Written by serenity | February 21st, 2013

Kalau semalam kita dikejutkan dengan cerita Fizz Fairuz tentang pertunangannya dengan seorang wanita dari Kuantan bernama Azlyn Massiela Mohd Nazar yang terjadi seminggu selepas pertunangan mereka pada 10 Februari, hari ini melalui Berita Harian, wanita itu menafikan yang dia ialah isteri seorang usahawan seperti yang diberitahu oleh Fizz Fairuz kepada Harian Metro.

Azlyn, 26 dikatakan bingung dengan status dirinya, sama ada masih lagi tunangan Fizz, kerana Fizz tidak pernah memberitahunya untuk putus tunang, tidak berbincang dengan keluarganya terlebih dahulu dan tidak pernah memulangkan cincin pertunangan.

Saya tergamam dan terus menangis, tergamak dia mengeluarkan tuduhan yang sedemikian. Pelik kerana tanpa usul periksa, dia seberani itu menjatuhkan maruah saya dan keluarga. Saya berani menyatakan, tidak pernah berkahwin sepanjang 26 tahun usia ini. Dia boleh periksa di mana-mana pejabat agama atau bertanya sendiri kepada ibu bapa perihal sebenar status diri saya. Kalau pun saya sudah punya suami selepas bernikah di sempadan, takkan emak bapa saya tidak menghalang saya berkahwin lain? Kami masih ada agama, tahu hukum hakam. Jangan jatuhkan air muka mereka dengan cerita sebegini. Andai sudah tidak lagi menyayangi, saya boleh terima kenyataan, tetapi bukan dengan cara mengaibkan orang tua saya. Emak dan ayah saya turut menangis mengenangkan apa yang dilakukannya (Fizz).

Menurut Azlyn , Fizz bukan hanya berjumpa dengan keluarganya pada hari pertunangan, tetapi dia telah diperkenalkan oleh Azlyn kepada ayahnya lebih awal memandangkan Azlyn anak bongsu yang rapat dengan ayahnya. Malah, menurut Azlyn, Fizz turut diperkenalkan dengan ibu saudaranya yang tinggal di Australia.

Jika anda ingin mendapatkan berita lanjut, sila dapatkan naskhah Berita Harian anda hari ini.

Dalam pada itu, melalui sumber yang boleh dipercayai, kami dimaklumkan yang keluarga Azlyn sedang menyiasat lelaki yang didakwa usahawan yang mengaku sebagai suami Azlyn. Mereka khabarnya bertindak membawa seorang peguam ke selatan Thailand untuk meneliti rekod perkahwinan di sana.

Semakin berbelit nampaknya kisah Fizz Fairuz-Almy Nadia- Azlyn Massiela ini. Berat juga pertuduhan yang dikeluarkan oleh kedua-dua belah pihak, namun tidak dapat dipastikan siapa yang bercakap benar.

Yang nyata, Almy Nadia menyatakan awal-awal lagi yang dia tidak mahu masuk campur dalam kemelut ini. Satu tindakan yang bijak.

***

Jangan lupa saksikan siaran langsung Pertandingan Akhir Mimpi Ke Bintang, pada 16 Mac 2013 (Sabtu) yang menampilkan persaingan antara individu-individu yang mempunyai bakat unik dan sukar ditemui di Malaysia, hanya di TV2 @ Astro 102 @ TVi


Jangan lupa juga saksikan Lantai Cilik, pertandingan tarian tradisional antara kumpulan dari sekolah rendah seluruh Malaysia dan MyEKspresi, program pencarian koreografer baru terunggul Malaysia. Dibawakan khas oleh Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara (JKKN) dan RTM!

161 responses to Fizz Fairuz Bohong, Saya Bukan Isteri Orang – Azlyn Massiela

  1. jungie says:

    PULAK??hishhh mcm2 kes la..

    0

    0
    • fizz fairuz penipu kah??? says:

      dah mcm tu pulokkkkkkk..lantak kome la…

      0

      0
      • amoi says:

        Kah kah kah..settle kes Sharnaaz n Shila…Sekarang plak citer FIZZ, ALMY n AZLYN…

        Nampaknya citer dah bercanggah dari citer FIZZ..Adakah si FIZZ ni just nak bersihkan nama dia sbb ramai org hentam dia sbb dia nayakan si ALMY???then si AZLYN ni jd mangsa si FIZZ…kekononnya FIZZ kata dia kene buatan org!!! hakikatnya tidak..then si Azlyn kuarkan statement..yang pasti skrg ni aku tgk DALANGNYA adalah si FIZZ..

        ALMY..elok ko diam jer..jgn kuarkan ape2 komen..x pasal nnt kuar plak isu kata ko masuk campur kes si FIZZ ni..

        aku nak tgk sapa yg menang kes ni…har har har

        2

        0
        • Akus says:

          aku dh agk dri awl lg..si fizz ni memng auta..ckp brbelit2 mcm ular tedung..dh lah almy..ush dilayan lg mamat yg entah ape2 ntah ni..

          1

          0
        • lovely says:

          sekarang nie yg jd mangsa adalah azlyn dan keluarga dia…

          1

          0
        • Mira says:

          Esok hari pembubaran parlimen… Di harap anda semua bersedia… Sokonglah parti yang akan membawa kesejahteraan rakyat dan menghapuskan kezaliman rasuah dan kroni!

          0

          0
        • ariana says:

          berbelit2 mcm citer tamil, klau nikah kt siam tak daftar lg kt malaysia memang tak ada bukti, klau betul lah minah ni dh kawen..memang *$%&^+$# lah minah ni…tak sanggup aku nk ckp

          0

          0
        • Anonymous says:

          hanya DIA yg maha mengetahui segala kejadian.
          kita tak tahu sapa kelentong sapa.
          yg nyata almy mangsa, tu je.

          1

          0
        • Anonymous says:

          klu azlynn nie xslh 1 je nk tanye die,da tau fizz kekasih almy knpe ko tergamak bertunang dgn die???

          a.nk tumpang glamour,mne tau ade rezeki sy bleh jd pelakon.
          b.sb da sayang,so xpyh fikirkn pasal hati org lain.
          c.rse bangga jd tunang artis..bleh tunjuk kt kwn2..
          d.fizz pilih sy jd tunang die,bukan slh sy..

          salah ke xsalah ke ko mmg perampas…selfish!!!

          1

          0
        • kak leha says:

          aiyoo kak leha konfius sudah.. berbelit2.. mana satu yang betul ni?

          0

          0
      • aNak Hayam says:

        ALMY TERBAIK…..Fizz lepas nih bole blar dr industri…mmg tk laku laa…xdop org nk tgk dia dah…

        0

        0
      • natasha alcantara says:

        sangat psiko…

        0

        0
        • Lembu Gemok says:

          Yang tu kata yang ni..yang tu fitnah yang sorang lagi..yang sorang lagi dok pk lain..adoiii..tolonglah..kenapa terlalu banyak pembohongan utk menutup kesalahan sendiri???ko tu artis..kalau dah tau benda tu salah,yang gi jolok sarang tebuan tu kenapa????FAIL lagi sorang..!!!

