Written by Bella | June 29th, 2016

Baru-baru ini, pelakon cantik Siti Saleha ada memuat naik foto beliau memakai pakaian sukan bagi mempromosikan satu produk sukan  jenama terkenal.

Walaubagaimanapun, foto itu mengundang komen lelaki miang dan kritikan pengikutnya di Instagram kerana ia agak ketat sehingga menampakkan bentuk tubuh badannya dengan jelas.

Ada yang berpendapat Siti Saleha tidak perlu berkongsi foto beliau berpakaian ketat dan mahu beliau menghormati bulan puasa.

Foto berkenaan juga mampu mengundang fitnah selain mengurangkan pahala puasa orang lain.

Berikut antara komen di Instagram Siti Saleha:-

Ermm, mungkin Siti Saleha ada salahnya juga memuat naik foto seperti itu, tetapi ia juga bergantung pada cara seseorang melihat foto berkenaan. Tafsiran setiap orang adalah berbeza.

26 responses to Foto Siti Saleha Berpakaian Ketat Dikritik Netizen

  1. Anonymous says:

    kenapa nak sengetkan kaki…tunjuk la kat public.. :-(

    0

    0
    • The truth says:

      Aku tak kesian kat saleha, aku kesian pada yg menegur tu, kesian pada ustaz2 ustazah2 jadian tu..
      She is probably enjoying her life more than you MELEIS people out there.
      You know what’s worse?
      Org2 urban mcm saleha and the gang ni tak heran sikit pun dgn tazkirah2 kat ig tu, komen la apa kau nak, kalau dia baca dia akan GELAKKAN je heh.
      Korg ingt komen mcm tu dia nak berubah? Dia rasa korg cam bahan jenaka je kot hahahahah

      0

      0
      • The truth no 2 says:

        Stuju dgn the truth. Sebenar2nyaaaa, artis2 ni tak kisah pun dgn komen2 yg mcm :
        a. Awak ni Islam ke?
        b. Tak boleh pakai seksi, kan berdosa.!
        c. Sian suaminya jahil tak reti bimbing isteri
        d. Kenapa tak tutup aurat?
        Dan lain2.
        Yg komen pun budak2 sekolah yg tak merasa dunia luar lagi, nanti dah habis sekolah tgk2 kau buat benda sama gak hahahah!
        Tpi mmg btul pun, artis2 yg tak pakai tudung mcm saleha, izara, amyra, ramona semua tu korg ingat diorg kisah? Kihkih

        0

        0
        • Anonymous says:

          bertaubatlah sebelum mati

          0

          0
        • june july august says:

          kan? tak pulak depa nak komen benda yang sama kat menteri ke sultan ke sultanah ke puteri ke permaisuri ke tunku muda ke temenggung ke bendahara ke ke ke ke……. wonder why?

          0

          0
    • minah jambu say no to DRUG says:

      pakai baju sport tapi posing macm pakai baju kurong la pulakk…eeee kenape si gigi rabbit ni eeee benci betol lah huh ..!

      0

      0
  2. Anonymous says:

    cfrom apam tebal.. puihhh

    0

    0
  3. fairus says:

    Kerana kau Sti Saleha . aku xpuasa penuh bulan ni… semua salah kau .

    sape tahan beb dgn siti saleha tetek besar tu .spesies sharifah sofia ..

    aku print gamba ni sambil layan filem kerat 14 part dia nak cium tu ..and then ..merecik …

    0

    0
  4. saa says:

    Menunjukkan betapa lemah iman sesetengah orang. Apa yg dia pakai, dosa pahala adalah antara dia dan tuhan. Kita tak sepatut menilai seseorang sebab dosa sendiri pun tak terjaga. So to all ISIS NETIZEN go and blow yourself up in Syria

    0

    0
    • anonimos says:

      Itu fitrah lelaki, kak. Tu kelemahan dorang. Normal lah utk ada. Jadi, sebagai seorang perempuan, lebih2 lagi muslim kena jaga apa yang patut dijaga. Kita tak tahu pandangan lelaki terhadap wanita, jadi seharusnya kita buat apa yang Islam dah ajar.

