahu.Jgn kedekut sgt..hanya doa dan solat hajat saja x perlukan ape2 byr.kepada kak azean semoga cepat sihat dan semoga Allah mendgr doa2 kami..???????? ??? ????? ??????????????,

    0

    0
  12. NenekBurberry says:

    tak payah gaduh2..
    doakan je untuk dia
    tak payah nak persoalkan apa2 pun…
    buat baik, pahala dapat … tu je..tapi kena ikhlas….

    0

    0
  13. aku says:

    Lailahailaantasubhanakainnikuntumminalzalimin buat kat yan

    0

    0
  14. Dato minah jambu 24jam mengadap computer says:

    mak minah jambu suka dengan lakonan azean ….sungguh meninggal kn kesan bila dia berlakon……mak minah jambu dh meninggal… minah jambu doa kn azean biar cepat semboh dn semoga allah rengan kn beban kesakitan azean…

    0

    0
  15. kaka says:

    ikhlaskan lah hati mu untuk berdoa….

    0

    0
  16. grrrrrrrrrrr!!! says:

    bongek la readers ni..dlm entry yg baik2 camni pon nk gaduh2..doakan jelah, abis cite..asal nk pertikaikan “itu” & “ini”..dlm page kawin pon camtu, dlm page ni pon camtu..asal ada entry bru je ha mulalah perang sana-sini..ape ko dpt kalo ko menyalak camtu…ade artis2 tu kesah?? ada je yg x kene kt mata korg yek..x paham aku..huh!

    0

    0
    • Anonymous says:

      kan..mmg x paham betul..entry yg elok2 pun kena kutuk..kalu entry yg artisnya kelaut tu lagilah bertambun2 kutuknya..semua x kena..

      0

      0
      • opah says:

        masing2 nak tegakkan benang deme yg basah lencun tuhh….. udah mcm org tak betamadun aje opah nengoknyerr…. udah2 ler tu wehhhh…. rentikanlah sikap nak jadi ulamak tersohor tu…. bedose caci mencaci org nih….

        0

        0
      • what ever says:

        pastu komen yg baik pon ade jgak org unlike..bengap btl laaaaaaa

        0

        0
  17. Ummie says:

    Jika sesiapa yg ikhlas baca lh doa ini 7kali buat k’yan:-
    ASALULOOHAL MA ROBBAL ‘ASYRIL ‘AZHIIM, AN YASYFIYAKA.(Dri kitab sunah Abi Daud dn Tarmizi dgn isnad yg sohih dr Ibnu Abbas r.a dn nabi muhammad saw brsabda:
    Aku brmohon kpd allah yg maha besar, Tuhan mmbri kesihatan kpd engkau. Allah swt. akan mmbrikn kesembuhan dr pnyakit yg d deritai. AMEEN.

    0

    0
  18. Anonymous says:

    doa adalah umum..dia minta doa bukan duit ok..jgn kedekut doa..

    0

    0
  19. angelina jolie celup says:

    Ya Allah,kenapa lah benda2 macam ni blh bergaduh???kak yan minta tolong doakan dan buat solat hajat aje…kesian dia,kalau sape2 yg xnk buat,x yah la buat,kalau yg buat dapat pahala…jgn jadi la jadi busuk hati!!!

    0

    0
  20. meow says:

    semuga azean tabah dan cekal menghadapi dugaan ini …

    0

    0
  21. pizza says:

    Time2 mcm ni la, Yaasin sgt bermanafaat buat si sakit. Jadi, kalau x keberatan, luangkanlah masa baca surah Yaasin dan niat sedekahkan pada kak Yan. Moga kelak ada org juga akan buat yang serupa untuk kita untuk meringankan beban kita. Kadang2, manusia ni hidup aman bahagia didunia ni sebenarnya, tanpa disedari, adalah atas ihsan doa org lain yang menyayangi kita.

    0

    0
    • aku_sokong says:

      Betul tu Bacalah Surah Yaasin sebagai salah satu ikhtiar. Bertawakal dan berdoa bahawa – jika boleh sembuh, disembuhkan-NYA. Jika sebaliknya, redha saja…

      SESUNGGUHNYA MATI ITU ADALAH PASTI…

      0

      0
  22. blacktie says:

    smoga selamat smuanya..

