Written by AbangNara | June 4th, 2012

Tahukah anda yang Aidil, suami kepada Rita Rudaini telah muncul di Melodi TV3 2 minggu yang lepas? Di dalam rancangan tersebut, Aidil membuat beberapa kenyataan berkenaan rumah tangganya dengan Rita. Dan semalam, menerusi BiPop, Rita menjawab segala pertuduhan yang telah dilakukan Aidil di dalam Melodi.

rita

Abang Nara tahu ramai yang sudah bosan dengan kisah Aidil dan Rita Rudaini ini, namun Abang Nara rasa memang patut untuk berkongsi luahan hati Rita. Agak panjang SMS yang telah Rita berikan kepada Raja Nurfatimah Mawar, penulis Berita Harian, izinkan Abang Nara kongsikannya dengan anda semua.

Apa guna saya bersuami, jika bil bersalin pun diungkit. Kalau Aidil terpaksa berhutang kad kredit, itu bukan salah saya. Kos bersalin tidak sampai RM10,000 kerana saya bersalin bukannya melalui pembedahan. Itupun Aidil dapat tuntut balik RM5,000 daripada persatuan. Apa yang Aidil nak ungkit sangat? Kalau saya tahu dia jenis berkira, lebih baik saya bayar sendiri.

Dia sebagai suami kena mementingkan keselamatan dan keselesaan anak isteri, bukannya bersikap berkira. Ketika dalam pantang, saya beli ubat guna duit saya sendiri, dia tidak pernah ambil tahu atau menghulur duit.

Sampaikan baju dan keperluan dia dan anak juga saya tanggung. Boleh kira dengan jari jika guna duit dia. Saya tidak kisah soal duit asalkan kami hidup bahagia. Kalau saya mata duitan, takkan saya tahan hidup dengan dia sampai empat tahun. Duit nafkah saya dan anak-anak, kalau saya tidak mintak tiadalah.

Saya bukan jenis minta duit orang. Kadang-kala saya biarkan saja asalkan tidak bergaduh. Saya tidak suka bising-bising, dia hanya tahu pergi main bola, balik rumah, makan dan tidur. Semua urusan anak dan rumah, tanggungjawab dia pun saya kena fikirkan. Nak sewa rumah saya yang cari dan kena keluar dulu duit pendahuluan, saya tidak kisah.

Kalau dia cerita dia tidak mampu, beli kereta mewah dan motosikal berkuasa tinggi dan barang keperluan dia, mampu pula! Tapi nak hulur duit pada anak isteri seolah-olah seperti mahu menjerut leher. Saya selalu pesan dia, dahulukan anak.

Motosikal berkuasa tinggi, rim dan cat kereta tu penting ke? Tapi, semua tu tidak peduli. Dia sanggup keluar berpuluh-puluh ribu untuk keperluannya. Beli motosikal tu boleh pula, tapi soal anak sendiri, zuriat sendiri berkira. Waras ke Aidil ni? Makin lama makin melalut dengan hal yang tidak masuk akal. Kalau anak dengar dan faham, mesti mereka kecil hati.

Tapi berbeza dengan saya. Sejak berkahwin dan mempunyai anak, baju pun saya susah nak beli. Jika saya tidak menyimpan duit untuk anak-anak, saya tak tahulah apa nasib kami. Tanggungjawab saya besar, tapi selalu dia tinggalkan saya dan anak-anak tanpa satu sen. Sampaikan pernah saya SMS dia ketika di lapangan terbang. Dia boleh jawab terlupa! Allahuakbar, macam mana dia boleh lupa ada anak dan isteri?

Kalau dia cakap tidak mampu, beli motosikal berkuasa tinggi mampu pula. Baik duit pendahuluan simpan untuk anak-anak. Saya pernah kata jangan sampai anak-anak makan pasir. Memang saya bekerja dan ada duit sendiri, tapi nampaknya Aidil ambil kesempatan. Saya bercakap untuk masa depan bersama, bila sudah ada anak, jangan terlalu mementingkan diri dan fikir nak bergaya saja. Rim kereta dan tayar motosikal tu bukan boleh makan! Perlu ke beli motosikal jika sudah ada kereta? Kenapa nak tunjuk hebat pada orang?

