May 14th, 2012

Bergenang air mata Abang Nara membaca luahan hati bekas isteri Joey, Noraini Mohd Nasir. Rasanya semua tahu yang Joey pernah berkahwin dengan Noraini dan mereka berdua telah bersetuju untuk menjaga seorang anak angkat yang diberi nama Zidani. Kini selepas berkahwin dengan Watie Elite, Joey telah pun mengabaikan tanggungjawabnya sebagai seorang ayah kepada anak angkatnya tersebut.

joey lupa anak

Mungkin ada yang berkata Joey sememangnya tidak wajib bertanggungjawab kerana Zidani sekadar seorang anak angkat. Namun apabila anda membaca kata-kata daripada Noraini, pastinya anda akan berfikir 2, 3 kali sebelum berkata sebegitu. Kata Noraini:-

Dulu, Joey yang beriya-iya sehingga menangis ketika menyambut Zidani di hospital. Kini hanya Tuhan yang tahu beban yang ditinggalkan untuk saya. Siang malam saya bekerja untuk membesar Zidani, kami terkontang-kanting untuk hidup. Amanah Tuhan terus dibuangnya bagaikan sampah! Saya hiba setiap hari Zidani akan bertanya ‘kenapa baba tidak balik bekerja?’ Mungkin juga sudah tiba masanya saya mahu memberitahu Zidani, baba sudah mati. Seingat saya hanya RM1,000 duit belanja anak diberikan, itupun kira-kira 2 tahun lalu ketika meninggalkan kami. Sejak itu yuran sekolah, makan minum, pakai dan sakit pening ayah tidak pernah diambil peduli. Sampaikan anak bersekolah di mana pun dia tidak tahu

Sedih kan? Bagi Abang Nara, walaupun sekadar anak angkat, oleh kerana keputusan untuk mengambil Zidani sebagai anak telah dibuat bersama-sama, sepatutnya Joey ada rasa tanggungjawab untuk membesarkan anaknya. Kata Noraini lagi:-

Dua kali Zidani sakit teruk, jangan kata nak datang jenguk, hulur lima sen pun tidak. Joey cakap dengan kawan-kawannya saya tidak memberinya jenguk anak, itu satu pembohongan! Joey pernah terbabit dalam penggambaran berdekatan dengan rumah tidak lama dulu, jangan ingat saya tidak tahu, tapi itupun dia tidak menjenguk anak. Apa salahnya singgah sekejap, hantar duit RM50 pun tidak mengapa. Takkan saya nak menghalaunya jika dia ketuk pintu rumah nak jenguk anak. Saya pun kasihan pada Zidani, nama ‘baba’ tidak pernah lekang daripada bibirnya biarpun sudah 2 tahun Joey meninggalkan kami.

Hmmm… Abang Nara berharap sangat agar Joey membaca luahan kata-kata bekas isterinya ini. Kalau pun dah tak sayang isteri, kebajikan anak haruslah dijaga. Kalau tak nak jenguk pun, hulurlah duit supaya dapat meringankan beban bekas isteri anda. Tak kasihan ke tengok anak hidup susah?

joey lupa anak

Dapatkan tudung Rabbani yang sedang hangat di Indonesia sekarang dengan harga hanya RM54 sahaja. Anda pasti akan kelihatan lebih anggun menawan. Lebih banyak variasi di laman web www.gudang.my.


115 responses to “Joey Lupa Anak, Kali Terakhir Hulur Nafkah 2 Tahun Lepas”

  1. saya says:

    alah anak angkat bukan anak dia betulpun, yg bekas isterinya nape baru now bising2?, selepas watie kawin ngan bekas suaminya, terkesima?…………..

  2. Dato minah jambu yg paling paling popular 24jam mengadap computer says:

    sekarang ni bukan cerita pasal watie ! sekarang cerita pasal si laki nye watie si joey tk kasi duit belanja ngan anak dia dari bekas bini dia ni…….ni lah jantan sial buat anak pandai ! kawin pandai ! nk kasi nafkah duit belanja tk tau !!! tapi ada hati nk kawin lagi …….kawin kasi duit hantaran ada pulak !!!! nk kasi duit belanja anak tkde duit !!!!! kalau ye pn muka bekas bini tu benci sangat nk tengok tkan anak jadi mangsa tknk kasi duit belanja ! apeeeeee punye jantan !!!!!

Loading...