Written by AbangNara | May 5th, 2009

norish karman

Kalau dulu kami ada menyatakan kekeliruan tentang siapa yang bersalah dalam kes penceraian Norish Karman hari ini akhirnya suami Norish Karman, Dato’ Hashimuddin Abdul Kadir telah pun bersuara menjelaskan segalanya.

Jika anda baca dan percaya apa yang dikatakan oleh Dato’ Hashimuddin, maka sudah tentulah Norish Karman merupakan wanita yang jahat dalam kes ini. Habis terbongkar semua rahsia percintaan Norish Karman dan abang Farahdhiya.

Sila baca artikel ini sepenuhnya untuk membaca apa yang dikatakan oleh suami Norish Karman.

Bekas suami Norish Karman semalam mendedahkan hubungan sulit yang berlaku antara aktres itu dengan kekasihnya, Mohd. Luqman Mohd. Amin.

Datuk Hashimuddin Abdul Kadir, 61, berkata beliau pernah memberi amaran kepada Luqman agar memutuskan hubungan dengan bekas isterinya pada Oktober 2007.

Dalam nada sinis, kata Hashimuddin, ‘Mula-mula tu, bunga baru nak mekar’.

“Saya cakap kepada Luqman yang perbuatannya salah disisi undang-undang syarak kerana NK (Norish) mempunyai anak-anak dan merupakan isteri saya.

“Luqman bersimpati dengan NK kerana dia hidup dalam keperitan. Saya tanya semula apakah keperitan yang dimaksudkan?

“Lalu saya memberi amaran kepadanya agar tidak berjumpa dengan NK lagi,” jelas Hashimuddin dalam sidang media di pejabatnya, Perspec Prime (M) Sdn. Bhd., Ampang, Kuala Lumpur.

Tidak lama selepas itu, Hashimuddin bersua dengan adik Luqman, penyanyi Farahdhiya dan bapanya, Mohd. Amin.

“Sebelum kami berjumpa, saya bercakap dengan Farahdhiya tentang hal ini dan dia pun baru mengetahuinya selepas melihat gambar NK dalam telefon bimbit Luqman.

“Apabila berjumpa, Farahdhiya dan bapanya menyuarakan rasa tidak senang hatinya dan nekad hendak membuat sesuatu tetapi tiada apa-apa yang dilakukan.

“Saya redha dan rela dengan perpisahan ini. Saya halalkan makan minumnya tetapi tidak redha dengan apa yang dilakukan sekarang sehingga orang menuduh saya kejam terhadap anak-anak,” luah pengerusi eksekutif syarikatnya itu.

Tambahnya, “Luqman sering menginap di rumah saya dan dia pernah membuat hubungan sulit dengan NK semasa masih menjadi isteri saya.

“Pada bulan Mac, saya mempunyai bukti NK bercuti bersama Luqman dan anak-anak saya di Pulau Tioman sehingga anak-anak tidak bersekolah tanpa izin saya.

“Mereka juga mengakui sebagai suami isteri. Bila mendapat tahu, saya terpanggil untuk selamatkan anak-anak sebab tidak mahu mereka terdedah dengan perkara di luar hukum syarak.

“Saya ingin selamatkan anak-anak dan tidak mahu mereka digunakan untuk ‘coverline’. Saya tak peduli kalau NK dan Luqman nak bercinta.”

Justeru, Hashimuddin berkata pada 22 April lalu Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam telah mengeluarkan perintah tidak membenarkan Luqman menghampiri anak-anaknya berdasarkan pergaulan ‘luar biasa’ itu.

Katanya, perkara itu akan dibangkitkan semasa perbicaraan pada 17 Jun nanti.

Namun begitu, bukan bermakna sidang media yang diadakan itu bertujuan untuk membuktikan NK curang kepadanya.

“Saya tidak berniat membuktikan dia (Norish Karman) curang. Saya hanya nak betulkan perkara yang tidak betul dengan mengeluarkan senarai kemudahan-kemudahan serta nafkah yang saya berikan kepada NK untuk anak-anak.

“Saya terpaksa cakap sebab apa yang ditimbulkannya dalam akhbar sebelum ini menyebabkan isteri pemimpin dan rakan-rakan saya menggambarkan saya seorang bapa yang kejam dan zalim serta meninggalkan anak-anak dalam suasana yang menyedihkan.

“Mereka menyoal saya, bagaimana saya yang pernah menolong ibu tunggal dan anak orang miskin sebelum ini boleh melakukan perbuatan seperti ini terhadap anak-anak sendiri,” jelasnya.

Menurutnya, ada dua isu yang dia ingin perkatakan iaitu isu nafkah dan isu kereta Murano.

Berikut adalah kenyataan yang dikeluarkan oleh Hashimuddin mengenai kemudahan-kemudahan serta nafkah yang diberikan kepada NK untuk anak-anak:

1. Wang saku

Wang tunai berjumlah RM700 sebagai wang saku untuk anak-anak. Sekiranya tidak mencukupi, boleh menghubungi Setiausaha Hashimuddin di pejabat kerana ada peruntukan ‘petty cash’ yang disediakan apabila perlu.

2. Keperluan harian

Bekalan makanan serta barang-barang keperluan dapur berjumlah RM700 hingga RM1,000 seminggu yang dikirimkan oleh Hashimuddin sendiri atau melalui pemandunya.

3. Kenderaan

Kemudahan kenderaan pendaftaran BJN 17 beserta pemandu bagi menghantar serta mengambil pulang dari sekolah termasuk juga kelas-kelas tambahan serta aktiviti-aktiviti. Begitu juga Hashimuddin mengizinkan NK menggunakan kenderaan itu untuk tujuan tertentu sekiranya perlu.

Jadual kenderaan beserta pemandu yang disediakan adalah pada hari Isnin hingga Sabtu di mana ada ketikanya hari Ahad sekiranya perlu. Kebiasaannya, Hashimuddin bersama anak-anak pada hari Ahad mulai pukul 6 pagi hingga 7 petang.

Pemandu ini sentiasa berada di keadaan ‘standby’ sekiranya berlaku apa-apa kecemasan maka NK boleh menghubungi serta menggunakan kenderaan beserta pemandu itu untuk tujuan kecemasan atau hubunginya dalam masa 24 jam.

4. Pembantu rumah

Wang sejumlah RM700 yang dibayar terus kepada pembantu rumah atau pun di kreditkan terus ke akaun pembantu di Filipina melalui Western Union.

5. Perkhidmatan telefon kediaman

Memasang serta membayar dan menjelaskan bil telefon termasuk kemudahan internet anggaran kira-kira RM500 hingga RM 600 sebulan.

6. Keperluan Perubatan

Ketiga-tiga anak serta NK didaftarkan di Hospital Subang Jaya Medical Centre (SJMC) di mana anak-anak boleh mendapatkan perkhidmatan perubatan pada bila-bila masa termasuklah NK sendiri. Nama NK sehingga kini masih belum lagi dibatalkan bagi memudahkan beliau menjalani serta mendapatkan perubatan di SJMC.

Sekiranya perlu ke klinik berdekatan, NK boleh menghantar bil ke pejabat dan akan diganti kos perbelanjaan perubatan itu.

