Written by AbangNara | November 29th, 2013

Inilah kuasa cinta. Cinta memang dapat mengubah manusia. Daripada jahat kepada baik, daripada baik kepada jahat. Daripada pakai baju ketat kepada menutup aurat. Indah sungguh kuasa cinta. Terharu Abang Nara mendengar yang Lana Nordin akan mengubah imej seksinya kepada memakai tudung kerana kasih sayang dan perasaan cintanya terhadap Johan As’ari.

lana nordin bertudung

Menurut sumber Utusan Malaysia, Lana Nordin telah menyatakan hasrat untuk memakai pakaian muslimah ketika menghadiri sebuah majlis penganugerahan berprestij pada tahun depan. Kata sumber itu:-

Dia (Lana) bakal berhijab kerana tidak lama lagi akan berkahwin dengan Johan. Keinginan untuk berhijrah juga memang pernah dimaklumkan oleh Lana sendiri kepada saya sebelum ini sepanjang berkenalan dengan Johan.

Katanya kepada saya, kalau boleh, biarlah dia bertudung kerana dia bakal berkahwin. Lagipun, Lana menyifatkan perkahwinannya itu bukan perkara main-main. Itu adalah serius!

lana nordin bertudung

Nampaknya Johan As’ari benar-benar menjadi pembimbing dan dan bakal merubah gaya hidup Lana Nordin. Itulah yang kita mahukan. Semoga lebih banyak perubahan ke arah kebaikan akan dilakukan oleh Lana Nordin di masa hadapan. Kepada Johan, tahniah kerana berjaya memimpin bakal isteri anda. Anda memang kacak!!!

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

185 responses to Demi Johan As’ari, Lana Nordin Sedia Bertudung

  1. pinky-minky says:

    ha..macam ni laa..

    0

    0
    • Ini Semua Poyo says:

      Magik pulak! Tiba2 tudung hinggap diatas kepala….kwang kwang kwang…

      0

      0
      • Baby AA says:

        alamak…semuanya kerana jantan bukan kerana suruhan tuhan ! muah xoxo

        0

        0
        • Secepat Kilat Sepantas Guruh says:

          wow…pulak dah….baru minggu lepas dia ni maki hamun orang2 dlm instagram, hari ni dah jadi perempuan lindungan kaabah ? hmnnn….leh caya ke ni?

          0

          0
        • Shila says:

          memang serius nak kawin anak datuk. ko giler..siapa tak nak ?

          0

          0
        • Tu Dia says:

          dah namanya pelakon uols….mesti pandai main watak.

          0

          0
        • You Wanna Messerati says:

          Usaha Tangga Kejayaan. Ye dak?

          0

          0
        • Ritu vs Aya says:

          Kalau Diana Amir, Abby Abadi dan Mizz Nina boleh berubah, kenapa tidak Lana Nordin? Lupakan gambar separuh bogel dia dgn Mat Salleh, baju singkat dia paras punggung tu dan dada dia yg menonjol tu. Itu zaman jahil dia. Kita dok mengata dia, nanti kita tercungap2 kat Padang Masyar cari Lana utk minta maaf.

          0

          0
        • Kalam says:

          Antum2 semua sudah tengok ana belakun dlm Menggali Nur Allah..?

          Ana doakan Lana Nordin mampu berubah ke jalan yang benar..

          InsyaAllah..

          0

          0
        • Melayu Tegar 2020 says:

          Tahniah..

          Ini terbukti industri di bawah pentadbiran UMNO sejajar dengan
          tuntutan agama..

          Tahniah kepada pengundi2 & pejuang2 UMNO,
          dulu, kini & selamanya rakyat diutamakan…

          Hidup Umno!! Hidup BN!! Hidup Bumiputera!!

          0

          0
        • johan as'ari says:

          hidayah manusia datang dari macam2 cara. dulu Islam mula tersebar pun melalui macam2 cara, ada dari perkahwinan, perniagaan, peperangan, dan direct dari Rasulullah.

          In Sha Allah. kita doakan yg baik2 cukuplah. wallahuallam.

          0

          0
        • tata says:

          good job lana….doakan yg t’baik tuk lana…menutup aurat biarlah kerana ALLAH SWT….bila dh berkahwin nnt dpt menjaga maruah suami & menjadi isteri yg solehah…=)

          0

          0
        • Neelofa says:

          gila la si anal ni..
          tak ikhlas bertudung…
          klik me pliss..

          0

          0
        • Nadia says:

          Walaupon kerana jantan kalau lame2 dh sebati pakai tudung ikhlas jugak jadinye.. janji ikut perintah Allah.. sok jadi bini johan pon kena dgr ckp suami.. ape daa..

          0

          0
        • kenapa klu ada yg nk berubah msti ada yg cuba nk menghukum hnya kerana masa lalu dia..cube kita doakn yg terbaek supaya niat itu kekal dihati die..mungkin hari ini die berubah kerana JOHAN,tp kita semua kena ingat SIAPA yg menggerakkan hati die untuk berubah wlupun kerana johan…kalau Allah xizinkan,maka x akan berlaku sesuatu tanpa izinnya..doakan je lah agar niat lana utk jd lebih baik dipermudahkan,..amiinnn…

          0

          0
        • BUNKFACE NO.1 says:

          lantak lah lana nak bertudung sebab apa pun, yg penting dia bertudung.

          0

          0
        • Lembu Gemok says:

          Biar laa kerana jantan pon..at least dia buat suruhan Allah..perlahan2 benda akan jadi ikhlas…kadang2 ada benda kena paksa utk dapatkan keikhlasan dalam diri…mgkin ini jalan mereka, dan mgkin ini permulaan Lana utk berubah ke arah kebaikan..fikir baik…semoga mereka bahagia sehingga ke akhirnya…

          0

          0
        • meee.. says:

          biar la dia… mana tahu sebab cinta pada seorang lelaki, cinta pada Allah mula berputik…

          0

          0
        • aina says:

          mane tahu tetibe dpt hidayah kan.. mane leh jangke.. Allah nk bg hidayah kt die dgn tetibe… n hopefully die berubah pn ikhlas n bkn semate sbb nk berkahwin je…

          0

          0
        • isteri orang says:

          perasaan cinta kerana Allah.. bertudung juga in shaa Allah kerana Allah.. Allah menurunkan hidayah melalui ‘seseorang’ atau ‘sesuatu’. Benda baik maka bersangka baik lah kita dengan ketentuan Allah.. Wallahualam..

          0

          0
        • Melayu Tegar 2020 says:

          Ini fitnah!! Haram Jadah bak kate our beloved PM!!

          Industri Malaywood di bawah pentadbiran UMNO sejajar dengan
          tuntutan agama.. Tak mungkin sama sekali ade perkara khurafat begini!!

          Tahniah kepada pengundi2 & pejuang2 UMNO,
          dulu, kini & selamanya rakyat diutamakan…

          Hidup Umno!! Hidup BN!! Hidup Bumiputera!!

          0

          0
      • Mak Jemah says:

        nak termuntohhhhhhhh !!!!!

        0

        0
        • Harian Metrol says:

          peluang Lana merebut trofi “anugerah pelakon terbaek tahun 2013” semakin cerah.

          0

          0
        • Abby Adabi says:

          Watak sebegini amat sesuai dibawa oleh Lana. Lana memang pelakon berbakat. Ya Lana… for the best actress award

          *standing ovation*

          0

          0
        • Abby Adabi says:

          ….suci la sangat kan? :(

          0

          0
        • 2x5= apa eh? says:

          ooooo….baju ketat seluar sendat dah bakar …bagus la kalu cam ni. tak la nampak cam penari kelab dangdut.

          0

          0
        • Abby adabi says:

          Perintah Allah swt supaya kaum wanita menutup aurat (bertudung) tak pulak DI IKUTI

          Seruan Nabi agar kaum muslimah menjaga auratnya DI TOLAK TEPI

          Nasihat mak ayah supaya menjaga maruah keluarga dengan berpakaian sopan keluarga juga DIPANDANG SEPI

          Teguran peminat (yakni teguran sesama muslim) agar tampil sopan dan tidak seksi DIMARAHI

          Apabila seorang LELAKI yg baru dikenalinya berdakwah agar tampil Sopan dan Berhijab terus DITURUTI

          Bertudung kerana PERINTAH ALLAH atau kerana ingin BERNIKAH???????

