Written by AbangNara | April 23rd, 2011

gambar majlis pertunangan ashraf muslim

Seperti yang telah digembar-gemburkan sebelum ini di entri “Inikah Wajah Tunang Ashraf Muslim?“, pagi tadi telah berlangsung majlis pertunangan Ashraf Muslim dengan Noor Dayana. Memang tepat tekaan Abang Nara. Sesungguhnya tunang Ashraf Muslim ialah anak kepada Haji Lokman, yang merupakan tuan punya pusat perubatan Syifa Al Hidayah.

Ashraf Muslim dan tunangnya berkemungkinan besar akan melangsungkan pernikahan pada 1 Syawal di Mekah kelak. Semoga berbahagia dan kekal sehingga ke akhir hayat. Lagi gambar sekitar majlis pertunangan Ashraf Muslim dan Noor Dayana dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit gambar kepada Mstar.

gambar majlis pertunangan ashraf muslim

gambar majlis pertunangan ashraf muslim

gambar majlis pertunangan ashraf muslim

gambar majlis pertunangan ashraf muslim

gambar majlis pertunangan ashraf muslim

gambar majlis pertunangan ashraf muslim

gambar majlis pertunangan ashraf muslim

gambar majlis pertunangan ashraf muslim

gambar majlis pertunangan ashraf muslim

gambar majlis pertunangan ashraf muslim

gambar majlis pertunangan ashraf muslim

gambar majlis pertunangan ashraf muslim

gambar majlis pertunangan ashraf muslim

gambar majlis pertunangan ashraf muslim

Baca Yang Ini Pulak:-

262 responses to (GAMBAR)Majlis Pertunangan Ashraf Muslim & Noor Dayana

  1. joegrimjow says:

    mesti ramai pompuan xpuas hati dngn tunang ashraf tu. =), orang handsome untuk orang cantik. yang baik untuk yg baik jugak

    moga kahwin cepat2

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 176 Thumb down 0
    • senduk kayu says:

      dulu zaquan adha..skang ashraf nuslim pulek..next?akim? MELEPAS AKAK!!

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 30 Thumb down 0
    • akula first says:

      oit…tunag ahraf tu doc..kau ada??

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 41 Thumb down 0
    • Mama Mia says:

      eeeeeiiii…..sakit nyeeee hatii……

      Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
    • johan says:

      pendapat gua la,tp lu orang jangan kritik gua pulak.

      perempuan yang highly educated sumpah nampak cantik.

      kalau highly-educated + somebody = double cantik.

      kalau cantik + highly-educated + somebody = perfect package.

      lepas dah ada semua tu, perempuan tu kuat agama pulak kuat. peh! ni lah wanita impian gua. gua ni dah lah banyak songsang. org mcm ni lah gua nak cari. untung lu asyraff. terbukak skit pintu syurga kat sana tu untuk lu. amin…

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 287 Thumb down 0
      • secretlove says:

        u pon boleh cri pompuan2 solehah oke?

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 16 Thumb down 0
        • faera260708 says:

          x ada pun amek gmbr nk peluk2 bagai.
          mcm sesetengah tu, bru tunang.
          tp amek gmbr da mcm kahwin.. huahua..
          tahniah my cousin. u deserve the best coz u r awesome!

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 10 Thumb down 0
      • maya says:

        wow..i like u johan. ur comment really opens my both eyes..

        Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 0
      • anum says:

        harap2 johan awk dpt jodoh yg sempurna… amin..komen awk sy sgt suke

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 12 Thumb down 0
      • huzn says:

        insya Allah.. boleh dpt pmpn sebegitu jika kita sendiri berubah ke arah kebaikan.. wallahu a’alam.. =] marilah bersama-sama kita berubah.. (^_^)v

        Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
    • CHERITA says:

      WARGHH……….lelaki idaman malaya da btunang. sob so sob sob

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 28 Thumb down 0
    • dawai besi says:

      x semestinya org yg hansome untuk org yg cantik.n x semestinya yg baik untuk yg baek.wat pe kalo muke cantik wat jahat?.org tegok hati bkan tgk muke de!

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 35 Thumb down 0
      • mr x says:

        salam…dalam surah annisa mmg Allah ad brfirman yg mafhumnya…lelaki yg bek adalah untuk pmpn yg bek n pmpn yg bek tuk laki yg bek…wallahualam

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 30 Thumb down 0
        • farah says:

          maaf sy menyampuk, bukan surah an nisa tp surah annur

          “(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik.” (Surah an-Nur ayat 26)

          wallahuallam..

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 29 Thumb down 0
      • hothotheat says:

        nape nak pertikaikan kecantikan tunang ashraf??..
        ok la tu cntik ape..tunang die cm iras kuna adk kuza pon ade..=)..

        Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 0
    • cik embun says:

      wahhhh tahniah!!! alhmdulillah dah selamat betunang.. wlaupun mate aku merah myale….. hua3…

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 21 Thumb down 0
    • saye says:

      semoga bahagia selamanya, amin ya rabbal alamin…. ALLAH dah tentukan yang terbaik,
      yang baik untuk yg baik….
      insyaALLAH

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 86 Thumb down 0
    • Semoga berbahagia untuk mereka berdia. sweet .malu2 je tunang asraf tu ;D

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    • no name says:

      ya Allah nape aku rasa cemburu sgt nie……….. untung nya tunang asyraf nie… wlaupn aku jelez ngn ptunangan diaorg ni aku doakan asyraf n FW akn bahagia slamanya…amin.

      Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 0
  2. Kebenaran Masam says:

    Lepas ni kawen, pastu cerai.

    Pastu kesti kuar gambar minum arak, jadi lesbian, usha bini orang, hisap dadah pastu jual ubat hikmat

    Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 0
    • lulu says:

      knpa nk bersangka buruk kat org sgt ni???
      kemon la..life is not as bad as u imagine..

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 127 Thumb down 0
      • kau dan aku says:

        masam sungguh kebenaran itu yea

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 18 Thumb down 0
        • Kika says:

          x baek cakap macam tu…nanti kene dgn diri sendiri bru padan muke kO….

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 52 Thumb down 0
        • fiza says:

          yelah nape ckp mcm tu..kate2 tu satu doa….x baik mendoakan yg x elok…jgn jdi hati busuk…yg busuk tu akan terpancar pada wajah

          Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
    • maherzain says:

      doakan yg elok2 utk ashraf muslim. itu lebih baik.

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 63 Thumb down 0
    • aida says:

      doakan jela yang baik2

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 21 Thumb down 0
    • aku_bosan says:

      orang jeles memang begitu.. ko ada hati kat ashraff muslim kan??? ngaku je la.. dasar manusia dengki.. cuba la doakan yang baik-baik untuk saudara islam kita tu.. dorang kan dalam perjalanan nak bina masjid..

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 43 Thumb down 0
      • lol says:

        alamak….sori2 ….silap reply….salah org…..nie reply kat komen ats pattnyer…..tah camne leh jd kat komen ko lak…………sori………… :D

        Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    • lol says:

      ko bg komen nie dpn cermin kew???? paham2 la sndri….muahhahahaa

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    • Ms Nana says:

      kita sesama islam harus doakan yang terbaek utk saudara kita.. insaflah Kebenaran Masam.. semua qada’ n qadar Allah g tentukan..

      Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
    • tulip says:

      ade kaitan ke…??? lu pkir lah sendiri

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    • luv says:

      dia ckp camni…sb prangai dia pun camni la…..

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    • think +ve says:

      pleasa la…. positif thinking….xsemua artis kawin pastu cerai….

      Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
    • apa2jer ler.... says:

      jgn lah fikir yg tak baek….kan apa yg d kata tu satu doa….jadi ucapkan lah yg baek2 utk kehidupan diorang apa yg berlaku akan dtg smua hanya Allah je yg tau…jadi yg kita ni doa kan aje ler moga jodoh diorg kekal hingga ke akhir hayat….amin….apa2 pun TAHNIAH utk Ashraf……rupa paras bukan ukuran yg penting kelakuan yg baek……

      Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
    • marie says:

      ko ni sengal la ske2 hati je ek…ko memg mulut longkang r

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • dd says:

      eee..bodoh nya jg ko ni..ko pk suma artis cm 2 ke???

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • khalifah says:

      tak tepat sama sekali!!!! kalau sesiapa yg kahwin berlandaskan agama, InsyaAllah tak jadi mcm tue…kes2 mcm tue jadi sebab kahwin berlandaskan nafsu….sebab tue penting dalam memilih calon suami or isteri….perkahwinan untuk dibawa ke akhirat, bukan untuk di dunia ni jer….Apa yg kita harap…moga pasangan suami atau isteri kita kat dunia ni akan kekal menjadi peneman kita di dalam syurga nanti….dengan izin ALLAH swt…

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 10 Thumb down 0
    • dun says:

      kesian die dok sorang2…haih…kot ye pun nerd, pi le berkawan nun…bukan semua org kawin cerai cam ko..sabo2..hahaha

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  3. ila.. says:

    TAHHIAH!!!!!!!!!!!

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 10 Thumb down 0
  4. Mello says:

    Alhamdulillah, da sampai waktu die. :) Suke tgk :D

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 10 Thumb down 0
  5. Anabobo says:

    Tahniah.tp mmg trend org skg brtunang pon cm brsnding ea? Hehe..
    Sama2 lawa n cantik . Moga di panjang jodoh .

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 15 Thumb down 0
  6. LuthfiMY says:

    comeila depa hohoho

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
    • rosh says:

      bakal doc kan 2nang asraf…kalau manis camnie..sentiasa tersenyum pesakit pun suke…taklah tension duk kt wad…hik!…

      semoga ikatan yg terbina akan sentiasa bkekalan hingga akhir hayat.amin.

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 12 Thumb down 0
  7. apam balik says:

    cantik je.senyum manis je

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 15 Thumb down 0
  8. encemlah asraf muslim..kuciwa makcik

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
    • lalalala says:

      NAMA PON “MAKCIK”..KOMPEM LA X KAN DPT..WAWAWAWA :D

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 12 Thumb down 0
  9. eri-chan says:

    tahniah..

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  10. saya says:

    Bahagianya gurl tu…dapat suami ashaf muslim..peribadinya seindah nama.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 18 Thumb down 0
  11. org biasa says:

    tahniah..cpt2 kawen bg elak fitnah..org2,pminat2 yg konon frust tu x pyhla nk buang masa nk komen rupa paras,kebaikan hati org lain..jga hal sndri sudah n doakn kbhagiaan org yg nk mbina msjid ni..

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 29 Thumb down 0
    • attention says:

      Tahniah kpd ashraff muslim & noor dayana. Moga kekal bahagia, org lain tu jgnla asik menilai paras rupa jer, yg penting keindahan hati budi. tunang dia cantik manis jugak, nmpk berseri sgt bl dia mekap. Rupa wpun x secantik miss world, tp tetap ada cantik & manisnye, dayana tu berpelajaran tinggi, berkerjaya yg bgs n mulia. mudah2an jd wanita & isteri solehah hendaknya…. pakej yg cukup utk jd seorg isteri….

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 33 Thumb down 0
      • futuremg says:

        pilih la wanita kerana agamanya…dak gituh?

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 24 Thumb down 0
        • akukate says:

          ye,seeloknya macam tu la..pilih isteri tgk agamanya dulu..baru paras rupa..
          ok la,sesuai je ngan asraf..dah jodoh..

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 10 Thumb down 0
      • zaia says:

        pakej cukup bagus dah tu..sesuai la dgn ashraf…tk silap,dia kenal dayana dulu baru kenal Hj lokman dn belajar perubatan Islam ni..

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 10 Thumb down 0
  12. kuciwa makcik says:

    untungnyer si pmpuan…ensem nyer…ashraf…isteri plak tkut nak suh laki kuar umah nti.klau mkcik,mkcik kurung jer ashraf kt umah..untuk mkcik sorg jer…byk betina buaya kat luar tuh….erkkk..tkut mkcik.
    thniah~

    Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
    • Kika says:

      makcik ni nyah kew??…bunyik mcm nyah jew…HAHAHAHA….

      Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 0
    • leolizza says:

      ashraf tu biasa je lah… mana ada hensem sngat pun… aku pernah jumpa lelaki yg lebih hensem dari dia.. ashraf kurus je pun, sekali angin tiup fuhhh melayang.. sepadan la tu ngan tunang dia tu… tengok muka dpa dua ada nak iras sikit… mesti bahagia nanti…

      Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
      • timba says:

        bukan sebab nsem. tapi pewatakan ashraf muslim yg buat wanita tergila gila. susah nak jumpe lelaki macam ni sekarang. klo kire nsem ramai g yang nsem tapi berape byk yg ade akhlak dan agama yang cukup dan layak untuk dibuat suami?? pikirkan la. ni untuk masa depan dan akhirat.

        Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
        • leolizza says:

          timba ni… i komen sbb kuciwa makcik tu kata dia hensem… mcm la ashraf ni je lelaki yg paling ensem.. ada lagi lelaki yg ensem n perangai bagus2 gak… laki i pun ensem.. ala2 mat belanda.. badan pun tough.. agama ok… setia lak tu.. cuma i geram baca statement kuciwa makcik tu.. suruh kurung ashraf sbb takut pompuan lain ngorat.. jgn slah faham… sbb tu i kata mcm tu… mmg ashraf tu kurus pun kan.. adeke dia tough mcm fahrin.. so jgn marah i timba… i dah kahwin ada anak dua n tgh pregnant anak ketiga.. tak jeles la ngan kehenseman ashraf tu k… alhamdulillahla sbb dia hensem n berbudi pekerti baik lak.. pakej yg baik kan… jgn marah i k…

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  13. haiqal says:

    Selamat bertunang kepada Ashraff Muslim.Lihatlah,dulu dengan sherry Ibrahim,now da berubah.wee.alhamdulillah

    Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 0
  14. princess says:

    haish…. terlepas peluang .. hahhahaah… ensem nye ashrafff… cair2 tgk dia… tp dh jd tunangan orang… ermmm.. hohohohoo

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  15. nisa says:

    tahniah kat Ashraf..
    utk yg doakan keruntuhan hbgn owg len tu..
    sudah2 lah ye…kta doakan k’bhgiaan utk dy owg..

