Written by AbangNara | August 13th, 2010

gambar azah aziz

Wah, lama tak tengok Azah Aziz nie. Hari tue keluar cerita dia balik Malaysia sekejap lepas berkahwin dengan omputih. Akhirnya dapat kami amik gambar dia masa kat Malaysia. Kredit gambar kepada Forum Cari. Makin berseri-seri Azah nie. Dan paling penting nampak bahagia bersama keluarga tersayang.

gambar azah aziz

Gambar tulisan Facebook di atas adalah luahan hati Nurul, bekas isteri Ajai kat Facebook Azah. Kami suka jawapan Azah. Pendek tapi memang cool. Kami tak faham sangat apa yang terjadi. Tapi nampak gaya macam Nurul mengadu domba. Nasib baik si Azah tak melayan sangat.

Lagi gambar Azah Aziz dan keluarga dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

gambar azah aziz

gambar azah aziz

gambar azah aziz

gambar azah aziz

gambar azah aziz

gambar azah aziz

gambar azah aziz

Baca Yang Ini Pulak:-

150 responses to (GAMBAR)Azah Aziz Dan Keluarga

  1. aries_april says:

    yg ddk france tu kan>?

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 4
    • yep… she’s d one… yang masih lagi kekal perkahwinannya dengan mat salleh.. congratulations..

      please visit htttp://bakawalicollections.blogspot.com for your choices of dresses for Aidilfitri!!

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 4
    • fight for islam says:

      di sini ada beberapa soalan yang saya ingin tanya.

      bolehkah org islam dedah aurat?
      bolehkah org islam kaler rambut mcm tu?nak kata ini,memang bukan.
      bolehkah orang islam pakai baju mendedahkan sebahagian drpd buah dadanya dan sebagainya?

      soalan ini tidak perlu dijawab.bagi orang islam,renung2 kanlah.

      Hot debate. What do you think? Thumb up 17 Thumb down 15
      • Jahil jugak says:

        Ala… kita dah tahu jawapan soalan tu… soalan tu pun ada maksud yg tersirat sbnarnya kan?
        Apa kata kita kongsi petikan blog KERETA MAYAT, tak payah cari salah org… betulkan diri dulu lagi baik… : )

        Hadith satu:-

        Pada satu hari, ada sorang hamba Allah ni dah jadi mayat, akan tetapi takde orang yang sudi nak solat mayat untuk si mayat ni kerana tak tahu status sebenar si mayat ni, munafik ke islam?

        Sebab waktu hayat mayat ni banyak buat dosa yang semua orang tahu, maka, apabila berita ini sampai kepada Nabi Muhammad SAW, terus Baginda ke tempat kejadian dan mengumpulkan para sahabatnya lalu bertanya:

        “siapakah antara kalian, yang pernah melihat hamba Allah ni buat baik?”

        Tapi takde respond, lalu Nabi ulang lagi soalan tu berkali kali sehingga bangkitlah seorang sahabat Nabi yang memberitahu bahawa beliau pernah lihat si mayat ni menjaga barang-barang orang islam di satu medan perperangan sewaktu pejuang islam yang lain sedang berehat keletihan…

        Mendengar kebaikkan mayat yang berjaga di jalan Allah, Lantas terus Nabi sempurnakan mayat itu secara islam, dimandikan, dikafankan, di solatkan, dan dikuburkan.., dan sewaktu mayat itu di baringkan ke liang lahad, Nabi telah ber’talking’ padanya:-

        “Sahabat sahabatku berburuk sangka padamu, tapi bersaksilah, bahawa kamu adalah ahli shurga”

        Hadith dua;

        Pada satu hari yang lain, ada sorang hamba Allah yang lain juga sudah menjadi mayat, berbeza dari tadi, mayat ini telah di layan dengan baik, iaitu disempurnakan mayat itu secara islam, dimandikan, dikafankan, di solatkan, dan dikuburkan..

        Setelah selesai dikuburkan mayat itu, maka berceritalah para sahabat sahabat sesama mereka akan betapa beruntungnya si mayat tadi, sebab waktu hayat selalu buat baik.. dah confirm masuk shurga katanya..

        Kemudian, apabila Nabi terdengar pujian pujian yang begitu tinggi pada si mayat, maka Nabi telah bertanya 3 soalan, (aduh!.., ni part yang aku lupa ni, tapi seingat ingat aku) soalan Nabi berbunyi begini,(lebih kurang maksud) “ pernah tak si mayat ni tidak mendapat apa yang dia hajatkan” jawapan yang sahabat bagi, “tidak pernah”.. lepas tu Nabi Tanya, (kalau tak silap aku), “jika Hamba Allah ni pergi meminang, ada tak orang yang akan menolak pinanganya? jawapan yang sahabat bagi, “tidak ada”.. dan satu lagi soalan, memang aku lupa gila, yang mana pendek cerita…

        Setelah Nabi dengar jawapan para sahabat, maka Nabi bersabda: “anggapan kamu pada si mayat adalah tidak benar..”

