Written by AbangNara | September 8th, 2014

Tak habis-habis. Lepas sorang bagi kenyataan, sorang lagi balas. Lepas tue yang sorang tue balas balik. Esok lusa balas lagi. Akhirnya sampai ke sudah tak selesai isu. Sibuk berbalas kenyataan je. Abang Nara dah cakap salah seorang kenalah berlembut hati dan ajak berjumpa. Tak kiralah siapa yang salah dalam kontroversi yang sedang melanda Aeril Zafrel dan David Teo ini. Lagi elok kalau yang muda mengalah. Tak dosa apa-apa pun kan?

aeril zafrel

Kenyataan terbaru daripada Aeril Zafrel menerusi portal GUA ini pastinya akan menghangatkan lagi keadaan. Memang pedas ayat-ayat yang dikeluarkan. Boleh terbakar telinga dibuatnya. Yang pasti, Aeril mahu David Teo berhenti memutarbelitkan fakta. Kata Aeril Zafrel secara panjang lebar:-

Saya sendiri tidak pernah kisah mengenai kereta tersebut. Tambahan pula, MIG sendiri tanpa segan silu mendakwa kereta berkenaan adalah milik mereka, walaupun mereka tahu hal sebenarnya. Dalam isu ini, saya hanya inginkan dokumen serta barangan peribadi milik saya dan Wawa yang ada di dalam kereta terbabit, ketika ianya hilang. Itu sahaja. Jika pihak pengurusan jujur dan telus, pastinya hal ini tidak berlarutan sehingga sekarang ini.

Bercakaplah dengan benar, cukup-cukup sudahlah memutarbelitkan fakta. Nanti membakar diri. Dia ada Tuhan, saya ada Tuhan.

Inilah yang saya katakan, jika pihak pengurusan MIG telus dan jujur, rasanya ianya boleh diselesaikan. Saya sendiri tidak tahu kereta itu dalam simpanan mereka, dan mereka juga sepatutnya memberitahu kepada saya, itu menyebabkan saya meminta Shahriman, (pengurus) untuk membuat laporan polis. Itu prosedur biasa yang melibatkan kehilangan. Sepatutnya mereka memberitahu kepada Wawa, mahupun saya, jika mereka telah mengambil semula kereta berkenaan.

Saya memang menghormati perhubungan baik ini. Tapi dalam kes ini, saya melihat David lebih keanak-anakan dalam menyelesaikan isu ini. Dia sendiri tidak fokus, dan lebih menceritakan hal-hal lain yang tidak penting. Seperti yang saya katakan tadi, sebenarnya isu ini mudah, pulangkan sahaja dokumen dan barangan peribadi saya. Ini tidak, dia lebih suka menceritakan hal-hal lain yang tidak berkaitan, apa motifnya?

Saya suka mengingatkan David Teo bahawa pihaknya masih lagi berhutang dan tidak membayar baki duit lakonan saya dan isteri (Wawa Zainal) termasuk duit duta produk yang nilainya puluhan ribu Ringgit. Jadi tak perlulah dia bersikap seperti seorang yang budiman sebegitu tetapi cukup bersikap jujur melunaskan hutang itu.

Namun di sini bukan wang ringgit pokok persoalannya. Harap jelas.

david teo

Kalau dah rasa memang tak boleh nak cari jalan penyelesaian secara bersemuka, mungkin sudah tiba masa untuk hal ini dibawa ke mahkamah. Walaupun memang akan panjang lebar jadinya, namun ia lebih baik daripada kedua-dua belah pihak saling berbalas kenyataan sebegini sehingga mengelirukan orang ramai. Abang Nara sendiri pun dah ‘blur’ tak tahu siapa yang cakap betul. Dua-dua pun ada hujah yang tersendiri. Tak gitu? Apa pula kata anda?

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

50 responses to Cukup-cukuplah Putar Belitkan Fakta, Pesan Aeril Zafrel Kepada David Teo

  1. Anonymous says:

    pffft. siapa la yang memula dulu suka putar belitkan fakta, siap menidakkan perkara betul?

    0

    0
    • Yahudi says:

      tak yah la interview dia dah , bila interview ja ckp sloW2 mcm bagus sgt , menyampah !! suara mengalahkan diva Malaysia , Azwan Ali !

