Written by Bella | July 28th, 2016

Sejak mendirikan rumah tangga bersama Nurul Shuhada sekitar bulan April lepas, pelakon Hafidz Roshdi mengakui kehidupan beliau kini lebih bermakna.

Demi menjaga hati isterinya yang cukup setia menyokong kerjaya beliau, Hafidz kalau boleh ingin mengelak daripada melakonkan babak bersentuhan bersama wanita lain didalam drama.

Malah, Hafidz melakukan perkara berkenaan bukan kerana isterinya semata-mata tetapi ingin menjadi seorang muslim yang baik.

Kalau boleh saya ingin mengelak melakonkan babak bersentuhan dengan pelakon wanita dalam drama. Bukan setakat untuk menjaga hati isteri semata-mata, tetapi untuk menjadi umat Islam yang lebih baik di sisi Allah.

Saya juga percaya pengarah sekarang lebih kreatif dan bijak untuk menonjolkan babak suami isteri tanpa perlu bersentuhan pun.

Berbicara mengenai kontroversi  beliau yang melibatkan pelakon Uqasha Senrose sebelum ini, Hafidz menganggap ia antara asam garam kehidupan bergelar selebriti dan tidak serik untuk bergandingan dengan Uqasha didalam mana-mana drama selepas ini.

Bagus kalau Hafidz Roshdi mempunyai niat sebegitu. Kadang-kadang dalam berlakon tidak perlu babak bersentuhan pun, cukup dengan cara seseorang pelakon itu “menghidupkan” watak yang diberikan. Harapnya prinsip baru Hafidz ini dapat diterima baik oleh pengarah serta penerbit drama.

Sumber Berita : Harian Metro

47 responses to Ingin Jaga Hati Isteri : Hafidz Roshdi Elak Berlakon Babak Bersentuhan

  1. Orang Cerdik says:

    Oh Rozana

    Di pagi, di malam, di kilang bisjut
    Engkau semacam rasa takut dan bimbang
    Untuk memakan bisjut & royi

    Jadi terdiam, terpaku untuk menunggu bangla
    Menghantar bisjut & royi
    Melerai perasaan jadi gerutu

    Lapisan, lipatan, cinta yang suri
    Dibayangi seketul bisjut menempel di dahimu
    Di sampiran, di isi, di bisjut & royi
    Yang tumpah tiada berbunyi

    Hanya bangla ini berpeluh dan berkata

    Nak bisjut?

    0

    0
    • kentut buih coca cola dan panadol says:

      sapa rozana” orang cerdik ????

      0

      0
      • Pekerja Gomen says:

        Betul….
        Aku mmg kagum dengan bini2 artis lelaki yang boleh tgk suami dia peluk pelakon pmpn lain kat tv. Cium dahi pmpn lain, dukung, berlaga dada..

        Cuba makcik2 kat sini bayangkan laki kowang buat gitu kat kawan ofis dia atas alasan.. kami tgh berlatih berlakon untuk majlis makan malam.. Apa makcik2 rasa?

        0

        0
    • mak jemah tepi tingkap says:

      bagus la hapis. mak jemah sokong kamu berprinsip gitee. tapi yg terbaiknya kita x sentuh pompuan tu sbb Allah swt. bkn sbb bini kau x bg.

      Abaikan mulut puaka yg kutuk bini kau sbb yg penting mkcik respek kesetiaan kau terhadap gerfren yg kini jadi isteri..

      mulut2 puaka bi sume salah.. kalo kau pi cari pompuan cntik jelita mrk kutuk juga.. so yg penting kau dh tnjukkan kau ni lelaki dan bkn jantan keparat. mkcik support usaha kami ni. way to go

      0

      0
  2. kentut buih coca cola dan panadol says:

    hope…bersara je lah….
    baik kentut buih coca cola dan panadol jee

    0

    0
  3. Anonymous says:

    dh mcm bini adi no 2 plk aku nengok bini si hafiz ni…bini dia memg muka biasa…x berapa lawa..tpi jaga la kenterampilan dik…x leh hadam le nengok cara dia berpakaian (pic 3 )…

    0

    0
    • Victoria Beckham says:

      isteri dia bagus je.. tutup aurat.. jangan pakai ketat2
      cuma aku tengok anak rosdi ni , kenapa dia ni perasan hensem ..buat muka mata sepek sebelah pulak tu. makin menyampah pulak aku tengok.
      david beckham yg hensem pun tak gituu

      0

      0
      • sally says:

        kalau setakat hensem tapi aura kampung manalah awek jelita hingin…itu jerlah awek yg dia mampu ngorat. paling pun poket berkepuk bawa keta besar,,..boleh lah bajet darling cantik cam juliana evans cam fathia latiff cam fazura

        0

        0
    • Anonymous says:

      bini die org biasa..x perlu pertikaikan pemakaian die…

      0

      0
    • yoyo says:

      samaaa laa..aduii untungnya dpt laki hensem…. tp aku bet mst hafidz ni main ttup lampu kan? hok hok hok…

      0

      0
  4. insan biasa says:

    ak perasan dia ni suke sgt ambik gambo kening terangkat camtu.eeeeeeerrrr………….