        Nabi tak kata mayat tu masuk neraka, tapi Nabi kata sangkaan mereka terhadap kebaikkan yang di terima mayat itu seperti masuk shurga adalah tidak benar..

        Ok, habis, aku kena baca lagi sekali hadith ni untuk tambah faham apa yang belum faham, itu yang aku harap korang tolong carikan hadith tu untuk aku dan bolehlah kita kongsi pada semua bakal-bakal mayat sekalian, insyAllah,

        Dan walaupun kita masih belum jupa matan sebenar hadith tersebut, tapi tak salah kita belajar moral dari dua hadith di atas, iaitu:-

        Kita tak ada hak untuk tentukan mayat sipulan bin sipulan adalah ahli neraka hanya kerana kita melihat si mayat itu buat jahat sekian sekian atau atau ahli parti sekian sekian,

        Juga,

        Kita tak ada hak untuk tentukan mayat sipulan bin sipulan adalah ahli shurga hanya kerana kita melihat si mayat itu buat baik sekian sekian, atau ahli parti sekian sekian,

        Kerana hakikat sebenar tentang nasib kepada roh adalah urusan Allah, jadi.. jangan pandai pandai nak jadi ahli nujum Pak Belalang.., sangkabaik takpe, tapi jangan letak HUKUM! Faham?

        Aku tengok ada orang bila lihat mayat buruk sikit terus cari aib mayat dan padankan kesalahan mayat dengan rupa buruk mayat, sedangkan kita tak boleh meramal nasib mayat kerana ada hadith cerita tentang orang beriman bila nak mati, kadang kadang Allah susahkan waktu nazak sebab nak ampun dosa.., Nabi sendiri sakit kepala dan tak boleh nak berdiri waktu sakit.., belum lagi cerita kisah sahabat yang mati kena bunuh sesama islam, atau kisah mayat sahabat yang mati di lapah, atau kisah sahabat yang mati bercerai badan, ada jugak kisah mayat sahabat di kerumi lebah.., tapi takde pulak orang yang sanggup meramal nasib mayat berpandukan rupa mayat atau tempat mati si mayat..

        Dan sama jugak jika mayat tu rupa bersih, kitapun terus yakin mayat tu masuk shurga, walaupun mayat tu tak solat waktu hidupnya, atau mayat tu pengebom berani mati misalnya, lalu shaitan cakap, tengok, orang tak solatpun muka bersih waktu mati, tengok, orang yang bom orangpun bersih mukanya waktu mati.., jadi tak payah kita nak sebarkan berita yang kitapun jahil, iaitu urusan roh adalah kerja Allah, kerja kita semua adalah sempurnakan mayatnya, tutup aibnya, dan sebarkan kebaikkan tentang mayat agar semua orang dapat belajar sangka baik..,

        Aku juga suatu hari nanti pasti jadi mayat, dan bagaimanapun rupa mayat aku, buruk atau bersih, bersangka baiklah pada Allah, sempurnakanlah mayatku secara islam, mandikan aku, kafan kan aku, dan kebumikanlah aku.. lupakanlah aku…

        Ps: Kalau nak kenangkan aku jugak, kenanglah aku dalam doamu.., chewahh..

        HABIS.

        “Selamat Beramal”

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 85 Thumb down 5
        • sms says:

          Hidden due to low comment rating. Click here to see.

          Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 14
        • Jahil jugak says:

          oh..maaf… tak faham soalan ko…

          Hot debate. What do you think? Thumb up 9 Thumb down 3
  2. Masquerade Q says:

    Salam..jalan2 Ramadhan lagi.. heheheh.. Anak2 dia hensem2 belaka..yela ..anak omputih..semoga sukses selalu hendaknye.. Aminnn..

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  3. KakLong says:

    Lama tak dgr citer dia..baru aritu bc kat paper.tabek gak kat dia, dah 16 tahun kawen (kalo tak silap)..harap2 kekal smpai biler2

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
    • aries_april says:

      lma kan dia kawen..sskli ja blik mesia..
      ank dia ari tu ada tnjuk kat melodi….malay pn x tau ckp..
      :-)

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 2
      • aku says:

        cmne nk tau ckp melayu, rambut mak dia pun dh berkarat kalah rambut bapak dia yg mat saleh ori tu… tp walaupun berkarat cmne pun muka mak dia still melayu n sure akan belasah sambal belacan dgn ulam kalo dh jumpa ;)

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 17 Thumb down 3
        • deknon says:

          muka je melayu…tapi gaya dah macam bukan melayu dah…apaper pun dulu suka tengok dia ni berlakon..

          Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 4
  4. Amber says:

    You need help, Nurul. Pas cerai dia ni macam desperate for attention..