Sekiranya berlaku apa-apa kecemasan, NK boleh menghubungi Setiausaha Hashimuddin bagi mendapatkan bantuan serta keperluan yang diperlukan.

7. Yuran persekolahan

Segala-gala yuran sekolah, kelas-kelas lain ditanggung oleh Hashimuddin selama ini, termasuk buku-buku dan pakaian sekolah.

8. Pakaian anak-anak

Segala keperluan pakaian anak-anak adalah ditanggung oleh Hashimuddin di mana dia membeli sendiri pakaian bersama anak-anak.

Bantuan kewangan sekitar penceraian

1. Atas ehsan, sejumlah RM5,000 diberi selama 3 bulan (berjumlah RM15,000) bagi bayaran edah. Sepanjang NK bergelar isteri Hashimuddin , dia mendapat RM3,000 sebulan.

2. Memberi wang tunai sejumlah RM9,000 bagi membiayai kos deposit rumah sewa NK di Beverly Residence.

3. Selepas berpisah, NK masih tinggal di Tropicana yang dibiayai oleh Hashimuddin berjumlah RM5,000 sebulan, 3 bulan sehingga dia berpindah ke tempat baru.

4. Hashimuddin membantu membayar kos pembungkusan serta pengangkutan bagi tujuan pemindahan berjumlah RM3,000 dari Tropicana ke tempat kediaman baru.

5. Hashimuddin juga telah membantu membeli perabot untuk kediaman di Beverly Residence berjumlah RM7,000 dari kedai perabot IKEA.

Menyentuh tentang isu kereta Nissan Murano, Hashimuddin berkata dia terpaksa menarik balik kereta itu kerana NK telah mengingkari perjanjian dan tidak membayar cukai jalan kereta.

“Pada mulanya, saya izinkan dia menggunakan kereta itu dengan syarat ia tidak boleh digunakan oleh mana-mana lelaki.

“Saya tengok kereta ini sering diguna dan disimpan di rumah Mohd Luqman seolah-olah keretanya sendiri.

“Apabila saya menegur, NK kata saya cemburu. Tetapi saya terpaksa menarik kereta itu kerana dia ingkar dan tidak membayar ‘road tax’.

“Sekarang, kereta itu berada dengan saya dan saya telah menghabiskan lebih RM2800 untuk membaiki kereta itu kerana ia telah ‘bengkang-bengkok’,” katanya.

Selepas menjelaskan hal tersebut, Hashimuddin nekad untuk tidak memberikan apa-apa komen lagi selepas ini sehingga menunggu keputusan perbicaraan tuntutan nafkah pada 17 Jun depan di Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam.

“Saya tak nak panjangkan dan buka cerita lagi. Kalau lepas ni dia nak jawab, terpulanglah kerana bagi saya kebenaran tetap kebenaran.

“Jika selepas ini ada lagi yang tidak betul, saya bersedia untuk disaman,” tegasnya.

170 responses to (GOSIP)Kisah Sebenar Norish Karman

  1. selipar jepun says:

    biar betik NK curang???
    huhuhu maknanya dah tido r dgn jntan tue…

    0
    0
    • BudaKGeniUs says:

      STYLE NK..

      Dari segi apa yg dimaklumkan oleh Dato’ Hashimuddin,
      Aku x nafikan ada kebenarannya..
      NK diberi kemewahan oleh Dato’ Hashimuddin,
      Tapi disbabkan Dato’ Hashimuddin mybe nampa tua & kurang hensem,
      Juz harap duit je banyak,
      Tu myb menyebabkan NK cari laki lain..
      Tu menunjukkan harta kekayaan belum tentu dapat menjamin kebahagiaan..

      TAPI..
      Bodoh la NK..
      Sebab dia budget dia dah kaya sgt walhal duit atas pemberian Dato’ Hashimuddin,
      Ada kereta yg hakikatnya dipinjam kan oleh Dato’ Hashimuddin,
      Dia fikir dia blh mempermainkan orng tue tue..

      BODOH BETUL LA LU Norish Karman..
      POMPUAN MCM NIE MMG PATOT PON TERIMA BALASAN MCM NIE.

      p/s: Bagi susu dibalas tuba, Bagi penyapu hentam kat muka, PADAN MUKA KO Ponpuan x sedar diuntung!

      0
      0
      • Penari Poco2 says:

        xpasti lg sape betul sape salah…

        0
        0
        • puteriaquarius81 says:

          ntahlah … hanya Allah yang maha mengetahui.. tp kalau betul, kira terer la si NK ni.. huhu cian atuk

          0
          0
      • BudaKGeniUs says:

        Sekarang nie,
        Kalau di kira2 balik,

        Dato’ Hashimudin juz dituduh x bagi bg nafkah kat NK sejak cerai..

        TAPI..

        NK menurut dato’ hishamudin main kayu tiga & langgar arahan dato’ hashimudin..kalau dlm agama pon, istri tetap salah…

        DALAM KES NI,
        Aku melihat NK yg bengong,
        Kenapa aku cakap mcm tu?
        Coz dia mempertikaikan dato’ hashimudin coz atas alasan kejam,x bg kemewahan yg sepatotnya kat dia,
        KEPALA HOTAK DIA..!
        dia igt dia tu still bini dato’ hashimudin lg ke?

        BODOH betul betina tu…

        0
        0
        • Penari Poco2 says:

          sedikit pembetulan…bukan betina…
          tapi PEREMPUAN…

          betina hanya sesuai untuk haiwan…
          NK tu tetap manusia…

          0
          0
        • BudaKGeniUs says:

          Kalu perempuan,
          Dia akan jaga suami dia yg hak,
          Dia akan bertanggungjawab dgn suaminya,
          Bukan main dgn alki lain,
          mcm binatang…
          Binatang pon x mcm dia..

          0
          0
      • manohara says:

        betul 2…pmpuan x sedar diri…ikut nafsu je…!!terima la balasan nantiiiii!!!

        0
        0
    • cantikkk says:

      lbh kurang cam2 la gaknye…cian lak aku kat datok ni… NK 2 aku rasa die saje2 nak kawin dgn datok ni laaaa

      0
      0
      • sweet_white77 says:

        i doakan Allah akan bg petunjuk kpd kebenaran dan setiap yg kita lakukn akan terima balasan…

        0
        0
    • Kaypoh says:

      NK dulu dengan pengkid (PA dia sendiri)
      pastu jadi perampas suami org (gila $$$$)
      sekarang beralih arah ke Luqman…
      hmmm…(dah gila seks kot)
      ape ape pon….NK kau ni bi-seks
      WOMANIZER…..
      BAik kau jauhkan diri daripada perempuan LESBO yang pernah mendekati engkau baru-baru ini….
      yang pernah memberi engkau handphone …
      jangan bermain dengan API kalau rahsia mu tidak mahu dibongkarkan lagi…..
      NNti LUQMAN tinggalkan engkau plak….
      Jangan mainkan perasaan orang NK…
      Jangan take advantage dgn orang NK….
      Kalau LUQMAN tau kau ni DUA ALAM…..
      habis engkau….
      Bersyukurlah dengan apa yang kau ada…
      teruskan idup baru….

