Written by serenity | August 7th, 2015

Masih ingat dengan entri BN tentang komen yang mengatakan Noor Dayana Lokman, 28, isteri kepada Ashraf Muslim sudah hamil? Melalui portal Murai, Ashraf telah mengesahkan bahawa isteri pertamanya itu telah empat bulan mengandung anak pertama mereka.
dayana ashraf muslim hamil

Alhamdulillah, syukur ke hadrat Allah kerana setelah empat tahun menunggu, Dayana kini hamil anak pertama hasil perkahwinan kami. Saya sangat gembira dengan kehamilannya ini.

Ashraf memberitahu dia tidak mengesahkan mengenai kehamilan Dayana di peringkat awal kerana sebab tertentu.

Saya tidak mahu memaklumkan kehamilan Dayana di awal usia kandungannya kerana saya sendiri takut timbul rasa riak atau perkara-perkara lain yang tidak sepatutnya. Kini kedua-dua isteri saya sedang hamil.

Kandungan Dayana sudah memasuki bulan keempat manakala isteri kedua saya pula sedang sarat mengandung lapan bulan. Saya akan jaga kedua-dua isteri saya dengan sebaiknya. Tiada berat sebelah antara saya dengan mereka.

ashraf muslim
Ashraf mendirikan rumah tangga dengan Dayana, seorang siswazah bidang perubatan pada 30 Ogos 2011 di Mekah. 

Anak pertama Ashraf dengan Wan Sakinah, Sarah Ashraf telah berusia satu tahun.

Apa pun tahniah diucapkan buat mereka bertiga. Makin meriah keluarga ini nanti dengan pertambahan dua ahli baru. Semoga segalanya dipermudahkan sehingga tiba waktu kelahiran.

More activities More fun, lets join us #KLLGF2015

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Thursday, 6 August 2015

70 responses to Ashraf Muslim Sahkan Isteri, Noor Dayana, Hamil Empat Bulan

  1. jo says:

    Alhamdulillah.. tahniah

    0

    0
    • Anonymous says:

      alhamdulillah alhamdulillah..syioknye dah pregnant..congrats.

      0

      0
      • amoi says:

        alhamdulillah..seronok dpt berita ni…tahniah dayana…doakan utk sy juga ya..aminnnnnnnnnnn

        0

        0
      • aku says:

        ya Allah menitik airmata aku baca ni… mmg lh aku x knl kak dayana tu tp berita kehamilan dia tu mmg buat kn aku dan rmai lg teruja mendgr nya kn.. org yg bersabar ni byk rahmad nya.. thniah kak dayana dan jg diri serta baby dlm kandungan baik2 ya..

        0

        0
    • Anonymous says:

      Congrats cousin………..

      0

      0
  2. Jadi betul la apa aku yang aku dengar before puasa hari tu..diana memang mengandung..Tahniah..:)

    0

    0
  3. Anonymous says:

    kalaulah ashraf sabar tunggu 4 thn mesti dayana tak terluka mcm sebelum ni. apapun, dah tertulis jodoh mereka mcm tu. semoga berbahagia dan tahniah utk dayana.

    0

    0
    • dyana says:

      La, kan ashraf fah kata kahwin wan sakinah bukan sebab tak dapat anak. tp sbb dah cinta…

      0

      0
      • enter your name says:

        sebab cinta je alasan untuk ko kawen lagi…pasni jmpe pmpuan lain kawen lagi…alasn sebab cinta???huh….

        0

        0
      • Anonymous says:

        so u expect dia ckp dia kwin dgn sakinah sbb dayana tak mengandung2 lg?? agak2 lah weyy..come on lahhh.. kenapa tak fkr mcm ni, kalau dia cinta sgt dgn dayana sorg jer dia takkan gtl cri perempuan lain dan lukakan hati dayana. ingat, dayana tak pernah merelakan pada awlnya tp terpaksa terima sebab cinta dia kat ashraf.