          0

          0
      • Lana Nurdin Mat Top says:

        tak dapat mat salleh, belacan kering pun jadi la.
        janji aku tak minta makan korang.
        salah kah ?

        0

        0
      • aku LAna PUNYA JIRAN says:

        Jadi baik salah.. jadi jahat lagi la salahh.. semua korang nak kata erk.. apa pun x boleh..

        0

        0
      • Abby adabi says:

        ABG NARA, PLS LA STOP ENTRY PSL RENTETAN LANA -JOHAN- SHILA…

        0

        0
    • Abbi Kabadi says:

      Dunia hiburan Malaysia, 24 jam terus berubah.
      Yg dulu asyik tayang tetek selambak, kini berubah segera
      Hebat sungguh lakonan mereka ini yah.
      Harap bukan sekadar propa.

      0

      0
    • Alahai says:

      ….semuanya kerana nak jadi menantu datuk. kena lah berubah. kalu tidak bakal mak metua murka. sunggu geli cerita mereka.

      0

      0
      • pinky-minky says:

        heran sgt ke jadi menantu datuk? mmbe aku menantu datuk tapi hidup biasa jee.. yg datuk tu bapa dia.si johan ni artis biasa je kene mula dari bawah gak. pada aku lana ni dia terima johan sbb ada org nk kat dia. ingt senang ke nk bagi org jatuh cinta kat kita.. dok tunggu orang putih tu ntah bila la nak kawin. ye dak??

        0

        0
    • sweettt sgtt says:

      Sebagai manusia biasa masih banyak perkara yang perlu diperbaikinya dan menutup aurat adalah salah satu proses peralihan dalam hidupnya.

      “Tidak bererti apabila Lana sudah memakai tudung Lana seorang yang baik dalam semua perkara tetapi ini adalah satu proses penghijrahan yang mempunyai perjalanan yang masih panjang.

      “Terimalah perubahan yang Lana lakukan ini dengan perlahan-lahan dan jangan terus menghukum Lana sekiranya Lana ada melakukan kesalahan kerana perjalanan untuk menjadi insan yang sempurna itu bukan mudah dan masih panjang.

      Setiap hari buat satu perubahan yang baik. Lebih baik berubah secara perlahan daripada tidak berubah langsung. Semua manusia punyai kisah silam dan Allah memelihara aib seseorang. Doakan yg baik…In Syaa Allah org doakan yg baik2 utk kita. Berilah ia peluang..mungkin dia hina dimata manusia tp mulia disisi Allah..jom positive jom…jom musabahah diri.

      0

      0
    • sweettt sgtt says:

      Sebagai manusia biasa masih banyak perkara yang perlu diperbaikinya dan menutup aurat adalah salah satu proses peralihan dalam hidupnya.

      “Tidak bererti apabila Lana sudah memakai tudung Lana seorang yang baik dalam semua perkara tetapi ini adalah satu proses penghijrahan yang mempunyai perjalanan yang masih panjang.

      “Terimalah perubahan yang Lana lakukan ini dengan perlahan-lahan dan jangan terus menghukum Lana sekiranya Lana ada melakukan kesalahan kerana perjalanan untuk menjadi insan yang sempurna itu bukan mudah dan masih panjang.

      Setiap hari buat satu perubahan yang baik. Lebih baik berubah secara perlahan daripada tidak berubah langsung. Semua manusia punyai kisah silam dan Allah memelihara aib seseorang. Doakan yg baik2, In syaa Allah org pun doakan yg baik2 buat kita..Berilah ia peluang..mungkin dia hina dimata manusia tp mulia disisi Allah..jom positive jom…jom musabahah diri.

      0

      0
    • hamba allah says:

      siapa le kita untuk menilai seseorang hamba allah dan bukan kita yang menentukan syurga dan nereka. sesebaik hamba adalah mereka yang sentiasa bermunasabah diri sendiri.

      0

      0
    • sara says:

      setiap doa yang mengandungi kebaikan akan berbalik kepada sipendoa tersebut begitu jugak yang disebaliknye.

      0

      0
    • stella says:

      Sebagai manusia biasa masih banyak perkara yang perlu diperbaikinya dan menutup aurat adalah salah satu proses peralihan dalam hidupnya.

      “Tidak bererti apabila Lana sudah memakai tudung Lana seorang yang baik dalam semua perkara tetapi ini adalah satu proses penghijrahan yang mempunyai perjalanan yang masih panjang.

      “Terimalah perubahan yang Lana lakukan ini dengan perlahan-lahan dan jangan terus menghukum Lana sekiranya Lana ada melakukan kesalahan kerana perjalanan untuk menjadi insan yang sempurna itu bukan mudah dan masih panjang.

      Setiap hari buat satu perubahan yang baik. Lebih baik berubah secara perlahan daripada tidak berubah langsung. Semua manusia punyai kisah silam dan Allah memelihara aib seseorang. Berilah ia peluang..mungkin dia hina dimata manusia tp mulia disisi Allah..jom positive jom…jom musabahah diri.

      0

      0
    • Abby adabi says:

      Jangan menyamakan DIANA AMIR, IRMA HASMIE N WARDINA SAFIYYAH dgn LANA..

      Siapa LANA untuk kita agung2 kan mcm dia GADIS SYURGA??

      KETIGA2 WANITA DIATAS BERTUDUNG DAN BERHIJRAH DARI HATI..BKN KERANA JANTAN DI HATI..

      Sblm ni dia jgk melahar peminat2 yg cuba berdakwah n menegur beliau agr tampil sopan..Dia juga pernah mengeluarkan statement yg keluarganya kurang senang dgn penampilan seksinya n pernah menegur dirinya tetapi beliau mengatakan beliau sudah dewasa untuk menentukan jalan hidupnya sendiri tanpa kongkongan sesiapa..

      SEKARANG tiba2 pulak nak berhijab???kerana LELAKI???

      Gmbar berselendang di atas jelas menunjukkan KEHIPOKRITAN beliau..Tiada langsung bercahaya gmbr beliau..Kalau btul nak berhijrah mulakan dari hati bkn dari pakaian..

      SOLAT LIMA WAKTU BIAR CUKUP DULU BARU BERTUDUNG..

      NAK BERTUDUNG TAPI SOLAT YG WAJIB PUN TAK LAKSANAKAN..MUKA TAKDE LANGSUNG CAHAYA WUDHUK..YG PENTING SOLAT TAUBAT DULU PENGHAPUS DOSA LAMPAU BARU KEIKHLASAN DI WAJAH TU TERSERLAH…SERI PENGHIJRAHAN PUN AKAN TERSERLAH SELEPAS ITU…

      JOHAN PLS LA KALAU BTUL2 NAK BWK LANA KE PANGKAL JALAN, KENA BTL2 IKHLAS MEMBIMBING BKN KERANA NAFSU..

      0

      0
      • maya says:

        Lana juga seorang manusia biasa. Tak lari dari kesilapan diri. Inilah manusia bila seseorg mau berubah ke arah kebaikan, msti berburuk sangka. Sepatutnya kita bersyukur kerana dia suda ada niat utk berubah ke arah kebaikan. Rasulullah juga berdakwah bermacam2 cara utk menyebarkan kebaikan Agama Islam. Klu ikutkan sejarah Islam, penyebarannya mlalui pelbagai cara. Salah satunya mlalui perkahwinan. Perkahwinan jg mrupakan titik tolak kpada perubahan seseorang itu untuk ke jalan yg diredahi Allah SWT.

        Petikan ayat dari Ustaz Azhar Idrus:

        “Bertudunglah walau TERPAKSA. Solatlah walau TERPAKSA. Puasalah walau TERPAKSA. Kerana kewajipan itu memang kadangkala sifatnya terpaksa.

        Dari keterpaksaan itu, perlahan2 kita akan menemukan hikmah dan akhirnya hati kita menjadi ikhlas keranaNya.

        Kalau nak tunggu ikhlas, sampai bila nak tunggu baru nak beribadah?

