Written by AbangNara | June 2nd, 2009

makcik fazura

Itulah tajuk email yang kami terima daripada saudari Zarina. Kalau betullah ini adalah makcik Fazura, memang cun-cun belaka keluarga Fazura nie. Like auntie, like nephew. Hehe, terspeaking la pulak.

Pengiran Sufri nie tak pulak didedahkan sapa. Maybe orang-orang besar Brunei kot. Kalau makcik Fazura pun boleh kawin dengan orang kenamaan Brunei, inikan pulak Fazura. Setakat Dato-Dato kat Malaysia nie petik jari jer.

Lagi gambar makcik Fazura yang tak diketahui namanya dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

makcik fazura

makcik fazura

makcik fazura

makcik fazura

makcik fazura

Baca Yang Ini Pulak:-

110 responses to (GAMBAR)Makcik Fazura Dan Pengiran Sufri

  1. aries_april says:

    ye2x…
    aries prtm lgi…

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 2
    • xyanniax says:

      aduh setengah hari aku tgu x sempat jeeeee

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
      • Penari Poco2 says:

        kesiannyer ko xyanniax…(susah aku nak sebut nama ko nie)

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • xyanniax says:

          ape kan daye……dlm byk2 kerabat nih aku lagi suke tgok permysuri agong nur zahirah…kemass je pakai tudung…aku kerabat dinding je…..

          Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
        • didi says:

          Like auntie like nephew? Do u mean like auntie like niece? Duh. And u seriously do not kno who Pengiran Sufri is? Weird.

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 12 Thumb down 1
    • ita says:

      namanye FAIZAH….sgt baik hati….x sombong langsung…dier bt lawatan kt tempt keje aku…Pengiran sgt merendah diri..aku ingat org kaya mestilah sombong…tapi meleset skali sangkaan ku…

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
      • abu says:

        pengiran sufri adik ke bawah duli (aka sultan brunei). mcm mane aku tau? sebab mak bapak aku kt brunei dan aku dulu duduk sane 6 tahun sblm ke universiti. aku balik brunei ari tu on flight balik jumpe dia dgn wife dia naik plane same. valentine’s day tahun ni aku jumpe dia dgn pa dia kt concorde tgh dinner. pg sufri ni bile kt msia, mmg baik orgnye. sbb dia org beradab, bukan mcm org msia yg bile kluar msia kuang aja nak mampos.

        Hot debate. What do you think? Thumb up 11 Thumb down 7
        • oshin says:

          sori mnyampuk…bukan kah pengiran sufri tu ex-hubby kpd artis msia yg brnama mazuin…sepupu amy mastura. Cm ne abg nara leh tak perasan ni….

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 14 Thumb down 0
  2. aries_april says:

    kak nara…
    nnti dh jnji ksi hdiah kat aries kan klau aries jdi 1st…
    jgn lpa…

    kak nara,
    nri ni dh 2hb,
    mna statement si akil tu?
    xkluar g pn…
    kak nara x g court ker?

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  3. SHA BUDAK BAIK says:

    owh lawa….patut r fazura lawa…..ramai betul peminat fazura kat sini

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    • Lovelyvic says:

      anda salah seorangnya ialah saya

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • tyrabanks says:

        mamng keturunan aku semue cntik2 trmasuk le aku…. korang belum tngok pak sedara aku lgi, mak sepupu mak aku..mak auntie mak sedara aku, mak auntie auntie sedara mak aku,…… semue…………….nya cntik…he..he..

        Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 4
        • Lovelyvic says:

          Aduyai… kalau aku bercakap pasal twin aku ni…
          mesti twin angkat ni nak bersuara gak…
          tetap takmo kalah tu.

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • tyrabanks says:

          aku bukn twin angkat larrr… aku dulu g study kat oversea, tu yg kau xnampk aku…

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
        • damia says:

          ehem2…buat2 lupa ar tew…
          tpi mmg tul tuh..sumer family aq cntik2…tu lum masuk nenek we ol lg tuh…

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • tyrabanks says:

          ooo… si jula juli bintang tiga rupenye…marile masuk…jemput2x. heee

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Eff says:

    “Pengiran Sufri nie tak pulak didedahkan sapa. Maybe orang-orang besar Brunei kot.”