      0
      0
    • SH Osman says:

      Sebenarnya si Nk ni sombong bila mula mula dtg ke Msia. Dia ketawakan artis Msia tak pandai English. Lepas tu dia kawin suami orang. sudah rampas suami orang jahat pula.Di singapura dia terkenal sombong, sebab cantik. Dia selalu buat jahat terhadap isteri Tua datuk. Ada sekali tu bekas isteri datuk keluar majalah, habis dia maki make up artis dan juru kamera kenapa lah buat isteri Tua nampak cantik. Jgn percaya kapada kejelitaan dia. Apa yg boleh saya cakap ia lah ALLAH itu Maha Berkuasa.

      0
      0
  2. aida says:

    yesssssssssss…org 1st

    0
    0
    • Penari Poco2 says:

      ko ker first???
      baik ko bg komen pasal NK…
      bukan NH (Norman Hakim) tau…

      0
      0
  3. azfa says:

    agaknye.. nak ikut trend la tu.. nak rase yg mude2 gak.

    0
    0
    • Penari Poco2 says:

      xtau ler apa masalah diorg sbnarnya?
      suami dia nak kata tua sgt, aku tgk msh segak lg tu…
      kaya plak tu…

      0
      0
      • DelimaSaraa says:

        aku rasa si muda tu abagi ayat2 manis..kasi lentok n NK cair dengan kata2 manis…suami dia plak dah tua, so dia rasakan suami dia semuanya tak betul..maklumlah tengah syok bercinta kan..
        tp suami dia memang hebat lar..masih sanggup lagi nak beli itu ini bagi itu ini..lagsg tak berdendam…susah tu nak dpt lelaki cam gitu..

        0
        0
        • Penari Poco2 says:

          orglaki kalu semakin tua semakin romantik…
          tuturkata manis tetapi jujur dan ikhlas…

          tetapi…

          orgmuda kalu bertuturkata manis…SEBENARNYA…
          tidak jujur dan ikhlas…
          dia nakkan sesuatu untuk memuaskan nafsunya…

          dah puas dpt….ditinggalkannya begitu saja…

          dlm kes ni aku tgk bekas hubby dia tenang dan cool jer…
          x mcm NK, berdasarkan report semlm, beriya2 mpjuangkan diri sendiri…
          kita tunggu dan lihat…sapa benar.

          0
          0
        • BudaKGeniUs says:

          SO.ITU LA YG AKU MAKSUD KAN..

          Org yg bersalah nie,
          Dia juz nak tunjuk salah org lain je,
          Salah sendiri,
          Kebodohan sendiri,
          Tak nampak..
          rase diri je sentiasa betul!
          KALAU BAGOS SGT XPE AR JG!
          HARAP MUKE LAWA!
          Tapi BODOH nak MAMPOS..!

          0
          0
        • Penari Poco2 says:

          dgn ertikata lain…
          dalam kes ni org lelaki xde rugi ape2 pon!

          yg rugi adalah pompuan…pasal maruah terletak
          dibawah tapak kaki…boleh pijak2…
          org lelaki petik jari bole kawin lain…
          dah puas nafsu, dia tinggal camtu jer…

          issh…takut aku…at lease i can learn sumthing from this story…

          0
          0
        • BudaKGeniUs says:

          TU LA PASAL..

          Sepatotnya pompuan bersyukur..
          Bila dah ada yg jaga dia..
          Hargai dia,
          Kalau dia rase DIA TU BAGOS SGT..!
          KO KAWEN LA DGN TIANG TELEPON..!

          0
          0
        • Penari Poco2 says:

          tiang talipon nak buat per…
          membisu seribu bahse jer…
          kaku plak tu…

          0
          0
        • BudaKGeniUs says:

          At least dia x BENGONG..
          tak maki hamun org sesuka hati..

          Tapi sgt berguna & beharga..

          0
          0
        • Penari Poco2 says:

          nanti org kate die tu gila plak…
          marah2 kat tiang talipon…

          hahahahahahahahahahahahahah…
          eh, apsal dari td ni aku asyik gelak jer…
          budak minnie comey tu ler punyer pasal…
          panggil ko abg ipar…

          hahahahahahahahahahahahhahah…
          aduh xthn aku…

          0
          0
        • BudaKGeniUs says:

          WOI…KO JGN..

          Bile mase plak aku kawen ngan kakak dia?
          SENGAL LA SI MIMIE COMEY TU..

          ko nie kenape?

          PENING KEPALA AKU…

          0
          0
        • Penari Poco2 says:

          hahahahahahahahahah…(ketawa manja gitu)!!

          0
          0
        • BudaKGeniUs says:

          KO NIE DAH BUANG TEBIAT KE POCO-POCO?
          hehehe…
          Dulu ape aku cakap sume ko BLOCK,
          Skrunk pelik je ko nie..
          Ai..ade ape2 ke?

          0
          0
        • minnie comey says:

          bukan kawin ngan kakak akula..kawin ngan pocola..poco tu aku anggap mcm akak aku..pela abg iparrrku genius ni..

          0
          0
        • BudaKGeniUs says:

          AMBOI MINNIE..

          pandai ko ye nak kena2 kan org…
          Aku kenal la poco-poco tu..
          Dia tu gurau je..
          q=)

          0
          0
        • Penari Poco2 says:

          manelah tau kan…gurau tu bole jd kenyataan…
          hahahahahahahahah………………

          0
          0
        • minnie comey says:

          ha tgk..ko takut ni genius..haha..

          0
          0
  4. Oh! Artis says:

    nice entri..

    0
    0
    • Penari Poco2 says:

      pebendenyer nice entri tu?
      Oh! Artis entri jer dah nampak nice…
      kagum aku tgk kejelitaan ko…

      0
      0
  5. rainbow says:

    perempuan, s*****l dan jalang

    0
    0
    • Penari Poco2 says:

      kalu nak eja tu eja la betul2…
      huruf abjad mana ada bintang.

      biar jelas….SUNDAL…kan sedap mata memandang!
      hahahahahahah…

      0
      0
  6. belle says:

    apekahhh

    0
    0
  7. lilies says:

    hurmm..kebenaran..terbukti..huhuhu…=)

    0
    0
    • Penari Poco2 says:

      blm pasti lg, biar mahkamah yg menentukan….
      sapa betul sapa salah…

      0
      0
  8. DelimaSaraa says:

    keciannnn NK….lebiey kesian anak2 dia…huhu

    0
    0
    • Penari Poco2 says:

      baik ko kesian kat datuk hashimudin tu…
      ada vacancy lg tu…kesepian…

      0
      0
      • delimajelita says:

        alloo poco2..NK tu binik no.1 dato’ tu ke? ke no.2…toinggg konpiuss..sbb nya dato’ 2 ni kan suka kwn 2-3..hehehe

        0
        0
        • Penari Poco2 says:

          NK bini no. 2 ler…
          yg 1st tu dah jd janda dier pasal kawin NK ler dulu…

          kalu ko nak, ko jd yg ketiga plak…
          aku sokong tu…

          0
          0
  9. BudaKGeniUs says:

    SUSAH NK CARI POMPUAN YG BETUL2 BAIK SKRG NIE….

    Muka cantik blom tentu akhlak baik,
    Muka cantik pon blom tentu mulut baik,
    Kadang2 aku benci gak kat pompuan nie,
    Benci kat mulut dia coz kata2 dia wat aku MENYAMPAH,MELUAT & BENCI.

