Written by AbangNara | June 22nd, 2012

Akhirnya setelah mendiamkan diri selama ini, bekas suami Adda Butterfly, Ridzuan telah ,tampil membuat penjelasan tentang perkahwinan mereka yang hanya bertahan selama 17 hari. Paling penting, Ridzuan menerangkan yang Adda Butterfly menipu pihak media apabila menyatakan status dirinya sebagai duda sedangkan Adda mengetahui yang dia adalah suami orang.

adda butterfly

Dalam temubual panjang bersama Utusan Malaysia, Ridzuan menyatakan yang dia beranggapan bahawa Adda sendiri yang menyebarkan gambar perkahwinan mereka dua. Ini kerana gambar tersebut adalah koleksi peribadi milik Adda Butterfly. Sedikit sedutan daripada temuramah yang diberikan di bawah:-

Dia beritahu kepada media gambar itu disebarkan oleh pihak media. Kenapa gambar dalam koleksi simpanan dia sendiri boleh tersebar? Saya lihat ini niat dia untuk dapatkan publisiti murahan. Saya sudah pesan jangan besar-besarkan perkara ini demi ingin menjaga hati dan perasaan ramai pihak.Apa motif dia mewujudkan situasi begini? Tidak lain tidak bukan untuk memburukkan nama saya dan cuba untuk memecah-belahkan keluarga saya.

Baca entri ini sepenuhnya untuk mengetahui punca penceraian mereka dan amaran Ridzuan kepada Adda.

Apa yang membuatkan Ridzuan ‘bengang’ sangat ni sampai terpanggil untuk tampil ke hadapan?

Saya sendiri tidak tahan dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh bekas isteri, Nur Syuhada (Adda) yang tersebar di Internet mahu pun di dada akhbar lain. Nampak sangat dia telah memburukkan nama saya. Selama ini saya sendiri tidak kecoh menjaja cerita mengenai hal sebenar yang menjadi punca perceraian kami.Nampaknya kesabaran saya sudah dicabar.

Dia yang banyak buat hal. Malah, dia yang pandai-pandai kata saya duda, saya sendiri tak pernah kata begitu. Saya tak pernah mengaku saya seorang duda. Sejak pertama kali bertemu dengan Adda di Hard Rock Cafe, Kuala Lumpur, saya sudah beritahu dia bahawa saya sudah berumah tangga dan ada tiga anak.

Apa rekasi Adda masa tu?

Masa tu dia kata dia tidak kisah untuk berkawan dengan saya, walaupun saya suami orang. Pertemuan tersebut diatur oleh kawannya sendiri. Sebab tu saya pelik bila dia beritahu status saya sebagai duda masa gambar kahwin kami tersebar.

Maksudnya Adda menipu pihak media? Abang ada bukti?

Pasal status saya tu memang tak betullah, memang dia tipu. Saya memang terkejut apabila baca kenyataan yang Adda yang dikeluarkan. Kemudian dia buat saya macam ini pula. Saya tak bodoh, saya ada simpan segala sistem pesanan ringkas (SMS) yang dia hantar kepada saya. Dia pusing habis semua kenyataan yang diberikan kepada media. Dia sudah tahu bahawa saya suami orang. Keluarga dia sendiri pun tahu mengenai perkara ini.

Apa lagi yang dia tipu?

Dia pernah kata dia berjumpa saya di Starbucks. Itu tidak benar sama sekali, kami jumpa di Hard Rock Cafe sebenarnya.

Betul ke abang merahsiakan perkahwinan dengan Adda sebab takut isteri tua tahu? Tolong perjelaskan?

Bagi yang tidak berada di tempat saya, mereka mungkin boleh cakap macam-macam. Cuba terkena batang hidung sendiri, barulah mereka tahu. Bukan soal takut ke apa, tapi menjaga hati.

Siapa sebenarnya yang menyebarkan gambar pernikahan abang dengan Adda?

Dia beritahu kepada media gambar itu disebarkan oleh pihak media. Kenapa gambar dalam koleksi simpanan dia sendiri boleh tersebar? Saya lihat ini niat dia untuk dapatkan publisiti murahan. Saya sudah pesan jangan besar-besarkan perkara ini demi ingin menjaga hati dan perasaan ramai pihak.Apa motif dia mewujudkan situasi begini? Tidak lain tidak bukan untuk memburukkan nama saya dan cuba untuk memecah-belahkan keluarga saya.

Sebagai suami, kenapa abang sanggup menceraikan Adda hanya selepas 17 hari bernikah?

Untuk menceritakan perkara sebenar, ia sememangnya sangat mengaibkan dan biarlah perkara ini kami sahaja yang simpan.

Adakah abang diprovok?

Dia telah buat sesuatu perkara yang sangat melampau dan tidak fikirkan perasaan orang lain. Saya hilang sabar. Sehari sebelum saya lafazkan cerai tersebut, dia telah menghubungi saya, minta saya datang ke rumahnya sedangkan waktu itu giliran di rumah isteri pertama.

Pada malam itu, saya berada di luar dan isteri pertama ada di rumah. Adda bertindak memulangkan kereta yang saya bagi untuk kegunaan dia. Masalahnya cara dia memulangkan kenderaan berkenaan sangat kurang ajar.

Macamana?

Dia tinggalkan kereta saya di tempat lain dan campak kunci kereta di halaman rumah saya begitu saja. Apa ini? Tidak tahu adabkah dia? Tidak bolehkah dia memulangkan kereta itu secara baik? Saya tidak faham apa yang dia mahukan.

Adda ada beritahu kononnya abang telah lari keluar daripada rumah akibat tekanan? Kenapa pula tu?

Saya yang keluar dari rumah? Saya masih simpan lagi bukti yang menunjukkan bahawa dialah yang mengambil keputusan untuk keluar dari rumah tersebut (sambil menunjukkan mesej pesanan ringkas). Perkara tersebut terjadi sejurus sebelum dia pulangkan kereta saya.

Sudahlah tidak meminta kebenaran suami untuk keluar, kemudian maki hamun pula. Dia merungut dan mengatakan cara hidup saya sangat bosan. Dia harus faham, saya ada perniagaan yang kena urus. Memang waktu saya balik ke rumah tidak menentu. Sebelum kahwin semua cakap okay sahaja, tapi bila dah kahwin, jadi macam ini. Nak malukan saya, kenapa ni?