    0

    0
  5. melati says:

    Cantik ..pemandangan kampung Bini ko Hafidz..!!..camner ko bergaul dgn Bini ko (org Hutan).Hafidz.?? faham kew bahasa Org Hutan Hafidz….: tapi saya puji Hafidz ni pandai cari Bini yg tercantik dlm katergori Org Hutan (Hidung Kembang)..!!! hmmmmm

    0

    0
    • Sayangsalmah says:

      Melati setan

      0

      0
    • adudu says:

      alhamdulillah, seronok bini hafiz dapat pahala hasil dr hinaan ko melati…

      0

      0
    • Melatop says:

      Jeles lettew!!!

      0

      0
    • anon says:

      Dah jodoh dia dgn perempaun tak lawa….hidung kembang ke, mata sepet ke, nak wat camne. Bila dah jodoh kita, kita akan rasa suka kat dia, blh jadi bkn kerana rupa, tapi tang perangai. Mana tau bini dia ni jenis yg kelakar ke, wlpn tak lawa, hati dia jadi terhibur bila bersama, tu yg buat dia berkenan. Kita yg menengok ni rasa kesian kat dia sb rupa bini dia, tapi bagi dia ok je.
      Tapi bila difikir2kan, rasa malang jgk lah. Bangun tido pagi2 terpandang yg kurang…

      0

      0
    • Mova says:

      Melati ni nyah… pondan tak cukup sifat.. sebab tu jealous.. busuk hati hafiz pilih bini orang biasa.. sedangkan melati habis beribu ringgit naikkan hidung tetap hafiz tak pilih ko nyah.. sila berambus pondan melati..

      0

      0
    • Anonymous says:

      Wey melati butoo bapak ko..ko ney lahir dri benih mcm mana haa perangai ckp mcm ney ko hingat cantik buruk lg dri ko tu dri ko hina bni kwn tuh….blah la wey gagah lg nak dudok dlm bn ney..org mcm ko layak tebas semak dlm kain ko ja..dasar haakkktuiihhh

      0

      0
  6. natalie says:

    Kenapa masih agi yang kutuk bini dia? lawa ke tidak da mmg Allah jadikan dia gitu. dan Allah jugak yang tentukan jodoh dia. Siapa kita untuk marah2 pilihan Hafidz tu? Adakah rupa segalanya? Ppn yang normal tak bole ke dgn lelaki yang kacak? Kalau la bini tu adik kakak awak, apa peransan awak smua?

    Kita tak tahu kalau dalam rumah depan hafidz, dia melawah. tapi dpan camera dia biasa2 je. Da mmg ppn kalau nk melawah hanya dpan suami je bole. Agipun tak tambah dosa Hafidz tu bab takde la lelaki lain tgk kat bini dia. Dan bini dia pun tak pakai menjolok mata.

    She is a gem pada Hafidz. Perwatakan dan perangai dia confirm baik sebab tu Hafidz pilih dia. Mcm krg smua cakap, yg lawa sexy cantik pun kena cerai kena tinggalkan… jadi apa yang krg nak actually? Dia tk lawa sexy semua tapi mana kita tau skali dia pandai jaga hati Hafidz, pandai masak, pandai ngaji , pandai jaga aib suami, pandai jaga diri. Allah jadikan kita semua sempurna. Allah know best what is best for us. Doa la baik2 dan ckp la baik2 takot nanti kena kat kita atau anak2 cucu2 kita ke…

    0

    0
    • hamba allah swt says:

      setuju…the best komen :).. xperlu nk pertikai mcm2..yg penting mereka berdua bahagia…

      0

      0
    • natWhoNotCole says:

      confirm tak pandai masak skali imbas dah tau, tak caya tanya laki dia..hahaha cemplang!