      0

      0
      • 1X1 2X5 says:

        Dua2 pun samer jer …. DT hang balikkanlah brg2 dlm kat kete tu …. susah sngt ke … ? Laki bini pun satu …. pegi jerlah kat opis DT tu bincang dan lps tu ambik barang2 korang dr korang membebel tp tindakan tak ada … kata nak brg & dokumen korang sngt … korang pun dah tau kete tu kat mana jd kenelah mintak balik dr menceceh tak habis2 … apa korang dpt? … takkan nak pakai pos laju kot …. benda simple pun buat susah …. budak upsr pun boleh pikir … Scra legal pun laki bini ni pun tau mmg tak leh nak buat aper .. jd ambik jer brg & dokumen tu & lps tu blah … tak yah tngk muka DT lg …

        0

        0
        • zaia says:

          Ye benda simple pun buatkan jadi susah?!
          “Seperti yang dia katakan, sebenarnya isu ini mudah, so pergi sahaja kat ofis ambik dokumen dan barangan peribadi dan jumpa je kalau nak menceceh sangat. Ini tidak, dia lebih suka menceritakan hal-hal ini di media, apa motifnya?”
          Dia yang kecoh dahulu ke media, sekarang dia marah pula bila orang respon kenyataan dia melalui cara yang sama.
          “DT tak pula mengingatkan Aeril Zafrel bahawa pihaknya telah melanggar kontrak dan boleh je disaman dan ada hati lagi menyebut baki duit lakonan dia dan isteri (Wawa Zainal) termasuk duit duta produk yang nilainya puluhan ribu Ringgit. Jadi tak perlulah dia bersikap seperti seorang yang ‘teraniaya’ sebegitu tetapi cukup bersikap matang dan bijak.
          Namun di sini bukan teraniaya pokok persoalannya. Harap Faham2 je lah.”

          0

          0
    • gm says:

      DIAMLAH AERIL!!!!!!

      0

      0
  2. mimie says:

    pa kata ko ngn bini ko g jumpa ngn david teo? selesaikan secara berdepan! senang cita. tak yah nak berbalas-balas pantun panjang lebar kat media…

    0

    0
    • duh says:

      Ngata david teo keanakan…wahal dulu sblm berlaki org tua tu jugak yg bini ko ngadap.kalau tak, haram merasa nak drive keta sendiri. Ni lah contoh manusia yg tak tau malu. Baru setahun jagung dah berlagak cam bagos. Org mcm ni jgn dibagi muka.mmg tak sedar diri punya.

      0

      0
  3. Olga says:

    sape yg sembunyikan perkahwinan? perut bunting pastu menyorok balik sabah.. bg alasan tgh berubat terkena buatan org! buatan ngko lah!

    0

    0
  4. Menang bukan pengalah says:

    Dlu pn ko putar blitkn cita gak.kwin snyap2 blh
    lak kta wawa skit.btul2 skit pdan muka.knp nk
    gne kn media tuk cita dan bukak pkung
    org ?apa..ko ngn wawa tkut nk brsemuka ngn
    David ke yg dlu sama2 cr mkn bwah keja dia.?
    ko jtuh cinta ngn bini ko pn msa under his production.
    pe salahnya mngalah..nk tding jari x kn hbis pnya.awk
    tu cr mkn tuk klurga dlm lkonan.jgn lh smbong
    dan brlgak..pusing2 mna pn jmpa gak dlm industri
    ni.

    0

    0
  5. SI NARA NI MACAM NAK MELAGA LAGAKAN ANTARA MR DAVID TEO NGAN SI AERIL…K ..BYE

    0

    0
  6. Anonymous says:

    Tah pe la bnda penting sgt tu kan yg beria2 ko nk…..klo dh tau bnda yg ko nk tu penting pegi la jmpa David teo tu mintak elok2 dari ko menyalak dlm media ni hapah pon xde…….sebenarnya ko takutkan nk jmpa dia

    0

    0
    • Lara says:

      Kan… pergi jer la jumpa minta depan2, ni sibuk pung pang sana sini. Makin banyak bercakap, makin banyak nampak keburukan sendiri.

      0

      0
  7. Anti Cina says:

    wow ramainya penyokong cina komunis artartuk ni… puihhhh cina always cina la wei… bodoh

    0

    0
    • minah jambu idop umno ! merah biru says:

      kau dh kenape ! kalau tk suka cina pon jangan la cakap cina komunis ! sebenar Nye kau yg komunis bukan cina ! kenape mesti nk kena anti cina ? ape yg cina dh buat ngan kau ? tolong jawab soalan ni boleh ? islam tk ajar untok benci cina !