          0

          0
      • joyah.. says:

        katanya pompuan nih kawen dkt siam dgn suami nya tu, so, memang family tak tau.. yg tau suami asalnya jek.. dan katanya jd isteri kedua.. sebab tu keep as secret dr semua… so bila bertunang semua org support sbb tak tau yang dia dah kawen senyap2…

        KATANYA je la kan… betul atau idak hanya tuhan yg tahu..

        0

        0
        • Anonymous says:

          name pon kawen senyap2 dh tentu family xtau..so dapat la restu untuk bertunang dgn seorang artis..kalau family ko tau mmg haram la nk bagi kecuali la family ko pn same dgn ko..

          0

          0
      • Anonymous says:

        adeh.. timbul citer cm ni pulak..

        tp klu d fikir scara lojik, knape lelaki usahawan tu b’ia2 mengaku prnh b’kawin ngn pompuan ni? entah2 diorng mmg prnh kawin senyap2 tp tk daftar kt malaysia. samada sah @ tk p’kahwinan tu, kenalh rujuk dulu kt pejabat agama. bgtau N mgaku terang2 prnh kawin. N klu dh d cerai snyap2 sejak lama dulu pn, kena pastikn terang2 kt pejabat agama yg dia prnh b’kahwin tp dh d ceraikn. banyak proses N prosedur nk kena hadap N lalui. ini bkn skadar undang2 negara tp melibatkan hukum hakam agama. jgn buat hukum ikut lojik kepala otak sndiri je..

        0

        0
        • Anonymous says:

          kalo betul dah kawen senyap kat thai,dari segi hukum sah tp dari segi undang2 malaysia x sah coz perlu daftar kat malaysia.tp tunang isteri orang lagi la haram.hmm…makin banyak pembohongan untuk menegakkan benang yang basah & sanggup mempermainkan isu agama.ya allah..ampunkanlah ummat mu ini ya allah.

          0

          0
      • suka Sabree Abu says:

        memalukan x UMT je. . zzzzzzzzzzzzzzzzz
        aku rasa minah ni dah psiko laa..
        kalau ko kawen senyap2 pun, mane parents kau tahu..
        lagipun, ko tu bini kedua, sah mikah kat sempadan ni kannn

        moblie preview site jadi balik..
        arghh

        0

        0
        • Sweet minah jambu merah biru says:

          mungkin ape yg pompan ni cakap ada betol nye kalau tk tkan dia berani nk buat kenyataan cakap yg fiz ni bercakap bohong kan …lagi pon dia cakap yg dia tk pernah kawin n dia maseh anak dara orang kan … bila fiz tau yg tunang dia ni bini orang tkan dia kalang kabot kasi putus tunang tol tk ! macm jantan tk betol aje si fiz ni …n kenape fiz tk siasat dulu samada betol atau tidak dia ni bini orang ….n kenape si fiz ni murah sangat dengar cakap orang ??????? konon2 nye dia teraniaya n kene sihir lah ape lah mengarot betol cite dia macm sial !!! mungkin ini plan fiz yg paling bagos dlm donia yg fana ni…

          1

          0
        • minah jambu, apsal ko menggelabah sangat? dah orang tu dengar tunang tu bini orang, dia putuskan la tunang. takkan nak stay lagi. nak mampos? biar bini orang tu setelkan kes dia dulu sampai dia jadi janda orang. kalau kawin tu kat siam sekalipun, kalau cukup syarat semua, sah juga. si azlyn ni tak dapat kasih sayang tu yg nak kawin dengan fizz tu tapi dia silap. ko ni minah jambu jangan la membapok sangat sini sana, cari la perempuan, jadilah lelaki sejati. bodoh.

          0

          0
    • Kiah Propahanjeng Bermulot Puaka says:

      kiah dah agak dh mesti mcm ni punye cite..sbb mcm ade xkena je xkan si gurl ni sekejam and sekemaruk mcm tu kot xnk bomoh2 bagai segala..choyyy FF!!

      anyway i’m 1st okay~ nak biskut?

      0

      0
    • cik embun says:

      Bagus almy.. kau buat tak tahu je kisah diorang ni. Tengah bercinta tak hingat, bila dah pelik-pelik gini datang cari kau pulak. hahaha i loikee…

      0

      0
      • fizz lelaki bongok says:

        memang tak elok lelaki jenis macam ni… baik almy try fahrin ahmad. fahrin tu takde la psiko cam mat fiz ni…

        0

        0
    • Liyana Lunia says:

      hanya Allah SWT je tahu.

      0

      0
    • mart says:

      Kang btl pe y aku agak..Nmpk nau laa FF ni raja belit..Mentang2 pelakon..Tgu laa ko ek da tekeluar segala bukti2 br padan ngn muka 2..Kalo ko 2 llaki y bebudi bhs ko xkn jthkn maruah pompoan cmto 2 skali..Bangang abadi!

      0

      0
    • Anonymous says:

      sapa yg bermasalah sekarang ni,fizz fairuz ker minah ni.masakan pokok bergoyang kalau takde angin.ehh betul ker pepatah ni.mcm2 ragam la retis zaman sekarang ni.

      0

      0
    • illy diana says:

      ape ke poyo sgt statement prmpn ni?? alamak……pnt la wey ngn cite keling korg ni. putar belit sne sni. aku pn da naik nyampah tgk. klaw btol la ko nk sgt glam kn AZLYNN, ko x yah la nk kuakn statement cmni atau kawin ngn FIZZ. ko sndri bleh glam ngn usaha ko. x yah hrpkn org lain atau kuakn statement mcm2. malu beb. 1 Malaysia bce ksh korg ni. Jaja cite sndri sne sni.

      p/s: abg nara, ko bleh x btolkn ko pnye blog ni?? naik nyampah aku asek2 mobile view je. nk komen pn ssh.

      0

      0
      • adoyai says:

        saya dan kuarge menangis…???
        Habis ko rembat bf owg…Almy x mnangis la??satu malaya tau Almy GF fizz…jantan tu jgk yg ko nk kn…
        Inilah nmenyer Karma….ngekkkkk

        0

        0
      • amoi says:

        AKu dah ckp kat nara byk kali..kat twitter pun aku tag…lansung xde respon…naraaaaa..aku bgtaw kat Zed Zaidi kang..hahahaha..

        0

        0
    • Macam-macam says:

      Fizz, kalau betul kau dah jumpa suami Azlyn, sila bawa lelaki itu berjumpa dgn parents Azlyn utk menjelaskan hal sebenar. Kalau dah main cakap je kan dah kecoh..Harap di selesaikan dgn cara baik.

      0

      0
      • akupening says:

        bukan setakat laki dia,bawak sekali orang yg dikatakan sbg adik azlyyn..
        Ya Allah,tunjukkan kebenaran… Amin…

        0

        0
      • Anonymous says:

        dahlah Almy ko xyah nk baik2 lg ngan jantan camni dah lah x bape nak hensem,alih2 nnt kopun dia tuduh sihir2 kan dia…ko try la ramai lg pelakon baru yg hensem2 n baik2 dari si FF ni…

        0

        0
      • Sweet minah jambu merah biru says:

        betol tu bawak laki dia datang kt sidang media atau pon sidang akbar biar semua manusia tau yg mengaku laki tu bercakap betol n dia betol2 laki si pompan ni ! jangan pandai cakapppppppppppppp aje tapi tkde bukti sape2 pon boleh buat gitu !! helo melodi tolong terjah si fiz ngan laki pompan ni tanye betol tk ape yg dorang dh cakap kan ni pleaseeeeeeeeeeeeeeeeee !!!