        Hidayah perlu dicari, bukan tunggu. Macam makanan, kalau tak suap, ia tak masuk ke dalam mulut” . Wallahu a’lam.

        0

        0
      • zikir fikir says:

        SETUJU SANGAT !!!!

        org Melayu ni asal bertudung je ingat kan perempuan ahli syurga..HELLOOOOOOOOOO ada jugak yang bertudung tapi tak pernah sujud ok !!!

        so Islam pada mata org melayu hanya dengan sehelai tudung kat kepala ??? bila berhijrah bungkus kepala itu la wanita syurga ..haihhhhhhhhhhh !

        0

        0
      • anti org bebal says:

        another stupid statement by abby adabi..aku bet kau ni bukan Islam laa..banyak statement kau salah, merapu dan mengelirukan..sengaja nak sebarkan benda2 salah ke?? sejak bila ada hukum mengatakan kena sempurnakan sembahyang 5 waktu sebelum memakai tudung? sembahyang 5 waktu mmg dituntut. Sembahyang itu wajib..tiang agama. Manakala menutup rambut juga dituntut bagi wanita yg baligh. takde pulak Allah kata kena sempurnakan A dulu baru buat B..kau aje yg kata..kau fikir kau Tuhan ke? tak payah merapu lebih2 laa dengan statement2 bodoh kau..jgn nak memandai2 buat hukum sendiri..

        0

        0
    • macamcomeljer says:

      bagusla… niat dh ade. tggl nk laksanakan. pelan2 berubah kearah kebaikan. anda mesti boleh. msg2 ade zaman jahiliyah msg2, mn tau die jd lebih baik dr kite semua.

      0

      0
  2. eleh says:

    perkahwinan bukan perkara main2….tapi dah selalu main

    ooops

    0

    0
    • Hhehehehehe says:

      gigih jugak dulu ke disko carik mat salleh kemaluan besar.

      0

      0
    • me says:

      ko ni memang jenis tak suka tengok orang bahagia kan? kalau tak betul ape yg ko cakap tu? boleh jatuh fitnah tau.
      papepon permulaan yang baik. Takpe biarkan je dulu berubah kerana manusia. Mane lah tau kalau hati dah betul2 ikhlas nak menutup aurat? Doakan je lah yang terbaik kat mereka.

      0

      0
    • MINA says:

      HAIH… BIARLAH DIA BERUBAH…ITUPON SATU HIDAYAH ALLAH..DOA AJELA DIA BERUBAH KERANA ALLAH… TAK BYK SIKIT..JOHAN JD PEMBIMBING…
      DIANA AMIR, IRMA, UMMI NAZEERA..MIZZ NINA.. DULU SEMUA PON SEKSI…SKRG BOLE JE BERUBAH…
      KITA YG DOK KOMEN2 NIE PON ADE DOSA MEMASING…
      SHILA HAMZAH PON DULU SEKSI JGK.. BKK TEDEDAH BYK DGN TDEDAH SIKIT..DOSA SAME JUGAK..TAK MENUTUP AURAT…
      SHILA BTUDUNG MASE AWL2 DLU PON BPELOK N PEGANG TGN JGK DGN SHAARNAZ KAN..
      AKU TGK IG MAK JOHAN ELOK JE BBALAS KOMEN DGN LANA… ANAK DIA PELAKON POMPUAN TU…FARA..SEKSI JGK DLU2..SKRG PON FARA TU BLOM BTUDUNG JGK…
      BKN NK KAITKAN SHILA HAMZAH..TP DIA SDIRI YG KAITKAN DIRI DIA…DLM IG DIA BYK POST GMBR…EMO MCM APE..PASTU PADAM. AGKNYA PSL MAK JOHAN BSEDIH SEDARE MNINGGL TU..SHILA INGT PSL LANA…PASTU POST LA GMBR2 BG KATA SMGT..BILA TAU CITER SBNR…DELETE SEMUA..

      0

      0
  3. ayraa says:

    alhamdulillah.. terharu aku baca.. lana pakai tdg lg cntk dr pakai seksi2 ni.. semoga niat yg baik Allah permudahkn..
    Johan! ko jgn kecewakan lana! bkn senang pmpn nak berubah kerana seorg lelaki!

    0

    0
  4. ntahpape says:

    mmmmm…. ngada

    0

    0
  5. COOL says:

    bertudung bukan kerana manusia.. tapi bertudung kerana ALLAH.. kerana itu lagi bermakna dan mulia.. menjadi kewajipan bagi setiap umat Islam untuk menutup aurat..jangan la bertudung kerana cinta pada manusia.. tapi cinta pada Allah..

    0

    0
    • ye saye says:

      insyaAllah..kite sebagai saudara seislam doakan yang terbaik..mybe satu hari nanti die berubah kerana Allah..lagipon ikhlas ibarat semut hitam yang berjalan di celah2 batu hitam..x de sape pon yang boleh nmpk dan tahu..:)

      0

      0
      • BUNKFACE NO.1 says:

        @COOL
        hina sangat ke Lana tu sampai tak boleh pakai tudung ? atleast dia berubah ke arah kebaikan…mungkin takdir Allah.. Johan tu yg menjadi petunjuk utk Lana bertudung

        0

        0
    • Anonymous says:

      ok aku fhm . . . abis tu lana tak blh pakai kain tudung la ??

      0

      0
  6. wakaka says:

    kacak ke..?? oh..pelisss..

    0

    0
  7. pewit says:

    Bagus lah dah berubah…..
    Berubah lah demi Allah….bukan sebab cintakan manusia semata mata…
    Kerana bila bila masa org yg kita cinta tu boleh ditarik jodoh dgn kita…
    Tapi hubungan dgn Allah itu yg kekal…..

    0

    0
  8. qwertyuiop says:

    :-)

    0

    0
  9. bunga2 Melati says:

    phuiiiiii.. bertudung sbb jantan..

    siyes Johan xder tase.. setakat tetek gedabak… bwh robek buat apa

    0

    0
    • faunarina says:

      jgn ckp mcm 2,x baek..klu johan dpt terima die seadanya itu bukan urusan sesiapa..jgn cuba menidakkan ketentuan Tuhan..setiap yg berlaku hanya Allah sj yg mengetahuinya..tiada 1 pn yg berlaku tanpa sb..sy pn xsuka lana nie dulu tp bila die nk berubah nie doakan la yg terbaik utk die..die perlukan sokongan utk berubah..

      0

      0
  10. lina says:

    berubah kerana ALLAH bkn kerana lelaki atau perkahwinan

    0

    0
  11. hmmm says:

    Alhamdulillah ..tapi kan lebih elok dia mula pakai tudung dari sekarang …buktikan juga yang dia sayangkan lelaki bergelar ayah …

    0

    0
  12. comot says:

    Bertudunglah demi Allah.. tp pape pn alhamdulillah

    0

    0
  13. kikilalalalalala says:

    alhamdulillah…
    lana mmg cntik kalo bertudung…
    cuma btudung demi johan??
    jgn mcm tu lana..
    btudung krna ALLAH..
    ikhlas bkn krana seorg lelaki..
    mcmn kalo jodoh lana bkn dgn johan?(johan yg kata selagi lom nikah,blm tntu lana jodoh dia..)
    xkan terbang balik tudung tu..
    xkan nk seksi seksa blk kn..

    0

    0
  14. Jarah Nasip says:

    Syukurlah, itulah yang saya lihat sebenar matlamat Johan Asahari. Beliau contoh generasi berfikiran jauh dan contoh lelaki yang bertanggungjawab. Bukan memilih semata-mata keindahan pada zahir sahaja namun andai dia dapat mengambil batu sungai kalau digilap betul-betul pun boleh jadi berkilau cantik. kan?

    0

    0
    • eleh says:

      hah? ko rasa kalo pompuan sundal tapi muka pecah rumah johan tu nak ambik jadi bini ke?

      here’s a hint: tetek

      0

      0
      • BUNKFACE NO.1 says:

        yg kau sakit hati sangat dgn Lana tu kenapa ? cantik sgt ke muka kau ? maksum sangat ke kau ? so what kalau Johan suka tetek. ?

