Written by serenity | March 5th, 2012

Pertama sekali kami tidak akan memberitahu siapa suspek yang dikatakan, kerana suspek itu tidak boleh dinamakan untuk melindungi kanak-kanak mangsa rogol yang mengadu.

Bulan lepas kita mendapat berita tentang seorang anggota kumpulan Hip Hop dan R&B yang dilaporkan kepada polis oleh anak tiri beliau yang berusia 14 tahun telah merogolnya sejak berusia tujuh tahun pada pukul 11 malam, Februari 2012. Suspek yang berusia 37 tahun yang dikatakan juga pernah berlakon dalam sebuah filem, telah ditangkap di rumahnya di Gombak Jaya, Kuala Lumpur pada pukul dua pagi hari berikutnya.

Sekadar gambar hiasan

Sehubungan itu ramai pihak yang telah membuat spekulasi siapa suspek tersebut. Mangsa dikatakan membuat laporan kerana sudah tidak tahan dijadikan hamba seks oleh bapa tirinya, di samping bimbangkan keselamatan adik perempuannya yang lain.

Tengah hari semalam, ibu kepada mangsa rogol itu telah muncul dalam rancangan sensasi Melodi terbitan TV3, melalui segmen Panas, menerangkan keadaan bagi pihaknya.

Ibu mangsa yang tidak dapat mengawal kesedihan semasa diwawancara oleh Dalili Michelle, mendakwa dia tidak tahu yang anaknya itu dirogol walaupun dia sering bertanya kepada anaknya. Memetik kata beliau melalui rancangan Melodi, anaknya itu sebelum ini memberikan alasan disepak kawan atau terjatuh tangga apabila ditanya mengenai lebam-lebam di bahagian badannya dan anaknya itu juga sering mengenakan berlapis-lapis pakaian.

Oleh sebab itu dia amat terkejut apabila dihubungi polis, dan diberitahu yang anaknya itu telah melaporkan yang dia telah dirogol oleh bapa tirinya sejak berusia tujuh tahun, dengan kejadian terakhir berlaku pada 9 Februari.

Beliau berkata pada waktu dia dipanggil polis, dia sedang bekerja. Setelah sampai ke balai polis, dia melalui beberapa prosedur dan hasil pemeriksaan mendapati terdapat kesan rogol lama dan baru pada anaknya. Beliau bertanya kepada anaknya kenapa tidak beritahu semasa ditanya sebelum ini, anak itu menjawab yang dia tahu ibunya syak sesuatu, tetapi dia tidak memberitahu kerana tidak mahu ibunya kecewa, disebabkan suspek ialah suaminya.

Ketika ditanya sama ada dia percaya tuduhan terhadap suaminya oleh polis, dia dipetik sebagai berkata:

Ketika ditanya oleh polis, saya tidak percaya, kerana suami saya nampak sangat alim. Sehingga empat doktor memeriksa anak saya dan memberikan kaunseling, dan terdapat bukti, barulah saya percaya yang suami saya telah merogol anak saya.

Dia turut memberitahu yang anaknya telah menulis deskripsi bagaimana dia dirogol dengan kasar, dan apa yang menyedihkan ialah ibu mangsa berkata dia berasa kasihan pada anaknya kerana boleh membayangkan perlakuan tersebut—dia juga diperlakukan sama oleh suaminya.

Baca keseluruhan entri dengan membaca gosip ini sepenuhnya.

Turut menambah, kesan terhadap pendedahan tersebut, dia merasa malu ke mana pun dia pergi. Dia menceritakan telah pergi ke sekolah untuk memohon cuti buat anaknya, tetapi semua orang tahu tentang kes tersebut.

Tuhan saja yang tahu, hancur hati seorang ibu. Tak tahu hendak cakap bagaimana.

Tidak cukup dengan itu, ketika dia pulang dari balai polis untuk membantu kes anaknya, barang-barang milik dia dan anak-anak telah dibalut dalam plastik sampah dan diletakkan dalam  beg pakaian, sebelum dicampakkan di luar rumah oleh individu-individu yang tidak dinamakan, yang tidak mempercayai anak itu dirogol.

Menurutnya, dia memohon agar masa berpusing kembali supaya apa yang telah terjadi tidak berlaku.Dia turut berkata dia berbangga anaknya memberitahu tentang perkara ini sekarang.

Suspek itu kini bebas dengan ikat jamin, tetapi ibu mangsa mendakwa dia tidak dibenarkan menghampiri dia dan anak-anak atas arahan pihak polis.

Buat masa ini, dia sedang menunggu keputusan ujian sampel darah yang boleh mengesan perogol anaknya di samping menyara kehidupan anak-anaknya.

Dia memberitahu dia muncul di Melodi untuk meminta pengertian masyarakat yang mengkritiknya seolah-olah dia ibu yang tidak bertanggungjawab. Menurutnya suaminya tidak pernah memberi nafkah, jadi dia perlu keluar mencari rezeki untuk mencukupkan keperluan anak-anaknya.

Ibu mangsa turut menceritakan yang sebelum ini, semasa anaknya masih kecil,  anaknya sering diugut oleh suspek yang dia akan memukulnya sehingga wajahnya tidak dikenali oleh ibunya sendiri sekiranya memberitahu perlakuannya pada sesiapa. Apabila suspek sudah remaja, dia berkata pula  dia akan menyasarkan adik mangsa sekiranya mangsa enggan menuruti kehendaknya.

Akhir sekali, dia meminta sesuatu dari masyarakat:-

Tolonglah, apabila sudah tahu anak saya dirogol, terutamanya cikgu-cikgu yang memberikan senyuman sinis seolah-olah bertanya apa yang saya lakukan sebagai seorang ibu, tolonglah berhenti. Saya pun tidak tahu perkara ini hendak terjadi, tolonglah jangan berikan saya “pandangan itu”.

Sekiranya anda hendak menonton klip wawancara tersebut, sila ke laman sesawang Tonton.

279 responses to Ibu Mangsa Rogol Penyanyi Hip Hop Minta Pengertian Masyarakat

  1. saya ok jer! says:

    siapakah gerangan nya. jeng jeng jeng.

    0

    0
    • johari erel says:

      subhanaallah..sapekah???

      0

      0
      • Anonymous says:

        para ibu,tlg la jadi kwn pada anak perempuan anda, jadi lebih dr seorg ibu,supaya anak anda tidak merahsiakan apa2 langsung dr anda,ramai yg lupa bahawa pentingnya utk berkwn dgn anak sendiri sehingga anak lebih suka mencari org lain utk meluahkan perasaan dpd ibu sendiri..sighhh….

        0

        0
      • awan says:

        finally something 2 watch on melodi.keep it up.

        0

        0
      • Anonymous says:

        rasanya perkataan “Subhanallah” tu tidak berapa kena diucapkan apabila mendengar perkara yg tak berperikemanusiaan seperti nie … :)

        0

        0
      • Bil Maxis says:

        sepatutnya…ASTAGHFIRULLAHALADZIM…

        0

        0
      • lentok says:

        MasyaAllah ag seswai..

        0

        0
      • anonymous says:

        Saja nak kongsi. Perkataan Masyallah lagi tidak sesuai diucapkan utk berita sebegini. Masyallah (Allah yang Maha Agung) sepatutnya diucapkan untuk benda2/berita2 yang baik dan elok. cth: apabila melihat bayi yang comel, kejadian alam yang menakjubkan etc. Apabila mendengar berita yang buruk/musibah,elok diucap astaghfirullah atau inna lillahi wa inna ilaihi raji’un. (bukan sahaja utk kematian,tetapi apa jua bentuk mala petaka).

        0

        0
      • ghhh says:

        masyaAllah mksudnya apa Allah mahu…nk bg statement tu kaji dlu, t menyesatkan org lain.

        0

        0
      • Anonymous says:

        Masya’Allah tu bukan maksud “Allah maha agung”, tapi ” Apa yang dikehendaki Allah” atau “As Allah willing”. Dari sudut tasawuf dan linguistik sekalipun mmg boleh guna lafaz “Masya’Allah” untuk khabar berita negetif dan juga positif. Cuma orang Arab hanya gunakan lafaz tersebut untuk khabar berita positif sahaja, tapi hakikatnya, boleh je nak guna perkara negetif pon, tak salah.

        Lain lah perkataan “Subhanallah”, kerana lafaz itu sememangnya merupakan uslub pujian, jadi terbaik guna untuk positif sahaja.

        0

        0
      • nalea says:

        bang, kalau musibah disebut “nauzubillah” ataupun “innalillah” dan bukannya “subhanallah”. moga pengertian setiap ini dicari utk mengelakkan drpd kurang kefahaman kata2 tersebut. wallahuallam.

        0

        0
      • istighfar says:

        astaghfirullah…sapekah???

        0

        0
    • bbycumil says:

      omg who’s dat pokemon????ewwwww

      0

      0
    • elena says:

      besa la..org kita (melayu) memang suka rogol anak sndri @ank tri. bnyk bukti yg terpapar di dada akbar. apa lagi nak dnafikan??? jgn slh kn agama yg suci, tp slh kn dri krn gagal membimbing keimanan ht.

      0

      0
      • Anonymous says:

        xde kena mngena melayu atau x melayu..klaw dah name tue syaitan bernafsu mcm binatang,xknal dah kaum@agama

        0

        0
      • This&That says:

        “besa la..org kita (melayu) memang suka rogol anak sndri @ank tri”

        “YOU DON’T SAY?”

        this is madness!!!

        0

        0
      • elena says:

        knapa x nak ngaku plak?? memang btul kn…kalau di ikutkn pratusan, agaknya lebih tinggi kot pratusan laki malayu rogol anak sndri n ank tri. bnyk kes sumbang muhrim yg blaku kat neg kita ni kbnyknnya laki org melayu yg buat. x tau ker??? sy tak nak kaitkn ngan agama krn kalau nak bcarakn ttg agama ni korang agaknya lebih “arif” kn.

        0

        0
  2. Serai_patah says:

    hurmm….??

    0

    0
  3. mmeemmeek says:

    tolonglah percepatkan kes agar kita tahu siapa haiwan yang bertopengkan manusia ini…

    0

    0
    • Anonymous says:

      saya setuju peerogol itu harus digantung saja kerana selagi ia bebas makin banyak akan menjadi mangsa…tidak mengira ia alim atau vip kesalahan ini tidak boleh dimaafkan…..

      0

      0
  4. Puan Taecyon says:

    Sy betul2 simpati nasib ibu & anak yg menjadi mangsa keadaan manusia yg bertuhan nafsu ni..harap2 diorg sekeluarga bersabar & tabah mengharungi dugaan hidup..anggaplah ini dugaan hidup yg diuji oleh Allah SWT utk hamba2-Nya.

    0

    0
  5. […] Pertama sekali kami tidak akan memberitahu siapa suspek yang dikatakan, kerana suspek itu tidak boleh dinamakan untuk melindungi kanak-kanak mangsa rogol yang mengadu. Bulan lepas kita mendapat berita tentang seorang anggota kumpulan Hip Hop dan R&B yang dilaporkan kepada polis … Continue reading → […]

    0

    0
  6. delilah michelle says:

    sape eh? cerciter ~ x gemor ambe cite sesorok cenggini

    0

    0
    • Anonymous says:

      lebih baik tak tahu… kesian kat mangsa tu… semoga suspek dapat hukuman yang setimpal.

      tak dapat bayangkan penderitaan yang dilalui oleh mangsa, fizikal dan emosi.

      0

      0
  7. antogimen says:

    siapakah bedebah itu? patut semua orang bagitau je sape orang tu…. bagi alamat sekali, no kete, no handphone, apa2 saja maklumat…. biar semua orang membenci dia

    0

    0
  8. bunga melur says:

    kalo tau pon maybe tak kenal..sebab mungkin die tak popular pon..aii,mcm2 skrg nih.. =.=

    0

    0
  9. missZulfa says:

    ssh betul nk teka…silap teka kang kne saman plok….

    0

    0
  10. Hackers_1978 says:

    Si Ibu jgn risau….Insyaallah pembalasan tuhan lebih dasyat dan mengerikan untuk perogol….Berdoa lah semoga semua selamat. Tuhan itu mahal adil lagi penyayang…:)

    0

    0
  11. Tinie White Lily says:

    ape jenis manusia pun aku x tau la nak cakap…kesian budak tu…semoga ibu dan anak itu tabah dan kuat menghadapi dugaan yang besar ini…

    0

    0
  12. comei says:

    sedih plak baca. semalam waktu siaran ni berlangsung, anak wat hal plak.xpat fokus ape yg dia cakap.tapi, bila baca statement ni, macam betul kata si anak. ya allah ya tuhanku, lindungilah mereka yang teraniya ni. aminn..

    0

    0
  13. yuyu says:

    kesian anknya..ibu2 tu igt,suami blh cari lain.anak tu sorang je takde ganti.igtlah mcm mana kita sygnya dia masa dia masih berada dalam kandungan..jadi jagalah anak itu sebaik mungkin,jika tidak punah masa depannya..moga si anak dan ibu terus tabahkan diri atas ujian ini..hukum si pelakunya tu.geram betol!

    0

    0
  14. sudu says:

    kesian kat ibu budak tu. berat mata yang memandang, lagi berat bahu yang memikul.