Sebab dia sudah melampau dan beberapa perkara ‘besar’ yang saya tidak boleh sebutkan di sini, saya mengambil keputusan untuk menceraikan dia.

Maknanya tiada desakan isteri pertama?

Isteri pertama halang. Dia kata tak perlulah bercerai-berai sebab kami sudah menikah. Tapi ini keputusan saya dan saya lafazkan di hadapan isteri saya sendiri.

Bagaimana penerimaan Adda masa hendak bercerai tu?

Mula-mula, dia maki hamun dan marah saya, sedangkan ketika itu saya aktifkan pembesar suara dan isteri boleh dengar perbualan tersebut. Saya tidak dayus dan tidak mahu menipu mana-mana pihak. Tapi bila Adda sudah tahu perbualan tersebut turut didengari isteri saya, dia menangis dan minta maaf.

Adakah anda akan ambil apa-apa tindakan terhadap Adda dalam hal ini?

Saya nak hal ini tamat di sini sahaja, jangan diperbesarkan lagi.Kalau dia masih degil untuk memburuk-burukkan saya, saya tidak teragak-agak ambil tindakan menyaman dia. Banyak kali saya dah cakap, jangan diperbesarkan, saya ada maruah, ada keluarga dan tanggungjawab, biarlah perkara ini habis di sini sahaja. Janganlah nak cari publisiti murahan. Kita faham, sebelum ini nama dia orang tak kenal kecuali dalam kes dengan Mamat Sepah, itu saja. Tapi janganlah sebab nak popular, malukan nama orang lain. Saya harap dia faham.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

189 responses to Berhenti Aibkan Saya – Bekas Suami Adda Butterfly

  1. […] Sumber : beautifulnara.com Number of View :1Related posts: […]

    0

    0
  2. nsabclsk says:

    1st. menyampah aq ngan adda ni

    0

    0
  3. hamba ALLAH says:

    pengajaran untuk semua

    0

    0
  4. Ecot says:

    Astagfirullahalazim..Astagfirullahalazim..Astagfirullahalazim..

    0

    0
  5. orked says:

    abg nara oi..die kan dah bertudung..hormat la siket…jgnlah dok tayang lagi gambo die tak bertudung napok tiok ni..

    0

    0
    • leyo says:

      tgk kt galaksi baru2 ni…dia skrg dah free hair balik..

      0

      0
    • Anonymous says:

      dia dah bukak tudung rasanya.kan ada klua melodi 2minggu lepas kot, terang2 kt tv nmpk dia dh free hair….

      0

      0
      • Anonymous says:

        sbb tu jgn pakai tudung x ikhlas, ni la jd nye, kejap pakai kejap x! buat main2 je hal agama!

        0

        0
    • orked, jiran si adda ke?? dia ni berlakon cerita apa? jadi tiang ke? ketiak mantop

      0

      0
    • Anonymous says:

      btudung la sgt. ari tu kt tayangan exclusive 1 filem ni dia pkai turban, leher tdedah. turban yg dia pkai tu just utk bergaya je. dh la sombong. mcm fofuler sgt…senyum ngan org pun xnk. huh!

      0

      0
    • huruhara says:

      tgk gmbr dia pergi bercuti dgn kawan pengkid dia tu kat china,dah totally ‘free hair’..so..sila jgn salahkan abg nara kerana adda mmg on and off menutup aurat..

      0

      0
  6. Anonymous says:

    Wa xkisah sgt.publisiti murahan

    0

    0
  7. unkonwn says:

    Kawin ngan bebudak camtu la gamaknyerrr…

    0

    0
    • nanana says:

      bila media tau xkan adda nak kata laki dia suami orang..mesti kena maki semua org..sebab tu adda ckp duda..tapi bila pihak suami tau mesti diorg marah jugak..bila pulak cerai bini no 1..

      laki tu pulak..dah tau adda tu cun, muda, dah biasa hidup sosial lagi..nape buat bini? awak dah la sibuk bisnes, ada family lain lagi..mmg susah la nak spend masa dgn bini muda..bini muda pulak tak faham duit bukan blh dtg bergolek..kena kerja keras..dia nak duit byk..tapi nak laki berkepit dgn dia 24 jam..payah la..

      nak kawin byk mmg la tak salah kalau mampu..tapi cari la isteri yg solehah..yg blh terima hakikat hidup berkongsi..yg sedia utk bermujahadah lepas bersuami..yg blh dibentuk dan dididik..yg blh dgr kata dan nasihat..kawin bkn takat utk tidur je..

      0

      0
  8. malaika nur says:

    serius, ingat laki dia ni yag teruk… ermmmm mcm ni rupanye cte dia… kira untung lah xkena tarik rmbut ngn bini pertama nak ape lagi? :)

    0

    0
  9. try says:

    ok try 1

    0

    0
  10. Anonymous says:

    wowwwwwww

    0

    0
  11. cherry says:

    puiiiiiiiiiiiiiiiiiii……..pergi main jauh2…nak salahkan org len pula….dah buat, tanggung lah juga….

    0

    0
  12. Sedeynyerrr Haku Nengok says:

    Saman, jangan tak saman…kes nie nak kena masok mengadap Presiden Seniman a.k.a abang Jed Jaidi tak????? Nie lah yang dinamakan tak ada masalah cari masalah…Hampeh dua2 skali…

    0

    0
  13. Dat Ass says:

    Ermm xper bang.. janji dah dpt sedap.. tembam blemak x rasanya?? Yummy!!

    0

    0
  14. catt says:

    kisah rumah lah tangga ada-ada sajaaaaa….

    0

    0
  15. eddikl says:

    Seronok baca sini, banyak cerita menarik.

    0

    0
  16. miss s says:

    dua2 sama jer… 2 x 5

    0

    0
  17. horlick says:

    adda dah free hair laa skg..

    0

    0
  18. muka dia comel ada iras Dewi Persik..banyakkan musabahah diri..

    0

    0
  19. amanshah says:

    kawan2 harap semua komen jangan fitnah2…

    0

    0
  20. syazleen says:

    Orang yang bermulut longkang memang x leh pakai pon…sib baik dia dah ceraikan Adda..x guna simpan org mcm ni lama2..biadap !

    0

    0
  21. chentalove says:

    sdh2 la tu k…
    smoga smuanya brakhir lps ni…jgn smpai sman-myaman sudah..
    ZZ kn jd hakim nnti…kikikikiki….