        0

        0
  15. soleh says:

    Kita sentiasa muda untuk melakukan dosa tetapi tidak pernah tua untuk bertaubat.

    0

    0
  16. nina says:

    Alhamdulillah..sebak rasanye..saya pun mharapkan ade insan yg sudi membimbing diri saya menjadi lebih baik..untung awak lana..semoga berbahagia..

    0

    0
  17. Cella says:

    Lana… Xper, pelan pelan… Walaupn btudung sebab jantan, at least tergerak utk pakai drpd xnak pakai lngsung,. Sekurang kurangnye dapat gak pahala ttup aurat.. Hidayah akan dtg slow2 mngikut perubahan @ niat sndri yg ingin ke arah kebaikan..

    0

    0
  18. Azizi says:

    pki tudung kerana johan

    0

    0
  19. kiah popia says:

    bertudung ?? demi JOHAN?? bertudung kerana perintah ALLAH dik yer.
    habis tu tbe2 klau mak bapak johan tak suka lepas tu tak jadi…so tak jadi bertudung larh, hrapnya tak jadi larh macam ni yer. si JOHAN tu pun tak tetap lagi hatinya….harap hati SI LANA ni ttp larh nak bertudung…

    0

    0
  20. Anonymous says:

    Bagi aku, dia berkata dr apa dlm hatinya..sbelum kita pun tau LN ini macam mana pergaulan sosial sebelum ni terutama pakaiannya dan social circle yg kbykannya byk yg negatif…kalo laj dia kata skrg ni dia nak btudung demi Allah, tak ke dia adalah seorg yg hipokrit bkata begitu….mmandangkan dia baru b’jinak’ ke arah positif bagi aku its ok kalo dia bkata begitu mmandangkan mungkin dia kurang didikan agama sbelum ni…oleh kerana dia anggap benda kawin dan suami adalah suatu yg serius, dia kungkin dah bsedia nak berubah..keikhlasan hati ni memerlukan masa…apa2 pun harap johan trus membimbingnyan dan memperbetulkan kenaifan LN…

    0

    0
  21. ikan says:

    xpela pakai tudung even sbb jantan sekalipun. nnt lama2 dh biasa pakai terus rasa lain macam bile x pakai. lagipun mende dah memang wajib. x payah nak tunggu2 seru sangat. klu mati sebelum sampai seru baru tau.

    0

    0
  22. zioe says:

    bersyukurlah…itu penting…berubah kearah kebaikan…itu tuntutan..yang kita ni dok pok pek pok pek…kain sendiri koyak ada perasan ker????….

    0

    0
  23. insan biasa says:

    Mula2 bertudung kerana suami..lama2 nanti ikhlas bertudung kerana kewajipan.asas yg harus dipuji.kalo nk tggu ikhlas tanpa dorongan sape2, rasanya ntah bila laa nk tunai kewajipan.

    Tahniah utk johan n lana..semoga ianya berkekalan.

    0

    0
  24. Aidil Ardi says:

    wait .. so no more free show after u getting married ? damn, i gonna miss ur b00b lana .

    0

    0
  25. jun says:

    Ehhhh mana kekasih baru mat salle tu

    0

    0
  26. Tahla says:

    Apapun aku happy sangat!!! coz cerita Che Ta n Zain pupus daripada Beautifulnara. Yeayyy!!!!!

    0

    0
  27. slot azalea lagi best drp akasia says:

    lana, niat tu kena btl..

    jgn jd mcm umi nazeera.. krn lelaki, bertudung litup. last2, laki ke mana, umh tgga ke mana, ibadah ke mana..

    renung2kan#

    0

    0
  28. shanana says:

    tudung ala lana lak la lpas nie
    majulah fesyen tudung Malaysia

    0

    0
  29. farah says:

    bia la dye nak pakai tudung sebab johan ke ape.. dye kan baru lagi. nanti lame2 dye dah dapat hidayah, dye berubah la sebab Allah.. ckit2 la dulu

    0

    0
  30. minah jambu merah biru says:

    helo lana ! lebih baik u jangan bertudong dulu pasal u belom lagi bertudong u baru cakap aje dahhhhhhhhhh dorang cakap u bertudong kerana jantan ! bis yg shila tu dulu bertudong kerana sape ???????? labih baik u jangan cakap ape2 dulu u diam diam aje dulu n jangan pecaya ngan jantan sangat !! kalau u dh kawin pon u rilek dulu jangan bertudong u buat cam biasa aje asalkn u buat perkara yg baik baik sudah…jangan KIASU sangat nk bertudong …lov u lanaaaaaaaaa Allah akan bersama u always..

    0

    0
  31. peace says:

    “Demi johan as’ari, lana sedia bertudung” tajuk tu cm terpaksa bt sesuatu tuk dapat sesuatu.. hmm ikhlas ka? Pe pun moga berpangjangan niat tu jgn jd cm aliah lee wan nor azlin bila bercerai tudung pun hilang.. peminat sentiasa doakan yang terbaik..

    0

    0
    • keenaaa says:

      errrr.. baca title pun macam ada yg x sedap didengar. Setiap yang kita bakal lakukan semuanya bermula dari niat, jika bertudung sebab bakal berkahwin, apa pula jika perkahwinan ini x berlangsung? terbatalkah juga niat lana nordin untuk berhijrah? saya sebagai pengintip industri hiburan tanah air amat menginginkan perubahan yang baik kepada semua artis malaysia sejajar dengan identiti negara yang dikenali sebagai negara islam. peace no war :)

      0

      0
  32. sayangsayang says:

    habislah korang.. sesiapa yg komen negatif sampai bermaki makian… lebih baik korang mintak maaf kan si Lana ni. BERDOSA! Niat dia baik… dia dapat pahala… korang kutuk mcm mcm… tanggung lah dosa. Bertaubat lah korang.
    Allah sendiri Maha Mengampun… Walaupun dosa setinggi gunung… Allah sanggup maafkan sekiranya dia sempat bertaubat. Who are we to judge her… Who are we to punish her…? Korang kalahkan ustaz dgn ustazah. Ingat kita ada anak.. ada adik.. ada kakak.. perjalanan kita sendiri masih jauh… jadi jgn sombong lah.. bila bila masa Allah bole menguji kita… sesiapa tau.. kita jadi lebih teruk dari Lana ni..
    Lana is Lana. Wat u see… is what u get. she is not pretensious or hippo.
    Insyaallah Dia akan mendalami islam dapat dpt menjadi seorang muslimah yg soleh dan semoga Asari dpt membimbang dia menjadi lebih baik dari kita ni.
    Take baby steps to be a better person and ignore the haters. Hati kita mesti baik!

    0

    0
  33. Alhamdulillah says:

    Alhamdulillah, niat baik sudah ada, moga Allah perkenankan.

    Tetapi berase sedikit sedih apabila masyarakat skrg ditanam dgn pemikiran wajib taat, patuh pada SUAMI, sdgkan sebelum perkahwinan, kite milik ibu dan ayah. Mind set sekranag, jge aib suami, taknak suami masuk neraka. Walhal ibu ayah sentiasa tegur, susah untuk kite ikut perkara yang baik. Ibu dan ayah kite kenal dari waktu dalam perut lagi, adakah kasih sayang pd ibu ayah kurang dr kasih syg kpd seorang kekasih?

    sekadar luahan. assalamualaikum.

    0

    0
  34. Mak jemah pemalu says:

    Xsalah pun die bertudung krn johan..mcm org yang nak masuk islam, masuk islam kerana nak kawen misalnya, tp bile dh sebati dgn diri, menda itu akan jadi ikhlas dlm diri..kita pun selalu lakukan sesuatu krn sesuatu, walaupun kita tau, redha Allah lebih penting..kita doa jek byk2 utk dorang, selebihnya serahkan pada Yang Maha Esa…

    0

    0
  35. kuku besi says:

    Yang duk bising2 ni kutuk2..ade ke ko bwk si Lana tu berubah? Sekurang2nye nak jugak die pakai tudung, ubah ke imej muslimah. Tentang ikhlas tu, tu antara die dgn Allah..lama2 kang kalau die dah makin elok perangai, makin kenal ilmu..nti mungkin niat die bertudung tu dah bertukar daripada ‘kerana johan’ kepada ‘kerana Allah’. Apapun kite amek yg baik sudahlah..