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 3
  5. eton says:

    kenapa la dengan nurul ni..kalau ada masalah jgn la open pada public nanti jadi hal besar sampai masuk paper segala korang jugak yang malu..jaga la reputasi masing2 sebagai artis

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  6. nuril says:

    sharifah haslinda ni bkn dh pakai tudung ker? just confius..ke nk pic lama ek…

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 1
    • Honeys says:

      tulah, i pun igt camtu..

      i rasa ni gamba baru ni..

      jap lg kuar melodi plak silap2 kes nurul dgn lynn ni..

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  7. ctmunirah says:

    hanya ada satu cara je perkahwinan nak kekalkan perkahwinan mat saleh dan melayu…. kita yang melayu ni jadi lah cem matsaleh… heh heh heh… sendiri pikir lah…

    Hot debate. What do you think? Thumb up 13 Thumb down 4
    • milixs says:

      tapi ruhil xcam tu pon..dia pn kawen omputih..tgk gaye laki dia ikut mlyu

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 14 Thumb down 0
      • emalin says:

        yup2..itu i tau.

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
      • Perantau says:

        Kalau ikut melayu buat apa. Melayu pun ada masuk neraka juga. Yang sebaiknya ikut cara dan ajaran Islam. Tukar lah pikirang korang yang kolot tu. Nak ikut melayu, cakap melayu, makan makanan melayu……ni tak jamin kita semua masuk syurga pun.

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 21 Thumb down 0
    • Bini Mat Salleh says:

      Sedap jer mulut Ctmunirah. Aku bini Matsaleh juga tapi alhamdolilah tak lah lupa asal usul. Anak aku nama melayu, cakap melayu pun reti, laki aku pun tau makan lauk melayu, practice Islam, aku pun tinggal negeri Mat Saleh tapi tak lah jadi Mat Saleh. Ini semua pendirian masing-masing. Tak baik cakap macam tu..fitnah. Aku ikut juga cara Mat Saleh, aku masak lauk dorang pakai makanan halal, tak pernah minum arak begitu juga suami aku. Cultural practice kita half-half, kita ambik yang baik antara dua culturues. Yang aku tak suka sekali dalam budaya melayu adalah perasaan hasrat dengki yang ada. Doa jer yang terbaik untuk Azah dan keluarga. Kau dapat pahala dik Oi buat camtu. Buat per kita semua pakai tudung kalau lidah tak tau guard. Bukak jer lah tudung tu.

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 49 Thumb down 7
      • NoMoRaz says:

        Ctmunirah tu cuma buat ayat perli jer tu.. Apa yg penting adalah hati masing2 & pegangan iman masing2.. kalu org tu pilih nak ikut gaya hidup bangsa lain, kita takleh nak buat apa dah melainkan doa utk kesejahteraan kita & org Islam lain..

        Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 1
        • nas says:

          i sokong ctmunirah.hehe… mmg betul pun byknye kena jd mat salleh. to bini mat salleh: ye ye je lah kau ni dik oiii…

          Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 3
        • Bini Mat Salleh says:

          nas: astaghfirullah. Bukan ye ye cik nas. Tak semua bini Matsaleh sama. Manusia ni semua lain-lain. Ada bini orang melayu pun sama juga perangai macam mat salleh. Tengok jer lah artist artist kat Mesia tu…dah berapa ramai yang kawin cerai? Yang kena khalwat? Mereka tak pun aku tengok kawin Mat salleh!
          Memang agaknya kau tu otak sempit kot?
          Tak betul ke? Kau doa kan orang kau juga dapat pahala? Aku tetap Melayu dan yang penting sekali Muslimah. Bukan setakat junjung bangsa Melayu aja.

          Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 18 Thumb down 3
  8. virus.comey says:

    ap jd sbnarnye yek…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  9. memey says:

    patut pun bleh kekal 16 thn walaupun kawen ngan org putih… sebab dia lebih omputih dari org inggeris….

    Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 2
  10. andrian says:

    ape2 la korng ni…ckp mcarut…cubalalh buang pasaan buruk sngka n ckp hal orng..tngok n kalox baik diam jewlah….sedih…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    • cik lopes says:

      tah. orang kekal pun salah. cerai pun bising

      Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 1
      • MAWAR BERDURI says:

        nilh manusia suke sgt nk cari silap org,plik2…doakn yg terbaik pd azah dh le,aku rindu nk tgok dye berlakon…ingt dulu2 dye sell berlakon dlm slot keluarga ria ngn azman jantan…besh gak lakonnnye….ank2 encem2….kiut2…miss u azah…

        Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  11. opah.roxx says:

    pe motif si nurul tu? xphm tul…slh tmpt la weh haha
    udah2 ler…xde sape nk dgr luahan perasaan ko tu ;p

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • Hana says:

      dh korang curi luhan tu masuk dlm blog ni sapa suruh. last2 yg x nak ambik tau pun kena tau gak..gatal sangat tangan nk main copy2 paste dlm FB org. rajin ah skit kuar cari berita x kan duk hadap pc main copy2 paste plak .