    0

    0
  22. SCHAWAL KUAT MENCAPUB says:

    aku rase betul la kot adda ni kaki maki hamun..sbb dulu mase putus cinte dgn mamat sepah tu pun kemain sakan maki hamun dlm twitter.

    “Monyet Pun Tak Macam Kau Lah!” – Amukan Bekas Kekasih, Adda Kepada Mamat Sepah.

    0

    0
  23. aku lagi.... says:

    ada ni muda lg…mudh la mlentign & pns baran. tp yg si tua ni pn xblh jinak & lembutkan bini. tp ape nk heran, jmp pun kat hard rock cafe, bkn kat masjid ke mekah ke.

    0

    0
  24. ingin tahu says:

    kereta apa laki dia bg dia? pajero sport? bmw?

    0

    0
  25. baby boom says:

    Minta maaf la cakap my mam said kalau dah dapat laki orang makna kata memang dah tak laku sakit telinga dengar tapi bila difikir balik betul juga ye
    berlambak lambak anak teruna takkan tak dak sekor pun yang berkenan hmmmmmmmm oooh laki orang tidak sama sekali.

    0

    0
    • zai says:

      jodoh adalah ketentual Allah…

      0

      0
    • zai says:

      jodoh adalah ketentuan Allah…

      0

      0
    • pendekar bujang lapar says:

      Baby boom ni cari anak teruna manusia ke anak teruna binatang, main sebut sekor2 ni.. rasenye kalu manusia xde yg berekor, dan disebut seorg, bkn seekor..

      0

      0
    • aku bini no.2, kamceng dgn madu aku, so what the hell r u talking abt baby babi boom says:

      Mak ko cakap camtu? Maknanya mak ko tu bodoh bebal tahap x leh diajar sbb tu mak ko cakap camtu. Mesti mak ko tu manusia jahil agama, da jahil xmo p belajar, do bodoh sombong pulak tu. Bila ALLAH tetapkan sesuatu perkara, pasti ia akan jadi, kun fayakun. Lenkali cakap kat mak ko p masjid, belajar ilmu agama bukan dok baca or dgr gosip hiburan. Umah da kata blah kat mak ko, kubur asik melambai je. Sedar2 la diri tu sikit

      0

      0
      • panjang pulak name ko......malas nak taip says:

        yang ko tu dah baik sangat ke?yang p ngutuk mak org tu knape?mak dia ckp untk kebaikan dia je,dan dia nk share dgn org laen,mak ko pun mst x suruh ko kawen ngan laki org kn…..ko tu tnye diri sendiri,btol ke ko tu kmceng sgt ngan madu ko???ntah2 ko mandremkan madu ko tu,sb tu boleh kamceng..
        MENCIKKK!!!!

        0

        0
      • Anonymous says:

        errr mmg x laku pun sbb tu jd bini no dua, dah ketentuan Allah ko jd pompuan x laku, ape yg salahnya mak org tu ckp??? mak ko tu x ajar ko supaya jgn amik laki org ke? ke mak ko pun sama x laku?? ahahahah

        0

        0
  26. Aida233 says:

    Pelbagai persoalan dengan lelaki yg kahwin lebih daripada satu.

    1. Kalau kahwin dua, nak senyap2 taknak kecoh sebab nak jaga hati isteri pertama. Tapi perbuatan berkahwin dua tu sendiri bukan dah melukakan hati ke??

    2. Sanggup pula keluarga si Adda ni menerima suami orang sebagai menantu. Keluarga apa macam ni!! Patutnya keluarga Adda nasihatkan Adda supaya sabar, tenang dan jangan ambil hak orang lain.

    Kesimpulannya, dua-dua pun bodoh!

    -Anti lelaki berkahwin lebih daripada satu

    0

    0
    • Watcher says:

      Kamu tak boleh salahkan keluarga jugak. Pokok pangkalnya diri sendiri. Adda sendiri pun dah tau itu laki org, dia boleh pilih sama ada nak teruskan berkahwin atau putuskan aja. Lelaki tuh pulak mampu nak berkahwin 2 atau 3 atau 4, kita tak tahu sama ada bini pertama dia benarkan atau tidak, dia tetap kahwin dgn Adda. Berkahwin utk mengelak fitnah, dan mengelakkan maksiat. Jgn kita tuduh mcm2 kat org itu ini, kita semua manusia biasa, banyak buat silap. Tak perlu judgemental sangat dalam hal rumah tangga org. Apa pun kita kena bersangka baik.
      Pasal keluarga tak halang mmg tak boleh dipertikaikan sbb saya pernah melalui situasi di mana sepupu saya berkahwin dgn laki org, keluarga makcik saya dah jumpa laki org tuh merayu jgn kahwin dgn sepupu saya sbb dia masih muda lagi. Mcm2 cara dah dorang buat supaya mereka tak bersama, tapi bila laki tuh dan sepupu saya tetap berkeras nak kahwin, jadi apa pilihan yg keluarga makcik saya ada, makin dihalang makin berkeras, jadi penyudahnya utk mengelak perkara yg tak diingini, mereka berkahwin juga.
      Tapi yg sedihnya, bila kita tak dgr ckp org tua kita, bila org tua kita tak redha dgn apa yg jadi, perkara yg paling ditakuti oleh org tua kita dah terjadi pun. Kami tetap bersangka baik pada laki tuh sbb dia boleh menjaga sepupu saya, tapi lama2 keadaan makin rumit.
      Langit tak selalunya cerah.

      0

      0
    • HAMBA says:

      > jangan ambil hak orang lain.<

      helo?
      salah tu.
      mana ada manusia menjadi hak manusia.
      semua manusia hak Allah.
      bukan mengambil hak orang.
      lelaki a.k.a suami adalah hak Allah.

      0

      0
      • Anonymous says:

        kau ni bini no 2 ke?

        0

        0
      • jaja says:

        ayoo, paham2 la maksudye mcm mane, bkn maksud die menidak kan hak Allah SWT. maksud die pada hubngn suami isteri.. dlm no pemikiran ko. jgn la taksub sngt ngn perkataan random mcm ni.. Kite sume mmg hak Allah SWT. x dinafikan..

        0

        0
      • Aida233 says:

        Setuju dengan jaja. Memanglah semua manusia hak Allah, daripada Dia kita datang, kepada Dia juga kita kembali.