Saya melakukan pemeriksaan ketika hamil kedua-dua anak pun kadang-kadang saya bayar sendiri. Apa lagi yang tidak kena? Terlalu banyak saya bantu tetapi dia langsung tidak menghargai dan berterima kasih atas tolak ansur yang melampau-lampau dari seorang isteri. Kerana terlalu sayang, saya tidak pernah merungut dan tidak kisah walaupun tanggung diri sendiri.

Dia berkira sangat, tetapi rezeki yang diberi pun sebab anak isteri. Jangan sampai sekelip mata Tuhan tarik balik. Jangan riak! Dia kalau ada duit, hanya fikir nak tukar cat, rim dan cantikkan kereta. Itu semua lagi penting daripada anak-anak! Nasihat saya dia pandang macam sampah. Kita ni ada anak isteri buat cara ada keluarga, jangan nak ikut perangai orang tiada tanggungan. Pakai motosikal berkuasa tinggi pun buat apa kalau tahu tak mampu. Jadi, tak payahlah nak ungkit soal hutang kad kredit bayar bil saya bersalin. Kenapa tidak guna kad kredit bayar beli motosikal?

Walaupun Aidil pernah memberi hadiah gelang emas kepada saya, tapi saya bukan jenis minat barang kemas. Tetapi apabila lari, dia ambil semula gelang emas itu. Saya memang nak tergelak apabila teringatkan tingkah laku Aidil. Terima kasih Aidil kerana terlalu berkira Dia juga ada menyebut pasa saya tabur duit di hadapan rumah, janganlah nak menipu dan memutar beli cerita. Duit itu diberikan pada Rayyan. Dia pun tahu Rayyan suka main duit. Saya membiarkan Rayyan memegang duit kerana tidak mahu dia mengamuk tapi lain pula tuduhan Aidil.

Aidil saya mohon maaf, saya kena bela diri. Saya berkahwin dengan dia bukan kerana duit. Sebab itulah, saya tidak berkira dan boleh tahan hidup dengannya walaupun terpaksa sara diri seperti orang bujang. Saya kecewa sangat apabila pasal anak dan duit dia nak ungkit menungkit. Saya pantang betul kalau mengungkit, berkira dan kedekut.

Sebenarnya Abang Nara dah potong beberapa perenggan oleh kerana terlalu panjang sangat kata-kata daripada Rita Rudaini. Namun diharap anda dapat faham isi pati yang cuba disampaikan oleh Rita. Kalau tak faham dan mahukan cerita sepenuhnya, sila dapatkan BiPop Ahad lepas.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

315 responses to Aidil Makin Lama Makin Melalut – Rita Rudaini

  1. lava says:

    aidil… kawen je la dengan i

    0

    0
    • runningman fanclub says:

      balik2 pasl korg..bkk b.n je cite korg..pening la aq hai perangai msing2..cerai je la senang..lg aman aq rase korg nie..dr sebok cite2 hal rumahtngga kt lua..

      0

      0
      • huh aidil dan rita lagi…
        bila nak bercerita pasal Fahrin Ahmad ni?

        0

        0
      • antiKEMBAR says:

        hahahahahaha.. ko deserved aidil.. tu la ko bg statement kt melodi x agak2.. ko bangkit kn hal wang la sgt.. sedangkan dh nyata nafkah itu dituntut dr sang suami dan bkn nya isteri.. statement ko mkn diri ko sndiri.. kn dh kena bahan ngan rita rudaini si “BEST WOMEN WIN” ni..

        btw aidil… ko nk ungkit hal bersalin ke ape ke mmg x masok dek akal lngsung.. kalau ko mmpu bli motorsikal yg kuasanya besor, ape la sgt takat bil bersalin kat prince court tu kn..? ckp guna akal la aidil bukan guna paler lutut ko yg always cedera akibat main bola tu.. kesian ATM bg player mcm ko rumah free..

        go RITA RUDAINI go! we always support u RITA.. u are superbwomen and please AIDIL.. stop play with RITA.. u have nothing to play this game with her.. u are LOSER!