        0

        0
    • hehe says:

      chek lerr dara kan senang.. hihi just my opinion.

      0

      0
  2. dayang says:

    perghhh..jd mcm ni plk cte.. semoga Allah memberi mereka dan keluarga mereka petunjuk.

    0

    0
  3. mak jemah says:

    mungkin fizz cakap camtu sebab kantoi betunang ngn almy nadia..hish..mcm2..nanti xpasal2 dua2 xdapat..padan ko fizz..

    0

    0
  4. boleh laa says:

    moral of the story:
    dah ada gf jgn g menggatal ngn pompan laen!!
    huh

    0

    0
    • Anonymous says:

      yg dah bersuami pon boleh menggatal.ni pulak takat boipren gurlpren.nak nak kalau jenis pompan menggedik sana menggedik sini.aihhhhh

      0

      0
      • Sweet minah jambu merah biru says:

        ape2 pon salah kn si fizzzzz dia yg konek gatal gi tunang ngan pompan ni pesal !!! pas tu rasa bersalah macm sial !!

        0

        0
  5. dayang says:

    perghhh..jd mcm ni plk cte nye… semoga Allah memberi mereka petunjuk.

    0

    0
  6. mek bunn says:

    hebat sungguh drama fizz fairuz ni mengalahkan Nur Kaseh bleh la kabir bakhtiar buat filem or telemovie baru pas ni mana satu btol nth, moga2 Allah tunjukkan kebenaran scepat mjngkin. kesian mak bapak kamu semua…

    0

    0
  7. adik says:

    mcm2…

    0

    0
  8. rozita says:

    propa je uols semua ni. publisiti murahan versi cerita indon + mexico.

    0

    0
  9. nanino says:

    ssgguhyer setiap yg berlaku ada hikmah disebalik….kita pun xtahu sapa dipihak yg benar…tapi Allah.s.w.t lebih mgetahui sapa yg benar…….kita diluar nie hanya boleh menilai dari apa statement yg mereka keluarkan….apa2 pun kejadian spt nie memberi pgajaran pada kita semua…… ;)

    0

    0
  10. dyla says:

    gud job almy nadia..better anda xcampur tangan dalam isu nie n lupekan pada ape yang berlaku..Allah maha mengetahui..mujur DIA tunjukkan semua ini sekarang..biar mereka2 jek yang uruskan..hehehe..u go gul..

    0

    0
  11. saya says:

    sangat pening…aku rasa FF ni mental ke atau nak selamatkan diri sebab gambat pic tunang tersebar…ntah la…zaman sekarang semua benda nak buat main-main…

    0

    0
  12. Miaamor says:

    Propa betul semuanya…
    tp bila pikir balik..time majlis berlangsung..tak kan tade org gitau or bising ckp dia ni isteri orang..nak bertunang pun dengan artis..takan la org boleh nk duduk diam..
    tak logic langsung..

    0

    0
    • saya suka gosip says:

      kalo btol la kawen sorok2..fam msti xtw..org yg tw cume sdar lpas gmbr tersebar mungkin..

      0

      0
  13. ............. says:

    skg…dua2 eko ni TAK BOLEH DI PERCAYAI……

    0

    0
  14. benci penipu says:

    fizz fairuz tu yg xbetol kot.. buat cte mybe sbb nk tutup kontroversi yg die kne hentam.. xde cara lain wat la kje fitnah2 ni.. da agak akan jadi.. hmm klau xbetol fizz ko tanggung la nnti sbb aibkan perempuan..

    0

    0
  15. YOLO says:

    lulz

    0

    0
  16. Shaz says:

    anda di pihak fizz fairuz atau azlyn? saya di pihak almy nadia…wakakakakakakaaa….

    0

    0
  17. Kelas kau jah says:

    Mcm drama pulak kisah mreka nie. esok lusa episod ape pulak ekk?

    0

    0
  18. Perawan says:

    Bullshit.

    0

    0
  19. kecik says:

    alahai bodohnye manusia…..propa lebih.

    0

    0
  20. kecik says:

    apasal bole jd smpi mcm ni…kelam kabut da aku tgk hal artis ni. propa je ni. saje buat cite la tu. sorg pun x boleh caye

    0

    0
  21. Anonymous says:

    cpat2 bc harian metro hr ni..suami prpmpuan ckap prmpuan kurang ksih syg gara2 jd isteri no 2 n ‘skit’ hilang igtan dh 8 bln..diorg nikah kt siam n family prmpuan ni sndri pn x tau yg prmpuan tlah jd istri no 2….malah lelaki trsbut ckap yg prmpuan msih isteri yg sah n haram brgelar tunangan org…jgn prcya ckap prmpuan ni n trnyata fizz fairuz sndri pn trtipu..

    0

    0
    • Anonymous says:

      ate…dah hilang ingatan lakinye bior aje la ye.nape lakinye idak jage.laki tak bertanggungjawab betul lakinye tu.dah kawin ditinggalkan pulok.

      0

      0
      • hamba,Ya Allah. says:

        zaman akhir memang nie la..
        sebahagian dr tanda-tanda kecil kiamat..xgitu mickey “mouse”
        jd smer2 kite istighfar,
        (berdoa itu bagus dr mengata/mfitnah)
        (Allah s.w.t xpernah titow,bler kite smer2 berdoa utk 1 kebaikan,maka dgn izin-Nya,trunlh segala “kebenaran”..)
        amin..^_^

        0

        0
      • dww says:

        teman setuju bebenor weh!!!!!!!!!!!

        0

        0
  22. Tita says:

    What is this?? Cheap Publicity?? Gosh!! Dua2 tanak mengaku n saling tuduh menuduh.. What can i say is “lumrah dunia artis beginilah kan”… (-_-“)

    0

    0
  23. Anonymous says:

    kan aku ckap fizzz perus nie tak leh pakai.. sk lepas tekak sendiri je… dulu pun sama.. dah kecoh2 baru nk ajak amly kawin.. ni dah kecoh.. dah tersepit pun cari jalan nk lpas kan diri.. aib kan orng lak tu… tak baik tau… aku jadi pmpuan tu sedih gle kot ble tngk orng wt mk ayah kte mcm tu…. laki cm nie memg ad masalah skit… seng je ckp… tak selamat ko wt mk bapak orng lain mcm tu tau… dulu ko dah wt kt fmly almy ….hum… ABPBH ptt la ko tak tercalon…

    0

    0
  24. fizz poyo says:

    sebenarnye fizz tu yg jalang..ada jugak la jantan mcm ni..suka nk salah2kan org..rahsia dah bocor mcm2 alasan la dia bg..macm kes dgn almy dulu la..jantan mcm ni ke nk wt laki?cabaran cket goncang pendirian..apeee la punya jantan..seburuh2 shah jazle buruk lg mamat nih…huhu

    0

    0
  25. adaakukisah says:

    Pagi pagi buta dah baca cerita tentang ko Fizz oi.
    semak lahhhh. Elok sangat lah si Fizz dengan Azlyn ni, bengong dua dua nya. SEPADAN SANGAT. hantuk kan kepala diorang ni heh!