    0

    0
  36. ataspagar says:

    Baguslah si Johan ni sanggup mengambil si Lana menjadi isterinya, yelah jarang lelaki yg sudi amik perempuan yg dah berkali2 di tebuk tupai. Bimbinglah dia ke jalan yg betol. Diharapkan si Lana tidak kembali ke kehidupan asal yg bertukar2 lelaki selepas kawin. Sebab selalunya manusia ni baru2 kawin ok lagi, tapi lama2 akan berbalek ke perangai asal. People say that “a leopard never changes its spots….harap2 Lana tak mcm tu.

    0

    0
  37. Anonymous says:

    Manusia cepat melatah. Baru cakap nak pakai tudung je dah puji melangit. Masa dia pakai seksi keji macam si Lana ni tak de maruah

    0

    0
  38. sepul says:

    solat 5 waktu kerana makbpk yg paksa?baik x pyh #logikmeleiz #sarcasm

    0

    0
  39. yang benar says:

    alhamdulilah kalau itulah niatnya, Lana. takpa bertudung kerana lelaki. atleast you have the guts to move on & change. sy share cerita sy dsini hoping for readers out there to open up their eyes. sy bru convert to Muslim 6months ago. b4 that, sy ckp dlm hati & even i told my bf (which is my husband now) ‘sy taknak pkai tudung lagi. rimas. panas. xsuka. belit sn cni. pkai tudung bknnya blh jd baik pun. cb tgk yg mmg dh pkai tdung dr dulu lagi buruk mulut & prangai. i’m going to marry you bcos of you. not really bcos of the religion’.. ……. then on august kami bnikah. mmg lega at least we are halal to do everything. nak dating pn xrs tkut. then nk djdikan cerita… 3 weeks b4, sy cb2 tuk pakai tdung. dr tdung bawal ke selendang & ‘eveready’ tudung. hari2 pkai sy dh tbiasa. even nk kluar skjap pun. my husband tkejut & gmbira mlihat prubhn sy biarpn kdg2 dia tpks tgu hmpr 30min tuk sy bsiap. sy pnh bgtau suami tuk bg sikit msa lg sbb sy xbsdia tuk pkai bju lengan pjg. alhamdulilah syukur he understands….

    so moral of the story, assume Lana ni mcm sy. she’s not ready to reli ttup aurat but she’s there to achieve the goal. lama2 nt dia akn tbiasa lah dgn galakn & dorongn suami. tlg jgn tnam dlm otak korg yg johan likes her bcos of her boobs. ada hikmah he chose her. yg dh bttup aurat spnuhnya tu jgnlah mbiarkan mulut & fikiran korg kotor. sbaliknya doakn yg sbaiknya tuk mereka.

    0

    0
    • pizza says:

      Kuddos to you. Banyakkan dgr kuliah agama, you’ll understand the logic behind the rules of Islam. Teruskan usaha and may ALLAH be with you always.
      * Lana nk berubah, bg dia galakan. Cinta Johan tu cuma jambatan utk dia mengenali cinta ALLAH. Ini sebenarnya satu bentuk hidayah. Sedih dgn mentaliti shallow org yg tahu nak mencemuhhhhhh jer kerjanya.

      0

      0
  40. mia says:

    kenapa nak tunggu berkahwin baru pakai tudung?
    if you love Allah, cover your aurah
    if you love nabi Muhammad, cover your aurah
    if you love your dad, cover your aurah
    jangan tunggu seru, seru untuk tutup aurat dah lama Allah bagi..
    jangan tunggu hidayah, kerana hidayah itu perlu dicari kerana syurga itu indah dan kita perlu berusaha untuk ke sana..

    0

    0
  41. Anonymous says:

    Alhamdullah jika Lana benar2 terbuka hati ingin bertudung tapi biar la tujuannya kerana Allah swt bukan bertudung semata2 kerana hendak berkahwin dengan anak Datuk . Takut nanti selepas kawin hati memberontak untuk berpakaian seksi dan bersosial semula kerana sudah menjadi kebiasaan . Contoh seperti orang yang masuk Islam semata2 untuk berkahwin. Mereka akan tetap dengan cara hidup lama kerana tiada keinginan untuk mempelajari agama Islam kerana selepas kawin tiada siapa yang dapat menghalang lagi.

    0

    0
  42. Anonymous says:

    Lana kata dia akan berhijab sebab nak kawin dengan Johan . Katakan la selepas beberapa minggu tiba2 Johan buat perangai kata tak jadi nak kawin. Baru dia sedar tak cinta pada Lana dan semuanya kerana nafsu semata2. Dia dan jatuh cinta pada artis lain pulak macam dia buat pada izreen, Nabila, shila….adakah Lana akan membuka hijab semula dan berpakaian seksi serta bersosial seperti biasa? Sebab tu bila kita hendak bertudung biarlah kerana Allah swt. insyaAllah Lana akan terus memakainya andaikata jodoh dengan Johan tidak menjadi.

    0

    0
  43. sayangsayang says:

    habislah korang.. sesiapa yg komen negatif sampai bermaki makian… lebih baik korang mintak maaf kan si Lana ni. BERDOSA! Niat dia baik… dia dapat pahala… korang kutuk mcm mcm… tanggung lah dosa. Bertaubat lah korang.
    Allah sendiri Maha Mengampun… Walaupun dosa setinggi gunung… Allah sanggup maafkan sekiranya dia sempat bertaubat. Who are we to judge her… Who are we to punish her…? Korang kalahkan ustaz dgn ustazah. Ingat kita ada anak.. ada adik.. ada kakak.. perjalanan kita sendiri masih jauh… jadi jgn sombong lah.. bila bila masa Allah bole menguji kita… sesiapa tau.. kita jadi lebih teruk dari Lana ni..
    Lana is Lana. Wat u see… is what u get. she is not pretensious or hippo.
    Insyaallah Dia akan mendalami islam dapat dpt menjadi seorang muslimah yg soleh dan semoga Johan dpt membimbang dia menjadi lebih baik dari kita ni.
    Take baby steps to be a better person and ignore the haters. Hati kita mesti baik!

    0

    0
  44. izat says:

    Bila Allah nak beri hidayah, sekejap je. Semoga Pasangan ini sentiasa dalam lindungan ALLAH. AMIN.

    0

    0
  45. shahz says:

    kalau dia bertudung sebab ikut cakap johan sekalipun maknanya johan dah berjaya bimbing dia utk ikut perintah Allah.. so x salah kan..

    0

    0
  46. gosip hiburan says:

    I sincerely wear hijab do what

    wear hijab is because the of God

    not wear hijab because Johan As’ari.

    0

    0
  47. mak minah says:

    mak minah tgk dlm instagram si lana nordin ni, mmg banyak gambar seksi ahzabb tapi bole nmpk juga die disenangi ramai org..mak minah xkenal la lana scr peribadi , tapi mungkin betul johan kata die ada strong chemistry dgn lana krn perwatakan lana .hopefully dorg bahagia smpi ke akhir hayat..

    0

    0
  48. Ladylalalala says:

    Ya Allah…mmg btol terharu!biarla Lana ape pom yg org kate or sangkakn pd awk,jnji tetapkn hati n niat krn Allah,sis..slmt berbhgia n slm

    0

    0
  49. sara says:

    siapa le kita untuk menilai seseorg hamba itu dan bukan kita yang menentukan syurga dan nereka. sesebaik hamba adalah mereka yang sentiasa bermunasabah diri sendiri.

    0

    0
  50. maca damia says:

    Hmm….kalau aku nak cari isteri, aku nak yg puteh bersih, tak nak yg berkerak. Tapi yg paling penting tak nak yg kotor or sisa2 org,…..Agaknya dah berapa ribu kuman ade kat situ…….eeeuuuwww….geli

    0

    0
    • Macai damn says:

      Yela..jodoh di tgn ko kan bodoh?