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  16. tahniah ashraf n tunang..
    moga jodo berkekalan
    untungY..hehhe

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  17. lola says:

    skang mmg trend ke masa tunang bakal suami g umah bakal isteri..????????? siap duduk sekali atas pelamin…macm dh kawen lak tgok…hmmmm ( maaf saya cuma budak yg kurang ilmu agama)

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    • futuremg says:

      nie 2 in 1 punyer majlis, tunang dn pembukaan pusat perubatan islam kat Sungai pusu..khemah tuk nie jerk sampai 16..so okay la kalo Ashraff pown ada kat situ..understood situation yg dia ade mende len nak buat..jimat budget…

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
      • lola says:

        owh..sory..x tahu…:) by the way congrats asyraf n tunang..moga bahagia hingga akhir hayat..amin…

        Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  18. belacan hangus says:

    manis muka tunang dia..tahniah!
    jgn tunang lama2…

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 12 Thumb down 0
  19. khalis says:

    perghhh..dua dua sama padan,dua dua sama manis.. Alhamdulillah..fasa pertama dah selmat..lepas ni ambil berkat di tanah suci pulak.. InsyaAllah, semoga sehingga ke jinjang pelamin..

    pada perempuan gatai,, walupun asyraf dah kahwin dia still bujang 3 koata k?

    Kenapa tak mau PAS memerintah malaysia
    Ada apa dengan dara
    kenapa bantah email 1Malaysia

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  20. zack says:

    cantik dan manis tunang asyraf….untung dpt bini yg tau menjaga aurat dan faham tentang islam…bijak lgi tu….bukan macam sesetengah ppuan kat malaysia…..dah tau tak cun,tpi nak pakai seksi2 lagi…nak tunjuk bentuk bontot tu kat semua orang..wekkk……..pastu perangai cam haram..mencarut2 tak igt akhirat……..

    (ps-aku cuma cakap kebenaran.)

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 39 Thumb down 0
    • leolizza says:

      betul zack.. akak suka komen kamu… biarpun pedas tp sapa yang termakan cili terasa la kan…. noor dayana ni ok dah… sesuai ngan ashraf yang menghala ke arah cara hidup islamik… bukan macam setengah orang mulut je cakap nak cari isteri yg islamik, baik2 tp carik kt disko… lorong2 gelap… mana nak jumpa meh….

      Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
  21. CANTHEK says:

    tunang aje dh mcm kawen…agaknya zaman anak aku nnt merisik pn macam kenduri kawen…uiii…kena budget lebih nie….

    Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 0
  22. najmi says:

    bertuah tunang ashraf dapat bakal suami handsome :)

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    • leolizza says:

      bertuah jugak ashraf dapat tunang yg sedap mata memandang, baik, bertudung, berpelajaran dan dari keluarga baik2. amin..

      Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  23. VOGEH says:

    BODO SAPA YG DENGKI SMBIL KUTUK2 ASHRAF MUSLIM TU… DYE TU BGOS DARI ARTIS2 YG ADE DKT MLYSIA NIE… WALAUPUN TUNANG DYE TU BIASA2 JE TPI HATI BAIK BUKAN YG MUKA CANTIK HATI BUSUK TU

    Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 0
  24. maherzain says:

    alhamdulilah…sejuk mate memandang tunang die tu..ayu je..tahniah ashraf dan dayana.

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
  25. budak cun melecun says:

    mmg bertuah dpt tunang ensem..tp naper ek…muka ashraff ni mmg ensem tp bkn citarasa i la…tp that girl mmg sgt sopan…jodoh kerana Allah…

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  26. belimbingmadu says:

    Suka tgk pasangan nih… Sejuk mata memandang rasanya… Semoga berpanjangan jodohnya nanti… Amin!

    Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
  27. kyzsilda says:

    mmg sushkan jd artis… bila berubah ke arah kebaikan org kta xlama berubah blik
    bila bertunang xpnggil wartawan, wartawan kecoh kta bertunang xpnggil ar… pikir2 logik xkan ar nk wat mjlis simple2 sgt yea r.. t ade yg mencanang kta tunag besa2 jer.. xgrand.. ai buat salah.. xbuat lg lg lg salah… xpham den

    Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
  28. hana says:

    melepas…
    hahaha

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  29. Nurazza says:

    semoga berbahagia yea ashraff…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  30. cik nin says:

    kecewa cik nin….huhuhu kecewa dan terus kecewa….huhu..hihihi….pape pun better than awekssss lelama dia..hehehe tahniah tuk keduanya….[nak pergi efrika pasni..bwk diri ulam jantung..kecewa....kuciwaaaa...husinnnnn.....]

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  31. Selamat bertunang..nanti kenduri jgn lupa jemput aku k!

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  32. poyos says:

    keciwaaa….uwaaa.. Nk gi bali pki bikini lhh

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 15 Thumb down 0
  33. N0ur says:

    Congrates both of u.sm0ga kekal ke jinjang plamin.to sape2 yg slalu pkir ‘loklaq’ tu,btaubat la..knp mst nk doakan yg buruk2 utk org yg br nk bna masjid?ape da..kan dpt phala kalu tlg doakn jdoh diorg bpnjangan..

    Anyway aku ske sgt tgk pasangn ni.sjuk prot ibu ngndung 9 bln kalu ank kuar jd cmni..jgnkn 9 bln,19 bln pn sgup..hahaha

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  34. suziela says:

    TAHNIAH ahsraf muslim n dayana

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  35. saya says:

    sedeh keciwa ashraf da tunang..waaaaaaa mcm la kalo dia x tunang aku blh dpt ashraf 2..mujur dpt kt org bak2..xpela..

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  36. gugugaga says:

    muka dayana lbih krg sheera iskandar lh…

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  37. mysara says:

    isk2..sob2..ashraf muslimku sudah menjadi tunangan org..huu..apapun tahniah, semoga semuanya berjalan lancar dan mendapat keberkatanNya..Amin

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  38. boringgge says:

    alhamdulilah. semoga gadis tu dari keluarga n akhlak yang baik2 yer.. semoga tercapai nak kahwin nanti.. ;)

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  39. abglezersgt2! says:

    alhamdulillah~yg baek tetap utk yg baek2~

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  40. A... says:

    Congrats ..moga berbahagia hendaknya!! Amin….

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  41. cik shishie says:

    secara amnya mmg lawa sherry tu lg dr yg ini..klau tk make up lg cm kureng sikit kot die ni..sory dayana…dlu asyraf pn main tinggl je sherry…kesian die…skrg br tau rupnye nk khwin dgn anak ustaz lokman…smoge ni yg trbaik untuk mereka…sherry u deserve someone better than him..

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
    • akukate says:

      asraf ni lagi sesuai dengan dayana..

      Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
    • leolizza says:

      lawa ke sherry tu… muka keras je.. kurus sangat lak tu… adalah kekurangan nya tu.. mungkin payah nak bentuk ke… ape2 je lah… tp aku percaya jodoh mereka ni datang dr Allah… insya-Allah kekal la tu… tak semestinya cantik idup bahagia… kak ipar aku cantik.. tp kahwin 3 kali gak… kalau cantik pun tp tak pandai jaga tingkah laku.. kuat potpet… laki lari gak cek oiii….

      Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 0
  42. gadis dimple says:

    korang niekan, lebih sudu dr kuah tu pasal apa? doakan yg terbaik dahlah. sapa kita nak tentukan yg terbaik buat dia? jaga kain masing2, dok sibuk cari tetas org takut kain sendiri tersingkap.