    0

    0
  26. jijah gigi tersentil says:

    kan aku ckap fizzz perus nie tak leh pakai.. sk lepas tekak sendiri je… dulu pun sama.. dah kecoh2 baru nk ajak amly kawin.. ni dah kecoh.. dah tersepit pun cari jalan nk lpas kan diri.. aib kan orng lak tu… tak baik tau… aku jadi pmpuan tu sedih gle kot ble tngk orng wt mk ayah kte mcm tu…. laki cm nie memg ad masalah skit… seng je ckp… tak selamat ko wt mk bapak orng lain mcm tu tau… dulu ko dah wt kt fmly almy ….hum… ABPBH ptt la ko tak tercalon…

    0

    0
  27. mak jemah says:

    fizz fairuz ni gila kot

    0

    0
  28. saya ok je says:

    hadoi… pening pale. mana betul mana salah. benda macam ni bukan boleh buat main. be profesional la skit… fizz fairuz kahwin ni bukan macam awak berlakon dalam drama… bangun lah dari mimpi.. :p

    0

    0
  29. Pelik says:

    Pelik…skg ni…sape y main sape kita x tahu….tpi y nmpk d mainkan adalah peminat n pengomen d BN ni…sesunguhnya dua orang ni memg bengongggggggggg……

    0

    0
  30. . says:

    tpi kan…kalau btl bekas tunang fizz tu x salah lagi kesian kat dia…kena fitnah kaw2 dia…pasal sihir..pasal dia bini org….

    0

    0
  31. bumblebee says:

    duit artis ni hanya sampah!!!!banyak benda yang mengarut je akhir2 ni

    0

    0
  32. Gems says:

    sabarkan lah hati ku dgn mobile view dari abang nara ni..
    jauhkan lah mulutku dari memaki maki setelah try dekat 5kali asyik sama je..!

    0

    0
  33. miza says:

    betol gak.. patutnya fizz fairuz kene la siasat & tny sendiri kat tunang nye.. tak boleh la percaya bulat2 sebelah pihak je.. mane la tahu, ada org dengki dgn hubungan dorg, kn?? dugaan org bertunang..huhuhu

    0

    0
  34. Bendul says:

    Yang bersalah dalam hal ini ialah Fizz Fairuzz!! Almy xde kene mengede dalam ini gambar..

    0

    0
  35. bubus says:

    hahaha..lawak la..ni drama pe plak ni..??
    tah spe yg tul, tah spe yg salah..pelik2 jela dorg ni..
    bwk2la bbncang, bkn cani caranye nk ttp kesalahan dri msg2…

    0

    0
  36. Saerah says:

    nampaknya cerita sharnaz dan shiela akan dititup dengan kehadiran drama terbaru fizz dan Azlyn. agak2 kalo wat drama bersiri bole dapat high rating ni. every episod bole dapat new story…hehehehe. dua drama bersiri…

    0

    0
  37. Lan tOdaK says:

    Tuhan nk baLas prbUatan si FF tu CASH je.. msLah dtng berTimpa2.. toO aLmY, JusT Zip yOur mOuth, wATch n cLap yOur hanD…

    0

    0
  38. alahai dunia says:

    Kesian almy..Btw manusia Kanpur menilai tapi xlayak menghukum..

    0

    0
  39. samsul says:

    ada masalah mental ke pe drg ni..ingat kawen ni leh bt main kew….oh dunia artis rupanya..pada org2 yg kt luar sana klo nak kawen ngan artis berhati2 lah ek..nanti x sudah2 cerita dongeng anda jd fufular wkwkwkwkwk

    0

    0
  40. sokong mek lyn says:

    gilo ke hape fiz nih…..suke suki tuduh org mcm tuhhh…bila tertekan skit mula wat cite itu ini..nak lari dr maslah…org xda otak ….dasar jantan…………..semua ko nak…mamposss la…cian mek lyn…klo aku jd mek lyn tuh..anak org kaya ape susah…saman je laaaaa…biar tada job mamat tuh..saman malu 1 jutaa…lalallala…

    0

    0
  41. ikan buntal ikan todak says:

    mengarot…meluat…menyampah. Dua2 sja nk propa. dulu msa cite nur kasih gua respect sma lu bro…but in realiti now… ni semua POYO!!

    0

    0
  42. tweety28 says:

    apa2 lah labu weyyyyy!to almy,be strong & ignore this fake guy….

    0

    0
  43. dOn says:

    jangan lepas neh kuar berita fizz fairuz mati bunuh diri sebab stress sudah..

    0

    0
  44. ms ma says:

    fizz ni tamak nak dua2 sekali,buaya darat lah ni…adoyai x guna berlakon ala2 ustaz dalam nur kasih kalau perangai mcm nie….memalukkan kaum je…

    0

    0
  45. cik ceri says:

    ada percanggahan disini :

    1.fizz- dia ckp kena bomoh.
    2.azlyn – dia ckp dia teraniaya.
    3.almy- dia ckp fizz kena berubat.
    4.hsbnd azlyn(ye @ x)- ckp azlyn mmg wife no 2 dia,yg mmg kawen nikah sempadan…’

    haish…ponim la…

    0

    0
  46. benci mobile view says:

    bahalol betul la mobile preview kt page ni…sakit hati betul. macam mana nak deactivate bnd alah tu?

    0

    0
    • ahkak puaka says:

      SEMLM AHKAK DAH BGTAU NARA PSL MOBILE PREVIEW NI, EH BOLEH PULOK SRH KITE PRINT SKRIN SBB DIA NAK TGK. DANG!! SENGAL PUNYE NARA.

      0

      0
  47. Zowie says:

    hehe tu la…orang ramai dok la kutuk sangat Shahrizal Jaszle bertunang meriah..meriah pun salah ke…bior lah….korang ker yang bayor?… tentu hal dia bertunang elok2 dengan restu keluarga… haaa..hambik la korang…pelakon pojaan hati korang nih..lagik ntah haper haper.. Dah la sarung cincin sendirik..pastu nih kena buatan orang pulak? Pasti ni aper pulak..twitter dan FB kena hacked ker?

    0

    0
  48. ezza says:

    pelik2 diorang nie…statment pon brcelaru..almy,fiz semua karut jew..mula2 artikel nei kluarr,almy kuarkan stment:Ramai yang terkejut dengan berita pertunangan Fizz Fairuz dengan seorang wanita bernama Azlyn Massiela Mohd Nazar, dan nyata ia mengejutkan Almy Nadia yang hanya mengetahui tentang perkara tersebut melalui Internet.
    pastu:Saya tahu Fizz sudah bertunang. Kalau nak tahu cerita lebih, tanyalah dia kenapa dia bertunang ..tup2
    Saya baru dapat tahu Fizz bertunang dengan isteri orang tetapi saya tidak mahu masuk ccampur urusan mereka. Sebelum ini Fizz tidak pernah menunjukkan perkara pelik seperti apa sudah terjadi. Saya pernah menyuruhnya berubat tetapi entahlah…
    semua nie propa jeww

    0

    0
  49. fizz sengal kaki belit says:

    aku agak dah.. xkan dah ddk kepit ngn si minah ni kau tak tahu latar blkg semua .. baru kenal fmly minah ni time dtg tunang aritu .. haktuiii laa ..sblm2 ni kau mmg da jmpa mak ayah si minah ni .. kau ni mmg belit laa fiz .. nak selamat kan diri kau, kau acah acah ckp ko kene sihir kan ……..