    Pengiran Sufri ni kan pernah kahwin dengan Mazuin dulu… takkan tak kenal?

    Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
    • Lovelyvic says:

      Tp auntie fazura kawen ngan kerabat brunei dh lama dengar.
      masa dia popular gol dan gincu lg tak silap aku…
      dah pernah tersebar gambar ni.
      mmg cantik mcm fazura gak.

      Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  5. aries_april says:

    yg pling mnt tu…
    si love la.

    nnti kta pnggl dia n cmmnt kat sni…

    sha lma x mncul…
    mna hilang.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  6. badboy says:

    aku rasa ni bukan m.cik fazura la.kebetulan jer muka sama kot.
    tp tak tau la klu btol plak kan..

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    • Lovelyvic says:

      betul… makcik fazura
      dalam emel yg aku dapat…
      ada sebut penuh dia…
      adik beradik sblh mak tak silap
      kalau tk silap la

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
  7. aries_april says:

    Noktah pilu cinta Mazuin
    DALAM membicarakan jodoh pertemuan kita tidak seboleh-bolehnya terlupa bahawa di hujung kedua-duanya ada perceraian. Sebagai manusia kita hanya mampu berharap dan berusaha yang terbaik melalui doa dan ikhtiar.

    Sehinggakan kita merasakan setiap yang dipohonkan itu sesuatu yang terbaik dan tepat dalam hidup.

    Sebetulnya, yang terbaik dan tepat bagi kita hanyalah yang ditakdirkan oleh Yang Maha Esa.

    Sebagai manusia kita juga perlu akur dan reda bahawa setiap sesuatu akan sampai ke titik noktahnya.

    Demikian jugalah ketentuan yang sudah ditakdirkan terjadi kepada jodoh bekas artis popular tahun 80-an, Mazuin Hamzah dengan adinda Sultan Brunei Darussalam, Pengiran Muda Sufri Bolkiah.

    Kekuatan cinta yang bersemi bermula dari sepasang kekasih sehinggalah sebagai suami isteri yang terjalin selama hampir 17 tahun akhirnya rapuh juga.

    Pengumuman secara rasmi perceraian Pengiran Muda Sufri Bolkiah dan Pengiran Bini Mazuin Hamzah disahkan oleh jurucakap Suruhanjaya Tinggi Brunei Darussalam di sini dalam satu kenyataan kepada Utusan Malaysia 17 Februari lalu.

    Perkahwinan pasangan diraja itu telah berakhir dengan perceraian pada penghujung tahun lalu.

    “Berita perceraian tersebut adalah benar dan mereka sekarang dengan haluan masing-masing,” jelas kenyataan itu lagi.

    Jurucakap itu membuat kenyataan berkenaan sebagai mengulas pojok Sejenak Bersama Huzz dalam Mingguan Malaysia minggu lalu.

    Kenyataan itu turut memberitahu, Pengiran Sufri menganggap berita perceraiannya dengan bekas penyanyi kumpulan Quinnary M itu sebagai perkara yang cukup peribadi.

    “Perkara ini adalah soal peribadi dan tidak semestinya Kerajaan Brunei Darussalam mengumumkan kepada peminat atau wartawan mengenai perceraian ini,” kata kenyataan itu lagi.

    Bermula dari detik perceraian, bekas isteri Pengiran Sufri hanya dikenali sebagai Hajah Mazuin binti Hamzah sebagaimana disiarkan di akhbar rasmi kerajaan (Pelita Brunei) 24 Disember 2003 lalu. Episod cinta penyanyi yang cukup terkenal dengan lagu Aku Ingin Dekat Kepadamu dan Cinta Palsu itu bermula pada 10 Julai 1987.