    TAPI..
    Apakan daya,
    Tanpa wanita itu,
    Tiada ertinya CINTA pd kaum Hawa..
    Mahu atau tidak,
    Terima je la even hati sakit…huhuhuhuh

    0
    0
    • lilies says:

      len mcm jer ayat…=)

      0
      0
      • Penari Poco2 says:

        dia penah kecewa, tu dia ayat camtu tu…

        0
        0
        • BudaKGeniUs says:

          Ko mcm tau2 je POCO-POCO..

          Ayat aku biasa je..
          Juz berdasarkan pengalaman la kan…

          0
          0
        • Penari Poco2 says:

          oooo…ko dah ade pengalaman kecewa le yer…
          siaaaaaaaaaaaan…

          0
          0
        • BudaKGeniUs says:

          Biasalah…setiap org akan belajar dari pengalaman..
          Tak kirala pengalaman org lain atau pengalamn sendiri..

          apapun,
          Bak kata org tua2;

          “Pengalaman itu adalah guru yg paling kejam,
          Dia menghukum dahulu, then baru mengajar”

          p/s: Sia2 mencintai org yg HAMPEH BERUK TAHAP DUSUN DURIAN!

          0
          0
        • Penari Poco2 says:

          ko ingat jgk kat beruk aku tu yer…
          tu yg ko sebut2 tu…

          0
          0
        • BudaKGeniUs says:

          hehehehe..

          Beruk ko ape cer?
          sihat?
          tuan dia sihat?
          hehehehe

          0
          0
        • Penari Poco2 says:

          beruk aku tgh demam selsema tu.
          dia rindu kat ko…
          jap lg aku suh dia chat kat ko k.

          0
          0
        • Beruk Kak Poco2 says:

          HAI….ABG BUDAK GENIUS…

          APA KABAR KITAK?
          SIHAT?
          KAMEK DEMAM KOH…RINDU NGAN KITAK.
          KAMEK NAK BEREHAT LOK, BARU LEPAS
          MAKAN PIL PANADOL 20 BIJIK…SELAMAT
          MALAM…TATA…

          RINDU KITAK.!!!

          0
          0
        • BudaKGeniUs says:

          hahahaha…

          Berok ko pandei madah sawak ka?

          KAH..KAH..KAH..

          lawak la ko nye berok!

          hahahahaha

          0
          0
        • Penari Poco2 says:

          bkn madah swak…cakap swk la…
          ko kene belajar bhse swak sampai fasih…
          baru aku bagi ko kek lapis istimewa dari aku…

          0
          0
        • BudaKGeniUs says:

          AMBOI KO NIE POCO-POCO,

          Ko nak suh aku jadi org serawak ke?
          hehehehehe…………….

          Ko jangan,
          Bahasa serawak aku boleh belajar,
          Tapi kalau belajar menyumpit burung,
          Aku seyes x reti..hehehehe

          0
          0
  10. Lovelyvic says:

    Aku suke sgt tgk dia dalam SPA Q.
    Benci sgt dgn watak Farahdhiya…
    rupanya dlm cerita tu Faradhiya berdendam dgn bakal kakak ipar sendiri ke?
    Heheheheheh…
    Apa la norish… kita baru nak ske awk… rupanya awk ni kurang baik plak..

    0
    0
    • Penari Poco2 says:

      kite tgk dulu ape kesudahannya…
      msh terlalu awal utk menilai sape betul sape tak…
      semalam NK pun ade buat kenyataan gak pasal
      bekas hubby dia ni…
      well, just wait and see…

      0
      0
      • Mameko says:

        Apo lak ko ni Poco2…. duk defend jer NK, apo ko ado komisyen jugak ker? Tak pon ko yang jadi planner kecurangan dia dgn abg Faradiya tuh? Lu pikir la sendiri…ahakss

        0
        0
        • Penari Poco2 says:

          woitt…ko jgn main tuduh2.
          xbaik tau…
          aku x defend mane2 pihak…
          aku juz nak korang renung2kan sapa betul sapa x…
          biar mahkamah yg menentukan…
          pastu baru ler kite kata…”oooooooooo…
          ‘dier’ yg bersalah…..”

          0
          1
  11. Bunga says:

    .: Alaa biasaa arr artis kan…pasal gi tioman 2 mmg kompem dorg gi sana tp ramai2 laa..kwn aku pun ada sekali..si lukman 2 mmg ada sekali tp nk kata tdo 2 x boleh laa nk main2 tuduhkan bukan depan mata kita…:.

    0
    0
  12. ros says:

    aha x baik tuduh2 tau….
    bl nk jpa NK n Dato Hishamuddin nk mintk maaf…;)

    0
    0
  13. minnie comey says:

    aku xcampor…

    0
    0
  14. iu says:

    NK pas ni jawab la yer…Dato da buat statement kalu NK nape mendiamkan diri jek…

    0
    0
    • Penari Poco2 says:

      ko kate NK mendam diri?
      dia dah luahkan segala2nya kat akhbar kosmo online baru2 ni…
      ntah mane satu betui jalan cite nie…

      0
      0
  15. minnie comey says:

    brani kerane benarrrrrr..

    0
    0
  16. futurelawyer says:

    aku takder ar nak membela mane2 pihak kan tp pikir2 bender2 yg Dato nie ckp:
    1-dia ceraikan bini lama dia tuk bersama NK; so karma ko..sape suh cerai bini lama sbb nak pucuk muda,kan dah kena balik

    2-Dato mengaku biler NK curang, dia rapat dan amek berat soal anak2 dia ngn bini lama dia; so selame nie dia buat bodo jer ar dgn anak2 bini lame dia erk? Maybe tuhan nak tunjuk biler kita payah, sape sebonae’h yg akan berada di sisi kita.

    3-Kalo dato gentleman, halalkan semua bender NK dah buat lar Dato, bak kata Dato di Melodi, Luqman bukan saingan…slow talk ngn NK, dan bgtau dia ‘dun kaco I, I pon tak kaco you’..bukan per…sian kat anak2…tul tak Dato oi?

    0
    0
    • minnie comey says:

      ko ni cam lawyer r..terel la..

      0
      0
      • Penari Poco2 says:

        BUDAK GENIUS…ko ni peguambela dato H…
        ko tentang plak hujah peguambela NK kat atas tu…

        aku hanya pendaftar mahkamah jer…

        hakim dier KAK NARA…ape2pun keputusan semuanyer terletak kat tangan Hakim NUR MENARA BT. MOHD. GADING @kak nara..

        0
        0
    • BudaKGeniUs says:

      Kalau menurut agama islam, penceraian mmg satu perkara yg amat dimurkai ALLAH tapi harus kalu dah xde jalan penyelesaian..
      Tapi,jika dilihat dlm kes Dato’ Hashimuddin nie, aku rase tindakan beliau merupakan satu perkara yg bijak & gentlemen..

      SEBAB APE PLAK?

      Sebab;
      1. Sebagai seorang lelaki & suami, DAYUS la dia kalu membiarkan istri dia tu layan lelaki lain..