        “Hak orang lain” di sini bermaksud jangan lah sengaja pegi kacau/ngorat suami orang. Orang lain yang terlebih dahulu berkorban untuk suami, sekarang dah tua, suami jadi kaya (hasil dorongan dan juga kerjasama si isteri), kau pula nak senang2 merasa sama kemanisan mereka suami isteri.

        0

        0
      • Ayoyo says:

        Ko pehal, BM dpt brp? Loyer buruk btul.
        Bak umah ko, ak nk, lgpun tu bkn hak ko kan..

        0

        0
      • intan says:

        Allahu Akbar!!!!…. kamu semua dah xde iman ke? poligami itu dihalalkan Allah….. jodoh, ajal dan rezeki semua ketentuan Allah… jgn jd org yg munafik hanya semata2 kamu tu anti laki kawin lebih dr satu… kat syurga nanti….. laki kamu bukan empunya kamu seorg… ingat tu…..

        0

        0
    • pendekar bujang lapar says:

      camne ngn Rasulullah?
      Aida233 anti jgk ngn Baginda?
      madu itu manis, yg xpandai je buat madu tu jd pahit..

      0

      0
      • Anonymous says:

        tahii ko jgn samakan manusia biasa dgn Rasulullah boleh x?

        0

        0
      • Aida233 says:

        Jangan salah faham Encik Pendekar. Lelaki kalau nak ikut sunnah Nabi kahwin 2/3/4 dengan niat untuk menolong kaum wanita (contohnya ibu tunggal yg ada banyak anak) macam apa yang Rasulallah buat, saya tak kisah.

        Masalahnya sekarang, berapa banyak lelaki yang berkahwin 2/3/4 dengan niat sebegitu?? Saya paling anti apabila suruhan lain tidak diikut, tapi sunnah yang ini jer yang lelaki ikut. Kalau dah gatal tu, mengaku je lah gatal nakkan “pengalaman” baru dengan perempuan yg lebih muda dan cantik. Saya anti dengan lelaki yang tak menghargai segala pengorbanan si isteri tua, habis madu sepah dibuang. As simple as that.

        0

        0
      • menolak poligami bermakna menolak sunnah Rasulullah saw :)

        0

        0
      • Anonymous says:

        peah, jgn ckp mcm manusia xde otak, jahil agama boleh x?? nabi berbuka mkn kurma, klu org yg x suka kurma, dia x boleh berbuka dgn kurma, maknanya dia menolak sunnah ke??

        0

        0
    • Anonymous says:

      Jangan anti poligami, Nant Allah uji, byk keliling aku yg anti poligami jd camtu termsk mak aku yg anti gile siap kutuk jiran dia yg bini no 2 end up bapak aku kawin lagi satu, n mak membe anti gak last2 anak dia kawin laki org..terdiam terus…doa kt Allah minta elakkan, tp jgn anti..

      0

      0
  27. perempuan seksi mmg suke rampas suami orang says:

    haihh.. muka cantik body seksi pun kena cerai.

    itu lah, sudah2lah berperangai mcm perempuan murahan yg sentiasa bajet hot, ingat body kau seksi kau leh kontrol segalanye? kau leh senang2 menakluk laki orang? hehehehe…. erm.. ubah2 la sikap tu. sudah2 lah ek, pasni jgn rampas laki org lg ea huhu

    0

    0
  28. ketiak aku hitam dan merekah says:

    pakcik miang.adda lg miang.baek aku folo uncle paranormal.muke pun lebeh kurg jek ngn pakcik ridzuan nih.

    0

    0
  29. ketiak aku hitam dan merekah says:

    pakcik miang, adda lagi miang.baek aku sokong uncle paranormal.

    0

    0
  30. nueryl asyikin says:

    orang penyabar akan untung, org xpndai bersyukur slalunya rugi…….
    apa yg si adda ni nak lgi xtau lah…laki bgi keta, bini prtama nak bermadu, dah giliran bini prtama jgn lah dikacau…bkannya xtau yg laki ko tu laki org….kahwin snyap2, kne cerai dpan bini pertama…(malu)..syukur lah xkne serang ngn bini dia, last2 yg untung bini 1st xjdi bkgsi suami(dlm ati bini dia padan muka ko kwin lagi bini muda kan dah krg ajor hihihihi)

    0

    0
  31. Lyss says:

    suami yang baik untuk isteri yang balik..vice versa..so memang dah sepadan la tu …bila nafsu mengalahkan akal fikiran..

    0

    0
  32. Minah tonggeng says:

    Aq rase yg lelaki tu memang sah sah gatai. Dlam 1000 lelaki nak kawin lagi satu , selalu kata bini pertama dah x dpt layan dia. Dlm proses penceraian lahkatenye. Bini pertama selalu buat hal lah. Macam2 lah alasan. Conclusionnye.lelaki byk yg menipu bab bab nak kawin lagi satu. Kena pandai membohong kena pandai menipu ha hai I say I love you.kesian ko adda dlm sekelip mata dara ko hilang oleh situa yg rakus. Tu lah lain kali fikir dulu sebelum bertindak. Ape lah yg kau terpikat sgt dgn situa ni pun aq x tau . Handsome tiada manis pun x de.kalau kaye adelah dpt habuan nye. Hilang dara pun x pe pergi mahkamah tuntut juta juta. Ini alahai sikerepot kedane pulak tu.setakat beri kereta buruk aje.tu pun diungkit nak balik kete tu. Pada perempuan dan gadis gadis berwaspadalah dgn jantan yg macam ni.

    0

    0
    • Lan Todak says:

      Mmg dasar jantan SIAL …

      WAT MALU KAUM JE

      0

      0
    • alalala says:

      setuju sgt ngn statement ko ni minah..apekei laki tu pegi hard rock bagai kalo tak mkn luar?mmgla dia ckp da kahwin..ade anak..pastu takde plak ke die cakap bini i tak pndai layan..tak pandai masak..serba serbi la tak kena..i boleh bg u mcm2..kete,rumah, dr u kahwin ngan laki single xde ape2 baik u kahwin ngan i..haa.. padahal sume tu nk mengayat je lebih..laki keberet!
      kesian ye ko adda nk mencari cinta tp silap jantan lah..eh..ke ko mencari duit?eh…

      0

      0
  33. Sentap hati mak nak! says:

    X de selera la tgk muka pakcik

    0

    0
  34. No One says:

    Berita baik mesti la diwar2kan…
    dalm islam pon perkahwinan kena diwar2kan..
    supaya kelak if u & adda keluar berdua..berpelukan x de la org buat fitnah…
    klu dah ade penyakit “TB” jgn berani nk pasang 2….
    kan cari padah nama nye…
    kawin baru 2 minggu lebih dah bercerai…

    0

    0
  35. Aku says:

    Pandailah Pakcik Ridzuan ni cakap bukan takut tapi jaga hati isteri pertama. Samalah tu pakcik oi.