    0

    0
  15. aku hantu TV says:

    Masya-Allah…..semoga anak tersebut dilindungi, dan pesalah di kenakan hukuman setimpal…x kisah la dia artis ke apa, undang2 x membezakan tu semua.

    semoga masyarakat bekerjasama, bukan menjatuhkan lagi.sesungguhnya anak itu mangsa, bkn pesalah yg nak diberi pandangan sinis ::

    0

    0
    • ntah pape says:

      betul..masyarakat yg trdidik sepatutny lebih peka akan masalah ini,trutamany yg bergelar pendidik..pendidik di skolah yg memandang serong trhadap ibu ini mmg xlayak digelar pendidik yg sejati..tidak dapat menunjukan nilai2 murni kepada ank didiknya…

      0

      0
  16. eliya nafisha says:

    sape la artis 2 ….. kejam sgt

    0

    0
  17. kakak says:

    cikgu-cikgu pun satu jugak…kesian lah kat budak dan mak dia tu…awak tu kan pendidik….patutnya tumpang simpati…..nanti terkena batang hidung sendiri baru tau….

    0

    0
    • pizza says:

      Kita dgr dari mulut mak dia. Dari sebelah pihak. Cuba dgr dari mulut cikgu2 plak. Mungkin mereka tahu lebih dari apa yang kita diberitahu. Frankly speaking, aku belum pernah jumpa cikgu yang buat anak didik dia tambah terlungkup bila sudah jatuh ditimpa tangga.

      0

      0
      • Anonymous says:

        a’ah btol….cikgu xmcm ni lah….kdg2 para ibu bapa ni bkn ckp betol pun…

        0

        0
      • apa2 je la says:

        Sayangnya aku pernah jumpa.. sebabkan cikgu nak jaga nama baik sekolah, budak tu ditahannya dari amek exam spm. SPM Ko tau?

        ko nak keje apa kalau spm pun ko tak ada. Nasiblah. Allah tu maha kaya, member aku tu usaha jugak amek exam persendirian.

        0

        0
      • anonymous says:

        kalo cikgu tu kaki bodek guru besar, mmg dia sanggup abaikan murid. tp ramai gak cikgu yg sayang murid..

        0

        0
      • olala says:

        ala, cikgu sekarang ni tak sama la ngan cikgu dulu2 yang berdedikasi..sorry to say tapi cikgu sekarang ni kalau ade keje lain, taknak die jadi cikgu ni…tak ikhlas, tu la jadinya…bukan nak membimbing, menjahanamkan orang ade la..

        0

        0
  18. jabun says:

    binatang! sial!

    0

    0
  19. Anonymous says:

    nampak alim, haa tu la terpedaya lg ngan watak2 alim lelaki ni, tgk muka mamat tu pun dh nampak gatal mcm sial!.. tlg laa berikan hukuman setimpal,bukan stakat penjara..! siall benci btul aku tgk utube die..vavii..

    0

    0
    • granite says:

      Anonymous.. kau tau ke sapa artis tu?

      0

      0
    • Sally says:

      awak knl ke sp?

      0

      0
    • Cendawan says:

      sape sape sape??? Kasi ler url utube die..huehue.. Sharing is caring ^^

      0

      0
    • Anonymous says:

      yup, sila usaha lebih utk men-google klu korg xleh access forum cari..

      0

      0
      • Dato minah jambu 24jam mengadap computer says:

        tolong la kasitau ngan minah jambu pleaseeeeeee minah jambu janji minah jambu tkan kasitau ngan orang lain pleaseeeeeeee sape artis jantan dh rogol budak pompan tu? cuba kasi klu leh tk?

        0

        0
      • minah jambu, tak payah la nak tau, sekali bagi nama slaah, ko jugak tanggung dosa. minah, dekatkan di ri kepada sang pencipta. tiap2 hari ngadap page nara ni sampai makan pakai amal makruf tak terjaga.

        0

        0
    • me myself says:

      betullll mmg dia nmpk sgt alim….serious tak sangka!budak tu punye la comel..kesiannn…

      0

      0
    • KakLong says:

      Lelaki skng ramai yg nampak baik, alim, kuat agama tp belakng kita, dia penipu besar..berzina tu perkara biasa..
      akak dah kena, mmg sungguh tak disangka..nasib baik maruah akak jaga betul2..kalo tak, kita perempuan yg rugi..
      mmg sungguh WTFF…takpe, kat dunia boleh la lari..kat kubur, akhirat, ko jawablah!!

      kepada akak di atas, bersabarla byk2, fikirkan anak2 dan cara penyelesaian,
      sesungguhnya Allah tak akan menduga hambanya jika di luar kemampuannya..
      solat & doa byk2 sesungguhnya doa org2 yang teraniaya akan dimakbulkan..

      0

      0
    • Teka teki says:

      hmmm..td ade satu komen kt bawah ade sebut sorang name mamat ni tp tgk2 blk komen tu da kene delete…hmmm.diekah suspeknye??

      0

      0
      • ntah ape2 says:

        a’ah la..dh kne delete komen yg sbt nme arts 2,nsb baik smpat bace…hi3…sape2 nk th,pm sy….lalalalalala

        0

        0
      • mls nk teka says:

        alamak…sape tu..??nk tau gak…

        0

        0
      • ntah ape2 says:

        pm la sy,hehe….tp x th btOl ke x….tkt nk bgth,kn x psal2 kne sman….

        0

        0
      • ??? says:

        gtau la..penat google tapi x jumpe.adakah yg didakwa (konon difitnah) ialah yg sbnrnye perlaku itu?-wan shades?

        0

        0
      • Anonymous says:

        xboleh ckp,klu ckp pun nnt kene delete, bwh ni td ade org dh letak nama die,tp dh kene delete.. btw bukan wan shades tp nama dekat2 sama,tu yg diorg sesuka hati tuduh kot..

        0

        0
      • ntah ape2 says:

        yup,bkn wan shades…..cian die,x psal2 die yg kne….ala,die nie x glemer mne pn,kumpulan die jew glemer…aku pn x knl,tp ble tgk muke knl la…

        0

        0
    • arita says:

      btul ka alim…tgk cara brlakon filem pun mcm gatal semacam ja…..menyampah…..tp anak tiri dia 2 mmg comel…

      0

      0
  20. jurajejai says:

    semoga ibu dan mangsa tabah hadapi dugaan..berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul.

    0

    0
  21. kesian pd ibu dn ank ni,masyarakat truttama guru2 sepatutunya xblh pndag sinis.ni smua prbuatan jantan SIAL BODOH!

    0

    0
  22. tulang says:

    fuck! binatang tu patut kene rejam sampai mati!

    0

    0
    • Bunny B says:

      Tapi Malaysia tak laksana hukum hudud

      0

      0
    • pizza says:

      Tulang, kalau terbukti bersalah, Islam meletakkan hukuman rejam sampai mati kepada pelakunya. Pesalah akan diletakkan di tengah2 kawasan orang awam, dan sesiapa yang lalu lalang diwajibkan melempar batu dengan keras kepada pesalah, dan begitulah seterusnya sampai mati. Hukuman ini, bagi aku sgt sgt layak kepada si pesalah seks. Sgt wajar dan adil.

      0

      0
      • bata says:

        kalau boleh mau aku rejam pakai batu bata yg dah calit dgn taik kuda! ke letak konek die tu kat mesin kisar daging! eiiii.. sabola.. bwk ngucap..

        0

        0
  23. kat says:

    ishh..kesiannya..sabarlah ye..ibu dan anak masing2 nak jaga ati masing2..terjumpa pulak dgn si suami yg mcm syaitan 2..dah takdir nk buat mcm mane,..sabar ye..walaupun org lain bagi pandangan sinis, Allah kan ade..:-)

    0

    0
  24. sailormoon says:

    jahatnya manusia itu…
    x sabar nak tau siapakah dia…

    0

    0
    • Rin says:

      aku harap anu si lahanat tu kna libas ngn pedang..
      x guna hidup btuankan nafsu batg smata2!

      0

      0
  25. iyra1991 says:

    tergamak betul……orang dah berhawa nafsu ni sanggup lakukan ape je……betul la tu…..dunia nak kiamat dah..semua dah tunggang terbalik

    0

    0
  26. bunga says:

    cikgu2 sekolah tu sama kejam dgn si bapak perogol…

    0

    0
  27. akula says:

    Ish…. besarnya dugaan hidup mereka. Semoga mereka tabah.

    Orang lain yg dok mengata dan menyindir tu… tolong la jangan bagi tekanan lagi pd keluarga ni. Terutama cikgu2 yg perasan bagus tu… kalau kena batang hidung sendiri, baru tau langit tinggi ke rendah.

    0

    0
  28. chinta says:

    dunia ni mmg x adil..mangsa yg bawak bala tu xdidedahkan sbb tkot mengaibkan, sebaliknya mangsa yg xbesalah plk mdapat malu..xfaham la aku..dunia2..hmmmmmmmm

    0

    0
  29. husna says:

    assalammualaikum,

    sedih saya baca luahan hati kakak ini.

    pertama sekali, saya betul2 sedih bila anak dia terpaksa menghadap nafsu ayahnya, walaupun bukan ayah kandung sendiri tapi still ayah kan? apetah lagi kalau saya baca tentang ayah kandung merogol anaknya sendiri. kecewa, dan marah sangat2!!..

    kedua, walaupun saya tak pernah mengalami kesulitan yang anak ini lalui, tapi membayangkan sahaja sudah boleh buat saya trauma, dan bayangkan macamana dia nak lalui hidup dia diugut, dirogol, dipukul.. semata-mata tiada hati dan tubuh lain yang sakit, dan dia biarkan dirinya menjadi mangsa. bayangkanlah kalau kita ditempat adik ni?

    ketiga, saya sedih membaca bila si ibu merayu agar guru-guru (mungkin sesetangah) memberi pandangan sinis terhadap anaknya. maaf saya katakan, saya sendiri TIDAK PERNAH PERCAYA pada guru kaunseling.. kalau ada guru disini marah dengan kata-kata saya, cuba awak rujuk pada diri sendiri, dan kalau itu bukan diri awak, sila rujuk pada segelintir guru-guru yang lain, mungkin sikap ini tak ada pada awak, tp lihat yang lain..

    sepatutnya, kita sebagai masyarakat, mesti selalu PRIHATIN, TINGGI RASA TANGGUNGJAWAB, JANGAN MUDAH MELABEL DAN MELEMPARKAN SALAH PADA ORANG. IBARAT SUDAH JATUH DITIMPA TANGGA.

    letakkan diri kita sendiri sebagai anak itu, sebagai ibu itu. apa kita mahu diri kita menjadi mangsa? apa kita mahu anak kita dirogol?

    sejahat2 perempuan juga, saya yakin mereka tidak rela dirogol. jadi letak kan diri kita ditempat2 mereka. apa perasaan kalau orang lain memberi tanggapan salah, memberi pandangan sinis pada diri kita yang tak bersalah. apa kita rasa?

    dan pada kaum lelaki terutamanya ayah, berbalik pada agama, bila ilmu agama kita cukup, iman kita kuat, dekatkan diri kepada ALLAH.

    saya mohon maaf kalau saya tersalah tulis, dan menyinggung perasaan sesiapa yang membaca, percayalah, saya juga perempuan punya ayah, punya adik lelaki, dan suami. dan saya berdoa, iman mereka kuat, dan saya berdoa, pekara ini tidak akan terjadi pada saya atau kakak, malah bakal anak – anak saya nanti. amin.

    0

    0
    • Anonymous says:

      tak baik cakap cikgu macam tuh… bila remaja baca… mereka akan mengia kan.. mak saya selalu pesan.. cikgu itu mulia.. cakap cikgu adalah doa… kalau tak suka… baik diam… this my two cents…maaf ya.

      0

      0
      • anon says:

        ya betul sangat…jangan kutuk guru suka2 tanpa melihat situasi…entah2 perasaan budak tu saja kena pandang serong….apa korang jadi manusia bukan berkat asuhan guru???? ibu budak tupun salah juga tak sedar anak dirogol sampai da tujuh tahun lagi nak menyalahkan guru….patut da terjadi begini terima kasih kat guru2 sebab berjaya bongkar semalatkan anak dia ….ni nak menuding jari bak pe bodo ka guru2 tuh nak pandang serong kat budak tu ingat guru2 dia tak sekolahhhh….biasa dah begini perasaan anak jadi sensetif…coz dia malu…semua alam sekitar rasa mengejak dia….saya rasa mak dia lagi la SALAH BESAR DALAM HAL INI….SAMPAI TUJUH TAHUN DIA TAK SEDAR ANAK JADI MANGSA MAK APA KE NAMANYA TU….lagi nak salahkan guru….kesian kat budak tu sudah la jangan nak babit2kan guru2 dia pulak….

        0

        0
      • pizza says:

        Saya terpanggil utk menyuarakan pendapat saya dlm hal ni. To the young parents today, jgn mudah terpedaya dgn tingkahlaku anak di rumah, sbb makin besar, kanak2 mula pandai mengasingkan karektor mereka. Mereka mula pandai membawa diri, adapting themselves to the reality. Budak2 ni biasanya ‘melepaskan’ their other dark side di sekolah sbb dikelilingi kawan2 yang lebih memahami kerana level pemikiran yang hampir sama. Tiada hipokrasi. Mereka ‘letih’ menjadi budak baik di rumah, ‘letih’ mengepung sifat lepas laku, so sekolah menjadi satu escapism melepaskan tekanan. Kalau nak tahu perangai sebenar anak2, hah, tanya la kawan2 depa. They’ll be able to tell from a to Z. Ramai mak bapak bertegang urat dgn cikgu sbb yakin anak depa baik, padahal sebenarnya chief of kacang hantu, bapak kurang ajar di sekolah. In the end, gerak hati para cikgu jauh lebih tepat dan benar2 terjadi pada murid tersebut, jauh dari anticipation parents dia sendiri sbb cikgu tu kenal benar dgn anak murid dia daripada mak bapak budak tu sendiri.