        0

        0
      • bdkcomot_airina84 says:

        yeah…i do agree..
        come on la…grow up…if u can’t b a gud hubby to ur wife n gud father to ur kids then don’t continue with da marriage…
        n if u know he’s not a gud husband y u still wanna b wif him???
        perkahwinan tue satu ibadah…it’s not a joke k!!
        so, pikiaq la masak2 pe yg terbaik wt korang…
        jgn dok menambah dosa berbalas perang mulut sana sini..
        ingatlah sket…nikmat hidup kita nie bila2 pon Allah leh tarik balik…
        cubalah belajar BERSYUKUR sebelum ajal menjemput kita..
        hargai orang yg sayang kita sebelum orang tue pergi meninggalkan kita wat slamanya…

        wallahuallam…

        0

        0
      • cerai je lah memekak je says:

        “saya hanya nak bela diri” seperti mencurah air ke daun keladi.
        bosan sungguh cerita diaorang ni. kalau betul2 nak bela diri…cerai je la. wartawan dan media boleh buat apa? haishhhh

        0

        0
      • Hanya Mampu Membaca Besok Akak Gi Kerja Gaji Akak Jalan says:

        sebab tu la orang tua2 cakap, nak carik suami jangan berlandaskan hanya paras rupa. kenal hati budi nya dulu. lagi satu, kalau nak kawin kena dapat restu orang2 tua.

        bukan nak kutuk bukan nak salah sesiapa. kuarang kawin TAK BERKAT. nah, sekarang siapa yg susah? diri sendiri yg nak kawin dulu..pandai2 la bawa diri, selesai sendiri.

        0

        0
      • OH MY ENGLISH says:

        BIL HOSPITAL TAK SAMPAI 10,000 TAPI KAU TUNTUT 500,000 RM KAT MAKAMAH . APA KE HEI? YOU DONT PLAY PLAY WITH US. US ALREADY BORING READ YOUR STORY EVERYDAY. YOU KNOW KAN?

        CAKAP MACAM KELING MABUK LA KAU RITA. GAMAKNYA KAU NI MEMANG SUKAR PUTAR BELIT CERITA. SEMAKIN AKU BACA, SEMAKIN PULAK BANYAK KESALAHAN2 KAU RITA.

        CERAI JE LA BETTER YOU BALIK DUDUK KAMPUNG TANAM JAGUNG ATAU BELA IKAN KELI. LELAKI2 KAT KAMPUNG WALAUPUN TAK LA SECOMEL TAPI ADA TANAH, ASN, KEBUN, KAMBENG, TERNAK IKAN KELI. NOT BAD LAH WHAT?????

        0

        0
      • Renungkanlah Pembaca Sekelian says:

        Perempuan2 selalu ingat lelaki2 akan berubah bila dapat anak dan berumahtangga. Lelaki yg dayus, sampai mati pun ……belom tentu akan berubah. ***FAKTA***

        0

        0
      • senah says:

        orang yang baik adalah orang yang menahan dirinya dari berdebat walaupun dia di pihak benar sekalipun.

        0

        0
      • Anonymous says:

        once kau ungkit kos beranak, u dun deserve the kids at all! nnt dh besar, biar anak2 ko tau ko mengungkit bayar kos diorg lahir, bapak ape la kau ni?? if kau x mampu nak byr kos beranak, lenkali pakai kondom, sedap nak, tanggung xnak! bnyk cantik.

        aku setuju bila org kata jgn kawin dgn org base on paras rupa, nak cari laki, tolonglahhhh cari yg x kedekut dan berpoket tebal, bukan hanya ‘lagak’ org kaya, tp poket asik bocorr! korg ingat cukup setakat cinta nak beli beras kat giant??

        0

        0
      • ika says:

        heii….kalau tak suka jgn baca…kalau ko kena sendiri barulaa tahu….baru nak sibuk cari org nak cerita masalah…..tengoklah nanti Allah swt akan timpakan masalah dan ujian kepada kamu..baru kamu faham!

