Written by AbangNara | November 25th, 2013

Hati ibu mana yang tidak kecewa apabila bayi yang dikandung disahkan gugur oleh doktor. Itulah yang terjadi kepada Amyza Aznan Jumaat lalu apabila bayi keempatnya gugur setelah 2 bulan dalam kandungan. Kesedihan itu pastinya bertambah apabila ada pihak menuduh keguguran itu adalah karma buat Amyza.

amyza

Tuduhan yang dilakukan menerusi sebuah forum terkemuka telah menimbulkan kemarahan yang amat kepada Amyza Aznan. Kalau Abang Nara pun mesti panas hati. Menurut si penuduh, keguguran itu terjadi kerana tindakan Amyza yang pernah memijak perut seorang ibu yang hamil. Abang Nara tak tahu benar atau tidak tuduhan tersebut.Yang nyata, Amyza mengamuk di Twitter angkara kata-kata yang dilemparkan.
amyza

Secara ikhlas, setahu Abang Nara dalam agama Islam tidak ada istilah karma. Hanya ada qada dan qadar. Marilah kita berfikir secara logik. Ambil contoh pembunuhan yang terjadi kepada pegawai bank Ambank baru-baru ini. Kalau nak ikutkan hukum karma, si pegawai bank sepatutnya telah menembak orang lain dulu sebelum dirinya ditembak. Itu baru betul hukum karma. Tak gitu?

amyza

Semoga Amyza Aznan tabah dengan dugaan ini. Jangan dilayan sangat orang yang sengaja nak menimbulkan kemarahan kita. Mungkin dia jeles Amyza badan macam anak dara walaupun sudah anak tiga. Itu yang buat tuduhan mengarut tak ingat. Lagipun orang macam ini lagi dilayan lagi seronok mereka. Jadi buat tak tahu adalah langkah yang terbaik. Apa pendapat anda?

P.S: Kucing HERO aka Abam Iyo sudah meninggalkan kita

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

59 responses to Amyza Aznan Mengamuk Dikatakan Gugur Kerana Karma

  1. Anonymous says:

    rasa nya dia ckp untuk EIDA MOEN. smlm je kuar kat MELODI

    0

    0
    • red says:

      betul ke weh??
      buleh tahan gak ayat amyza ni eh hihi…tp apepon org yg kata tu pon bawak2 la musabaha diri…benda gini bkn blh buat main tau, tak kena dekat ko xpelah…bg org yg penah gugur, jangan kata org nak tuduh karma ke apa…dok sesaje pon blh menangis sorang2 tahu kalau terkenang! sedih yang amat…semoga ko tabah la amyza…and tutur kata ko pon moga molek2 la lepas ni hendaknya..biarkan mereka..

      0

      0
      • Villa Nabila says:

        kesian gugur plak..xde rezeki..

        0

        0
        • Killa says:

          aq rasa Tuhan lebih sayangkan anak dia…ye lah dpt emak d dunia pon x sedar diri, keding tp pki baju x cukup kain. siap mencarut plak tuh! die x tau k ap mksd ‘puki’

          0

          0
        • K.A.A says:

          karma tu dari hindu kan?? islam x de karma nih..

          0

          0
        • Abby Adabi says:

          Sharnaz tak perlu la masuk campur siap nk libatkan PM..Besar sgt ke masalah amyza tu..masalah negara byk lg PM nak handle..

          Setakat isu gugur pun nak meroyan kat twitter..Spesis ayu rodah jgk ni pns bile rita permaidani tu kata keguguran beliau di sebabkan balasan tuhan..Senyap dah la, pedulikan la kata2 blkng org klu tak btul..

          0

          0
        • SadButTrue says:

          kucing saya nak beranak….PM tolong jadi bidan boleh ??

          0

          0
        • shuib says:

          “Kalau nak ikutkan hukum karma, si pegawai bank sepatutnya telah menembak orang lain dulu sebelum dirinya ditembak.” amik la contoh lain skit nara..mulut ko pon leh tahan gak yer..

          0

          0
        • Fahrin Ahmad says:

          Kesian tak baik ko cakap camtu gila..
          klik me pliss..

          0

          0
        • Wawa Zainal says:

          saya ada anak comel lagi.
          sila klik saya ya..

          0

          0
      • Anonymous says:

        simpati tu mmg ade..
        but when she said like this seriously low attitude..
        taw a marah.. tp bende yg dicarutkan.. aisshh
        “aku ni x makan perli?”
        well saper suh hang makan perli!
        org suh makan nasik!
        if x makan perli x der maki mcm ni akak hoiiiii….