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • akula says:

      kes gaduh ngan lin kakak shira la nih… ee.. memacam la nurul nih..

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  12. zul says:

    ooo minah ni dlu glamer blakon drama taun 90an kan…isk2 patut la xkenal nama..tgk gambar baru kenal…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  13. LittleMama says:

    dulu minat dia ni berlakon.. dah jadi omputih dah ye

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  14. ilhamny says:

    aritu jumpa dia kat tesco ampang..dia ngan mak dia kot..simple jek dia,nice, and mak dia pun biasa2 jek mcm mak aku dan mak2 biasa di malaysia..dia dok belikan brg2 masak, penuh bakull..siap tanya lg, ‘nak beli apa lg’.. anak yg baik nmpk..:)

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  15. Ryta says:

    Apa hal pulak si Nurul Wahab tu mengado domba dalam fb dia tu? Kang kalau wartawan korek rahsia kang, abis terbongkar segala pekong di dada…
    Nasibla si Azah ni cool aje.
    Eh, si Lynn tu bukan ke dah bertudung? Nape tak pakai tudung plak bila tengok gambar kat atas tu? Ke ni gambar lama punya?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  16. aku ikhlas beb says:

    cam mana agaknya dia bimbing suami dia dlm islam ye… syukur2 aku kwen nga org sama2 islam

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • donnerNchips says:

      ingat yg lahir muslim je ke boleh jadik muslim sejati?tah2 mat2 saleh convert ni lebih baik dr kita yg lahir muslim.tah2 suami dia yg tengah bimbing azah tu..

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
      • jokong mas says:

        hak alah….agak-agaklah kalau nak berfikiran positif sgt pun…tengok gmbar kat atas tu, ada gaya suami dia bimbing dia ke?berfikiran posotif pun biarlah bertempat jugak…

        Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
        • Perantau says:

          oi pikir yang baik lah bodoh. cetek sangat otak kau semua. bab agama bukan untuk kita untuk mempertimbangankan. Antara Allah dengan dia lah bodoh. Jahil betul Muslim-Muslim “sejati” yang pikiak korang bagui sangat.

          Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  17. cik lopes says:

    ‘lynn’ tu sharifah haslinda ke? nak cakap apa2, apa kata guna sms je..maki lah puas2. drp open2, kat fb pulak. pelik je

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  18. TABUAN says:

    Nurul… bobal bertabur… :)
    Normal girl??? Selama ni dia abnormal ke ?
    Normal ke apa… sekarang bergaya pun dah mcm elite wannabe.
    Patutlah dia sama Lynn pernah di ceraikan pasal dua2 nak hidup bergaya.

    Lynn ni kan bekas janda Yantzen Rusty Blade?
    Yanzten dah betol punya rusty sekarang Lynn kahwin dgn laki orang yg berkedudukan.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  19. ziela says:

    kira ok lah dia mcm mat saleh sebab kawin dengan mat saleh hbs yang tak kawin dengan mat saleh pun rambut karat juga..macam mana?

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  20. TABUAN says:

    Lynn mcm CT ler…
    “TAK PERNAH DECLARE” yg dia bertudung…. :)

    Tau tak mcm biskut Oreo..
    KEJAP ADA KEJAP TAKDE… :)

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  21. atan ahmad says:

    fuhhh dasyat azah aziz nie… yg tak best ade pemimpin **NO dlm tuh…. hmmmmm

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • anonymous says:

      pemimpin **NO tu laki c lynn laa.. new hubby dia pas cerai ngn yantzen

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
      • TumpangLalu says:

        Eeeh betul ke laki si Lyn…itu si Rizal Maerican kan?…ooh aku tak tahu dia kahwin ramai….yg aku tahu dia dgn Ismalina jea…..out of info la aku nie hehehhee.

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  22. bebeh says:

    nurul tu cm mrh kt wrtwn sblh azah tu je…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
    • jay ai says:

      dia bukan marah kat wartawan tu…dia marah ka sh haslinda…
      dia nak buat gempak kot..almaklumlah,…dah lama tak da berita..pas ni kecoh…mesti org ingat balik kat dia….

