Written by Bella | June 12th, 2015

Penyanyi Siti Nordiana yang sudah hidup sebagai seorang ibu tunggal 6 tahun lamanya terpaksa akur dengan permintaan satu-satunya anak beliau, Muhammad Rayyan Nakhie yang tidak menginzinkan beliau untuk berumah tangga lagi, kerana masih sukar untuk menerima kenyataan sekiranya ada lelaki lain yang menggantinkan tempat arwah bapanya aktor Mohd Faizal Yusup.

Saya rasa salah satu sebab mengapa saya tidak berkahwin lagi sehingga sekarang adalah sebab anak saya. Dia sendiri tidak boleh terima jika saya berkahwin dan ada lelaki lain yang mendekati saya. Mungkin dia kecil lagi dan banyak perkara yang dia tidak paham lagi kerana dia selalu rasa bapanya masih ada walapun dia sendiri sudah tahu yang bapanya sudah kembali ke rahmatullah.

Jadi sehingga kini saya belum fikir untuk berumahtangga lagi kerana bukan senang untuk seorang lelaki hendak menerima saya bersama anak saya. Apa yang penting sekarang adalah anak saya tentag jodoh saya serahkan kepada Tuhan.

Namun, Siti Nordiana mengakui beliau merasa sedikit sukar untuk menghadapi hidup sebagai seorang ibu tunggal tanpa kehadiran lelaki yang bergelar suami disisinya.

Saya akui bukan mudah hidup sendiri ni. Lebih sukar apabila saya terpaksa membesarkan anak saya sendiri tanpa panduan seorang suami atau bapanya. Tanggungjawabnya sangat besar kerana apa yang jadi pada anak saya adalah atas didikan saya sendiri yang merupakan ibunya. Namun saya ambil ini sebagai cabaran hidup saya.

Tidak mengapa Siti Nordiana, anak adalah harta yang paling berharga dalam hidup. Zaman sekarang ini bukan mudah untuk berjumpa dengan lelaki yang baik dan sanggup menggalas tanggugjawab sebagai seorang bapa apabila berkahwin dengan ibu tunggal.

Sumber Berita: Murai

 

23 responses to Anak Siti Nordiana Tidak Benarkan Beliau Kahwin Lagi

  1. huhuhu says:

    Semoga berjaya membesarkan ank awk sbg org yang berjaya dunia dan akhirat …Amin

    0

    0
  2. minah jambu terlajak habis says:

    ape pulak bukan mudah idop sendiri..idop sendiri lah yg paling mudah skali hati tk sakit tk stress..u nak kena keja keras lah untok anak n jangan stay kt rumah aje kelua bekeja cari duit !

    1

    0
    • ANon says:

      This time I have to agree with u Minah Jambu… lebih baik hidup sendiri daripada hidop berlaki dgn jantan sial perangai tah ape2.. yg kaki kikis, yg biawak hidop, yg buaya darat.. perangai mcm sial… hidop sendiri lagi free & easy… bole buat keputusan sesuka hati..more flexible…

      1

      0
  3. Hve fun says:

    He still small kid lg..tkut mak dia dh x syg dia lg klu mak dia kwin lg.thts normal.,gve him some time.tp pndpat sy,x yah lh kwin lg..wat pning kpla je.nk lyan dia satu hal lg..klu dpt yg ok xpe,klu dpt yg kne lyan dia 24 jm mcm raja..mau x nyesal.jntan skrg rmai x gne..pmalas.

    1

    0
    • Anonymous says:

      btol aku setuju tu.. dh lma sendiri tup2 kwin lg pastu sume dh terbatas.. nk layan laki lg.. nk layan ank lg nk mngandung lg.. aishhh leceh.. klu dpt yg memahami xpe.. klu dpt kte je kna fhm dia!! sakit hati ni.. mcm mak aku lma dh sendiri.. xnk kawin dh ktanya.. bebas sndiri bkn bmksud nk buat bkn2 tpi xyah nk pikir laki kt umh nk mkn pkai lg.. ank2 pun dh bsar..

      1

      0
  4. Xoxoxo says:

    Nana dah bercerai dgn arwah Faizal sebelum Faizal meninggal dunia. Dia mmg dah pilih hidup sbg janda then dudanya meninggal dunia.

