Written by serenity | July 24th, 2013

Ketika dihubungi, Noor Dayana Lokman, 26, menolak untuk memberikan sebarang kenyataan tentang suaminya, Ashraf Muslim, 32, yang bernikah kali kedua dengan seorang wanita bernama Wan Sakinah Ahmad Saburi, 29, di Thailand tanpa pengetahuannya.

Gambar asal http://www.eh.com.my

Itulah yang dilaporkan oleh Utusan Malaysia semalam. Namun demikian, bapa Dayana iaitu Haji Lokman Abdul Hamid, 54, telah berjaya ditemubual untuk menceritakan tentang Dayana setelah mengetahui suaminya ingin bernikah kali kedua melalui permohonan mahkamah April lepas:

Ana (panggilan untuk Dayana) tahu di mana duduk tempatnya sebagai isteri yang perlu berada di sisi Ashraf. Walau macam mana teruk perlakuan Ashraf terhadap Ana namun dia tetap setia bersama suaminya. Ana seorang anak yang penyabar.

Kalau nak tahu Ana pernah ditahan di hospital sebab terlalu tertekan gara-gara membaca surat permohonan untuk berpoligami daripada Ashraf pada April lalu. Dia memang tak menyangka suaminya itu sanggup bertindak sebegitu.

Dan apa juga penderitaan yang dialami Ana itu sama sekali tidak pernah dikongsi bersama saya mahupun ibunya (Normah Mohamad)

Ana memang seorang yang berahsia. Tidak pernah sesekali membuka cerita perkahwinannya atau memburukkan suaminya di hadapan kami sehinggalah kejadian pada 9 Julai lalu sebaik sahaja kepulangan Ashraf dari Thailand.

 

Rasanya jelas yang Lokman merasa amat kecewa dengan perbuatan menantunya itu. Sangkanya setelah menipu Dayana untuk bernikah di Thailand, Ashraf akan meminta maaf dan menginsafi kesilapan yang telah dibuat.

Namun sebaliknya, lebih banyak penipuan Ashraf keluar di media, salah satunya tentang kesetiaan Ashraf sedangkan dia telah bermain kayu tiga. Beliau menambah:-

Berkahwin senyap-senyap di Bangkok adalah satu tindakan yang sangat keterlaluan dan mencalarkan maruah kami sekeluarga. Ashraf seperti memperbodoh- bodohkan kami.

Dia telah mengecewakan hati banyak pihak. Pada mulanya saya enggan membuka pekung di dada. Tapi apabila keadaan bertambah teruk, saya tak punya pilihan bersuara.

Hati bapa mana yang tidak kecewa bila melihatkan anak perempuannya berduka. Kita sebagai orang luar hanya berharap Haji Lokman dapat bersabar dan semoga satu jalan penyelesaian terbaik akan muncul untuk situasi ini.

247 responses to Dayana Pernah Masuk Hospital Kerana Terlalu Tertekan – Bapa

  1. anaDAYANA says:

    terima kaseh asyraf buat aku macamni :(

    0

    0
    • kamariah says:

      Ya Allah kesiannye Dayana….
      inilah bl menjadi kaum wanita
      sakit yg paling menyakitkan….

      0

      0
      • kak jemah says:

        sedihnye..mgalir air mata akk baca cita dayana ni…. sabra ye dik..kebaikan adik akan terbalas kelak….. akak yakin adik akn menemui jalan penyelesaian terbaik… time would heal the pain…. tingkatkn keyakinan diri adik..jaga diri, jaga bdan n figure up cantik2…. bukn utk si aserap tapi utk menmbahkan keyakinan diri adik n bawa adik keluar dari belenggu kekecewaan ni….. x de sape syng diri kita mlainkn diri kita sndiri…ok…

        0

        0
        • pelik says:

          betapa setianya n solehahnya dayana.. sehingga tidak langsung memberi keterangan mengenai suaminya..
          tapi, apa yang dia dapat?? xcukup baik lagi ke dayana di mata AM?
          AM xnampak ke perbezaan anta WS dan Dayana??
          belum jadi isteri dulu, WS dah pun berani bagi statement. Dayana??
          kepda dayana, ALLAH sentiasa bersama orang yang sabar..

          0

          0
        • Anonymous says:

          kalo si sakinah ni ade kat depan mate aku, nak je aku lempang2 muka dia…haih…perempuan xtau malu…mak bapak sakinah ni x ajor anak dia ke?? bodoh punye mak bapak…boleh pulak ko g restu anak ko kawen dgn laki org…kawen kat thailand lak tu…hotak letak kat lutut ke hape??? ke mak bapak si sakinah ni xde hotakkkk?????

          0

          0
        • Anonymous says:

          bagi susu di balas tuba. susah bila tak dpt bezakan antara permata dan kaca. remuk hati dayana tak pernah ashraf peduli. yg sibuk di tatang si bini baru yg belum tentu kesetiaannya tu.
          perempuan murahan mcm si keena tu yg sibuk nak dibela.. isteri pertama pun tak terbela nasibnya. adil kah begitu? layak kah dia berpologami? adakah sunnah rasul yg di pegang? atau hanya bertuankan hawa nafsu dn hanya berselindung disebalik nama sunnah? hanya 1 sunnah itu shaja kah yg wajib dijunjung.. jgn bg isyarat salah kpd institusi kekeluargaan islam. layak digelar penghina islam.memalukan agama je

          0

          0
        • Lembu Gemok says:

          aku ada dgr, orang cakap, salah satu AM ni cari lain sbb Dayana GEMOK…woiiiiiiiiiiiiiiiiiii…AM..kalau betoi2 ko buat cam tu sbb dayana gemok, mmg aku tak teragak2 nak cukur bulu kaki ko..dasar lelaki dayus!!! even sbb anak pon, mmg ko kuajaqqqq..aku tak tahan dah dgn citer ko dan apa yang berlaku kat dayana….jaga ko syerap….jaga ko..aku akan pastikan ko pakai sari lepas ko jumpa aku!!!!!

          0

          0
        • bC says:

          I love your comment wahai saudara ‘pelik’

          0

          0
        • CNN says:

          kesian kat dayana…sabar ye…
          poligami kena la pd tempatnya…tidak melukakan hati ramai pihak..tp perkahwinan korang ni dah melukakan hati ramai pihak…AM & WS…korang kena igt KARMA..what goes around comes around..kpd AM, kalo ko ni xensem, kalo ko ni bkn artis aku rasa c WS 2 xtrgilakan ko smpi trdesak nk kawen kat thailand…aku rasa sebelah mata pon dia tanak layan ko…ko mmg la xpndi nk bezakan kaca & permata…dah ko pun kaca sama…alim kucing…poddahhhh!!!! perangai mcm lanun!! keluarga AM & WS pon sama brsekongkol…buat malu je..mesti bukan dr keluarga baik2 ni..klu baik2, xde la nk buat mcm ni…sama2 bengong!!! benci aku…

          0

          0
        • Candy Crush says:

          sugar crushhhhhh!!!

          0

          0
        • zifi says:

          kepala bana kau ashraf and sakinah! bodoh tak boleh diajar, bengong mintak dipijak. meh sini ramai2 kitorg kendurikan korang dua ekor, kasi mampus terus senang cerita. bulan puasa shaitan kena ikat, korg berdua pulak nak ganti shaitan?

          0

          0
        • zifi says:

          pakcik, skrg ni mcm ni lah. bior kami2 kat sini tolong settlekan. meh pakat ramai2 tangkap dua ekor ni. senah dgn timah tolong tolak diorg terjun dari tingkat 88 klcc, lepas tu minah kasi hempap dgn crane limaploh tan bg lunyai tinggal serbuk2 tulang, pastu markonah tolong langgar dgn lorry tayar doploh empat bg terbang semua debu2 diorang, lepas tu kak mah pegi issue surat kematian terus. haaaa, okay tak pakcik?

          0

          0
        • amoi says:

          Aku tgk dayana diam je..bgs betul x aibkan suami dia yg dasar jantan x guna tu…sorry lah aku compare..

          kalau tgk si Markonah tu, b4 kawin dah gedik sana sini tayang kat kite kata dia bakal wife Sirap tu…kalau lah Markonah dduk kat tmpt dayana, aku brani jamin, mst gila2 mengamuk ala2 betina meroyan kehilangan anak kucing sbb Sirap kawin lain..hahahaha…

          Dayana…buatlah keputusan bijak..sekali tipu, berkali2 dia tipu…

          Markonah a.k.a wan sakinah, semoga x bahagia idop ko n semoga dpt madu baru lah nnt ye..

          Sirap a.k.a Ashraf Muslim, tahniah sbb dpt isteri sebaik Dayana…Bile nak kawin no 3???x saba aku nak tgk calon isteri baru…HAHAHHAHAHAHA..kalau ko kawin no 3, aku kompom doakan yg terrrrrrbaaaaeeeekkk utk ko n isteri ko tu nnt yer :)

          0

          0
        • amoi says:

          Zifi :

          aku nak ikuttttttttttttttttttttttttttt..mana boleh x ajak aku..dah lame aku geram dgn laki bini bangang ni..dasar x guna punya otak n perangai…g mampos cpt lah dorg!

          Dayana, ALLAH nak bg hadiah utk ko..sbb tu dia uji ko dulu..sabar byk2 dik..ada hikmah disebalik apa yg jadi..pk habis2…jgn pk org lain dah..pk diri sendiri je skrg ni..sbbnya org lain dah x jaga hati ko..so ko kene jaga hati sndr skrg ni..keluar dari kepompong…branikan diri ok!

          0

          0
      • pizza says:

        Haji Lokman juga memadukan isterinya. Hanya sekarang Haji Lokman merasakan bertapa peritnya perasaan isterinya dimadukan bila anak perempuannya yg sgt disayangi pula dimadukan suami. Tak mustahil Asyraf pun akan dpt anak perempuan dan merasakan apa yg Dayana rasakan sekarang ini.

        0

        0
        • JeM says:

          Masalahnya sini bukan kerana Dayana bermadu tapi cara Ashraf Muslim tu. Tuan Haji Lokman sebelum ini pernah berkata mereka akan redha dengan apa saja keputusan Mahkamah Syariah. Tapi sebelum keluar keputusan Mahkamah, Ashraf Muslim sudah merancang dan membawa Wan Sakinah ke Thailand.

          Selebriti lain pun ada juga yang mempunyai isteri lebih dari seorang, (contohnya Salleh Yaakob) tapi masyarakat tak kutuk kerana cara mereka betul dan tak membelakangi isteri yang awal.

          0

          0
        • putri says:

          Hmmm..patutlaa…semua kerana asal kejadian…mmg what goes around comes around…

          0

          0
        • Kayra says:

          Aku setuju. Org lelaki kalau kawin lain akan bagi mcm2 alasan. Paling kesian bila dia ckp dah tak cinta isteri pertama sbb dah tak cun dan tak bergetah. Sdgkan cun dan getah tu dia yg sapu habis. Bila anak perempuan sendiri kena, baru dia faham mcm mana sakitnya hati isteri pertama dia

          0

          0
      • wawa says:

        sedih bila memikirkan bila si suami kata die tahu untuk menjaga keluarganya… tapi hakikatnya dia jadi punca isteri terlantar di hospital… semoga Dayana diberikan kekuatan…

        0

        0
        • pemerhatibebas says:

          aku tunggu je bapak markonah tu keluarkan statement “saya sudah nasih anak saya tapi dia tetap berdegil. sy tiada pilihan kecuali TERPAKSA MERESTUI”

          0

          0
      • Anonymous says:

        lepas kan je la dayana tu asyraf..
        berdosa kau seksa anak org camtu..
        smoga berbahagia je la kau dgn si sakinah..

        0

        0
      • BUJANG says:

        DURI DALAM DAGING.
        KACANG LUPAKAN KULIT.
        HABIS MADU SEPAH DIBUANG.
        KADOK NAIK JUJNUNG.
        JADIKAN ORANG LAIN SEBAGAI BATU LONCATAN.
        ALIM KUCING.
        GUNTING DALAM LIPATAN.
        TALAM DUA MUKA.
        PLAYBOY.
        MUSANG BERBULU AYAM
        PUTAR ALAM.
        HIPOKRIT.
        KUMBANG BERACUN.
        MIANG KELADI.
        NAFSU KUDA.
        INILAH GELARAN YANG PATUT DIKURNIAKAN PADA KETUL SEKERAP DIBULAN PUASA NI…..
        TAHNIAH KAMU SALUTKAN ANA DENGAN AIRMATA MUTIARA.
        ANA MERASAKAN DIRINYA SEOLAH2 X DIHARGAI DAN X GUNA.
        KERANA DIA PUN MASIH MUDA LAINLAH DAH TUA ATAU MENAPOUS…..
        DAPAT JODOH KAYA BERPELAJARAN, BAIK…MASIH NAK CARI YANG LOW CLASS….NGOK……
        ATAU PUN SAKINAH DAH TIUPKAN DIA….
        KESIAN SAMPAI MASUK HOSPITAL….

