Written by AbangNara | December 22nd, 2014

Mojo merupakan salah satu kumpulan yang akan bertanding di dalam AJL29 dengan lagu Romancinta. Rasanya semua orang pun tahu penyanyi kumpulan Mojo ini iaitu Aweera. Imejnya yang berambut kerinting dan suara serak-serak basahnya memang best dan sesuai sangat dengan lagu Romancinta. Sayangnya aksi Aweera untuk AJL29 tidak akan dapat kita saksikan. Ini kerana Edry selaku penulis lagu tersebut telah menyingkirkan Aweera.

aweera mojo

Keputusan ini diambil oleh Edry setelah Aweera yang bernaung di bawah syarikat rakaman lain memberikan syarat dia mahu menyanyi bersama kumpulan sendiri dan bukan Mojo. Tempat Aweera akan digantikan oleh penyanyi lain yang masih belum dipilih lagi. Terang Edry:-

Sebagai komposer lagu Romancinta yang dipertandingkan dan anggota kumpulan Mojo sudah tentu saya tidak akan membenarkan perkara itu berlaku dan akhirnya saya membuat keputusan untuk menggugurkan Aweera.

Pada saya ini saja jalan terbaik, kerana sepanjang rancangan ini berlangsung banyak sangat masalah ditimbulkan Aweera. Tambahan pula saya sudah banyak mengalah, jadi saya membuat keputusan tempatnya akan digantikan penyanyi lain.

aweera mojo

Agak sedih juga kerana tak akan dapat melihat aksi Aweera di pentas AJL29. Namun daripada timbul banyak masalah kerana satu orang, lebih baik buat keputusan yang akan menyenangkan ramai orang. Tak gitu? Rasa-rasanya siapa yang sesuai menggantikan tempat Aweera? Faizal Tahir pun ok jugak kan? Kongsikan pendapat anda di ruangan komen. Sumber Harian Metro.

P.S: Tempahan Nissa Xtrail dibuka pada harga RM150k-RM170k

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

26 responses to Edry Singkirkan Aweera Sebagai Penyanyi Mojo Untuk AJL29

  1. habis madu sepah buang merata-rata says:

    eleh ko edry….ngt bgus sgt ke ko nih…dah ko nk buang die..asal lu amik die dulu beb…

    0

    0
    • hehe says:

      bkan aweera y kluar dr mojo ker…tp suara aweera mmg best n power.. lgpun nie anugerah juara lagu..lagu y dptaruhkan bkan pnyanyi.. so x de msalah cme kita dh tbiasa aweera y nyanyi x thulah spe y ganti aweera nnt..

      0

      0
    • Anonymous says:

      panggil fynn jamal ganti, baru la ade effect langsuir meroyan. tak caye ko pegi ig laki dia trihadzir, dgr dia nyanyi leaving on a jetplane. baru betul2 pontianak menurun wa cakap luu…. hahahaha

      0

      0
      • Datin Semah says:

        omg,,,,fyn jamal.???..nanti keluar air hidung dan hingus atas pentas. eeeee….

        0

        0
        • Anonymous says:

          tu la ko semah, xreti menilai erti seni airmata dan air hidung kokping. walaupun suara hazab, ramai jugak penjilat bontot dia…

          0

          0
  2. Anonymous says:

    apa punya syarat la aweera bagi.. kalo nak demand pun, tengok la balik sapa yg punya lagu tu.. awak penyampai nya sajae…

    0

    0
  3. Anonymous says:

    ishh.. kenapa la suke buat masalah aweera.. kau hancurkan karier kau.. syg betol lah..apa-apa pon lagu tu mmg bestt gilerrr

    0

    0
  4. sheayang says:

    Baru nak bertapak jangan nak berlagak cik abang oiii…

    0

    0
  5. zarul says:

    bro2 sekalian,artis mlayu yg sora power byk.xpyh nak dok sebut artis barat.xbest langsung!!

    0

    0
  6. murukuya sateri says:

    Pilihan saya..awie..duet dengan erra
    awierrrraaaa…..yeah!

    0

    0
  7. Anonymous says:

    Bukan ke kumpulan Mojo ni dah berpecah. Semua ahli baru. Mungkin ada sebab mengapa mereka berpecah. Cuba tanya ahli kumpulan Mojo yang lama kenapa mereka semua keluar dari Mojo. Mungkin Aweera saje gunakan alasan tu agar tak perlu menyanyi dengan Mojo lagi.

    0

    0
    • Mojo tetap Mojo says:

      Mana ada ahli baru lah. Masih Edry, Johar dan Denny. Saya tgk kat youtube Aweera selalu gak perform lagu Mojo dgn band lain yang dia bawa sendiri, kalau tak pun dia nyanyi solo. Pasal tu kot ada org ingat ahli Mojo bertukar -tukar padahal Aweera yg taknak perform dgn band sendiri. Ish ish.

      0

      0
  8. Kelilawau says:

    Amek Lan je ganti utk AJL…

    0

    0
  9. JIWAKACAU says:

    FIQ MENTOR?

    0

    0
  10. Anonymous says:

    Ya, betul. Sokong FIQ MENTOR!

    0

    0
  11. ikan masin says:

    fiq.atau Firman..

    0

    0
  12. Nampaknya nama aweera akan dilupakan

    caliphbusker sudah trending sekarang

    0

    0
  13. pakmalau says:

    bagi aku lah ganti awera tu….

    0

    0