      2.Setiap manusia pernah membuat kesilapan,x suma nye perfect..Pengalaman itu mengajar kita utk menilai yg terbaik..selagi kita x alami,kita x tau buruk baik benda tu..So, dato’ Hashimuddin dah mengalami & beliau dah buat kesimpualn yg terbaik..Tu adalh yg terbaik..

      3.Aku x rase dia membiarkan anak bini lame dia mcm tue je..Biarpun dah bercerai 1000 tahun,darah dia tetap mengalir dlm tubuh anak2 dia..xkan ko dah bercerai dgn bini ko,anak2 ko ko biarkan bertaburan?tak kan?patah lagi dato’ hashimuddin seorg yg berharta..

      4.Sebaik2nye, NK kene sedar diri dia pompuan bertuah dpt dato’ hashimuddin..dia bersyukur..tapi dia BODOH..org yg x beriman meletakkan nafsu sbg akal..NAH,skrg dia rasakan akibatnya..Luqman,nama sedap mcm Luqman al-Hakim tapi bengong layan bini org..

      p/s: Apepun,kita perlu BERSYUKUR…pengalamn mereka mengajar kita menjadi lebih dewasa..

      0
      0
      • Penari Poco2 says:

        sebelum hakim Nur Menara Bt. Mohd Gading mbuat keputusan, aku sbg pendaftar mahkamah ingin membuat kesimpulan sblm sume fakta masuk fail :

        *** Masa msh laki bini dulu, xde munculpun nama Luqman…nama Luqman hanya muncul selepas mereka bercerai….malah dlm mana2 majalah dan akhbarpun, keintiman mereka terserlah…tu pun selepas bercerai.

        ***Yeah…kisah2 sblm ni dah TERmuncul balik setelah kedua2nya turun naik mahkamah…

        p/s : PUAN HAKIM, KEPUTUSAN DI TGN PUAN HAKIM.

        0
        0
        • BudaKGeniUs says:

          NI BERMAKNA…

          Luqman tu LELAKI SIMPANAN amanah Saham Norish Karman!!

          Konon nak jadi datin ar tue!
          SIOT…Datin mmg mcm tue ke?

          0
          0
        • Penari Poco2 says:

          bkn aku yg kene jwb sume tur…
          Puan Hakim yg kene jwb…
          tugas aku cume bg kesimpulan jer…

          0
          0
      • futurelawyer says:

        1-pas cerai watper daaa NK nak dgr arahan si tua tuh lagi..bukan dia ader tjawab dah pon,tp si tua tuh tjawab tak abes ag walaupon dah cerai selagi NK tak kawin, so keta Murano tuh dia maner bleh tarik wlaupon dia yg bayar, sbb mmg dia pon yg kena bayar…

        2-pengalaman yg lepas tuh boleh dijadikan petunjuk perangai manusia tuh camner,…kire Dato dah ader pengalaman lar tak pandai menjaga bini gamaknyer…

        3- Dato sendiri yg mengaku kat melodi and metro “selama nie sy jarang meluangkan masa ngan anak2 bini lame..”..pengakuan suci murni sorang Dato yg ditinggalkan bini..

        4-mane tau si NK nafsu tak pueh ker…nafsu tak pueh boleh jerk mintak fasakh….ahak!

        0
        0
        • DelimaSaraa says:

          aku suka giler ar dengan ko BudaKGeniUs…chayok2…aku sokong kata-kata mu….

          0
          0
        • BudaKGeniUs says:

          1.Setahu aku la kan, dato’ hashimuddin tarik kete nissan maruno tue koz NK degil + bengong..Org tue tu dah sound dia,jgn bagi org lain bawa kete tue,tapi dia degil..Kebengongan NK bertambah jelas bila dia bagi Luqman simpan lagi kete tu.. Suami mane yg x marah..tell me?Aku rase kalau NK x langgar cakap dato’ hashimuddin,kes nie x jadi mcm nie..

          2. Bagi aku, sekali seseorg tu buat silap kita x blh melabel seseorg dgn sewenang2nya..Kita bukan tuhan or malaikat yg terlalu PERFECT..

          3.Aku respect dato’ hashimuddin dgn statement beliau “selama nie sy jarang meluangkan masa ngan anak2 bini lame..”Pengakuan ikhlas & jujur seorg suami yg betul2 menyesali kesilapan lepas..At least beliau sedar atas kesilapan nye..bukannye TAK SEDAR DIRI macam si Norish Karma tue..

          4. Tak kisah la,kalu dia x pua,islam x melarang dia nak tuntut fasakh,tapi biarlah ikut hukum & syarak..bukan menduakan SUAMI…bengong btl NK..

          5. Apepun kita buat, pastikan berfikir dulu sebelum bertindak..Agar x menyesal di kemudian hari..(advise utk kedua2 belah pihak)

          0
          0
        • DelimaSaraa says:

          Dunia artis..penuh dengan warna…ada warna gelap ada warna liq lap….2-2 salah…Dato’ mungkin krn perbuatan kat bini no.1 n NK tunggu je lar…tak selamanya roda berpusing menjadikan anda di atas….bukan doa, bukan sumpah ni..tp just kata2…

          0
          0
  17. prisilla says:

    hmm..i wish if Dato H is my husband, sure la i will take care of him.

    0
    0
  18. yang says:

    emhm..manusia x pnah hargai apa yg dah d dpn mata..ini kisah pempuan..kisah lelaki pun ada jugak..umat akhir zaman…

    0
    0
  19. abg jack says:

    sian dua2… buduh
    sian lg ank die dpt mak bapak bodo
    mcm janda aku x abih naik turun mahkamah sbb aku bg duit kat ank2 bukan pd dia jd die kata aku x bertanggungjawab……sian org pompuan yg mcm die

    nk tu x tau besukur…brapa org dmysia ni dapat murano ngan duit free…layan jela org tua tu elok2..org tua klu layanan nya baik xkan kemana pgnya
    dicelah ketiak istri jela siang mlm…tmbah klu rupa mcm NK tu….arap rupa je lawa wat pe

    0
    0
    • Penari Poco2 says:

      ooo…jd abg jack ni solo balik ler ye?
      ke kawin lain?
      nak tau jer…hehehe!!!

      0
      0
    • BudaKGeniUs says:

      DARI APE YG DI KATA’A OLEH abg jack ,

      Boleh disimpulkan kat sini,
      Ade sesetengah pompuan nie JAHIL,
      terhadap kebahgiaan yg Allah dah bagi,
      Tak pernah bersyukur..

      0
      0
      • Penari Poco2 says:

        ko ni dari td jer asyik kutuk ompempuan…
        dah lelaki tu sempurna sgt ker?????

        setau aku, org lelaki ler paling tebal kegatalannya
        berbanding ompempuan….

        ishh…musykil gak aku bab2 laki ngan pompuan nie…
        xde experience…

        0
        0
  20. ONCET says:

    kite tak tau masalah rumahtangga diaorang…hanya dia berdua saje yang tahu..so, tak tau lagi sape yang salah…

    0
    0
    • DelimaSaraa says:

      tp aku tgk lar….sesaper yang ceraikan bini pertama kawen ngan bini lain n lagi muda tang-tang-tang…memang tak lama bertahan..last2, mesti jadi macam ni gak…
      saper salah??lelaki ke pompuan???

      0
      0
  21. BajetCiput says:

    Dato’ Hashimudin tuh ex-bos saya.