        0

        0
    • Anonymous says:

      bersabarlah uncle… saya sangat2 yakin…, jika uncle sekeluarga merasa teraniaya dengan tindakan menantu alim kucing uncle & keluarganya & juga sakinah & keluarganya, 1 masa mereka akan terima penganiayaan lebih buruk lagi. pada masa itu, mereka akan tahu & sedar, betapa murahnya nilai air mata.. saya berharap uncle, dayana serta keluarga kuatkan kesabaran…

      sesungguhnya, orang2 yg sampai hati menganiaya orang lain, dia sebenarnya sedang membina penganiayaan untuk dirinya sendiri…

      0

      0
      • Anonymous says:

        memang si sakinah tu je yang bagi statement start dari mula2 kontroversi ni kuar.
        ingat lagi si sakinah tu cakap dayana redha kalau dimadukan.
        siap cakap dia dah jumpa lagi dayana..
        tapi dayana langsung tak bagi statement..dia diammmm je..
        beza sangat..
        nyampah aku la ngan si sakinah ngn aserapppp tuh..

        moga dayana tabah, moga mata si aserap tu dibukaaa luas2.

        0

        0
        • Anonymous says:

          pastu kan , patutla si serapp ni dah mula belakon komeeeee..nak cari duit lebih, almaklumlah ada hati nak berbini duaaa..benci aku la !

          0

          0
      • bujang says:

        uncle kutip kucing kurap …sekarang tengok apa dah jadi…..

        0

        0
    • Fakka says:

      Alalala…. sedihnya baca…. huhuhheheheh… Asrap dah diam la pakcik… Pakcik pun tak payah la nak buka pekung asrap dlam media. Walau bagaimana hantu pun si asrap tu, dia masih menanHantu pakcik. Pakcik sebgai orang tua, doakanlah yang terbaik untuk mereka bertiga… semoga aman dan harmoni sentosa kerana PERKARA DAH BERLAKU. Tak mungkin sebab anak pakcik, si asrap sanggup nak ceraikan isteri yang dia baru kawin… So? Doakan jer lah…

      0

      0
      • Anonymous says:

        sedih bace tentang dayana tapi lagi sedih bace komen ko fakka..
        dari sblm ni, asyikkkk ko sibuk nk komen..

        0

        0
      • Kopipes says:

        Hahaha setuju dgn ko jep sepah..faker ketinggalan zaman betul..shut your mouth la faker! ktorg meluat dgn komen2 ko yang bajet bagus tu..phuiii!!

        0

        0
      • BaaBaaBlackSheep says:

        Jahil sungguh statement ni. Dia mcm aku ckp kat kau, “Bodoh la kau Fakka! Oh wait benda dah berlalu. Aku dah pun panggil kau bodoh. Move on la ye. Tak yah emo bagai.” Ashraf diam sebab dia tahu dia salah. Dia yang buat salah dia la mintak maaf. Tuhan tak ampunkan orang yang buat salah kat orang lain selagi orang tu maafkan dia tau.

        Kalau terase sorry la. Aku mintak maaf sebab aku bukan Ashraf Muslim. Maaf Zahir Batin.

        0

        0
      • bengongsakinaharem says:

        fakka ni mmg dasar sialan bodoh bangang bengang dll. ko ni fakka bff sakinaharem tu ke. kang ko sekali harem cam sakinah sundal tuh!!!

        0

        0
    • Anonymous says:

      amboi! jari aserapppp siap berinai!
      mcm da lama je buat persiapan kan?

      0

      0
      • op_pa says:

        jari tu nanti nak tunjuk anak cucu.. mak pak nek tok dulu nikah grand pakai inai.. tu punn kalau laa beranakk!!.. puiiih.. penipu dgn betina gatal..

        0

        0
      • Anonymous says:

        sempurnanya sikap dayana, sesempurna didikan ibu bapanya.. berkelulusan tinggi, akal fikiran pun jauh di guna.. sesuailah jawatannye sebagai doktor..

        asraf tak pernah sedar ke semua ni???

        0

        0
    • ayam jepun says:

      U OLLS PERASAN TAK ! TIAP2 KALI BERITA NIE KUAR JE , PASTI ADA 1 ORANG JE YG DUK ASIK BEKUP SI WS MUKA KEMEK & ÀM USTAZ CELOP TU ! IF U OLLS NAK TAU , PENGOMEN TU ADALAH ” FAKKA “!! NICKNAME OF ” asraF & sAKKinA ” !!! HEY POMPUAN KEJI ! KO INGAT ORANG TAK TAU KE ??? KEJI NAK MAMPOS ! POMPUAN TAK LAKU ! DESPERATE SANGAT !!!!

      0

      0
      • Anonymous says:

        wehhhh giler genius ko ayam jepun..aku like3..ptot arh dr jepun..hehehee…aku xdpt nk tgkap pun sape c fakka ni..nick name pun la haiii…nk berbuih mulut sbut
        FAKKA ooii ko nk bckup byk mn pun xleh lawan kami yg setia bckup dayana…kesian la ko..hahhaa….eah nanti jgn rampas klinik pulak ye..mn taw kn asyraf duk keje c2..ko n asyraf plan nk caras ayh dayana..huhuuu

        0

        0
      • FFF says:

        Aku pun perasan wahai ayam japan..aku gila meluat dgn komen2 dia! aku kalau bukak bolg ni mesti aim and cari nama dia..dah suh diam pun masih dok pompang2 bekup si sekinah sund*** itew..benci! lagi satu LELAKI SEJATI = pyschopath!

        0

        0
        • Lelaki Sejati says:

          apahal abg pyschopath?nampak sgt adik guna nickname byk2,tp abg tetap gune nickname ni sbb xkesahla pompuan dlm bn ni nk kata apapun, itu pendapat abg.seorg suami yg sedap merasa nikmat berpoligami.

          0

          0
      • Anonymous says:

        haah la..aku steuju..ko ni boleh jadik detektif conan la ayam jepun

        0

        0
    • cik awannn says:

      Apa jenis manusia la asyraf ni….semoga Allah beri Dayana kekuatan…amin….

      0

      0
  2. s says:

    Kita tgk pulak lepas ni jawapan Ashraf bila anak perempuan dia di madukan(bila dia dpt zuriat perempuan)..
    lelaki nak isteri 2,3,4 mmg suka(tak semualah) tp bila anak dimadukan…..
    ada nampak tak?? maksudnya semua poligami tak disukai oleh lelaki dan perempuan.

    musica gratis

    0

    0
  3. MR H says:

    Bersabar la ye Dayana. :(

    0

    0
  4. Rara says:

    Sempurna didikan uncle pada Dayana :’)
    Harap Dayana sekeluarga diberikan ketenangan saat ujian sebegini melanda.

    0

    0
  5. Hamba Allah says:

    muka dayana naif sgt… dia seorang wanita yg tabah.. pasti kebahagiaan akan jd milik dia.. tgk abby..dapat teruna lagi, alim plak tu hehehe

    0

    0
    • Nek Joan Rivers says:

      Mana ko tahu husband Abby tu alim? Ko kenal dia ke? All your info about him came from one biased source ajer – Abby. You should learn from Ashole story… Don’t judge a book by its cover. Luaran nampak baik tak ade gunanyer… Action speaks louder than words.

      0

      0
  6. zett says:

    kesian plak..sabar lah wahai dayana

    0

    0
  7. Zain Sardin says:

    First ker nih? Tenkiu ang nara, bole dapat duit raya tak?

    0

    0
  8. mummy says:

    lelaki dayus ko asyaf…wan sakinah, ko pmpuan jalang…xde jantan lain ke ko nak buat laki? laki org jgk ko nak amik kan… ke dah xde jantan nak kat ko???? ko tunggu la balasan dari Allah nanti…setiap perbuatan tu ade balasannye…tak kat dunia ni, kat akhirat nanti…

    0

    0
  9. zzzzzzzzz says:

    wan sakinah nie org mane ??

    0

    0
  10. Anonymous says:

    pakcik pun beriya sgt nak bmenantukan retis nape? esp retis munafik stok2 ashraf ngan shah kamikaze ni, jgn harus la pecaye.

    0

    0
    • miu miu says:

      weyh ko apehal libatkan sham kamikaze??

      0

      0
      • kue bauLU says:

        baiklah kau bermenantukan Nas-T bekas nabila huda. tak delah stock ustaz2 ni…original bekas nabila & YANG PASTI TAK FAKE!

        0

        0
      • Anonymous says:

        sbb dia pun munafik cam si serap ni. kawen 2 sampai sudah x ngaku. sampai becerai dgn bini 1st. yg sadis, bini 1st kene maki dgn bini 2nd kat twitter, si sham ni bleh backing lg bini no 2… skarang plak kes tuntut nafkah, dh cerai nafkah pun x bagi… tp duk pungpang sana sini psl agama..

        0

        0
  11. alamanda says:

    mulia sungguh hati kau wahai dayana.. masih bole hormat suami, pergi ke mahkamah dengan tanpa make up yg tebal, tanpa cermin mata hitam, pakaian yang sederhana, siap boleh pimpin tangan ashraf tambah dengan senyuman lagi… kalau orang lain dah tak boleh bertindak macam apa yang dayana buat.. mulia sungguh hati kau dayana.. ASHRAF, sesungguhnya kau lelaki yang gelojoh & tidak bersyukur…

    0

    0
    • teratai mekar says:

      like 1,000,000 x!

      0

      0
      • shila says:

        aku sokong alamanda..jika aku kat tempat dayana serius aku xkan boleh jadi setabah dia..tang pegang tangan menunjukkan dia sgt setia..

        0

        0
    • pemerhatibebas says:

      ye la..markonah dok sibuk jahit manik labuci kat baju raya..alter baju kasi ketat melekat kat tangan body yang berkematu tew..pakai bedak sejuk n lulur..yela nak buat anak kan..kene la buat spa sikit sbb tu xleh teman laki baru..takpun takut kene ludah..first time nak beraya ngn laki kot..benci gila perempuan tu..

      0

      0
  12. alda says:

    kau perempuan yg tabah dayana!

    0

    0
  13. Biskut Meri says:

    Bawak bersabar banyak2 Dayana n jaga kesihatan. Tuhan akan membalas apa yg dh dorg dua keparat ni buat kat kau. andaikata jodoh kau dgn Aserap ni takda lagi d masa hadapan, aku yakin dan pasti kau akan jumpa org yg lebih layak utk memiliki kau. Kau ada pendidikan, kerjaya….umor pun muda lagi. aserap dan sekinot tu apa ade? habuk pun takdak!

    0

    0
  14. jejari jemari says:

    wanita seringkali menjadi mangsa lelaki….. lelaki yang bertopengkan watak baik seperti AM tu berlambak-lambak di dunia ni, kesian…. kaum wanita seringkali menjadi mangsa lelaki, menjadi mangsa kejantanan mereka, menunjukan kuasa yang mereka boleh lakukan apa saja…. tapi sayang, kaum lelaki selalu tunjuk kejantanan tak kena tempat… bab kahwin jeeee yg selalu dowang menonjol, bab lain jarang ada pulak, haishhhhh…. lelakiiiiiiii harapan.. setiap perempuan… mengambil kesempatan, atas kelemahannnn.. bangkit Dayana, usah bersedih lagi… sobbb.. sobbb…. AM I tujukan lagu Yuna – Lelaki untuk u.. lelakiii… takkkk gunaaaaaa…… sekian, renung-renungkan, selamat bermuhasabah diri, selamat berpuasa… chiaooooooo

    0

    0
    • peogeotcyg says:

      weh jari jemari..
      same la..tiap kali aku dgr lagu yuna lelaki x guna tu mesti aku teringat kt aserap ni
      hahahahah..