    Pertemuan pertama di Villa Cinta Bersemi (kediaman Sufri di Jalan Ampang, Kuala Lumpur) itu memberi kesempatan kepada pasangan itu untuk bertentang mata antara satu sama lain.

    Bagaimanapun, itu bukanlah pertemuan rasmi dengan Mazuin, sebaliknya, rombongan artis Malaysia yang menyertai Mekar Sejambak dipelawa untuk bermesra dengan Sufri sebelum rombongan itu dijemput ke Bandar Seri Begawan untuk meraikan baginda sempena majlis ulang tahun kelahirannya pada penghujung Julai 1987.

    Rombongan artis Malaysia mendapat layanan yang cukup hebat dan Mazuin pula sudah tentu mendapat perhatian Sufri yang memastikan sambutan dan layanan kepada kekasihnya itu bertaraf lima bintang.

    Sebelum Mazuin dan rombongan artis pulang ke Malaysia, Sufri memberanikan diri mengadakan pertemuan dengan artis wanita berkenaan yang ditemani ibunya, Maimon.

    Di ruang pejabat di Istana Nurul Hana, Sufri secara gentleman menyuarakan hasrat hatinya untuk meminang Mazuin.

    Berdasarkan laporan dalam majalah URTV, sebelum menyunting si genit itu, Sufri terlebih dahulu bertanyakan Mazuin apakah dia sudah mempunyai pilihan hati.

    Tergamam dengan pertanyaan itu, Mazuin menggelengkan kepala. Maimon yang setia menemani puterinya itu juga ditanya oleh Sufri apakah beliau sudi untuk menerima kehadiran putera diraja itu sebagai menantunya.

    Maimon lebih senang membiarkan keputusan itu dibuat oleh Mazuin sendiri kerana pada usia 23 tahun, wanita itu berpendapat, lebih baik anaknya sahaja yang menentukan masa depannya.

    Kata sepakat dicapai, selang seminggu selepas pertemuan di Bandar Seri Begawan, Sufri berlepas ke Kuala Lumpur dengan jet peribadinya untuk melamar Mazuin.

    Sekali lagi berita itu mendapat perhatian akhbar Utusan Malaysia yang berjaya mendapat pengakuan eksklusif Sufri yang mengesahkan baginda sudah melamar Mazuin.

    Bibit cinta antara Mazuin dan Sufri mula berputik selepas detik itu sebagaimana bergulingnya musim-musim, hidup manusia direncahkan dengan peristiwa yang pelbagai.

    Berbulan-bulan persiapan dilakukan sehinggalah majlis pernikahan dan persandingan berlangsung secara gilang-gemilang.

    11 Disember 1987 menyaksikan dua hati disimpul menjadi satu.

    Mazuin menjadi artis wanita pertama diangkat kedudukan sebagai permaisuri kepada kerabat diraja negara paling kaya di dunia.

    Majlis perkahwinan pasangan ini kekal sebagai perkahwinan paling gemilang artis tempatan sehingga ke hari ini.

    Namun, tiada siapa yang pernah menyangka kegemilangan majlis pernikahan itu berakhir dengan noktah yang cukup pilu.

    Sehingga kini, Mazuin sukar untuk dijejaki bagi mendapatkan reaksinya.

    Yang ada hanyalah catatan-catatan silam yang penuh dengan coretan manis Mazuin khususnya sebelum dia menduduki takhta di istana.

    Mazuin tidak pernah meminta kehidupannya ditakdir sedemikian rupa tetapi hakikatnya musim-musim indah yang pernah dilewatinya sudah berakhir.

    Barangkali catatan hidup Mazuin ada signifikannya dengan lagu Penjara Cinta nyanyiannya sebelum bergelar orang istana.

    Sebahagian daripada kehidupan Mazuin diterjemahkan ke dalam lirik Penjara Cinta yang antara lain menyebut…

    bagai merpati

    Sepi disangkari

    Tiada keindahan

    Tak berteman

    Tiada kebebasan

    Tiada kedamaian

    Hatiku berduka

    Terpenjara…

    Lirik penuh bermakna oleh Seri Bayu ini bagaikan menjelaskan segala-galanya mengenai kehidupan wanita bernama Mazuin Hamzah.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 12 Thumb down 0
    • singa ganaz says:

      ngko copy paste kt mana nih???