    Sebenarnya NK tuh x lah sebaik & se feminin seperti yang kita nampak dalam tv. Banyak gosip tentang perangai dia adalah benar belaka tapi dinafikan oleh nk. Dia orang terkenal, selalu masuk tv dgn perwatakan lembut jadi tentu org lebih percayakan cakapnya.

    disini saya x nak lah memburuk sesiapa tapi secara peribadi ex-bos saya tuh sebaik-baik org. rugi kerana NK x pandai menghargainya.

    0
    0
  22. tragis gak isu ni yer,,, aku tak tahulah saper salah,, tapi ikut pandangan aku kalau dikira ,, Norish tak boleh lah buat macam tu,, buka segala pekong,, kalau iya pun, tak boleh juga kenapa nak tayang semua kat akhbar jumpalah kat court,, kalau apa yang dia kata tu salah lagilah tak kene,,,ntahlah,, kekdang dah jadi macam trend lak perkara begini,,,dunia dunia,, bila kehidupan dunia menjadi matlamat

    0
    0
  23. xXx says:

    NK Kolion !!

    0
    0
  24. xXx says:

    rupa2xnya suka juga artist malaysia merasa benda tu yerr.

    0
    0
  25. orang kelantan says:

    kadang kadang kita org yang dah berumur tapi ada duit kena pikir sebelum berkahwin gan org muda ni.walau duit banyak kita ni berkemampuan ker dari segi seksual.cuba pikir kita 60 bini 34 cantik artis lagi.bila bini ada org lain kita bising tapi kita yang 60 ni 2 kali setahun pon tak poleh pakai.pikir pikir lah sendiri.money is not everything

    0
    0
    • DelimaSaraa says:

      kawin bukan untuk sex semat-mata….

      0
      0
      • BajetCiput says:

        Dato’ tuh ex-bos saya.

        Sebenarnya perangai NK tak lah sebaik dan se feminin seperti yang kita nampak dlm TV. tapi org mungkin lebih percaya pada perwatakan plastik nya tuh. gosip2 di akhbar pasal dia pun betol tapi dia pandai menafikannya.

        Percayalah NK tuh rugi BESAR sbb tak menghargai dato’.

        0
        0
      • BajetCiput says:

        Testing, dah banyak kali antar tapi tak reti lah hehehhe

        0
        0
    • xXx says:

      Orang pompuan ni memang. Kadang2x mencukur lelaki lain tetapi yang dikahwini orang lain.

      krn ingin mencukur sanggup menyerahkan badan. yang kasihan lelaki yang dikahwini anak.

      ape lerr. ..

      0
      0
      • xXx says:

        PEMEBETULAN :

        “yang kasihan lelaki yang dikahwini anak.. ..”

        yang kasihan lelaki yang dikahwini DAN anak.. ..

        0
        0
      • minnie comey says:

        xsume pompuan cmtu..jgn streotaip..laki ke,pmpuan same je..pokok pgkalnye ati budi..pemikiran yg matang..tu pasal Tuhan jadikan kite berpasang-pasangan..masing2 ade kelebihan dan kekurangan..kene paham sume tu..

        0
        0
        • xXx says:

          pompuan yg terlebih matang lerr tu…. asyik memikirkan kemewahan, maruah tidak dipedulikan. ….kemudian hari ada masalah baru nyesal. …

          macam-macam alasan yang diberikan. …..

          masuk perangkap sendiri ler dikatakan. …

          0
          0
        • minnie comey says:

          yela..sukati ko ler triple x..

          0
          0
        • suzanna says:

          LAIN X PANDAI MKN PANDAI SMPN
          DHLA CURENG,BENGONG LAK 2..
          SALAH SAPER??P TGK CITE CSI 2

          0
          0
  26. DelimaSaraa says:

    ISTIQAMAH + AGAMA…..peapaun basic dia agama..tak dek maknenyer pompuan salah..lelaki kalau tak tergedik..pompuanm tak kan pergi…lelaki kalau dah tua cari ulam muda..pehal?? so, apa-apa pun kalau umur, kedut dijadikan asas…memanglah tak kekal..last2 kuarga porak peranda..dah tak leh bangun..barulah hegeh2 cari yang tua tadi…huh..
    cakap jer….tak dek tuju pd saper2..

    0
    0
  27. mamak ajaib says:

    aku rase Dato ni citer yg betul…..dia bukannya artis utk nakkan publisiti….lagipun dah ”loaded”….boleh cari lain…NK mmg bangang binti bengong binti dugong…..

    0
    0
  28. yang says:

    poco poco..budak genius blajar kaka swarak ngan kmk..tapi sik pandey pandey..sebab nya mesti enculit tanah sarawak lok baruk pandey kaka swarak..

    0
    0
    • BudaKGeniUs says:

      WAH………NAK NGURAT AWEK NIE LA..

      comei + cantik + manja..hehehe..
      q=P

      kekekeke…..mmmuucccccuukkkkkkkkk…hehehe

      0
      0
  29. dinzly says:

    tp aku pernah terserempak ngan NK,luqman dan ank2nya kat mall di kl.masa tu aku xkenal pn luqman.tp bila cete perceraian NK di akhbar n ada muka si luqman,barula aku tau yg aritu aku jmpa adalah luqman.masa tu NK xcerai lagi ngan datuk H.tp hensem pn luqman tu..sian plak kt datuk tu…sabo yer datuk…cari lah yg lain…yg penting carilah yg beragama,jgn pdng cantik jer tp lihat pd akhlak dan peribadi ppuan tu…rumahtangga aman,hati pn tenteram..

    0
    0
  30. yang says:

    urgh…tengok poco poco..nya kenal kamek..hahaha..

    0
    0
  31. mIzz says:

    hallooo haaa
    x phm gue..naper ah dah diberi kebaikan sebegitu rhupa x bsykur!!! kalu gue la.. aku kawen ngan lelaki sebegi2..aku jaga bebaik..beranak bebanyak…hias diri aku..further stdy aku lg la baguzz..aduiiiyyyaaiii

    0
    0
    • minnie comey says:

      sbbnye die bkn ko…die xpikirlu sblm wat..xsume org bole pikir pe yg sepatutnye dibuat..

      0
      0
      • suzanna says:

        sapa suh kwin oreng tua..
        nk jd datin sgt….bler dh jd taraf datok di kpg,
        awak nafsu masih bergelora..
        pas 2 kena cr org muda lak
        tp mmg NK salah…cerai la elok2 dulu..
        br expose BF 2..
        kan dh dpt tittle ‘cik sun”
        apapun all d best ye NK.

