Written by AbangNara | June 29th, 2012

Abang Nara pernah terbaca kisah seorang kafir yang dipenuhi badan dengan tatu. Kemudian selepas mendapat hidayah, dia memutuskan untuk memeluk Islam. Namun seperti yang kita tahu, Islam menghalang tatu. Apabila dia mengambil wuduk, semua tatu yang ada di badannya terus hilang. Memang ajaib kuasa Allah kan?

awi rafael

Selepas mengakui memiliki tatu di badannya, Awi Rafael kini sedang berusaha menghilangkan tatu tersebut dengan cara perubatan Islam. Kata Awi Rafael kepada Mstar Online:-

Sebelum gambar saya tersebar lagi memang saya sudah buat proses membuang tatu tersebut menerusi rawatan secara Islam. Bagaimanapun ia adalah proses yang memerlukan kos tinggi selain memakan masa. Ramai ustaz yang menjalankan rawatan tradisional secara Islam menawarkan khidmat mereka selain melalui kaedah moden. Saya sangat terharu. Walaupun sedih pada mulanya kerana gambar itu tersebar tetapi ia mempunyai hikmah besar di sebalik kejadian tersebut. Alhamdulillahlah, sokongan mereka membuatkan saya ingin terus memperbaiki diri dan mempelajari bahawa jika kita buat sesuatu kesilapan kita harus mengakuinya dan belajar daripadanya.

Abang Nara suka membaca kenyataan Awi Rafael ini. Nampak sangat tenang dan matang. Bukan senang nak mengakui kesilapan diri dan tidak menyalahkan orang lain atas penyebaran gambar tersebut, namun ternyata Awi percaya ada hikmah di sebalik kesemuanya. Semoga Awi Rafael kekal dengan sikap sebegini dan akan terus menjalani rawatan membuang tatunya.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

41 responses to Awi Rafael Buang Tatu Cara Perubatan Islam

  1. asha says:

    alhamdulillah..baguslah

    0

    0
    • haa..kan dah susah..
      lain kali kalau buat benda tu fikir masak-masak sampai hangit ya..

      0

      0
    • mahaguru says:

      yg penting dia dh sedar kesilapan dia dulu. alhamdulillah :)

      0

      0
      • wannadiatulakma says:

        siapa awi rafael ni?macam artis suam2 kuku jer..lagu dia macam bangang jer.eh,korang yang komen ni mmg minat dan kenal ke dia ni..atau setakat tgok dalam paper jer

        0

        0
        • Anonymous says:

          Awi rafael ni org islam la..kau dah mintak maaf kt dia ke?..takut x sempat..bawak dosa masuk kubur..takut akan azab Allah

          0

          0
    • shahrizal jaszle says:

      dah kantoi gamba kuar dlm internet, baru nak ngaku.. dulu mase wartawan zubir tanye.. mati2 nak defend diri sendiri.. hmm Awi Rafael.. tpi lagu ko layan gak la..

      nak buang tatu, better la pi wat rawatan Islam, at least ustaz yg merawat tu boleh la bagi tarbiyyah kat ko sket..

      0

      0
      • Anonymous says:

        tapi kan…teringin gak nak suruh awi tunjuk bekas tatu tu. kecik ke besar. dah buang ke belum..

        0

        0
  2. macam pelik jer says:

    perubatan islam memerlukan kos yang tinggi ke?? macam pelik jer bunyi…biasanya perubatan islamlah yang paling rendah kos dan kadang2 tak ada kos langsung. lagi satu kaedah perubatan islam yg mcmana boleh hilangkan tatu tu?? siyes pelik

    0

    0
  3. Mama Arrs says:

    Alhamdullilah…

    0

    0
  4. akuakuaku says:

    nasib baik sempat berubah. semoga menjadi iktibar pada yg lain.