        0

        0
    • Jadoo says:

      kann..aku pn nak cakap mcm ni. kalau la ashraf bersabar dulu. KALAU la..

      0

      0
      • kih3 says:

        ‘kalau’ itu perkataan kegemaran iblis/syaitan… dah jodoh mereka bertiga.. semua urusan ALLAH siapa kita nak mempertikaikannya…

        0

        0
    • Redha says:

      astagfirrullahuladzim…dalam Islam tiada istilah kalau…sebagai org Islam kena percaya pada Qada dan Qadar..mesti redho..

      0

      0
  4. aihh says:

    congratz korang!.. Alhamdulillah… semoga menjadi anak yang soleh dan solehah… :)

    0

    0
  5. Anonymous says:

    hepi sgt utk diana.. lpas ni ashraff kna adil sbb dua2 dh ada ank.. klu la ashraff sabar ckit kn.. tpi bnda dh blaku.. kna adil saksama.. jgn ckp penat.. ini yg harus dibayar.. utk sakinah pun jgn la nk ngada2 yer pasni.. kna give n take.. bg pluang pda diana pulak..

    0

    0
  6. unknown says:

    Alhamdulillah.. Kalaulah Ashraf bersabar sebelum nih..

    0

    0
  7. ate komerrr says:

    alhamdulillah….yeayyyyyyyyy!!!!!tahniah dayana…akhirnya…pasnih b’tambah2 la rezeki dayana…sbb slalunya…bila dah start mengandung nih…mmg beranak ajer ler nnt…aminnnnn…hehehe…jgn ada yg jeles sudah :p

    0

    0
  8. ila says:

    alhamdllah syukur…tahnia tuk diyana….semoga awak akn lbh berbahagia lepas ni…

    0

    0
  9. Alhamdulillah

    mabrook lakum

    tahniah dayana

    tahniah sakinah

    tahniah Ashraff

    alhamdulillah

    keluarga bahagia

    0

    0
  10. aku says:

    berkat org sabar… begitulah ganjaran selayaknya utk dia… tahniah dayana!

    0

    0
  11. leez says:

    Alhamdulillah..tahniah..

    0

    0
  12. Ejay says:

    Alhamdulillah.. Happy for u Dayana! Akhirnya terbukti, Allah akan memberi kpd mereka yg sabar..

    0

    0
  13. kalau baca kisah mereka ni terharu dengan sikap dayana yang tabah. akhirnnya allah s.w.t. berikan hadiah berkat kesabaran seorang isteri pada dayana. tahniah ye. ikon isteri soleha :)

    0

    0
  14. kak chik says:

    Alhamdulillah…..mana tahu ank lelaki ke kembar ke kan…insya Allah. Jg diri baik2

    0

    0
  15. Anonymous says:

    alhamdulillah. hepi for u dayana.
    doa termakbul akhirnya. tak mo sedih2 & take ggod care ur baby k…
    moga selamat sehingga melahirkan nanti.aamin.

    0

    0
  16. june says:

    Tahniah Dayana & Ashraf..happy sangat2 dengar berita ni..so Dayana, jaga diri selalu & semoga selamat semuanya..

    0

    0
  17. bellazai says:

    rase nk ngalir air mata,,seronok sgt…..tahniah sayang…mudahan aku pun mngandung gak lpas ni…aaminn…

    0

    0
  18. Senah says:

    Tahnia Dayana biar pun bukan isteri di cintai tapi jangan risau berjuta orang mencintai dan mendoakan yang baik2 untukmu dan anak mu…. semoga Dayana dan anak di lindungi Allah dari semua perkara yang buruk….. mudah2 anak jadi ikon mulia berkat kesabaran Dayana dalam menghadapi hidup ini…. jangan beri nama dynasti Ashraf itu untuk anak wan sakinah biar anak diberi nama sendiri supaya dia ada kekuatan sendiri….