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  43. mamadmlake says:

    ntah pape komen sume

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  44. perass says:

    oh ashraf melepas aku

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  45. tumpang sekaki says:

    Suka tengok pasangan nie. Contoh yang baik, tak macam artis lain yang baru aje bercinta, tade pun hubungan yang halal tapi dah siap peluk-peluk sakan. Pihak wanita bukan saje cantik dari segi paras rupa, tapi menutup aurat, tak perlu pakai terbuka sana sini nak memikat hati pihak lelaki yang sememangnya artis, pujaan ramai. Saya doakan anda berdua jadi contoh yang terbaik, bahagia selalu dan diberkati dunia akhirat.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 10 Thumb down 0
  46. shera says:

    cantek ajer ak tgk.. doctor pulak lg

    Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 0
  47. faz says:

    muka Ashraf excited betul. hahahah~~ =D

    Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 0
  48. puteriungu says:

    ALHAMDULILLAH… SMOGA IKATAN BERTAHAN KE JINJANG PELAMIN SETRUSNYA BERKEKALAN HGGA KE AKHIRAT..AMIN.

    Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 0
  49. juice says:

    lelaki baik utk wanita yg baik..lagi elok pilih org biasa dr artis malaysia yg ntah ape2…harap berbahagia…wah seronoknya kawin kat Mekah..mereka berdua tersgtlah beruntung…hargailah….

    Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 0
  50. zaia says:

    Tahniah dan Semoga Berbahagia Ashraf dan Dayana~!!

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  51. syaiful khaidell says:

    Ya Allah, Semoga pasangan ini berbahagia hingga keakhir hayat…….Aku berdoa kerana inginkan keberkatan dan kampunan mu….Amin……Sesungguhnya umat islam itu bersaudara.semoga saudara disana berbahagia dan dikurniakan jodoh yang kuat….

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 16 Thumb down 0
  52. Nazim Nasri says:

    Alhamdulillah :)

    Pakcik Lokman mesti dah letak sepenuh kepercayaan kat Asyraf untuk kahwin dgn anak dia.

    Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 0
  53. johan says:

    pendapat gua la,tp lu orang jangan kritik gua pulak.

    perempuan yang highly educated sumpah nampak cantik.

    kalau highly-educated + somebody = double cantik.

    kalau cantik + highly-educated + somebody = perfect package.

    lepas dah ada semua tu, perempuan tu kuat agama pulak kuat. peh! ni lah wanita impian gua. gua ni dah lah banyak songsang. org mcm ni lah gua nak cari. untung lu asyraff. terbukak skit pintu syurga kat sana tu untuk lu. amin…

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 13 Thumb down 0
    • Zarina says:

      mcm ni la ye encik johan, bila dah sedar diri tu banyak songsang, kalau nak dapat perempuan yang perfect package n kuat agama mcm yang engkau senaraikan tu, kau perbetulkan dulu diri, kembali ke jalan yang lurus, yang diredhai Allah. kemudian baru engkau boleh jumpa perempuan idaman kau. kalau kau masih terus dgn hidup songsang kau, tapi duk harapkan jumpa perempuan idaman untuk bimbing kau, kau duduklah diam2 kat rumah je. sepatutnya lelakilah yang membimbing perempuan. bukankah semua lelaki selalu mencanangkan yang mereka adalah pemimpin perempuan?

      apa2 pun, perbetulkan diri dahulu sebelum nak idam perempuan perfect. kejar cinta Allah dulu, then Allah akan temukan kamu dengan wanita yang mencintai-Nya juga. believe in Allah, ok.

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 16 Thumb down 0
      • leolizza says:

        huhuhu… betul tu zarina… konon simpan niat nk cari isteri baik2, yg muslimah tp cari kt tempat yang tak sepatutnya… mana nak jumpa… yup cari cinta Allah dulu… kalau u berubah sbb nak dptkan cinta perempuan.. nanti bila u dah jemu, u kembali ke perangai lama… baik u cari cinta Allah n keredhaan Allah dulu… itu lebih afdal…

        Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
      • sara says:

        zarina knape perlu menggunakan perkataan ‘kau’ bile nasihat diberi…jgn slh kn die,,mgkn si johan gne perkataan gua lu tp xperlu mmblas ‘kau’ disitu..sekurang-kurangnya die jg berdoa utk kebahagiaan org lain dan mgkn juga die krg tahu sebelum zarina beri nasihat pada die…

        Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
      • miera says:

        sekurang kurangnya cik zarina, si johan tu dah ada niat. :) bukan ke perempuan tu datang dari tulang rusuk lelaki? bukan untuk memburukkan sesiapa, masa kawin dulu, i yang ajar suami i mengaji, solat and all the things relate to Islam. apa salahnya kalau kita sebagai kaum hawa membimbing lelaki, sekurang kurangnya ada kebaikan yang kita bawa kepada si suami. kelak jika dia penuh ilmu islam di dada, insyaAllah giliran dia pula membimbing i ke akhirat. :)

        Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
      • johan says:

        lah. tenang. relax. songsang gua ni takde lah songsang mane pun. tak hisap dadah. tak minum arak. tak main judi. tak main pelacur. semayang pun setakat ni alhamdulillah. zakat pun cantik. hujung bulan tu ada lah hulur mak ayah skit. cuma songsang gua, gua ni tak reti nak control mulut. lu tak percaya? itu lu punya hal, bukan gua punya masalah. gua tau sebab mulut badan binasa, tapi alhamdulillah setakat dekat suku abad gua hidup atas muka bumi ni, belum pernah orang cuit kulit gua sebab gua ni reti hormat orang, tak macam lu.

        technically,

        the “term” of songsang actually refers to how lucky ashraff muslim is. handsome and whatsoever then he got pretty and educated women. plus, she’s from wealthy family. dont you think ashraff is too lucky for all this? jeles la gua!

        yang pasal mencanang punya bahasa tu gua tak tau, yang gua tau dulu masa gua sekolah ustazah gua ajar lelaki ni memang dilahirkan untuk memimpin wanita. habis lepas gua dengar apa ustazah gua ajar, takkan gua nak cakap ustazah gua yang mencanangkan yang lelaki adalah pemimpin perempuan. lu ni akai letak mana?

        ustazah gua cakap kahwinilah wanita itu kerana empat perkara, kerana hartanya, kerana keturunannya, kerana kecantikan dan kerana agamanya. dan kalau lu perasan, gua susun semua ayat gua ikut step2 tu. lu je tak perasan. main sedap je nak tembak gua.

        sebab tu la gua cakap, apa yang gua taip adalah pendapat gua, gua punya dan ayat tu bukan lu punya ayat, jadi lu sapa nak mempertikai ayat gua? apa kredibiliti lu? takde kan? so shut up.

        ker..the reason why u argue opinion gua coz lu gemok, miskin lepas tu masuk universiti sekerat jalan? hishhhhhhhhhhhh.. >:(

        Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 0
        • Dada Didi Dudu says:

          saya rasa ada silap paham disini antara joha dan zarina

          peace!

          cakap elok2 ye…

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • cik_tim says:

      setuju dgn ‘equation’ en. johan :)

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  54. Pretty Dania says:

    doakan saja kebahagiaan ashraf. kenapa nak jeles2? biar la. da itu qada’ & qadar dia. to ashraf & dayana, semoga anda berkekalan sehingga ke jinjang pelamin seterusnya hingga ke akhir hayat…insyaAllah, amin…

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  55. hamba Allah says:

    agakny rmai yg msh xtaw lg yg dlm islam xbule ms mjlis tunang ppuan bgambar dgn llaki tunang dia..pastu bju seolah2 mcm bnikah..kn ayh ppuan tu Haji xknla dia xtaw..ap nk jd da manusia zmn skang..islam tolak ke tepi..btw..congrate!!

    Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 0
    • hamba Allah jugak says:

      memang la die anak haji…mule mule die nak wat majlis kecik kecik he…nak ajak sedara mara n kawan kawan je…..lepas tu…peminat si ashraf ni pok pek pok pek dok mengata…dok maen teka teki sape tunang die….dok tunjuk n carik gamba tunang die…mule mule die xnak jemput pun media….media yang carik ashraf tanye…x jemput media ni ke…x jemput media tu ke….yang kemah banyak banyak pun bukan tpk majlis tunang…tok perasmian pusat rawatan islam al hidayah…x kan la si dayana tu nak pakai baju kurung kedah je kott…..dgr cite..pelamin die pon orang sponser….sebab tu yang nampak grand gler…x plan pun nak duduk berdua…media yang suruh….pasangan tu refuse…tp media pujuk sebab nak bergambar…

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 16 Thumb down 0
  56. suka gossip says:

    x kisah lah cam ne pilihan dia, asal kan dia bahagia, semoga asraf akan sentiasa lebih cekal dan tabah serta dpt mengharungi segalanya dgn sabar…tahniah asraf, lelaki yg baik untuk wanita yg baik..moga jodoh anda berdua akan kekal hingga akhir hayat..amin..tahniah asraf

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  57. yuyun says:

    bertuahnya dayana dpt bakal suami mcam ashraf muslim…. dan bertuah jugak ashraf jumpa jodoh mcm dayana…..moga kalian berdua bahagia.

    ramai yang mendoakan kalian yg baik2..semoga yang baik2 jugalah kalian dapat di dunia dan akhirat..

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 15 Thumb down 0
  58. ateeN says:

    hhuhuuh…Alhamdulillah…doa@ la dpt cam asyraf yer…bkn persis rpa…tp InsyaAllah..yg berattitude cm die…..agma cOmes 1st…mga2 berkekalan..wlpun keciwa sdkt..sy redha…psti DIA nk anugrhkn yg lbh baek buat sy…hikhihkihk, xpa…klu Allad dh kta kun’fayakun…xdak spa yg blh brkta tdk~wewewe…

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  59. cekla says:

    tahniah ashraf n dayana…..:)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  60. Sinar R says:

    comei sungguh kedua2 pasangan ni… tahniah kepada kedua2 nye… :)

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  61. cik nur says:

    tahniah……
    mga ALLAH panjgkan jdoh antara kalian….
    amin….

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  62. dumond says:

    tahniah ..org tranung kiter..
    semoga jodoh berkekalan dunia n akhirat..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  63. student bandung says:

    comeynyeeeee~

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  64. secretlove says:

    ashraf dy nk cri wanita yg boleh smbut dy di pintu syurga dan wanita yg boleh mnjga dy..kan doktor~~ ahhahaa.
    ape2 un aku doakan yg tebaik untuk mereka..
    jgn terlalu mnilai luaran.yg penting hati.lau cri istri yg lawa2 p menamnbhkan dosa si suami uat ape…

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
    • i'mdisappointed says:

      ….disappointed, what started as a simple appology could end up with a blackmail…..is that your true color?….

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  65. miauw2 says:

    tahniah ashraf, dh tunang… tpkan aku suka tengok ahraf kawin dgn pompuan lawa..2nang dia so so aje.
    klau dia ngan irma hasmie (ex nabil) mesti nmpak sepadan…tp wat camno dh jodoh dia ngan dayana tu…

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
    • @@@ says:

      miawmiaw…..awak ttu sape….tukang tentukan jodoh orang ke???? awk SIRIM ye nak nilai pompuan ni cantik ke tak…sesuai ke tak ye….

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  66. whiterose says:

    tahniah ashraf..walau kubersedih atas pertunangan n bakal pernikahanmu..ak ttp mendoakan yg terbaik.semoga segala2nya berjalan dgn lancar..amin..

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  67. iqa says:

    sama cantik sama padan :)

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  68. Bini Ustad Amirul says:

    Abang…. sob sob sob… sampai ati abg nk kwen lain… xpela… saya izinkan…. tp abg kne lbihkan saya dari dia…. saya bini no 1 abg tau… ku menanti mu di pintu syurga… yaey!! dapat payung emas tuhhh…. oh abg amirul…!

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  69. rubina says:

    biar kurang rupa paras, yang penting ilmu dunia dan akhirat yang tinggi..terjamin masa depan..tahniah asyraf…
    perempuan yang berpelajaran tinggi secara tak langsung napak cantik dan dihormati..dibandingkan pompuan yang cantik tetapi cetek pengetahuan…serta merta napak hodoh

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
  70. no_na says:

    cmel tunng ashraf nie…. mnis…. padn dng dia…. mga cpt2 kwen n brbhgia slalu k….. amin….

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  71. kak uyah says:

    rupa paras dayana memang sangat2 biasa. macam kebanyakan kita. tapi mesti ada sesuatu yang ‘luar biasa’ dalam diri dia sehingga jejaka idaman malaya terpikat kan? dan Asyraf cukup dewasa untuk menilai baik buruk pilihannya.

    Alhamdulillah, ada juga lelaki yang masih memegang kecantikan dalaman berbanding luaran. Kunci menjayakan sesebuah rumahtangga adalah apa yang anda mampu tawarkan dari dalam.

    Tahniah Asyraf & Dayana. Akak mendoakan kebahagiaan anda berdua dan semoga dilindungi Allah dari fitnah dan dengki manusia&syaitan. Amin!

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 15 Thumb down 0
  72. batu bata says:

    yg mana satu ashraf punya family .. mcm menantu” kena beli” jer ..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • isabell says:

      just to reply ur comment, actually ashraf’s family is my neighbour, ashraf datang dari family yang baik-baik.. so tak ada isu menantu kena beli whatsoever.. masa i balik cuti, memang ramai orang datang berubat dekat rumah ayah dia (melaka), dia pun memang tak sombong, bukan i cakap coz i rasa macam tu, tapi ada satu hari tu i nak alih kereta n i baru belajar so take time(really take time) n dia nak keluar, dia tak marah pun and still senyum bila dia passby .. dia ada peribadi yang baik. thx :)

      Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
  73. epiphysis says:

    tahniah! semoga ALLAH memberkati ikatan pertunangan ini hingga ke alam perkahwinan..BARAKALLAH..INSYAALLAH..

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  74. diena says:

    lawo jerk aku tgk tunang asyraf muslim nie..cute& manis je owg nyer..sesuai,sepadan sgt…LIKE..

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  75. peminat setia says:

    tahniah dah bertunang..suke tgk due2 same cantik..same padan..doakan yg terbaek bt korang..smg jdoh bpjagn hingga akhir hayat n syurga..(^_^)…
    ssguhnye..wanita yang untuk lelaki yg baek..n sebaliknya..btw…tahniah asraf muslim..