    0

    0
  50. ieza says:

    almy:
    Saya baru dapat tahu Fizz bertunang dengan isteri orang tetapi saya tidak mahu masuk ccampur urusan mereka. Sebelum ini Fizz tidak pernah menunjukkan perkara pelik seperti apa sudah terjadi. Saya pernah menyuruhnya berubat tetapi entahlah…
    sebelum nie tak nak cakap lak…pelik2

    0

    0
  51. illy diana benci mobile view says:

    ape ke poyo sgt statement prmpn ni?? klaw nk glam cpt pn x yah lg bg statement cmni. malu beb. 1 Malaysia bce ksh korg ni. Jaja cite sndri sne sni. Naik menyampah aku bace. putar belit x abes2. fizz cite lain, ko cite lain. amende r………
    Almy, jgn msuk cmpur hal diorg k. ddk diam2 n tgk je ape lg drama diorg pasni..smile always!! :)

    p/s: abg nara, ko bleh x btolkn blog ko nih?? nyampah aku asek mobile view je. nk komen pn ssh.

    0

    0
  52. nokia cap bulu kaki says:

    drama artis paling best ni..seronok betul nengoknya.. hai perempuan, mmg la kau berani,boleh siasat kat pejabat agama, dah kau x daftar perkahwinan kau..tp hukum tetap hukum..perkahwinan kau tetap sah di sisi agama..cuma x mengikut undang2..bila dah sah, kau masih lg isteri org..kau ingat, org senang2 nak ngaku kau bini dia ke?famili kau pun x tau kau dah kawin..kesian kat famili kau..kau agak2 la..ingat la dosa n pahala..jgn main2..kau buat mcm ni, report polis dah jalan, bertambah2 byk yg dikorek n keluar nnti..fikirla panjang sikit..moral di sini, kalau nak kawin/tunang, jgn senyap2..perlu dihebahkan kerana ianya perkara baik dan mengelak prasangka..

    0

    0
  53. anastasiaemylda says:

    Tang sarung cincin tak boleh blah..tetibe terfikir bakal tunang sarung sendiri ke?dengan keadaan pakaian yg macam tu?maksud saye ko la bersopan sikit majlis tunang kot..hm..musykil masykul..

    0

    0
  54. niee says:

    sekadar mnjadi pemerhati ;)

    0

    0
  55. Izah says:

    Tapi kat harian metro arini usahawan yg mengaku suami minah ni ada bg kenyataan mmg betoi minah ni isteri ke 2 dia. Dia sebut gak minah ni “sakit” selepas 8 tahun hilang ingatan.

    Mane satu cite betol ni??

    0

    0
  56. Dealova says:

    ni baru betul2 drama… Mental teruk kot si fizz tu… lelaki zaman sekarang nampak sgt kebanyakan xleh pakai… tu blom kawin lagi tu, pas kawin xtaw la ape plak… berbelit2 btol

    0

    0
  57. Zeq says:

    Assalammualaikum & Salam Sejahtera,

    Saya hanya ingin memberikan pandangan saya bahawa tak perlulah nama Almy dikaitkan dlm hal ini. Pada saya yg berkait rapat dlm isu ini hanya 3 pihak shj, Fizz, Bekas tunangnya itu dan suami wanita tersebut. Kesian kat Almy.

    0

    0
  58. sakit pale says:

    nara apesal mobile preview ni, tukar mcm yg lame bole tak??? SO SEMAK LA SEMUA NI!!!

    0

    0
  59. Ayu tak aku? says:

    Aku x sabar nak Tunggu statement dari mak bapak azlyn, juru nikah kat Siam, ustad2 Dari jais yang Akan kuar kan kata2 nasihat, saksi2 nikah kat selatan Thai tu,PA usahawan tu lagi…ramai lAgi yang berebut2 nak kuar statement ni…haaa…cepat kuar kan sementara rakyat Malaysia masih Belum meluat Dgn kes korang nihh…

    0

    0
  60. paukaya says:

    mcm drama tv je dah aku tngok..

    0

    0
    • Aku nk komen nih says:

      Pndpt aku kan..fiz, kalo ko rse ko dipihak yg bnar, ko bwk suami ex tunang ko tu, jmpa mak bpak dier..bukti kan la.
      Aku pn xtaw la npe org dok asyik kmen,”nape fmily pmpuan tu bgi diorg brtunang evn taw minah tu da kwen??” Korg bce la entry tu bbtol…pnat nara ni post story nih..nme pn dier kwen scara rhsia kt thailand..bini ke 2 plak tu..cnfirm2 la nk sorok dari pngetahuan isteri pertama n fmily dier…aisssssshhhhh..xkan la fmily minah tu nk brsubahat…logik la sket pkir uiiiiii…jahil bbno plak..
      N utk that minah, ko buktikan jgk yg ko bkn isteri org, Yang si ff tu aniaya ko…sape yg propa sape pn, ntah laaa…
      Papepn..ni sume poyooooooo..

      0

      0
  61. Ayu tak aku says:

    Aku x sabar nak Tunggu statement dari mak bapak azlyn, juru nikah kat Siam, ustad2 Dari jais yang Akan kuar kan kata2 nasihat, saksi2 nikah kat selatan Thai tu,PA usahawan tu lagi…ramai lAgi yang berebut2 nak kuar statement ni…haaa…cepat kuar kan sementara rakyat Malaysia masih Belum meluat Dgn kes korang nihh…

    0

    0
  62. wie says:

    td aku baru baca at rotikaya yang bekas suami dia wat pengakuan…

    0

    0
  63. gua says:

    Haha…putar belit abis
    Sbg pembace, bace ajelah..jgnle judge mane2. kesian kat pihak yg xbersalah.kita xtahu.allah je tahu segalenye.

    N klu nk judge jgk, pastikan uoll tahu cerita sbnr. Menambah2kan cerita dan buat andaian sendiri utk buat cerite nmpk lg teruk akn menggambarkn betape jahatnye hati uolls. Fitnah akn merosakkan mase dpn org. klu kite penah buat fitnah,maknenye xde beza pon antara kite n anjing(binatang)

    0

    0
  64. Girls says:

    Senang.. sapa berani report polis… so tau lah sapa betul.. sapa salah.. si suami pun boleh buat report polis kalau betul lah itu isteri dia… tp kena ingat.. bila nak buat report polis kena lah ada bukti yang kukuh bukan macam buat statement kat paper je ya..

    0

    0
  65. Fiz Fairuz hampeh bangangs says:

    Buduss punye Fiz… aku rasa c Fiz ni dah crazy lar,kalo betul la c Azlyn tu bukan bini org,ko berdosa bsar sbb m’fitnah org Fiz! bodohhhh!

    0

    0
  66. mamasikecik says:

    mmg dah dijangka statement mcm ni akan keluar… masing2 nak backup diri masing…. xtau sape btol sape salah… jalan cerita dah mcm drama bersiri..