    0

    0
  5. tah apa says:

    syukur alhamdulilah awi..semoga perjalan seni awi dipermudahkan…

    0

    0
  6. Noris says:

    Minta awi rafael bg tau kt mane pusat perubatan tu.. Interested. Tqvm

    0

    0
  7. triple j says:

    alhamdulillah baguslah kalau begitu. next target ofcos cuba tarbiyah gf kurang menyeksi dan seterusnya menjadi seorang muslimah yg baik insya allah

    0

    0
    • lulu says:

      poyo la kau ni, komen ko semua poyo.

      0

      0
      • Anonymous says:

        triple j ni mmg selalu komen poyos. dia ni peminat kipas susah mati RR. komen dia poyos tahap gaban. bajet bagus

        0

        0
    • triple j says:

      biarlah poyo di dunia jgn “poyo” di akhirat. anyway terima kasih psl membaca hampir kesemua komen2 i :)

      0

      0
      • Ko Kesah says:

        Alhamdulillah semoga kita dilindungi selalu..jom ikuti forum perdana nanti ya saudara jangan suka masuk blog gosip jer…

        0

        0
      • triple j says:

        terima kasih atas nasihatmu wahai sahabatku :)

        0

        0
  8. the rock says:

    macam mana buang cara islam tu?

    0

    0
  9. Aku kesah says:

    nasib baik la awi ni cepat bertaubat n belum hanyut lagi..kepada artis2 y lain tu bila lgi pintu taubat tu nk terbuka..walaupun awi ni pernah melakukan kesilapan..tpi respect pada dia la sb dia sdh mengaku..

    0

    0
  10. nenetBurberry says:

    pakai laser jer senang…tak mahal..RM3,000.00 je… kat singapore ada kot… alah RM3,000.00 tu kacang je kan awi?

    0

    0
    • akak celah bedah says:

      buang ngn laser pun bukan sekali tuh terus ilang…ada proses die tgk tatoo tuh cmner…kekadang 2-3 kali kene gi laser baru bebetul hilang…

      0

      0
  11. Minamanja says:

    Dey boyan knp tak gi laser je lagi hilang cepat.
    Sebelum buat tak ingat…

    0

    0
  12. nicky says:

    awi hang pi buang guna laser la cepat sikit. u will need 10 sessions. 1 session rm900.

    0

    0
  13. lalala says:

    habis tu tatu tu masih ada lg ke skarg? kiranya dia tak dapat solat la eh?

    0

    0
  14. acap says:

    buang pakai laser jeeee….byk perubatan moden bole buat…tk pyh nk poyo2 nk buat cara perubatan islam….mmg la ada sstgh sakit ada kena mengena dgn gangguan etc…tp ni yg dah terang lagi bersuluh ada treatment dia,apa perubatan moden ni tk islam ke?….nmpaknya tk perlu la kita berbangga dgn sarjana perubatan islam spt ibnu sina al razi,pg jumpa asyraf muslim lg bagus…

    0

    0
    • Anonymous says:

      salam.kat mana di malaysia ni tempat untuk membuang tattoo??ckp pakai laser boleh ke bg tempatnya?kalau tahu tu kongsi2lah..jgn lah nk ckp poyo je…

      0

      0
  15. Idonthinkso says:

    Bg sy mudah, Ini merupakan pengajaran buat beliau supaya lebih berhati-hati kelak. Berfikir dahulu sebelum melakukan sesuatu diluar. Kita orang ISLAM perlu ikut cara ISLAM. Tetapi sgb umat islam yg lain kita perlu terus ingat mengingati umat yg lain. Allah will judge not us to do the judgement. We wish you all the best Awi Rafael. Chill

    0

    0
  16. Raja minah jambu 24jam mengadap computer says:

    buang cara islam pn sakit jugak kn…tu la dulu2 tknk ingat n pikir seblm buat ha sekarang dh buat tato nk kene buang pulakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk !!!!! ha sekarang padan muka kena buang tk sakit kn !

    0

    0
  17. ILA says:

    alhamdullillah……sy sokong awak untuk meneruskan niat untuk membuang tatu.Allah sentisa menyokong insan yang mahu kembali ke jalan kebenaran.sma2 kita doakan agar perkara ini mudah dilakukan.amin……

    0

    0