        0

        0
    • ehh says:

      xbaik tuduh2 cmni..xpyh nk buruk sangka la.better kita diam je.jgn nk kaitkan sape2 dlm isu ni.xpsl2 jd isu bru plk

      0

      0
    • pening aaar says:

      yeke eida moin?eida moin dah kurus sikit dah lol.org kate azwan ali betul ke?
      kalau busuk hati dah menguasai diri,kematian pun sanggup mulut longkang.mana nak maju orang melayu ni?

      0

      0
    • Abby Adabi says:

      Bahasa dan tutur kata perlu dijaga..Kerana mulut badan binasa..

      ” LIDAH DIPELIHARA, TUTUR KATA DIJAGA, MARUAH TERPELIHARA”

      0

      0
      • Abby Adabi says:

        Punca keguguran Amyza ni sebenarnya takde kaitan dgn karma..Berdasarkan pengalaman aku, puncanya adalah kerana KURANG BERAT BADAN KETIKA HAMIL..

        Kebanyakan wanita yang mempunyai berat badan yang kurang di awal masa kehamilan mereka disarankan untuk menambah berat badan antara 12 hingga 15 kg dengan cara mengambil nutrisi yang diperlukan saat kehamilan..Ia bertujuan agar fetus di dalam kandungan mendapat khasiat yang secukupnya juga dari ibu..

        Sumber : Berat Badan Rendah Saat Hamil danTips Mendapatkan Nutrisi Yang Anda Perlukan

        0

        0
    • Olngok says:

      BAHASA MENCERMINKAN BANGSA YE PUAN AMYZA ADNAN

      0

      0
    • Anonymous says:

      subhanallah.. macam2..
      yang mengata mmg dah tentu dpt doasanya..
      yang memaki its show ur attitude..
      mmg betul marah itu sifat pling di sukai syaitan..
      didikan mcm ni ke nak bg kat anak2 nanti?
      maruah suami diletak dekat mane?
      “takot ke bile artis mengamuk? ”
      besar sgt ke takhta artis org nak takot..
      org bukan takot, but people will not respect you!
      so jgn marah la bile masyarakat anggap dunia artis ni dunia
      glamer but low mentality…

      0

      0
  2. fara says:

    perghh..puk***k pon keluar…marah sungguh tu…

    0

    0
  3. MYAEIA TK GUNE says:

    Dari segi bahasanya…..Hukum Karma ini bunyinya seakan-akan selari dengan ajaran agama Islam. Tetapi jika diselami dengan lebih mendalam, ianya sangat jauh berbeza dengan ajaran Agama Islam.Myb yg suka gune HUKUM KARMA ni agama hindu koT SBB bg mereka Hukum Karma atau the Law of Karma bermaksud “perbuatan”. Karma yang baik diberi pahala dan yang buruk pula mendapat dosa dan akan menjelma dalam bentuk binatang.

    gune hukum karma..tunggula pembalasan karma ko..ayat2 org yg sendiri tk phm agama islam sendiri tp mengharap org lain dpt balasan TUHAN…padahal diri sendiri ke laut!..kesian….

    0

    0
  4. saya ok jer!! says:

    kesiannyaaaaa.. orang baru lepas gugur dah tuduh macam2. kita tak tahu lepas ni hidup kita or ahli keluarga kita macam mana.. hmm..

    0

    0
  5. Aku says:

    Kita tunggu apa reaksi Perdana Menteri kita Dato’ Sri Najib Razak. Hoho.

    0

    0
    • aku pelik says:

      jap.. jap.. jap.. pe kena PM dalam kes ni?? sharnaaz twitt buat pe?? nak gtau golongan artis bergaduh?? teraniaya?? comeon la.. klu korang twitt secara berhemah… twitt tu akan jadi bagus.. bermanfaat.. pk sendiri boleh kot.. PM de banyak benda lagi nak jawab twitt yg lagi berfaedah dari ni.. huhuhu…

      0

      0
      • SadButTrue says:

        artis malaysia memang sakit burit, PM tu byk kerja nak buat..bukan nya ada masa nak selesaikan masalah burit amyza…sharnaaz tu bodoh

        0

        0
  6. Mashi says:

    tak kisah laa karma atau bukan.. ni soal kematian kot.. sape tak sedih,anak yg kita kandungkan..dan harap akan lahir.. ttiba gugur.. sedih kot…orang yang maki hamun tu, mmg kurang ajar.. kalau aku pun.. aku maki balik.. klu jumpa.. memang kena shoot laa muka dia..