        To conclude, berkawanlah dgn guru anak2 anda dan kenal dgn teman2 mereka. Rajin2 berhubung atau sms, tanda anda ikhlas mengamanahkan anak anda untuk dididik oleh para guru. InsyaALLAH, mereka juga akan cermat memperlakukan anak anda dgn penuh tanggungjawab (apart from getting paid to do so).

        0

        0
    • ASTALAVISTA says:

      aku pun tak pernah percaya pada cikgu kaunseling..mmg tak boleh diharap pun!!…mulut tempayan…

      tak semua cikgu baik..sbb diorang pun manusia mcm kita..sesetengah tu ada kepentingan diri sendiri jugak..cikgu sekarang bukan mcm cikgu zaman 70an 80an dulu…yg ikhlas mendidik..tapi cikgu sekarang ni jadi cikgu sbb tak der pilihan..tak dpt keje lain jadi cikgu sudaa…

      soo tak der nilai pendidik sejati dlm diri diorang tu…

      cikgu mcm ni mmg layak kena rogol je..baru dia tau langit tinggi rendah!!

      0

      0
      • jay ai says:

        cikgu pun manusia biasa…masyarakat kat mana pun mmg sama, kat kampung ke kat perumahan ke, kat blog pun bleh dok kutuk2..sindir2,…lumrah alam. mulut susah nak tutup tambah berita sensasi… bila kena kat batang hidung sendiri baru tau betapa pedihnya hati… biasalah…benda paling best kat dunia ni apa????? mengata kat orang ngan makan freeeee…..kan…kan…kan…..

        0

        0
      • pizza says:

        cikgu sekarang bukan mcm cikgu zaman 70an 80an dulu —> ikhlas mendidik? Yes, x dinafikan, mmg ada yg ikhlas mendidik, tapi jawapan kepada segala bagai restriction kt skolah skrang ni, salah satu sebab ialah ke’ganas’an guru2 zaman dulu. Waktu aku darjah 6, depan mata sendiri aku nampak cikgu lelaki skolah aku tumbuk perut classmate aku (a 12-year old boy) hanya sbb dia xleh jawab soalah Matematik kt papan hitam. Bukan sekali, 2-3 kali jugak la sampai budak tu senak. Nak tumbuk perut mcm tu, kena cari lawan yang sama saiz sama tinggi sama umur, bukan tunjuk terer kt budak 12 tahun. Aku yakin, budak tu ingat sampai bila2. Kalau dia dah ada anak skrang, for sure dia tamo perkara yang sama kena kt anak dia. Aku yg tgk ni pun trauma, ini kan pulak tuan punya badan. Ada cikgu tu, now dah pencen, suka benar tengking murid ngan perkataan ‘B*bi’. Dah jadi hobi, asal naik angin jer, kuar la perkaatan tu. So, budak2 tu dulu, now of course la dah dewasa. Yang perempuan kebanyakannya dah kawen dan beranak pinak, akan jadi super defensive towards any slightest violence towards their children. Tu yang pantang cikgu silap sket, mak bapak kerja nak perleceh jer.

        But, nevertheless, mmg ada cikgu yang buat taik kt anak murid, tapi kalau ratio nya 3 between 100, yg tu kita x ble take into account la. Mcm polis gak, kenapa asik kena label penerima rasuah, kan?

        My point is, kita jgn mudah skeptikal terhadap guru, cenderung kepada buruk sangka. Dah byk kes, guru berkorban lebih dari apa yang sepatutnya demi kejayaan anak2 muridnya.

        0

        0
      • Elisa says:

        Amboi sedap mulut jer cakap, engko ni agaknya jenis spesies yg tak pernah dididik kot, nampak sangat jeles kat cikgu2, sedarlah diri sikit, tanpa cikgu awak tau kah nak membaca, menulis ? Jadilah manusia yang rasional, cakap guna akal bukan guna emosi, jangan kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Kalau engko tak pernah jadi cikgu, jangan tuduh cikgu macam-macam. Mungkin bila engko kena rogol, baru engko tau langit tu tinggi rendah !!!!

        0

        0
      • i am xoxo says:

        aku sokong dgn ko…cikgu kaunseling mmg mulut tempayan…bawak mulut crita kt cikgu2 yg lain…yg lagi teruk cikgu kaunseling sekolah aku dulu cikgu jantan…tapi mulut mintak ampunnn.tak boleh percaya!

        0

        0
    • me and me says:

      saya setuju dengan komen di atas..saya pernah alami di mana seorg cikgu malukan saya depan kawan2..masa tu saya br darjah 2.dan cikgu tersebut tanya saya didalam kelas adakah saya tahu yg ayah saya telah ade isteri baru.padahal ibu dan ayah saya telah bercerai sejak saya berumur setahun..dia ckp kalu tak percaya cuba tya jiran2..wajarkah cikgu bertanya begitu kepada murid semasa waktu pembelajaran..di hadapan semua murid?pd masa tu saya sgt malu dan sedih…saya rasakan tindakan cikgu tersebut sgt merendahkan martabatnya sebagai seorg guru, secara tidak langsung memberi pandangan negatif pd guru-guru lain..
      Alhamdullillah sy jd org yg berjaya sekarang dan mmg guru2 telah byk mencurahkan ilmu mereka..tp sy ttp rskan ade sebilangan guru yg tidak layak utk menjadi cikgu.

      0

      0
      • sokong me and me says:

        “tanpa cikgu awak tau kah nak membaca, menulis?” ehh saya tau sbb before masuk sekolah lagi mak dah ajar membaca, menulis, mengira dan melukis. i am lucky alhamdulillah.

        bottom line is, jgn pandang hina and jgn terlalu memuja. cikgu tu sekadar pekerjaan, and hakikatnya derang manusia juga. tak lari dari kesilapan. mintak maaf lah nak ckp, saya mmg byk pengalaman ngeri ngan cikgu kaunselling, suppose ape yg dibincang stays in the room but before u know it, satu sekolah tau. jd mcm mana kepercayaan yg diletakkan pd cikgu tu? just becos yg mengadu tu belasan tahun, cikgu boleh take for granted nak menjaja cerita satu sekolah?

        tak boleh nak deny maybe mangsa dan ibunya rasa paranoid dgn pandangan org lain sbb situasi yg menekan derang now ni, but tak boleh nak deny jugak ade segelintir yg mmg akan memandang sinis.

        semoga segalanya cepat berlalu, dan mangsa dpt meneruskan kehidupan, berjaya dlm pelajaran dan pekerjaan. aminn. be strong, what doesn t kill you makes you stronger ceh berlagu pulak.

        0

        0
      • Sekadar berkongsi says:

        Benar..berdasarkan pengalaman saya.. dulu masa sekolah rendah saya sering dihina oleh cikgu kerana sy tak se senang kawan2 saya yg lain..cikgu selalu memandang rendah pada saya.. dan mengeluarkan kata2 sinis menyindir golongan yg susah.. Alhamdulillah saya sekrg telah bergelar Pensyarah di IPTA.. sekrg saya gunakan pengalaman saya dulu untuk lebih memahami pelajar2 saya..Alhamdulillah mereka amat menghormati dan manghargai apabila kita melayan mereka dengan sewajarnya…kepada cikgu2 hormatlah murid2 anda walau sesusah mana pun mereka mereka adalah anak murid anda dan tugas anda bukan hanya sebagai guru tapi sebagai pendidik..tanpa murid anda tidak akan dapat menikmati apa yg anda ada sekrg…

        0

        0
  30. lin says:

    weh sapa weh. argh tension nye sapa kah malaun iniii.

    0

    0
  31. kucinghitamkakipanjang says:

    air mata mengalir bila baca apa yg dilalui budak perempuan itu. rogol yg berlaku selama setengah jam akan meninggalkan kesan selama-lamanya. apatah lg bertahun2. Ya Allah, besarnya dugaan mu terhadap anak ini. Semoga mangsa rogol ini sentiasa diredhai olehMu.

    0

    0
  32. muiz says:

    sangat kasihan keluarga ini terutama kepada mangsa ….pihak jabatan kebajikan masyarakat patut beri perlindungan kepada mereka….beri kerja kpd ibu supaya dpt menyara dan menjamin kesejahteraan anak2. anak2 ini pulak kalau perlu ditukarkan kesekolah lain agar emosi mereka tidak terganggu dan pelajaran dapat diteruskan. kita sbg rakyat malaysia harus beri sokongan moral…jgn cemuh jgn pandang serong kerana mereka mangsa keadaan. doakan yang terbaik kpd keluarga malang ini.

    0

    0
  33. love says:

    npa nk rahsia kan nma PEROGOL? biar 1dunia tau..biar smua tau! geraaaammm npa da manusia setan ne??!!! org buat slh dedahkn je la nma tu..

    0

    0
  34. ^^^ says:

    sabar jela…

    0

    0
  35. kalau drama melayu x da projk juta-juta x sah tp barang hantaran suh mak odah buat says:

    sama2 la kita berdoa agar ibu dan anak diberi kekuatan untuk menghadapi dugaan ini..kepada pelaku diharapkan mendapat hukuman setimpal di dunia dan akhirat..

    0

    0
  36. fara says:

    sedih. kesian pd mangsa, mmg patut hudud dilaksana, moga xde org cmni dlm dunia.

    ps: eloklah identiti mangsa dirahsiakan.

    0

    0
  37. chentalove says:

    skrg mkin rmai kes2 mcm ni…
    w/pn ank tiri je tp ia ttp anak juga kn3x…
    ksian budak tu…mmg kejam retis tu…p spe retis tu ye…

    0

    0
  38. bkn siapa2 says:

    YA-ALLAH, kenapa zalimnyee manusia ini, dia berotak tp tidak berakal. tak dpt bayangkan macamana anak itu, sebagai seorang ibu saya rasa mcam mau bunuh jew jantan jahanam itu. ibu & anak yg menjadi mangsa jantan keparat….. semoga mendapat balasan yg setimpal dr perbuatan laknat itu.

    0

    0
  39. Naura says:

    Ya Allah..kasihan nya nasib si anak yang dikandung 9 bulan..semasa bayi dijaga dengan baik sehinggakan nyamuk atau semut gigit bayi kita pun kita marah pada nyamuk dan bayi..tapi akhirnya diperlakukan sebegitu oleh lelaki yg sebenarnya syaitan bertopengkan manusia…semoga Allah beri hukuman pada penjenayah tersebut di dunia ini dan juga di akhirat kelak..please apply hudud to muslims……please apply hudud to him…

    0

    0
  40. Jeng jeng jeng says:

    BODOH, VANGANG ,VAVI, SIAL bapa tiri bdak tu.. Celaka!!!..Harus disebat ribuan kali..Gila….. hakktuiih!!!.Kecik2 tak nak mampuihh!!! Siapakah individu gila seks sadis ni????

    0

    0
  41. alina says:

    This is a major issue in Malaysia. Raping. Kte terkejut dgr ni, but it’s been a MAJOR issue in Malaysia. He rapes someone! A child!! Ptt ke blh diikat jamin??!?!??!?!?!?!?!? Seriously?!?!?!?!?! Malaysian law x protect rape victims very well..

    0

    0
  42. kakrok says:

    bkn kmpulan nico ke wei? kan dia kump hiphop dulu? dorg pon pnh berlakon filem dlu tp tajuk cite xtaw pulak tp paknil pon ade belakon gak. korg pnh dgr lagu dorg x? “mengapa kamu,mengapa kamu begitu? inilah nasibku” huhuhui

    0

    0
    • Aku berak kencing kamu says:

      Kump Nico ada 3 org kan? Rasanya bukan Affa kot. Dino pun aku rasa tak . Yg seorg nama Nico yg selalu dok rap-rap tu aku taktahu la, wallahualam. Ha’ah la… Diorg pun ada b’lakon film jgk. Film yg diorg b’lakon ada PakNil tu tajuknya ‘Sama Tak Serupa’ .

      0

      0
      • Anonymous says:

        semua salah, bkn nico.

        0

        0
      • mintun says:

        tu namanya buruk sangka. Sebab 2 anggota Nico tu nampak ok, so ok, diaorang bukan perogol. Bagus, baik sangka. Tapi mari kat Nico, cakap “tak tahulah..” sebab dia nampak garang, tak sedap kat mata kau ke?

        apa-apa pun, bukan group Nico.

        0

        0
    • ntah ape2 says:

      bkn kump.nico…….kump.nie dh brpecah,die org join kump.2 lain plak….hehe

      0

      0
  43. rooney macaroni says:

    laki tu pelakon pembantu filem mukhsin…

    0

    0
  44. AnneDeSilva says:

    sape nie sy nk tahu………. :(

    0

    0
  45. kakrok says:

    bkn kump nico ke? dorg dlu mmg kump hiphop.pastu pnh berlakon filem tp xtaw tajuk la..tp paknil ade berlakon gak filem tu. lagu dorg paling pemes mase tu yelah inilah nasibku

    0

    0
  46. Evi says:

    saya dh kurang percaya dgn artis2 yg ada di atas muka bumi , semua mmg x boleh percaya harapkan muka , bakat ,dan badan jer tpi langsung x berperikemanusiaan ….SAYA BENCI ARTIS

    0

    0
  47. pasha sendat says:

    alaaaaa kumpulan je glamer.. orangnya tak de la glamer mane pun.. tapi perbuatan dia tu tak leh dimaafkan..