      0

      0
    • hahaha!! says:

      Komunis pun jadilah…asal boleh pinjam nama tlg belikan keta suzuki swift katanya…hehe…

      0

      0
    • NANA says:

      best tol statement ANTI CINA ni…cam tu aku pon x suka melayu pasal suka penting diri n lagak je lebih especially yg melayu berduit…melayu ni bangsa yg cam bagus…..kalo x puas ati sila2 la ubah mentaliti…( mental cam org x skolah je )

      0

      0
  8. Anonymous says:

    bapak di sana penyangak.. abg2 di sini penyamun.
    dah kene dahhh!!.. penyangak jual penyamun.. muahahahhaa.. (abdul wahub, 1957)..

    0

    0
  9. jihan lawak sgt says:

    Sejak kes arwah bob kuman dulu aku mmg menyampah dgn cina bukit ni…belagak nk mampus…aku dgr suara dia pon aku boleh sakit hati…..dia ingat dia byr gaji org,org kena jdi hamba dia..dia byk duit dia boleh hina org…dia bos org kena ikut semua ckp dia spai bab kwin pon kena ada kebenaran dia dulu..aku mgg tk tgok filem2 keluaran dia lepas kes arwah 2…mmg aku boikot cina mulut longkang ni….tunjuk baik syg org 2 syg org ni….syg ada makna…..bwk untung syg le, kalo talak untung, lu gua gantung….tgok muka pon tau,muka penuh dgn muslihat…

    0

    0
    • minah jambu idop umno ! merah biru says:

      kalau tk suka jangan bekeje ngan david teo…dia pon tk paksa orang atau artis untok bekeje ngan diaaaaa artis yg rela hati yg nk keje ngan dia…kalau nk keje atau berlakon keje ngan bersunguh2 jangan jadi kacang lupakn kulit macm si wawa ngan laki dia ni..dh kawin aje teros lupakn bos yg selama ini menaik kn nama dia sebagai pelakon ..dh tu cakap pasal si david yg bukan2 di belakang ..kenape tk cakap depan2 ? Aeril ni tkde bodek sebenar nyeeeeee suka cakap belakang tapi habok pon tkdak huh ! lov u david teooooooo u tknk ambek I belakon ke ? I tungu u punye offerrr

      0

      0
      • Anonymous says:

        Masalahnya nk ke david 2 ko keja dgn dia,layak ko keja dgn dia minah haru biru oooiiii….biasanya org yg pandai bodek ni tk de rupa dan bakat…yg ada pandai angkat2 jer…tk kira le angkat kain ke apa,asalkan impian nk popular terlaksana…murahannnnn!!! Puuiii!!

        0

        0
    • zizan says:

      hahahaha orang melayu sekarang memang bangang, sanggup jual maruah sebab nak kerja dengan cina, padahal dulu cina tu la yang menumpang mengemis sampai jadi kaya hasil bantuan melayu, bila kaya di’ngap’nya melayu yang tolong dia, si Aeril ni cuma nak minta hak dia, hasil titik peluh dia bekerja, kalau kau pun mesti kau nak balik duit hasil kau kerja, kan? kan? tade pelakon, siapa la syarikat MIG, tak payahlah sombong itu David Teo, dan orang melayu pun tak payah jadi bangang asyik hina bangsa sendiri.takde bangsa melayu dan tanah melayu ni, merempat la korang, takde tanah melayu takdelah Malaysia!

      0

      0
      • Anonymous says:

        setakat pasangan yang buat anak luar nikah ni tak payah lah berkobar sangat nak jerit nama melayu. buat malu. puihhh

        0

        0
        • Anonymous says:

          Ko pasti ker diaorg buat ank luar nikah….jgn nnti ko pulak yg dpt ank luar nikah sudah…buat malu melayu jer…..

          0

          0
    • fuck you!!! says:

      It all about business motherfucker..!!!! Kalau dia cina bukit. KO I.S Bodoh!!!!

      0

      0
  10. Krios says:

    dude, just pegi jumpa dia pastu sembang elok2 bagi setel. masing2 guna media dgn sosial media mmg sekadar penuhkan ruang gosip je la

    0

    0
  11. mun says:

    memang lah ko tak kisah pasal kereta tu sebab bukan engko yang bayar.
    kereta pun atas nama syarikat DT. Malu betul aku bila ada orang Melayu mcm ni yg tak tau mengenang budi.