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    • tyrabanks says:

      lenguh betoi aku baca…maknanyer mak msedara faz ni take over lah… ehh, mcmana aku xtau plak ni!

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
      • Lovelyvic says:

        aku pun… sampai nak tertido aku membaca nyer..
        mana la ko dalam hikayat seribu satu malam mazuin ni..

        Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
        • tyrabanks says:

          masa tu aku ngan faz tngah kipas mempelai 2 sejoli,, kau kan tngah basuh pinggan mangkuk rakyat jelata, tu yg kau xnampak aku tu….

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • Penari Poco2 says:

          x larat aku nak baca…berbuih air liur aku…

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • flowerHoRn says:

      adoyai pnjang sgt ar aries smpai hangus ikan aku atas dapur………

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    • damia says:

      huishhh….mak aihh…panjgnyer…mcm baca sinopsis n0vel jer…

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • tulip says:

        hahaha…lawak tol u all….tapi mmg sayu kisah mazuin niii…ntah ape cite nyerrrrr

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  8. singa ganaz says:

    ni bini ke berapa nih???

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • Lovelyvic says:

      pertama jugak…
      dia kahwin cerai kahwin cerai…
      consider semua pertama la..
      cuba ko tambah tolak…
      matematik darjah 1 ko pass cemerlang kan?

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
      • singa ganaz says:

        ke berapa dan nombor berapa ialah berlainan maksud…

        Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
        • Lovelyvic says:

          ye ke? ok….
          saya akan hantar pertanyaan anda ke emel sultan brunei..
          sbb hanya dia je yg tahu… itu bini dia yg ke bape..
          orang lain tak sempat nak kire.

          Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
        • jernih says:

          busuk la kawu lovely.. ekekeke
          singa kawu jgn terkam lovely ni ye… hahaha

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  9. badboy says:

    panjangnya…malas la nak baca..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  10. bintang hati says:

    emm.. betul ke makcik fazura.. bukan penganti mazuin tu artis indonesia ke.. :D

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    • tyrabanks says:

      kau jgn salah ckp.. tu dah kes brprofile tinggi tu… kang kena saman brjuta2 million rupiah kang!!

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • bintang hati says:

        hahahaha.. nie dari tiupan angin sepoi2 masa aku kecik2 dulu..peaceeee

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  11. badboy says:

    mst mahal rantai yg dia pakai tu..
    batu apa la kat rantai dia tu.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  12. apple_merah says:

    Kak sue ni menghilang kat mane???
    tak siap lagi ke basuh kain kat sungai…
    emm tengah ari ni masak appe la kat kampung tu…
    lauk kampung mesti best kan

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  13. apple_merah says:

    batu bata

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  14. aries_april says:

    copy kat ner na leh ksi thu…
    yelah, kak su kta kjab jer nk bsuh bju…
    ni dh 1/2 hri…
    ntah2x jth sg per.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  15. jernih says:

    wah aku tertinggal ketapi ni…

    bes asal ada nama fazura sj dah kire ok aku ni.. muahaha

    makcik fazura ni perampas gak ke? hadui la..
    fazura jgn copy ye…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • Lovelyvic says:

      wehh….
      ko bab2 kerabat di-raja ni…
      takde istilah rampas merampas weh
      kalau Dato’k ke, Akhil Hayy ke, Norman Hakim ke…
      bleh ar cakap rampas2..
      kerabat di-raja kalau dowang meminang, berani ko nak tolak?? mau kena buang negeri. Tak pun kena gam.

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • jernih says:

        woo x de ke? aku igt ada.. hehe
        tp kena rampas gak ni.. cumanye raja ni gi minang
        hati telah dirampas ni. kire rampas gak la..
        agaknye la.. ya ampunnnn!!!

        mmg dah kena gam tuh.. asik melekat.. memalam..