        0

        0
      • mimi si kucing chomel says:

        errr..mak mentua sy pesan kt hubby sy..jangan kedekut & berkira dgn anak bini..dh tua nnt edup susah..ank bini tu amanah dr allah utk si suami..lg 1 knp nk berkira pasal kos bersalin bini?bukan tu angkara si suami jugak ke bila isteri tu preggy.. =D

        0

        0
      • Anonymous says:

        ada btolnye jugak suggestion ko nie..bcerai je la jln terakhir.. klu dh sarat/kritikal sangat nk menanggung nye..bukan nk galakkan cerai,wlu suma tau cerai perkara yg d benci oleh Allah.. tp klu ni lh penyelasaian terbaek untuk menyelamatkn diri dr dosa xbtanggungjwp c somi dn isteri yg buka aib.. minta lah tunjukkan jalan plg afdal dr Allah swt..yg sedihnyee..kesian sgt kt anak2 dia..mereka bukan tau ape2 pn.. ermm
        :’ ((

        0

        0
      • Adha says:

        Hmm nampak sangat Aidil tu belum sedia untuk komitmen berkeluarga…org kata maseh nak ‘enjoy’ mcm org bujang. Sikap maseh tak matang.

        0

        0
      • lisa ray says:

        ak rase la kan citer dorang ni msk novel msti laris cm goreng pisang…mls dah nk komen , igt kn pas umrah myb rita kurang kn cikit cerita hal rumah tgga…lbi baik korang face 2 face n bincang masa depan msg2. benda yg mcm ni(burukkan satu sama lain) menunjukkan korang yg lbh mahu menang,padahal 2-2 dah tunjukkan kelemahan dan keburukkan msg2. Allah itu Maha Adil, kepada Dia kita berserah..

        0

        0
      • kesabaran dah takde camni la jadinya. pesanan buat isteri. yes, 2 pihak salah tapi jangan nak orang expect kita ni baik macam malaikat.

        0

        0
      • blitzenius says:

        korang takde hobi selain follow cerita camni? takde yg minat Stanley Kubrick? Francis For Coppola?

        0

        0
    • ritarituritui says:

      sudahlah sudah ko harus tabah…

      dahlah rita..terimalah dia seadanya… kalau dah rasa x cinta lg apa lg

      jgn tunggu lama2 terus jd jan la..

      ko pn kena kuat dan tabah..xyah lah pnjg2 kan citer..hal2 dlm kelambu xyah

      lah jaja sana sini…memang dah xde jodoh..terimA qada dan qadar…

      mcmana sakitnya ati ko sekarang ni rita macam tu lah sakitnya
      hati mak bapak aidil masa ko ajak dia kwin lari…tp nak buat mcmana
      sbb cinta maka itulah nikmatnya….huhahuahau

      0

      0
      • Pondan Sepi Tapi Tak Pernah Menyusahkan Orang says:

        Dulu aku sendiri
        Kini masih sendiri
        Hadapi hidup iniiiiiii
        Susah senang diri ku
        Tak bertempat mengadu
        Seperti burung kepatahan sayaaaapppppp…
        Dihati kecil ku menaruh harapan…

        0

        0
      • jantan says:

        sebenarnya jarak umur rita dan suami menyebabkan jurang pemikiran, apa yg aidil tengah minat, spr motor besar, dll(ikut umur dia) RR tak minat. kalau kawei dgn budak2 muda, RR kena juga ikut kehendak orang muda(motor besar, kereta turbo)…itulah pengorbanan kawin dgn budak muda ni. perangai Aidil, sama dgn anak saya yg dah berumur 30 thn(minat motor besar, kereta turbo dll), dan perangai RR spr isteri saya, pot-pet, pot pet, nasihatkan anaknya.
        kalau nak bahagia cari jalan tengah. RR mesti ingat ,kebanyakan lelaki (90%), macam aidil….dalam bab nafkah, terutama bila isteri bekerja. selalunya sama2 tanggung perbelanjaan. kecuali perempuan simpanan, dapat semua..dah kawin sama je…
        saya menonton melodi, yg saya nampak aidil hanya menjawab isu2 yg di timbulkan RR. bagus kita dengar 2 pihak..nak tanya isu anak dan keluarga mertua, apa komen?