    0

    0
  19. Bunga says:

    Siapa yang riak ashraf muslim? lelaki penipu dan pembohong bercakap macam ini lah. maka dulu dengan riak nya ambil gambar wan sakinah sambil pegang tundun. Dayana mana pernah riak…. dia sabar sahaja dengan perbuatan kau orang. Semoga Allah melindungi Dayana dan anaknya dunia dan akhirat.

    0

    0
  20. Dhia says:

    Rata2 ckp “kalau asyraf bersabar” mcm kita ni penentu takdir pulak. Adekah kita pasti and dpt jamin “kalau asyraf bersabar” diana akan hamil? Ini semua kententuan Allah. Tgk dayana layan anak sakinah..sarah tu mcm anak sendiri..mama yg baik..siap jaga sakinah lagi..doa lah yg elok2..takde kene mengena pun kalau aysraf kawin 2 atau tak..kun fayakun Allah kata jadi maka jadilah..takde ape dpt halang

    0

    0
  21. Anonymous says:

    rata rata org cakap kalaulah bersabar.. actually ade hikmahnya.. Allah uji rumah tangga dayana dgn kehadiran org ke 3 and anak sakinah.. dayana bersabar n cuba belajar utk menjadi seprg yg redha n terima mereka berdua.. alhamdulillah Allah bagi ganjara nyg tak ternilai.. buat ashraf, adillah buat mereka berdua n mereka bertiga harus memainkan peranan agara bahtera kekal ke jannah, in syaa allah

    0

    0
  22. KakLeena says:

    Tahniah dayana…tahniah sakinah….tahniah asyraf… semoga salah seorang dpt anak lelaki hendaknya..

    0

    0
  23. redbuttercup says:

    wiwiwiwi…kata aserap takut riak..pdhalnya dia takut c kinah tu melenting stress..kan c kinah tu pun tgh pregnant..sib baik la jugak c kinah tu pregnant..hbs kat dayana c serap tu tembak..haha..
    to Dayana, sy doakan yang baik2 utk awak n kandungan…semoga hadirnya c kecil itu jd penawar duka…

    0

    0
    • redmerah says:

      jenuh kot asraf tu pujuk sakinah utk bg tau kat umum yg dayana da pregnant.. haha…

      0

      0
  24. Salsibilan says:

    Patut lah wan sakinah meroyan dalam IG nya sakit hati rupanya Dayana mengadung. kesian isteri yang dicintai ashraf muslim jelos rupanya. perasaan pun terancam. semua orang bercakap baik2 dan mendoakan yang baik untuk Dayana. Apa2 pun semoga Dayana dan anaknya di lindungi Allah dunia dan akhirat…

    0

    0
  25. ain says:

    tahniah dayana..awk mmg seorg wanita yg kuat ..

    0

    0
  26. Lara says:

    Tahniah uols. Very happy for u.

    0

    0
  27. Alhamdulillah,tahniah dayana,happy for You,sakinah meroyan kat ig?apa yg dia ckap ye?sya takdak ig,Ashraff muslim lepas nie ko kena Adil k,sama Adil seperti ko dapat hamilkan sorang 8 bulan sorang lagi 4 bulan malas nak cakap lebih2 sakinah,jangan nak perasan lebih2 pulak,awak tu pilihan ke 2 sahaja.tanpa restu isteri pertama ko takkan bahagia.

    0

    0
  28. Kipidap says:

    ” saya sangat gembira dengan berita kehamilan dayana “. Pastu cakap ” saya tidak mahu beritahu takut riak ” dan tetiba ” tiada berat sebelah, saya akan jaga keduanya “. Wah gitu statement dia. Padahal taknak si sakinah tu meroyan sebab tengah hamil lapan bulan.