    0

    0
  48. sym says:

    saya simpati kepada mangsa dan ibunya..apa nak jadi dengan dunia sekarang nie.. kat mana2 pun tak selamat,terutamanya untuk kaum hawa..dulu boleh kita rasa selamat dalam rumah sendiri..sekarang kat mana2 pun dah tak selamat lg..sangat2 menyedihkan..sewaktu menonton melodi kelmarin,airmata saya jatuh dengan sendiri bila memikirkan apa yg akan terjadi dengan nasib mangsa tersebut. semoga mangsa dan ibunya dapat tabah mengharungi kehidupan didunia nie…

    0

    0
  49. 123346789531256557 says:

    Apsal Nico plakkk?? 4U2C, KRU, AtoZ, Cool semua tu mcm mana pulak? *ekekekekeee…

    0

    0
  50. Naura says:

    pd yang da tau tak perlu lah dedahkan lelaki durjana itu, kerana khuatir, pendedahan itu akan membawa kepada anak yang dianiya itu. Kasihan anak itu..dia sudah cukup terseksa, berilah peluang anak itu memulakan hidup baru, marilah kita sama2 mendoakan moga anak itu diberi kekuatan dan tabah utk meneruskan kehidupan dan sentiasa di jalan Allah, semoga Allah lindungi anak itu hingga ke akhir hidup nya. Semoga bapa tiri durjana itu yang muka mmg nampak baik di luaran tetapi hati adalah nafsu iblis itu dilaknati oleh Allah…saya pn sgt tertipu dengan wajah ‘baiknya’…dan YaAllah hukumlah dia kerana mengabaikan amanahmu..berilah dia hukuman setimpal sebagai pengajaran kepada yang lain di dunia ini…Amin..

    0

    0
  51. Nina says:

    Tak phm kenapa nk lindungi si pesalah tp mangsa dpt malu… Hmmm dunia dh terbalik

    0

    0
  52. bengang says:

    gampang….tu je ayat sesuai utk jantan tu… aku jmpa aku ase nak sepak terajang jek…

    0

    0
  53. marion kaunter ketapi says:

    untungla perogol tu psl rogol budak bawah umur terus identiti dia terpaksa dirahsiakn oleh pihak berwajib…tp aku harap dlm blog2 atau forum2 atas dasar anonymity sape yg tau bole share supaya bila terserempak tgh jln at least kita bole ludah dia sedas dua das ….paling koman pun berdesing telinga dia kita maki hamun… kalau ahli politik bole di exposekn …apa la sgt setakat x-penyanyi hip hop haprak takde masa depan kat malaysia ni….

    0

    0
    • kak leha says:

      bukan sebab dia rogol budak bawah umur nama dia dirahsiakan. tapi untuk melindungi budak bawah umur aka mangsa tu. kan semua orang tau tu kes bapa tiri rogol anak tiri. so, kalau identiti perogol didedahkan, mesti orang akan tau siapa mangsa aka anak tiri aka budak bawah umur tu.

      0

      0
  54. ketua kelas says:

    aku bersimpati ke atas anak kecil ini and mak dia. bayang kan macam mana anak sekecil ni menanggung sakit dan trauma yg teramat sangat. harap2 pihak berkuasa ambil berat lagi ttg kes rogol. dan utk perogol tu, nantikan hukuman kau di akhirat kelak.

    u all semua jgn la main teka teki kt sini, nico la, shades la..kopiko la.. sentap pulak diorg bace komen kt sini nanti. kalau tak tau, tunggu dan lihat. 1 hari nti semua org akan tau sapa org nya. tu la korang, sapa suroh tak selak2 forum cari dulu. diorg investigate baik punya.

    0

    0
  55. mcm2 hal says:

    .. opsss

    0

    0
  56. aku tahu says:

    aku tahu siapa artis tu.

    0

    0
  57. sy wanita yg bersimpati pada wanita yg di timpa musibah.. says:

    sya juga melihat melodi smlm, dan dlm forum pun ada dah tersebar pengkhianat sebenar cuma tidak bole reveal nama di sini, apa2 pun mari lah kita sbg manusia se Islam mendoakan yg terbaik utk ibu nie dan juga nasib si adik tu. Ini lah dugaan paling besar yg terpaksa di harungi walaupun pedih mudah-mudahan selepas nie bahgia akan berkunjung juga.. sbg wanita, walaupun tiada anak lagi sya amat merasa sedih, seolah2 sya ingin mendakap beliau supaya tabah mengharunginya, dan juga jgn lah memangdang sinis pada org yg d timpa malang sbb semesti nye malang tidak berbau mana tau lambat laun kita terpilih pula untuk menghadapi dugaan dalam dunia yg penuh dgn cabaran waktu nie…

    0

    0
  58. red rose says:

    Oh My Ghost!!!! Dayus!!

    0

    0
    • mintun says:

      ha..ye lah. Budget ok sebab ganti god dgn ghost.
      agama lain panggil satu bhgn tuhan, holy ghost.
      kau biar betul.

      0

      0
  59. Naura says:

    Kita bukan melindungi penjenayah terbabit, tetapi once masyarakat tau penjenayah tu so kita automatik akan tau sape anak tiri dia yg jadi mangsa, anak dia akan menanggung malu yang maha dasyat lagi. Dia juga ingin meneruskan kehidupan seperti remaja n wanita lain. Dia akan dewasa, dia akan belajar ke U, dia akan berkahwin da ada keluarga sendiri, justeru biarlah anak itu hidup seperti orang lain. Tak perlu kita memberitahu seluruh dunia penjenayah itu siapa, nnt sampai bila2 org akan memperkata berkenaan anak tiri dia..bagi lah peluang pada anak itu hidup bahagia dan aman selepas menderita terlalu lama..harap masyarakat semua faham tujuan tidak mendedahkan berlebihan identiti penjenayah tersebut, cuma sama2 la kita berdoa,, bersatu berdoa agar anak itu di lindungi Allah..amin..

    0

    0
  60. ROSSA says:

    ASTAGHFIRULLAHALA’ZIM………..MANUSIA JENIS APE NI ???

    0

    0
  61. lynn says:

    Hurmm tkleh salahkan mak dia jugak. aku paham bila mak terpaksa kuar bekerja dr pagi smpi petang utk sara anak2. sbb mak aku pun mcm tuh dulu. mak budak tuh tk tau anak dia kena rogol & anak dia tknk bgtau mak dia. Sbb, maybe mak dia ssh nk percaya, yerlah suami dia kan.. Tapi, pada aku lah, kalu dh suami tk bg nafkah langsung, ape guna simpan lagi? Baik berpisah ajer sbb layan dia sbg suami pun menyakitkan diri dan keluarga buat ape… Taknak berpisah sbb bila jadi janda ssh kot, org dok mengata bagai..tp pikirkanlah, buat ape nk pk ckp2 org? bukan diaorg bg janda tuh & anak2nya makan pun.. Biar jadi janda & ssh bersama anak2 at least bukan dgn jantan yg hanya menyusahkan.. Bagi aku, anak2 paling utama dr husband..

    Walaupun mcm tuh, mak dia sibuk tk semestinya tk boleh rapatkan diri dgn anak2. dlm kes nih, mayb anak dia yg kena rogol tuh trauma & psiko. yerlah, dr umur 7 thn kena rogol, tk dpt bygkan mcm mana perasaan anak dia. Apepun, marilah kita berdoa agar Allah swt tunjukkan sape benar dan sape salah…

    0

    0
  62. mrs_mama says:

    saya sokong anynomous yang ke3.ibu kena jadi teman pada anak2.ayah pun sama.tapi sbb ni kes ibu dan anak kita cakap pasal ni jela.zaman sekarang kita kena ada sedikit curiga pada lelaki even our husband,adik beradik,ipar duai semua la…kena peka pada perubahan anak.dah jumpa perubahan tu kena selidik…poor her..yang tinggal anak dekat nursery/pengasuh pun kena ambil berat pasal orang sekeliling.malang tak berbau.

    still xphm knp nak backup jantan tu…bencinya pada orang yang telah diberikan amanah tapi mungkirinya.semoga keluarga mangsa tabah.

    0

    0
  63. Kalau laksanakan Hudud Kan bagus says:

    Kesahihan yang mamat aka wan ruffedge tu tak tahu lagi…tapi kalau la dah sahih apa kata di rejam sampai mati…itu seelok2 hukuman bagi manusia yang bernafsukan syaitan…binatang pun tak sebegitu…betapa nipis nya iman sampai tergamak buat begitu…

    0

    0
  64. :( says:

    Seorang ayah tidak kiralah ayah kandung atau tiri sepatutnya menjadi pelindung pada anak2. Tidak boleh diterima akal yang perkara seperti ini berlaku dlm masyarakat kita. Sungguh mengaibkan dan zalim.

    0

    0
  65. Terbakor says:

    apa punya penyanyi la.. da la tak bagi nafkah, rogol pulak anak tiri. sape binatang ni

    0

    0
  66. ann says:

    ibu mangsa mendakwa dia tak tahu anak dia dirogol…lebam dibadan….berlapis2 pakaian dipakai…dirogol sejak usia 7 tahun….ibu syak sesuatu….mencari nafkah untuk kerana suaminya tidak pernah beri nafkah….tidak percaya suaminya merogol anaknya sehingga diberitahu oleh 4 doktor yang memeriksa anaknya….

    pendapat saya….general rule….apabila berlaku penetration secara automatik akan terdapat kesan koyak….umur 30 tahun kepada 7 tahun….bayangkan betapa besar kesan koyakan tersebut….nk ke tandas pedih dan koyakan tersebut sudah pastinya teramat sakit bagi budak berumur 7 tahun…..selama 7 tahun ibunya tidak perasan?adakah anaknya tidak pernah mengadu sakit pada sesiapa?umur 7 tahun tetap kanak-kanak yang tdak dapat menahan sakit….jika umur 11 atau 12 tahun mungkin situasi akan berbeza…adakah si ibu tidak pernah sekalipun memandikan anaknya?

    lebam seluruh badan dan pakai berlapis2 pakaian…..seorg ibu yang melihat anaknya lebam seluruh badan tidak mengambil tindakan apa2 walaupun anaknya memberitahu disepak oleh kawan2 sehingga jatuh tangga…..perlu diingatkan ia berlarutan selama 7 tahun….dan mesti si ibu akan sering melihat kesan lebam2 pada badan anaknya…..sekiranya si anak memberitahu kwn pukulnya….mengapa tidak berjumpa dgn kwn tersebut???kan ini diklasifikasikan sbg kes buli…tidak kuatir pada anakkah??apabila anaknya memakai pakaian berlapis2 pada cuaca yg sememangnya panas di Malaysia tidakkah ini akan menimbulkan syak wasangka????masih juga si ibu membiarkan perasaan syaknya tersemat dihati selama 7 tahun???hmmm…

    si ibu mencari nafkah untuk keluarga….anak yg dirogol oleh org yg rapat dgn mrk secara automatiknya akan mengalami perubahan emosi dan trauma….mrk akan menjadi pendiam,murung dan sangat takut apabila si perogol dekat dengan mereka. dan etc…..bolehkah si anak berlakon seperti tiada apa2 walaupun diugut….perlu diingatkan bahawa ia bermula semasa anak itu berusia 7 tahun….sesibuk mana pun seorg ibu itu tidakkah dia boleh melihat perubahan sikap dan perangai anaknya selama 7 tahun anaknya dirogol? malah selepas diberitahu oleh 4 doktor baru beliau percaya suaminya tlh merogol anaknya…..perlu sampai 4 doktor untuk mengesahkan pada beliau?sekiranya tidak terdapat bukti yang mencukupi untuk mensabitkan bapa tiri mangsa bagaimana???

    Maaf atas pendapat saya ini….cuma sesibuk mana kita pun jangan lah terlepas pandang anak2 kita terutama sekiranya kita mendapati terdapat perubahan pada sikap atau diri mereka…..kalau kita tidak melindungi anak2 kita siapa akan melindungi mereka….pada siapa mereka akan mengadu kelak????diharapkan pendakwa akan dapat bukti secukupnya untuk mendakwa pesalah….perbuatan mrk tidak boleh dimaafkan…..

    0

    0
    • deknon says:

      janganlah salahkan ibu tu. kita takde ditempat beliau. kalau anak dah ditanya berulang kali tapi xnak bagitahu masalahnye nak buat camne. cuba anda ditempat ibu tu, mesti sedih. sepatutnya kita ni kena la sokong ibu mangsa dan mangsa. lagipun dah dikatakan yang suami beliau nampak alim. jadi mestilah rasa tidak percaya tu wujud dalam diri.