    0

    0
  12. Anonymous says:

    Ko ni cina ker atau baruah org cina?yg ko dok meroyan org ckp cina kenapa?cuba jwp soalan ni?ko tk baca ke berapa byk org cina kutuk islam kat Malaysia ni…habis semua dia kutuk spai sultan,nabi2,bulan puasa..pon dia boleh kutuk…..ko bkn islam kot 2 pasal ko tk kisah….atau pon ko melayu yg hidup betuhankan org cina?

    0

    0
    • izzy says:

      yg ko ni pulak kenape? kau nk mengutuk cina yg duk kutuk sultan, nabi semua tu p la kutuk balik kt site diorg mengutuk tu! yg duk meroyan kt sini kenape? aku pun x suka cina yg x sedar diri spesis cam ko tu gak! tp x bolehla nk label semua cina tu same… kan???? cerita sebenar-kereta aku pnah rosak kt tpi jalan mlm2, xde sorg pun time tu yg murah hati nk tolong, cuma sorg uncle cina ni yg berenti tlg aku siap tolong tolak kete aku ketepi.. motif aku cerita; aku akan benci org sbb ape yg org tu buat, bukan sbb bangsa org tu.kalau melayu pun prangai cam *** buat pe?

      0

      0
      • Anonymous says:

        Mmg le ada cina yg baik tpi bilanganya amat2 le sedikit berbanding cina yg mengutuk dan perlekehkan melayu dan islam….mkin ko bertuah dpt berjumpa dgn cina yg baik…tpi percaya le 1 hari ko pasti jumpa cina yg macam perangai cina bukit ni….masa 2 pasti ko tau cam ner maruah org melayu di pijak2 oleh bangsa ni….masa 2 ko mesti segan nak jilat ludah ko balik….malang sunguh le bangsa yg mengutuk bangsa sdiri…..

        0

        0
        • melayuku says:

          Sokong sgt org cina….berpecah belah sesama sdiri…ingat ye kalo sekali Malaysia ni jatuh dlm tangan cina maka merana le ank2 melayu kemudian hari….jdi le melayu merempat di tanah sdiri….silap2 jdi cam di gaza sana…dihalau sedikit demi sdikit spai tk ada tanah lgi utk berpijak…..skrg tgok rumah org melayu kebykkanya hanya diatas angin…rumah org cina d atas tanah….sedar lah wahai ank2 melayu d manakah akan anda berada jika tidak sedar dri skrg utk bersaing dgn ank2 cina dlm semua segi…jgn le kutuk bangsa sdiri kerana 2 menunjukan kebodohan sdiri…ibarat meludah ke langit menimpa muka sdiri….

          0

          0
        • NANA says:

          x salah cina pon….dah melayu sendiri x reti tunjuk contoh yg baik, betulkan perangai dlu..ni artis melayu tp imej cam kafir…nama melayu tp sendiri perlekeh agama. kalo teringin nk disanjung tunjuk teladan yg baik…bkn sama naik dgn kafir.

          0

          0
      • izzzyyyy hakkktuuiii says:

        Motif u cerita ni sbb cina tolong u ye..sbb 2 u marah sgt org kutuk cina ye….2 yg u meroyan sgt 2 ye tk de org melayu tolong tolak kereta u ye….hahhahaa padan muka nnti ko mati suruh cina 2 tolong tolakan van mayat ko ye….bodoh punya olang….

        0

        0
        • Anonymous says:

          anak aeril n wawa tu sebenarnya anak luar nikah kan…kan..

          0

          0
        • caberi says:

          Yg ni tk pasti lak wak…tpi lgi 1 pasangan 2 mmg pasti si DD n FK tu…jgn ckp ank haram…Emak bapaknya yg projek luar nikah …emak bapak haram…kita pangil emak bapaknya haramjadah….. ;)

          0

          0
  13. lynn says:

    Sila berjumpa dan berbincang bersama sama-Wahai AZ& DT…Jangan ego sangat x selesai masaalah.

    0

    0
  14. azwan ali dijangka masuk syurga says:

    cina mmg tkenal dgn mulut manisnya…sblm dpt sesuatu pnya la baik ayat…yg lain tu lu pikir la seniri(eh nape aku pkai ayat cina ni..wai boder,wai boder)

    0

    0
  15. Detective Conan says:

    Berlakon tak seberapa…belagak lebih…publisiti murahan yg berlambak2 mengalahkan pasar borong…cuba tgok pelakon2 yg nama gah sehingga ke hari ni..diaorg tak belagak bodoh sombong mcm ariel & wawa ni…ilmu belum ckup di dada dik oi…belajar ler bertolak ansur..tak sakit pun..ada otak pakai..jgn pakai otak hanya nak buat anak jer..