    0

    0
  23. sha says:

    doa-doa orang mukmin itu lebih diterima… kita doalah sama2.. mana tau ada doa yang Allah makbulkan… Semoga Dilindungi Allah dari segala fitnah dan dirahmati Allah selalu.. jom la kita berdoa untuk seniwati azean, dan juga umat islam yang lain semoga dipermudahkan segala urusan dunia dan akhirat… satu kebaikan kita beri kepada org.. 10 kali Allah bagi kepada kita..

    0

    0
  24. cheqna says:

    semoga azean irdawati kuat dan tabah hadapi ujian dari Allah ini..sebagai umat islam tak salah kita ramai2 mendoakan kesejahteraan buat dirinya…
    selebihnya…urusan Allah SWT…moga Allah mempermudahkan segalanya buat seniwati azean ini.amin..

    0

    0
  25. yg suci murni says:

    semoga Allah merahmati Kak Yan. Semoga Kak Yan cpt sembuh.
    Amin.

    *korang yg lebih2 nk bahas isu2 duniawi sgt ni kenapa?respect la sikit org tgh sakit.tak baik nk ungkit2 psl family dia or even her past.suma org ada masa lalu.korang pon ada kan?igt,kita ni bkn malaikat.kita ni agama Islam.Islam itu agama kasih syg.jgn la tunjuk sikap buruk yg ada dlm hati tu pada umum.buat malu diri sendiri je.

    0

    0
  26. tukang ajar budak says:

    jgn diberi komen negatif or bersangka buruk mahupun takbur, bukankan setiap muslim itu bersaudara, x rugi pon kita doakan dia, moga2 kita2 dan keluarga kita dijauhkan dr ujian2 yg berat sebegini..

    0

    0
  27. tulip says:

    ameen..,bersabar dgn dugaanNYA,hari ni hari k.yan esok lusa mugkin hari kita,kunfayakun

    0

    0
  28. saya fikir... says:

    Alahai…yang ditegur memang patut ditegur tapi…ada adabnya..berbudi bahasa tidak ada susahnya.,..yang menegur pun patut dtegur sekali..

    0

    0
  29. Amier says:

    Doakan lah. Kalau insan yang berpelakuan buruk pun kita sanggup berdoakan supaya ada perubahan pada dirinya supaya ianya mendapat hidayah untuk berubah.Inikan pula Kak Yan yang tak buat apa dosa dengan peminatnya ataupun dengan orang lain.
    Tanya sikit Kak Yan, dagu dan pipi nampak ada perubahan ada cucuk botox ke?

    0

    0
  30. mummy says:

    amin.. semoga dipermudahkan segala urusan aunty azean..

    *dia mintak tolong..doakan jela… —>dengan ikhlas.. bukan kena kuar duit pun..

    0

    0
  31. saya says:

    alah, x nak doa, dok diam2 je lah..negative betul

    Semoga Allah sembuh kan penyakit Azean Irdawaty, Amin.

    Teringat jiran aku pon cancer dulu, mcm tue lah dia ckp, masa 2 minggu before dia pergi, dah cancer final stage, nak tido pon x boleh, baring x boleh, panas dlm badan, mcm dicucuk badan tue. sakitnya yaaa ampun, dia cakap. Aku x dapat bayangkan org yg menderite cancer, semoga semuanya kifarah dosa mereka kepada Allah. Amin

    0

    0
  32. poligon says:

    Saya doakan semoga derita yang ditanggung dikurangkan insyallah. kita pun tak tahu kalau kita dah tua nanti cemana, so jangan lah mengutuk…jom sama2 kita mendoakan..lagipun kalau kita tgk dari sudut positif, kak yan dah banyak main drama yang anak beranak, adik beradik seisi keluarga melihatnya..kalau takde artis, takde lah jugak drama2 yang boleh kita layan..korang nak tgk ke drama mat salleh time time hari raya…tak kan! korang layan drama melayu yang sedih2 habis..insan2 yang macam kak yan ni lah yang menghiburkan hati time time hari raya dengan cerita yang best2..so jom lah kita doakan…so takyah lah nak pandang negatif jer..mereka ni pun manusia..kita semua sama sahaja, yang menentukan kita jahat atau tidak, hanya Allah SWT sahaja yang tahu..