        0

        0
      • rr juniior says:

        Rita kata Aidil tak matang, jadi rita seorang yang matang tunjukkanlah sifat matang dengan banyak berdiam, Buat En.Nara cukup-cukuplah dah nampak en.cara lebihkan siapa dari mula, kenpaa en.nara cuma berminat keluarkan kenyataan dari sebelah pihak sahaja, kenapa tak keluarkan kenyataan dari pihak yang satu lagi? buat sahabat baik penulis akhbar yang selalu menajdi orang tengah, anda kena bersifat adil bukan menggunakan kelebihan anda sebagai wartawan untuk memebrikan kelebihan menghentam pihak lain sesuka hati berdasarkan pengakuan penafian dari sahabat yang rapat katanya.Bagi peminat dan pembangkang tak payah lagi mencaci/menggelar atau segala bagai sebab kita hanya menilai berdasarkan pembacaan sedangkan yang sebenarnya tetap terselindung. Ingat jika kita terlalu lantang bersuara atas niat untuk menegakkan kebenaran tak mustahil kita kan terduduk kerana kebenaran orang atas sikap kita.

        0

        0
    • KELAB BENCI PASANGAN KEMBAR ITU says:

      aidil mmg tukang lalut pun.. dh lama kami tahu.. kesian aidil….. jgn bg statement yg mkn diri la aidil oooiiiiiiiii…. pui!

      0

      0
    • oh aidil….my boyfriend…jom nikah kat siam..

      0

      0
    • cicakiut says:

      Aidil ni tak bersedia lg nak kawen dan pikul tgjwb besar, perangainya (dr komen rita) menampakkan kurang matang dalam hal menjadi seorang suami/bapa dalam erti kata yg sebenar sebagaimana yang diunjurkan Islam. wallahua’lam

      0

      0
      • timah lenggang says:

        hahaha.. kawin lagi dgn pucuk muda, ni la padahnya dapat laki yang tak matang.. budak muda macam aidil ni belum layak nak dibuat laki, buat anak ikan bolehla… hahaha…

        0

        0
    • Anonymous says:

      Rita,sudah2 la..
      selesaikan berdua dgn aidil,pergi cari ustaz ke kaunselor ke jadi org ke-3.
      bkn buat statement balas mcm ni.
      makin lama makin banyak yg ko buka.
      aidil pun satu hal,x matang yg amat.

      habis2 citer cerai jelah,drpd duk pong pang pong pang mcm ni.
      ramai lelaki beratur nak kat ko

      0

      0
      • MAHAGURU says:

        kite ni org luar jer, x yah nk emosi bagai nk ckp mcm2.. dua2 dh citer part masing2 so udah2 ler. tp pape pn aku x minat rita ni.. mmg la aidil pn byk slh tp rita pn berkira gak nk bg anak2 jumpe mak bpak aidil. smpai aidil kata baru 2 kali anak2 dia jmpe atok nenek dorang.. hmm wallahualam..

        0

        0
      • MAHAGURU says:

        kalau la aku dpt selotep mulut rita ni. cukup2 la.. takutla ngan balasan tuhan. aib keluarga jgn nk jaja sgt…… aidil pn same

        0

        0
      • Anonymous says:

        ada ke lelaki nak RR ni? mulut potpet, high maintanance, queen control,ego tinggi, keras kepala.. ramai lagi anak dara tanpa anak boleh dijadikan isteri…..kalau janda, baik kawen dgn Nora Danish…

        0

        0
      • Anonymous says:

        elok la mulut potpet,high maintenance dr kaki mabuk!