    0

    0
  5. bruneian says:

    alfatihah untuk arwah muhd faizal semoga ditempatkan bersama orang yang beriman. dan di doakan semoga tabah serta sabar mengharungi setiap dugaan pada masa ini dan yang akan datang, allah sentiasa bersama orang yg sabar. insyallah amin!!

    0

    0
  6. Corse 848 says:

    salah seorg perempuan yg amat setia pada cinta..jgn sesekali mgkhianati cinta perempuan mcm ni..siapa yg dpt memenangi hati nana..jgn la sia siakan dia..pasti dia akan sayang sepenuh hati..aku pernah dpt seorg yg amat syg cintai aku..tetapi aku tidak jaga hati dia..sampai sekarang tak boleh lupakannya..mnyesal..frust menonggeng ni..

    0

    0
    • yeke says:

      Ape pulak…dia dgn arwah da bercerai hidup la…arwah pun da nikah baru…masa arwah meninggal budak ni pun kecik lagi..

      0

      0
    • OhAku! says:

      yela tapi bukan dia nak cerai. arwah tggl dia sbb nak perempuan lain…

      0

      0
  7. anon says:

    Anak tak benarkan, ke mmg takde org nak….? Anak dia tak tau ke dulu arwah ayah dia tinggalkan ibu dia sb nak kat org lain. So mcm mana pulak anak dia tak benarkan org lain menggantikan tempat ayah dia. Beritau anak tu cerita sebenar…

    0

    0
    • minah jambu terlajak habis says:

      dia dh bertudonggg jantan pon takot nk dekat..lain la dulu diana lom bertudong lagiramai yg nk dekat ngan diaaa…minah tudong ni kalau tk betol2 memang susah nk dapat laki..babtu minah2 sekarang ni dh dapat laki baru dorang bertudong class kan ?

      0

      0
  8. mojo says:

    Aku antara salah seorang lelaki yang bertanggung jwb yang belum pupus…hahaha…

    0

    0
  9. Anonymous says:

    Aruah Faizal ni adik kawan aku,Zul Badang.

    0

    0
  10. Kak Jah aka Mrs Jah dozan says:

    Betul tu…,Dulu kak Jah pun , cam ni jgk lepas arwah Abg Maeh taxi tinggalkan kami akibat Cancer Buah pelirnya ..lama 5 thn akan menjanda , cari rezki dgn niaga produk Andaman dan spa demi besarkan 3 anak2 , tak sangka suatu ketika tu waktu akak dok hirup kopi bercuti di tokyo .
    Pintu hati akak mcm mulai terbuka bila berkenalan dgn seorang lelaki Iran ..
    Mlm tu jgk akak terasa gelisah .. Mcm bergelora hati ni ..Tup tup perhubungan kami da pun masuk 3 thn kami berkawan ni akhirnya dia ajak akak kahwin . Dan akak terima .
    Banyak org tuduh akak mcm mcm .. Da Gersang la ,
    Da lama tak rasa buah rambutan la..
    Tak makan buah tempatan la,
    Suka buah kurma yg banyak sabut la..ish ish ..
    Akhirnya akak akur mmg sorang wanita yg lemah mcm akak ni perlukan seorang lelaki..

    0

    0
    • leha pet pot says:

      kak jah oii … arwah abg maeh taxi tu sakit buah pelir ker … mesti kak jah dah mnderita lama ….huhu …

      0

      0
  11. opiz ku opiz ku jua says:

    Nana ni manis orang nyer , opiz ku pernah undang dia buat persembahan , ternyata x rugi invite dia.
    Seorang yang sangat tabah , setia , ceria , x sombong (biasalah klu mula2 kenal mestilah diam sama diam) , persembahan pentas walau x sehebat Dato CT tapi mmg x rugi kita bayar. opiz ku mendoakan semoga NANA bahagia bersama insan tersayang.

    Pesanan : x kawin lagi pun x per untuk tempoh anak nak membesar nie , Insya Allah tiba masanya anak tu akan membahagiakan kita , mana tau tiba2 anak yang carikan ayah baru untuk ibunya.

    AWAK CANTI NANA

    0

    0