Written by Bella | June 12th, 2015

Pelakon dan penerbit Hans Isaac telah menepis khabar angin beliau dianugerahkan gelaran Datuk Paduka baru-baru ini.

Menerusi laman sosial Instagram Hans  menjelaskan beliau  tidak pernah lagi menerima apa-apa anugerah yang membawa gelaran Datuk Paduka.

Antara anugerah yang pernah diterime beliau hanya berkaitan dengan kerjaya seninya seperti Pelakon Terbaik dan Pengarah Terbaik sebanyak dua kali, Artis Bukan Melayu Paling Popular dan 10 anugearh dalam teater seperti Cuci The Muzikal, Lat dan Supermokh.

Please let me clear the air. As I am not a datuk paduka nor hold any official titles. This was merely friendly jokes by FRIENDS with no ill intention to offend anyone. The only TITLES/AWARDS I hold is for best actor/best director best screen play in a film twice ,most popular non malay artist & 10 other theater awards for cuci, lat and supermokh the musical . :) hope this clears the matter .

Gosip tersebut timbul ekoran komen salah seorang teman Hans yang menyebut beliau sebagai Datuk Paduka pada sekeping foto yang dimuat naik di Instagram yang menunjukkan dia menghadiri sebuah majlis perkahwinan, baru-baru ini.

Sumber Berita: Instagram Hans Isaac

6 responses to Hans Isaac Nafi Dapat Gelaran Datuk Paduka

  1. Joyah Pok Pek says:

    Kalau dapat pun apa salah nyer..lepas ni dapat la lagi sowg Datin Paduka selain si muka kemek tu

    0

    0
  2. mangkukpink says:

    the only titles i hold is kertu.thats it

    0

    0
  3. senah says:

    ramai lg yg layak dpt gelaran tu. biarlah gelaran tu diberikan pd yg betul2 yg layak.

    0

    0
  4. zed says:

    ak ingat lg kot yg dia ade kata jgn wujudkn anugerah berlainan bangsa contoh ABP utk kategori artis bkn melayu popular. sudah2 BH hapuskn kategori tu langsung dh x menang apa2 dah.(utk ABP je la, yg lain ontah). Utk pangkat Datuk ke apa mmg ak x kisah cuma fikir apa sgt la sumbangan artis yg dpt title ni, nak kata filem malaysia terkenal sampai luar negara mmg habuk xde, penyanyi pun sama je la n (ade la 2 3 kerat tu mcm yuna, shila hamzah tp perkembangan musik malaysia tetap je merudum tiap taun)

    0

    0