    0

    0
  36. triple_j says:

    moral cerita adalah mencari jodoh tu bukan di hard rock cafe yg kita tau camna keadaannya. tapi carilah di masjid, atau lagi elok jumpa di mekah mcm irma hasmie

    0

    0
  37. Jeng jeng jeng says:

    Kalau tengok gmbr atas pakcik ni memang ‘berhati muda’. pakcik ni simpan rambut panjang even umo dah senja. Stail bergmbr pun senget n tangan masuk poket. Tu ler salah satu ciri2 org nak muda.. Heheheehe. Apa2 pun kesian gak dgn pakcik yg nak kawin muda. Takpa try again pakcik.. Wish u the best..

    0

    0
  38. nina rina says:

    dasar laki main tarik tali..muka dah la muka miang2 keladi..konon nak jaga hati bini pertama dan anak2..masa buat affair tak nak pulak pikir nak jaga perasaan anak bini..dasar laki bullshit!nafsu semata2..seronok la laki dia nie dpat mlm pertama ngn body fit2.. maafla terkasar pulak bahasa..pantang la jumpa laki mcm nie…padan la klo bekas isteri kurang ajar.tgk la dia buat bini pertama dia mcm mana…what goes around comes back around..

    0

    0
  39. Prince Noob says:

    nilah jenis2 orang tongong yang menjadikan purata statistik penceraian di malaysia sebanyak 27,000 setahun

    0

    0
  40. Sshh says:

    knpa la si adda pilih lelaki camni..aku tengok pn X SELERA laaaaa…sebenarnya si lelaki tua tu takot ngan isteri pertama dia..

    0

    0
    • andaian aku... says:

      Aku stuju dgn sshh
      Kronologi pada andaian aku..
      1. Kawen snyp konon nak jaga hati, tp sbb utama xnak bg bini tua tau..
      2. Bini tua dpt tau..pakcik rizuan snyp sbb nk pujuk isteri tua.
      3. Masa pujuk isteri tua, adda rs bengang sbb pakcik x tu x pedulikan dia. Biasa org br kawen, mesti nk perhatian lbh. Bile adda x phm daan x bole trima, pakcik dgn adda gado2 smpai adda cari perhatian dgn hebah kt media.
      4. Pakcik bengang sbb diri dia dicabar dgn statemen adda. Ego pon sama kot.
      5. Disbbkan adda pon xleh brtolak ansur so lagi la pakcik bengang.
      6. Sbb nak cover silap dia kt bini tua, dia ceraikn adda depan bini tua

      0

      0
      • Anonymous says:

        Tkde pnyakit cari penyakit, elok2 tkd dare tinggi kmngkinn dh ade la ni. Tk fikir habis2. Caripun yg menambah penyakit. Ikut nafsu ikut hati habisla. Pandai pandaila nk settlekn mslh mu ni. Dah tuo dh dh byk pengalamn hidup. Kalau nk tam bah penyakit lg lepas ni kawin la lg ya.

        0

        0
    • andaian aku lagi.. says:

      … Ceraikan adda dgn bini tua dgr melalui tefon thru loud speaker, (motiff?? Which is x perlu pon) maybe utk buktikan yg pakcik tu br sedar mana intan mana kaca. And supaya bini tua sedar dan sudi maafkn pakcik hingga pakcik tu sanggup ceraikan adda dpan dia krn nk buktikan masih syg family yg da ade 3 ank tu.
      akhir skali, tindakan pakcik skrg kua statemen lak utk pertahankan diri, sbb nk bersihkan nama dia ats kesilapan yg dia telah buat..
      sekiaann..

      0

      0
  41. mdmcoco says:

    dua2 org ni SAYA TAK KENAL DAN TAK POPULAR LANGSUNG….NI NAK CARI PUBLISITI LAH NI….kesiaaaan sesangat….entah2 di kalangan artis pun tak kenal sapa diaorang ni….so funny!!!!! OMG!!!

    0

    0
  42. nenetBurberry says:

    ha ha ha kelakar…
    dah kahwin pastu nak senyap2 sebab nak jaga hati byk pihak..
    banyakkk laa lu!!! kalau nak jaga hati byk pihak, kau tak kahwinlaa dgn adda ni jantan oi!!! bodoh!
    eh bagus jugak adda ni buat kecoh..kalau jantan ni baik , tak adanya dia nak layan si adda tuh..sudahlah jantan! poorah!!!!

    0

    0
  43. Aku pemerhati says:

    kalau nk menjaga hati isteri pertama knpa awak kawin ngan adda..poyo la..

    0

    0
  44. bini first punya lah baik. padah cari lain. kan dah kena akibat.

    0

    0
  45. ‘berhenti aibkan saya’ , tolonglaaaa diri sendiri yang bukak aib.

    0

    0
  46. budak cute says:

    muka pakcik nie mcm muka pecah rumah n busuk je….hahahahaha….mcm ne la adda selera tgk muka pak cik nie….

    0

    0
  47. k says:

    pakcik ni yang tak kena..perkahwinan kena hebahkan even isteri kedua pon..lagi pon dah ade majlis..dah lah dia ni artis..kalau tak hebahkan..orang nampak mereka berdua..tak ker mengundang fitnah??

    0

    0
  48. meeradriana says:

    Pulak dah..hmmee..
    Dua2 sakai aq tgk..
    Adda, kalau rasa diri x matang, jgn berangan nak kawin lor..
    Bekas husband, ni pengajaran utk hang, kalau rasa nak kawin lagi x payahlah nak carik artis suam2 mcm ni..

    0

    0
    • Anonymous says:

      ko pun x matang jgn kata org mandul pastu mengaku diri sendiri ade anak kembar, kan dah memalukan!