      0

      0
      • ann says:

        …dia juga diperlakukan sama oleh suaminya…jadi bagaimana suaminya boleh nampak sangat alim sedangkan dia memperlakukan isterihya sedemikian rupa….namun saya memuji ibu mangsa kerana tidak menyalahkan malah menyokong anaknya kerana terdapat byk kes rogol di malaysia apabila ia melibatkan anak2 si ibu akan menyebelahi suami….

        tanggungjawab ibu bapa sangat2 besar….ia cabaran dr segi mental dan fizikal kepada kita untuk mendidik dan membesarkan mereka dalam dunia yang serba moden ini….saya bukan mahu menunding jari pada sesiapa cuma apa yg boleh saya katakan bahawa dalam menjaga anak kita tidak boleh leka walau seminit pun….jangan percaya suami 100% walaupun suami nampak alim etc….apabila kita nampak perubahan pada anak kita…jangan lah kita hanya tanya sahaja….pujuk anak itu supaya memberitahu apa masalahnya supaya kesannya dapat dikurangkan pada masa hadapan….tiada apa yg boleh melawan kasih seorg ibu pada anaknya….

        memang kita tak akan tahu apa ibu mangsa rasa kerana kita bkn di tempatnya….harap kes ini dijadikan pengajaran pada semua….baik kaum2 bapa mahupun kaum2 ibu….pada masa ini si mangsa amat memerlukan sokongan keluarganya dan akan menerima sesi kaunseling dalam tempoh yang agak lama untuk mengurangkan kesan trauma yg dialaminya…..si ibu tidak boleh berputus asa kerana kesannya bukan sahaja pada masa sekarang tetapi pada masa depan juga….

        semua pihak memainkan peranan penting baik ibu bapa mahupun masyarakat…..harap semua memberi sokongan pada mangsa….

        ps…tak berniat mahu menyinggung perasaan sesiapa…:)

        0

        0
      • laila says:

        sy setuju dgn ann

        0

        0
    • Hamba Allah says:

      menggalas tanggung jawab sbg ibu tak semudah yang di sangkakan bayang kan yang bebanan yang di tangguang oleh ibu yang terpaksa mencari rezeki siang dan malam sambil tuh terpaksa menguruskan rumah dan anak2 kadang2 kita sendiri kena letakan situasi kita ditempat ibu mangsa dan yup munking apa yang berlaku dia sendiri tak pernah terfikir yang suami sendiri sanggup merogol anak dia sbb tuh la dia kata kalo boleh diputar kan balik masa maybe dia menghalang semua nya sbb mana ada ibu yang sengaja nak biarkan anak dia sengsara yess anak yang dikandung kan 9 bulan anak yang dillahirkan dengan separuh nyawa dan tak ada manusia yang sempurna yang boleh mendidik anak2 menjadi sempurna baik dari segi akhlak perlajaran nak tahu kenapa sbb kita manusia biasa yang serba serbi ada kekurangan nyer

      0

      0
    • chantek says:

      jgn nak salahkan ibu… xjd kt ko, ko xkan paham, mcm mana rapatnyer ibu dgn ank, kalau kes² mcm ni ank akan malu untuk memberitahu prkara sebenar, mmg teramat malu untuk beritahu die dirogol oleh ayah@ayah tiri, yang sepatutnyer melindungi mereka, lg 1 kita sendiri xpena dedahkan pada ank² kita tentang perbuatan rogol, rogol 2 apa, bila die berusia 14 thn baru die berani nk gtau perkara sbnr sbb bimbangkan keselamtan adik² die & die da phm apa mksud rogol, wlupon aku xknl mangsa & ibunya aku memang simpati sgt kt dorang, moga dorang kuatkan semangat menempuh ujian yg diberikan, masyarakat xsepatutnya memandang sinis pada si ibu dgn mengatakan lgsg tak amek tau psl anak, kalau jd kat kita sendiri pon kita xkan sgka suami kita snggup melakukan perkara sedemikian. pada ank kita…

      0

      0
  67. ena says:

    astaghfirullahal’adzeem. saya tengok temubual kakak tu. kalau akak baca, sabar ye kak. doa saya bersama akak dan anak2 akak. semoga Allah tarik rasa sedih dari akak dan isikan ketenangan dan kerinduan kepadaNya.
    kepada yang lain, ini bukan masa nak cari kesalahan orang, sama2lah kita doakan kesejahteraan akak ni sekeluarga. kita tak berada ditempat akak ni, berhenti buat spekulasi dan doakan untuk dia. doa saudara seislam kepada saudaranya yang lain maqbul.

    0

    0
  68. pembenci syaitan says:

    ????

    0

    0
  69. anon says:

    sayapun geram ngan mak dia ni….ada juga spesis yang tak perihatin gini adui yaiii
    tak perasan perubahan tingkah laku anak…..nasib guru2 di sekolah dia yg lapor polis…korang dok kutuk guru ni plak pehall??? tak adanya guru nak sebodoh begitu menyindir
    Cuma dah terbongkar kes ni sure ada yang tak puas hati ngan mak dia ni…bolehnya tak perasan….takkannya ada yang mengutuk budak yang jadi mangsa
    Salah orang nampak salah mak yang tak perihatin ok pulak…..ibubapa la paling dekat ngan anak2….tak tau menau anak kena perkosa…..geram geram

    0

    0
    • limau says:

      I’m just stating my opinion..
      Zaman skrg ni, ppl don’t pay enough attention to details…
      Tp, a child wouldn’t make up a story about her ‘dad’ sexually abusing her..
      Why wouldn’t a mom believe her child when she told her that??

      It’s important to be aware of this!!! Raping isn’t just about satisfying someone’s desire. It’s about POWER and CONTROL. He chose a child because she was an easy target. And he knew the mother would be too busy to notice the changes in her child.

      Please, be more alert..

      0

      0
    • monique says:

      budak ni pegi report polis SENDIRI. bukan cikgu dia,

      0

      0
    • lalola says:

      bila anak dirogol oleh bapa/abg/pakcik or org yg rapat dgnnya, ank akan malu untuk bgtau perkara sbnrnya dan akan mengambil ms untuk kuatkan smgt bgtau apa yg jd padanya.. dan biasanya anak xkan cerita pada org rapat or family sndiri kerana dorang tkut or malu sbb dirogol oleh muhrim mereka, dan biasanya mereka lebih berani untuk menceritakan pada org yg tiada hubungan darah dgn kita contoh kwn, cikgu dan sbg nya….aku tau psl ni sbb org terdekat dgn aku pena mengalaminya, die tggung sorg² selama 8 thn, & xpernah bercerita pd family terdekat sbb terlalu malu & berpikir sm ada org nk percaya @ x cerita die.. malu dgn kwn² bila kwn tau & malu utk berdepan dgn masyarakat, akhirnya terbongkar bila die abes SPM… bila die menceritakan perkara sebenar & buat repot polis tros die berhijrah ke negeri laen yg tiada sorang pon knl die utk menutup malu berdepan dgn masyarakat dan die xpernah balek semula ke tmpat aslnya…terlalu pedih dugaan yg ditanggung… “UNTUK MEREKA G SUKA MENUDING JARI, PAHAMI LAH PRASAAN MEREKA, MEREKA TIDAK MEMINTA UNTUK DIPERLAKUKAN SEDEMIKIAN, & IBU MANGSA JUGA TIDAK MERELAKAN JIKA MENGETAHUI PERBUATAN NI.. JIKA KORANG XDPAT MENOLONG CKUPLAH DGN BERSIMPATI DGN DORANG… jgn smpi allah uji korg plak dgn anak² korg br korg nk memahami penderitaan org laen..

      0

      0
  70. anon says:

    bagus mak ngan bapak dia kasi penjara sekali….ciss tak bertanggungjawab
    tak kenal anak sendiri…..benci…..lagi mo sound guru….jadi ibu jaga anak macam jaga ayam….asal besar tak perihatin

    0

    0
  71. nadia says:

    derp

    0

    0
  72. jgn salahkan guru says:

    plz la jgn nak kondem ckg2,tak smua guru bersikap spt tu….
    Sy msh igt lg kes thn2006 stdn sy ms tu form 1 menulis surat kpd sy yg ketika tu guru klsnya,memberitahu dia dirogol oleh datuk & abg kandungnya…kami sbg guru lah yg membantu pljr ini smpai kes ni dilaporkan kpd phk polis…so jgn sdp2 mulut nk tuduh2 ckg.

    0

    0
  73. akulahpompuanittew says:

    Laknat lah kau!!!!!!kao binatang yg bertopengkan manusia!!!!!laknatlah kau!!!!!!

    0

    0
  74. Anonymous says:

    huhu sian nya kat budak nie,,,nak menitik airmata baca,,,buat ibunya sabarlah,,,ada hikmah disebalik semua kejadianNya,,,,

    0

    0
  75. Keliru says:

    Keliru pulak saya, sebab saya dengar cerita daripada tuan empunya badan (si ayah) ceritanya lain, dia dianianya. Kisahnya, dia beritahu dia difitnah dan anaknya mmg degil, bergaul bebas, tapi mak dia selalu back-up. Keliru sekarang, tunggu je la berita sahih akan keluar gak seuatu hari nanti

    0

    0
    • arita says:

      emm…si ayah tiri nak bela diri dengan mereka-cerita…..adakah pemeriksaan 4 doktor x mncukupi utk dijadikan bukti berlakunya rogol keats mangsa… lgpun apa faedah si mangsa (ank tiri) nk menuduh si jahat (bapa tiri) merogolnya….????? menurut rakan sekolah, ank tiri ni bukan la jenis suka bergaul dan agak pendiam… itu saja yg saya tahu….keputusannya…wait n see…

      0

      0
    • Leo says:

      Biasanya jawapan nak bela diri yang biase kite tgk kat drama TV, si mangsa bergaul bebas, sosial… konon2 mereke2 cerita…
      doktor bolh bukti ada kesan di rogol dan sapa merogol ….

      yela .. tgu jelaa…

      0

      0
    • babyface says:

      aku tak rasa lansung mcm si ayah tu dianiaya…dah sah-sah doctor ckp mmg ada kesan rogol kt atas budak tu…lgpun budak tu baru umur 14tahun…ko igt otak budak besar mcm tu pandai sgt ke nak mereka-reka cerita??kalau umur 20an tu boleh la pecaya kalau ada unsur mereka cerita..tp budak tu baru 14 tahun, muda sgt lg!!

      aku kalau jumpa bapak lahanat tu, mmg siap aku kerjakan…paling tak pun aku ludah je kt muka binatang mcm tu!!dasar nafsu iblis,..

      aku doakan semoga semoga perogol tu dpt balasan yg setimpal dgn perlakuan dia…kalau pun terlepas kt dunia ni, kt akhirat nnti ko tau lah azabnya…

      0

      0
    • Anonymous says:

      agak2 laaa nak tuduh bdk tu sosial, ingat doktor bodoh bleh sesuka hati ckp bdk tu dirogol? ade kesan lama rogol, xkan budak tu darjah 1 dh sosial?? bongok! klu ye pun kau berlakon filem, jgn nak berlakon lebih2 la bongok!

      0

      0
    • nenek tua says:

      rogol….memang berlaku krn mangsa bawah umur….memang statutory rape walaupun suka sama suka….persoalannya disini oleh Siapa?ada juga kes terpencil di malaysia,dimana si anak salah tuduh ayah utk menutup aib sendiri atau marah dgn ayahnya tdk bagi berkawan dgn teman lelakinya…kebanyakan mrk bawah umur dan ianya memang berlaku dimalaysia….semasa prosiding mahkamah baru kita akan mengetahui cerita ‘kain dalam’ yg sebenarnya….cuma sekiranya pihak plantif berkata benar maka defendan aka si pedophile tersebut tdk boleh dilepaskan….harap mangsa tabah semasa prosiding mahkamah berjalan kerana sudah pasti peguam bela akan membuatkan defendan kelihatan seolah2 tidak bersalah dan plantif seolah2 budak tdk bermoral dihadapan hakim….sy berharap agar bukti yg diperolehi cukup utk mensabitkan defendan bersalah…..peluang tinggi kerana plantif masih bawah umur….

      0

      0
    • ******** says:

      PENIPU!!!!.. org mcm ni biasanya berlagak alim… xkan la nk mengaku kot.. bodoh ke apa…. lelaki mcm ni patut gantung smpi mati, syaitan bertopengkan manusia, berlagak alim konon, ko tau la balasan dari Nya nanti, ko xrs kat dunia, kat akhirat menunggu ko, bila nafsu menguasai diri, syaitan akan semakin dekat dan menghasut.. binatang pon tau sygkan anak… aku mmg percayakan crita si mangsa drpd crita syaitan bertopengkan manusia 2… baek ko cr pelacur jer puaskan nafsu ko, atleast palacur jahanam 2 pon rela, tp mmg ko xberhati perot ratah ank kecil dari usia 7 thn…. wlupon die bkn dr darah daging ko, die ank kepada istri ko… lelaki mcm ko ni, anak sndiri pon nt ko sggup…..!

      0

      0
  76. tukang ajar budak says:

    thanks nara kuarkan isu ni..jgn marah nara, ade kt post mane tah aku bangkitkan isu ni suh nara korek… tambah sket, mak budak tuh skrg tak puas hati sebab artis tuh bole diikat jamin, pastu family laki tuh siap halau diorg anak2 beranak kuar dr umah..wallahualam, tp aku dengar wan shades… tp sesiapa pon ko binatang jadah, ko mmg sial…aku harap ko mati terseksa..sebab budak tuh sgt innocent, siap ugut bunuh la, nak rogol adik lah kalu tak bagi..mcm celaka…
    p/s; kepada cikgu2, mmg ade yg baik, tp ramai jugak yg teruk, jgn cemari profession kite dgn sikap mcm tuh, kita belum tahu nasib kite n anak kite, duk2 cemuh org, silap2 umah ko kena masuk perompak habis korg kena rogal baru tau…hidup ni sentiasalah bersangka baik dan jgn mudah menghina org..