        0
        0
  32. lulu says:

    NK pompuan sundal…tunggula azab kubur nanti…x sedar diri n x tau bersyukur

    0
    0
  33. abg jack says:

    kpd cheerleader poco2…..
    dah 3 tahun abg jack idup sendirian…elok jer
    ati x susah memikio bini kuang ajar
    jiwa x sakit memikio kegagalan jd suami
    bak kata BOB MArley ..NOH WUMAN NOH KERAI
    Pompuan bukanlah segalanya d donia ni
    iman dan taqwa jd peneman ke mati
    kpd datuk…..lupakanlah NK cari lah mcm bini datuk K

    0
    0
    • Lina says:

      Sbnrnya saya ada kwan yang pernah kena dianiaya oleh NK. Dia hasut anak kawan dia dan mengajar yg bukan2. Time tu, Datuklah banyak menolong kwn saya tu dari terus terjerumus dgn stail kehidupan Norish yg penuh dgn dosa. Anak dia tu baru umur 14 tahun dan dia pernah mencarikan BF utk anak dia tu. Kesian betul saya tgk kawan sya sampai dia mintak imam masjid sembhayangkan hajat utk anak dia lari dari cengkaman Norish. Tok Iman pernah berkata perempuan ini ibarat Iblis. Muka dna mulut manis tapi hati busuk dan tidak ikhlas. Hairan yek, kalau tak bahagia dan nak cerai-dah dapat pun kenapa pulak harta bekas suami dikejar2. Kan kata boleh hidup sendiri. Saya tahu ramai lagi ibu tunggal yang sabar dan redha. Tapi saya dengar si Norish ni kaki JOLI dan KAKI BULI orang. Kalau tinggal serumah dgn dia tahulah. Pernah dulu skali saya pergi rumah dia, dia menjerit2 mcm org gila mengerah maid dia. Jadi awaslah public smeua. Dia kan pelakon, mestilah pandai membawak watak utk memikat publisiti. Tiada yang baik tentang Norish Karman except that dia dah terkena KARMA dia sendiri…What goes around comes around..!!!

      0
      0
      • Penari Poco2 says:

        oooh…abg jack…
        sedih gak aku bace ceta abg jack ni…
        semoga abg jack dpt isteri baru yg lbh baik dan
        dpt menjaga abg jack dgn sebaik2nye…
        beriman dan tau hukum hakam agama…

        buat lina plak…
        kalo betul ler ceta pasal NK mcm tu…
        akupun xtau ler nak ckp ape dah…
        cuma aku doakan smg aku xterikut2 perangai
        cam NK tu…

        0
        0
      • Kaypoh says:

        Actually,selain dari Luqman nih, NK nye past relationship pun teruk.Sebelum dgn Dato dia ni org katelah(bkn aku kate)dia ni LESBIAN.Allahualam.Personal assistant dia tu adalah seorang pengkid.org kate dia ni dua alam.tapi apa apa pun PA dia ni adalah orang kesayangan NK sampailah sekarang.NK NK…..dunia ni kecil saja.ko pusing mane mane pon kat situ gak.Betul lah Lina…what goes around will come around.ko tunggu je la NK.ha ni ada lagi cerita hangat baru baru ni jugak berlaku. Aku rasa NK ni memang kaki kikis. Adalah sorang pompuan ni, minat giler kat NK.Pompuan ni pon bkn org sembarangan.Darah kerabat.Pompuan ni pon ala-ala LESBO gak.Sanggup mencurahkan segala kekayaan yang dia ada dengan harapan boleh menekel NK.Inilah la yang dikatakan HAMBA DUIT.Beli org dgn DUIT.NK ni pon tgh ada financial problem kn…so ada chance la kikis.Pompuan LESBO ni pon mmg DUIT bukan satu masalah bagi dia.Dia pun telah memberi hadiah kepada NK.Kalau korang tak percaya, baru baru ni NK kate handphone dia hilang ke ape bende ntah, so si pompuan LESBO ni pon belilah satu handphone HTC untuk dia dengan harapan untuk mendapatkan cinta NK. YAng satu ada financial problem…yang satu plak memang dahagakan cinta.Masing-masing ade kepentingan untuk menggunakan satu sama lain.hahaha…kesian plak aku tengok.NK…NK….kau ni memang pandai mengikis duit org.Yela….NK kan sekarang tengah hangat bercinta dengan LUQMAN manelah dia nk dengan pompuan LESBO ni.Lagipon pompuan LESBO ni GEMOK dan muke macam pinggan.Bulat semacam…walaupun berstatus YM dan ade POWER iaitu DUIT. Tapi untuk membalasjasa pompuan LESBO ini, NK telah meghadiah satu cincin kepadanya.ala…biasala tu.mana tau….esok lusa kalau NK nak pakai DUIT, ada jugak pompuan LESBO ni.Cuma aku nk nasihatkan la NK ni, kalau kau dah taknk org dok mengata pasal kau, kau mulakan hidup baru tanpa mencari masalah dgn org lain.MAksud aku tak payah la kau mengikis sane sini untuk kesenangan kau.sebab dunia ni bulat.what goes around will come around…hati-hati ya.dan untuk pompuan LESBO ni, kembalilah ke pangkal jalan kalau boleh.kalau tk boleh, ada baiknya kau taburkan duit kau itu kepada Pusat-pusat Slimming Centre supaya lengan kau yang mengelebeh dan perut kau yang berlipat-lipat itu tidak pedihkan mata orang lain yang memandangya..Untuk RENUNGAN SEMUA….kalau kau jadi hamba duit, kau beli orang dengan duit, kau ukur semua dengan duit…memang di dunia ni kau rasa GAH boleh dapat apa saja.Orang pun akan rapat dengan kau kerana DUIT.Sampai bila bila pun orang tak akan RESPECT kau.Cuma buat-buat respect.hohohoho.Sampai bila-bila pun kau tak akan kenal apa erti CINTA yang sebenar…KAWAN yang sejati.Aku harap Norish Karman dapat baca komen aku nih….mesti dia akan rasa pelik..macam mana aku boleh tau dia dapat semua cerita ini.Itu semua tak penting NK.Tapi nasihat aku…BERHATI-HATI DI JALAN RAYA walaupun kau tak bawak MURANO lagi….huhu!

        0
        0
  34. Lina says:

    komen ni utk Datuk. Sabarlah tuk. Alhamdulliallah skrg Datuk jugak suidah terlepas cengkaman rimau Norish Karman. Biasalah Harimau kelaparan, dah biasa makan daging steak, sekali kena makan ikan masin. Terkedu kau. So kalau teror sgt dgn Lukman tu susruhlah dia tangging makan minum kau tu. Klau dia lelaki macho dan bertanggungjawap- tanggunglah anak2 dia.Eh eh takkan nak mak dia je, eh lupa si Luqman tu maybe muka je boleh harap tapi habuk pun tarak. Kalau dapat duit joli dengan BF baru yg pokai dna papa kedana tu, harapkan servis kat bikit kot. Tiada apa yang confusing tentang hal ni. NK memang SALAH, ZINA tetap berdosa walaupun Janda ataupun isteri orang, Selama ni asyik dia je nak memekak memburukkan orang-orang yang tidak berdosa…Kita bukan nak mendoakan awak tu NK supya terus susah..ingat2lah sebenarnya muka kau macam cina jual sayur kalau tak pakai make-up, aku rasa kau punya pun lebit tua dari yang dipublistikan. Kubur kata Mali….inilah akibat menganiya hidup orang lain …..

    0
    0
    • Penari Poco2 says:

      Lina, aku cuma nak tau jer..xde per2 pun. Ko mmg kenal betul2 ker ngan NK ni? atau penah bercampur ngan dia lame2?
      kalo betul la NK bperangai camtu…ish, xtau ler aku…sian kat Datuk H tu…agaknye NK tu xpuas ati ngan layanan ‘batin’ Datuk H tak? Maaf ler kalo aku lebay2, ye la Datuk H tukan da berumo… tu yg dia dok cari org yg lbh mude tu…silap2 kene org yg xde harta dan haprak!!!!