    0

    0
    • Melati says:

      Bodoh bangat lah saper yg citer pasal bangsa ni,,,,ni kejadian sebenar semasa saya dapat kemalangan …org Melayu tk bagi tumpang Kete sebab darah byk….org cina yg hantar saya ke Hospital..dan pergi begitu saja tanpa aper2 balasan…sebab masa tu kawan saya pangku saya yg berlumuran darah, kawan saya yg citer..Motif bukan saya tk suka Melayu, tapi org melayu ni byk Gaya & berlagak kaya…Melayu paling aku suka KJ & melayu2 yg rendah diri ..yg lain Hampeeeh..

      0

      0
      • hmmm says:

        aku pun pelik…lainlah kalau cina aka david teo yg kasi perut wawa tu buncit keluar anak mata sepet..??tak pun seluar david teo tetiba ada dlm keta?dah lah dulu minta keja ngan org cina, semua nasi yg ko telan dulu pun hasil ko bekerja ngan cina. naik keta suzuki pun sambil cina yg tolong. masih nak salahkan org lain jugak?? nak kena panah petir mangkuk hayun dua org ni.

        0

        0
      • melati pegiii matiiiii says:

        Ini lgi 1 olang bodoh…nnti mati suruh kwn ko pangilkan org cina sembahyangkan ko ye…jgn pangil org melayu sembahyangkan ko ye….susah maaaa olang melayu banyak gaya belagak kaya mesti tk mau dtg punya…..

        0

        0
        • Anonymous says:

          masa wawa first time tadah fuki kat aeril tu mereka dah nikah ke belum??

          0

          0
        • aauww says:

          Terok le ko ckp cam 2…..mana ko tau wawa yg tadah…tah2 aeril yg tadah batang dia kat wawa…. ko mana tau….apa le ko ni…

          0

          0
        • pobedah says:

          Ko lg mangkuk bodoh…ko ingat melayu je islam..bangsa lain xde yg beragama islam.ke? ko kenal perkataan mualaf?? Sengalll

          0

          0
        • Melati says:

          Ko ni mesti..penduduk tetap kan..mak bapak mesti indon kan..atau Mak ko tido gan Bangla jual karpet,,so jadi lah ko manusia yg penting kan bangsa jer..cara ko guna ..melati pegiii matiiii, pun nampak sgt keturunan ko ni Pengampu terlampau…Mak Bapak ko mesti kaki Bodek..punya…itu aderlah kenyataan.

          0

          0
  16. cinta says:

    Dalam isu ini, saya hanya inginkan dokumen serta barangan peribadi milik saya dan Wawa yang ada di dalam kereta terbabit, ketika ianya hilang. Itu sahaja. Jika pihak pengurusan jujur dan telus, pastinya hal ini tidak berlarutan sehingga sekarang ini.

    “nak barang, pg je la pejabat MIG… mcm susah sgt pulak nk ke sane…confius aku….”

    0

    0
  17. mS. Q says:

    “Bercakaplah dengan benar, cukup-cukup sudahlah memutarbelitkan fakta. Nanti membakar diri. Dia ada Tuhan, saya ada Tuhan.”
    Engkau mengiyakan tuhan dia????? kenapa aeril?..kenapa?..bkn ke ko merantau belaja agama jauh2…tapi aleh2 statement ni yg kau ucapkan….aeril alangkah eloknya klu ko brkata “kita semua prcaya pd tuhan” dan hakikatnya Allah yg satu.

    0

    0
  18. Anonymous says:

    ko cakap tadi ko tak nak kereta kan. ko just nak barang dlm tu je kan.dah tu bising2 buat pe.pi je la amik barang tu. ke ko ni nak publisiti sebenanye…???

    0

    0
  19. melisa says:

    tak perlu lah nak sebut kan hal dia yang lepas… skrg ni masalah dia dengan DT ni… mungkin ada sebab dia taknak ke jumpa DT tu. kita yang baca dan lihat masalah dorang ni ..just for info jelah tak perlula nak komen merepek2.. nak judge orang tu lahir anak luar nikah ke apa… kalau betul anak luar nikah oklah korg betul kalau lah bukan anak luar nikah kan jatuh fitnah.. nak komen bia la komen pada topik yang sekarang ni..takpayh nak ungkit benda2 yang lain.

    0

    0