      0

      0
  15. cik kim says:

    Kini baru ku tahu ape perasaan arwah ayah apabila terjadi situasi begini kat aku… Semoga pak cik Lokman dan Dayana tabah. Kuatkan semangat. Ingat yang masalah ni.. jangan ditolak dengan tangan, di kuis saja dengan kaki. Anggap ini satu dugaan besar supaya kita lebih bertaqwa dan cekal. Aku selalu berpesan kepada diriku..masalah2 macam ni.. macam kulat aje. bukan kudis. Kulat lagi senang dihapuskan.. hehe

    0

    0
  16. serap's hater says:

    bongok si serap ni..go die la ngn wan sakianah..sian dayana :'(

    0

    0
  17. Linzy Longkang says:

    Sabar yer pokcik, lagi satu mungkin pokcik bole nasihatkan dayana supaya gi buat makeover kuruskan badan sket, mekap tebal bulu mata 5 tengkat pake baju body fitted sket pastu tinggalkan ascrap carik lelaki lebeh hansem dari ascrap tuh mana tau kot2 dapat cam bradley cooper ker ko baru tercungap si ascrap tuh

    0

    0
    • ida safri says:

      hahahaha.. kelakar la komen hang (Y)

      0

      0
    • sutin says:

      aku lempang hang kang baru tau

      0

      0
    • Anonymous says:

      Kalu dia buat mcm cadangan hang dia akan dapat jantan lebih keparat dr asyrap

      0

      0
    • Anonymous says:

      weii ko taw tak dalam islam wanita xleh lbh2 makeup?????apepunyesengal la ko nieh..Dalam Islam wanita dilarang untuk ber-tabbaruj iaitu berdandan,bersolek dan berpakaian yang berlebih-lebihan…dayana tu penyelamat asyraf dah drp jd dayus…luaran nk berdandan sakan tp dalam hancussss….lain kali bc tentang cara menghias diri dlm islam..aku tgk dayana ok pe…kt umh ko nk makeup ke xpe lah..utk suami…law kt luar org tgk xke berdosa wahaiii longkang oiii…

      0

      0
  18. politik says:

    dayus dayus dayus. kaki bohong. ramai lg lelaki mcm ni kat luar tu. wahai bini2 sekalian. tengok2 la gerak geri laki kamu. check hp. kalau yg jenis sms sorok2 tu confirm ade betina lain kat belakang.

    0

    0
  19. nana says:

    i dh yg ke2…x mustahil akan ada yg ke 3 dan ke 4…

    biar markonah rasa apa yg dayana rasa skang…

    0

    0
  20. Dunia says:

    Dunia sekarang..pompuan lemah d perkotak katikkan…pompuan jalang bermaharajalela…

    Aku boleh rasa bertapa frustnya ayah dia..hanya dia yg kenal dayana mcm mana… Sbb tu dia lantang menyuarakan kesedihan,kekecewaan di atas kelakuan AM..

    Keluarga AM patut malu…sbb bersetongkol ke thailand…same goes to sakinah…

    Poligami tak salah..tp biar dgn cara yg betul… Baru 3 tahun kawin…tak bermakna dia mandul..belum rezekinya…apa A.M ni lemah agama ker..baru d duga sikit cari lain?

    Kawan aku 7 thn kahwin takder anak…ok jer bahagia… ( bahagia yg bukan d buat2.. Masing2 sgt appreciate each others…

    0

    0
    • Anonymous says:

      aku rasa si AM ni making up a story yang family die bersekongkol dlm urusan ni.
      Macam x logik pom ade. At least mst family AM suruh hold dulu sampai result mhkmah kluar. Bese la bile da bese mnipu. people will keep telling lies to cover up the other lies.

      0

      0
    • tongkol kari says:

      wei ‘dunia’, BERSENGKOKOL lah..bukan BERSETONGKOL..bubuh nama ikan pulak ye. aku tau kau lapar nih, mesti petang karang ko carik kari ikan tongkol.

      ahaks!!

      0

      0
    • akak celah bedah says:

      actually akak ada dgr sebenarnye…dayana ngn ashraff tuh takde plan pun nak ada anak lagi…sbb dayana pun still study tak abis fully lagi…so mmg dusta laa bile ada yg ckp si ashraff tuh kawin lagi sebab tak dpt anak lagi….jahat betul depa ni putar belit citer kan….geram!

      0

      0
    • Julia says:

      Jadah nya setongkol ? Ko igt jagung ? haha. Setongkol jagung asraf di kongsi bersama sakinah dan dayana

      0

      0
    • Anonymous says:

      hahahahha lawak lah korang ni. sampai tergolek aku ketawa. gugel je wey gugelll

      naraaaa, asal tanya soalan math? tanyalah soalan bm. aku tak reti math wakakakka

      0

      0
    • ayam jepun says:

      OPEN U OLLS EYES ! YG BETUL “BERSEKONGKOL ! INI ÃŒNDON PUNYA BASE !

      0

      0
  21. AraDahlia says:

    nasi dah jd bubur… ckp apa pun skang dh xguna… bak kata AM.. kami sudah pun berkahwin… utk dayana kne byk bersabar.. dah takdir tertulis begini… mgkin ada sinar bahagia yg Allah nk bg nnt…

    0

    0
  22. shishimut says:

    Salute aku dengan cara Dayana…Begitu la cara seorang isteri..merahsiakan perihal rumahtangga walau dengan ibu bapa sendiri…Kerana dia tahu berdosa besar bila seorang isteri bercerita keburukan sang suami…susah untuk kita buat macam tu..Tabah nya Dayana! semoga Allah rahmati kamu! Semoga Ashraf berlaku adil dan dapat menilai kemuliaan hati Dayana…

    0

    0
    • tari says:

      x bijak. kalo suami menganiaya ko, x kan ko still diam x ckp ape2. kalo semua mende x boleh cerita, mmg betul la non muslim ckp pompuan islam ni senang kene tindas. paham? isteri wajib taat pada suami yg taat pada Allah sahaja. suami x taat, x wajib. so kalo ko dah kene aniaya ngan suami, suami tu bukan taat dah tu.

      0

      0
      • bC says:

        Silap tu.
        Betul dah cara puan Dayana tu taat pada suami dia.
        Soal salah si saudara Ashraf, itu antara dia dan Allah. Dayana wajib taat selagi suami dia tak suruh dia buat benda tak elok/terlibat dengan maksiat.
        Dan saudara Ashraf pun dah selamat kahwin, so kalau saudara Asyraf tu tak adil dalam melaksanakan tanggungjawabnya, barulah puan dayana berhak untuk bersuara dan menuntut keadilan.

        Aku memang salute dengan puan Dayana!

        0

        0
        • tari says:

          aku x paham nape ko kate “Soal salah si saudara Ashraf, itu antara dia dan Allah”, padahal dah sah2 asyraf MENIPU dayana. tindakan asyraf menipu dayana itu sindri adelah kesalahan asyraf terhadap dayana. bukan kat Allah semata2 dah tu. so itu bukan totally taat pada Allah lagi dah, indirectly.
          point aku, pompuan islam x boleh telalu pasrah tehadap segale tindakan suami. sampai buruk laku dan salah suami pun still org lelaki islam brainwash pompuan islam suruh tunduk jugak pd suami nya, walhal pompuan tu deserve better and ade option lain. sbb ni mmg betul2 buat non muslim pandang lelaki muslim suke aniaya pompuan dan pompuan muslim sgt lemah.

          dayana (if u happen to read this), if u think u deserve better, just move on to a new life. hidup ni sekejap, mulakan hidup baru with a ‘real’ man. x bebaloi makan hati sampai mati. becerai mmg x disukai Allah, tp kalau itu buat hati kau lebih tenang dan bukak peluang yg lebih bagus utk mase depan, apa salahnya? bukan berdosa pun. kau ada package lengkap, boleh je start a new life anytime if you are strong enough. love urself first, dayana.
          tp kalo kau sanggup stay ngan asyraf, then it’s up to u too. the decision is always yours to begin with. good luck dayana!

          0

          0
        • shishimut says:

          Bermadu tu memang madu bagi lelaki, pahit bagi wanita. Tapi hukum tetap hukum. Memburukkan suami hukum nya tetap DOSA BESAR. kita sebagai manusia perlu takut kan hukuman Allah terlebih dulu dari hal lain. Selagi Ashraf boleh berlaku adil, mendidik istri2 nya kebaikan, good for him.

          Namun lelaki tidak selalunya rase ‘madu’ itu kerana Ashraf tetap tak boleh lari dari TANGGUNGJAWAB dia. Salah seorang isteri tak puas hati dengan didikan Ashraf, Tanggungjawab Ashraf untuk jawab dihadapan Allah diakhirat kelak adalah BERAT. Bila fikir balik kitaran tu, semua itu adil. Bukan juga perempuan islam ini bodoh bila difikir secara meluas dan berilmu.

          0

          0
        • tari says:

          @shishimut

          takde sapa pun suruh dayana buruk2kan ashraf. siapa suruh? aku x suruh. aku cume kate yg dayana boleh je start hidup baru (bercerai) kalau dia makan hati. mintak cerai/start hidup baru x bermaksud dayana kene burukkan ashraf.
          skarang ni mmg depend kat dayana jer. kalo x hepy, just get out from that relationship and start new. x payah mkn2 hati sampai seksa jiwa batin konon nak dpt redha suami, sdgkan dia boleh dpt redha suami lain tanpa dimadukan..kalau dia nak la. itu jer.

          0

          0
  23. ikan says:

    klu die p mntak elok2 mau tak dapat.. xpun lambat.. asraf n sakinah ni dua2 dah berdenyut2 terkemut2 nak menikah sangat.. tu yang pi thailand tu..

    0

    0
  24. ikann says:

    klu die p mntak elok2 mau tak dapat.. xpun lambat.. asraf n sakinah ni dua2 dah berdenyut2 terkemut2 nak menikah sangat.. tu yang pi thailand tu..

    0

    0
  25. apple says:

    asrap siap pakai inai kat jari,

    0

    0
  26. KEsian ANA says:

    akhir nya perangai AM terbongkar..orang selalu ingt de baik, aku jahat..tp akhir nye org tahu perkara sebenar…sejahat2 aku, aku setia pd wife aku yg sorg x kesah la ape kekurangan yg ad..aku terima..

    0

    0
  27. isteri says:

    Saya harap saya setabah,sekuat dayana…

    Moga bahagia milikmu dayana

    0

    0
  28. Nour says:

    Sesungguhnya mmg dayana seorang wanita yg tabah. Hanya tuhan saja yg tau betapa sakit hati & kecewa nya dia. Semoga allah akan sentiasa bersama dayana. Allah akan sentiasa bersama dgn org2 yg sabar. Tkp lah hari ini hari dia ( ashraf & sakinah) besok lusa kita tk tau. Insya allah. Bnyk2 lah mohon pertolongan & bimbingan dari allah. Mmg tak mudah.. Harap dayana dpt terus kuat & tabah hadapi dugaan yg mencabar ini. Kerana dayana seorang wanita yg baik. Semoga allah bersama mu dayana..

    0

    0
  29. terkomen says:

    walaupun ak blum kwin tpi ak dpt rase perasaan dayana…sabar banyak2 dayana n tabah melalui segala cabaran..untuk sakinah n ashraf bahagia ke tengok penderitaan org lain…aku tujukan lagu dari nirwana band- sudah cukup sudah untuk si ashraf sengal n.. kalau nak dengar g cari sendiri kat youtube…

    0

    0
  30. Nur says:

    ramai orang pesan kat aku yang belum kawin ni..ko kene jadi ‘pompuan nakal’ sikit, baru lelaki tergila-gilakan ko..kalau ko jadi pompuan baik, ikut perintah orang tua, lelaki tak suka.memang le die nak pompuan baik untuk jadi isteri,tapi kalau die tak kuat iman, die cari pompuan yang ‘nakal’ jugak…memang tak semua lelaki camtu,tapi bile tengok kes ashraf ni, memang ade betulnya..stock pompuan solehah,naif simpan die simpan baik-baik..
    wanita baik hanya untuk lelaki yang baik..lelaki baik hanya untuk wanita yang baik..semoga dayana tabah.

    0

    0
  31. ustaz megi says:

    Asrap!tak tau hormat org tua.dia kisah apa dgn semua org.asalkan niat dia tercapai.aku mmg tak suka mamat ni sejak dia berlakon jd ustaz lg.citer apa aku dh xingt tajuknya.bacaan pun tak berapa lancar.ada hati nak bermadu.puihh.si salleh yaacob bermadu.dia pun nak bermadu.tp tak tau nak bagi kasih syg.harta mmg dh xde.mcm mn nak jadi pemimpin.permulaan nak jadi pemimpin pun dah failed!

    0

    0
  32. tumpang lalu says:

    hurmm kite tgk,,,mne tau dgn takdir Ilahi, tibe2 dayana pregnant…n c wan sakinah tu xngandong2…tgk jer la ape jdi…haa mse tu soh c aserap ni makan itu alasannn…poyooo punye aserap yg material lastik…hihihih

    0

    0
    • sue says:

      I hope not!! I hope dua-dua x pregnant! masa tu i nk tgk Mohd Ashraf Muslim nk guna alasan apa pulak utk kahwin no 3.