      0

      0
  7. biarbetik says:

    Aduih mcm2 lu…mmg bagus bro tapi agak2 ah kan..peranan hang kebun ke..bai jaga ke ok la tak sentuh kot lebih baik hang bukak kedai..susah le nak dpt peranan hero camni mana dgn lakonan kaku cam patung cendana..klau jadi props pun tersentuh tanpa sengaja kek..dahla bersara dah banyak nah demand lum..klau si Izzue tu mungkin leh compromise psl acting bagus…lagi satu kesian ngan bini hang kasila dia pakai elok2 sikit..touchup2 sikit..bersih2 kesian pulak aku ngoknye

    0

    0
  8. anak nogori says:

    satu nak komen, jahatnya kau MELATI…

    0

    0
  9. ok says:

    ok je bini dia. manis. tkde cacat pon. tang mn buruknye? pelik ak

    0

    0
  10. Anonymous says:

    die ni anak plakon roshdi ramli tu ke..yg mak die joyah tu

    0

    0
  11. noon says:

    sape dia ni?
    rasanye kalau nak jaga hati isteri baik tak usah berlakon terus.
    buat kerja yang berfaedah sikit nak sara keluarga.

    0

    0
  12. Anonymous says:

    bagus la..tak payah blakon lg pun tak kisah..

    0

    0
  13. yela sgt says:

    Pelakon paling banyak kontroversi..x yah blakon je dik..tiap2 minggu kluar dlm melodi pasal masalah attitude/disiplin..pandai amik job pastu x dtg, boleh ko main senyap x inform..minta maaf pun dlm melodi je..hmmmmmmmmm..pengarah apa lh nanti klu ada nk bg job lg kat ko ni..bagus nk jaga hati bini..nanti jgn lupa plak pesan bini ko, kena paham keje laki..ok bai!

    0

    0
  14. sentap says:

    jujur ckp mmg x lawa…cuma dah jodoh & hafidz ni x memilih yg makeup tebal cam opera…yg myampah komen2 dlm ig dia dok muji comel la..suweet la bini ko…pdhal dlm ati blkg2 dok mgutuk tak lawa…lumrah manusia…

    0

    0
  15. huh says:

    melati…mengucap sikit melati..
    jangan kelak kluarga awak atau keturunan awak ada yang lahir seakan orang hutan..
    “kifarah” jangan sesekali terlepas kata..buruk padahnya. mulut dan kata2 kena jaga sikit.
    dah banyak artis awak dan org awak kutuk awak hina. esok lusa…kalau x sempat awak atau sesiapa sja yg mngata mngutuk setiap ciptaan Allah swt..tanggunglah merangkak awak cari org2 yg awak caci tu.

    semua org x lawa…x cantik..awak melati sentap atau sesiapa sja..cuba tngok tilik skit keturunan awak semua..ada ke yang cantik2, xde cacat celanya

    0

    0
    • mak jemah tepi tingkap says:

      melati tu hantu yg nara bela kot. sorry abg nara..tapi melati mmg ade je kat blog ni. komen setiap post. komen mcm x de kiamat. kdg2 ade lawak tp byk yg over. attention seeker. sorry ye melati. semoga melati dpt hidayah..

      0

      0
  16. cik piNgu says:

    ok, aku bukan peminat atau pemusuh dia ni. tp terus terang ckp bini dia so-so aje utk dia yg ade rupa. so, yg komen isteri dia ni canrik lawa aku rse korang tlg jujur sikit ye..

    kenapa kalau hanez suraya yg body n muka lagi lawa dari bini apih ni, korang kutuk mcm2? muke kawah bulan la ape la.. sb dia kawen n rampas laki org kan?? so, korang x jujur nak nilai dari hati. cuba kalau muke taraf ni je rampas romie razin aidilha, korang mesti kutuk kawkaw…

    ye ak tau yg ptg baik, sopan, jaga hati psngan etc yg terbaik. tp aku TEKANKAN di sini, jgn hipokrit nk ckp org tu cantikkk kalau dh mmg rupa tak cantikkkk.. ade paham?

    yg nak ckp aku kutuk ciptaan tuhan ke ape ke, silakan. ak tak kutuk kata bini apih ni hodoh. ak cuma ckp pangai bingai sesetengah org yg ckp pkra ‘cakap tak serupa bikin’ nih..