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  23. anynomyous89 says:

    oh,si lynn tu fitnah si nurul tu.tu yg nurul dendam sngat n x maaf kan si lynn tu smpai akhirat.haha,sengal lah si nurul ni mengadu kat azah.bgus lah azah buat x layan je.sngaja btul nk tunjuk.bincnag lah dpn2 kan.ni tak,mengadu dgn azah plk.nasib bek azah cool je.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  24. TABUAN says:

    @ Ryta —-> Alamak… nasib baik spot! Ternyata u ni alert walaupun dlm berposa.. Syabas! Anda berjaya untuk menyertai dlm permainan Sempurnakan Harimu!
    *tutup malu* hehehe!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • Ryta says:

      Dah masuk dah pun permainan Sempurnakan Harimu tu….dapatla ribu2 hengget jek!
      Alah ko ni Tabuan…..tak yah malu2….biasalah tu….terbabas fakta sekali sekala….hehehe…
      :-)

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  25. Rambut azah dah kena sembur dgn racun perosak tue leh karat je nampak..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  26. cascutes says:

    hehe.. bulan pose ni…

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  27. detective conan says:

    semoga kekal bahagia ke akhir hayat..jgn la dok kutuk2 dia..luaran korang dia mcm mat saleh la apa la..mana tau dia sembhyg cukup 5 waktu..yg tutup aurat tu pun jgn ingt da baik sgt..klu pakai tudung tp mengumpat buat apa..

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 1
    • nama saya says:

      ini yang selalu org tersilap. menilai sikap dan tuntutan.
      ok, menutup aurat ini suruhan allah, maka hukumnya WAJIB. benda yang wajin bila ditinggalkan berdosa. adakah manusia ni terlalu sombong sampai dengan angkuhnya meninggalkan larangan Allah tapi masih lagi tergamak berjalan2 di atas buminya? ingatlah, tutup aurat itu MESTI, bukan pilihan, bukan kena tunggu sampai seru, bukan kena cakap ini urusan aku dengan Allah.
      btw, org yang pakai tudung tapi mengumpat tetap juga salah.tapi satu sudutnya dia mengikut arahan Allah samada ikhlas atau tidak itu perkara kedua. Ok, let say, kalau nak kata kena ikhlas dulu baru nak pakai tudung, boleh tak kita cakap macam tu ttg ibadah solat? “saya tak solat lagi sebab tak nak jadi hipokrit, tunggu sampai seru dulu” sedangkan hukum bersolat dengan bertudung sama2 WAJIB.

      tapi mengumpat itu mmg berdosa, seakan makan daging saudaramu sendiri.

      wallahua’lam.

      Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 1
      • gegeh says:

        Tapi dosa dgn manusia lebih berat, dosa dengan Allah apabila kita bertaubat nasuha inshaAllah akan diampunkan.. tapi dosa dgn manusia, biarlah bertaubat nasuha sekalipun, ttpi org yg kne aniaya itu tidak memaafkan.. maka keampunan Allah terletak pada kemaafan org yg kena aniaya tu.. so dosa mengumpat lebih berat.. tpi BUKA AURAT TETAP BERDOSAAAAAA

        Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
        • nama saya says:

          yes, fully agree with u. mengumpat itu sama dengan bergosip. kalau benda tak betul namanya fitnah. dan mengumpat itu salah satu daripada dosa besar.

          cuma yang saya nak highlightkan di sini, janganlah sesekali kita berkata,

          “bertudung tak semestinya baik”

          Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
        • nama saya says:

          sedikit tambahan.
          saya pernah membaca komentar seorang ustaz bab membuka aurat. kata ustaz tersebut, apabila kita membuka aurat, kita bukan setakat menjadikan diri kita berdosa, tetapi turut menyeret orang lain ke dalam dosa kita. setiap lelaki bukan ajnabi memandang aurat kita terbit niat jahat di hatinya (atau perasaan tidak baik), maka kita juga turut menjadi penyebab dia berdosa. bayangkan saja, berapa ramai yang melihat aurat yang telah kita dedahkan dengan sengaja, dan macam mana kita nak minta maaf kepada manusia2 tersebut yang kita tak kenal pun siapa..
          sebab itulah, wanita yang baik ialah wanita yang menjaga diri dan maruahnya dengan sesungguh hati^^

          Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
        • Fact-oriented Person says:

          Setuju dgn NAMA SAYA, dan tak setuju dgn detective conan dlm isu ni. No hard feeling please, tapi spt yg telah sy komen berkali2 sblm ni berkenaan tudung & akhlak, cukuplah huraian serta contoh2 yg diberikan NAMA SAYA kat atas sbg illustration. Mudahnya, tuntutan menutup aurat (termasuk pakai tudung) adalah antara kewajipan demi menjaga maruah & kehormatan seseorang, tp tak semestinya dgn mematuhi kewajipan tu menjadikan seseorang tu secara automatik baik akhlaknya.. Sesungguhnya akhlak yg baik dpt dibentuk melalui iman yg konsisten, & iman yg konsisten dpt dicantikkan dgn solat yg khusyuk & sungguh2.. Diulangi, hanya solat yg didirikan dgn penuh kesungguhan & kekhusyukan dpt membendung seseorang dari melakukan perkara2 munkar & perkara itu jelas dlm al-Quran. Sekadar memenuhi tuntutan menutup aurat belum mencukupi & memadai sbg tazkiyyah an-nafs..