    0

    0
    • aloi says:

      tukang ajar budak ke atau budak kurang ajar ko ni….mengaku cikgu tp mulut longkang…..kalau betul la ko cikgu….ko la sebenarnya yang mencemar profesion guru dalam dulia ni..kalau ko bukan guru…harap2 tuhan tarik keberkatan ilmu drp guru2 ko pasal ko mengutuk profesion orang….manusia laknattttt…….cermin muka tu sikit boleh….

      0

      0
      • babyface says:

        apsal ko ni butthurt sgt nih???ko ni msti cikgu kan???cara komen mcm kena btg hidung sendiri je??

        0

        0
    • Norma Jean says:

      Bukan Wan Shades la. Dia dah buat press conference hari tu cakap bukan dia, yg ko duk dengar lagi dia buat nape. Fikir logik la kalo dia yg buat, cemana dia boleh buat press conference sedangkan masa tu suspek duk dalam lokap? Aiyoohhhhh…

      0

      0
      • Anonymous says:

        mana de duk dlm lokap,die dibebaskan sbb xdisabitkan kesalahan lagi, kan mak bdk tu ckp die skang terlepas bebas, cuma die xdibenarkan mendekati bdk pompuan dr jarak beberapa ratus meter tah.. btw mmg bkn wan shades, tp nama nak dkt2 sama..

        0

        0
  77. diena says:

    .nmpk kat myspace td gambar dia dgn bininya mcm ciri2 yg ada kat melodi hari tu…kin panas lelaki ni..budak kecik lagi pn dia nak nafsu haiwan btl..ksian anak dia..

    0

    0
    • loveydovey says:

      0

      0
    • arita says:

      anak tiri dia comel kan!!! siap tulis “my 1st daughter.. isn’t she sweet..”….
      something suspicious……..

      0

      0
      • diena says:

        yup..anak ke2 tu pn comel gumuk lg..patut kakaknya takut bapa tirinya tu apa2kn adiknya…adeh kalu tak cukup 1 kawin lg la ni bdk2 kecik umur dr 7 tahun pla dia kejakan..ksian budak tu.nasib ja tak mgandung dbuatnya

        0

        0
  78. bukan nama sebenar says:

    very independent gurl…ksian dia…

    0

    0
  79. Xnak tau sape mangsa rogol itu says:

    Doa saya..agar si kecil itu..dpt teruskan hdup..bole angkat muka n betentang mata dgn org lain tnpa ada pkran “die tau x kisah silam aku”..
    Bila si kecil tu dah dewasa..bila nk melangkah ke alam perkahwinan.. Dia masih boleh angkat muka tanpa ada pkran “die tau x kisah silam aku”..”keluarga dia…”
    Aku xnak tau n harap xde sape pun nak tau sape perogol tu..lpas sebulan or lpas korg da lupe cter ni..hdup trus je mcm biasa tp si kecil td tu?
    Korg ludah perogol tu..tampar muka die sorang sedas pun..ttp xakan tolong si kecil yg sgt kesian tu..
    If korang nk tolong die bersihkan hati buang rasa dendam..pkkan ape yg terbaik utk si kecil..jgn pentingkan perasaan korang..makin ramai yg x bg publisiti pd si kecil tu makin sebenarnya kita tolong die.. Berdoalah agar si kecil tu dekat dgn tuhan n agama..
    Doa dengan hati yg ikhlas lg mmbantu insya allah dpd kluarkan perkataan yg takde makna n faedah..

    0

    0
  80. […]   Pertama sekali kami tidak akan memberitahu siapa suspek yang dikatakan, kerana suspek itu tidak boleh dinamakan untuk melindungi kanak-kanak mangsa rogol yang mengadu. Bulan lepas kita mendapat berita tentang seorang anggota kumpulan Hip Hop dan R&B yang dilaporkan kepada polis oleh anak tiri beliau yang berusia 14 tahun telah merogolnya sejak berusia tujuh tahun pada pukul 11 malam, Februari 2012. Suspek yang berusia 37 tahun yang dikatakan juga pernah berlakon dalam sebuah filem, telah ditangkap di rumahnya di Gombak Jaya, Kuala Lumpur pada pukul dua pagi hari berikutnya. Sekadar gambar hiasan Sehubungan itu ramai pihak yang telah membuat spekulasi siapa suspek tersebut. Mangsa dikatakan membuat laporan kerana sudah tidak tahan dijadikan hamba seks oleh bapa tirinya, di samping bimbangkan keselamatan adik perempuannya yang lain. Tengah hari semalam, ibu kepada mangsa rogol itu telah muncul dalam rancangan sensasiMelodi terbitan TV3, melalui segmen Panas, menerangkan keadaan bagi pihaknya. Ibu mangsa yang tidak dapat mengawal kesedihan semasa diwawancara oleh Dalili Michelle, mendakwa dia tidak tahu yang anaknya itu dirogol walaupun dia sering bertanya kepada anaknya. Memetik kata beliau melalui rancangan Melodi, anaknya itu sebelum ini memberikan alasan disepak kawan atau terjatuh tangga apabila ditanya mengenai lebam-lebam di bahagian badannya dan anaknya itu juga sering mengenakan berlapis-lapis pakaian. Oleh sebab itu dia amat terkejut apabila dihubungi polis, dan diberitahu yang anaknya itu telah melaporkan yang dia telah dirogol oleh bapa tirinya sejak berusia tujuh tahun, dengan kejadian terakhir berlaku pada 9 Februari. Beliau berkata pada waktu dia dipanggil polis, dia sedang bekerja. Setelah sampai ke balai polis, dia melalui beberapa prosedur dan hasil pemeriksaan mendapati terdapat kesan rogol lama dan baru pada anaknya. Beliau bertanya kepada anaknya kenapa tidak beritahu semasa ditanya sebelum ini, anak itu menjawab yang dia tahu ibunya syak sesuatu, tetapi dia tidak memberitahu kerana tidak mahu ibunya kecewa, disebabkan suspek ialah suaminya. Ketika ditanya sama ada dia percaya tuduhan terhadap suaminya oleh polis, dia dipetik sebagai berkata: Ketika ditanya oleh polis, saya tidak percaya, kerana suami saya nampak sangat alim. Sehingga empat doktor memeriksa anak saya dan memberikan kaunseling, dan terdapat bukti, barulah saya percaya yang suami saya telah merogol anak saya. Dia turut memberitahu yang anaknya telah menulis deskripsi bagaimana dia dirogol dengan kasar, dan apa yang menyedihkan ialah ibu mangsa berkata dia berasa kasihan pada anaknya kerana boleh membayangkan perlakuan tersebut—dia juga diperlakukan sama oleh suaminya. Baca keseluruhan entri dengan membaca gosip ini sepenuhnya. Turut menambah, kesan terhadap pendedahan tersebut, dia merasa malu ke mana pun dia pergi. Dia menceritakan telah pergi ke sekolah untuk memohon cuti buat anaknya, tetapi semua orang tahu tentang kes tersebut. Tuhan saja yang tahu, hancur hati seorang ibu. Tak tahu hendak cakap bagaimana. Tidak cukup dengan itu, ketika dia pulang dari balai polis untuk membantu kes anaknya, barang-barang milik dia dan anak-anak telah dibalut dalam plastik sampah dan diletakkan dalam  beg pakaian, sebelum dicampakkan di luar rumah oleh individu-individu yang tidak dinamakan, yang tidak mempercayai anak itu dirogol. Menurutnya, dia memohon agar masa berpusing kembali supaya apa yang telah terjadi tidak berlaku.Dia turut berkata dia berbangga anaknya memberitahu tentang perkara ini sekarang. Suspek itu kini bebas dengan ikat jamin, tetapi ibu mangsa mendakwa dia tidak dibenarkan menghampiri dia dan anak-anak atas arahan pihak polis. Buat masa ini, dia sedang menunggu keputusan ujian sampel darah yang boleh mengesan perogol anaknya di samping menyara kehidupan anak-anaknya. Dia memberitahu dia muncul di Melodi untuk meminta pengertian masyarakat yang mengkritiknya seolah-olah dia ibu yang tidak bertanggungjawab. Menurutnya suaminya tidak pernah memberi nafkah, jadi dia perlu keluar mencari rezeki untuk mencukupkan keperluan anak-anaknya. Ibu mangsa turut menceritakan yang sebelum ini, semasa anaknya masih kecil,  anaknya sering diugut oleh suspek yang dia akan memukulnya sehingga wajahnya tidak dikenali oleh ibunya sendiri sekiranya memberitahu perlakuannya pada sesiapa. Apabila suspek sudah remaja, dia berkata pula  dia akan menyasarkan adik mangsa sekiranya mangsa enggan menuruti kehendaknya. Akhir sekali, dia meminta sesuatu dari masyarakat:- Tolonglah, apabila sudah tahu anak saya dirogol, terutamanya cikgu-cikgu yang memberikan senyuman sinis seolah-olah bertanya apa yang saya lakukan sebagai seorang ibu, tolonglah berhenti. Saya pun tidak tahu perkara ini hendak terjadi, tolonglah jangan berikan saya “pandangan itu”. Sekiranya anda hendak menonton klip wawancara tersebut, sila ke laman sesawang Tonton. Sumber […]

    0

    0
  81. Leo says:

    Saya doakan harap si anak tu tabah… dia memang seoang yang sangat tabah… harap dia dapat jalani hidup ni dengan gembira dan akan hidup bahagia suatu hari nanti…

    Siapa pun bapak tiri nye tu, dia pasti akan dapat pembalasan…

    0

    0
  82. Aku says:

    aku rs xpayah la mak dia nak cerita kat org sb dia dah memalukan anak sendiri. . Kesian anak dia. Mmg kesian. Perkara ini boleh d rahsiakan dr pihak media terutamanya.. Benda ini xkan sampai ke pengetahuan sekolah dll kalau xda org bawa mulut.
    Lepas ini org akan cari siapa artis lepas tu, 8last 1 Malaysia tahu siapa anak tiri dia tu. Siapa yg malu. Kita xtahu perkara sebenar yg berlaku. Kesian tgok anak dia tu.
    Byk kes camnie, & sy ada kwn yg mgalami nya. Dia settle antara polis je.
    xda sampai sekolah tau, cikgu2. Parents dia pun simpan rahsia.

    0

    0
  83. biggirlsdontcry says:

    kesian kat budak tu..apa punye nafsu binatang lah.Moga di beri balasan yang setimpal pada laki bOdO tuh…# seriusly disgusting tOl tgk muka laki 2…

    0

    0
  84. Dot actually says:

    dah jumpa myspace dia…. ada gambar anak tu sekali (she’s so cute)

    0

    0
  85. anonimos says:

    bkn ruffedge laaa…kumpulan shades..x tau nama die..dah kuar melodi dat day

    0

    0
  86. monique says:

    Pelaku adalah orang paling hina (whoever you are!!) dan paling hina adalah cikgu-cikgu cik joyah yang bangang..konon kau orang paling mulia…cara cikgu bodoh macam ni lah yang merosakkan imej guru PEMBIMBING anak-anak (selain ibu bapa) Apa guna kau orang belajar jadi cikgu tapi cepat judge orang especially anak murid kau orang?

    Sekolah mana yang kesian ternak cikgu-cikgu tak supportive macam ni?

    0

    0
  87. Nina says:

    Mak bdk ni keje as exotic dancer kn? Aritu ada jumpa blog dia.. Mmg seksi.. Rasa cam susah nk pecaya apa mak dia ni ckp after looking at those photos.Mcm dh xde credibility. And satu lg mana bapak kandung budak ni? If he is still alive takkan dia tak jenguk lgsg tanya kabar anak2 dia..

    For me ladies kalu dh bercerai tu xpyhla pikir nk kawin balik lg2 kalu laki tu lg nyusahkn idup u, tak bg nafkah n u plak tertonggeng2 mencari duit. Dh busy keje anak2 terabai.. Yg dikendong tercicir yg dikejar xdpt…

    0

    0
    • arita says:

      Daripada sumber yg saya dgr, mmg mak si mangsa ni sosial orgnya…apa yg menyedihkan anknya pernah mmberitahu ibunya yg mangsa slalu diusik oleh si bapa tiri ni tp ibunya xpercaya coz dia ingt anaknya bergurau…kalu btul suami dia ni alim, knp nafkah dia yg kena cari??? dlm statement kt atas pun dh mnunjukkan yg suami di ni xblh dipercayai dan dia masih percyai suaminya sehinggalah 4 doktor mgesahkan….sbb 2 ank dia byk bercerita kt sepupu dia drpd mak sendiri n cikgu kaunseling yg sarankan buat report kt polis… jadi knp nk salahkan cikgu???lgpun bukan semua cikgu kt sekolah 2 yg berperangai sprti yg ibu mangsa katakan…lgpun jiran sekeliling rumahnya pun tahu perangai ibu dan bapa tiri ni, cuma x tahu apa yg berlaku dlm rumah mereka ja….