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  76. slumberbadak says:

    cantik dalaman adalah lg penting dr cntik luaran..sbb cantik dr luaran x kan kekal selamanya…. Asyraf dh kenal hati budi Dayana ni…Allah dh buke kan mata hati Asyraf utk menilai Dayana ni….lgpun ni mmg jodoh dieorg….itulah kuasa tuhan…

    Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
  77. Jaki says:

    bg aku ashraf tu yg bertuah sbb dpt dayana. ape pun tahniah utk kedua2nya.

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  78. Erin says:

    I think they made a cute couple.
    Stay cool Dayana n Ashraf

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  79. edayu says:

    mak aih, sedih siak, laki idaman dah bertunang, haahhhhh ape2 pon tahniah sabab Dayana dpat Ashraf :( Sobbb sobbbb

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  80. awatif says:

    cantik la baju tunang asyraf

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  81. aliagonjol says:

    alhamdulilah..
    akhirnyer brtemu jdoh juge ashraf..same cantik same pdan.
    .kpd sape2 yg xpuas ati tu,kowg ingat kowg tu da bgus sgt ke..ingatlah! tak tentu lg muke cantik ati baek.. assalam..

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  82. Aku Wanita says:

    Hamba Allah….jgn main2 bab agama…jgn cakap klu kita x tahu….klu x salah sy,bergambar dgan tunang smasa majlis bertunang,bkannya melanggar hukum Islam….tu hanyalah adat atau pantang larang org melayu…Betulkan jika sy salah

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
    • jay ai says:

      aku pun rasa cam tu…adat je…yg penting masa tunang tu …jgn pegang..pegang…duduk renggang…renggang..

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  83. emmagendeng ! says:

    xyah nak over sgt lah kutuk2 owang,,, sedar lah cket diri kowang tuh xsemua nye perfect !!!! kowang igt kowang kutuk2 tue kowang baek sgt kew ??? pasnieyh sure kowang lak yang kene,,, hahaha,,,

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  84. jh--- says:

    waaaa. kenapa kenapa? OHHH TIDAKKK! katakan ni hy blakon sj, tuk drama yg tbaru =.=

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  85. nad says:

    x kenal maka x cinte…..jodoh pertemuan d tangan ALLAH…….Lau ALLAH dah tentukan ni la jodoh ASHRAF MUSLIM kite ptt berdoa supaya mereka kekal hingga ke akhirnya…ALLAH dah temukan jodoh kite sepadan ngan kite…sepadan x semestinye paras rupa…tp hati…nurani dan tahap keimanan….LIKE>>>>

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  86. afi says:

    hemsemnya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 11 Thumb down 0
  87. giulz says:

    secara jujurnye, die xde lah cantik pun, maybe sedap mata asraf memandang…hopefully she has good heart too…moga2 die dapat jaga asraf muslimku dgn baik…amin.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  88. sue says:

    grand habis..besnyer law bnyk wet…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  89. khailis says:

    sekarang nie lawa ke tak lawa ke . , itu belakang kira . yang penting sekarang nie dye punya pegangan agama ada , dan berpendidikan . sebab tu tuhan da tetapkan dye yang paling terbaik untuk asyraff . :)

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
  90. Zarina says:

    Nabi Muhammad SAW pernah bersabda, kalau nak cari pasangan, tengoklah pada hartanya, keturunannya, kecantikannya dan agamanya. Pilihlah agamanya, kelak kamu beruntung.

    Lelaki atau perempuan yang beragama (I mean yang betul2 mengamalkan ajaran Islam dengan wasatiah), akan menjadi cantik luar dan dalamnya. Kalau sapa2 kutuk Dayana ni takde rupa, itu hanya luaran. Budi pekertinya cantik, itu lebih penting. Cantik luaran saja takde makna kalau perangai macam haram.

    Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 0
  91. babak says:

    sumpah..muka cantik x ke mn pon…pmpuan skrg ni muka cantik sbb bubuh mekap je lebih..nk tau pmpuan tu cantik ke x tgk muka bila fresh bgn dr tdo..suruh la adik beradik,roomate or suami korang tangkap gambar lps bgn tdo..klau konfom cun wpun rambut mengerbang mcm antu kak limah mmg sah anda memiliki kecantikan alami..ekeke..tp muka tunang dia ni manis la..sejuk jer ati nengoknyer..bakal doktor tu… ;)

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  92. Mono says:

    Ternyata Ashraf tak pandang rupa dan kecantikkan semata mata. Tapi dia memandang pada agama.

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  93. alhamdulillh..moga menjadi yg baik utk dunia + akhirat..insyaAllah..aminnn.. apa2 pn, ashraf nmpk hepi + tunang dia tuh nmpk cam lemah lembut + sopan ja orgnya..moga menjadi iste + suami cth yer.. :))

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  94. Amirah says:

    lelaki yang baik hnya untk wanita yg baik…nmpknye Allah kurniakn bakal isteri yg solehah untk asyraf…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  95. nane says:

    tahniah ashraf muslim…dua2 beruntung mendpt pasangan yg baik dunia n akhirat….

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  96. azim76 says:

    sejuk je mata memandang… tahniah dan semoga berkekalan ke akhir hayat…. berbahagia dunia & akhirat..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  97. daddycool says:

    orang muke ensem slalu pilih awek x lawa…..

    Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
  98. saadah says:

    semoga berbahagia……:)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  99. peace says:

    setuju dgn Aku Wanita
    xsetuju dgn Hamba Allah
    (waAllahualam…)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  100. syuki says:

    uihhh asal ler kawan aku tu plak over xpose dr abg die amboi2…pak cik muslim bukan main epi lg…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  101. gyulee gyuri says:

    contohi la mereka ini yg tahu batas2 agama..amik gambar tak bersentuhan..tak mcm artis lain , baru bertunang tp berpeluk sana sini amik gambar….lebih dr org kawin….alhamdulillah ashraf muslim sudah mendapat hidayah dr Allah..hope berkekalan hendaknya..dan harap juga bila belakon tak mau la ada scene peluk2 ke…jeles nanti tunang tu..hehehehe…ashraf mmg hensem tapi boleh berubah ke arah kebaikan..tp ade sorang artis bajet hensem tu , belum apa2 dh byk kontroversi…sapa lagi kalau bukan SJ…hahahahaha…meluat dow skrg asyik muka dia je belakon…bila citer ASMARA tu nak tamat….muka diana ni mcm shira iskandar pn ada sket2..betul ke shira???..hehehe

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  102. gyulee gyuri says:

    eh..eh…cuba korang tgk sekali imbas..jangan tenung lama2…muka depa ada sama sket…mungkin ini di namakan jodoh….bg aku tunang ashraf bukan tak cantik tp manis je….kalau semua laki nk lawa2 kesian la yg tak lawa tak kawin sampai tua…apa la korang yg kata tunang dia tak lawa…Allah cipta semuanya indah…semua ni ketentuan Allah..so tak payah di pertikaikan lagi….

    Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 0
  103. nor shahirah says:

    thniah asyraf….da jdoh dye

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  104. nonamanis :) says:

    tahniah asyraf! semoga Allah permudahkan segala urusan pas ni…kite2 ni jgn la nk dengki-mendengki..x elok tau org nk bina masjid elok2 kite nk kutuk2…kan elok same2 mendoakan kebahagiaan diorg..kite pn dpt berkat..kan3???