      0

      0
  49. channel says:

    pe2 pun, untuk pakcik ni, dpt “rase” anak dara 17 ari :P kehkehkeh…

    0

    0
  50. Roses says:

    Euwwwww wekkkkkkk hak tuihhhhhhh

    0

    0
  51. Amoi says:

    wah wah wah..dahtu, kenduri ko n adda kawin tu, tetamu tak dibenarkan bawak camera lah yer??? ngalahkan KIM KARDASHIAN & KRIS la weedding korg ni yer sampaikan kenduri korang takde cameraman or camera tetamu yang hadir…dahtu ko nak salahkan ex wife ko plak…same je ko n ex wife ko…yg pasti,

    ADA KAMI KESAH???!!!!!

    0

    0
  52. Bekas Madu Adda says:

    yesss… yang penting aku x diceraikan, sape suruh kawin sorok2……

    hahaha, padan muka adda, sekarang kawan lah dgn pengkid ko tu… tangan berinai lagi da pelok2 dgn tina lain… citttt!!

    0

    0
  53. Bekas Madu Adda says:

    Gossip: Kerana Wang, Adda Butterfly Kini Hidup Bersama Pengkid?
    ROTIKAYA
    22 Jun 2012
    Agak berat juga gossip yang kami dengar berkaitan Adda Butterfly kali ini. Belum pun surut kisah perkahwinan beliau yang hanya berjaya kekal selama 17 hari.

    Semalam, melalui Utusan Malaysia bekas suami Adda Butterfly tampil memberikan kenyataan meminta selebriti ini berhenti mengaibkan diri beliau di media. Menarik untuk di’baca.

    Dan, seseorang yang rapat dalam hidup Adda Butterfly hari ini tampil menceritakan status terkini penyanyi tersebut yang di’katakan sudah tersimpang dari norma kehidupan. Eh.

    Adda Butterfly khabar’nya menjalin hubungan dengan seorang pengkid yang sudah di’kenali beberapa tahun lalu. Sumber kami enggan dedahkan nama pengkid tersebut, hanya gambar.

    Pengkid ini juga di’katakan sudah menaruh harapan terhadap Adda Butterfly semenjak zaman percintaan penyanyi itu dengan Mamat Sepah & kini merupakan masa paling sesuai.

    0

    0
  54. ganas giler says:

    Mislina Mustaffa tidak kisah dikritik berpakaian bikini (2 gambar)
    Posted on 22 June 2012. Tags: Mislina Mustaffa ~MEDIA MALAYA

    Makin teruk die ni kot? Menurut Mislina Mustaffa, dia sudah tak ambik pusing ape orang nak kata. Dah berbakul-bakul orang kutuk die sejak die terlibat dengan perhimpunan Bersih dan Anti-PTPTN. Ade yang mengutuk bahawa dia seorang lesbian, murtad dan kaki mabuk.
    Yang terbaru, die berpakai separuh bogel dengan hanye berbikini di tepi pantai. Mungkin kini tidak ade orang yang boleh mengubah sikapnye, kite berdoa kepada yang Maha Esa agar die tersedar dan kembali ke jalan yang benar. Amen.

    0

    0
  55. Audrey Hepburn says:

    Kakak aku selalu cakap kat aku, “orang lelaki yg hensem2 ni susah nak jaga, ramai perempuan suka kacau. biarlah lelaki tu buruk, asalkan tak kena kacau.”

    Nampaknya statement kakak aku sudah tak relevan utk zaman sekarang. Dah banyak sangat contoh ketara, buruk ke hensem ke, dua-dua pun kena kaco, yg penting kocek berisi.

    0

    0
    • Anonymous says:

      Zaman sekarang nie tak pakai dah peribahasa tue..yang sekarang muka pecah tembok pun kalu duit banyak kena kaco gak

      0

      0
      • Audrey Hepburn says:

        Tu la pasal. Aku mmg dah banyak kali nampak dah. Yg muka pecah tembok ni lagi ramai yg suka curang walaupun kocek takde isi, dan yg hensem2 ramai yg setia. Banyak kali sangat dah aku saksikan.

        0

        0
  56. fiss says:

    perempuan sekarang tak hurmat suami, samaada lebh tua atau muda…contoh adda dan rita rudaini….buruk baik laki kau pun engkau kena hurmat..dapat laki yg tua (macam laki adda) memang berani cerai isteri kurang ajar…

    0

    0
    • Anonymous says:

      ko laki ke perempuan?

      0

      0
    • Aida233 says:

      Macam mana nak hormat suami kalau suami tu perangai teruk???

      0

      0
    • huahuahua says:

      aku sokong la ko kata bini kena hormat suami,tpi kalu dengan Allah pun suami x pndai nk hormat,ibadah sume tunggang langgang,layak ke nk dpat bini yang menghormati.lelaki/suami hormat Allah dulu,jgn sibuk nk kata isteri x pndai nk hormat suami,kalu suami hormat Allah,InsyaAllah perempuan2 baek Allah hadiahkan utk suami. Allah x kejam..

      0

      0
      • kaunselor says:

        tentang suami dgn Allah itu antara suami dgn Allah, tapi isteri ada juga tanggungjawab terhadap suami, sebagai isteri (jika masih ingin dihurmati oleh suami), tak perlulah sikap biadap spr Adda atau perempuan lain yg tak mahu sebut nama. dah tahu jika berkahwin dgn orang yg lebih tua dan berbini (nak juga kahwin)…pandai-pandailah jaga maruah suami dan keluarga dia.. kahwin bukannya mudah, terutama jika jarak umur jauh…orang yg dah berumur ada cara dan pemikiran tersendiri, tak sama dgn orang muda..lelaki selalunya berkahwin kerana dorongan seksual…w/pun tak cinta masih boleh berkahwin kerana nafsu…perempuan kahwin mungkin sebab nak tamatkan zaman gadis/janda dan ingin jaminan hidup….jadi kenalah banyak bersabar samada suami/isteri jarak umur jauh..manusia semua melalui fasa-fasa ….w pun gitu yg penting jagalah maruah suami…suami akan lemah jika dapat isteri yg pandai jaga hatinya, jaga hati keluarganya…

        0

        0
    • kiki pemalu says:

      err… cmana2 pun kalau nak gain respect org perlu org tu respect kita jugak.. kalau ada rasa hormat barulah timbul rasa patuh.. kot la yang sepatutnya memimpin kita pun tahapape.. mende nak respect nya?