    dari seorang yang jauh dari malaysia,
    minah salleh ;)

    0

    0
  33. what the? says:

    Ya Allah, kau permudahkanlah urusan hidup dan mati Puan Azean .. sabar ye cik yan, sakit semua adalah ujian Allah ..

    0

    0
  34. meriam buluh says:

    Ya Allah, lepaskan lah kesakitan kak yan dan pelihara lah dia.Sesungguh nya engkau yg penyayang lagi pengasih. Amin….

    0

    0
  35. usaha says:

    satu usaha yang sangat baik. semuga diberi kesembuhan, keringanan, kesabaran dan kebaikan.

    0

    0
  36. Insan_biasa says:

    Aduhh… Susah sgt ke nak berdoa korang ni? Dia mintak TOLONG je. Nak doa, doa la. Taknak, dok senyap sudah. Takyah nak ckp bnyk. Mintak tolong pun kena maki. Haihh

    0

    0
  37. semoga Allah ringankan azabnya says:

    Assalam..

    Tak pyh la nk gaduh2… doa itu senjata org2 Islam. Semoga Kak Azean dipermudahkan olehNya utk berhadapan dgn dugaan ini. Mati itu suatu kepastian. Tiada siapa pon yg dpt mengelak dr mati. Selain drpd mengharapkan doa dr org ramai, Kak Azean byk2kan mohon keampunan drpd Allah, buat solat taubat… walaupun sakit, blh je buat atas katil pon yg penting niat ikhlas utk bertaubat. Allah Maha Penyayang. Mintalah pd dia. Antr Kak yan dan Dia. Itu yg lbh afdal dan yg paling penting, mohonlah kemaafan pada sesiapa yg mungkin kak yan ada pernah sakiti. Tak ada siapa yg boleh meringankan sakit mati itu melainkan Dia. Doalah supaya diberikan keringanan n kesabaran. Jgn byk mengeluh. Serahkan diri bulat2 pd Dia.. itulah yg terbaik. :)

    0

    0
  38. Anonymous says:

    kepada yg suke mengutuk, henti2kanla….dia hanya minta tolong didoakan dengan ikhlas…kalau mahallll sangat doa tu, xpyh nk bising2…dye x pakse pon…ape2 amalan dye kt dunia ni, itu urusan dye dgn tuhan…kepada Seniwati Azean Irdawaty, semoga diringankn segala kepayahan dan sentiasa bersabar dgn ujian…

    0

    0
  39. ctz7 says:

    Marilah kita sama2 berdoa untuk kesejahteraan kak yan.Tak perlu nak gaduh2. nak doa bukan perlu bayar duit pun.Kalu pk hanya ahli keluarga saja yang layak berdoa, abis camne ngan sedara seIslam kita di Palestin?

    0

    0
  40. sara insyirah says:

    sesungguhnya syurga itu benar
    neraka itu benar
    mari kita muhasabah bersama2, tingkatkan amalan
    sama2lah doakan saudara kita puan azean

    0

    0
  41. casper says:

    pasal mintak doa pon nak gaduh..sapa yg ikhlas tu doa jela..yang x nak doa plak..dok diam..tayah nak tambah dosa dgn kuaqkan statement yg bkn2

    0

    0
  42. sarah says:

    “Lymphedema (pronounced LIMF-eh-DEE-ma) is a side effect that can begin during or after breast cancer treatment. It isn’t life threatening, but can last over a long period of time. Lymphedema involves swelling of the soft tissues of the arm or hand. The swelling may be accompanied by numbness, discomfort, and sometimes infection.

    There’s no reliable way to find out your level of risk for lymphedema, but by taking proper precautions you CAN greatly reduce your chances of developing the condition.”

    Semoga Kak Azean cepat sembuh.