    0

    0
  29. Nana nazneen says:

    Alhamdulillah.tahniah dayana.ganjaran dariNya.saya dah 3 thn kahwin belum lagi dikurniakan rezeki.semoga x lama lagi giliran saya pula.amin

    0

    0
  30. alhamdulillah.. semoga berbahagia sehingga ke jannah

    0

    0
  31. apa2 aje says:

    Alhamdulilah…
    Tumpang gembira dengar berita ini.
    Besar ganjaran dan rahmat yg Allah swt berikan.
    Tidak perlu org luar mencemuh mereka.
    Sekurang-kurangnya perkahwinan baru yang dibina bukan atas penceraian.
    Benci wanita yang merampas suami org sehingga bercerai.
    Tak salah jika menjadi wanita yg ingin sama menumpang kasih bersifat rendah diri,
    berbincang secara baik, dan bercakap dari hati ke hati…
    Jangan jadi penghasut, perampas, dan pemusnah…
    Ap2 pun…itu semua atas diri masing2…
    Wallahualam…

    0

    0
  32. serap ni keje ape? says:

    si serap ni keje ape..kinah ni keje aper si dayana ni keje aper ek..ker kinah ngan dayana keje serap x keje maklumlah dia buknnya ader offer berlakon dah

    0

    0
    • Mimi says:

      Dayana doktor.
      Yang Kinah dulu pengacara.
      Sekarang taktau pula.

      0

      0
    • Arina says:

      Dayana Dr
      sakinah keje production rancangan
      asraf ade bisnes kan..dia terlibat belakang tabir production al hidayah..if x silap

      0

      0
  33. mrs pip says:

    salam semua …. alhamdulillah, gembira rasanya once dapat tahu dayana dah hamil … Allah Maha berkuasa akan setiap kejadian , wish you all happy, to dayana, sakinah and ashraff, and tak lupa to the little ashraff juga … ndak lama lagi little ashraff akan jadi kakak kan …

    0

    0
  34. dayana's fan says:

    love to see how asyraf hold tight dayana’s hand. wee~

    0

    0
  35. Anonymous says:

    asyraf untungvdapt dua sarong keris yg fit..

    0

    0
  36. Anonymous says:

    dapat rasa dua….ummm sedapnya!!!!

    0

    0
  37. Ostad Lawa says:

    syukor lah semoga baroqohhhh…asraff mmg sesuai jadi duta utk poligami

    0

    0
  38. Her Ladyship says:

    berkat sabar isteri pertama, skg ni mengandung….. alangkah bahgianya isteri pertama kalau suaminya jugak ikut sabar….. taklah sampai dia di madukan. Nak tutup statement… Ini takdir….

    0

    0
  39. Joyah Pok Pek says:

    Perancangan Allah ni pelbagai cara kehendakNya dan indah iktibar. Soalan kebarangkalian kalau lah Ashraf tak kawin lain dulu tak seharusnya wujud. Mereka yang di uji Allah dengan ujian sebegini hanya lah orang yang terpilih sahaja. Kesabaran,redha mereka pada qada dan qadar Allah besar pahala.Diana, Ashraf dan Sakinah, hamba Allah yang terpilih untuk di uji..dan mereka berjaya mengharungi ujian Allah. bayangkan betapa besarnya pahala dan kasih sayang Allah yang mereka dapat. Allah tak kn memberikan sesuatu dugaan dan ujian kepada hambaNya itu diluar kemampuan kita..Tahniah kepada mereka bertiga ini..insan yg terpilih oleh ujian Allah.

    0

    0
  40. syahirah says:

    Semoga mereka menjadi contoh poligami yang baik.

    Alhamdulillah tahniah utk dayana, sakinah n ashraf muslim.

    Siapa yang komen cakap kalaulah ashraf besabar dulu..tak kahwin dgn sakinah..saya rasa ..lebih elok jika hati2 bila bercakap..kuatir tidak mempunyai kepercayaan pada Qada dan Qadar Allah.