      0

      0
      • Kanj says:

        Islam ajar lelaki tundukkan pandangan. Ajaran yang tu bila nak buat? Bestlah blame perempuan kurangkan pahala puasa padahal salah sendiri lol

        0

        0
      • gutsy much? says:

        fitrah lelaki? mencanak je lah kerjanya? then apa fungsi islam nya? bodoh logik kau

        0

        0
    • anonymous says:

      Hello..betina g shopping smpi tinggal anak dlm kereta siap terlupa bagai tu berjam2..xkan nk slhkn laki gak kot..nafsu sume tu..nfsu laki lain..nfsu pmpn lain..bodoh

      0

      0
    • aaakulahhh says:

      “dosa pahala adalah antara dia dan tuhan”..kepala bana mana ko belajar ni SAA oi…jgn sbb ko x berapa faham agama…ko komen sini menyesatka org lain yg sama banggang dgn ko lak…

      kalau die amik gambar simpan sensorang…baru la btol dosa dia dgn tuhan…
      kalau die dah upload kasi tunjuuk kat semua org…tu jadi dah dosa secara terbuka…
      melibatkan banyak pihak lak oi…

      bawak bertaubat la SAA oi..jgn sampai masa …nanti bebudak yg salah faham agama ikut ajaran ko ni..semua tarik ko nnti kat masyar…

      0

      0
  5. terpijak taik says:

    Kebanyakan yg gatal pun jantan melayu yg panggil diri mereka islam. Ustaz jadi-jadian yg kawen banyak, anak ramai tapi masih gatal. lepas tu condemn orang pakai ketat sebab sebenarnye mereka ni la yg tak boleh control nafsu.

    Tengokle yg kuat rogol, pergi rumah maksiat , zina, buat anak buang anak semuanye tergolong dari ornag melayu yg sorok dibelakang agama

    0

    0
  6. arr says:

    hati2 kaum adam… jgn pancut semasa bulan puasa ni… besar sungguh tetek dia ni…

    0

    0
  7. vidaloca says:

    overla korang ni… sapa kau nak kafirkan org… Nabi pun x kafirkan umatnya

    0

    0
  8. jep sepahtu says:

    pakai tu elok2 sikit,kan dah nampak tetek besar mana…xda kemaluan ke

    0

    0
  9. Anonymous says:

    Put aside, moral or religion , I still think she is not supposed to wear that outfit simply because she look sooooooo ugly in it.

    0

    0
  10. Anti Orang Bodoh says:

    “Kerana awak, ramai lelaki terbatal puasa”

    Statement paling bodoh dari ustazah jadian tak cukup ilmu.

    Bodohnyalah

    0

    0
  11. X says:

    Alah biarlah dia.dia nak belanja.Jangan nak salahkan lelaki pulak.Kalau bertudung tapi gedik acacah ayu.tertonjol merata2 lelaki juga disalahkan.Sampah!Kan nampak buruk.Pakai pakaian sukan sambil mengibaskan rambut.Motif?

    0

    0
  12. ip man says:

    salahnya bukan terletak pada saleha, dia berpakaian penuh sebenarnya
    malah sebenarnya biasa je pakaianya, cuma dia terlalu cantik, yg salahnya cuma lelaki miang dan kotor fikiranya, biar hari puasa ini salah mereka sendiri, bukan saleha. kan dah kata hari puasa maka kita jaga perkataan, mulut kita, pada seseorang.

    0

    0
  13. Anonymous says:

    Hahaah lawak aa…salah semua lah senang..

    0

    0
  14. Anonymous says:

    yang penting aku suka tengok

    0

    0
  15. Anonymous says:

    Tu lah.. siti saleha ni salah sebab xpakai tudung… baik lu pakai tudung tp biar bogel bagi orang kongkek tengah jalan konferm orang xmarah..

    0

    0