    0

    0
  43. doa says:

    semoga kak yan disembuhkan

    0

    0
  44. Insan says:

    Semoga Nek Yan tabah dalam menghadapi kesakitan & penderitaan Nek Yan di kurangkan oleh Allah S.W.T….sesungguhnya setiap yang berlaku adalah ujian dr yg maha Esa….Amiiinnnn

    0

    0
  45. Lovely luv says:

    Marilah bersama2 kita mendoakan kebaikan dan kesejahteraan bukan saja hanya buat kak yan tapi untuk semua umat islam yang berada dalam kesakitan atau kesusahan……. Yang sedang menghadapi ujian dari ALLAH, agar mereka semua selamat dan terhindar dari bala dan dugaan….. Amin!….. :-)

    0

    0
  46. kakrose says:

    assalam..
    kite doalah yang terbaik utk dirinya…itu bahagian dia..nasib kite tidak tau macam mana kan? sama-sama muhasabah diri…

    0

    0
  47. nazarova says:

    Setiap yg hidup pasti akan mati….jgn la kita menghukum sesuka hati…ingat Allah Maha pengampun dan maha penyanyang…Ingatlah sesuatu yg berlaku ada hikmat disebaliknya jadi redha itu jalan terbaik…. kak Yan….buat yg memberi komen jgn kita menyakiti org dgn sengaja ataupun sebaliknya kerana besar dosanya..

    0

    0
  48. akmar says:

    semoga kak yan cepat sembuh n bahagia di samping keluarga tersayang.

    bukan untuk kak yan saja, tp untuk semua artis vateran tanah air.

    tak rugi pun tolong menolong satu sama lain.

    0

    0
  49. TUAN PANGKAH says:

    ADA HIKMAH DI ATAS APA YANG TERJADI..

    0

    0
  50. doakan says:

    kita ni berkira sungguh, dia mohon doa, solat hajat kan, so doakan je la dan siapa berkesempatan buatlah solat hajat. tak rugi apa pun. ni hari dia diuji. ntah hari kita sok saper tahu.

    0

    0
  51. Lagubestbest says:

    Sekarang pukul 3-5 pagi, selalu keluar drama-drama lama, kak yan ni dalam drama-drama ni nampak elegen sangat, berlakon dengan pelakon-pelakon sezaman . Tup tup dia sakit kan sekarang.. dunia-dunia, sekejap je..

    0

    0
  52. gurp2 says:

    Redhalah atas dugaan yang diberi oleh Allah, k. yan seolah-olah terlalu takut untuk menghadapi kematian..

    0

    0
  53. pinkz says:

    semoga kak yan sihat selalu amin,kuatkan semangat kak yan k..kita jgn menghina org lain berdosa,ada kah kita sempurna..kita kene ingt kita pun manusia biasa tidak dpt lari dari buat kesilapan…orang yg jahat x semesti selamanyer jht..org baik tidak selamanyer baik..baik kita tgk diri kita dan renungkan…

    0

    0
  54. peringatan says:

    ingat 5 sebelum 5, sihat sblm sakit, muda sblm tua,kaya sblm miskin, lapang sblm sempit, hidup seblm MATI..manusia semua akn kembali padaNya, yg ada dpt muhasabah diri dgn mlihat org lain

    0

    0
  55. johnny says:

    cepat2 laa mati nenek oit….

    0

    0
  56. asyifaa says:

    Cancer can be cancelled

    Just take a few minutes and it is worth reading…..whether U believe it or not…..
    Please read the contents below & pass to your friends

    Three types of asparagus on a shop display, with white asparagus at the back and green asparagus in the middle. The plant at the front is Ornithogalum pyrenaicum, is commonly called wild asparagus,

    Several years ago, I had a man seeking asparagus for a friend who had cancer. He gave me a photocopied copy of an article,entitled, `Asparagus for cancer ‘ printed in Cancer News Journal, December 1979.

    I will share it here, just as it was shared with me: ‘I am a biochemist,and have specialized in the relation of diet to health for over 50 years.

