Written by serenity | February 7th, 2013

Fazira Wan Chek, atau lebih dikenali di kalangan peminat seni tempatan sebagai Erra Fazira telah muncul di kulit muka hadapan majalah InTrend keluaran Februari.

Erra telah mengeluarkan komen yang dipaparkan oleh majalah tersebut, meminta orang ramai tidak bertanya tentang rumahtangganya, sebalikya meminta didoakan saja (rumahtangganya).

Sepanjang tahun lepas, kisah rumahtangga Erra agak heboh diperkatakan di media konvensional mahupun sosial, apabila timbul cakap-cakap yang suami Erra telah berkahwin lain. Ada juga sumber yang tidak dapat disahkan menyatakan pasangan ini sudah bercerai, namun menyembunyikannya.

Apa pun, betul juga kata Erra, lebih baik didoakan rumahtangganya dari terus membuat spekulasi, kan?

Dan yang nyata sekali Erra yang tampak tidak dimakan usia sememangnya gorgeous dalam gambar-gambar yang dipaparkan dalam majalan InTrend. Sekiranya anda ingin melihat gambar Erra yang lain, sila dapatkan naskhah Februari InTrend di pasaran!

***

Adakah anda seorang penggiat dalam bidang seni dan budaya di negara ini? Kami mengalu-alukan anda untuk mendaftar dengan kami.

Dari sekolah rendah hingga tiada had umur, walau apa jua bidang seni dan budaya yang anda ceburi (tarian, muzik, teater, filem, drama, permainan tradisional, muzik tradisional, nasyid, pertahanan diri dan lain-lain), kami memerlukan maklumat anda. Sila ke http://www.jkkn.gov.my/ untuk mendaftar dengan kami secara online!

95 responses to Erra Fazira Enggan Ditanya Tentang Rumahtangga, Minta Peminat Doakan Saja

  1. opah sopan style says:

    Apa jua yg berlaku..hanya mereka yg mengerti..kita doakan yg terbaik..
    Semoga Erra Sekeluarga temui kebahagiaan dlm kehidupan di dunia dan akhirat kelak…

    0

    0
    • ila says:

      erra u look gorgeous!.. kuatkan hati… kuatkan jiwa!… #wanita boleh hidup tanpa disisi suami tp wanita sukar hidup tanpa anak disisi#

      0

      0
      • diyana says:

        baguslah mcm ni….kalau benda baik bolehlah dikongsi dgn peminat..tp kalau benda tak baik,dalam kelambu plak tu..diam2 sudahlah…mmg wartawan keje die nk korekkkk je kejenya…tp artis yg bijak n cerdik akan tahu nk tayang pekung kt org ke tidak.. even najwalatip yg budak tu pun tahu masalah patutnya diselesaikan sesama keluarga,bkn melayan media2 ni..tp yg x paham ada jugak yg tak cerdik walaupun dah tua reta…refer to the latest…shila,shahnaz n nd laa…

        0

        0
        • missa says:

          kami doakan yang terbaik untuk era fazira.. semoga rumahtangganya bahagia hingga ke akhir hayat…

          0

          0
        • Mira says:

          KEBANGKITAN RAKYAT!!! kembalikan hak rakyat KELANTAN royalti minyak! Auh Tumbangkan kerajaan ZALIM!!

          0

          0
        • Juliana Banos says:

          itu pun nasib baik dia ada anak, sekurang-kurangnya tak lah sia2 dia berkahwin, kalau dia berpisah pon…, erra ni makin tua makin cantik..

          kukukata.blogspot.com/2013/02/ekspersi-wajah-ketika-blow-job.html

          0

          0
        • ira pajira says:

          sah lah ko mmg dah bercerai kan …baik ko ngaku jerk..kalo ko ngaku aku nk ucap kan padan muka lah kat ko..kahkahkah…hoi mira..ko meroyan ke hape???parti pmbangkang takkan menang tahun ni..kompom BN menang!!

          0

          0
      • Anonymous says:

        klau dh berumur pkai seksi2.. nmpak mcm bapok la pulak..
        tak sweet.