    0

    0
  67. sukasuki says:

    skrg ni pompuan azlynn ni kata kate kat BH, die anak bongsu dlm keluarga…
    then camne leh fizz kata die telah di hubungi oleh kawan kepada adik Azlynn ni, memaklumkan yg azlynn ni dah kawen……….skrg ni, xkan la mak bapak azlynn sendiri pun xtau azlynn ni anak depa yg bongsu ke x, agak2 la klau nak mereka cite kata azlynn ni ada adik pon.azlynn pulak xkan nak menipu ckp die anak bongsu,mak bapak die mesti la tauu??sahla ade penipuan di situ…hahahha…nampak x kat sini…………si fizz ni, punye la xtau langsung latar belakang tunang die,sampai ade yg mengaku kata kawan kepada adik azlynn pon, die leh pecaya bulat2 ke?xkan la mu xtauu tunang mu brape bradik, anak sulung ke bongsu ke……………yg mu g bertunang ngn pompuan ni watpe klau mu dah tau x kenal fmily die,ltr blkg die..logikla sket..pastu tang2 tuu la nak kaitkan ilmu hitam sbb die jadi cmni…………klau yo pun ilmu tu hitamm, mu dah kenal almy 7taun,sepangjang tu apesal mu x penah terfikir ke nak meminang almy?mu dah tuo kot..mu baru kenal pompuan tu setaun, n baru ‘terkena’ ilmu hitam..jd 6 taun lps mu kawan dgn almy tu,ape cerrr nye mu bia tergantung cmtu?ilmu hitam celah mano nyeeeee

    0

    0
  68. puuaah says:

    besok2 kluar la drama plot macam ni. harharhar

    0

    0
  69. ntahapaapantah says:

    kekhinziran apakah smua ni.. puihhh..

    0

    0
  70. izzy says:

    yang kelakar nya, fizz dapat tau pasal perkahwinan azlyn menerusi kawan ADIK azlyn, sedangkan azlyn tu anak bongsu. pelik pelik

    0

    0
    • mizz says:

      eh awk ni yg dlm gambo azlyn bertunang tu erk…

      0

      0
    • guli pecah says:

      mmg pelik crita ni…yg popuan ank bongsu. yg FF ckp dpt crita dri kwn adik ppuan..mana satu betul crita ni..Fizz ni yg trauma mungkin…suruh dia panggil altraman dri Jepun tolong dia..

      0

      0
  71. RINIE says:

    aku rs la kn fizz x salah , azlyn pun x salah , ntah2 ada pihak anaiya dorg kot , mgaku da kwen sgala bagai , fizz x siasat , trus kuar stetment ,

    tp ada gak salah 2 org ni , fizz kecewa kan almy , azlyn plak rmpas kekaseh org , so , ada org nak buat porak pranda x , huhu

    0

    0
  72. dee says:

    dia sama ada yg perempuan itu yg menipu atau lelaki yg bohong. susah ni kalau ado kes ‘sakit’ hilng ingatan nih. ish ish ish. kut nyer pprumpuan tu pn udah lupa dio ado lagi adik weh. cuma dia anggap dia tu bongsu yg rpat dgn ayahnya. gamaknya adik dia tu bongsu yg rpat dgn emaknya. wah gitu. Tapi pada firasat ambe, ambe rasa perumpuan ni kaki auta ni. firasat ambe la. jgn main2 perempuan ni kalau xpndai jaga diri boleh mndtgkan juat2 fitnah. tp xtau nak komen la sbb dua2 pn ambe xknal :) tggu kadi jer la bicara. kdg2 ckp mak bapak pn xleh pkai, mesti msing2 nak backup anak masing2. makbapak mana xsayg anak. Tapi kadi dia xpihak mana2. kan bgus suaminya perempuan tu (RAMLI) boleh tnjuk sijil nikah. Selesai masalah. Dan pda yg mengomen jgn lah guna bhsa kejadah sgt, sbb nyer kome semua pn xkenal kedua2 yg terlibat.

    0

    0
  73. apple madu says:

    apa kata azlyn ni g wt medical checkup sama ada dia ni DARA atau TAK….yela bidang perubatan pun semakin canggih…g la jamu mana untuk merapatkan dara anda, still boleh check kot…hehehehehehehehehe

    0

    0
  74. gempak13 says:

    Sebenarnya, ini adalah filem terbaru dari Fiz Fairus untuk tahun 2013. Jangan lupa saksikan dipawagam yg berhampiran di rumah anda, anda, anda… PASTI meleTOP!

    0

    0
  75. Nadia says:

    Guys! for ur info lah kan, this fu*king lady yg bersalah. Since sekolah lagi kaki kencing. And cerita kisah dia dgn ramly tu memang betul. Anyone yg comment kat sini jgnlah buat judge tak tentu psl. Si fizz ni lah sengal, mcm mana boleh sangkut dgn minah ni pun aku tak paham.

    0

    0
  76. sukasuki says:

    uols…BH ade intevew azlynn ni,2 page lg…abg nara x cite habis kat sini….uols
    kena bli BH dan baca sendiri cite belah azlynn pulak..katanye, fizz dah penah jumpe mak bapak die,kakak, makcik,pakcik, beberapa kali dah.jd mustahil uols fizz ckp x kenal fmily die n xtau latar blkg pompuan ni..siap die ngaku kat pompuan azlynn ni, almy tu hanya kawan….pastu pegi bercuti korea dgn almy bulan10 lastyer, fizz pakaikan almy baju sejukss yg azlynn blikan???skrg ni fizz ni playboy terhebat.die mmg bongok…ntah2 die berpakat dgn sesapa berlakon konon2 husband azlynn, utk mengeluarkan diri dari kemelut ini.??yg si ‘husband’ tu pun, jgn stakat jwb tepon wartawan metro je, ce la muncul dan tunjukkan diri beserta bukti anda n azlynn penah berkahwin?xde kad nikah, suratmenyurat pengesahan sekalipun, xkan kawen buta2 gitu je?sekeping gambar bersama pon xde?itu je boleh jd bukti skrg ni..jgn main ckp dari kejauhan je demi utk menutup malu konon2 sbb takut bini no 1 tau???yg wartawan BH pulaknye, xde pulak tanya azlynn ni, mcmn leh timbul laki yg mengaku jd husband die tu?nak jgk tau ape jwpn azlynn?xkan org senang2 nak mengaku klau xde pape?tp mayb la jantan tu ngaku husband sbb nak balas dendam ke azlynn xlayan die,maklum la anak org kaya,pengarah company family katanya…….mesti ramai org terkejar2……….laki tu pun klau gentlemen, demi menjaga sebuah perkahwinan,keluar la dari kepompong.sampai bile nak menyorok?nak biarkan je ke bini die tunang ngn org lain?skrg ni yg pelik dlm metro pulak, husband konon2 si azlynn ni, siap pesan suh jgn salahkan fizz?salahkan azlynn sbb die sakit dan lupe ingatan?logik x cite ni??nape bermatian2 husband minah ni nak menyebelahi fizz?tah2 org upahan je kot..senang la die reka cite,sbb die bersembunyi di celah mane,bukti depa kawen pun xde………….yg pelik lg 1……..klau btul fizz berpakat ngn husband konon2 azlynn ni dgn tujuan utk meleraikan ikatan pertunangan ini, ape tujuan fizz buat gitu?dah dpt anak org kaya,cun la jugak, xkan tibe2 buat rancangan nak putus?skrg ni yg pelikkkk di sini, tah2 yg mengguna2 kan ilmu hitam ke atas fizzz,utk menarik kembali fizz ke pangkuan nye adalah A_ _ _ N _ _ _ _???????