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • rina says:

      jernih ni lar yang kau mintak hari tu aku dah bagi kat kak nara… ok lar semua leh tengok

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • jernih says:

        thx rina
        aku mcm pernah dpt ni gambar.. tp kat mana tah aku letak.. dh delete kot.

        aik lain pulak BN ni.. aku salah masuk site ker ni?

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • tyrabanks says:

      ni lagi satu.. kau jgn salah ckp, kita bila nara dah keluarkan gmbar2 sebegini, kena komen yg berprotokol nih..kau guna laser gun je, no mesingan….ter10x.

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • Lovelyvic says:

        Betul gak tu tyra
        Ampuan tuanku beribu-ribu ampun. Sembah patik harap diampun. Adapun hamba rakyat jelata menjunjung sembah ke bawah duli tuanku. Andainya tuanku berhajatkan patik bagi menggantikan permaisuri tuanku, patik rela tuanku, asalkan tuanku sanggup menyalutkan patik dengan emas dari kepala sampai ke kaki.
        (eh… sekali salut betul2… mau aku jadi mumia berjongkong emas)
        ampunkan patik tuanku.. patik salah ckp.

        Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  16. badboy says:

    orang tengah kecoh bercerita tentang m.cik fazura ni..dia sibuk dok cari org yang tak der..
    buka web lain klu nak cari kak su yer..
    dia ngah buzy menguruskan rumah tangga dia tu..jngn la kacau..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  17. flowerHoRn says:

    pada pndangan mata aku lawa lg Hajah Mazuin Hamzah…aku suka tang gigi dia..tapi itu pndangan aku org len mngkin brbeza pndapat …………

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  18. diamonds says:

    herm2x..napelah gambar pengiran anak faizah ader kat sini ni??

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  19. apple_merah says:

    ala badboy ko ni jeles ke aku cari kak sue….
    huhu tak de org nak cari ko kan…
    cian die

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  20. diamonds says:

    betol ke dia ni makcik fazura?ini pengiran anak faizah lah ,kalau tak salah dia ni bekas pramugari..berkahwin ngan adik sultan brunei…Pengiran Bendahara Seri Maharaja Permaisuara Pengiran Muda Haji Sufri Bolkiah ibni Al-Marhum Sultan Haji Omar Ali Saifuddien. Pengiran anak faizah ni memang cantik,bdan dia slim sangat huhuu..kazen sya pernah bersalam dengan dia masa hari raya kat istana nurul iman..hehe

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  21. apple_merah says:

    betol ke ko ni diamond

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  22. diamonds says:

    itu pun kalau betol la kalau tak saya mohon maaf okay tak nak kena sue..saya ni bukan orang kaya..hehe

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  23. diamonds says:

    saya orang brunei mestilah saya kenal dia,tapi sya tak pasti kalau dia ni makcik fazura..ok.tapi ini memang pengiran bini hajjah faizah..isteri kepada adik sultan brunei…kalau mazuin hamzah itu makcik amy mastura..tu semua orang tahu..

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  24. diamonds says:

    kalau boleh saya tak nak beri komen banyak lagi2x hehe takut saya…huhuu..gud luck to u all..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  25. flowerHoRn says:

    Ampunkan patik Tuanku……………

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  26. apple_merah says:

    PATIK PUN MINTAK AMPUN TUANKU….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  27. Sniper says:

    Mazuin Hamzah tu kan sepupu Ami Mastura…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
  28. aries_april says:

    AMY BKAN MAK CIK DIA LA…
    COUSIN DIA LA….