    0

    0
  7. Biskut says:

    Kalau betul amyza ni sebelum ni pernah buat slh kat org lain, jgn la smpai nk kata karma plak bila dia keguguran anak. hal kematian mmg tak ptt d main2. apa slh kita doakan je kebahagiaan n kesihatan dia. hidup mati tu kan dh ketentuan Tuhan. kalau org cakap mcm ni kat aku pun mau nye aku tak mengamuk….kt tgh sedih2 org ckp cmni….

    0

    0
  8. mak c kina says:

    sume org buat dosa…jgn la disebabkan dosa sesorg tu,dijadikan alasan utk mengatakan se1 misibah tu,balasan tuhan…qada n qadar Allah adalah utk umatnye sentiasa bersyukur,menikmati,menyesali kesilapan apa yg kite buat..

    0

    0
  9. Octopus Olympus Octavius says:

    cakap elok2 kan lebih bagus amiza..ni ramai org boleh baca..sekurang2nya org yg mengata kamu tu boleh berfikir yg dia sebenarnya mengalami masalah buruk sangka & mulut tak bertapis..tapi kalau dah dua2 bahasa mcm ni, dua2 pun nampak lancang mulut..bawak2 mengucap dan istighfar kedua2nya, itu lebih elok.

    apapun, takziah pada amiza adnan. apapun keadaan, lidah kita ni kena kita jaga..

    dan pada yg mengata amiza adnan kononnya karma pijak perut perempuan mengandung tu, karma tak wujud pun dalam agama kita..melainkan kalau kamu hindu, saya faham lah..dan siapa kamu nak katakan itu karma ke apa ke, sebab urusan keguguran tu adalah urusan Allah/Tuhan..kamu takde kuasa nak masuk campur, malah kamu sendiri (kalau kamu wanita) boleh mengalami keguguran jika Allah berkehendak. Jadi apakah kamu juga pernah pijak perut wanita mengandung lain sekiranya kamu keguguran? Fikir sebelum berkata2..

    0

    0
  10. Anonymous says:

    leh tahan gak mulut si amyza ni ye…sape pn memg le akn marah..tpi kalau marah mcm mana pn cuba le bahasa tu berhemah sikit…….

    0

    0
  11. OCT1883 says:

    boyfren aku cakap takleh percaya pada karma.. percayalah pada qada dan qadar.. :)

    0

    0
  12. Red john says:

    Utk pengetahuan umum! Karma merujuk kpd kepercayaan dlm gama hindu. Istilah karma merujuk kpd perbuatan jahat dibalas dgn jahat. Bg muslim kt sama sekali x boleh guna istilah karma apatah lg mempercayainya. Ini berkaitan akidah. I tgk artis melayu kt mmg slalu sgt percaya kpd karma. Nmpk sgt mereka mmg jahil. Percaya karma mksudnya u percaya anutan hindu. Jd dalami lah ilmu agama islam jgn nmpk sgt jahil. Islam percaya kpd rukun iman n rukun islam. Bkn karma. Mohon amek perhatian!

    0

    0
  13. luke pritchard says:

    karma…

    bang nara klako la opinion hang psl karma…
    aku rasa karma ni satu metafora tuk gambarkan ‘hukuman’@’balasan’ terhadap apa yg kite lakukan..perbuatan buruk..karma tak semestinya dulu ko tembak orang..then balasan ‘karma’ yg ko terima adalah ditembak orang jugak.

    karma ni just ‘balasan’ atas perbuatan buruk..karma bukannya ‘balasan jenis hukuman’.

    Maknanya klu ko tembak orang…karma yg mungkin ko terima maybe kena langgar dengan lori sampah ke…etc.

    0

    0
    • Anonymous says:

      ‘”Ambil contoh pembunuhan yang terjadi kepada pegawai bank Ambank baru-baru ini. Kalau nak ikutkan hukum karma, si pegawai bank sepatutnya telah menembak orang lain dulu sebelum dirinya ditembak. Itu baru betul hukum karma. Tak gitu?”

      statmnt bangang aku baca malam nie!”

      statmnt bangang abadi

      0

      0
  14. budu says:

    mana dato’ CT? dia kene selesaikan hal camni..huhuhu..ni kira biadap dalam pertuturan ni..

    0

    0
    • macam iyer jer.... 3x says:

      stuju dgn budu… mane dato’ CT oooiii……
      ni baru betul2 perkataan biadap yg terang nyata dan jelas…
      huhuk

      0

      0
      • Shhh says:

        org kena igt KJ tu pangkat lbh besar dri amyza aznan dn lbh berpengaruh..sbb tu dato ct tegur..