        0

        0
    • TANTE says:

      RITA & AIDIL dah lerrr tu…. x nk ckp x nk… buka sane sini adoi.. aku pulak yg malu~ HANG RITA kalu dah matang sgt.. tunjukkan kematangan hang tu… ni hang pun same main tarik tali..dah dah la tu eihhhh…

      0

      0
    • tah says:

      akak nara, kitorang dah buhsan dah ngan diorang ni. nak bace pun malas. diorang ni nak gaduh ke pape pun nak promote kat media

      0

      0
      • abahkau bukan abahku says:

        betul! dlm ramai2 artis m’sia mangkuk 2ekor ni lah yg plg bngang! jaja cerita kehulu hilir cerainye x jugak!! baik tgok contoh sh aleya,ajai, sume 2..cerai teros tutup mulut..dua2 aib terjaga! ni hape..dua2 gatal kangkang kat sama sdri x abes lg tp sibuk bermulut puaka kat media!! puiii!! bengongang!!
        aq muak!!!

        0

        0
      • membaca utk menambah ilmu says:

        bosan tp baca knp??

        0

        0
    • kaka says:

      gilooooooooo

      0

      0
    • eleh eleh says:

      tak semua lelaki muda tu matang.kepada wanita-wanita silalah cuba cari lelaki yang lebih tua dari anda. kalau boleh 10tahun pun xpe…lelaki muda dari kita ni ofcoz la tak puas enjoy maa…

      0

      0
    • fashasendat says:

      bila orang ungkit pasal kita…kita marah..bila kita ungkit pasal orang… kita expect orang nak diam ke…

      0

      0
    • yuyu says:

      biasa r org laki zaman skang..walaupon ada lelaki yg bertanggungjawab tp xramai…dlm kubor tanggung sendrik..untung lerr dpt suami mcm suami saya..xpenting kete ker per..alhamdullillah..tp ramai yg dengar mcm si aidil nih lerr..xder maruah..hoho

      0

      0
    • sue says:

      oitt..hal rumahtangga tu.. buruk2 pun laki dia gak.. yg aidil tu pun..yg dia pi cerita sana sini tu.. bini hang oii… now dua2 bukak aib rumahtangga sendiri..dua2 pun sama… 2 x 5.. sama2 x betui..ngeeee….

      0

      0
      • piahhh says:

        tahh, mcm mana pun diorang tetap suami isteri skrg ni. kan dah jd tanggungjawab jaga aib masing2, hal2 dlm selimut g je la cite kat mahkamah, xyah heboh kt media semua, nnti diri sendiri gak tanggung dosa! selesai la cara baik. xpayah sorang fire kat sini sorang fire kat sana.

        0

        0
    • makhluk Allah says:

      aku tak paham betoi la depa ni..duk berperang guna media..org luar duk tengok..tak malu ke??pastu dah dalam kutuk mengutuk tu taknak bercerai..korang rasa korang boleh bahagia ke kalau dah asyik nak saling mengutuk antara satu sama lain je??mampu lagi nak hidup as husband and wife kalau dah jd cmni??aku bukan la menggalakkan korg bercerai tp kalau dah cmni caranya bercerai tu jalan terbaik kot..tak rasa korg mmpu hidup sebumbung lagi lepas mcm2 statements korg bg kat media..

      0

      0
    • Anonymous says:

      dah kawin dgn budak2, perangai pun cam bebudak la juga…sabarlah krn Allah sentiasa bersama.

      0

      0
    • rita winona says:

      nama sama, nasib pn lebih kurang serupa jee…

      0

      0
  2. pemerhati says:

    bila nak habesss daaaaa

    0

    0
  3. wanita says:

    aidil nie dh xthu nk ckp ape sbnrnya…maybe dh separuh gler kutttt….

    0

    0
    • Jim says:

      Rita ni yg giler..ckp byk..burokan org kt media..perempuan kalau dh xreti hormat..ceraikn je..jgn kesian aidil..dia membuka aib suami.sama la dgn media yg sebarkn cerita ni.

      0

      0
      • kukuku says:

        habis tu ko tak bagi anak2 ko jenguk atuk n neneknya apa cer?menantu dan isteri yg baik ke ko ni?apa2 pun mrk blh dikira ibu n ayah ko juga….hormat la mrk walaupun ko kata anak mrk tak guna….asyik salahkan org lain je bila ko nk renungkan diri sendiri??????baik ke ko disisi suami n Allah S.W.T?ko bawa lari dia kawin kat siam kn.tu ko tknk ungkit ke?