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  105. obeluv says:

    ……..if you do that , we are so done, think abt it…..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  106. miss a says:

    alhamdulillah….akhirnya die pilih gak insan bertudung…moga berbahagia selalu…..aminn

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  107. aien says:

    sesape yg tk kritik banyak2 tu..ngaku jelah yg korg tu dengki…haha~

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  108. mummy says:

    Alhamdulillah & Tahniah

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  109. mizz iera says:

    tahniah kpd ashraff muslim dan tngnya……so sweet 4 both of u

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  110. yuyu says:

    tunang asyraf kene jage badan ni…. kalo tak jage kompem montel,ape2 pun buat yg terbaik tuk bakal suami…. kena jage dari semua segi.. barulah suami makin syg…. kalo tak jage bdn takot suami berkate dlm hati… hai istriku jagela badan mu.. bukan ape,,,takot tgk bdn anak dare org lain cutting ala2 model terliur plak.. tak gitu?? hehe.. jgn mare ye.. juz teguran saje…peace…:)

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  111. ashy says:

    Alhamdulillah.. lelaki yang baik untuk perempuan yang baik dan perempuan yang baik, untuk lelaki yang baik. Mabrouk ya ashraf.. :’)

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  112. buahciku says:

    sob..sob..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  113. anna suraya says:

    lepas ni aku plak masuk BN….sbb betunang ngan Saheizy Sam..

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 148 Thumb down 0
  114. fafa eha says:

    hancur hatiku…. mengenang dikau..
    jadi keping2…. :(
    smpai ati :(

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  115. luvlavender says:

    congrats…(yg masih lg kecewa…..huuaaa…)

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  116. nur_in says:

    wowwww……tahniah…perfect couple…doakan mreka bhgia hingga akhir hayat…n semoga jodoh mreka berpanjangan…aminn…<3<3<3…=)

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  117. bunga ros says:

    bagi aku, aku bersyukur ashraf bertunang dgn dayana nie. aku sbg pmpuan aku tgk dia sgt perfect dan sesuai dgn ashraf nie. laki cm dia x pandang rupa, pandang agama dan kesopanan pmpuan nie. betul lah, laki baik hanya utk pmpuan baik. aku tgk perempuan nie org baik2. tinggi martabatnya sbb menjaga aurat, akidah dan batasannya dgn laki len. tudung pun quite labuh la. bakal doc pulak tu. alhamdulillah, mmg sesuai dgn ashraf yg skrg. x payah lah cari sesama artis. selalunya yg sesama artis nie lah ada masalah cerai berai dan sebagainya. aku x cakap semua artis tapi kebanyakkannya. tapi apa2 pun aku restui pertunangan nie ! perempuan tu perempuan baik2. tinggi ilmu dan tinggi maruahnya.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  118. Kurus says:

    suka ati asyraf lah..
    yg penting aku akan merindu lakonan dia..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  119. Kurus says:

    TAK SABAR TENGOK WEDDING WILL N KATE JUMAAT INI.
    KORANG PERASAN TAK WEDDING TU HARI JUMAAT.
    DULU EMAK WILL PON KAWEN ARI JUMAAT..
    ADA CERITA DI SEBALIK SEMUA ITU… KERABAT DI RAJA BRITAIN MENYIMPAN BANYAK RAHSIA YG TK AKAN INGIN DIKETAHUI OLEH PIHAK TERTENTU.

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
    • leolizza says:

      a ah… harap2 nasib kate tak sama macam nasib mendiang lady diana…. huhuhuhu… byk protokol, public figure… apa yg dia buat sume jd perhatian… smpai pakai baju apa pun orang nak komen… n harap2 cinta william takkan berubah ke perempuan tua mcm ayahnya… hahahahaha…

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  120. Ga4 AkaSha says:

    Alhamdulillah, pasangan nie sweet sgt..jgn peduli pada komen2 negatif..mulut manusia kita xleh nak tutup..abaikan je, & jgn tergolong dlm golongan spt mereka2 yg negatif nie..wallahualam :-)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  121. LuSelipar says:

    kenapa aku rasa mcm parents ashraff yg pilih…hurmmm

    semoga berbahagia kelak yer both of you. kalo betol la telahan saya bhw ini pilihan org tua, sure ada hikmahnya. Sweet dan innocent jek air muka awek tu

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  122. lulopme says:

    cantik +manis+sepadan..-perempuan glamour…
    tunang terus kahwin kan bagus..mahar tak perlu mahal atau lebih2..cari yg BERKAT
    SEMOGA BERKEKALAN DALAM JODOH KALIAN..

    TERINGAT PENYANYI FAZLI SAMA CANTIK SAMA PADAN,DAPAT ANAK YG COMEL2…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  123. piring_astro says:

    tahniah ashraf dan dayana…dayana tu cantik dan bpendidikan tggi..manis dan xlekang dgn senyuman…xmcm gadis2 skarang asal cantik skit mule “mdongak langit,xpijak bumi”…alhamdulillah ashraf menuju ke arah kebaikan….semoga tuhan lindungi uolls selalu…amin :))

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  124. antropoxy says:

    wpun aq ni boleh dikategorikan dlm golongan kacak (bukan nak riak)…tp lelaki zaman skrg cari perempuan yg pandai mengambil hati baik dan lemah lembut…memang betul pada mulanya lelaki akan mencari wanita yg lengkap pakej tp semua tu tak tahan lama..yg penting serasi dan sama elok budi pekerti…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  125. Nazira hasim says:

    Taniah ashraf… Cantek semuanya. Majlis d tv9 begitu sempurna. Boleh saya tau siapa wedding planner ashraf muslim?

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  126. dr ally says:

    wuhuu..seronok tgk org kawin.moga berkekalan.harap ashraf bersabar la kawin dgn doktor yg bz gle time housement.. :)
    Garangnya bro johan.jgnla marah2.betul la apa yg awk ckp 2.everyone has their own opinion.kalau suma org sama x panjang la ruang komen gosip ni ye x? :)

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  127. erm says:

    tahniah……moga berkekalan sehingga akhir hayat…pas ni nak tengok pic kawen plak…:)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  128. debunga cinta says:

    ALHAMDULILAH…SYUKUR Ashraf dah selamat bertunang dgn pilihan hatinya…mmg klu dnilai drpd segi luaran tunangan dia nampak biase2 saje…tp ingat lah kecantikan luaran tidak kekal selamanya sebaliknya kecantikan dlman yg akan kekal abadi n boleh dperbaiki seiring dgn usia yg meningkat…doakan saje yg tbaik untuk mereka…pd yg still bujang doa n pilih pasangan bebaik (jgn mengata org jer) nasib n takdir kite blm tau lg…n kpd yg dah kawen (tp dok mengata org) ingatlah klu Allah nak tarik semula apa yg kamu ade sekarang “sekelip mata”saja blh berlaku…kesimpulanya bersyukurlah dgn apa yg kite miliki n berusaha memperbaiki diri…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  129. Ying Ying says:

    Alhamdulillah,semoga kekal dnia akhirat n syabas Ashraff kerana berjaya memilih yg terbaik utk anda…Allah itu Maha Adil dan Maha Mengetahui…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  130. xoro says:

    giler grand…siap live kt tv9,siap ade seruling ms bwk turun hantaran, siap ade pelamin grand,siap bersanding….(tunang je kot??)
    at de fes place,i just tot yg dowang ni akan buat mjlis sesimple yg mungkin,sesuai dgn nama dan pngkat keluarga msg2…haji2 and ustaz…hmmmmm…..