          Harapnya DC dpt elakkan dari berkata spt di atas lg kerana ia secara tak langsung menunjukkan bahawa kekurangfahaman dlm hukum feqah.. Maafkan sy kalau terasa, sempena bulan Ramadhan yg penuh barakah ni sama2 kita berkomen secara berhemah..;-) PEACE

          Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
        • cik lopes says:

          susah nak cakap. manusia skrg suma dah cnggih2. semua tau HADITH dan SUNNAH. n sume jugak tau PUTAR BELIT. kadang2 tu tak putar belit. tapi salah paham. the key is mmg semua orang pandai cakap sekarang ni.

          cuma aku rasa lakukan yang wajib dulu.

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
        • akupunyasukala says:

          aku nak tambah skit..saya nak komen pasal ayat orn cakap-”tak semestinya perempuan bertudung itu baik”.Kenapa saya xsetuju?sebab jangan disalahkan TUDUNG.Itu adalah wajib bagi semua wanita muslim..yang salah adalah sikap manusia itu sendri..perempuan bertudung memang ade segelintir yang berperangai nauzubillah dan mempunyai niat lain tetapi jgn dilabelkan semua perempuan bertudung mcm tu..sama kesnya dengan prmpuan free hair..jgn pndang luaran saje.Benar,dosa dgn tuhan Insyaallah diampunkan,dosa dgn manusia smpai akhirat xkan pernah hapus..

          wallahullam..

          Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 1
        • suri says:

          pernah dgr ustaz hassan din klu tak silap , ckp, mmg yg bertudung tak semestinya baik, tp yg baik semestinya bertudung…faham kan ayat itu…sbb ada org tanya dia pasal tudung..( yelah kan..dlm ramai2 tuh adala yg mcm2 perangai tp yg baik sesmestinya bertudung..pelik la pulak yg baik tp nmpk lurah segala kannn–kpd yg suka sgt ckp ppuan bertudung tak semestinya baik)

          Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  28. sawo matang says:

    Mmg kita doa sangat supaya mereka sekeluarga kekal sampai bila2,tapi lagi elok jika azah jadi seorang wanita islam mesti org kita akan bangga sangat2.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  29. TABUAN says:

    Amboi Huzz…… bukan main lentok lagi pat suami Azah..
    Mu pun suka mat salleh kah…? hehe!

    Takpe Huzz.. lentok sesama mahram takpe tak batal air wudhuk.. :)

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  30. nanu says:

    aku pling minat die waktu blakon cite cinta korporat ngan rusdi ramli….cite pling best waktu tu

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  31. jin apret says:

    Ape2 pon antara Lynn ngan Nurul tuh, kita doakan agar Allah SWT dpt membukakan hati diorang berbaik semula sempena bulan yg mulia nih. Janganlah buat mengutuk sesiapa tanpa mengetahui hal sebenar…Pasal Azah rambut perang atau mat saleh tu, kita nih sesama hamba maka tak perlulah membuat andaian macam tuhan pulak…Jadilah seorang muslim soleh.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • eyda says:

      sebenarnya ape kes c nurul ngan lynn….nak tau gak….out of date lah nie…..

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  32. mak ai cmni artis malaysia beragama Islam…perghhhhh giler mantap…agamanyerr…watever tegur pn bkn guna…yelh dh depan mata pn bersgka baik tu namanyer xbtul…pe2 jelh…klu nk tggu seru sampi mati pn xsampi seru;p…

    so dri sendri tu beb;p de usaha delh hasilnyerrrr;p so klu dh seru tu?;p

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  33. dolah says:

    gua solute sama azah neh.
    16 taon kawen,
    dia dapat menten rumahtangga.
    x macam artis2 laen yg dah kawen mat salleh.
    Kawen kemain gempak.
    di canang2 giler.
    Tup2 lepas 1 taon, naek mahkamah, cerai.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  34. ustazah pencen says:

    kesian nengok artis -artis senja ni…dah banak pinak belum mendapat hidayah lagi kot…. pakai seksi,,,.mengalahkan artis muda. yang si laki artis ni pun x padan orang politik….patut le artis ni x boleh jadi idola…. malaysia boleh….hehehe

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • nauzah says:

      aku pun terfikir yang sama bila tengok pic2 atas tu..
      perempuan2 ni.. kebanyakannya bergelar IBU.. tapi, perangai tak menunjukkan contoh yang baik pada anak2.. manalah anak2 pun tak jadi gitu.. ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi..
      walaupun IMAN TIDAK DIWARISI.. tetapi as IBU, jagalah peribadi yang elok untuk dijadikan idola pada anak2.. kesian anak2.. kain yang putih suci dicorakkan dengan pelbagai warna yang tiada nilai2 murni..
      wallahua’alam..

      ayat ni peringatan untuk diri saya sendiri juga..

      mudah2an Allah memberikan taufiq dan hidayah kepada saya dan kepada wanita2 di dalam pic di atas.. dan kepada kalian semua.. amin.