        0

        0
        • Pou says:

          Kj cakap ape je kot yg tokti gelojoh sangat menegur. Ni dah sah2 segala mak nenek dalam kain keluar lagi biadap. Diam seribu bahasa tokti penegak budaya biadap menegur org dlm twitter

          0

          0
  15. nonamanes says:

    Huiyo bahasa amyza. Marah sangat-sangat tu, kokye pun tapis ler dulu bahasa tu. Bahasa mencerminkan agama.

    0

    0
  16. banana says:

    bodo btul contoh karma yg kau bagi nara….kalau tak faham jangan bagi contoh sndiri

    0

    0
  17. atok ti cepat la masuk campur, ni la kes biadap
    lagi satu, bagos gak sharnaaz tweet PM Najib, biar lah PM baca sesama Melayu punya creta hahaha

    0

    0
  18. Neranera says:

    Aku sebenarnya tak berkenan sangat dengan si Amyza nih. Cam kaki gadoh pon ada. Pantang org cuit sikit, meletop2 latahnya. Relaks sudah lah. Kau tuh public figure (walaupon takde la popular mana :)

    0

    0
  19. Anonymous says:

    sharnaaz sbenarnye nk tweet mslh die kat PM kot?????

    0

    0
  20. Aku says:

    tok ti mane tok tiiiiii…x nk masuk campur ke n x nk tegur ke…ni bahasanya baru le leh d kata biadap…tok ti sesama retis x nk menegur ke sdgkn KJ y x ad kena mengena pn tok ti leh tegur…

    0

    0
  21. bangang says:

    “Ambil contoh pembunuhan yang terjadi kepada pegawai bank Ambank baru-baru ini. Kalau nak ikutkan hukum karma, si pegawai bank sepatutnya telah menembak orang lain dulu sebelum dirinya ditembak. Itu baru betul hukum karma. Tak gitu?”

    statmnt bangang aku baca malam nie!

    0

    0
  22. Uglynara says:

    Salam, abg Nara klu nak bg komen pun sb blogger yg Bijak xperlulah nak bg contoh pasal org yg dh meninggal especially mati kena bunuh..Cuba fkir apa perasan fmly or anak2 arwah yg baca komen tu? Cuba jd pd diri abg Nara sendiri ? Suka ke? Jd klu nk bg contoh tu biar la fkirkn perasan org yg xde kena mengena dlm Hal ni… Mcm xbijak je statement tu….

    0

    0
  23. anon says:

    Aku cukup heran dengan manusia2 yg suka bertwitter2 ni, for what reason, aa?? Tapi duk bermaki and sumpah seranah kat twitter lagi lah menghairankan. Buat ape lah tunjuk hati perut kita yg tak bersih or busuk tu kat orang. Duk mengutuk2 and menghamburkan kata2 kesat hanya akan memalukan diri sendiri aje. Berdiam diri tu lebih baik…

    0

    0
  24. Annoying Nara says:

    ‘”Ambil contoh pembunuhan yang terjadi kepada pegawai bank Ambank baru-baru ini. Kalau nak ikutkan hukum karma, si pegawai bank sepatutnya telah menembak orang lain dulu sebelum dirinya ditembak. Itu baru betul hukum karma. Tak gitu?”

    Contoh apa ni Abang Nara? Statement paling tak sensitif dan menampakkan kebodohan sangat. Ingat kelakar ke ni? Cuba yang kena tembak tu bini ko ke, keluarga ko ke, ada terlintas nak bagi statement yang kononnya kelakar ko ni?

    Makin lama makin bodoh ayat-ayat si Nara ni.

    0

    0
  25. narajadah says:

    nara biadap gak ya,takde contoh lain ke kau nak ambil.

    0

    0
  26. Johana says:

    Amyza pernah pijak perut sape dulu????

    0

    0
  27. Anonymous says:

    contoh karma yang diberi sangat tak sensitif dan tak bijak.
    tolong padam.

    0

    0
  28. unknown says:

    Nara….plis delete kenyataan psl pembunuhan pegawai bank tu..jgn mempersendakan tragedi malang menimpa arwah n family…

    0

    0
  29. minah jambu merah biru says:

    dh lah amyza u jangan dengar cakap orang karma karma ni huh ! dlm Quraan ada ke cakap pasal karma karma ni ? kalau tkde jangan peduli lah ape yg dorang nk cakap kan….bis artis yg dh bertaon2 kawin tu tk dapat anak pasal karma jugak ke ? mengarot !! dari mana dorang dapat perkataan karma ni ? dari sekolah ? ke dari cik gu ugama? bis ustaz azhar eksiden kelmarin pon pasal karma jugak? sape orang yg pertama menyebot perkataan karma ni ? kalau tk tau jangan nk memandai2 atau eksen pandai ok !!

    0

    0
  30. Irenne says:

    Cantiknya bahasa…

    0

    0