    Jodoh ajal maut semua ketentuan Allah.tentu ada hikmah yg sgt besar pada mereka yang diuji.

    0

    0
  41. 4 thn menanti says:

    Tak sabar nak tunggu Dayana BERSALIN…

    0

    0
  42. beauty says:

    Alhamdulillah..syukur sangat..semoga keluarga ini dilimpahi rezeki dan kasih sayang..
    Tahniah..tahniah..berkat kesabaran..

    Allahuakbar..Allah Maha Besar

    0

    0
  43. mak gayah says:

    Handsome si suami..huntong laaa…skrg diyana dh berisi..tahniahhh

    0

    0
  44. Anonymous says:

    tak suka tgk muka si sakinah perampas..

    0

    0
  45. serap kinah says:

    Dalam video persandingan wan sakinah dan ashraf muslim ada ashraf cakap dia suka sifat2 sakinah yang macam gangster tapi penyabar sambil mencium pipi sakinah. Jadi terbukti dia memang berahikan sakinah. Mudah2an anak yang lahir dari sakinah mememnuhi sifat2 dan jiwa mereka, jadi gengster.

    0

    0
  46. Zila says:

    Beruntung Dayana mengandung setelah semua nya telah berlalu. Ada hikmahnya. Tuhan tidak mengurniakan anak kepadanya masa ia belajar, laki sedang bercinta dengan tunang orang, masa pengesahan jadi doktor laki ke siam kahwin, keluarga laki bersubahat menipunya, nasib tidak gagal,bayangkan terpaksa mengulang berapa tahun lagi. kalau ada anak masa tersebut tentu budak tu dapat tekanan dan tidak terjaga sebab maknya belajar bapa sibuk dengan kekasih ,menipu, membohong ketara betul laki nya tidak pedulikan perasaan nya kerana kemaruk bercinta dengan tunang orang. lelaki dengan nafsunya memang tidak boleh di halang. ……………… dayana dapat anak masa perasaannya tenang, penuh dengan doa orang ramai. Ia berjaya dengan kariernya, Tuhan melindungi dirinya dan zuriatnya, Seseorang yang akan menyayanginya tanpa berpura2 bukan seperti ashraf muslim kahwin kerana kepentingan diri. seorang yang kuat dan tabah. Akhirnya maruahnya di tingkatkan Allah. walaupun suaminya dan keluarga suamimya memijak marwahnya. dapat madu selalu dibela oleh laki disindir2 dalam IG. dayana wanita contoh pandai melindungi marwah sendiri dan orang sekelilingnya biarpun ia di sakiti.

    0

    0
  47. Anonymous says:

    tahniah untuk mereka bertiga…
    keredhaan, kecintaan dan keikhlasan dayana dibalas dgn kenikmatan…
    setiap apa yg berlaku adalah percaturan Allah….
    Allah dah tetapkan rezeki masing2…

    Bahagia melihat mereka… doakan jer yang baik2….

    p/s: sy mmg pd awal nya takberapa gemar si sakinah ni…. tp sapa lah sy menidakkan percaturan Allah…..

    0

    0
  48. mk says:

    2 2 tak lawa

    0

    0
  49. Anonymous says:

    betul betul betul..tak cantik..kesian asyraf..dapt dua tapi dua bunga taik ayam..

    0

    0
  50. Mimosapudica says:

    Alhamdulillah..segala puji bagi Allah..walaupun dayana tidak kenal sy…sy memang mendoakan dayana cepat dikurniakan zuriat..Allah maha pemurah lagi maha penyayang..Dia lebih tahu apa yg terbaik utk dayana..

    0

    0
  51. Saya tidak mahu memaklumkan kehamilan Dayana di awal usia kandungannya kerana saya sendiri takut timbul rasa riak atau perkara-perkara lain yang tidak sepatutnya. Kini kedua-dua isteri saya sedang hamil, kata Ashraf yang berusia 34 tahun.

    0

    0