      0
      0
      • NerazzurriRossoneri says:

        Aku rase aku setuju kalau si NK ni cari orang muda disebabkan inginkan layanan ‘ehem2′ yg lebey hebat…kerana biasala Datuk Hashimudin ni walaupun kaya macamana sekalipun, semestinya performance orang tua tu memang tak setanding dengan laki2 yg muda…lainla kalau Datuk tua ni sehebat si Dato’ Chua Soi Lek,hehe. Memang benar kekayaan takkan dapat menjamin kebahagiaan. Tak dinafikan ramai gak mak2 Datin cari laki2 muda semata2 nak ‘tut’, & diorang tak kisah pun sama ada laki2 tu kaya atau tak..yg penting PUAS! Siap diorang akan tolong finance lagi budak2 tu dengan kekayaan suami masing2 yg sibuk dengan pelbagai urusan kerja..

        0
        0
  35. Lina says:

    Anyway datuk, datuk kata boleh cari 10 ganti NK..tapi saya rasa 1000 pun boleh Tok. alah Tok xpayahlah cari ganti. Anak2 semua menunggu Kasih Sayang Datuk yang sudahl lam dirindui. Nanti kawin baru kan berbelah bbagi pulak kasih sayang. kasih syang anak2 sampai ke mati. kasih bini kena cerai wish Datuk mati je…okay Datuk wish you all the best and ignore the B*****

    0
    0
    • Penari Poco2 says:

      sbnrnya aku bkn minat sgt kat NK ni…
      lakonan dia pun aku jarang tgk…
      terover2 sgt sama mcm azizah mahzan @mak jah…

      0
      0
    • Kaypoh says:

      ya betullll…move on datuk….org macam itew tidak WORTH untuk diambil tahu lagi…sampai mase nnti dia akan TERKENA jugak….
      STEADY DATUK…!!!!

      0
      0
  36. aku memang kurang percaya dengan NK. Tapi benda dah berlaku. So, berbaik ajela dan teruskan kehidupannya..

    0
    0
    • jed hijau says:

      bengap tul NK kan, tamak tul NK ni…

      dua2 dia nak…

      duit di nak..tapi tak keas kejung…

      keras kejung dia nak….tapi tak berduit

      0
      0
  37. abg jack says:

    cobala hantar komen tanpa perkataan “org kata…”.klu org tu buat fitnah kita la nolong nyebarkannya…berkatalah pada yg benar….jgn ikutkan amarah dan jgn sebar fitnah..ada mata nengok ada tlinga dengar ..nilaikan sndri …jgn kita pun terjerumus kedlm lubang yg sama dgn penabur fitnah

    0
    0
  38. cicikgurl says:

    Panjang Cerite nye yer…hikhik..

    0
    0
  39. joy dadah says:

    norish mengong… manyak mkn blacan, isap taik!!

    0
    0
  40. gypsy says:

    pakcik bwk2lah bersabar ye..tu la nk sgt berbini muda bergetah..tu la jadinya!btina tu nk duit pakcik jer..hisyhh..pakcik ni cm xreti2 jerk..

    0
    0
  41. AMYA says:

    NK tu teruk la…dari dulu berlagak kaya…style cakap pon..kalahkan org kaya original…..

    0
    0
  42. imie says:

    sabar datuk…byk ag pmpuan yg leh wat bini kt luar sana tu..

    0
    0
  43. butuh hang says:

    norish ni burit besi kerrr….xcukup satu kote,nk kote lain plak

    0
    0
  44. eden says:

    eden pon bebulu yo dgn NK nie .tgklah dia dlm wanita hari ini. mgade je lebih,peh 2 dia sorang je yg nak bckp tlebih lak. klu pasal hal org habis sume nak dcungkil eh.x sedo diri 2 bukannye baik sgt. perampas…..

    0
    0
  45. oprah says:

    ade logik gak pe kate dato tu tak kan die nak biar kan anak die melarat plak.tak kan dato tu tak bagi duit kat anak2…tu kan darah daging die…tak kan org mcm die blh pk bende yg tak patut dibuat………..malu la die.NK tu pda je buat cite sampai duit elektrik tak mampu nak bayar.tak logik..NK tu memang belgk pun sampai ade kes yg die sound pelakon india tu sape name dlm drama putri tu NK ckp die tak pda english…so arrogant Nk ni.

    0
    0
  46. porno izle says:

    This is a good piece of content, I was wondering if I could use this blog on my website, I will link it back to your website though. If this is a problem please let me know and I will take it down right away.

    0
    0
  47. Without difficulty, the post is really the best on this deserving topic. I agree with your results and will thirstily look onward to your approaching updates. Saying many thanks will not just be enough, for the tremendous ability in your writing. I will instantly pick up your rss feed to stay privy of any updates. Very good work and a lot success in your future!

    0
    0
  48. Simply want to say your article is as tonishing. The clearness in your post is simply spectacular and i can assume you are an expert on this subject. Well with your permission allow me to grab your rss feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please keep up the gratifying work.

    0
    0
  49. The author has created an informative put up. You may have created your stage and there is certainly not significantly to argue about. It really is like a universal truth which you can not argue with. Thank you for the information.

    0
    0
  50. ika says:

    aku 2nd wife kpd dato..mmg kemewahan ada..mmg kita cinta,syg..tp sebaliknya korang tk rasa apa aku n NK rasai..aku rasa aku tahu ape yg dia rasa sbgimana aku rasa skrg..jika aku bercerai skrg,aku mmg kena pindah..kereta aku tk pulangkan tp duit muka kereta mmg terlalu tinggi bayarannya..mmg dlimpahi dgn kekayaan..tp kebahagiaan tu tiada..sbb org yg kaya mudah buat apa sj..mudah dpt prmpn sana sini….jd bila bersbr sampai hilang sbr..kdg2 nk bg dia bgg,kita pn nk ada “bf” gak..

    0
    0
  51. senget says:

    amende carut tu nyahhh….ermmmm. x kuase nk lyn cite NK..HK, OK. X OK KO…hehehh

    0
    0
  52. Hi there! Would you mind if I share your blog with my facebook group? There’s a lot of folks that I think would really enjoy your content. Please let me know. Cheers

    0
    0
  53. efukt death says:

    Another thoughtful posting, Awesome stuff. I wanted to say I just looked over more topics you made and I you’ve got some nice content. I’ll be back. :)

    :) xxx

    0
    0
  54. Allegro.pl says:

    I’d have to check with you here. Which is not something I usually do! I enjoy reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to comment!

    0
    0
  55. An interesting dialogue is worth comment. I believe that you need to write extra on this subject, it won’t be a taboo subject but generally people are not sufficient to talk on such topics. To the next. Cheers

    0
    0
  56. I have not checked in here for some time since I thought it was getting boring, but the last several posts are good quality so I guess I will add you back to my daily bloglist. You deserve it my friend :)

    0
    0
  57. I will right away grab your rss feed as I can’t find your e-mail subscription link or e-newsletter service. Do you’ve any? Kindly let me know in order that I could subscribe. Thanks.

    0
    0