      0

      0
    • maca damia macan says:

      maca damia..kalau ko tu ensem x ap le…ni mgkn muka ko pn mcm mangkuk tingkat nk memilih cari bini…jodoh kan d tangan allah…sok kalau ko dpt bini mcm org afrika baru padan muka ko….ckp x pakai otak…bongok btl le…

      0

      0
    • MINA says:

      MACA MANIA…
      AWK ISLAM TAK??
      INGT..JODOH MAUT ALLAH TENTUKAN…SKRG AWK YE LA CKP NK PUTIH…CANTIK..XNAK BEKAS2 ORG…. AWK TAU KE JODOH AWK DGN SIAPA…KLU BETUL AWK PILIH CANTEK LUARAN..DALAM DIA TAU KE?
      QADA QADAR ALLAH KITA TAK BOLE ELAK..,JGN DOK NGATA ORG SGT..KLU BINI AWK BAGUS PON..INGT PLAK ANK2 AWK NNT…BLOM TENTU ANK2 AWK ELOK.,PUTIH..CANTIK…BUKAN BKS2 ORG…

      0

      0
    • Aida233 says:

      Amboiii…. Hina sangat ke perempuan yg berkulit gelap?

      P/s: aku kulit gelap tapi aku rasa Tuhan bagikan wajah yg cantik kat aku ;)

      0

      0
    • adoko says:

      Ckp agak2lah bro, skali tuhan uji terjatuh cinta dan berjodoh dgn perempuan yg spt dckp baru tawwww. Agk2lah membenci tu, byk jer kes yg anti kutuk bukan main, skali allah bg sejibik cm yg dbenci terkesima sekejap sambil tepuk dahi. Klu x suker pun blajarlah dr klemahan mrk, jgn sampai menghina.

      0

      0
    • pape jer says:

      bukan nk ckp smua pmpn btudung cmni. tapi aku sndiri penah terkena. aku terjatuh cinta dgn pmpn btudung pkai bju kurung je alih alih mngaku kat aku dia tak ada dara daa,, wife aku yg sbelum tak brtudung tapi now dah brtudung jauh lebih baik dan aku pasti ada dara sebab dia dah jadi wife aku hehe so moral of the story org yg baik utk org yang baik org yg jahat utk org yg jahat

      0

      0
      • ryan says:

        makna nya kau sendiri buka aib kau mengatakan yang kau terrr jatuh cinta ngan sorng girl ,, see?
        kau pn bkn la seorng yang baik jugak ??
        cm tu ke ??

        0

        0
        • pape jer says:

          apa yg pandai sangat kau ni bro? aku pn teruna jugak tak akan lah aku nak amik org tak ada dara. lastly aku dapat sama dengan aku. LASTLY. makna dia? klu ko ni brotak ko pham lah ye. heh jap ko terasa pehal ko pompuan takde dara or ko lelaki yg dapat pmpn durjana sama dgn ko? wakaka kesian,,

          0

          0
  51. kacang rebus says:

    korang percaya ker??? kalau x buat lagi, x yah nak kecoh2 bagitau umum. buat dulu baru leh bangga.

    0

    0
  52. Anonymous says:

    Lana mmg dh syg habis kat Johan tats y sanggup berubah krn Johan cz itu watak Johan yg dia tonjolkan …alim n beragama so mestila Lana nk bertudung supaya org ramai tak kutuk mrk lg…n Akan ingat krn Johan dh berjaya membimbing Lana …tapi if semua ni mmg jujur n ikhlas dr mrk tak apa…tapi kalau tba2 Johan berpaling tadah n berubah hati n fikiran lg mcm sebelum2 ini…jgn pula Lana bertukar blk kpd diri dia yg dulu cz dia kan berubah Demi Johan

    0

    0
  53. Anonymous says:

    Dunia akhir zaman . Semua dah terbalik. Yang bujang2 suka cari bini yang berumur dan dah diguna pakai. Kalau yang tua2 pulak nak cari bini anak dara yang muda2 je. Pompuan berumur pun tak nak kalah , nak kawin cari laki yang muda muda . Pompuan muda pulak suka cari laki orang , tua pun tua la asalkan kocek penuh.

    0

    0
  54. hamba Allah says:

    Jangan kita berdengki atau berprasangka buruk disebabkan perubahan atau kebahagiaan orang lain. Cukuplah sekadar mendoakan yang terbaik untuk orang tersebut.

    0

    0
  55. bwerrrgh says:

    Ngoknya….sebab seorang mamat!!! Tak ada PENDIRIAN SENDIRI. Dia terpikat kat ko sebab keseksian ko. Ye lah tu – sat lagi dia akan tercari cari dgn yg seksi juga. Ko juga nangis menghisap jari. Kenapa lah ppuan melayu bodoh sangat.

    0

    0
  56. apa kata saya says:

    Nak k jln Allah tak sama laluan tuk semua.for Lana, hijrh dia mybe sbb kawen.kt mana pnamat kiter,kiter sendiri pn xtahu……

    0

    0
  57. serene says:

    Macai Damn…….jgn nak bodoh kan org. Kalau jodoh 100% di tangan tuhan, kenapa nabi suroh kita cari pasangan mengikut rupa, keturunan and blah blah…. Sepatutnya semua org tak yah cari lah, duk diam je., jodoh datang bergolek……bodoh !!

    0

    0
  58. Abc says:

    Biarlah kalau dia berubah sebab johan. Sama ada dia ikhlas ke tak, saya percaya bila Allah dah bagi hidayah, dia mampu berubah 10x lagi baik dr kite. Hidayah Allah kan dtg dari macam2 cara. Moga Johan dpt ubah kan dia. Besar pahala. InshaAllah :)

    0

    0
  59. muchu says:

    Tak payah lah korg nk mengata org mcm lh korg tu bgus sangat sebelum mngata cermin diri sendiri dulu diri tu bgus atau tdak
    Itu hak masing 2 klau dia pakai tudung pun itu hak dia itu urusan dia dgn allah jgn korg nk mghukum org korg bukan tuhan pun

    0

    0
  60. kartini says:

    entahlah mengapa akak lebih suka tengok johan couple dgn lana compared johan dengan shila amzah….

    0

    0
  61. Aida233 says:

    Chill la korang. Cuba fikir positif – sekurang2nya dia ada niat untuk berubah kearah kebaikan. Kalau hidup dia selama ni kurang didikan agama, takkanlah tetiba jadi alim dan cakap bertudung kerana Allah? Starting point dia kerana Johan, nanti lama2 hati dia tenang hidup tak terumbang-ambing, nescaya dia akan ikhlas pakai tudung bukan kerana manusia.

    Cinta itu indah.

    0

    0
  62. yoyo says:

    Org nak pakai tudung mengata..x pakai tudung mengata…
    Kita ni sape nak judge dia..
    sebelum mengutuk org tu check dulu ilmu agama sendiri..
    komen nampak mcm org yg bodoh..
    ikhlas atau x bukan persoalaan nyer dlm melaksanakan hukum Allah ni…
    mmg wajib..nama pun HAMBA pada Allah…
    apa yg Allah suruh kita kena buat…ikhlas atau tidak sebagai HAMBA
    HAMBA x boleh melawan suka atau tidak..nak bersuara membantah apa yg Allah tetapkan mmg x boleh

    Kalau Lana nak berhijab x kira sebab apa…biarlah
    Nanti kemudian keikhlasan tu akan datang..sebab peraturan Allah ni mmg sesuai dgn sifat manusia..dgn sendiri kita akan rasa selesa

    0

    0
  63. ..................... says:

    ap la ko orang ni asyik bising2 jer sb lana nk bertudung…bagus la kalau mcm tu…dh nmpk perubahan dia sedikit demi sedikit…y kita ni asyk nk mengumpat dia jer bila nk berubah….cuba tengok mcm diana amir…mizz nina…dia org ni dulu bukan main seksi lagi…tpi dia org dh berubah…aku pn bukanya minat sgt kt dia org ni…tpi doakan la y terbaik wat dia org….x semestinya org y jahil akn jahil selama2nya….