    TANG MNA ARIES PASTE, XLEH TNYA…
    ARIES MMG MNAT KAT DIA….
    WLAUPN TIME DIA KHWN, ARIES MSIH DLAM PRUT MUMMY…
    TNGAH TGGU TIME JER NK KLUAR

    ;-)

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  29. ONCeT says:

    ada la iras2 fazura skit….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  30. abong says:

    adik fazura plak bapok ke hodohnya
    kepala besoooo
    hahahaha johari kepala beso

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  31. aries_april says:

    cantik la orng ni…
    tua2c pn, still cun…
    kna tiru ni love…
    bru cpat skit orng msuk mnang kta…

    ksi tyra jeles kit…
    hahahahaha…
    ;-)

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    • jernih says:

      tiru. tiru..tiru.. (ikot gaya cak cak cak ye..)
      hehehe.. korang muda lagi mana leh lawan
      lawa org lama neh… x caya tanya kak su…
      hahaha…
      tu yang zafrul menat ngan nek jah tuh.. (aiyaaa termasuk
      citer derang lak.. ) I’m soriii …

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • tyrabanks says:

        ku memang fobia dngar org ckp i’m sorry2x ni… lebih2 lps nengok si amir tu….hish…getik aku la weyyy…

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  32. tanpa nama says:

    ok jer

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  33. aries_april says:

    kak su….
    mmg lwa, klau x…
    mna hubby dia xcri…

    psing KK nk kjar cnta kak su…
    :-)

    nek jijah mmg cun….
    bdan jgan ckap la….
    xcaya, tnya zaf….
    2 yg p lngkwi posing maut.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  34. jed hijau says:

    aku ke tuuuu…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  35. apple_merah says:

    mak aihhh….
    dashat tul dowang nih…..
    advance tul kan aries

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  36. jed hijau says:

    eh…eh…cantiknyeeeeeeeeeeeeeee….

    cantik sangat laaaaaaaaaaaa…..mesti mahal kan….yang berkilau-kilau warna merah kat leher tu mesti berjuta-juta hinggit kannnn…..

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  37. Volsce says:

    klau betul la ni aunt fazura..
    dia nih –>
    Yang Mulia Datin Hajah Faizah binti Dato Haji Nasir, Wife of HRH Prince Sufri Bolkiah
    Husband dia –>
    His Royal Highness Peingran Bendahara Seri Maharaja Permaisuara Pengiran Muda Haji Sufri Bolkiah ibni Al-Marhum Sultan Haji Omar Ali Saifuddien Sa’adul Khairi Waddien (HRH Prince Sufri) –> adinda Sultan Brunei
    lol.. fazura yg cun melecun tu xkn la xde kerabat brunei yg nak.. cun tuuuuu

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
  38. aries_april says:

    HAI KAK IPAR…
    MSUL PAGE SBLH…
    BEST SKIT….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  39. AMY says:

    TAK PANDEI SPEAKING TAK USAH SPEAKING.

    ‘LIKE AUNTIE, LIKE NEPHEW? KO BODO KE APE?

    IT’S NIECE BODOH. MAKANYA, JGN PANDAI NAK MENGUMPAT ORG LAIN.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 2
  40. peah says:

    Like Auntie, Like NIECE lah Bodoh!!!!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 2
  41. boxer hugo bosss says:

    aik men bodoh2 plak..cian mak korg beranak kan korg..free2 kne bodoh…hahha…mne2 aje laa…..tp syg kawen ngn adek sultan nie muke menggerutu..cmne la mcik die thn eh nak2 time nk ‘bersame’…hahaaa…
    xpat aku bygkan…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • Mak Menakan Fazura says:

      Aku pon dok pikiaq benda yg sama gak… dh la mazuin rejected sufri ni sbb sluruh bdn menggerutu… tup3… adik aku sambaq plak! Adooiiiii aku dh ckp ngan faizah nih… pkiaq habih2… tp dia kata dia bkn nk sufri tp dia cuma nk reta benda n kekayaan sufri jer! Hurmmm xpalah… janji adik aku bahagia… hahaha aku pun leh tumpang 2 kaki….