        0

        0
      • kamilia says:

        kalau x da anak but agood husband pun boleh bahagia jugak

        0

        0
      • LOVE LISA says:

        Lisa & Yusry sudah bahagia :) Love both #LisaYusryHani

        0

        0
    • amoi says:

      Insyaallah…Jodoh kita pendek atau pjg dengan pasangan kita, ALLAH yg tentukan..Doa byk2 Erra…kene doa utk diri sendiri gak…kalau diri sendiri x doa, peminat2 kene doakan, ssh gak tu..huhuhu

      0

      0
    • suka Sabree Abu says:

      tak paham aku, korang nak sampai rumah tangga dia hancur baru puas hati ke?
      jgn la nak buat spekulasi yang bukan2, doakan yang baik2 dah la kan
      asyik tanya pasal perihal rumah tangga.
      susah la, kalau lambat kawen korang kate dia songsang la apela, dah kawen duk tggu bila nak cerai.
      doa yang baik2 sudahh.

      0

      0
      • ting tong says:

        doakn yg baik je kan.. lg pun hal rumahtangga org takyah nak sibuk sangat..baik jaga rumahtangga sendiri..sibuk hal org..hal sendiri ke laut hehehe..

        0

        0
    • Glamer Gilerrr says:

      Lawa gilerrr erra ni!!!

      0

      0
      • Maria says:

        Biasew jew..All fake! Rambut, Makeup plus Adobe Photoshop jadi lah flawless LOL!!

        0

        0
        • Akhir Zaman says:

          Agreed to Maria.., kalau dah makeup bagai nenek tua pun boleh nampak cun.. tgk erra dlm sembilu mula2 dulu.. bukan tak cantik tapi bagi saya biasa sahaje..

          0

          0
        • Anonymous says:

          tapi rupa erra jauh lebih cantik dari korang kan? ngutuk je korang berdua ni, kalau org semuanya burok wpun sah2 kau lebih burok dari semua org kat sini… PATHETIC !

          0

          0
    • Olga says:

      jangan nak hipokrit lah erra law dah cerai ngaku je lah tu pon susah . . .lme2 org akan tw jgak

      0

      0
    • muhabat says:

      ada pernah ko orang dengar lelaki cerai bininya yg telah melahirkan 10++?

      0

      0
  2. emma mengelembong says:

    first!

    0

    0
  3. Bukan sape-sape says:

    Semoga semua yg terbaik buat Erra dan Family

    0

    0
  4. Isu basi says:

    Isu basi, tahun lps lg dia taknak komen..pastu peminat venggong g beli buku…wartawan kering idea gaknya…tak habs2 korek hal rumahtangga org….

    0

    0
  5. Kebiasaan nya says:

    Yg byk elak ni lah pertanda rumahtangga bermasalah…
    Kesian jugak eik…cantik2 tp tak d hargai..

    0

    0
  6. Anonymous says:

    lelaki tolong hargai perempuan .

    0

    0
    • Nazri says:

      kalau perempuan perangai bagus mana2 lelaki pon akan sayang perempuan yang jadi bini dia… kajian menunjukkan perempuan zaman sekarang memang suka sgt nak dapat anak sikit! seorang atau 2 cukuplah.. konon nak nampak cantik.. tapi tak sedar keinginan orang lelaki mcm mana…

      0

      0
      • Anonymous says:

        so nak puaskan keinginan lelaki sampai perempuan terseksa??mcm tu ye en nazri?kita manusia ada kesilapan takde yg sempurna.dah kawin lelaki patutlah bimbing isteri.kebanyakkan lelaki skrg macam ni la cepat lepas tangan.apa2 masalah taknak selesaikan dgn cara elok.wallahualam

        0

        0
        • Anonymous says:

          lahir anak ramai2,pastu laki cr lain jugak,sape yang merana nak tanggung anak ramai tu?? ibu jugak kan?? lelaki skrg ni xbleh dipercayai.kebanyakkan..kbye

          0

          0
      • diyana says:

        nazri,isteri bukan kilang…keinginan suami??tak nak beranak x bermaksud x boleh bersama,kan??? btw mak sy anak 10 badan cantik…style kan org kampung..makan daun kayu je…bile tua ni je nampak perut sket…

        0

        0
      • Anonymous says:

        lelaki yang betul2 sayangkan isteri dia kena terima seadanye.mmg sebelum kawin nampak semua cantik lepas kahwin badan berlemak sana sini.perempuan banyak hal kena jaga tau .

        0

        0
      • zaza says:

        hahahaaa..ramai yg akak dislike dgn komen nazri..btul juga kata2 diorang..ye lah..anak ramai..x semestinya laki akan sentiasa sayang..jgn samakan awak dgn semua lelaki didunia nih..