    owh ye, ko tak nak sentuh2 nt blakon. mcm ni la pandangan ak kpd retis2.. ko nk bsopan santun sgt, rasanya silalah angkat kaki dari industri. tp aku tak kata aku sokong yg berparti liar pakai seksi mabuk sana sini main jantan betina angkut rumah tu boleh jd ‘org industri’.. cuma bg aku, ko nk blakon xnk pegang tgn taknak rangkul pinggang ala2 dato’ red-ruhainies, ko buat je di set penggambaran. terang kat pengarah elok2.. x payah pung pang pung pang tunjuk baik sgt. ko hadap ape dari netizen bila buat statement alim mcm ni? nk supaya ko dipuji? supaya tharu rasa bini bila baca statement laki sendiri di dpn teman2’Owh bagus laki kau dh la kachakkk bergaye blakon tak nak sentuh2 ngn pompuan untung kau kan ade laki baikkkk mcm ni” so itu ke yg ko hadap?

    think it. sape nk kondem aku, silakan.

    0

    0
  17. anon says:

    Lelaki2 hensem yg bini tak lawa ni kan selalu over, bila berlakun tak nak bersentuhaan lah, tak nak itu tak nak ini., mcm si izzue islam tu. Kene control di bini ke? Yelah laki yg tak berapa nak hensem pun ada perempuan lain kebas, ni kan pulak laki hensem, mestilah kene jaga lbh2 skit. Tapi tulah, jodoh pertemuan kan ditangan tuhan. Jaga mcm mana pun, kalau nak jadi, jadi jgk.
    Aku perhatikan, kdg2 yg terlbh lawa ni selalunya dpt pasangan yg terlbh tak lawa. Dah jodohkan, nasib badan lah. Kesian jgk…

    0

    0
  18. huh says:

    awak dh kenapa anon oii…
    sentap semacam jer…

    ke laki awak ada buat hal..itu pun kalau awak dah nikahlah..kalau blum kenalah belajar.

    0

    0
  19. sentap says:

    wahai huh…

    ko xyah la nak sentap sgt..ko x cantik ke terasa sgt pehal..aku ckp benda yg btol..lumrah manusia ni memuji kdg benda x btol dah retis pujaan mcm2 ayat kuar suweet bagai…pdhal dlm ati mgutuk…gosip jumpa jemaah mgutuk…dah2 la propa…aku tak ckp pun kturunan aku sempurna hokey…ckp benda yg jujur…jgn PROPA….

    0

    0
  20. sentap says:

    huh…

    ko ni ostajah jadian ker..acah2 baik…
    jg laki sendiri sudah…xyah sebok jg laki org…kain masing2

    0

    0
  21. shaz says:

    Mamat ni ade penyakit strok ke gaut ke?? Knp bergambr selalu kening mcm tu?? Perasan kerlasss ajet2 hensome ke ape. If nk jaga hati isteri sgt berhenti je berlakon kn senang. Xpayah pengarah nk susah2 amik kau berlakon tp byk pulak syarat dh la berlakon mcm kayu..kang bertambah kejung gitu

    0

    0
  22. Anonymous says:

    susah2 bersara je lah…dah tahu bidang lakonan mcm mane..sebok nak tunjukalim..perhhh

    0

    0
  23. your loss says:

    akal jgn singkat sgt pengkomen2 sekalian. kalau tgk filem2 yg tercalon anugerah di luar negara, xde pon babak2 cinta, babak jd kaya, babak2 intim.

    kebanyakan filem yg mng anugerah semuanya yg memberi inspirasi & menyentuh isu kemanusiaan. kalau kt mesia cthnya filem ola bola. sygnya filem2 mcm tu x diangkat martabatnya kt mesia. rakyat mesia sgt jumud, lebih suka pd filem yg ade aksi2 intim.

    sbb tu bile artis ckp xnk berlakon aksi2 mcm tu, peminat semer panas pungkoq. pd hal genre file tu luassss.. filem2 kemanusian masih boleh dilakon kan, boleh smpai kan mesej yg berguna pd rakyat dan boleh mendidik rakyat.

    sbb ade peminat2 filem dgn mentaliti mcm korg ni laa industri perfileman mesia masih di takuk lama. x naik2. semua producer berebut2 nk hasilkan filem dgn aksi ghairah & jln cerita cinta, sbb itu je yg minda2 cetek mcm korang boleh hadam.

    0

    0
  24. Juju says:

    Manjanya dengan mak….anak mak sungguh dia ni..comey

    0

    0
  25. Cikmusang says:

    Jaga2. Bakal jdi mcm adi putra ni. Bwkla wife pi grooming ka..blaja mekap ka. Melawa la depan laki. Byk pmpn goda laki hg.

    0

    0
  26. kembarhafiz says:

    tak tahu nape aku respek gile tgk depa ni

    0

    0