      0

      0
      • Dato minah jambu 24jam mengadap computer says:

        mak budak ni pn satu anak nk ngadu bapak tiri dia kacau2 dia lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiii tk percaya !!!!! percaya kn laki sangat daripada anak !!!!!!! jaga2 lah perangai suami tu jangan sampai terbabas ngan anak……!!!! minah jambu dengar anak pompan dia ni jambu n comel bab tu laki dia ni tk leh tahan nk ngap je !!!!! harap pagar …pagar makan padi ha ini lah dia !!!! ape punye jantan pn tk tau lah …..banyak sundal2 kt luar tu tknak pulak dia sondol !!! dia ghairah ngan budak yg bawah umor ni pulak tk kesian ke ngan budak ni?????????? dengan mak dia tk puas ke sampai nk sondol anak dia ?????? dapat konek dia tu putar2 kn biar terbelit dh gatal sangat melampau !!!!!! lain kali spe2 janda kalau ada anak pompan kawin ngan jantan lain jangan pecaya ngan laki sangat !!!!! ape yg anak pompan cakap tu dengar !!!!! dn anak2 tiri jangan pecaya ngan bapak tiri ok walau pn dia tongang tongek sbahyang hari2 gi masjid ponnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn jangan pecaya ok !!!!!!!!!!!!!!!!!!

        0

        0
    • ??? says:

      malang sungguh budak ni.dapat mak keje sosial.bapak plak katanya dah murtad.bapa tiri plak bapak segala setan.harap jabatan kebajikan masyarakat bantu budak ni.

      0

      0
    • monique says:

      Yea, itu pekerjaan mak dia…dan tak perlulah mempersoalkan kredibiliti mak dia because we know nothing about this family.

      Bukan masanya nak menuding jari salahkan didikan parents, salahkan bapa kandung tak jenguk anak. Benda dah terjadi.. Walaupun mak dia macam tu, anaknya ini menjaga aurat. Jadi, kita doakan yang terbaik buat adik ni.

      0

      0
  88. has says:

    Harapan saya agar,jangan ditingkatkan lagi tekanan yang dialami oleh si ibu dan anak dengan kata kata yang menghiris perasaan mereka.Ibu mana yang tidak sayangkan anak. Anak mana yang rela dirogol.Psikologi kanak kanak berusia 7 tahun diugut menyebabkan trauma. Marilah kita jadikan iktibar kerana kita juga tidak pasti akan nasib keluarga kita pada masa akan datang .Pada guru guru semua ,jalankan tugas dengan lebih profesional agar masyarakat lebih menghormati dan tidak memandang sinis kewibaan guru.

    0

    0
  89. AURORA says:

    GUA GODEK2 INFO DAH JUMPA…yahooo…intenet zaman sekarang ni mmg pantas membuka segala keaiban..huhu

    0

    0
  90. Aku benci kau, perogol!! says:

    Husband come n go but child is forever… Semoga anak dan ibu tabah, amin..

    0

    0
  91. mysara says:

    Godek punya godek,..jumpa jugak..
    Mmg comel budak tu. Skrg dh remaja, sure lawa..Kesian budak tu.
    Kasi cincang anu jantan setan tu bagi anjing makan..Ntah2 anjing pun x sudi

    0

    0
  92. Ibu says:

    Ya Allah, tak sangkanya dia perlakukan anak tiri sebegitu..
    Dalam filem tu aku suka character dan dialogue dia yg bersahaja..
    Astaghfirullahalazim…
    She’s really pretty.. Moga Allah berikan balasan setimpal, dan jauhkanlah sifat keji tu daripada menular di kalangan umat Islam yang lain Ya Allah..

    0

    0
  93. justme says:

    Kesiannya..Ya Allah..lindungilah semua kaum hawa daripada lelaki syaitan seperti ini..

    0

    0
  94. tukang ajar budak says:

    pelik betul..mcm2 org dlm dunia..fyi, aku bukan cikgu… ape yg aku cakap tuh tuju untuk semua…jgn mudah menjatuhkan hukum dkat org, ramai cikgu yg baik, tp ade kes terpencil yg tidak amanah, aku pernah bace,student bgtau terlanjur, mcm mane nak buat, takot, rase berdosa, dia boleh hebahkan citer tuh kt cikgu2 lain sampai budak tuh malu besar n tukar sekolah..sepatutnye bila budak2 dtg mengadu kpd kita yg lebih tua, itu bermaksud dia menyesal n mempercayai kita, bimbinglah dia sebaiknya…itu maksud aku la aloi hai..ape le payah sgt nak paham bahasa melayu, kan aku tulis hinggerish kan kate berlagak…babyface jugak bijak, cepat tangkap maksud aku…
    p/s: hidup belum tentu, mati sudah pasti..so sementara hidup, berbuatlah baik dan jgn bersangka buruk atas nasib malang org lain…

    0

    0
    • tukang dengar says:

      setengah org mmg x thu erti amanah.. cm cikgu yg ko cite kt atas tu.. Kadang2 cikgu lupa yg tugas mereka memdidik anak2. Bukan dlm kelas utk dlm 10A SPM je, tp kt luar jgk. Teach them about life..

      0

      0
    • monique says:

      betul tu..pengalaman kawan aku (bapa ada kes, kena bicara tp disabitkan tak bersalah lepas tu)..dia cerita kat cikgu tp cikgu ni bercerita satu sekolah.
      terus dilabelkan anak org jahat..
      mmg aku pantang cikgu-cikgu mcm ni…guru ni tarafnya mulia sbb memberi ilmu..tp kalau dah judgemental sgt, tak layak utk dimuliakan!

      cikgu-cikgu yg baca beautifulnara.com, please..jangan jadi macam cikgu-cikgu tu. biarpun anak murid kau orang problematic, bantu mereka. you know kalau anak-anak bermasalah ni tak dapat kasih sayang di rumah, dengan cikgulah mereka berharap. kalau berbuat baik, Allah pasti akan beri balasan yang baik.

      Tapi kalau dah judgemental sgt, you know lah kan?

      0

      0
  95. aku mls nk komen says:

    dah tau sape…die la yg kene tgkap kt gombak…die ade kumpulan famous gile dulu..sbnar ak x knl pon sape..tp da tgk gmbar..kt google..die pnh belakon pontianak kg batu..

    0

    0
  96. mamaamer says:

    cube tanye ngan uncle seekers…mesti die tau sape artis lahanat tu…uncle?sape artis tu?huahaha…

    0

    0
  97. mamaamer says:

    cube tanye ngan uncle seekers siapa artis lahanat tu mesti die tau…uncle?ade mimpi x siape artis tu?huahaha…

    0

    0
    • pasha sendat says:

      org lain ramai dah tawu xyah la bangang sangat tanya uncle seeker

      0

      0
      • mamaamer says:

        pasha sendat,aku ni tak lah kepo sangat nak tau sape artis tu…ok lah kalau kau nk cakap aku bangang.kalo kau tau,bagitau lah aku sape artis tu…kalo kau tak bagitau kau same lah bangang mcm aku…

        0

        0
  98. hihi says:

    sedih mase tgk melodi ari tuh… smoge ibu tabah hadapi dugaan ini…

    0

    0
  99. Anonymous says:

    Kata, nama pelaku xdiannouncekan sebab utk melindungi kanak2 tersebut, tapi maknye siap kuar melodi lagi jadi secara x langsung tau juga kan sapa anaknya, biar nama SIAL tue di hebahkan pada sume, bukan anak dan isteri jer yg tanggung malu, biar dia pun dapat rasa yg sama….laki kalah pasal bab nafsu dia

    0

    0
  100. akulerr says:

    jumpe dah!
    demmm!!

    0

    0
  101. akulerr says:

    tau dah!!!
    demm!!

    0

    0
  102. geram says:

    semoga lelaki jahanam itu menerima pembalasan dengan secepat mungkin..

    0

    0
  103. rain says:

    harap perogol ni kene hukum hudud

    0

    0
  104. nzayu says:

    OOO.. pak atan tue ker dlm citer mukhsin..hmm ahli ruddfuge kan..ahli baru..xfemes pun..

    0

    0
  105. gegirlz says:

    aku da tau sape….dia ahli baru kumpulan hip hop tu..x femes pun berbanding ahli2 yg lain…

    0

    0
  106. Jeng jeng jeng says:

    Tapi kalau tengok gmbr2 anggota kumpulan ni dgn family masing2 kat satu laman blog tu aku tengok maybe bkn yg ahli baru tu lah. Kalau sapa2 yg pandai search mesti boleh agak. Tak tau plak kalau gmbr tu gmbr lama. Tak boleh komen byk… Apa2 pun benci btl dgn org perangai mcm setan ni..

    0

    0
  107. poyo says:

    artisss???? klu setakat berlakon filem bole sebut 7,8patah perkataan.. cume jadik ahli baru kumpulan tapi kumpulan tu pun mati kutu sekarang.. mana boleh digelar artis… syaitooonnnnnnnnnn tu..

    0

    0
  108. aku says:

    mcm nak nangis baca

    0

    0
  109. mak jemah says:

    salah seorang ahli kumpulan ruffedge yang baru..muka x famous pun..

    0

    0
  110. saya yg bersimpati says:

    moga2 diberi balasan yg menginsafkan…menitis air mata tgk melodi ari tu…dr hint yg diberi tu mmg btl agaknya artis syaitan tuh…tgk gmbar family artis tuh kt myspace, ya allah comel sgt si mangsa…hurm…

    0

    0
  111. bukan cikgu says:

    cikgu saya dulu pernah umumkan satu kelas yg saya bakal ahli neraka sbb saya xpakai tudung masa luar sekolah.. baik ke cikgu cm ni?? Tp ada gak cikgu yg baik giler n saya ingat sampai sekarang..

    0

    0
  112. tia says:

    manusia yg bertopengkan binatang perlu dihukum dn diadili dgn seadil-adilnya.. ya allah ya tuhan lindungilah org yg teraniaya..

    0

    0
  113. tia says:

    manusia yg bertopengkan binatang perlu dihukum dn diadili dgn seadil-adilnya.. ya Allah ya tuhankuu lindungilah org yg teraniaya..

    0

    0
  114. aku pun ibu juga says:

    assalamualaikum wbt….bersabarlah dalam menempuh dugaan ALLAH yg maha besar…jgn cepat melatah dengan apa yg berlaku…tabah dalam menerima…jgn tunduk dengan cemuhan manusia…belajar dari kesilapan……jadilah lilin pada anak yg x berdosa itu…bimbinglah dia supaya dia akan tabah dalam mengharungi kehidupan ini….disebabkan ketabahan dia yg membuatkan dia berani tampil membuat laporan supaya dia dapat melindungi adik2 nya….kepada orang2 yg hanya tahu mencemuh hentikan lah fikir2kan kalau kejadian ini berlaku kepada ahli keluarga sendiri……apa perasaan kalian…kepada guru2 pelajar berkenaan macam ni sikap seorang pendidik yg konon nya hendak mendidik….dimana sumpah anda mahu mendidik anak bangsa….YA ALLAH bantulah pelajar itu semoga dia akan tenang dan tabah dalam menempuh hidup yg penuh dugaan dan cabaran….amin ya rabbal alamin…

    0

    0
  115. yoyo says:

    cari kat myspace iwansylver.

    0

    0
    • Quqi says:

      Aku dah tau sape lahanat ank setan ni…dlm kump ni dia la yg plg x glemer pun,semoga Allah memberi sinar dan ketabahan yg tggi pd anak ini semoga dia dpt menjalani kehidupan yg lbh baik pd ms akn dtg..Tuhan tu adil apa yg ko bt ko akn dpt blk balasanya Allah x pnh terlps pndg sedikit pun atas kejahatan yg ko dah bt pd anak yg x berdosa ni..

      0

      0
    • Dot actually says:

      Kat gambar anak dia tu, siap dia tulis…. “my 1st daughter…isnt she sweet”
      Huhhhh!!!! puji konon..! Puji ada makna…!!!

      0

      0
      • hate diz man says:

        got diz damn man page…muka mmg nmpk alim tapi jgn judge org melalui luaran je. WTF man.pity of her..semoga anak nie diberi kekuatan untuk menempuh jln2 hidup lepas nie.

        0

        0
  116. yanti says:

    Irwan yang melakonkan watak Pak Atan dalam filem ‘Mukhsin’ juga berkongsi pendapat mengenai isu yang turut mendapat perhatian Jawatankuasa Penyelarasan Akta Komunikasi dan Multimedia Malaysia ini.

    Berkenaan kes kematian Allahyarham Nurin yang menyayat hati, Ruffedge turut melontarkan pendapat sekaligus merasakan ibu bapa Nurin tidak patut disalahkan seratus-peratus.

    “Dalam hal ini, kita tak boleh salahkan ibu bapa Nurin. Ini kerana kalau orang berpendapatan sederhana yang bekerja sukar untuk mengawasi anak-anak selama 24 jam sehari.

    “Kalau orang kaya yang mempunyai pembantu rumah, mungkin boleh minta mereka tengok-tengokkan anak-anak.

    “Tapi budak-budak sekarang mudah terpedaya dan mengikut orang lain walaupun tidak dikenali.

    “Kanak-kanak disifatkan sebagai insan yang penyayang dan mereka tak reti nak menolak kerana masih kecil dan kurang pengetahuan tentang keselamatan diri,” ujar Nine yang tertarik untuk menyertai Ruffedge kerana mereka semua rapat antara satu sama lain serta mereka mempunyai kriteria tersendiri.

    Manakala Irwan lebih menyalahkan orang yang melakukan perbuatan kejam tersebut di mana beliau sendiri bapa kepada tiga orang anak tahu tanggungjawab masing-masing.

    “Nak kata silap ibu bapa tidak juga tetapi siapa yang buat itu bersalah kerana mereka yang sebegini tidak mengira kanak-kanak atau orang dewasa sebagai mangsa.