      0

      0
    • Gee Clempers says:

      adakah hurmat = hormat?

      0

      0
      • Anonymous says:

        Apalah dok cari penyakit khwn dgn Adda ni… Isteri 1st lebih cntik dan baik plk tu.. Nk bndingkn Adda .. Fuhhh jauh panggang dri api..nk pilih ank dara dpt yg dh ……….nasib ko laaa labuuu..

        0

        0
      • intan says:

        mana hang tau?

        0

        0
  57. nak tau says:

    abg nara, kereta apa yg laki tu bg kt adda pstu adda pulangkan balik? kereta apa? KERETA APA??????

    KERETA APA??????????

    0

    0
  58. Fida says:

    Cit porah..same je aku tgk dorg due ni. dua2 pun x betul.

    0

    0
  59. Anonymous says:

    kahwin semata-mata mengerjar harta & kemewahan tidak akan ke mana.
    Ku lihat, Adda mencari lelaki yang muka kapal pecah janji dapat support hidup dia.

    0

    0
  60. Lagubestbest says:

    Sekali celup je, kemudian cerai. Sedih sungguh. Macam toy pulak perempuan zaman sekarang nih.

    0

    0
  61. man says:

    macam mana nak dapat ketiak mcm adda nie ye?..bulu x tmbuh2

    0

    0
  62. mike says:

    adda tu kehausan belaian.abe ni plak mcm semput2 je.tu yg x dapat apa yg adda nak kendong.alst2 abe ni tersandung.ketiak adda lagi cantik dari abe ni.namapun butterfly ,lps hisap madu terbang lah adda cari ikan bilis.hot tu

    0

    0
  63. Barry Drab says:

    Hiya! I simply would like to give a huge thumbs up for the great info you could have here on this post. I might be coming again to your weblog for extra soon.

    0

    0
  64. saje-saje says:

    dier xnk gtau dier jumpe kt Hard Rock Cafe sbb mayb tym tu dier dh berhijab kt dpn media kot…so xnk la tembelang pecah…pastu dier nk sebarkan sndr gamba tu sbb dier nk tunjuk kt mamat sepah yg dier ni laku lg la kot……

    0

    0
  65. aku mau cakap says:

    hm….tak apalah….redakan je keadaan tak ye lah saman menyaman….samapai hati ko… ko….masing2 dah ada haluan hidup yang berbeda…the life is beginning…must enjoy it…
    adda mesti muda dan cantik,,,,tak ada masalah lah….berebut orang nak jadikan isteri baru….freshie…tak de anak lagi ….kan….apa mau susah hati

    0

    0
  66. aku pantang dicabar@aku mau cakap says:

    apa mau susah hati…..hidup mesti diteruskan….tiada manusia yang sempurna….ho..ho….ingat lagu indon…)semua orang merancang untuk dapat yang terbaik dalam kehidupan.
    adda…joint kawan lama
    ,,,,biarlah dia pun nak “menghiburkan “,feeling dia….mungkin now dia masih dalam keadaan ….????
    biarlah dia…. bagi dia peluang kali ke2….sayang adda….peduli lah apa orang mau cakap…janji senang hati

    0

    0
  67. Reena says:

    Mungkinkah selera sudah berubah sesudah 17 hari..sekali tgk mcm bapak ngan anak..

    0

    0
  68. habis madu sepah di buang says:

    tulah pasal, lenkali pikiorler umur pokcik nie dah senja.. ada eloknya ngajor anak2 or bini agama dari duk melepak hard rock cafe… kan dah terkono… itu namanya pokcik takda beban batu pokcik galas…

    yg si adda nie pun satu. apa kemaruk laki org kau nak amik..apa gatai sgt **** …skrg rasaler….. siannnn…mahkota dah kena rampas..ucapan selamat tinggal kau dapat……huhuhuhuhuhu

    0

    0
  69. azydy says:

    hehehe..jadikan pengajaran..

    0

    0
  70. puan lesung pipit says:

    aku cuma mampu baca jer,ckp lebih2 kang takut nti diam2 laki aku nikah plak ssh aku..hehehe..pandai2 la k0rang..artis sume kisah hidup dlm luar satu dunia tau..mane ar maruah..sok zaman dh canggih ada ank,ank siap google jer baca kisah2 k0rang..yg nk wat menantu pun xpyh risik secara dtg umh..risik kt google jer nk tau latar blkng..type jer then kuar sume…hmmmm

    0

    0
  71. zufa says:

    moralnya…perempuan2 yg baik adalah untuk laki2 yg baik2…begitu juga sebaliknya..huhuhu…kesian this couple..

    0

    0
  72. adda pmpuan bodo says:

    ushhh…bangga taw..dulu i berlakon jd gadis suci yg di tipu oleh lelaki hidung belang (belang) i terus berubah pkai tudung dpt la org tua kaye dpt kereta dh kne cerai..so terpakse bukak tudung supaya ade jantan kaye nk sayer lg..jantan2 kaye sile jmpe sy di HRC okeyyyyyyyyyyyyyyyy…

    0

    0
  73. mak c kina says:

    bg aku 2 2pn bengong tahap gaban..yg laki gatai nk khwn g 1,tp takut bini,bile kantoi,salahkan org lain…pompuan plak yg carik laki org nape(even jodoh ketentuan tuhan),tp klu ko xdekat/kenal ko xkan tetiba nak khwn dgn dia..dah tau laki 2 de bini,kne lak byk tolak ansur(mmg slalu beralah) sbb ko nk sgt kan jd bini no 2/3/4….jgn plak salahkan laki klu dia xdpt nk spend tym dia mcm laki lain…yg laki pn jgn dok asyik pilih kasih..kne la adil..adil ni besar skopnye,so kne la rajin dgr ceramah agama..jgn part nikah je ikut sunnah nabi,tp yg lain xpenah buat pn..

    *aku salute zarina zainudin,sampai skrg xtau laki dia sape

    0

    0
  74. huhuhu says:

    pak cik ni.. byk ckp pulak, dah dpt. lain kali jgn cr masalah. sorg dh ckup kot.. muka burok, perangai pon burok.

    0

    0
  75. ct says:

    memang lelaki tak bertanggungjawab, cuma nak rasa itu….. aje……fikir2kanlah wahai perempuan

    0

    0
  76. Anti perampas laki orang says:

    MUahahaa !! PADAN MUKA KO ADDA!! Ambik lagi laki orang !! Muahahaa!!