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  35. mawar merah says:

    walau apa pun i tabek kat azah aziz kerana dapat mgekalkan rumah tangga bahagia nya hingga ke hari ini dia mesti ada formula….dulu kurang dengar gossip liar pasal dia. Dia maintain jer dari dulu hgga skrang cmtu jer…apa rahsianya?

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  36. Rahsianya; jadi lah mat saleh betul2 pabila kawen dgn mat saleh,tiggalkan agama tinggakan budaya ……

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 2
  37. dome says:

    aii..mcm mana ni sebenarnya? Lynn ke punca si nurul cerai ngan ajai?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  38. apa2 jer says:

    sedeyh la si Nurul . Attention seeker sangat!
    motif nak kompang satu fb kasitaw semua orang…

    Azah, remove jer Nurul tu dr fb hang…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  39. zaihas says:

    Nurul tu sengaja ja buat mcm tu bagi Lynn baca sama…artis pun manusia biasa juga….ada masa perlu luahkan perasaan terpendam..mcm juga si Fasha sendat….smpi jejai pun dah terpaksa ikut ckp dia….Untuk Azah…hanya dia dan tuhan sahaja yg tahu dan tentukan sejauh mana pendiriannya…psl rambut org melayu kat Malaysia ni ramai yg rambut berkarat dan pakaian mendedah..Azah tinggal di barat pula korang heran….yg penting dia bahagia selama 16 thn…dan sanggup tinggalkan dunia glamor demi keluarga…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    • dolah says:

      wa sokong cakap lu.
      di melesia neh,
      korang x tengok sangat.
      x nak tegur sangat.
      Yang azah dok 16 taon di US jugak korang heran.

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  40. basshunter says:

    huhuhu….mcm2 la nurul ngn lynn ni..ade krisis rupenye

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  41. eyda says:

    x minat ngan nurul nie…kecoh lebih…saham dah jatuh…2 yg cari isu nak upkan blk…syko…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  42. o_0 says:

    tgk ni..wt pengajaran! aku terjumpa kt FB…http://www.facebook.com/video/video.php?v=141932412843&ref=mf

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  43. anak pakcik pian says:

    sedeh la si nurul ni…lepas carik pasal ngan zery zamri dan dihencap hatta dolmat, cuba pulak nak carik atensi ngan si azah pulak. kau dah kenapa nurul??? meroyan nak berlaki sangat ke sampai jadik camni??? gamaknya mungkin sebab perangai dia kot yg buat ajai blah…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  44. Amina says:

    Dulu i pn suke sexy uptodate mcm azah. Tp semua tu dh tingal kenangan. Aku insaf dgn sdrinye tnpe pujukan sesiape

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  45. BumbleBee says:

    maintain je azah ni dr dulu…dgn hitam manis dier…. :)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  46. sasafreil says:

    oo dia ni, lama tak dengar cerita pasal dia ni, comel ~

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  47. wahhh makin cantik berseri2..ank2 pun dah besar…
    bab2 dressing dia tu… hmm kat sini pun melambak. semoga dia akan berubah imej supaya menjadi lebih baik…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  48. reen says:

    nurul ni cakap omputih berterabur,,segan tul,,ahaks!

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  49. sand says:

    gmbr first tu dah btl2 cam mek salleh. tp gmbr lain2 cam melayu cuba jadi omputih plak. huhuhu

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  50. young says:

    rasanya dulu lg berseri dan manis… skang ni nampak cam hulu la plak… saperla dia punya consultant, buruk nor

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  51. ustazah pencen says:

    semoga mereka semua mendapat hidayah satu ari nanti…..maut boleh datang bila2 je…sedih tgk tragedi pasar ramadan di jasin…kat malaysia pun ada puting beliung..siapa sangka….Allah bagi peringatan….marilah kita sama2 ambil iktibar ye…sebelum terlambat..amin

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
    • Jahil jugak says:

      Sy ske komen UP… ini baru la komen membina… klu asyik cari salah org jer… sampai bila2 si jahil akan tetap jahil… ada cara nak berdakwah sbnrnya…, islam itu indah ok! Peace no war…

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  52. shizuka says:

    macam la best sgt si azah ni…tengok serena ridzuan tu…selamba aje dia ckp melayu dgn laki dia…lantak la paham ke tak…aku tgk masa dlm jalan2 cari makan…tapi laki dia paham la, agaknya dia dh ajar…ruhil pun ok gak, laki dia pn pandai dh ckp melayu…biasalah bangsa apa pn yg kawin dgn mat salleh mesti nak kene perasan…sama je artis ke tak…lawa ke kulit mcm org melayu rambut karat?? oh pelis…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  53. bola says:

    pape pon mmg aku tabik ngn azah neh. pandai jaga rumahtangga. kalo bab2 aurat tuh, rambut karat ke kat mesia belambak. xpayah tggu kaweh nk omputih pon..kira ok la tuh azah tuh..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  54. ADam Dryx says:

    Hidup Noorkumalasari!!!~

    Dia lagi lama dah kawen, dah berpuluh tahun tapi tetap memberi contoh tauladan kepada semua peminat untuk mencontohi.