        0

        0
      • Anonymous says:

        elleh ko..nak salah kan erra je..macam ko kwan baik dgn ee tu ko tau plak hal bilik dieorg..puiiiii

        0

        0
      • bla la nazri says:

        ko bajet kwan baik E.E plak kan tau hal dalm bilik sume…

        0

        0
      • Lelaki Perasan Bagus says:

        Lelaki Perasan Bagus!!!
        Ustaz Azhar Idrus kata, mengikut kajian 80% lelaki asia boleh bagi 5minit je.. walaupun purata perempuan asia perlukan sekurang2nya 30minit.
        setakat keinginan tp tahan 5minit xpayah nak berlagak sangat plsss..

        0

        0
      • Anonymous says:

        ko ingat pompuan tu mesin ke bole proses anak tiap2 tahun? mende la ko ni

        0

        0
        • Bukan nak tunjuk alim says:

          lelaki atau perempuan kena terima pasangan seadanya, hormat pasangan, bersifat jujur, tahu kewajipan masing2 dan perlu bertolak ansur dlm semua segi serta menjauhi maksiat..

          lelaki tak boleh nak bersifat ‘raja’ atas segala2nya dan semua perkara dialah nak menang dan isteri mesti ikut segala kehendak suami walaupun salah.. isteri juga tak boleh nak control suami atau bersifat biadap.. kita semua tak sempurna, biasalah dlm rumahtangga pasti ada ‘pasang surut’ nya.. suami isteri harus berkongsi dan komunikasi sgt penting dlm perhubungan yg erat dan membina rumahtangga yg bahagia. tapi kita kena faham, hidup mati jodoh pertemuan serta perpisahan semuanya Allah yg tentukan..

          Semua org mahukan rumahtangga yg bahagia, kalau takde lagi keserasian dan kebahagiaan dlm rumahtangga.. perceraian secara baik boleh dipilih sbg jalan penyelesaian, tak perlulah nak kata suami atau isteri yg tak baik.. sbb kedua2 suami dan isteri masing2 punya kelemahan dan kelebihan yg tersendiri..

          bukan nak tunjuk pandai pun, sekadar berkongsi..

          0

          0
  7. zzzzzzzzz says:

    semoga hubungan erra kekal sampai ke jannah..amin..

    0

    0
  8. haha says:

    cntik rmbut erra,buat kt mne erk..

    0

    0
    • Anonymous says:

      mcm tempurung cantik? cuba ko buat tengok kena puji ke kena keji…utk photoshoot ok la..tp kn susahnya nk tgok rambut erra yg ori…last rasenye time gugugaga dulu…lelain semua pelesuuuuuuuuu

      0

      0
  9. fatty jul says:

    moga baik2 saja…

    0

    0
  10. suka erra says:

    haaaaaaaaa.. erra ni bagus.. tak dak nk canang2 hal family satu dunia.. kan kan kan..

    love u erra!

    0

    0
  11. jantandara says:

    makin pelik muke ppuan ni..

    0

    0
  12. Anonymous says:

    cantikkk erra! cm anak dara

    0

    0
  13. Mirai Suenaga says:

    Minta tolong orang doakan. Tapi, dia macam tu jugak…haihhh…dasar artis….

    0

    0
  14. luv erra says:

    Erra dari dulu sampai sekarang mmg gojes habes!! paling lawa la… ^_^

    0

    0
  15. Anonymous says:

    gorgeous

    0

    0
  16. budak gemuk says:

    erra..bile nak pakai tudung?bila nak tutup aurat??

    0

    0
  17. Anonymous says:

    gojes ker kalau plastik tak ori pun sama la geng ngan umie aida n zhida rafik sumer geng plastik sama jer stail muka bapok siam …… cantik mcm ni pun 2 kali cerai sedihhh moralnya cantik tak menjamin kebahagian hati

    0

    0
  18. Roundtable says:

    Betul tindakan Erra.Hal rumah tangga jangan terlalu didedahkan.nanti macam-macam spekulasi boleh direka.masing-masing punya rumahtangga jaga sendiri.orang luar jangan sibuk sangat nak masuk campur.Kepada pihak yang tak henti-henti dok tanya hal rumahtangga Erra tu apasal…asyik nak korek rahsia orang aje…cari le kerja yang berfaedah…daripada suka menjaja cerita-cerita yang tiada kesahihan…sepatutnya sebagai umat islam kita sentiasa tutup keaiban orang daripada nak dedahkannya

    0

    0
  19. Janeyre says:

    Slalu dekat tweet n fb, mesti pic erra dgn her beautiful princess Aleesya jer.dah lama tade gmbar dgn hubby.apa pun harap erra sabar dgn ujian..mungkin ada hikmah utk erra berubah ke arah yg lebih baik.. ;)

    0

    0
  20. Anonymous says:

    laki aku pun xsuke begambar..apa salah nya x bergambar sm,kan?? fikir2 yg baik2.

