Written by Bella | October 27th, 2016

Sebelum ini, pelakon Janna Nick mengambil keputusan untuk menarik diri daripada separuh akhir Muzik-Muzik 31 yang bakal berlangsung pada 4 November nanti ,  kerana sedar vokal serta kemampuan beliau sebagai penyanyi  yang tidak berpengalaman.

Namun,  beliau telah membatalkan hasratnya untuk menarik diri setelah dipujuk oleh penulis lirik serta komposer lagu Mungkin Saja iaitu Kunci Demak.

Saya terbabit dalam bidang nyanyian hanya suka-suka dan bukan untuk bertanding. Saya tak pernah menyimpan cita-cita untuk bersaing atau sebaris dengan penyanyi handalan sedia ada. Dalam erti kata lain, saya masih sedar diri.

Saya sedar kemampuan dan kualiti vokal saya, malah apabila muncul dengan single ini saya tahu di mana kedudukan saya. Jadi saya tak kisah sekiranya kalah dalam bidang muzik.

Janna sekaligus telah menafikan dakwaan sesetengah pihak yang beliau tidak boleh menyanyi secara langsung. Untuk pengetahuan anda, itu juga salah satu sebab Janna mahu berundur daripada program berkenaan.

Saya selalu menyanyi secara langsung. Ketika merakamkan lagu Mungkin Saja ia menggunakan suara asli saya dan bukannya ‘auto tune’.

Berilah peluang untuk Janna Nick membuktikan beliau juga mampu menjadi seorang penyanyi. Siapa tahu ada rezeki boleh ke peringkat final.

Sumber Berita : Harian Metro

22 responses to Janna Nick Batal Hasrat Tarik Diri Daripada Muzik-Muzik 31

  1. zueeeee says:

    Tapi masalahnye memang Janna Nick nyanyi live tak sedap, nak buat cemana. Dengar la mashup hotkool fm tu, macam hape ntah. Lepastu bila netien bash, mula la buat alasan demam la, sakit tekat la, anak tekak tercabut la

    25

    0
  2. Cik bunga says:

    Saya bukan nak memperkecilkan bakat dia..
    Tapi dia memang tak boleh nyanyi pun..
    Sendu je dengar.. masa yang mashup kat hotfm tu pun.. sesak nafas aku dengar..
    Kesian..

    Tak tahu celah mana kualiti nyayian dia..
    Dah tu nak masuk Juara lagu pulak..

    Hadehhh… last kau tengok artis memalukan diri waktu AJL.. masa fynn jamal nyanyi…
    hadoiyaiiiiiiiiiiii

    18

    0
  3. patahsebelahsayap says:

    bagus jugak undur diri…….bagi pd yg lain lebih berbakat….

    12

    0
  4. Anonymous says:

    jaga2 nanti kena kutuk mcm fakezura

    8

    0
  5. Budak utara says:

    Nyanyi je la Janna, belasah je janji dah prektis sehabis baik.. baru semi final belum tentu masuk final lagi.. Go Go Janna

    6

    1
    • zueeeee says:

      Sebab peminat macam kau ni la artis a.k.a pelakon yg tak reti menyanyi beria nak menyanyi. Konon suara sedap. Puihhhh. Nak menyokong bukan dengan suruh artis tu buat benda yg dia tak mampu

      4

      0
      • budak utara says:

        Kau faham ke tak??? Dia nyanyi jgk semi final tu!! Aku bkn sokong mengkinzir buta. Kalau dia tak nyanyi aku lagi suka. Bakat dia ke arah lakonan bkn nyanyian. Tp lagu tu ada komposer, ada penulis lirik. Janna tak boleh pentingkan diri tarik diri dari semi final!!!

        8

        0
    • minah jambu say no to DRUG says:

      betol tu dh di pangil masok muzik muzik masok ajeeee jangan ingat u tu bertranding u ingat hanye suka2 sudaaa untok pengalamann u…so lain kali kalau u masok muzik muzik tkde la kekek eh kekek pulak KEKOK ! melatah pulak minah jambu ni..lov u janna..

      0

      0
  6. nyonya says:

    Berilah sokongan…tak rugi pun.

    2

    0
  7. Dastar says:

    nyanyi je janna, keep it up. kami sokong

    4

    1
  8. ana says:

    Bcoz the komposer dia nyanyi jgk kt semi final. Baguslh dia x pentingkan diri. Tu bkn lagu dia. Fahamkan situasi dia, Bglah sokongan , Dia pun sedar diri la vokal dia mcm mana. Luv u JN~

    10

    0
  9. Jiha says:

    nyanyi je Janna Nick..

    0

    1
  10. mrs Q says:

    lagu sedap. JN nyanyi buat yg terbaik je la. konfiden kena tinggi mcm miss fazura.. haha.. lps ni tak yah keluarkan single. Fokus lakonan je JN. aku sokong hang.

    1

    0
  11. Haikal Hanafi says:

    Sayangku ni cuma nk tunaikan pmintaan komposer. Tp komposer dye jgnlah tanam harapan tinggi utk separuh akhir tu. Lagu ni melodi catchy tp lirik dia n arragement muzik2 biase2 je. Stakat nk wt sedapkan ost drama bleh n ikut org rmi nyanyi. Tp sy dh byk kali tgk dye nyanyi lgu ni live. Byk lg video ok?? Memang bleh nyanyi baik. Tp tula dye de impian mcm Fazura. Tp impian Fazura dtunaikn mula oleh komposer x bgus mcm Damien. Klulah lgu Hancur Aku jd first lg kn ok skit. Haha. Tp sy sokong dye nyanyi mse kt sparuh akhir nnty sbb dye nmpk comel je ble nyanyi. Hehe.

    1

    0
  12. Haikal Hanafi says:

    Lgpn ni sbahagian drpd PROMOSI. Bia lg rmi org thu. Amik pluang de promosi lgu tu. Ble org rmi thu. De request playlist radio tv calleringtone bagai dyeorg dpt duit. Tu je slah 1 nye komposer/pnyanyi kejar. Korg tgkla nnty akhir thn dyeorg dpt royalti byk mne. Cthnye mcm 6ixth sense dlu. Mse zman 3 4 lgu dlm 1 mse jd ost drama. Bkn kump fevret org rmi tp masyuk pulangan royalti. Haha. Pelakon x dpt royalti playlist ulangan drama/film ni sume (x silap sy dlu de kecoh nk wt…skg status x thu)…

    1

    0
  13. jongos says:

    semua orang boleh jer menyanyi

    melainkan dia bisu so x dapat lah nak menyanyi kan?

    tapi sedap ker tidak tu..terpulang pada masing2 la kan

    dalam hal ni, janna boleh menyanyi tapi ramai netizen kata x sedap

    :lol:

    2

    0
  14. Who cares says:

    Dah nama pun juara lagu..bkn juara suara emas..so main focus pd lirik & lagu..

    0

    0
  15. sentap says:

    suara pun ke laut…sebok nak nyanyi…cam AJ gak…live hancor…

    0

    1
  16. cik tom says:

    suka dengar lagu ni yg versi rakaman..tapi sedih bila dengar janna nyanyi live duet dgn zarul kat radio tu..hancur terus lagunya..huhu…tak salah janna nak cuba jadi penyanyi..tapi rasanya bakat yang ada lagi sesuai jadi pelakon…

    3

    0
  17. Anonymous says:

    Jujur kata, suara JN sedap live. Fazura juga suara hauk!!!!!

    0

    1