      0

      0
  33. mak jemah says:

    kan aku dah ckp.. dulu dayana jatuh sakit sbb asyraf fail poligami.. skrg ni dayana jatuh sakit lg sbb kejutan demi kejutan serap ni buat..tertekan dia skrg.. tp serap ni lebih menjaga hati kinah dr dayana… sedangkan dayana tengah sakit..

    sedih bl aku bygkan dayana.. serap mmg x layak utk dayana yg terbalu baik tu.. dayana, aku tahu ko seorg wanita & isteri yg kuat dan tabah.,.. slagi boleh bertahan, ko bertahan lah.. dan seandainya Mekah tempat paling menenangkan dirimu, minta la izin dr serap n pg luahkan sgalanya di sana..

    0

    0
  34. Every drop for nature says:

    satu hari nnt mmg teruk pembalasan yg serap dpt,,mmg x bahagia la ko ngn kinah tue smpai mati

    0

    0
    • mozed says:

      takan bahagia dia aniaya dayana.. mana dia bila dayana masuk spital???? pegi menjalalng dgn sundal kinah tu.. memujuk rayu suh kawin kat thailand.. puiiii..

      0

      0
  35. isteri says:

    Saya harap saya seperti dayana
    Moga bahagia milikmu dayana.

    Markonah!ko jgn nk rembat serap tu sesorang ye.ingat sikit ko tu yg kedua,walaupn ko hadir dlm hidup serap tu sebelum dayana.Dayana tetap yg first!

    0

    0
  36. asrap's grandmother says:

    asrap..asrap..buat perangai ye kau? meh nenek piat telinga kau sikit..buat malu org kg je kau ni!

    0

    0
  37. jija says:

    mesti ada sebab dan musabab lain hingga kan keluarga Asraf & Wan Sakinah turut merestui.. Kalau dah kawin dgn anak org kaya, ntah2 AM dok kena jadi lembu cucuk hidung ja..mana tahan beb

    0

    0
    • BUNGA says:

      X kannyeeee
      kalu lembu kene cucuk hidung xde nye die berani semacam nk menggatal..
      plg penting, kalu ko nk ckp cam tuh, ciri2 tu mcm ade kat dyana, tp paham la knape dyana buat mcm tu, dgr jer cakap suami..die kan isteri solehah..

      0

      0
      • mozed says:

        dia dah plan baik punya dari sebelum kawin nihhh.. nak kaut rete family dayana.. si kinah ni menompang je.. tak malu betul.. how do you face the public eh kinah??? ko tak malu ke.. or mmg ko ni jenis muka tak malu.. mcm ni nak buat bini.. elok lah kot ko dgn jantan penipu ni..

        0

        0
    • mia says:

      tah2 tu pun dia buat citer kata keluarga dia setuju.. dia jantan mana2 dia boleh nikah si betina ni je kene bawak wali.

      0

      0
    • Anonymous says:

      ntah2 sebab da “berisi” kot tu yg kawen ekspress tuh

      0

      0
  38. nenek asrap says:

    asrap..asrap..nape mung wt perangai ni? meh aku piat telinga mung tu..buat malu org kg ke kau ni!

    0

    0
    • Anonymous says:

      eh aserap orang ganu ke?? aku dok tahu pung hahahha

      0

      0
      • markonah says:

        Ashraf org Melaka lerrr

        0

        0
        • saya comeii says:

          ashraf pernah sekolah d kerteh terengganu..masa tu bapak ashraf keje d sana..pastu bapak dia keje d melaka sampai pencen.so, jadi lar ashraf org melaka (telok mas)…sekian terima kasih

          0

          0
        • nenek asrap says:

          ha..aku kn nenek die..mesti la tau..die tinggal aku mcm die tinggal dayana..skrg bru jumpa cucu sengal ni..buat perangai ye kau asrap? penat nenek toreh getah sekolahkn kau..macam x sekolah gayenye..ni mesti kes ponteng kelas byk ni….

          0

          0
        • Anonymous says:

          Haah adik dia nama ayu kn yg kening lebat bersambung kt tgh tu kn

          0

          0
  39. aku bukan dayana atau sakina says:

    nak tanye, gamba num 2 tu untuk ape ek? ape maksud die? yang gamba pegang henpon tu?

    0

    0
  40. Anonymous says:

    Dayana, bersabarlah..
    Setiap org ade dugaan masing2..
    klu Dayana rase, ianya berat sebab berkongsi kasih.. ade org lagi berat dapat suami kaki pukul..
    fail cerai pun.. x setle2 jugak.. nk fasakh.. x blh sb suami balik umh dan duduk bersama..

    0

    0
  41. Lelaki Sejati says:

    Redha lah Dayana akan ketentuan Allah yang jodoh mereka dah tertulis. Jaga diri agar jangan lagi masuk hospital, tapi jaga diri agar dapat masuk syurga atas ketaatanmu sebagai seorang isteri.

    0

    0
  42. yanz says:

    masa kat mahkamah tu, si asrap ni pegang diana pasal diana nak pengsan…tu pasal dia pegang kuat2 konon nampaknya dia ni pengasih la..porah..tak nampak ker muka diana tu pucat lesi..

    0

    0
  43. Panda cute says:

    Gambar borg tue btul ke nikah kt Thailand.. sbb, borg tue cm Johor punya borang jer.

    0

    0
  44. Ana Dahlia says:

    Memang tiada siapa antara kita faham apa sebenarnya berlaku antara Dayana, Asrap dan Sakinah. Tapi, bagi aku Dayana nie cukup sempurna. Dia pelajar perubatan, seorang DR. Anak solehah dari org yg cukup dikenali. Allah nak menguji dia sehebat2nya di bulan yg penuh rahmat ini. MasyaAllah, bertuahnya Dayana nie. Mari lah kita sama2 mendoakan kebahagian Dayana. Moga dia terus tabah dengan cabaran hidup berpoligami. Saya pasti, Allah ada rancangan yang lebih baik buat Dayana. Wallahhu a’lam.

    0

    0
  45. ehh says:

    hamboiii…rapatnya pngantin ppuan duk dkt pngantin laki..

    0

    0
  46. kerepekUbiMakEden says:

    Syaitoooonnnn ko Cerrrrappppp…. Ceraikan Markonahhhh cepatttt, ceraikan cepattttttt,ceraikan cepattttt!!!!!!!!!!! (GayaKaklongTeduhanKasihSdgMeroyan) hade hakak kicah (Tgn1didahi1didadaMatajulingkeatas) =P

    0

    0
  47. AM & MARKONAH KAKI KENCING says:

    Buat Dr. dayana… maybe Dr. dayana n aserap setan tu tak sesuai sbb tu Allah turunkan ujian ni pd Dr. dayana… setan mcm aserap ni hanya sesuai dgn markonah perempuan jalang tu jer…..tinggalkan shj setan nih…buat apa terus makan hati…hidup dgn setan n jalang nih… In Shaa Allah sebenarnya Allah nak bg pelangi pd Dr. dayana… Allah nk kurniakan seseorg yg terbaik utk Dr. dayana …kami semua doakan yg terbaik utk Dr. dayana… Jahanam le hidup setan aserap n markonah perempuan jalang….

    0

    0
  48. si Hina says:

    Assalamualaikum.. ni bulan posa pun suma orang kat cni sebok ngumpat ashraf bagi tmbah pahala dia n tmbah dosa sndiri..hal org lain toksah nak sebok2,apalagi hal rumahtgga..pompuan2 yg laen tuh jangan la nak takbur sangat dok p cakap macam2..itula banyak sgt pompuan masuk nraka sebab ckap xpkiq, maen lepas aja..Allah 2 maha Mengetahui dan kalau mmg Allah da takdirkan camtu redha aja la..xkan la pulak dayana n ashraf 2 ada kuasa nak haling takdir Allah? pelikla org mlayu islam kat cni..bcakap ikut emosi aja, xtahu hujung pagkal cerita n xbckap brasaskan pa yg nabi kita ajar..lagi baik bagi halal dari dok buat maksiat..1 hapak pun kat dunia ni bukan kita punya melainkan Allah..hatta anak kita, suami isteri, harta n etc..jadi banyakkan bserah n btawakkal..akhirnya kita suma ni dok jadi mayat jua..lagi baek p dok tmbah amal pahala tem bulan posa ni

    0

    0
  49. Aiman Tak Kisah says:

    sesungguhnya doa orang yang teraniaya insya Allah di makbulkan oleh Allah, lebih2 lagi di bulan Ramadan yang penuh keberkatan ni. Mohon keluarga Dayana, Ibu & Ayah bersabar dengan hari yang mendatang. semoga yang menganiaya mendapat balasan yang setimpalnya dari Allah. Amin

    0

    0
  50. Inspektor says:

    Jika kite persoal kn nape AM nk Dayana dl, kite ibarat mempersoal kn kputusan ALLAH.
    Benar JODOH, AJAL, MAUT manusia telah tertulis sebelum roh kite ditiup kn ke dalam rahim ibu kite. Akan tetapi ALLAH telah mgurniakan kite akal fikiran dmana kite lh smulia2 makhluk ciptaan nye.. Nape kite mguris kn hati org len jika kite telah mnerima die utk di jadi kn plindung di sisi kite.. Jika benar die sudh mjd JODOH kite, kite boleh bfikir sapa yg tluka atas kputusan kite.. hanya manusia yg penting kn diri sndiri saje sanggup melihat pderitaan org len. Jika kite bahagia atas pderitaan org len, minta maaf lh.. tidak rugi pn, xguna wang ringgit. Skurang2 nye mohon maaf boleh mlegakn kmarahan & ksedihan org len. Tp smua itu tidak blaku kerana mereka mmentingkn diri sndiri.. :(

    0

    0
    • hamba Allah says:

      yup, tp atas nama takdir…walau mcm manapun kita menidak dan menolak ia akan tetap berlaku atas diri kita, baik yg buruk maupun yg baik… cuma kjadian yg terjadi pada mereka mungkin dipandang buruk oleh masyarakat… kita xda hak nak menghukum, mmg smua org boleh bcakap ikut suka hati n sesedap mulut… drpda mengata org, baiklah kita nilai dulu dri kita sndri… knapa nk ditambah2 lg perkara jd nmpk lebih buruk dan mengata yg bukan2… Allah je yang layak menilai tinggi rendah darjat seseorg manusia…bukan kita yg hina ni yg layak menilai… sesuatu perkara tu akan jd baik sekiranya kita memandang ianya baik…dan akan jd buruk sekiranya ianya dipandang n dianggap buruk… tidak berlaku atas diri kita sendiri, mmg boleh berkata macam2…wallhuallam…

      0

      0
  51. Inspektor says:

    Jika kite persoal kn nape AM nk Dayana dl, kite ibarat mempersoal kn kputusan ALLAH.
    Benar JODOH, AJAL, MAUT manusia telah tertulis sebelum roh kite ditiup kn ke dalam rahim ibu kite. Akan tetapi ALLAH telah mgurniakan kite akal fikiran dmana kite lh smulia2 makhluk ciptaan nye.. Nape kite mguris kn hati org len jika kite telah mnerima die utk di jadi kn plindung di sisi kite.. Jika benar die sudh mjd JODOH kite, kite boleh bfikir sapa yg tluka atas kputusan kite.. hanya manusia yg penting kn diri sndiri saje sanggup melihat pderitaan org len. Jika kite bahagia atas pderitaan org len, minta maaf lh.. tidak rugi pn, xguna wang ringgit. Skurang2 nye mohon maaf boleh mlegakn kmarahan & ksedihan org len. Tp smua itu tidak blaku kerana mereka mmentingkn diri sndiri..

    0

    0
  52. Inspektor says:

    Jika kite persoal kn nape AM nk Dayana dl, kite ibarat mempersoal kn kputusan ALLAH.
    Benar JODOH, AJAL, MAUT manusia telah tertulis sebelum roh kite ditiup kn ke dalam rahim ibu kite. Akan tetapi ALLAH telah mgurniakan kite akal fikiran dmana kite lh smulia2 makhluk ciptaan nye.. Nape kite mguris kn hati org len jika kite telah mnerima die utk di jadi kn plindung di sisi kite.. Jika benar die sudh mjd JODOH kite, kite boleh bfikir sapa yg tluka atas kputusan kite.. hanya manusia yg penting kn diri sndiri saje sanggup melihat pderitaan org len. Jika kite bahagia atas pderitaan org len, minta maaf lh.. tidak rugi pn, xguna wang ringgit. Skurang2 nye mohon maaf boleh mlegakn kmarahan & ksedihan org len. Tp smua itu tidak blaku kerana mereka mmentingkn diri sndiri… :(

    0

    0
  53. saya lalala.. says:

    dayana sangat tabah.. sakinah sila malu dengan diri sendiri kerana berjaya menyakitkn hati wanita lain… sgt berbeza keduanya.. bagai langit & bumi.. dayana kamu contoh wanita/istri/anak yang baik.. insyaallah setiap pengorbanan dan kesabaran kamu mendapat balasan setimpal tidak di dunia mgkn di akhirat nanti..