    0

    0
  21. wah lofa says:

    cantiknya gambar neelofa kat atas…nampak manis dgn selendang putih……

    0

    0
  22. gojes ngences says:

    a’ah laki aku pun tk suke amik gmbr so tempek gmbr aku ngan my girl jea…smpi ade laki2 lain tanya aku macam2..last paksa laki aku amik gmbr bertiga tempek kat profile..selamat dr laki boye.. pasal Erra nih…kite tggu jealh ramadhan nnt mesti ade gmbr famili utk syawal..

    0

    0
  23. kuba says:

    Tak mungkin hidung asli.

    0

    0
  24. gohanbingoku says:

    sume org ada mslh..tp dlm kes rumah tgga biaq depa p setel sndr…kdg2 mslh x seteruk mana pun..tp org len yg dok buat loqlaq p tmbh bukan2 smpi depa stress nanti.. suma org berhak idop bahagia..wartawan plak,toksah hangpa p carik cerita x pekdah gini wat runtuh umah tgga org..ni ngadu domba hukum dosa..p plak dok cerita heboh satu malaya.. depa pun ada hati org len nak jaga..as a muslim,,just doakan yg terbaik utk mereka…amin…

    0

    0
  25. samsul says:

    mcm ni la bagus xyah cerita n hebokan kat media hal2 peribadi…bkn mcm c shila amjah tu bru bercinta dah mabuk cerita itu dan ini..puiiii

    0

    0
  26. LILI says:

    mcm2…tp dlm instagram sume pic erra ngan anak je…mcm da x tggl serumah..sian erra

    0

    0
  27. Burberry says:

    alaaa tak payahlah nak tanya pasal hal rumahtangga dia… kalau dia cakap mcm tu faham2 jelah…

    0

    0
  28. roselinda says:

    SAYANG MUKA CANTIK……TPI DALAMAN TAK TAHU LAH…..

    0

    0
  29. sup belacan rebos says:

    errot pazirot nie lawa nya….10000000000000x lagi lawa dari liyanot jasmot yg muka ala2 ammah indon tu…

    0

    0
    • julee says:

      Betulla… LJ mmg ada iras amah indon.. kalau tak kerana mak bapak dia kaya.. mngkin skang ni dia keja biasa2 je..

      0

      0
  30. BoTOX Girl says:

    Tak makan usia? Memang la sebab sama jadi ahli kelab suntik botox macam aku.

    0

    0
    • Anonymous says:

      Iye ke? Tp muka dia tak ada lah mengelembung2 mcm muka artis2 yg suntik-menyuntik, muka dah jadi satu pesen je….. pesen anak ghimau.

      0

      0
  31. ape kehal? says:

    tak pernah aku nampak si erra ni tak pakai rambut palsu. kat mane2 asik rambut palsu je. die ni botak ke hape?

    0

    0
  32. Anonymous says:

    dlm primadona astro, erra makin cantik dan pandai menggayakan bermacam fesyen. memang stylista. walau pakai wig, still nampak cun dan natural. yang cik ta lak, macam makcik jual bedak sejuk. muka tebal ngan make up. cik ta, laik kali belajar ngan erra camna nak bergaya ye.

    0

    0
  33. bedah jambu says:

    dulu aku minat giler kat erra nie…sejak2 laki aku minat n tk abis2 puji kecantikan dier aku terus jadi tak minat dgn pompuan nie..apapun engku imran jaga la isterimu agar menjadi isteri yg solehah.jgn jd lelaki dayus..

    0

    0
  34. Suka tngk Erra,,always vogue..pakai apa saja nmpak cantik!!!..doakan yg terbaik untuk Erra & Family..