    0

    0
  64. Pelik says:

    jujur aku cakap..dulu aku memg x suka kt si lana ni…tpi bila dia ngan johan..enth mengapa ad suka plk kt si lana ni…pd aku la..bagus jugak si lana ngan johan ni dari ngan si shila tu….kadang kesian gak kt lana ni sb nk pakai tudung pn kena umpat d sebabkan dia ni seksi…pd y mengutuk tu…cermin dulu diri sendiri…kadang org y mengata lana ni dia lagi teruk perangainya dari lana…

    0

    0
  65. Rim kereta says:

    Hidayah hadir dlm pelbagai cara. Cacian dan hinaan d berikn oleh manusia kerdil spt kta namun Allah membalas dgn hidayah Nya..Kta memandang rendah ketika dia berprasangkah baik pd ALLAH….Subahanallah!

    0

    0
  66. Ahkak dah buhsan says:

    Tahniah buat Lana, walaupun untuk step yang pertama ini dia memakai tudung demi Johan, InsyaAllah lepas ni dia dengan sendirinya rela dan ikhlas memakai tudung kerana Allah, kita doakan yang terbaik buat dia, siapalah kita untuk menjatuhkan hukum pada dia? semua itu adalah kerja ALLAH, bukan kerja kita, Ahkak dah buhsan dengan kata-kata hinaan manusia untuk manusia lain yang hendak berubah, sokonglah dia, walau siapapun dia, masa lalu dia adalah sejarah dia, itu antara dia dengan ALLAH, jika ALLAH ampunkan Lana, siapa kita untuk mengata dia itu ini? siapa kita untuk menentukan tempat dia di syurga atau di neraka? nasib diri kita sendiri kita belum tahu, inikan pulak nasib orang lain, apapun… Ahkak ucapkan tahniah buat Lana, semoga dia menjadi muslimah yang terbaik. Aminnnn…

    0

    0
    • minah jambu merah biru says:

      itu yg kite mau kan n bukan Nye untok mengutok si lanaaaaaa tol takkkk…ni baru lana nk bertudong demi johan dahhhhhhhhhhhhhhh mulot2 sampah ni ckap lana bertudong kerana jantan ! kalau kerana jantan pon kenape ????????????? mengarot betol bwekk !!

      0

      0
  67. sangka says:

    sangka baik, doakan baik, pahala.
    sangka buruk, doakan buruk, dosa.
    pilih lah dengan bijaksana.

    0

    0
  68. Anonymous says:

    Ciri2 orang yang pakai ilmu pengasih / susuk cam ne ek ? Berapa hari nampak kesannya? satu hari…dua hari…3 hari…

    0

    0
  69. just saying says:

    ni kalo xjadi kawin..mau nye xjadi pakai tudung..lalalala

    0

    0
  70. mikan says:

    biarlah dia berlakon je pakai tudung,
    biarlah nawaitu dia masih kurang tepat,
    biarlah dia propa je pakai tudung…
    asalkan aurat di badan dia dah tertutup…doakan je lah beliau istiqamah, sebab nnti di akhirat tak ditanya knapa umo mkin tua tak tutup2 lg aurat.korang nak jawab untuk dia??emm kdg2 benda wjib tu kna dipaksa buat, lama2 ikhlas lah tu…..korang ni…….

    0

    0
  71. Sha says:

    Niat tu dah ada, alhamdulillah. Semoga Tuhan permudahkan jalan.

    0

    0
  72. che ta plastic surgery says:

    jgn nanti lepas Lana pakai tudung johan tinggalkan dia pulak.

    0

    0
  73. genevieve says:

    x payah nak bising2..plg bgs doakan yg baik2 kepada dia org..semoga berbahagia..kalau pn berubah kerana lelaki sekurg2 dh terbuka hatinya unt berubah dari sesetengah tu yg bertudung tp memaki n mengmpat org lain apa cerr..?? sesiapa yg berubah ke arah kebaikkan wlu pun seinci perubahan kita mesti sokong dan galakkan..betul x..?ni pendapat ikhlas dari aku..

    0

    0
  74. apepuntakbole says:

    biar la si lana nak berubah ke arah kebaikan…x payah nak mengutuk…diri sendiri pun belum tentu perfect…aptb…

    0

    0
  75. Penghuni Alam says:

    alhamdulillah…wpun masih baru nk berhijab..tapi satu step yg bleh diperbaiki akan dtg…semoga bahgia itu terus kekal utk anda berdua

    0

    0
  76. Dealova says:

    Aku rasa johan tak serius pun ngan si lana ni… tp saje nak propa je…

    0

    0
    • Sarah says:

      Aku pon rasa camtu. dulu ngan izreen tu.. kesian la si izreen . ckp baik ngan nabila lak lepas tu. heran aku. playboy bebeno ye si Johan ni…

      0

      0
  77. Jerry says:

    Hairan betol…bila Lana pakai seksi kena kutuk abis, suruh dia tutup aurat..kang dia nak bertudung, kata dia berpura2 dan tak ikhlas pulak.. Give her chance la..samada dia sincere atau tidak, tat”s between her n God.. At least she tries…give her de benefit of doubt n at least, encouragement :-)

    0

    0
  78. damian says:

    awat ramai yg kondem pasal
    “bertudung krn lelaki/manusia/johan?”
    my opinion .. IKHLAS ITU ADALAH KEBIASAAN
    bnda yg dh biasa kita buat .. insyaAllah xde rasa “janggal” mahupun “riak” sbb ia dh jadi “tabiat”
    ====
    mcm first2 beli kete la .. nak2 kete mewah … mula2 drive mmang bangga gila .. walaupun xde org kisah
    tp lama2 xde apa pun yg kita nak bnggakan
    ===
    so, insyaAllah manusia itu hanya jadi sbb penggerak utk Allah angkat darjat manusia di sisi Allah
    so jgnlah suka persoalkan ke-IKHLASAN sbb apa yg ada kat ati kita biar Allah yg adili sbb Dia yg MAHA MENGETAHUI …
    don’t act “holier than thou” sgt la kan
    sbb pandangan Allah kt kita yg pnting … tp klo kita sndiri yg suka2 merasa org itu xlayak di pandang Allah …. sila2 la cuci prasaan lebih suci dr orang lain itu …..

    0

    0
    • screwedlogic says:

      tau tak pe. cuma curious -yg ko tau dia *ikhlas* tu dia bisik kat telinga ko ke?? Satu lagi -Pandangan Allah??? wow , ko ada direct link dgn dia ke. share lah sikit beb. Tu lah bila cakap beriya-iya macam dia yg tau semua.

      0

      0
  79. melin says:

    ikhlas ke x tu urusan dia dgn allah..yang penting dia ada niat nak laksanakan printah allah, tutup aurat tu yg pnting.ikhlas ke x tu hati perasaan dia, mn kta tahu,..mmandai2 korang ni kutuk2 dia..dosa dia buat tu antara dia dgn allah, bley btaubat sbb allah maha pngampun..tp dosa korang kutuk2 dia tu mcm mn nk trampun klo korang xmntak maaf dgn dia sndri?? buatnya dia xnk mfkan orang yg dok ftnah dia yg dok ktuk2 dia,,haaaa amek korang tggung la dosa tu ..sedara, sedari sekalian, nk tgur laen caranya.. bknya kutuk2, kutuk2 tu bkn mnegur..nauzubillah!

    0

    0
  80. minah jambu merah biru says:

    minah tudong ni bukan Nye nk bertudong n berhijrah sangattttttt sengaja dorang nk ikot trend tudong itu la tudong anna tajima la tudong farida la n macm2 lagi lah …skarang kn pesen tudong kan mcm2 ada cantek2 tu pasal minah2 ni gatal nk ikot trend bertudongggggggg padahal padahal padahal huh hopikrit !!

    0

    0
  81. Anonymous says:

    Tengok gambar Johan dengan Lana kat anugerah skrin 2013 tu, nampak mereka memang sesuai . Playboy dengan playgirl. Johan pun suka cara hidup Lana . Dengan Shila mungkin Johan rasa tak selesa…Shila is too good for him.

    0

    0
  82. lagubestbest says:

    xlawa la dier ni. Kalo sexy dah xde, xtau nak puji ape dah.