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  42. Maria says:

    like auntie, like nephew?
    do check what you wrote b4 publishing
    since you’re referring to fazura, instead of nephew – it should be niece.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  43. Orang Biasa says:

    dah lama dah mak sedara fazura ni dgn adik sultan brunei ni.. dari 2005 lagi… kenapa sekarang baru ada artikel ni? oh ya la.. tak kecoh kan?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  44. Orang Biasa says:

    Wargahhahahha.. udah udah ler tu Nara.. tak reti speaking, jangan speaking… tulis jer dalam BM, orang faham… pun tak ada Mat Salleh nak masuk site ni pun… LOL! Nephew tu anak sedara lelaki. Niece tu ada sedara perempuan… Kan dah kena kutuk reramai. Hakhakhak..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  45. syida says:

    pengiran sufri pernah berkahwin dengan salah seorang artis kat negara kita pada tahun 80an..pastu bercerai..artis tu nama dia mazuin Hamzah dari kumpulan quaniry M..mungkin ini adalah wife terbaru pengiran sufri

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  46. aisyah says:

    sape si pangeran sufri tu

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  47. amvasierra says:

    pangeran sufri kalo tak silap cuzen Sultan Brunei, nama dia slalu confius ngan Jeffrey, Panglima Indera Mahkota(adik ) Sultan Hassanal Bolkiah..kalau silap btolkan :p

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  48. Batu Lesung says:

    hukaloh.. bukan cousin lah.. adik lah!!! iskkkk… adik yang betul-betul bawah sultan hassanal bokiah mu’izaudin wadaulah…

    btw nara… makcik si fazura ngan Pgrn Sufri ni dah lama dah.. since hujung 2004/awal 2005 lagi… basi!!!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • sham says:

      oi korg ni…apa plak dorg ni dah lama thun 2005?aku gi braya umah dia thun 1998 pun dia dah ada ank1 nak amsuk 2 ngan pengiran faizah ni..nak cakap len kali selidik..aku duduk brunei aku tau la

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  49. pening says:

    Sure nnt Fazura pun nk cr VVIP gak kut…biasela..artis2 ni nk glamor je…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  50. lily says:

    a ah, die ni makcik fazura. dah lama dah dieorg kawin. i thot ramai yang tau?? husband die ni yang sakit kulit tu la…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  51. nina says:

    cantik sbb kaya ….
    mcm bos aku tengku tuttttt …. cantik mcm nie gak psl tk pyh susah payah pkr apa nk mkn, pakai, kemas rumah, msk, facial pun org buatkn ….
    ingat masa fasha sandha blom fames? itam mcm minah rempit, skrg dh ber$, walla!!!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  52. ZAS says:

    like auntie like niece lah… nephew pulak…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  53. sara fahiza says:

    pada pandangan mata aku …taklah lawa sgt ….sbb hidung kembang…..mulut dia pun kurang cantik…..yg buatkan dia nmpk menarik kerana rambut dia jer …kalau dia bertudung confirm tak cantik ….dan sbb kan kosmetik selebihnya….apapun dia bukanlah cantik asli ……

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  54. fauziah says:

    setuju, muka biasa2 jer. dressing ajer n rambut dandan

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  55. Fauzan Azima says:

    Saya dari Aceh (daerah tsunami 2004) Saya perlu silsilah Raja Hassanal Bolkiah dan anak cucunya. Mohon kawan2 bisa bantu. Terima kasih.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  56. maju sakti says:

    aku rindukan wajah ciut mazuin hamzah, dia memang cantik, diantara wanita yg tercantik kat malaysia…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  57. Amanda says:

    Pada aku xde ler cantik mana, biasa2 je. Muka mcm tu berlambak kt Malaysia. Pakai make-up mahal and baju mahal nampak ler bergaya cuba suruh pakai kain batik ngan t’shirt pastu pakai lak tudung…. Aku dpt dah imagine

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  58. What a waste of time. You’re poor english made this article hard to read. Learn to write.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • latebloomer says:

      Ermm…your English is not perfect too, Salina. It’s not ‘You’re poor English’, it’s Your poor English ok.. Macam mak ketam ajar anak berjalan pulak ish ish…

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 1
  59. of course like your web-site but you need to take a look at the spelling on several of your posts. Several of them are rife with spelling problems and I to find it very troublesome to tell the reality nevertheless I’ll certainly come back again.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0