    0

    0
  35. jambu says:

    laki erra ni dh kawin kn,ngn org kuat prima

    0

    0
    • Anonymous says:

      Kn dh kata doakn terbaik.. Pela mslh ko ni..lainla ko engku emran pkai nma jambu.. Kalau bukan diam2 sudah

      0

      0
  36. ros says:

    Slm, tidak gemar melihat erra makin tua makin nmpk pelik. Erra dah tua, kena faham keadaan diri, kalu nak rumah tangga aman diri sendiri kena berubah dulu jd isteri solehah, selebihnya berserah pada Allah.sampai bila erra nak kjr glamour. Takkan boleh nak bersaing dengan gadis2 muda lg. Renung2kan erra…

    0

    0
  37. Anonymous says:

    Tak kira artis atau pun org biasa, semuanya ada masalah rumahtangga samada di awal, pertengahan mahupun di hujung usia perkahwinan.
    Respect pd pendekatan yg diambil oleh Erra dgn tidak mencanangkan kisah rumahtangga kpd umum apatah lg nak memburuk-burukkan suami.

    0

    0
  38. aaaa@yahoo.com says:

    mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm laki si erra ni pon satu..dah tahu mak bapak kau tu alim2…..xpayah kawen ngn erra la….ko kawen bertahun pun, still x boleh nak ubah dia..makin menjadi2 pakaian dia ade lah….lain kali pikir sikit…restu mak bapak tu penting…yang aku tau ..bapak si laki erra ni x dtg masa diorang kawen sebab bapaknya malu la….ye la bapaknya ni alim…aku x ingat la either dia ni tabligh or bagi ceramah2 agama……tup2 menantu terdedah sana sini….

    0

    0
  39. mael lambong says:

    tak cantiklah…natural lg sweet.. ;)

    0

    0
  40. kerdaspedas says:

    erra o erra…muke da mcm bapok pun ade…kesian…dah lawa2 kau ubah lg muke..tu psl la kot?laki dah x mboh kat awokkkk

    0

    0
  41. Anonymous says:

    Erra mintak cerai dr engku emran.. Sbb dia dah ada anak ikan baru.. Tapi engku emran tak nak ceraikan dia… So erra makan hati… Erra ni playgirl. Cepat bosan dgn lelaki yang sama.

    0

    0
    • KStew says:

      Betul ker citer ni anon oi? Kang tak pasal2 kene saman sbb fitnah, kalo yer pon buat apa bersama kalau dah tak sehati sejiwa betul tak? Langkah terbaik ialah cerai, memang laa lama2 bosan asyik tidor ngan org yang sama jek.

      0

      0
    • jaga mulut oii says:

      kalau ko fitnah erra, free2 je ko dpt dosa Anon

      0

      0
  42. kak li says:

    bagitaul aje la era, apa nak disorokkan. Supaya tak jadi spekulasi. kalau betul bercerai, jgn malu nak bagitau. Lagipun era tak buat salah pun. Mana tahu dapat yang berkenan, heboh dikatakan berkhalawat, curang ke, baru nak mengaku dah lama berpisah, kan susah. Tapi yang saya perhatikan dah lama di jari masnis era tak da cincin ikatan ????????

    0

    0
  43. Anonymous says:

    erra ni nampak aje baik. tapi sebenarnya p****** kelas atasan. dulu muda muda byk buat hal tak baik. sekarang dah tua ni, insaflah. dah ada anak kan.

    0

    0
  44. Mak jemah pemalu says:

    Bila dh jd isteri berpada2 lah dlm hal2 yg berkaitan sosial…seperti pakaian, pergaulan dan sebagainya…suami yg teruk camnerpun ttp nak isteri yg baik..xslh kejar kerjaya krn ramai wanita yg berkerjaya berjaya dlm idup n rumahtangga, yg salahnya membiatkan kerjaya mengejar kita…anywy, harap keduanya msh lg bersama…

    0

    0
  45. Ani budak taska says:

    kak erra mmg cantik tapi bilalah nak berhijrah kak erra ni ye. dah senja2 pun masih seksi lagi.

    0

    0
  46. Anonymous says:

    org nak berahsia pon korg sibuk…tak beahsia cita sume cam rita dgn aidil tu kang korg keji jugak…apelah manusia ni…..
    itu hak dia…yg boleh kongsi dgn pemint bakat dia..bukannya kisah peribadi…kisah peribadi tetap hak esklusif manusia
    penyibuk tul!

    0

    0
  47. clear says:

    This article is in fact a good one it assists new internet visitors, who are wishing for blogging.

    0

    0