    0

    0
  54. Inspektor says:

    Jika kite persoal kn nape AM nk Dayana dl, kite ibarat mempersoal kn kputusan ALLAH.
    Benar JODOH, AJAL, MAUT manusia telah tertulis sebelum roh kite ditiup kn ke dalam rahim ibu kite. Akan tetapi ALLAH telah mgurniakan kite akal fikiran dmana kite lh smulia2 makhluk ciptaan nye.. Nape kite mguris kn hati org len jika kite telah mnerima die utk di jadi kn plindung di sisi kite.. Jika benar die sudh mjd JODOH kite, kite boleh bfikir sapa yg tluka atas kputusan kite.. hanya manusia yg penting kn diri sndiri saje sanggup melihat pderitaan org len. Jika kite bahagia atas pderitaan org len, minta maaf lh.. tidak rugi pn, xguna wang ringgit. Skurang2 nye mohon maaf boleh mlegakn kmarahan & ksedihan org len. Tp smua itu tidak blaku kerana mereka mmentingkn diri sndiri.. :(

    P/S : dh 5 kali aku tekan Submit Comment ni..
    dr 1+?=2
    ke 5-?=4
    then 5+?=7
    Next 3+1=?
    Last 3+3=?

    Penat lah :(

    0

    0
    • pemerhatibebas says:

      Dia bukan keluar on the spot komen tu..amik masa sikit wpon ko refresh 10 kali..nnt dia keluar laaa..eee bulan puasa tak reti sabar ke

      0

      0
  55. Cik ton says:

    Jari AM berinai… akan dayana xperasan kot selepas AM balik dr Thailand??

    0

    0
  56. tini says:

    mcm sumer org kata, what goes around, comes around. Boomerang effect.
    Tunggu & lihat kalau anak laki MAM & WSAS buat anak dara org camni lain kali, atau anak pompuan depa kena mcm Dayana, baru tau peritnya hati seorg mak ayah. Fate coming back in full circle!! Dayana, go and get someone else more educated, more respectful, more truthful and more loving towards you and your family. I’ll be praying for you. DAN, BANYAKKAN MEMBACA SURAH MARYAM. Khas utk kaum wanita – terutamanya yg mengalami kesusahan dgn penuh ketabahan.

    0

    0
  57. maya meira leyana says:

    tggu stetment dr famly asrap gn betina tuh…awl2 lg asrap ni dah x adil x berat sblah kn tgklah smlm nara kuakn crite psl asrap dy ckp dy ksian gn bini ksygn dy tu sdih je sbb x sgka keadaan jd truk cmni tp prasaan dayana ade dy fkir ke???dah npk x adil sbb ksiankn bini muda jeee!!bini tua ape cite??dah nk raye ni sptutnye asrap bwk dayana g jln2 bli brg psiapan tpi yg asrap bg hnya tekanan pd dayana..dayana bsabarlah kami sume pmpuan fhm psaan awk wlpn sy x kwen lg tpi mmg sakitkn..bf wat hal curang pon kite bgai nk gila ni kn laki dah nikah lg lahh…

    0

    0
  58. CikMisi says:

    Dayana doc pelatih kat HKL.. mmg dia sorang yg pemalu..tutur katanya lembut je…selalu senyum smpai x boleh agak dia ade mslh yg besar dlm hidupnya…sgt strong..InsyaAllah ada hikmah di sebalik semua yg brlaku.

    0

    0
  59. CikMisi says:

    Bahan-bahan ( 4-5 orang )

    2 cawan pati ayam (saya larutkan 1 kiub pati ayam dalam 2 cawan air suam)
    2 cawan santan
    Isi ayam (boleh letak sebanyak mana yang mahu)
    3 tangkai cili padi
    5 hirisan lengkuas
    2 batang serai
    1 sudu makan perahan limau
    1 sudu makan sos ikan
    secubit gula
    2-3 helai daun limau purut
    1-2 bawang holland (di belah empat)
    4 biji tomato
    cendawan butang
    2 biji bawang besar (tak perlu belah atau hiris)
    Cara-cara

    Masukkan pati ayam dan santan ke dalam periuk. Panaskan dengan api sederhana. Tutup periuk hingga ia mendidih
    Kemudian masukkan lengkuas, cili padi, serai, bawang besar dan daun limau purut. Tutup dan biarkan 4-5 minit.
    Masukkan isi ayam, cendawan butang dan bawang holland, sos ikan, perahan limau dan gula.
    Akhir sekali masukkan tomato.

    0

    0
  60. JeM says:

    Dayana:
    Bersabarlah sayang, jaga kesihatan dan banyakkan doa. InsyaAllah, doa insan yang teraniaya akan dimakbulkan.

    Ashraf Muslim:
    Once an actor, will always be an actor! Huh!

    0

    0
  61. Ain says:

    Ya Allah,betapa besar dugaanmu Dayana..banyak2 kan sabar ye dik..Insyaallah akan ada kebahagiaan di masa akan datang..

    0

    0
  62. Anonymous says:

    dayana telah di tipu..tak mustahil wan sakinah jgk akan di tipu………….

    0

    0
  63. ppppp says:

    senyap pulak sakinah tu ekk.. harapkan si serap je kasi statement..
    dulu kemain lagi nyalak nak laki org tak sabar2 ..skang senyap ko terus dah kena sumbat

    0

    0
    • kak li says:

      senyap kerna dah kena sumbat dek batang asap. baca sakinah jangan tak baca. kesian ngan kawan aku nama sakinah, kerna sakina asap gatal ni, nama dia sayik kena usik

      0

      0
  64. org k3 says:

    haisshhhh..mcm2 la komen diorg ni…cba la be positif for poligami ni…kite xtau pe yg dorg alami sbb hnya org yg alami sje tau nape jdi begini n ape sbb perlu buat begini…
    sma2 doakn kbhgian depa….ak org k3…ak knl n bsemuka dgn ptma n gtau kbnran….hahaahaa…

    0

    0
    • sharedgndildo? says:

      wah… cita lah sikit camna share pookie2 tu semua. Tak geli/jijik ke memang tabiat pengotor juga. Org kata kote kalo main selalu, susah tahan nak keras lama. Bini kena simpan dildo utk memuaskan diri. Kesian juga dengarkan sebab aku ada the real thing TIAP2 hari aku nak main :)

      0

      0
    • x ske perampas says:

      perampas x kesah la ko baik ke x …ko tetap perampas yg akan org benci…hahaha

      0

      0
  65. Burberry says:

    hangen je aku dgn isu si seraf nih… hoihhhh

    yang si nara ni tak abis2 ada soalan matematik…..

    0

    0
  66. lia says:

    aserap oh aserap..
    apa nak jadi.. apa nak jadi.. sampai menipu bini nak kahwin lari.. apa nak jadi..

    dayana, jaga kesihatan untuk diri sendiri dan keluarga dan banyakkan berdoa..

    0

    0
  67. setan says:

    Piiirah komen semua cam bagus.. melancap lagi baekkk!!!

    0

    0
  68. Irdinna says:

    Bertabahlah Dayana…

    0

    0
  69. Lelea says:

    x tau nak kata apa aih..aku speechless sampai la ni..huhu

    0

    0
  70. apa nak jadi says:

    sabar dayana… sy pnah ditempat anda… mmg perit rasenya…diam x bmakna kalah.. klu AM dijodohkn trus dgn dayana sape kte tuk mnghalang?? tu sume kuasa Allah.. Allah x pnah melupakn hambanya.. kte diberi ujian,dugaan krana Allah syg pada kte krana kte tpilih dan diberi dugaan.. sejauh mna kmampuan kte.. kesbran kte.. byk bdoa.. tawakal.. dekatkn diri dgn ALLAH.. pasti Allah mnbantu.. jgn kte lupaknNya.. ayuhhh dayana bangkit…

    0

    0
  71. saya lalala.. says:

    saya cuma nak tengok dayana bangkit dari kekecewaan, menjadi wanita yang mempunyai lebih dr apa yg sakinah ada.. biar 1 hari nanti ashraf menyesal dgn ape yg dia buat..

    0

    0
  72. lipasbaik says:

    To dayana….muga segala urusan dunia n akhirat dipermudahkan…..orang yg terpilih menerima ujian adalah org yg disayangi….di saat ini….doa kita menjadi lebih makbul…..kuatkan hati utk menghadapi apa dugaan dihadapan….meneruskan atau tidak…..muga segala k9utusan adalah yg terbaik utk dayana…to ashraf…..jika masih sayangkan dayana…jika masih mengharap kehadiran dayana dlm hidupny……bermuhasabah diri la…..buat masa genting ni…..bg perhatian pada dayana..dia x ingin jumpa ker apa…usahakan tuk bahagiakan dayana…jika dulu perhatian n sayang dayana 60%…gandakan sekarang 300%…tunjukkan walau dah ada istri baru…kasih pada dayana makin bertambah…..kurangkan ego mu…berhenti bg alasan itu dan ini…smemangnya tindakan kamu salah….to sakinah,…adat kita merampas suami org secara tidak terhormat…kamu lg kena byk beralah…..utk permulaan ini,…bagi dayana. Dulu giliran kamu…beralah skit…raya pun biar ashraf raya ngan dayana dulu puas2…jgn kedekut harta kamu…..bli skit jiwa dayana….ambik ati dayana…..jgn berkira ari apa ashraf stay dgn kamu……dayana org faham agama…..lambat laun,..hatinya lembug jugak…in

    0

    0
  73. sotong kering says:

    ashraf..ashraf…cakap macam org baik…boleh terpedaya bile die buat statement….
    dayana…tolong buat keputusan yg baik untuk diri sendiri…jgnlah terlibat dlm perkongsian cinta…makan hati nanti….

    0

    0
  74. brek pitt says:

    hoi setan….baik ko lancap jer si serap tu lagi baik….pooodah.

    0

    0
  75. gadis says:

    Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh
    Dengan Nama Allah, aku berani bersumpah Sakinah tidak bersalah dalam hal ini. Aku sedar bersumpah dengan nama Allah, aku akan dilaknat dunia akhirat. Sebagai abang, aku tahu apa yang adik aku lalui dan apa yang terjadi antara mereka bertiga. Terima kasih kepada semua bijak pandai yang menasihati, mengutuk, mengeji, berdoa dan memberi kata-kata positif dan negatif.
    Jangan kerana spekulasi dan tuduhan tanpa bukti, kita menjadi orang pertama berdiri depan pintu Neraka Jahannam.
    Allah Maha Pengampun dan Maha Mengetahui apa yang tersembunyi.
    Kita sebagai hamba Allah yang lemah dan sering khilaf, aku mohon atas nama agama yang satu, tuhan sama yang kita sembah, supaya mendoakan yang terbaik buat mereka. semoga Allah berikan petunjuk dan kebenaran, serta mengembalikan kebenaran pada yang hak.

    *weh korang, tgok nie .. abg si sakinah nie siap bersumpah dgn nama Allah bagai masa isu nie mula2 timbul dulu*

    0

    0
    • sumpah sebab? says:

      maksud? abg dia ni sumpah sbb pa? sapa plak kata markonah bersalah. kita cte pasal markonah ikut laki org menikah kat siam. betul kan??? x dak isu siapa bersalah di sini kan? hang sendiri tau nikah depa sah. so? xpaham la kenapa nak bsumpah bagai..

      0

      0
  76. havang taste says:

    u olls…
    memang la dayana masuk hospital..sebab dia doc pelatih!!…ehhhh!

    0

    0
  77. cik gayah says:

    kita tunggu tengoklah.. kalau nikah dgn sekinah ni pun xdpt anak kita tgk dia nk kawin dgn sapa plak.. jantan dayus mcm tu la.. bila ada masalah senang je dia lari pmpuan lain konon bleh selesaikan masalah dia.. padahal benda boleh dibawa berubat cari jln penyelesaian.. byk lg org nikah xdpt anak xde pun nk sibuk p menikah di siam bagai..

    0

    0
  78. propa says:

    klau bnda cmni jek nk ckap takdir Allah..bc surah ar ra’d ayt 11..dah terang2 dlm alquran Allah tak ubah apa yg ada pd kaumnya sehingga mereka sndiri mngubah apa yg ada pada diri mereka..sirap ni sndiri yg mntak takdir dia berbini 2 walaupon tak mampu..hamsap lu sirap..!dayana jgak yg cerdik sbb m’diamkan diri..smoga Dayana dlindungi Allah swt..