    0

    0
  83. Anonymous says:

    Silikone kat tetek tu tak nak buang ke.? Bahaya tau….bila dah kawin nanti cam ne. Takut pecah atau bocor je. Kan ramai atris2 dah buang. Tapi nanti jadi kecik balik la…Kesian Johan.

    0

    0
    • Plain says:

      tak pakai mekap tebal bulu mata palsu muka TAWAR aje. Nothing really INTERESTING!! Tu yg kena guna badan . Badan pulak kecik cekeding lepeh….. zzzzzzzzzz. … buat menguap -guap bila tengok. Mamat ni punya taste kot.

      0

      0
  84. nabila says:

    Ni la pemikiran cetek. Setakat bertudung…berlambak buang anak kat tepi longkang……

    0

    0
    • minah jambu merah biru says:

      betol cakap u tu Nabila ..kala u seksi pon u tk kacau orang kan tol tk .skarang orang yg kacau u…..helo nabilaaaaa u bukan tk tau minah tudong dia pon ada nafsu tol tk hehe..cuma minah tudong ni hipokrit eksen alim n macm bagos kalau nk hijrah sangat ha hijrah lah macm wahida wasini itu baru betol dia berhijrah kerana Allah ….minah2 skarang ni dorang berhijrah pasal dorang nk pakai tudong hana tajima n dorang nk pakai tudong yg berbagai2 pesen tk gitu Nabila? pastu jalan tonggek tonggek tunjok bontot huh ! mengarot betol huh !! harapkn cver rambot aje yg lain hancoh !!

      0

      0
    • kay99 says:

      kamu pun cetek akal juga Nabila dan Minah..kenapa buat perbandingan pada perkara2 yg tak elok? kenapa mesti melihat pada benda2 yg negative? bertudung bagi wanita Islam yg baligh adalah jauh lebih baik dari yg tidak bertudung. Itu kita kena akui sebab menutup rambut tu suruhan Allah pada kita wanita Islam, bukannya atas dasar suka2 nak pakai atau tidak kerana kita ni hanya hamba Allah saja..kalau pun terdapat yg bertudung tetapi buang anak, apakah salah tudungnya dia buang anak?? Tidak! Ianya salah tuan punya badan yang silap dalam mengendalikan hidupnya. Ini semua berbalik kepada individu..bukan sebab tudung atau tidak..kalau seorang wanita itu sembahyang tak tinggal, puasa, baik akhlak dan lain2 semua cukup tapi dia free hair, dia tetap berbuat dosa pada Allah kerana mengabaikan perintah Allah. Apa gunanya kalau mcm tu?? Ibarat org kafir yg baik, hakikatnya org kafir tetap akan menjadi kayu api pembakar neraka kelak..bagi yg bertudung tetapi berbuat dosa, tak sembahyang dan sebagainya, apa gunanya macam tu?? Kalau kita tgk dalam 2 keadaan ini, sama aje situasinya..jadi pilihlah yg terbaik..taatlah pada perintah Allah..bukan banding2kan antara benda2 yg tak baik..kurang bijak lah kalau kita hanya nampak yg tak baik saja..

      0

      0
  85. hajar says:

    Sokong je lah orang nak berubah..xperlu nak hakimi dia..kita bukan sape2

    0

    0
  86. kakkishah says:

    jangan nanti bila tetibe bercerai kau bukak tudung balik .

    0

    0
  87. ellysha says:

    Hope Lana akan berubah menjadi muslimah sejati kerana Allah S.W.T bukan hanya kerana Johan As’ari itu bakal menjadi suaminya. Semoga hijrah Lana nnti akan dipermudahkan & diberkati.

    0

    0
  88. Apa2 Je says:

    hope diorang happy together dah lar.. buat jahat salah, buat baik salah.. ntah pape jer.. pening r..

    0

    0
  89. teka teki says:

    tah laa…. mcm xcaya lah johan ni akan btol2 kawin dgn lana nii…. seriessss of gf stat dr kontroversi izreen asmida.. nabila.. shila amzah.. skrg lana… ni yg kite tau sbb dorang tu sume artis… kenal kejap pastu tup tup dh jawatan gf tu kena amik alih pompuan lain.. @kene tinggal…

    takut lana ni yer yer pakai tudung utk johan… tup tup msuk senarai ex-gf..

    0

    0
  90. noname says:

    Alhamdulillah lana nak berubah….hopefully lana dpt ubah all out… dalaman dan luaran.. and betulkan niat lana untuk berubah..bukan semata-mata demi johan tapi demi Allah .. insyaAllah kalau pebetulkan niat, akan dimudahkan oleh Allah.. bkn senang nak berubah ..kena istiqamah .. good luck lana n johan ..

    0

    0
  91. mak jemah says:

    hai lana lani lanu nie.. kau nak berubah sebab johan semata2 ke? patut kau berubah sebab allah.. mak jemah tak kisah la kan org nak kata apa, tapi kalau boleh la kan berubah tu kerana allah la.. bukan sebab johan atau sebab kau tu nak kawen..

    0

    0
  92. Ya Hana says:

    Apa barang lah dia ni… Bukan demi Johan, sebaliknya demi Allah Tuhan Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang…

    0

    0
  93. pink says:

    pakai tudung di sbabkan wajib..
    menjadi kewajipan stiap wanita islam..
    bkan sbb lelaki la makcik lana…
    nmpk x ikhlas

    0

    0
  94. Settlement Agmt OTW says:

    Alhamdulillah..tak kesah la atas sebab apapun Lana Nordin nak pakai tudung, sekurang2nya niat memakai tudung tu dah ada. Semoga tindakan memakai tudung tu benar2 terjadi kelak dan ianya jauh lebih baik dari tidak@tidak mahu bertudung. Nasihat saya, pelan-pelan kayuh, pelan2 belajar kewajipan kita sebagai wanita Islam baligh..pelan2 belajar apa itu kewajipan menutup aurat dan apakah yg tergolong dalam aurat. Semoga berpakat baik2 dengan suami kelak utk mendapat rahmat dunia dan akhirat. Semoga kita semua berubah menjadi lebih baik, insyaAllah.

    0

    0
  95. Anonymous says:

    ishhh ptt ke ko btudung demi laki yg lom tntu jd muhrim ko.brubh ke arah kebaikn xslh..
    tp lbh baik berubh ke arah kebaikn demi ALLAH ngn demi dri sndri…rsenye cm sje nk mnunjuk lak…tngkkn jek la..

    0

    0
  96. senggul says:

    Patutnya nak tutup aurat sebab kesian kat bapak yang dok jaga dari kecik sampai besar..bukan sebab lelaki lain.. dan patutnya keutamaannya diberikan nak tutup aurat sebab taknak ingkar perintah Allah.. bukan sebab nak jaga nama baik Johan..

    0

    0
  97. Anonymous says:

    alhamdulillah…sudah2lah mengata lana…

    0

    0
  98. eryeyn says:

    berubahlah kerana Allah bukan kerana seorang jantan…….

    0

    0
  99. pya says:

    Alhamduliilah moga perubahan kekal hingga hujung nyawa..Doakan yang baik utk Lana Nordin. Jgn mencela perbuatan lampau, takde manusia tidak pernah berdosa. Cuma jgnlah niat bertudung hanya kerana Johan, tetapi tutuplah aurat kerana tuntutan agama. In Sha Allah, doakan yg terbaik bagi Lana

    0

    0
  100. Duko says:

    Silap tu kalau bertudung kerana seseorang… lebih2 lagi pasal cinta.
    Aurat seorg perempuan tu bukanlah hanya bertudung sahaja, pakaian ketat, baju harus labuh menutupi punggung.
    Ramai jugak sekarang berhijab kerana trend.. ada jugak yg berhijab tapi solat diabaikan..
    Dengan hanya berhijab , belum tentu seseorang itu sudah berhijrah..
    seharusnya, perkara sebegini tidak perlu dihebahkan.. dah macam riak pulak..
    Waulahualam

    0

    0
    • Anonymous says:

      Kalau betol nk berubah..do it..jgn nk minta Puji publish sini sana. Cakap pd Allah sudah cukup. Org akn nampak cahaya kemuliaan itu di setiap langkah anda.

      0

      0