    0

    0
  77. Penyapu lidi nenek aku patah siot says:

    Pompuan2 yg single..jom p hard rock cafe…

    0

    0
  78. benci kontroversi says:

    eleh…padan la dgn ko tu pon..tau pon laki orang..tapi gatai menikah lain tu apasal..jongos punya jantan

    0

    0
  79. Karl says:

    Salut la kat ko Adda…
    Dalam byk2 lelaki kat Malaysia nih… ko dpt jgk cari yg hensem cam nih…
    wakakakaka….Syabas!

    0

    0
  80. intan says:

    tapi kita pun x tau betul ke x pakcik ni cakap…… kalau laki dia nak kawin dua…. kat mesia ni kena naik court dolu… mahkamah akan hantar surat kat wife pertama…. panggil dua2 naik court…. kalau wife pertama bantah… laki ni kena kemukakan bukti… baru mahkamah lulus n laki ni boleh kawin lagi walau bini pertama haram x stuju….. ermmm…. so ppuan ni nikah kat mana sebenarnya? cam tak logik bini pertama kata jgn cerai…… nak jumpa 1 dalam seribu pun xde kot

    0

    0
    • Anonymous says:

      Tak perasan ke ??dah sah ada bukti surat nikah.. Tulisan siam.. Kahwin pun kt siam leee

      0

      0
  81. saje-saje says:

    yg paling penting, Kim Kardashian lega, perkahwinan dier bkn yg paling singkat… hee….

    0

    0
  82. tau pulak malu, hhmmm……

    0

    0
  83. […] Akhirnya setelah mendiamkan diri selama ini, bekas suami Adda Butterfly, Ridzuan telah ,tampil membuat penjelasan tentang perkahwinan mereka yang hanya bertahan selama 17 hari. Paling penting, Ridzuan menerangkan yang Adda Butterfly menipu pihak media apabila menyatakan status dirinya sebagai duda … Continue reading → […]

    0

    0
  84. :) says:

    Pengajaran – jgn nak sapu laki orang, kan dah jadi janda dlm 17 hari.
    Tempat mereka berkenalan dah cukup mengambarkan latarbelakang masing2.
    Maaf sekadar menyatakan pendapat saja.

    0

    0
  85. frankrose says:

    statement paling tak boleh blah “…Bukan soal takut ke apa, tapi menjaga hati”

    pada aku…. takut la tu.. takut pecah perang (Ramlee.P et al, 1964)

    0

    0
  86. tasya says:

    berani buat berani tanggung… pakcik ridzuan pun gatal gak.. sama2 miang… ada bini duk cri org muda lg… iskhhhh… padan dng muka ko pun….adda biasa la artis suam2 kuku kambing..suka2 cite2 sensasi… kannn aaaa kenalah… si bodo tipu si bengong…. kena sngt.. sssssesuuuuuuaiiiiiii

    0

    0
  87. kau hadoo!! says:

    halahhhh……nak tahu cerita sebenar???hahaha…
    si laki ni sebenarnya takot bini, x jantanzz langsonggg!! hak tuihhh….
    si adda ni da pregnant, dia siap bagi duit suh gugurkan…. bodoh punye jantanzz… ko int ko kawen dua, ko leh nak tutup2 ke?? kan dah bini tua tahu, kelam kabut nak ceraikan….. nampak sangat dayus nye laki kertu ni…. ceiitt!!!
    si adda ni pun satu, kalo frust sgt pun xpayah la nak terhegeh2 sgt ngan laki org…dua-dua tak bole pakai…. (ini cerita sebenar xda aku reka)

    0

    0
    • lisa says:

      Asal ko bodoh sngat,tk akn baru kawin 17 hari dah mengandung, kalau dah mengandung,,anak sape ? Mb pasal tu la laki dia cerai kan dia,kerna tk nk jadi pak sanggup ! Bodoh.

      0

      0
      • Anonymous says:

        woii bunting pelamin biasala. bagi aku paling jahat lelaki ni lah. dah ada bini buat perangai cam b*b*. menipu katanya jaga hati, itu memang menipula namanya tu jantan keparat. ko tak tau ko isteri ko berhak tau kalauko nak kawen lagi, ko ingat ko ada hak utk sorok2 ker, memang dasar penipu, ko ingat xdosa ker. tipula selama ko kawan ngan adda tu ko xder menipu bini ko. ko tu gila xfikir perasaan isteri pertama sebelum buat apa2, perasaan itu tu termasuk nafjah batin, ko xboleh sorok dgn alasan menjaga hati sebab itulah pengkhianatan namanya, itu sama dgn tikam dari belakang atau baling batu sembunyi tangan pastu ko kata nak jaga hati sebab ko sorokkan. bloody fool. jantan tu paling jahat, adda tu lantakla, adda xder sebab nak jaga perasaan isteri pertama ko kalau ko yg suami pun xjaga perasaan isteri pertama serta anak2 dan kesan ke atas rumahtangga ko sendiri

        0

        0
      • lisa surihani ke? says:

        jgn a ckp org bodoh..xbaik.

        0

        0
  88. suka ati aku lah says:

    1st.

    0

    0
  89. FZAKI says:

    Amboi pakcik, dah sedap pakai 17 hari pas tu mcm2 plak hentam ye? Pakcik tu dah tua, dah lama jadi suami, byk pengalaman. Adda tu budak ijau lagi, apa dia tau.

    Sapa punya tanggungjawab nak mendidik dan membentuk isteri tu? Laki atau bini?

    Apakah syarat2 berpoligami dlm agama dan dlm undang2 msia? Mestilah dpt persetujuan bini pertama, dan kebenaran jabatan agama. Melainkan kawin kat siam.

    Apa tujuan pakcik berpoligami dan apa kriteria digunapakai dlm memilih calon istri kedua? Adakah utk membantu ibu tunggal? Atau menolong org miskin? Atau kerana dan demi Tuhan? Atau utk ikut sunnah? Sunnah nabi yg lain2 dah buat? (contoh : solat kat masjid berjemaah setiap waktu-takat pegi Hard Rock lepas isya’ pun sempat).

    Kalau buat benda dgn niat salah, tapi atas nama agama dan dgn alasan sunnah, seperti membuka pintu dan mengundang fitnah.

    0

    0