    “Selepas kejadian tersebut saya tidak rasa terlalu takut tapi apa yang boleh dikatakan sebelum apa-apa terjadi sayangilah anak-anak walau mereka degil sekalipun,” ulas Irwan yang selain ‘Mukhsin’ beliau juga berlakon dalam telefilem ‘Rabun’ arahan Yasmin Ahmad. (keratan akhbar)

    pandai cakap, lupanya dia ni si setan

    0

    0
  117. abg rambut segak says:

    aku tahu dah siapa gerangannya……nak bgtahu korang ke x ek?hmmmm

    0

    0
  118. wani says:

    setuju dan sokong sangat pendapat ann… takkanlah dalam masa 7 tahun mak dia tak perasan apa2. baju berlapis2 ngan lebam 2 kat badan. tak sayang anak ke. takkanlah mak dia ni naif sangat. kata laki alim, tapi bila tut… hancur… aku tetap salahkan mak dia. laki baru takda pun takpa, yg penting anak anak. bayangkan sejak umur 7 tahun…gila… mak dia ni rasanya dah lama tahu kot.. tapi diamkan.. macam tak masuk akal, selama 7 tahun tak syak apa apa perubahan anak. mak apa ni????????????????????????????????????? aku geram

    0

    0
  119. iwan says:

    siapa kah gerangan nya??

    0

    0
  120. kukubesi says:

    Wahai Wani..jgnnlah anda menunding jari pada para ibu.. kita tak berada dlm situasi mereka so tak payah nak judge.. bygkan kena kat batang hidung anda sndiri.. sepatutnya kita sebagai masyarakat membantu golongan2 yg teraniaya ni.. bkn bantuan wang ringgit tapi dari segi kemasyarakatan.. jgnlah meletakkan stigma pada mangsa2 rogol dan keluarga2 terdekatnya.. anaknya sendiri yg mengaku dia tak mahu beritahu ibunya krn takut hati ibunya terluka.. (perlu diingatkan kanak@ yg dirogol akan di hipnotize olah psychologist sblm di ambil keterangan…so mana mungkin ada penipuan).. cubalah kita selami psikologi org2 yg dirogol.. jgn ikut kepala otak kau je..sbb trauma yg mereka hadapi menyebabkan psikologi mereka tak sama dgn org biasa.. ADA FAHAM!!!!!

    0

    0
    • kukuku says:

      .setahu saya tak ada pun prosedur ‘di hypnotize oleh psychologis’ apabila melibatkan mangsa rogol….hmmm tak tahu pula kalau dlm kes ini….

      0

      0
      • kukubesi says:

        oiii aku belajar lah.. prosedur ni untuk KANAK2 yg di rogol..faham..KANAK2..bukannya org dewasa..sbb kanak2 selalunya akan trauma bila mereka ceritakan balik semua kejadian rogol tu..sebab tu lah prosedur ni dijlnkan untuk prevent post traumatic disorder..

        0

        0
  121. big mama says:

    marah..sgt marah..bukan sj pd bp tiri laknat tu tp jg pd mak bdk tu skali!!7 thn tempoh yg lama..langsung x tau atau x nk pcaya benda tu blaku sbb suami sndiri yg buat??naluri ibu slalunya kuat..pasti akan dpt rasa klau ada sesuatu yg x kena..lain la klau ibu jenis yg x kisah atau x peduli psl anak2..aku nk bkongsi citer,pnah blaku ngan cousin aku sndiri..dia pnah dicabul oleh pekerja bp dia sndiri yg sdh dianggap mcm keluarga..umur cousin masa tu br 2 thn..tp sbb mak dia ni jenis yg btul2 take care anak2, dia dpt tau anak dia telah dinodai dgn hanya mlihat lebam2 pd bdn anak..imagine bdk umur 2 thn bukan pndai sgt bckp tp bila dh pandai tunjuk sakit kat anu n kat peha ada lebam2 mak dia suspek mesti ada org dh buat anak dia..bw gi klinik doc kata mmg sah anak dia sdh dnodai..mlm tu jg pekerja uncle aku tu dtangkap..slps dkeroyok oleh uncle2 aku br la diurng antar gi balai polis..mmg dia ngaku dia yg buat..tp ntah mcm mn dia boleh tlps n lps tu trus mlarikn diri..tp Allah SWT Maha Adil..setahun kemudian org tu kena tangkap swaktu mengedar dadah dan djatuhkn hukuman gantung smpai mati..mmg dh jd arwah pun..pgjrn yg kita leh amik jgn tlalu trust pd org lain wpun keluarga sndiri..n kpd ibu2 d luar sana tlg la perati n jg anak2 kita..jgn amik mudah dgn apa yg dbgtau oleh anak2..siasat n selidik btul2…open ur eyes…plzzz.. :'(

    0

    0
    • syampu sunsilk says:

      huish..takutnyer..

      0

      0
    • Agh says:

      Betul tuh, dari satu sudut, seorang isteri dan ibu dianugerahkan naluri yang kuat, satu anugerah istimewa dari Tuhan. Jadi kalau rasa suspect ada benda2 yang tak kena, tak kira perlakuan suami, atau anak2, jangan cepat melatah, tapi jangan cepat rasa selesa. Siasat dengan bijaksana, supaya kalau ada benda yg tak elok, tidak sampai melarat. Tapi ye la, apa2 pun berbalik kepada takdir. Kalau itu yang tertulis akhirnya, setelah berusaha, kita kena redha..

      0

      0
  122. fifi says:

    kalo tengok rancangan oprah winfrey show, selalunya mangsa rogol dilakukan oleh orang yang kita kenal, rapat dan orang yang tak kita sangka langsung. jadi buat semua, hati hati.

    0

    0
  123. ina says:

    sape artis hip hop tu ye?

    0

    0
  124. Marina says:

    pertama sekali waktu aku dengar berita nie, tanpa tahu asal usil aku dah berdose…dose sebab tuduhan dalam hati aku…perempuan nie tak reti jaga anak ke?!! Aku langsung tak amik port lagi sampai aku tengok melodi hari tu…Ya ALLAH..azabnya perasaan dan hati die ni menanggung…berdosanya aku buat tuduhan yang bukan2, biarpun dalam hati aku je…maafkan saya kak…saya manusia biasa yang tak lari dari kesalahan..
    Moga akak diberikan sejuta kekuatan dan ganjaran pahala yang berkali ganda olehNYA. Harap yang bersalah diadili dan mendapat pembalasan setimpal…amin…………

    0

    0
  125. cikgu cikgi says:

    …yg marah2 atau anti cikgu tu selalu kena denda/rotan masa di sekolah ke?hahahhaha…..apa2pun tanpa cikgu siapa lah kita kan….tak ada la doctor,lawyer dll kalau mrk tak mendidik kita…jasa mrk pun besar juga dlm mencorak hidup kita….

    0

    0
  126. syazil says:

    aku setuju yang marah sangat kat cikgu tu buat apa? kata cikgu macam2 macamlah korang pandai sendiri tiba-tiba buleh lepas kat univ tanpa masuk sekolah…tak kau yang x dapat berkat apa yg kau belaja kat sekolah, nanti pergi ke anak-anak kau lak….kalau nak kata cikgu-cikgu ni mulut tempayanlah, dengki, busuk hati dan segala perangai buruk, berapa peratus yang berperangai begitu daripada lebih 200,000 orang guru yang ada di Malaysia? kalau bukan kita yang nak respect cikgu-cikgu yang ada sekarang ni, siapa lagi? sungguh pandai siapa2 yang mengata cikgu-cikgu nie..kot siapa2 yg mengata sangat kat cikgu-cikgu nie tak pergi sekolah biasa, masing2 banyaj duit pergi sekolah private…sebab tu mulut tu bahasa indah sangat mengata macam-macam kat cikgu…

    0

    0
  127. This&That says:

    One mom here is pleading for justice and another mum out there are recording for passion..

    And both are…

    0

    0
  128. nzayu says:

    yg bw watak pak atan tuh ayah orked dlm filem mukhsin.

    0

    0
  129. Macam-macam lah dunia nih..Entah..:D

    no commen,………………….

    0

    0
  130. kena berhati-hati hidup ini///:D

    0

    0
  131. Agh says:

    Aduh.. Kadang2 kita tanya kenapa Tuhan menguji kita sejauh inikan? Tapi kita hanya seorg hamba. Bak kata org, pernahkah tuan ayam bertanya terlebih dulu kepada sang ayam sebelum ia disembelih… maka kita seorg hamba tidak ada hak untuk bertanya kenapa Allah menguji sehebat ini. Sebab Allah dah kata semua yang ada pada kita hanya pinjaman, bukan hak mutlak kita. Dia berhak mengambil bila Dia mahu. Dan Dia lebih tahu kenapa Dia menguji kita. Untuk ibu ini, biarlah dunia, manusia memang sentiasa bercakap selagi mulut tak terkacip. Setiap tulisan Tuhan ada hikmahnya. Yang penting sentiasa berbaik sangka dengan Allah, semoga Dia memberi jalan keluar yang terbaik utk kakak dan keluarga. Amin.

    0

    0
  132. PSM says:

    celaka lah dia…sanggup buat anak kandung sedemikian rupa…nafsu dr syaitan …
    laknat lah dia…sekiranya tidak bertaubat bersungguh2

    0

    0
  133. sz says:

    apa yg terjadi mmg tak terduga oleh kita manusia biasa..seorang bapa tiri merogol anak tirinya??dunia diakhir zaman nampaknya..sesungguhnya berat mata memandang,berat lagi bahu yg memikul.selepas si anak mbuat aduan di balai,ibu dan adik2nya dihalau keluar dari rmh.kain baju di letak dihadapan rmh begitu shj,tanpa ada belas kasihan.ini tejadi kerana keluarga mentua marah,tidak dpt menerima tuduhan yg dilemparkan kpd anak mereka(pyanyi hiphop tu).bayangkan apa perasaan si ibu ketika itu.hanya Allah yg tahu.kemana ibu itu pergi???tiada tempat berlindung…rumah?ya allah..kejam betul mentua dan iparnya.memulakan khidupan yg baru bukanlah mudah….hidup dikota,semuanya memerlukan wang sbg jaminan utk menampung kos kehidupan.ramai yg bkata si ibu seorang exotic dancer,yea..itu dulu..kini ibu bekerja sbg receptionist cum admin.dulu sbg dancer pun demi myara anak2,selepas berhenti mjadi dancer..Allah buka jalan kpdnya..lalu dia diberikan peluang pekerjaan yg lebih baik.suaminya itu hanya mgharapkan isteri mcari duit utk sara keluarga.dayus bukan????berlagak alim…sembahyang tak tinggal tapi akal fikirannya kosong!!!nafsu dijadikan sandaran,bertopengkan agama semata.nauzubillah…kekusutan yg melanda si ibu dan mangsa tidak dapat digambarkan dgn kata2 semata.janganlah myalahkan ibu…janganlah myalahkan si mangsa itu….bgaimana jika semua itu tjadi pd diri kita/keluarga kita sendiri?jgn cepat menunding jari..jgn mudah mbuat andaian sendiri..jika pelaku terlepas dari tuduhan sekalipon….itu didunia!tetapi diakhirat…balasannya sudah pasti.bkenaan cikgu pula–>kenapa perlu menyindir si ibu?sokongan haruslah diberikan tatkala musibah melanda si ibu dan mangsa.dimana hati nurani seorang yg bergelar pendidik?renung2kanlah dan selamat beramal…yg baik dan sempurna itu dari NYA,kekurangan itu datang dari diri saya manusia biasa.sepandai2 tupai melompat,akhirnya akan jatuh ketanah jua!!!

    0

    0
  134. Trust says:

    Kesian dia. Most Malaysian kids are very timid. lagi2 kalau da kena ugut. Ape yang lelaki tu buat bayangkan lah ape yang akan terjadi kat budak remaja tu. Ape yang lelaki tu buat, untuk dia senanglah. tapi what about the girl? the effect after that. He never thinks of what he did to the girl. Imagine when we look at a 7 year old girl or 14 year old. They are so young but i seriously don’t know what and how this pedophile look at her and rape her. This is SICK!

    Kids need to be educated since young so that they know what to do. It does not matter whether is it a boy or girl.

    And she should go to the psychologist not a “counselor” . People should support her, not blame her. And also the mom, people shouldn’t blame the mom. It was never her fault. Who would even think your partner would rape your child right.

    “It is hard to grow up when you don’t know who to trust”

    0

    0
  135. boya darat says:

    perogol—-iwan ruffedge….SIALLL

    0

    0
  136. saya says:

    confirm perogolnya seekor jantan bangang bernama Irwan Iskandar Abidin @ iwan ruffedge..aku kompom tak kenal dia ni sapa..tapi dah tgk gambar dia, anak2 dia dan isteri dia..aku jugak dah tgk wall facebook isteri dia..haishh..bangang punya jantan!! takde agama!

    0

    0
  137. zura says:

    lah, iwan ruffedge rupernya! berlagak alim tapi binatang rupanya. hina betul manusia macam ni.

    0

    0
  138. Qhaiyra says:

    Hmm..Sedihh.. Dunia ni de byk owg jahat.. tapi lebih byk owg GILA… tu psl byk jd kes cmni.. ksian bdk tu, ape yg dah dilalui mjadikan dia matang… sygkn mak smpai tknk ckp ats alasan ‘itu suami mak’.. lebih btanggungjawab bbdg orgtua sndiri.. sgup korbankn diri utk lindungi adik2… jadi dewasa dgn ujian yg diterima.. bley g wt report polis sendiri… Smoga apa yg hilang darimu akn Allah swt gantikan dgn yg lebih baik dunia dan akhirat…

    0

    0