    0

    0
  77. Nadia says:

    Nak refer balik pada SUKASUKI nyer statement ye: Gini beb. hihi mcm u plak dalam situasi diorg kan? byk sgt lah youuuu judgement yg u buat. Actually fizz tak salah. Yang salah si pompuan ni. sebab apa ? sebab this lady tak pernah cerita apa² pun kat family dia psl dia dah kawen dgn ramly. That’s y family dia allowed fizz utk pinang dia. Sedangkan wife ramly yg first pun tak tau psl perkahwinan diorg. Pasal fizz kena santau, ituuu i tak tau. Tapi kalau nak ikutkan perangai si Azlyn ni, maybe boleh sampai ke arah tu. Tak perlu cerita dgn lebih lanjut lah ye but i know her very well. thanks

    0

    0
  78. mizz says:

    adam & hawa dah tamat…setia hujung nyawa baru je selesai…ini dah bapa episod tajuk lom ada lagi…harap2 ending boleh diselesaikan dengan baik…

    0

    0
  79. ye ke? says:

    Aku musykil..gak, fizz ckp dia disihir..?? biar betul.. putus tunang terus tahu diri disihir… pastu tahu ex tunang bini org… and hebat betul suami tunang dia..buat statement ..jgn salahkan fizz… aik… cam ada agenda nak selamatkan nama fizz fairuz jek..

    0

    0
    • DoktorCinta says:

      alaaa… senang je nak tahu samada bekas tunang fizz ni isteri org ke tidak… suruh dia g check doktor samada dia masih ada ‘dara’ lagi tau tak…. baru tahu citer kebenarannyee… mustahil org yg dah kahwin tu masih ade ‘daranye’ tuuu….

      0

      0
  80. Kak Long says:

    Yang pasti, ini satu jalan cerita yang baik (keh keh keh) – boleh buat filem, atau pun telenovella….

    0

    0
  81. RINIE says:

    azlyn ank bgsu? da kate adik azlyn msg fizz bgtau cite sbnr tu? mkin pning ni , ntah2 drama tv je ni , nak tayang kat slot aksia tv tv , lps tamat rindu btamu di abu dhabi , kih3

    0

    0
  82. Mona says:

    Kawen sorok-sorok, pastu anak bersepah2.. Nasib x baik, kalau org2 tuanya dah xde di dunia ni lagi, anak-anak kawen adik-beradik sendiri tanpa disedari. Nauzubillah…. Kembalilah kepada landasan yg betul. Ikut undang2.

    0

    0
  83. putih melati says:

    pada pendapat saya sebenarnya FIZZ FAIRUZ dah tersalah langkah. ambil kesempatan bertunang, dan sekarang menyesalinya. Boleh pulak upah RAMLI bukan nama sebenar untuk menipu. Itu pendapat saya. WANITA berkenaan takpernah berkawen macammana nak daftar perkahwinan?? Andaikata tak dapat restu dan tak daftar sekurangnya ada SURAT NIKAH dari YALA. Kenapa RAMLI taktunjuk?? itu pendapat saya. mungkin salah, tapi xelok menganiaya anak orang. Anak dara pulak tu.

    0

    0
  84. pening lalat says:

    klu nk check dara pn ntah2 sblm kawen dah xde dara..so wat medical cek up pn mybe da x valid..hehe

    0

    0
  85. Anonymous says:

    saya sbg kawan kpd azlyn masiela atau lebih dikenali sbg lala and saya tahu n teramat knl dia n saya percaya bahawa dia belum berkahwin n fizz sengaja mengada adakan cerita utk mengelak diri nyer dr disoal pihak wartawan berkenaan isu pertunangannya..kite sbg manusia biase jgn lah cpt menghukum lyn kerana kite tidak tahu situasi sebenar..harap fizz mendpt petunjuk dr Allah swt

    0

    0
    • sally says:

      Wait a sec….kalau u baik bebenar dgn the girl…tapi sat you panggil ‘lala’….sat you panggil ‘lyn’…?? Takde ler macam rapat amat ye.. kalau mak bapak dia pun tak tau dia kawen or not, inikan pulak you..?

      0

      0
  86. alahaiiii says:

    mungkin betul juga pengakuan perempuan ni dia belum bernikah lagi, mana tau tu mungkin ex bf dia ke jeles dia nak nikah dgn Fizz Fairuz , sbb lelaki tu kan dah berkahwin, mungkin dia nak nikah dgn perempuan ni tak dapat, mungkin dia tgh berusaha nak bernikah dgn perempuan ni tapi Fizz Fairuz dah sampai dulu, tgk kat Metro lelaki tu kata perempuan ni hilang ingatan, kalau hilang ingatan, takkan dia boleh ingat mak bapa dia, memang dia dah hilang ingatan nak ingat lelaki tu agaknya, kena dengar dua2 belah pihak, cari bukti

    0

    0
  87. support Almy NAdia says:

    ha..ha..ha…haa…..haaaaaa…..haaaaaaaaaaaa…..lawak2. smpi nak tertongeng aku ketawa. aku rasa drama ni blh mnang ANUGERAH SKRIN 2013.

    0

    0
  88. Pinky Dinky Doo says:

    tak pasal2 minah ni popular satu malaya. esok2 ada gak producer offer keja jdik pelakon.

    well done lah minah…terbaek siot smpi nangis2. sapa yang betuul? entah

    0

    0
  89. Din says:

    Sapa usahawan bernama ramli tu? adakah ramli yg main dgn team MU tu. mari kita masuk pertandingan mencari RAMLI plk.

    0

    0
  90. mYssyah says:

    persoalan:
    -fizz kt dpt msg dari kwn adk pempuan tu.sape kwn tu?adik pempuan tu xpyh tnyala sbb mmg da terang2 pempuan tu anak bongsukn?
    -sape suami pempuan tu?btl ke fizz jupe dgn laki tu?ada saksi ke?
    -almy tau sape pempuan tu,pempuan tu tau sape almy pd fizz.mungkinkah mereka berdua dipermainkan oleh fizz?
    -suma kenyataan skang hanya dari pihak fizz.sumanya meragukan?too much drama?maybe..

    0

    0
    • Sweet minah jambu merah biru says:

      fiz yg psaiko pompan dua ni ..

      0

      0
    • puterikasih says:

      mmg ada saksi semasa fiz bertdepan dgn suami lyn ni…sblm fiz mengadap suaminya…isterinya ada disitu,suami dia siap tengking2 lg..aduyai semua org dengar kat pelita tu..si isteri hanya minta maaf,minta maaf…lg tak ngaku..ada gak org jenis tak takut dosa ni

      0

      0
  91. jaiho says:

    kelakar la manusia berdua ni. yang peliknya fizz fairuz and azlyn ni communicate melalui wartawan je keww? bak mengadap dua2 depan2 baru selesai masalah!

