Written by Bella | January 19th, 2016

Sebelum ini ada tersebarnya berita dimana anak kepada peserta Gegar Vaganza 2 ditangkap mencuri motosikal di Putrajaya sekitar bulan Disember lepas.

Setelah beberapa siasatan dijalankan, rupa-rupanya remaja tersebut adalah anak kepada Azian Mazwan Sapuan.

Bercerita mengenai hal berkenaan, Azian memberitahu beliau tidak merasa tertekan apabila kes anaknya itu tersebar luas. Azian menganggap ia adalah kesalahan anaknya sendiri kerana sudah tersilap memilih kawan.

Buat masa ini, Azian tidak boleh memberikan komen lanjut mengenai kes anaknya itu kerana ia masih dibicarakan di mahkamah.

Saya tenang dan tidak tertekan apabila berita mengenai perkara itu dilaporkan dalam media dan saya ambil positif perkara itu. Ini adalah akibat daripada kesilapannya sendiri dalam memilih kawan dan berharap ia dapat menjadi pengajaran kepadanya.

Kes masih berjalan dan belum jatuh hukuman lagi, jadi saya tidak dapat mengulas lanjut mengenai perkembangan kes itu.

Anak Azian ditangkap pihak polis bersama seorang lagi rakannya yang berusia 18 tahun dan telah pun dihadapkan ke mahkamah pada akhir Disember lalu. Walaubagaimanapun, mereka mengaku tidak bersalah dan perbicaraan ditetapkan pada Februari depan.

Kedua-dua tertuduh dituduh di bawah Seksyen 379A Kanun Keseksaan kerana mencuri kenderaan.

Sumber Berita: mStar Online

26 responses to Anak Didakwa Curi Motosikal: Azian Mazwan Sapuan Tetap Positif

  1. wanita berkalong sorban says:

    satu sikap yang harus di contohi..positif atas apa yg berlaku…ibu bapa dah didik dengan betul. mungkin sikap anak beliau yang terlalu terikut2..apa2 pun semoga anak beliau dibebaskan..

    0

    0
    • Anonymous says:

      respect.
      dalam setandan pisang kdg2 ada yg pisang kurang jd.

      0

      0
    • minah jambu says:

      sabar aje lah azean ngan kerenah anak2 ni…biasa la anak2 remaja skarang ni terlalu nk ikot kawan2…adekkk lain kali jangan buat lagi ok..kesian ngan mak abah …semoga di bebas kn dengan secepat mungkin…

      0

      0
  2. Anonymous says:

    sibuk kejar glamer. Kena pk negatif juga sekali sekala supaya anak tak terjebak dgn gelala negatif. asik pk positif je, anak isap dadah pun pk positif lagi.

    0

    0
    • Mat KimK says:

      Hang cakap senang lah.

      0

      0
    • mawar berduri says:

      mesti anak kau penghisap gam….sbb dapat mak pak bodo mcm hang….maksud azian ni dia mengaku ada salah..didikan dan diberi…jd kalu dia terseilap langkah itu tanggunjawabnya sendiri…dan dia x mudah melatah…positif untuk terima keadaan dan akan mengubah kpd yg lebih baik,,,,.kau apa ada mengutuk jer

      0

      0
    • tatitu says:

      Ko ingat senang ke nak didik anak? ingat mcm anak kucing ke takat bagi makan. Positif kat atas tu tak semestinya pk positif la bodoh..bagi aku cara dia tu yg positif..tak cepat meroyan, tak bagi banyak alasan dan tak segan mengaku silap anak dia.

      0

      0
      • pandai sgt ke says:

        sape ckp org bodo dia la bodo. sorry. huhu

        0

        0
        • Habis kau tu pandailah.. says:

          Ohhhh Kau tu pandai sangat ke..Kau terlalu pandai ke…Ada ke dapat kerja
          Juruterbang…Kalau Kau pandai pergi kerja membawa kapal terbang Bodoh…Macamlah Kautu terlalu pandai..Sekolah dapat A Ke..
          Perasantan betul Kau Ni..Kau minum santan banyak ke, tu yang Kaujadi
          Perasantan…tak sedar diri Kau..macamlah Kau terlalu pandai..Otak berabuk..cucilah sikit bodoh….

