Written by AbangNara | July 9th, 2014

Ana Dahlia ini memang cantik orangnya di mata Abang Nara. Wajahnya redup, menenangkan dan memang sedap mata memandang. Agak sedih juga kerana perkahwinannya yang terdahulu tidak berkekalan. Walaupun menafikan sedang bercinta dengan Ubai Zulkiflee, wajah gembira Ana Dahlia setiap kali berada di sisi jejaka ini membayangkan betapa bahagianya diri Ana.

ana dahli abertudung

Kecantikan dan kemanisan Ana Dahlia semakin bertambah apabila sejak kebelakangan ini kesemua gambar yang dikongsi menerusi Instagramnya menunjukkan dirinya bertudung dan menutup aurat sepenuhnya. Nampak macam gadis form 5 pulak. Memang muka budak-budak sungguh. Beruntunglah mana-mana lelaki yang dapat memperisterikan Ana. Muka awet muda sampai bila-bila kot.

ana dahli abertudung

Walaupun kini tampil dengan imej bertudung, tidak dapat dipastikan pula sama ada Ana Dahlia sudah berhijab sepenuhnya atau sekadar menghormati bulan Ramadhan. Sama-samalah kita nantikan penjelasan daripada Ana sendiri. Lagi beberapa gambar Ana Dahlia bertudung dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

P.S: 5 penjaga gol terbaik Piala Dunia 2014


ana dahli abertudung
ana dahli abertudung
ana dahli abertudung

ana dahli abertudung

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

22 responses to Ana Dahlia Juga Sudah Berhijab?

  1. Anonymous says:

    dagu mak aihh

    0

    0
  2. kli brp?? says:

    Elok le..
    Nk brhijab pn kitorg kne tau ke?

    0

    0
  3. Anonymous says:

    ramai pulak yang bertukar imej thn ni…bagus la..harap2 istiqomah la memasing…tgu juga bila erra, ziana, sazzy n celepets gang, salamiah hassan, khatijah ibrahim, che ta, didie alias, ella nk pki tudung…ada sapa2 nak tambah perisa list2 nama tu?hihi

    0

    0
    • Entah le says:

      ad lagi anon 1.33…nenek mariani y ngan topi beso dia tu…
      zila bakarin..nabila huda n ifa raziah..retis y mcm liat nk bertudung…
      cik ta..bila lagi..adik2 semua bertudung
      didie alias..anak2 semua bertudung
      sheda..beinda pn bertudung…mak masih togel lagi..berdangdut plk tu…x segan ke ngan anak…kalau x segan ngan anak..segan le ngan ALLAH

      0

      0
  4. Felini says:

    Nak kahwin dah kot. Family ubai ni semua alim-alim. Duduk kat rumah kena berhijab dan jaga aurat. Tapi apa-apa pun alhamdulillah. Dugaan lagi besar selepas dah buat keputusan untuk berhijab jika kita tak kuat. Yang penting sentiasa istiqamah dan ingat niat asal kita untuk berhijab, iaitu demi Allah swt. InsyaAllah.

    0

    0
  5. gigi emas says:

    Pakai tudung tapi kalau perangai buruk, hati busuk pun tak guna juga…..inilah masalah orang islam melayu sekarang…ilmu terlalu cetek. Asalkan pakai tudung terus dilebelkan alim dan baik, lebih2 lagi kalu si anu tu artis……persepsi yang salah dan tak betul.

    Banyak perkara lebih penting yang harus orang islam perjuangkan seperti kemiskinan, pembelajaran, ekonomi dll islam daripada pakai tudung. Dosa tak pakai tudung amat kecil berbandingkan jika komuniti hidup dalam daif, miskin dan lapar….Umat Islam harus prioritize mana yang lebih penting untuk diperjuangkan…kerana kebodohan dan terlalu mementingkan perkara kecil, maka sebab itulah dunia islam bergolak dan tak maju….dan ada yg terlalu alpa hingga menjadi militant……..

    Jadi cite macam ni tak penting langsung…tolonglah majukan minda terlebih dahulu

    0

    0
    • minah jambu merah biru says:

      BETOL TU..

      0

      0
    • shahmil says:

      sedangkan yang kecil tak mampu nak dipelihara,
      macam mana nak menjaga isu yang lebih besar???
      i guess bukan semua labelkan baik & alim cuma lebih kepada menggalakkan…by the way tak pernah nampak pun artis baru bertudung terus media call her alim bagai.dipanggil cantik comel ada kot.
      islam tak maju & bergolak sebab silap umat itu sendiri. lihat jew cara hidup melayu yang so call islam sekarang? ada ciri islam ke?
      balik pada al-quran, sunnah & kalau susah sangat balik pada sejarah kegemilangan islam para sahabat & khalifah. betapa majunya islam masa itu kerana takwa & imannya pada Allah lebih dari segala yang ada dimuka bumi.
      tiada excuse atau dalih utk melaksanakan perintahnya.

      0

      0
    • theGirl says:

      pakai tudung tu fardhu ain..ekonomi, kemiskinan tu fardhu kifayah. fardhu ain dgn fardhu kifayah mn lg penting? suruh org majukan minda padahal minda diri sendiri ke laut.pfft~

      0

      0
  6. nok gebuzzz says:

    dah menjadi trend artis bertudung sebagai berita sensasi dah gossip meletoppss!!!

    0

    0
  7. PA KU DULI says:

    ade lagi artis yg belom seda..like nora danish, scha al-yahya, lisa surirumah,adira,kilafairy,anzalna,nelydia, emma membong,lana nordin,fazura,diana danielle,erin malek,sara ali, nad zainal,erra fazira, che ta,raja azura,rita rudaini,fasha sandha,faralyna idris, miera liyana,juliana evans,sh.amani,dan banyak lagi…pakailah tudung korang oi…korang ingt rambut korang dah cantek sangat ker..

    0

    0
  8. sutun kurita says:

    Apa??? DOSA TAK PAKAI TUDUNG SANGAT KECIL???..mohon pencerahan…saya nak tahu jugak hujah x menutup aurat ni…untuk menambah ilmu didada…

    0

    0
  9. Kak Senah Teropong says:

    Nak tutop, tutop bebetul ye dik non, jgn bula pose je ko tutop!
    pada kak senah lah, dah pakai tudung xyah dok kecoh sane sini, dok cerita terima hidayah & petunjuk bagai sbb dr dlm perut je korang dah dapat hidayah..
    Wajib & Kewajipan, Ingat tu !!
    Orang islam mmg kene ttp aurat, kalau skrang pki tudung utk buat orang lain rasa terharu ape kejadahnya

    0

    0
  10. akutengahwatesaimen says:

    @entah le…bodonyer kor…sheeda dh lama la berhijab 3 taun lbh dh pi bkk posa la hang ckp pkai pqla lutut mak hang kot

    0

    0
  11. shuehanna says:

    ana dahlia mmg cantik. muka bersih sangat. pernah jumpa depan2. dah pakai tudung bertambahlah cantiknya. alhamdulillah. semoga terus istiqomah.

    0

    0
  12. Farah says:

    Manisnya Ana Dahlia bertudung.

    0

    0
  13. weng weng says:

    tudung periuk..
    tudung periuk..pandai menari…
    menari lagu di bulan puasa
    lepas raye..kita berbuka…

    0

    0
  14. mamamia says:

    takde ke syarikat tudung reka tudung Ramadan..khas untuk tutup bulan Ramadan je..nanti ramai artis beli..

    0

    0
  15. like says:

    Cantik, suka tengok.

    0

    0