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
    • xero says:

      pelamin tu orked bridal sponser….tv9 yang request nk buat live….media yng suro duduk sekali…kalau tolak,,,klua la statement ashraf sombong la…inila…itula…

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  131. Aku says:

    Kalau Dayana nie korang ckp so-so je lawanya…So aku nk tanya la, yg mcm mana lg yg lawa sesangat tu???? Cuba kasi list sket….

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  132. erk,, says:

    hahaha tekanan perasaan sume pempuan tgk..tp xpela semoga mereka bahagia

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  133. bdk says:

    suka aku asyraf dpt jodoh org mcm ni..semoga berkekalan hingga akhir hayat.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  134. non says:

    inilah yg dikatakan..wanita yg baik hanya untuk lelaki yg baik.. tahniah!

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  135. xoro says:

    kira lawa la tuh,manis je orgnyer..sejuk mata memandang..Allah dh tetapkan jodoh..xyah la nk persoalkan…org len yg so-called lawa tuh,mekap je lebih..cuba tgk muka msg2 pas bgun tido… :)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  136. ego789 says:

    dulu ashraf bcinta ngn sherry ibrahim..yg seksi laa jgk..
    last skali tgk laa pilihan isteri die, sopan, bertudung..educated..lelaki akan carik wanita solehah jgk utk dijadikan isteri..alhamdulillah..mintak2 ramai lg lelaki kt luar mcm ashraff..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  137. shida says:

    salam…tumpang copy gambo mereka ya..tq..:)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  138. farieyna says:

    sedi sbb dia da btunang, n gmbira sbb dia dpt tunang yg baik.. cam lembut je ni ppuan..amin..cpt2 kawin..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  139. sob.sob.sob..huaw..huaw..aku nk nangis ni lelaki yg aku minat dah nk kawin..ustaz amirul btl2 nk kawin..rse cm akan kehilangan selamanya..sob..sob..EMO plk aku ni..xpelh org yg kte syg kte kne doakn yg trbaik utknye..semoge ashraf bahagia hingga ke akhir hayat brsame istri dan keluarge trsyg..sy doakn dari jauh,dan akan setia meminati kamu dari jauh..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  140. Peminat says:

    wah, mcm ni la bakal suami yg soleh,..ikut sunnah Nabi.. (mencari ciri2 isteri yg solehah)..
    alhamdulillah..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  141. Bull says:

    Kelakar pula baca peminat yang sedih tengok Ustaz Amirul ni dah bertunang, macam lah dapat, dia bukan kenal ko pun..

    Yang penting tunangnya tu nampak jelas dari pergerakan, mimik muka yang pemalu tu, memang budak yang baik.. Doktor lak dengarnya.. Tu yang bagus..

    Yang nak jeles2 tu, ko hadooo? (tiru Abang Azwan Ali punya pertanyaan)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  142. Dotzela says:

    semoga bahagia sampai ke akhir hayat…huhuhu sedihhhh :( + heypiii :)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  143. slumbercool says:

    tahniah ! =)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  144. whteva SS says:

    congrats 4 both of u…moge brbahgia n brkekalan ke akhir hayat..kite doa kn la yg trbaik utk mereka..amin….. :)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  145. MOre picture says:

    cadid gambar die

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  146. ezora83 says:

    tahniah..semoga bahagia hingga ke akhir hayat..Amin…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  147. NIKITA_ANA says:

    padan la….
    sorang ustaz………
    sorang ustazah…..
    mga bhgie ye………

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  148. nana says:

    ashraf muslim…. nama seindah budi bahasa… seelok paras rupa… ciri2 lelaki soleh… jgn cm sorg artis pompuan tuh… ujung namer kemain ader islamnyer… tp… masyaallah…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  149. mak orang says:

    not bad…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  150. baby face says:

    tahniah asyraff…(sambil tersedu sedan kerana keciwa…haha)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  151. papa jahat says:

    ada plak yg jeles tuuu…….hehee…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  152. salsal says:

    Congrats for both of them :) btw, in my opinion, tunang si ashraf ni nampak lebih cantik tanpa mekap dlm entry abg nara yg lg 1 tu :)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  153. ainin nabila says:

    taniah :’(
    semoga berkekaln selalu dn senyum selalu
    bab kata pepateh bagai aur dn tebing

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  154. lia says:

    Tahniah a.ahsraf :) hepi for u n ur fiance..semoga kekal hingga ke akhir hayat amin :) biasela dlm dunie ni ade je yg xpuas at..nk2 plak laki yg ade rupe pakej mst jd rebutan ekekeke..kesimpulannyer laki yg baek utk wanita yg baek n wanita yg baek utk laki yg baek la wallahuallam :)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  155. Reena says:

    Dah jodooohhhh (dlm nada separuh kiciwaa..sob sob).. alah, kalau pasangan dedua hensem n cantik pun lum tentu bahagia..cth jelas dah ada..cam jimmy shanley.. so moralnya pilihlah pasangan kerana agamanya kerana itu adalah sebaik-baik pilihan.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  156. minah jambu 24jam mengadap computer says:

    PUAS HATI LAH ASRAF!!!! selamat bertunang dn cepat2 berumah tangga….n jangan tunggu lama lama…..semoga bahgiaaaaaaaaaa

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  157. permata hati says:

    tahniah ahraf,,,sesuai,,,semoga smpai ke jinjang pelamin…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  158. Mcna says:

    congrats & semoga berbahagia hingga ke hujung nyawa…
    (oh tidakkkkkk!!!!aku x keciwa…aku x sedih…..) tp sbnrnye aku frust!!!!…tulunnnnn….huhuhuhu…. )-:

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  159. eryn says:

    semoga berkekalan…jgn pandang rupa paras..hati budi pling penting..

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  160. bongek says:

    jeles jeles!!! i wanna marry a doctor toooooooooooooooooooo :’(

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  161. lyla ahmad says:

    sederhana itu yg trbaik…alhamdulillah..tahniah ashraf and dayana :) smoga dipnjangkan jodoh slamanya…amin…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  162. Malaysian Lady says:

    lovely couple.all the best for both of them,amin.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  163. Muslimah says:

    Allah s.w.t dh mnetapkn jodoh setiap hambaNYA…
    Jodoh yg baik adalah utk insan yg baik….
    dan sebaliknya pula….
    sbg hamba yg lemah…brusahalh utk mdpt nikmat dan kerehdaan dariNYA…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  164. aida says:

    Tahniah semoga bahgia hingga ke hujung nyawa……cute pe dayana nk pilih isteri kene tgk agamanye dulu cantik di dlm cantik jugalah luarannya….tepat sekali pilihan hati ashraf……

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  165. adik says:

    alhamdillah….semoga kekal ke akhir hayat…..pilihan yang tepat….amin….bukannya wajah ….jadi ukuran..yg ptng hati..mau baik ma….tak gitu…..soal jodoh dan ptemuan ditgn tuhan…kita x boleh menidakkan….i

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  166. kesucianhati says:

    BARAKALLAHULAKUMA WABARAKA ALAIKUMA WA JAMA A BAINAKUMA FIL KHAIR…. =)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0