    0

    0
  92. Penipu fizz ni says:

    Dah laa fizz..mengaku je laa kau da salah,jgn aibkan org..setahun ko pikul azlyn ni sana sini smp kerumah,function dan club bagai,last2 ko buat mcm ni..walhal mak bapak dia pun sbnrnya ko da kenal..azlyn ni anak org berada gak laa..dia anak bongsu,mana ada adik..aku kenal azlyn ni gak laa,tp jgn aniaya dia smp mcm ni..mengamuk family dia nnt tak cukup tanah nak buat kubur ko nnt..percaya laa aku ckap jgn smp seluruh family dia hilang sabar kat ko..wassalam

    0

    0
  93. puterisalju says:

    eh tak ngaku isteri org lak bdk ni..gila ke apa dia ni….lyn bukan ke suami awk jumpa awk dulu pada hari sabtu hari tu,awk bertudung bagai depan suami di restaurant pelita,lepas jumpa awk,fiz pulak yg dtg jumpa suami awk,awk tak ingat ke suami awk tinggikn suara marah2 awk…jawapan dari mulut awk hanya minta maaf…kami semua ada disana,huhuhu

    0

    0
  94. puterikasih says:

    siapa yg jumpa suami dia minta maaf kat restaurant pelita hari tu puan lyn…kami disana siap dengar suami awk mengamuk kt awk,jawapan awk hanya minta maaf…hehehe boleh nak tipu tak ngaku lagi…lepas awk kena marah dgn suami awk,lepas tu fiz pulak berdepan dgn suami awk disitu…fiz pun tak perasankn awk sbb dgn suami awk pura2 bertudung…hehehe bkn nak busy body..kwn awk yg ngaku kata awk tak kawin tu pun sama je berdosa mcm awk…mmg peliklah org mcm awk..tak fikir dosa ke

    0

    0
    • GadisSunti murahan says:

      betul ker citer nih? suami si azlyn ni usahawan aper yer? kayer tak? nak rembesss aku

      0

      0
  95. Mimi lolo says:

    Kita tunggu dan lihat je lah apa ending sinetron ni. Komen2 kang tak pasal2 tambah ‘saham’ kita pulak

    0

    0
  96. TopiPinkMakcikBedah says:

    Entah2 usahawan tu kekawan fizz jugak…. dia nak tutup malu.. kata kena sihir bagai… minah ni pun sama…. nangis konon ape la bagaiiii… kau rampas fizz tak rasa serba salah plakkk??? bangang abadi !! melampau !! propaaaaaaaaaa tak habis2.. mentang2 pelakon… menyesal tau tak sebab bedah suka dan minat kau….. bak kata laki bedah… cam keling estet !

    0

    0
  97. diana says:

    Dengan ini saya mengumumkan, pelakon paling populer 2013 jatuh kepada………………………………………………………………FIZZ FAIRUZZZZZZZZZZZZZZZZZ

    0

    0
  98. Bekas tunang Ramli says:

    Jom tgk cite FF kat tv ..’ Cinta Kau dan Aku’..

    0

    0
  99. POTOGRAPER TAKBERBAYOR says:

    ALBUM TUNANG KORANG PUN AKU BELUM HABIS EDIT LAGI WEI… DAH KUAR BERITA CMNI.

    0

    0
    • Anonymous says:

      pompuan ni xpenah bertunang, dia nak merasa gak bertunang..hihi
      ritu nikah lari..nak merasa wt majlis.kesian gak..

      0

      0
  100. penjaga wanita says:

    AKU PERCAYA FIZZ FAIRUZ NI PENIPU DAN TELAH MENGANAYIA TUNANG DIA. HUJAH? 1) MAMAT NI SEBENARNYA TAK SEPENUH HATI NAK BERTUNANG. SEBAB TU DIA PAKAI PAKAIAN MACAM BANGSAT DI HARI PERTUNANGAN DIA. KEMUDIAN LEPAS BERTUNANG DIA RASA MENYESAL DAN RASA TERTEKAN DENGAN TEKANAN DARI MEDIA SEBAB DIA TINGGALKAN ALMY NADIA. 2) MAMAT NI MULA CARI JALAN UNTUK LEPASKAN DIRI DARI PANDANGAN NEGATIF PEMINAT DAN MULA MENUDUH TUNANG DIA ISTERI ORANG DAN KONONNYA DIA TERKENA SIHIR. KORANG FIKIR LOGIK AKAL LA. TAKKAN KELUARGA BELAH PEREMPUAN NAK MALUKAN DIRI SENDIRI DI DEPAN SEMUA ADIK BERADIK DAN JIRAN TETANGGA DENGAN BUAT MAJLIS PERTUNANGAN YANG MERIAH MACAM TU. 3) TIMBUL PULAK SORANG LELAKI YANG MENGAKU SUAMI KEPADA BEKAS TUNANG FIZZ FAIRUZ. KONONNYA SUAMI BEKAS TUNANG FIZZ NI BUAT LA KENYATAAN DALAM MEDIA MINTAK ORANG RAMAI JANGAN SALAHKAN FIZZ DALAM ISU NI BAGAI. CHEH! SEBIJIK MACAM SKRIP FILEM. KALAU ISTERI KO ORG KAWIN DGN ORANG LAIN ADAKAH KO AKAN BUAT STATEMENT MACAM NI. NAMPAK SANGAT STATEMENT NI DIATUR OLEH MAMAT FIZZ NI UNTUK COVER BALIK IMEJ DIA YANG DAH JATUH DI MATA PEMINAT. MEMANG BANGSAT. SANGGUP MEMALUKAN SEORANG PEREMPUAN MELAYU DAN KELUARGA DIA SEBAB NAK SELAMATKAN DIRI SENDIRI. AKU MINTAK SEMUA PEMINAT AJAR MAMAT NI.

    0

    0
  101. WAWA YG CUN says:

    TO FIZZ – KO MMG JANTAN X GUNA…. BODOOOO
    TO ALMY – sabo yea dik, kes ko sma ngan kes akak dtipu jantan dayus, insyallah ada hidayah nyer, bila akak dh kwin dia plak tgila2 nk kapell blk sorry, dengo kt jantan tu dh gilo coz tgila2 kn akak, tula mniaya ppuan lg mmg hukum karma.

    0

    0
  102. SI MURAI says:

    Azlynnnn. you such a BITCH sbb kau rampas BF almy.

    Kalau kau da tau dia BF almy asal kau jalin hubungan dan tunang gak dgn Si FF tu. eh BITCH gila la lu minah kesian kat ALMY

    kau tak payah berlagak anak VIP ke hape.. BAPAK KAU punya harta tak boleh beli maruah kau yg dah tercemar 1 malaysia tau. padan muka kau BITCH. 1 Malaysia tau kau boleh dpt tittle PERAMPAS NO 1 MALAYSIA. bitchhh.

    0

    0
  103. akutaksukeazlynmassiela says:

    bodohhh yew perempuan..da kawen x ngaku….ape nk jd la..tu la kawen x ckp ngan parent jd camni lah…x kira la kawen kat mane pon..siam kew…golok ke..patani kew…kalo da kawen tuh mmg da kawen la bodoh….ni beria2 ckp x kawen…berdosa besar betul la pompuan ni..sanggup menipu sebab nk kawen ngan artis…muka bukan cantik pon…macam jambanggg pecah jew…..hahahahah

    0

    0