          0

          0
    • tatitu says:

      ko ingat senang ke nak didik anak? ingat mcm anak kucing ke..bole bagi makan je. positif kat atas tu tak semestinya pk positif la bodoh. bagi aku..cara dia tu yang positif. tak cepat meroyan, tak bg alasan dan yang penting dia mengaku salah anak dia

      0

      0
    • Anonymous says:

      troll

      0

      0
    • minah jambu kesayangan mak abh says:

      ku ingat mak bapak hari2 nk membontotttttttttttt anak keluar rumah atau gi sekolah !! mak bapak cuma boleh nasehat anak supaya jaga diri jangan buat yg bukan2 kt luar n jangan buat salah kt luar itu aje yg mak bapak boleh nasehat kan anak dia..kadang2 anak2 lebih dengar cakap kawan dari dengar cakap mak bapak so tk boleh salahkn 100persen pada mak bapak..kalau cakap jangan main hemboss aje huh !!

      0

      0
    • Q says:

      Helllooo ~~~~ mak pak yg tak KEJAR GLAMER pun hancur anak anak. Anak POLIS pun ada yg mencuri moto. Ni bukan masalah kejar glamer. Ini dugaan dia. Xpayah nak glamer baru nak ada dugaan mcam ni. Cakap tu pikir panjang sikit.

      0

      0
  3. khairiah says:

    Lawa acik azian, nampak ayu.

    0

    0
  4. Seketriat Alam says:

    Senang artis mcm ni.. Anak x betol, xde nak konar propa..
    Salute!!

    0

    0
  5. cikkilata says:

    Bagus la camni… x gelabah and poyo nak back up konon2 anak dia plg baik and xde buat salah…. biasa la tu… remaja meningkat usia… jiwa memberontak… semua benda nak cuba and nak ikut apa kawan buat… bukan senang nak mendidik anak… org dulu2 cakap, sayangkan anak, tangan2 kan… takde la nak suruh kita bantai anak kita sampai lembik… tp, kita harus menegur kalau anak buat salah… pengalaman mematangkan seseorang… semoga anak dia x terus memilih kawan dan jalan yg salah…

    tak mcm yg artis sorg lg tu… anak dia xleh kena usik langsung… sket2 nak backup… kat ig pun nak menyalak kalau org lain tegur anak dia… manjakan la anak tu dengan barangan mewah… smoga ekonomi artis tu x meleset la ye… mana tau kot2 kalau dah x mampu satu hari nnt, anak dia buat lg teruk dr curi moto….

    0

    0
  6. poyos la says:

    tu la dlu perli faradhiya ..skrg tgk dpt ‘cash’.. penampilan wanita btudung ni mulut kna jage2 bila bkata2 ..pakaian tu xperlu ketat klu msih btdung..

    0

    0
  7. Anonymous says:

    Semoga kita dapat hidayah taufik dari Allah

    0

    0
  8. anon says:

    at least dia tak propa nak up anak sendri…
    cuba baca betul2 statement dia…
    bongok la korang ni, tak reti baca??

    0

    0
  9. Illis89 says:

    Kak azian ni jiran sy..sy suka dier..dier sgt2 friendly, suka sapa org, sy dulu x kenal pun dier ni tp dier suka sapa sy..sy sgt suka kak azian..mase sy dlm pantang kak azian siap beli baju baby utk anak sy..anak2 dier sgt berbudi bahasa..nmpk sy dgn suami sy atau dgn jiran lain mesti sapa..betul org kata artis legend x sombong or kekwat..isu curi motor ni xthu la nk ckp mcm mane sb kiter xthu sape betul sape salah..biar mahkamah yg tentukn

    0

    0