    0

    0
  79. meee... says:

    Tak paham la perempuan yang suka kacau bf/tunang/suami orang ni. If me, i want a single man so i can keep him all to myself. but this perampas, she purposely went for another woman’s husband. Don’t u want a man all to yourself? why would you want to share??? why would you want to be a second when u can be the first and only?? why??

    0

    0
  80. anon says:

    korang semua meroyan buat apa…isteri first memang akan terkejut tetapi lama2 dia boleh terima kenyataan tu..dan pahala bagi dia…yang korang kutuk2 ni dapat ape? dapat dosa kering jek…bagusla asyraf tu, dia berkahwin bukannya macam lelaki lain tak berpoligami tpi affair dgn mcm2 perempuan dan dgn sejenis pun ade..so kira baik dia berkahwin…
    mcm org atas kate hj lokman pun sendiri berpoligami, maybe musibah ni untuk balas balik apa dia buat kt mak dayana…memang mcm tu…apa kita buat aniyai biasanya, kalo tak kita, anak kita akan kena balik…sort of mcm hukum karma…bagi saya asyraf tidak menipu, bini dia dah tahu dh yg dia failkan poligami tetapi smpai skang dayana tidak sediakan peguam di mahkamah syariah…maknenya die sengaja lewat2kan prosedur….kemudian, korg tahu mahkamah syariah nk buat keputusan pun bukan main lama…mungkin bertahun2..mungkin atas sebab tu asraf terpaksa menipu bini dia, kalo tak mmg dia tk boleh kawin no 2…

    0

    0
  81. renee says:

    puaslah hati sakinah dapat menjadi isteri AM..
    perempuan yang baik kalau dah tau dia suami org, akan menjarakkan diri dari lelaki tu, regardless lah dia tu ex-bf ke dah 30 taun kenal ke, sebab dia dah bukan hak
    puaslah hati AM dapat memenuhi rasa ‘cintanya’.. semoga berkekalan hendaknya
    sepatutnya AM harus bersyukur mempunya isteri seperti dayana yang tidak melatah walaupun dilanda kontroversi.. yang masih setia walaupun sudah dimadukan, masih stay strong walaupun dihati memang remuk.. tak terpikir ke sakinah?
    apa lagi yang AM dan sakinah nak?

    0

    0
  82. Mama Vouge says:

    Ashraf pun stress kot ngn bapak mertua dia nih……dah laa asyik kena jaga klinik kan….dr pg sampai petang gaknya……pastuh untung rugi kita pun tak tau……dah clash rasanya ngn Pak Mertua dia nih…….mcm King Control je kannn….memberontak laa mamat tu……mayb kahwen pon dirancang…..ntah laa……nih nampak mcm Pak Mertua je overr nih….acaner??

    0

    0
    • minah jambu tukar kaler merah biru says:

      itu kes ashraf ngan pak mertua diaaaa …skarang kes yg dia kawin sembunyi2 dari bini dia ni cmana pulakkkkkkkkkkkkk ! kalau ye pon stress sempat pulak kawin lari kt Thailand sembunyi2 membelakang kn bini macm kiwak !! stress ke tu? dh tentu Nye dia happening nikah ngan sakinah kt Thailand dia biarkn dayana mampos kt rumah huh !!

      0

      0
  83. sakinah xde akal says:

    Nape ya, dari awal BN letak gmbar sakinah tu (sblm kawin dgn AM) aku rasa mcm nk tonyoh2 je muka dia..muka mcm nk minta pelempang org…rasa nk lempang laju2….serius….muka dia jnis (1) gedik-nmpk sgt kgedikannya, air muka dia tu…(2) xlawa – tp prangai azabbbb…aku rasa klau nk compare dgn dayana mmg mcm langit & bumi…dayana ni sejuk & tenang je hati bila tgk wajah dia, klau la ppuan lain ditmpt dayana mmg masak la sakinah awal2 lg dh kena tinju stgh mati…dia nk kena mcm tu agknya baru dia sedar diri…dek krana kelembutan dayana ni la sakinah ni brani bg statement dlu kata dayana redha…xtau smada dia ni layak ke digelar ‘wanita’ atau hanya layak dipanggil ‘betina’……seumur hidup la ko kena hadapi tohmahan masyarakat…!…sedapnya sekejap..!..yg si asraf plak, terima la akibat perbuatan tergesa2 kau ya…cmana ko nk berbisnes dgn menonjolkan bini gedik ko tu, org dh meluat, silap2 org lempar telur busuk kt bini ko nnt….org brkahwin ni ada bini yg membawa tuah & ada bini yg membawa petaka dlm hidup suami…elok2 org hormat ko, lngsung jd menyampah…..ohh…sadis……

    0

    0
  84. mizz says:

    bila dayana dah bangkit dari kekecewaan jgn koorg yg komen dlmni pulak yang lingkup…
    sikit2 sudah…

    0

    0
  85. bedah says:

    Ala nanti baekla tu mcm memey dgn abby ,nora dgn fasha,,,,mile22 mmg marah lama ok pluk cium lagi,bese sme ni..

    0

    0
  86. yang says:

    selamat berpuasa semuanya

    0

    0
  87. de anna says:

    klu aku la jd dayana ni..hari taw AM kawin dgn si kinah tu lagi aku dah ajak AM g nikah lg dua dgn pmpuan yang dah tiada laki yang hidup tak berumah, anak2 x terjaga..nk sgt poligami an, yg mcm ni ko patut lindungi..byk lg pmpuan yg lebih perlukan suami utk bntu die..

    0

    0
  88. jibam says:

    keluarga dayana ni mcm org takde agama pulak..benda dah jadi dah bendanya dibenarkan Islam..yg lain2 tu hanyalah duniawi saja yg diperbesarkan oleh kaum wanita..tapi siapa kita nak lawan takdir Allah? setiap sesuatu yang berlaku hanya berlaku dengan izin Allah..stop la pakcik lokman oi..kata ada pusat perubatan Islam, tapi statement satu persatu mcm tak percaya dengan Islam pulak..hal2 keluarga buat apa cerita pada public? benda dalam keluarga, make it hal keluarga la…ke pakcik indirectly nak promote bisnes pakcik sebenarnya ni???

    0

    0
  89. Kayra says:

    Aku tak tolak poligami sbb ada hikmahnya. Tengok kisah diorang rasa kasihan pada Dayana. Tabahnya hati dia setia pada Ashraf. Dari komen Ashraf sah2 dia cinta Sakinah lebih. Ashraf tu bukannya berduit sgt, berlakon pun tak seberapa. Bisnes minyak wangi pun suam2 kuku. Sakinah tu pun entah kerja apa. Nanti tak pasal2 Dayana kena tanggung hidup suami dan madu dia. Dahla makan hati.

    0

    0
  90. kak li says:

    AM tu alim pada mukanya sahaja. Tapi hati budinya hanya Tuhan saja yang tahu. dari segala ucapan dan tingkahlakunya jelas ketara dia tak berpelajaran dan tidak matang serta amat mementingkan diri sendiri. harap dayana dapat buat keputusan yang terbaik, bukan nak menyibuk, tapi hidup kat dunia tidak bergantung pada lelaki sepenuhnya. ramai yang mengalami masalah seperti dayana, tapi lepas itu berjaya dengan baik dalam hidup. tak guna ana menderita hanya kerana seorang lelaki. jangan buang masa, hidup entah ke mana dosa pula yang dapat. daripada asyik memendam rasa lebih baik di lepaskan. Jangan biarkan diri jadi mangsa keadaan . ana ada segalanya. jangan jadi hamba pada lelaki. ramai yang kat luar tu memerlukan ana. tabah dayana, memang orang sebaik dan selembut dayana memang selalu teraniaya. Lain la kalau dayana ni RITA RUDANI. Dayana , hari ini anda melalui saat paling getir, tapi hari esoknya pasti ada sinarnya.

    0

    0
  91. OBSERVER says:

    KESIAN KAT DAYANA… BUT SERIOUSLY, DIA NAMPAK MACAM BUDAK LURUS BENDUL AND SANGAT NAIVE…. PATUT LA SUAMI DIA KELENTONG DIA…

    0

    0
    • honesybestpolicy says:

      Tengok lah si AM tu.Dia kan perasan dia hensem, kacak, Da MAN. Kalo ko tengok Dayana ni memang macam naive, tak kenal lelaki, lurus, ok je tak glamorous. Sudah tentu kawen ni bukan pasal cinta tapi cita2. Patutnya kalo dah tak sayang lagi berterus terang saja lah. Apa nak buat org dah tak suka dgn kita lagi terima aje lah. Tapi ni menikam belakang. Main KOTOR!

      0

      0
  92. puteh says:

    mudah jek..kalo ikut hati dayana nak jek bagi komen kt wartawan…tapi sbb sayang dan takut si ashraf marah dan xpedulikan dia…dlm masa yg sama mesti ashraf dah warning dayana jgn komen apa2…..jadi dia tepaksa diam !! kalau ikut logik….aku rasa mesti xbyk..sikit ..dayana ni mesti kena marah dgn aserap ni sbb hj.lokman bersuara…..si kinah gedik ni diam xmengomen psl si aserap xguna ni dh janji akn kuar komen back up dia….tu psl la senyapppp…cuba si serap xbck up kinah gedik ni..ckp yg dorg xkawen lari la…family kinah ada la..si kinah sedih la…hmm…ko tengok si kinah ni gedik melompat katak mengomen kt wartawan….sudah la aserap oiii…kepala hotak bagi stetmen putar belit kelas “F” !! dokumen nikah.. tiket sengaja ko letak dlm suitcase ko kan…nak mudahkan utk ko supaya xbyk keja nak bg tau dayana yg ko dh kawen ngan kinah gedik tu kannn…kalo ko kata nak bg tau carik masa yg seswai mesti ko xbwk balek dokumen nikah wat so ever suruh kinah gedik simpan dulu…kan aku dh kata….otak penipu kelas F..!! jgn plk skg ni tgh carik akal nak ceraikan dayana udah laaaaa……….ko nmpk x aserappp…punyer la bodoh ko nii..oh lupaa…mata ko tetinggal dlm beg si kinah gediks

    0

    0
  93. mira says:

    kalau sy laki, mmg sy pinang dayana kalau dia jd single balik. beruntung dpt isteri yg solehah, susah nk cari zaman skrg

    0

    0
  94. aku aliya says:

    yaALLAH tabahnya hati mu wahay dayana seindah nama yg kau miliki.. saya xtahu samada benar sakinah menjadi perampas atau ashraff yg merampas kebahagiaan milik dayana..tapi apa yg saya boleh cakap kepada sakinah, ingat bumi ni bulat,hidup macam roda, mungkin sekrang kamu di atas, xmustahil kamu juga bakal dibawah, jika ashraff sanggup nikahi kamu di thailand dan membelakangi isteri secantik dan sesuci dayana, tidak mustahil ia bakal berlaku kepada dirimu sayang sakinah..kamu bina istana diatas air mata org lain, jgn kamu sangka bakal ada pelangi kelak..berdoalah sayangku dayana semoga kamu bakal mendapat kebahagian hakiki..ashraff kau sanjung sebagai suami walau dia sudah mencalit luka di hatimu, insyaALLAH sinar ALLAH menantimu kelak…

    0

    0
  95. AKUBENCIKINAH says:

    Yang mane komen yg menyokong dayana tapi ade dislike dalam 4,5…
    Yang mane ade komen menyokong sakinah and aseraf tp ade like dalam 4,5 jugak tu aku taw dah sape..
    1) sakinah
    2) mak bapak sakinah
    3) adik beradik sakinah
    4) kawan-kawan sakinah. (bff)

    0

    0
  96. suzi says:

    klu aku mintak cerai…geli kongsi2 ni…nk muntah..uuueerrrkkkk…tk mau second hand…!!

    0

    0
    • banggang says:

      betul tu. geelliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii…jijiiiiiikkkkkkkkkk. Pass2 penyakit. Dia gatal2 berkudis kat pepet aku pon gatal kat pepet nanti .Macam rumah pelacur pon ada. Suami bangang.