    Several years ago, I learned of the discovery of Richard R.Vensal, D.D.S. that asparagus might cure cancer. Since then, I have worked with him on his project.. We have accumulated a number of favourable case histories.
    Here are a few examples:

    Case No. 1,
    A man with an almost hopeless case of Hodgkin’s disease (cancer of the lymph glands) who was completely incapacitated. Within 1 year of starting the asparagus therapy, his doctors were unable to detect any signs of cancer, and he was back on a schedule of strenuous exercise.

    Case No. 2,
    A successful businessman 68 years old who suffered from cancer of the bladder for 16 years. After years of medical treatments,including radiation without improvement, he went on asparagus. Within 3 months, examinations revealed that his bladder tumor had disappeared and that his kidneys were normal.

    Case No. 3,
    A man who had lung cancer. On March 5th 1971, he was put on the operating table where they found lung cancer so widely spread that it was inoperable. The surgeon sewed him up and declared his case hopeless. On April 5th he heard about the asparagus therapy and immediately started taking it. By August, x-ray pictures revealed that all signs of the cancer had disappeared. He is back at his regular business routine. *

    *Case No. 4,
    A woman who was troubled for a number of years with skin cancer. She finally developed different skin cancers which were diagnosed by asking specialist as advanced. Within 3 months after starting on asparagus, her skin specialist said that her skin looked fine and nomore skin lesions. This woman reported that the asparagus therapy also cured her kidney disease, which started in 1949. She had over 10 operations for kidney stones, and was receiving government disability payments for an inoperable, terminal, kidney condition. She attributes the cure of this kidney trouble entirely to the asparagus.

    I was not surprised at this result, as `The elements of Materia Medica’, edited in 1854 by a Professor at the University of Pennsylvania , stated that asparagus was used as a popular remedy for kidney stones. He even referred to experiments, in 1739, on the power of asparagus in dissolving stones.

    We would have other case histories but the medical establishment has interfered with our obtaining some of the records. I am therefore appealing to readers to spread this good news and help us to gather a large number of case histories that will overwhelm the medical skeptics about this unbelievably simple and natural remedy. For the treatment, asparagus should be cooked before using, and therefore canned asparagus is just as good as fresh.

    I have corresponded with the two leading canners of asparagus, Giant Giant and Stokely, and I am satisfied that these brands contain no pesticides or preservatives.

    * * PROCEDURE:

    1) Place the cooked asparagus in a blender and liquefy to make a puree, and store in the refrigerator.

    2) Give the patient 4 full tablespoons twice daily, morning and evening.

    Patients usually show some improvement in from 2-4 weeks. It can be diluted with water and used as a cold or hot drink. This suggested dosage is based on present experience, but certainly larger amounts can do no harm and may be needed in some cases.

    As a biochemist I am convinced of the old saying that `what cures can prevent’. Based on this theory, my wife and I have been using asparagus puree as a beverage with our meals. We take 2 tablespoons diluted in water to suit our taste with breakfast and with dinner. I take mine hot and my wife prefers hers cold.

    For years we have made it a practice to have blood surveys taken as part of our regular checkups.

    The last blood survey, taken by a medical doctor who specializes in the nutritional approach to health, showed substantial improvements in all categories over the last one, and we can attribute these improvements to nothing but the asparagus drink…

    As a biochemist, I have made an extensive study of all aspects of cancer, and all of the proposed cures. As a result, I am convinced that asparagus fits in better with the latest theories about cancer. Asparagus contains a good supply of protein called histones, which are believed to be active in controlling cell growth. For that reason, I believe asparagus can be said to contain a substance that I call cell growth normalizer. That accounts for its action on cancer and inacting as a general body tonic. In any event, regardless of theory, asparagus used as we suggest, is a harmless substance.

    The FDA cannot prevent you from using it and it may do you much good.. It has been reported by the US National Cancer Institute, that asparagus is the highest tested food containing glutathione, which is considered one of the body’s most potent anticarcinogens and antioxidants.

    Please spread the news…
    …the most unselfish act one can ever do is paying forward all the kindness one has received even to the most undeserved person *

    All the BEST!

    0

    0