    Adalah LEBIH BAIK kita bercerita idola yg menunjukkan contoh yg baik daripada kita dok bercerita pasal org yg tak leh dibuat contoh.

    Betuk tak?

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    • wan says:

      sokong AD. of topix sket. dalam astro ceria pun macam tu. ada ke artis AF & finalis raja lawak dibuat ikon berpuasa. suruh budak2 puasa & jangan tinggal terawih tapi pakai selua pendek bagai…cakap pun merapu2. macam ni ke nak didik anak2??? panggil la adik muhammad yang hafaz al-quran tu ke, atau mana2 anak2 tokoh maal hijrah kongsi pengalaman dan ilmu baru betul

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  55. amarah says:

    dia ni kawen dengan mat saleh bukan nak ajak mat saleh tu jadi seorg ISLAM…tapi aku tgk dia pulak yg dah jadi KAFIR

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  56. kiddoo says:

    aku sayang mak aku ! !

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  57. charp says:

    Macam mane nak add Azah Aziz tu kat FB ek…
    X dapat search pun… Can somebody provide me her email address..?? Tq…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  58. pucung karau says:

    dia masih islam ke kenapa mulut dia besau skrg

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  59. East to live not live to eat.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  60. Beautiful blog with nice informational content. This is a really interesting and informative post. Good job! keep it up, hope to read your other updates. Thanks for this nice sharing.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  61. What a waste of time. You’re poor english made this article hard to read. Learn to write.

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  62. Patti Pajtas says:

    Hy,I’m glad I found this blog,I will bookmark it use,Great Site

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  63. porno izle says:

    I was extremely pleased to locate this website.I wanted to thank you with regard to this excellent read!! I certainly appreciated every little bit of it and I’ve you bookmarked to look at new things you publish.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  64. wpolscemamymocneseo says:

    Nice!! Great Ifo. Great People. Great Blog. Thank you for all the great sharing that is being done here

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  65. Hey! I could have sworn I’ve been to this blog before but after checking through some of the post I realized it’s new to me. Nonetheless, I’m definitely happy I found it and I’ll be book-marking and checking back often!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  66. Terra Myrck says:

    Have you considered applying to be a magazine writer? Extremely winderful grammar!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  67. ghd piastra says:

    Beneficial details. Blessed myself I came across your internet site unintentionally, and also I will be stunned exactly why this kind of automobile accident didn’t took place before! My partner and i book marked that.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  68. Excellent story it is really. My girlfriend has been waiting for this content.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  69. I would have to say, well stated.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  70. Everyone loves what you guys tend to be up too. This sort of clever work and reporting! Keep up the superb works guys I’ve incorporated you guys to my own blogroll.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  71. The advanced SIM cards can retain the records of the messages. As being the time rolls by, the cell-phone spy technological innovation has been employed by the private companies also.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  72. Admiring the time and effort you put into your blog and in depth information you offer. It’s nice to come across a blog every once in a while that isn’t the same outdated rehashed material. Excellent read! I’ve saved your site and I’m including your RSS feeds to my Google account.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  73. Q: What do you say to the banjo player in the three piece suit? A: Will the defendant please rise.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  74. Eric Navone says:

    My partner and I stumbled over here from a different page and thought I might check things out. I like what I see so i am just following you. Look forward to going over your web page for a second time.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  75. Could hardly have got explained this more effective my own personal!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  76. picket fence says:

    Nice post. I study something on totally different blogs everyday. It can at all times be stimulating to read content from other writers and practice slightly something from their blog.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  77. I’ve been exploring for a bit for any high-quality articles or blog posts on this sort of area . Exploring in Yahoo I at last stumbled upon this website. Reading this info So i’m happy to convey that I’ve a very good uncanny feeling I discovered exactly what I needed. I most certainly will make certain to do not forget this website and give it a glance on a constant basis.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  78. kefir says:

    Clifton Paul Fadiman~ I think we must quote whenever we feel that the allusion is interesting or helpful or amusing.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  79. Nice read, I just passed this onto a friend who was doing a little research on that. And he just bought me lunch as I found it for him smile So let me rephrase that: Thanks for lunch!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  80. We absolutely love your blog and find the majority of your post’s to be exactly I’m looking for. Do you offer guest writers to write content available for you? I wouldn’t mind publishing a post or elaborating on a number of the subjects you write related to here. Again, awesome weblog!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1