      0

      0
  97. noni says:

    Kesian n sedih mmg nak menitik airmata baca…adik ak berkawan ngan nurse2 kat hkl 2..dia ckp dayana ni sanggup balik time lunch utk masak sbb serap akak sampahsarap ni x nak mkn luar….kalau ak jumpa siserap ni ak lempang gna kaki je sng…..si saki baki 2 pun sekali..ckp dosa pahala org cbuk kata dia..hbis dosa dia membongak 2 dia xnmpak le..munafik seh…

    0

    0
  98. yg benar says:

    Udah2 la pakcik ooiii… Tak payah lah bg statement kat paper… bak tepuk air di dulang je… Skrg, mungkin org simpati, tp lama2 boleh tukar jd benci… belajar dr kesilapan org lain.. Yg baik jd kan sempadan, yg buruk jdkan teladan… Buat sang isteri Dayana, nak buat camane, dulu u yg rela kahwin dgn dia, wlpun u tau ia skadar arrangement kluarga…U sanggup ambil risiko…Len kali, kalau tak sanggup dilambung ombak, jgn berumah ditepi pantai… Hakikat yg kita terima, kalau rupa kita kurang, dapat suami hensem, mmg laaah payah nak maintain… Berbanding isteri muka lawa, suami tak hensem, tapi, lebih mudah… Why ? Sbb hati perempuan,,, naluri ingin setia dgn yg satu… So, move on la to both father and anak, si Dayana.. Tak sanggup nak tanggung, minta lah lepas…. Mmg easy said than done, but, tepuk dada, tanya selera.. Apakah jenis pilihan kehidupan yg anda mahu, bahgia ? sengsara ? tension ? Or happy ?Decide which one, take it & jgn toleh blakang lagi… & last but not least, stop giving press statement…Takde pekdahnya, silap2 boleh jadi fitnah & jd subahat pulak sbb menambah bilangan org yg mengumpat lps baca statement tu… So, tak pasal2 dapat dosa free… So, selamat maju jaya & ada masalah, berserah, berusaha & kmdn bertawakal pd yg maha esa. Ok ? Take care…

    0

    0
  99. karat gigi tajam says:

    dalam ni semua menentang ayat Allah yg membolehkan POLIGAMI…;p korg2 bawalh bertaubat…;p
    tu lh kat MALAYSIA khususnya PIHAK PEREMPUAN mmg xleh terima lgsug POLIGAMI…;p menandakan korg2 ni tolak al-Quran…sbb de ayat menyatakan boleh berpoligami…so nk persoalkan lg nperr…;p dia point main point dia minta izin dengan isteri hahahaha…;p korg checklh kitab2 agama mazhab maner yg kata kene minta izin dlu…;p mmg wajib ker minta izin dlu;p skrg ni dh terkeluar pulak isteri stress tgk asyraf minta izin…;p tp keizinan dia xditerima come onlh ko nk asyraf ni buat maksiat kerrr…;p…
    masalah betul perempuan kat malaysia niii…xkn ko xnmpk jumlah prempuan skrg melebihi lelaki;p korg PEREMPUAN buat nisbah skrg…1laki untk brp org prempuan…;p semua org prempuan hendak laki yg baik handsome dan beragama…;p so skrg pe masalah skrg;p?
    bw2lh bertaubat whai prempuan sluruh malaysia OIII…;p skrg asyraf ni mampu ker xmampu …ko jawab skrg prempuan2 kat malaysia niii…ha dh tuuu…;p perlu sbb len..;p yg dia tgk izin2…pooorraaahhh…;p….
    de org tuuu kata nk kene sempurna solatlh mcm2 kefardhuan len…baru leh kahwin len…ko ingt xder ker kat luar sane org slen asyraf yg bkerja xsbrp pemandu bas, teksi, guru, dan sbagai bleh jer poligami…dsbbkn org terkenal abiz dok ktuk…truk btul prempuan kat malaysia niiii…;p…
    tempat pernikahan pon nk komplen…;p thailand tu kat maner???bukan kat BUMI ALLAH kerrrr???dlu tempat tu terknal dgn perjuangan alim ulama so what???sbb bumi thailand tu terkenal ngn maksiat ko cop macam2 kn..;p pi gi daaa…;p maknenya org ISlam thailand kotorlh errkkk…;p aish…comeonlh klu bpak sakinah tu kaya bawa g mekah kahwin sane korg nk kutuk kerrr…
    kat mekah tu kebetulan bapak dayana tu g sane skali nikah skali…klu nk harap asyraf sendri xmampu…;p
    come onlh prempuan2 kat MALAYSIA buanglh sifat tolak poligami sbb korg tolak kata-kata ALLAH…;p dsbbkn ni korg xtrima qado’ dan qadar Allah…;p
    apa2 pOn xleh salah kn sbelah pihak…;p asyraf jo kono;p dayana???cmner plak adakah dia laksanakan tugas sbg isteri…so korg xtahukn yg tahu asyraf dan dayana;p so sendri mau ingtlh…;p
    de sorg mamat minah niiii…asal backup asyraf ngn sakinah suku papat diorg…mmg mentality low…;p

    bawalh istighfar whai PREMPUAN MALAYSIA YG MENOLAK POLIGAMI…;p klu rs xleh trima jgn dok kutuk…;p maknany korg kutuk Allah;p…klu xleh trima mintak cerai…

    0

    0
    • saya bukan ustazah says:

      ohh..bab ni jek la korang(kaum lelaki) nmpak n fokus ayat Allah..mmg ade dlm alquran aq tak nafikan..tp kaum lelaki trmasuk kaum wanita ade tau tak ade kaji tak ayat2 alquran pasal halal haram..hukum hakam..jgn nk fokus kat poligami jek..Rasulullah tu pon tak snggup tau ank dia Fatimah az zahra dimadukan sekiranya Saidina Ali bernikah sorang lagi akan menyakitkan hati Fatimah..Rasulullah dah warning pd Saidina Ali kalau dia mnyakiti hati Fatimah sma mcm mnyakiti hati Rasulullah..kita takde sbb nk benci org tp kita benci p’butan yg dilakukan oleh org tu..zo alif lam mim tau tak???kalau aq slh sila btulkan..

      0

      0
    • pemerhatibebas says:

      Macamni la yang keluar daripada mulut lelaki kalau didahulukan yang DIBENARKAN lebih dari yang WAJIB. Baca Quran pon sangkut2 nak tuntuk hak poligami konon..nak muntah aku..

      0

      0
    • pemerhatibebas says:

      Ko persoalkan pasal solat kene sempurna? ko ni sah2 tak cukup ajaran agama..Solat 5 waktu tu ada dalam rukun islam..poligami ada? kalau solat cukup tapi baca tunggang langgang macam bas ekspress tu sempurna ke? bodoh

      0

      0
    • Angin Monsun says:

      hamboi sedap ckp kami tolak Al Quran.. Hoi manusia berkarat, klu ko betol2 terima Al Quran, sudah pastinya sekarang kau dok mengaji kasi tambah pahala! Bukan menebeng baca gosip kat beautifulnara. Islam atau Al Quran ada suruh ko bace gosip ker???? Meh Aku nak tenyeh muka kau tuh, Islam soh solat jemaah tiap2 kali solat fardhu, KAU BUAT TAK??? RASULLAH berpoligami dengan adil, kahwin dengan balu2 sahabat, itu yang sepatutnya, untuk membela nasib! KAU PULAK GATAL DOK PERJUANGKAN TAK SALAH KAHWEN DGN POMPUAN JALANG!!! Suka hati mak bapak tok nenek kau kate pompuan mesia ni tolak AL QURAN.. aku cadangkan kau yg karat tuh g kawen dgn indon, takpon ngn org sulu sbb pompuan mesia ni tolak Al-Quran kan.. Double BODOH!!!!

      0

      0
  100. Cukup cukup lah says:

    Salam u ols… Udah2 lah, kita tak tau apa sbnrnya yg belaku di balik tabir… Stakat komen begini, takut jadi ghibah, dan dapat dosa kering je…Bulan Ramadhan ni Baik la kita tambah pahala, bukan kutip dosa kering ni… Ustaz saya kata, kalau nak cek apa yg kita kata tu mengumpat atau tak, senang je. Kaedahnya, cuba kita bygkan kita sebutkan hal2 org tertentu (contoh si A) yg kita nak komen itu di depan org tersbut (si A le).. Rasa2nya kalau org tu (si A) ni marah, itu tandanya ‘MENGUMPAT’ le and berdosa besar.. Mudah2an bermanfaat…

    0

    0
  101. zoe says:

    Dpt husband cam si AM,sesiapa pon kalo ade kt tmpat Dayana rsenye msuk hospital gak.Lom apa2 lagi dh asyik sokong bini muda,sapa x stress?Ngah tngok cite hindi Biwi No 1,ntah napa lak aq tringatkan kisah AM ngan si WS ni,huhu.

    0

    0
  102. Malapetaka utk Asraf ...sian.. says:

    Nape ya, dari awal BN letak gmbar sakinah tu (sblm kawin dgn AM) aku rasa mcm nk tonyoh2 je muka dia..muka mcm nk minta pelempang org…rasa nk lempang laju2….serius….muka dia jnis (1) gedik-nmpk sgt kgedikannya, air muka dia tu…(2) xlawa – tp prangai azabbbb…aku rasa klau nk compare dgn dayana mmg mcm langit & bumi…dayana ni sejuk & tenang je hati bila tgk wajah dia, klau la ppuan lain ditmpt dayana mmg masak la sakinah awal2 lg dh kena tinju stgh mati…dia nk kena mcm tu agknya baru dia sedar diri…dek krana kelembutan dayana ni la sakinah ni brani bg statement dlu kata dayana redha…xtau smada dia ni layak ke digelar ‘wanita’ atau hanya layak dipanggil ‘betina’……seumur hidup la ko kena hadapi tohmahan masyarakat…!…sedapnya sekejap..!..yg si asraf plak, terima la akibat perbuatan tergesa2 kau ya…cmana ko nk berbisnes dgn menonjolkan bini gedik ko tu, org dh meluat, silap2 org lempar telur busuk kt bini gedik ko nnt….

    Org brkahwin ni ada bini yg membawa tuah & ada bini yg membawa petaka dlm hidup suami…elok2 org hormat ko, lngsung jd menyampah, tu la jdnya jika xtau nk menilai antara kaca dgn permata .!…..ohh…sadis……

    0

    0
  103. nokia cap bulu kaki says:

    kalau la ada email dayana ni,nak aje aku bg nasihat n cadangan utk dia.
    Lelaki..diorg xkan cintakan perempuan yg naif..yg bendul..percayalah cakap aku…mmg la lelaki suka wanita yg lemah lembut, yg baik, yg sopan, solehah, jd bolehlah jd ibu yg baik utk anak2 dia, tp dlm masa yg sama suami inginkan isteri yg boleh buat lawak, yg boleh tegur suami terutama bila suami buat benda x betul, yg boleh guide suami, yg boleh memanjakan suami..yg boleh mengatur hidup suami..mengatur dari segi yg positif la ye.suami bukannya org yg perfect sepanjang masa..mereka manusia biasa, juga buat salah..kadangkala mudah bosan..kadang2 nak dibelai mcm baby…kadang2 nak jugak bergaduh manja…kadang2 nak menggatal..sebagai isteri, kena bijak main peranan..pantau suami, jgn sampai dia merasa terkongkong..tp sekadar bg dia tahu yg kita benar2 kenal dia luar dan dalam..kalau dia jenis yg kuat menggatal, bg dia can menggatal..tp make sure menggatal dia tu x terbawa2, i mean, under supervision..ramai je lelaki yg aku kenal, kuat menggatal, usik2 ppuan lain, tp bini sporting, sbb diorg kenal laki diorg..x salah check hp dia..bila nampak benda yg kita rasa x kena..kita tahu awal, kita boleh cegah..dayana, anda terlalu naif..nak2 bila ada suami seorang artis, anda x boleh jadi naif..anda kena pertahankan rumahtangga anda, jumpa si perempuan malapetaka ni, confront dia..dia org ke3, dia xde hak kacau rumahtangga kau..tp skrg ni ,nasi dah jadi bubur..dah kawin dahpun..
    so, apa yg kau boleh buat, jgn biar si markonah ni terus-terusan menang..ini rumahtangga kau juga..time markona tu xde hak pun dia boleh menang, inikan pula time dia dah berstatus isteri..kau kena bg layanan 5 stars kat asraf..tukar imej..pasang badan skit..belajar mekap..pastikan yg si asraf ni adil.kalau boleh lebihkan kau, kau bini tua….4 hari blk rumah kau..raya msti dgn kau tiap2 thn..kalau asraf cakap, sakinah pun ada hak juga beraya dgn dia, kau jawab, dia patut pikir tu sblm dia kawin dgn suami org..dia kawin dgn hak saya..(lg pun, biasa org yg aku kenal kalau kawin dgn suami org, time raya mmg dia sorang2,yg ni mmg kes sedar diri dah amik laki org)..kau kena rajin2 bercuti dgn asraf, kalau asraf x mampu, kau belanja asraf, gi obersea, tmpt2 romantik.. bg markonah tu makan dalam..pastu doa byk2 supaya dikurniakan cahaya mata cecepat.aku tahu kau seorg yg sgt baik,.jadi aku doa semoga kau bahagia dgn asraf dan sakinah..kalau itu mmg kehendakNya..tp kalau kau rasa si sakinah ni mcm nak hapuskan kau dlm hidup seraf ni, baik kau start fight..may the best woman win..

    0

    0
  104. SakinahMarkonah says:

    Serap hoih… lepaskan aje Dayana tu. Buat apa lah ko treat Dayana bagai sampah sarap serap hoiii sedangkan ko duk bersuka ria memadu asmara dengan si sakinah tu kan. Kesian Dayana sampai masuk hospital sebab tertekan. Ko penah fikir tak perasaan Dayana tu serappp hoiiiii…. takde kannn… ko hanya fikir perasaan sakinah je kan. Sakinah sedih sakinah merana sakinah tu ini… puiiiii!

    0

    0
  105. anti acap muslim says:

    dh la pnh kje ngn pak mertua…pas tu wt mcm ni plak…xkenang budi,xkenang jasa…ko plak kinah dh xde bujang ke nk kt ko…?? xpyh nk bg jwpn ‘dh jdoh’…bull shit…aku nk tgok t pnjng mne jdh ko ngn acap miskin ni….puiiiii

    0

    0
  106. oiii penyibuk says:

    harapnya dalam tahun ni,dapat lah si SAKINAH tu beranak sebab kalau tak,tahun depan ASYRAF kahwin lain lagi…ke?kan tu alasan yang kukuh……kalau tak memang betul la si SAKINAH tu memang nak merampas je.

    0

    0
  107. truelove says:

    setuju n suka bc komen dr nokia cap bulu kaki ni.terkesima jap..!bkn ape,rs panduan n nsht yg dia bg tu bkn sje blh guna utk Dayana..tp utk kite2 semua jgk.thanks 4 a good words!:-)
    emm..btl ape yg dia ckp..lelaki suka ppuan lmah lmbut tp bkn naif.Dayana n kite2 semua ni..berubah n berusahalh demi utk pertahankn suami msg2 dr di ‘ngap’ oleh prmpuan yg jenis selfish n busuk ati mcm markonah ni.
    sy juga dh lalui pnglaman mcm Dayana ni.pahitnya Allah je tahu.dunia rs gelap..pnah jgk msuk wad..sthn asyik mngs n mngs.sy ada ank sorg,msih kecil.tp betina tu janda ank 7..mcm seraf,suami sy jgk x punya apa2,bkn siapa2.sy yg usaha dr dia zero to hero.blh la sara ank bini skt.last2 dia angau dgn janda tu n nikah di siam.sy n ank trus diabaikn.smntelah lg,betina tu terus2an msuk cmpur n kcau hdup sy n suami.dia mmg nk pulun sorg!akhirnya..sy redha.drp trus brendam airmata..sy nekad undur diri keluar dr pkhwinan kami.
    Alhamdulillah..kini sy n ank semakin gagah utk bdiri,bjalan..n blari.apa yg pasti,kami tahu ada sinar bahagia menanti.insyaAllah x lama lg sy bakal tamatkn khidupn bujang ni(single,bkn dgn hak org..never!)sekaligus ayah bru utk si puteri.amiin!
    *so..Dayana,bangkitlh ya.anda msh punya peluang utk ptahan rmhtgga tu.doa kami semua utk Dayana.

    0

    0
  108. Anonymous says:

    Pengalaman saya sebagai isteri ke2,
    kena banyak beralah.. semua perempuan memang marah kalau suami dia kena rampas, tetapi kena salau beralah. Seeloknya Sakinah tak payah komen apa sejak awal. Jangan nak cerita aib Dayana.
    InsyaAllah, Allah akan tolong suatu hari nanti.

    0

    0
  109. JAJAN says:

    tis true story bff aku da kawen 6thn tp xde anak husb dia da ade pompuan lain sbb alasan xde anak…tp ALLAH maha berkuasa tetiba kwn aku pregnant..akhirnya laki dia tinggal kan pompuan tu dan alhamdulilah kwn aku bahagia skang…
    so asrap ingat la allah tu nampak apa perbuatan kita alasan ko xde anak tu saja je sbb ko mmg nak kawen ngan ws tu..klau ws tu xde anak mcmne???ko nak kawen lg satu ke??ko apa jd kat akil hayy sampai skang xde anak mungkin balasan dia apa yg dia buat kat wifey dia..
    mcmtu gak kat siti nurhaliza until now xde anak gak..so ingat la sapa2 yg suka runtuh rumahtangga org mesti dpt balasan cuma lambat ngan cepat je..

    0

    0
  110. HoPeWiThLoVe says:

    Bersabarlah hati,
    Pujuklah jiwa,
    Rendahkan diri,
    Rahsia Allah pasti ada untuk kesabaran itu…
    Allah hanya menguji di dunia, kerana jaminan syurga untuk orang-orang yang bersabar… jadilah wanita solehah sentiasa bersabar dalam tagisan. Insya Allah…
    Allah humma amin…

    0

    0
  111. truelove says:

    sambungan..
    sy kata selfish n busuk hati sb ppuan jenis ni sgup bsekongkol dgn suami org utk menipu bini ptama n kecap bhgia tanpa rs bsalah sdkit pun.sdg dia jgk ppuan.mcm yg lain..bkn menidakkn poligami.tp bla cara yg dgunakn seakan menindas kaum sndiri..n kemampuan lelaki tu utk adil zahir batin tdk memuaskn..knpa msti nk kejar poligami?bknkh mdidik n mbimbing yg sorg tu jauh lbh baik?org yg sgup bhgia n bgelak ktawa atas airmata org lain ni adalah mnusia yg paling kejam.
    mcm sy..betina tu jauh lbh brusia dr sy n suami.dia,org bpangkat n ada bisnes kecilan.dia perangkap suami dgn pgkat n harta,jga dgn kegedikn dia.sthn bmadu..skt pun dia x beralah,apa lg minta maaf.suami mabuk spai sgup layan dia mcm ank dara.pujuk..rayu..puji..semua ttg dia baik di mata suami.sekelip mata..berubah.
    tp kini Alhamdulillah.sy n ank bahagia.

    0

    0
  112. jasmeen says:

    1. Pls jangan minta pn d dan en a bercerai berai. U siapa nak advice pasangan untuk berpisah. Beri mereka peluang utk berbaik baik.

    2. Pls lah parent pn d or org org lain jangan bagi statement kat public. Akan jadi lebih worse. Permainan di alam siber nie byk negative.

    3. Both pun bini en a, sama level ya. Tak ada reason kahwin kat thai taraf bini berbeza. Sama aje. So pn d or pn s isteri en a. Yg public nie jgn nak hina sgt pn s.

    0

    0
  113. ibuqis says:

    Bersabar lah dayana,berat mata memadang berat lagi bahu yang memikul. Speechless dan geram tp tak mau komen yang buruk2 pada AM dan WS miang sbb dayana sendiri tak burukkan suami dia sendiri…mungkin dayana lebih kenal si AM ni mcm mana. Cuma aku doakan dayana bersabar…..Syurga mu pada suami mu. Jika AM tak jalankan tanggunjawab.

    Silalah tinggalkan si AM tu…..anda lebih layak insan yang lebih baik dan mulia dari AM. anda berpelajaran lebih tinggi,dan berbudi pekerti…….pasti ramai di luar sana yang tercari2 wanita seperti anda.

    0

    0
  114. FrankRose says:

    tak tau nak kata apa… sebab tak ada kat situasi tu… cuma pandangan aku sebagai orang luar, ashraf mmg buat silap la…. tak salah nak beristeri lebih sorang, ramai pun selibriti yang berkahwin lebih, TAPI CARA HANG TU, aku yakin mahkamah pasti akan berikan keizinan…. so tunggu je la… lepas tu buat majlis elok2… so tak ada orang nak bunyi…. yang hang pi angkut si sakinah tu ke thailand pasal apanya… kat situ menunjukkan yg hang mmg nak cari pasal la…. skg ambik la kat hang oghang hentam keliling….

    0

    0
  115. hitam says:

    tetiba aku teringat kes shah jaszle berskandal ngn pompuan lain, tunang terinaya tp tetap setia. shah jaszle walaupon brsalah, cuba mempertahankan tunangnye dan tinggalkn pompuan skandalnyer..
    yg AM ni pulak…beria2 nak kawin dan pertahankan pompuan skandal dia, dayana tetap setia tak buka SATU pon aib suami walaupon hati merintih hiba…
    walaupon pernikahan kedua tu halal tp cara AM amat menganggu emosi semua termasuk org2 luar yg takde kene mengena dgn diorg. aku percaya dayana tak mampu nak lpskan AM kerana dia suami, cintanya yg satu. utk AM ngn sakinah jalang..andaikata dayana katakan hati nya redha, ketahuilah yg dayana sgt kuat berjuang ubati hati yg luka teruk.
    utk AM, ko nampak lebih menjengkelkan bila ko berketayap, berfatwa bagai. bila ko keluar mahkamah pimpin dayana..jelas ketara ko menunjuk kt semua, bangga yg kononnyer ko dan dayana sdg berbahagia. dayana tunduk, dr raut wajah aku tau dia cuba utk tunjuk perasaan yg sama seperti ko tp kuat mana dia bolehn sorokkan perasaan luka tuh dr org ramai..semua org boleh baca apa yg terpendam dlm hati dia.
    akhir kata..semoga sakinah cepat gemuk dan ada skandal ngn lelaki lain.

    0

    0
  116. Anonymous says:

    WOWW!!! KORANG BACA LA STATEMENT SI SERAP NI DALAM METRO ARI NI 26 JULAI MS 18….ASRAP TIDAK MAMPU MENOLAK KEINGINANNYA UNTUK MEMPERISTERIKAN SAKINAH………PHUIIIIIII NAMPAK SANGAT DAH GATAL

    0

    0
  117. jini says:

    Wan Sakinah tu memang POMPUAN SUNDALLLL!!

    0

    0
  118. Anonymous says:

    Sape yg sakitkan hati insan lain, Allah Al-Jabbar (The one who fix/mend broken hearts) ada. Yakinlah, takkan bahagia orang yg menyakiti hati orang lain demi kepuasan nafsu mereka. Saya pernah dgr poligami jadi makruh sekiranya sampai kepada tahap bohongi isteri, etc. Wallahualam.

    0

    0
  119. mawar says:

    Bkn nk kutuk…. Cm bkn ke kata seblm ni psl zuriat… Ni kata bkn psl zuriat plak. Penipuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu…….. N lantak ko laaaa. X mampu tipu diri wpun bulan pose menyampah dgn ko.

    0

    0
  120. LEE says:

    bdoh jntan ni da dpt bini baik…g cari lg yg gedik…lau gedik cntik xpe…ni bini 1st jauh lg cun kot…walau xmakeup pn still cntik…ko xkn bahagia sakinah oi

    0

    0
  121. Ms PURPLE =.= says:

    Ms Purple terdetik n terasa nak kawin, eh nk komen..hahaa… Bak kata PakMentua serap dol, merangkap ayah kpd Dayana:

    “Ana (panggilan untuk Dayana) tahu di mana duduk tempatnya sebagai isteri yang perlu berada di sisi Ashraf. Walau macam mana teruk perlakuan Ashraf terhadap Ana namun dia tetap setia bersama suaminya. Ana seorang anak yang penyabar.

    Kalau nak tahu Ana pernah ditahan di hospital sebab terlalu tertekan gara-gara membaca surat permohonan untuk berpoligami daripada Ashraf pada April lalu. Dia memang tak menyangka suaminya itu sanggup bertindak sebegitu.

    Dan apa juga penderitaan yang dialami Ana itu sama sekali tidak pernah dikongsi bersama saya mahupun ibunya (Normah Mohamad)

    Ana memang seorang yang berahsia. Tidak pernah sesekali membuka cerita perkahwinannya atau memburukkan suaminya di hadapan kami sehinggalah kejadian pada 9 Julai lalu sebaik sahaja kepulangan Ashraf dari Thailand.”

    Dear Kak Dayana,
    Percayalah, syurga menantimu…sungguh dirimu tabah hadapi semua ini.. patut dicontohi sifatnya…masih sanggup berpegangan tangan dengan serap dol tika hadir ke mahkamah untuk tarik balik permohonan poligami…masih sanggup menemani serap dol..walhal dirimu ketika itu sedih dengan khabaran poligami suamimu..Andai daku ditempatmu, tak mungkin diriku mampu untuk memegang tangannya, bahkan untuk melihat wajahnya yg penuh muslihat dan penipuan. Love u kak dayana !

    0

    0
  122. potpot says:

    Sekarang kan blh saman org ke 3.. dayana saman jer pompuan tu… tunggu Apa lg ….

    0

    0
  123. […] Sumber: KoleksiCeritaBest melalui CeritaKosongKu dan BeautifulNara […]

    0

    0