        0

        0
      • Anonymous says:

        ape wajibnye bwk anak2 jmp atuk nenek? rita bwk lari aidil ke siam?????? aidil ni betina ke jantan?? baru la aku tau citernyee.. tp nape rita yg beranak eh?

        0

        0
      • Jim bodoh says:

        Jim kau yang bodoh, kau xsuka baca, kau xpayah la baca blog media, g baca blog binatang ka, buah ka, suka2 kata orang gila, biar la rita nak buat apa.. ada kacau ko, bengong punya orang

        0

        0
    • honey says:

      rita terlalu byk buka cerita kat public…memang bosan dgn statement rita.. tak paham apa yg rita nk, ari tu nk kena cerai tak nk pulak sbb nk tahu apa sbb. bila suami tarik balik tuntutan cerai & suruh taat, rita gelakan suami lak..hermmm. kalau memang dah tak nk kat suami tu lgi tutup mulut pegi kat mahkamah selesaikan secepat yg mungkin. end of the story….

      0

      0
      • bosan ko berlakon ar says:

        hellow honey…. ko ingat simplysiti ke nak cerai bergitu je… segala permasalahan mesti ada sebabyer… dlm islam pun boleh menuntuk sebab pada sesuatu perkara… (tak paham tanya) salah ker????

        bagi aku betul ar tindakan rita tue… nk cerai ingat pakai mulut… nih semua pengajaran untuk rita n adil… jgn taw kawen… cerai tanpa sebab.. btw.. baru mintak sebab.. kat akhirat nnt lg banyak soalan yer RETI?

        0

        0
      • honey says:

        @bosan ko berlakon ~ memng la tk senang nk cerai..tpi yg masalahnya rita ni terlalu byk bercakap.. dari kasihan jd menyampah. tak salah dia nk mngadu @ cari sebabnya tpi tak perlulah nk canang i negara. buka aib suami dia & ungkit semuanya. diam2 sudahlah. kalau ya pun nk mengadu cari la saluran yg betul…………

        ttng kat akhirat nanti kita semua sama2 akan disoal, termasuk awk juga..

        0

        0
  4. siti sarah says:

    keadaan keluarga ni makin teruk dah. lebih baik bincang dan setle kan sendiri.. jgn libatkan media. lagi bertambah parah

    0

    0
  5. Darla says:

    ohh makin complicated lah kisah mereka nie. abg nara publish je lah apa RR tulis, pls!

    0

    0
  6. han says:

    rita, meh lah kat i, i leh tanggung u

    0

    0
  7. lala says:

    first!

    0

    0
  8. ctie says:

    Haih~ Sabor jer laaaa~~

    0

    0
  9. aku lagi..... says:

    hal barang kemas tu mmg aku nak tergelak. bolh nmpak sgt prangai aidil mcm mn…hahahahaha…kebudak2an btl la.oh lupa, dia mmg budk.nmpk sgt xready nk khwin lg sbnarnya. xpuas enjoy.

    0

    0
  10. fabs says:

    bg aku kan…walaupun rita ckp bukan berkawin dgn aidil psl duit, tapi psl duit jugak jadi isu. soal nafkah, soal sewa rmh, soal byr hosp, soal beli susu anak, semua tu kan psl duit. ntah ler, bila nk abis kemelut mereka ni. better aidil tu terus terang kat rita yg dia cuma mampu tanggung byk mana. kekadang pendapatan aidil tu x besar mana. hidup sederhana aje. sewa rmh tu tinggi sgt. RM3k sebulan. kalo aidil bg RM1.5k sebulan utk anak tu, aku rsa lebih dari cukup belanja 2 org anak. kekadang rsa rita ni mcm demanding…nk benda yg mahal utk keselesaan anak tp aidil x mampu nk tanggung byk…apa2 pun aidil, better terus terang soal mampu atau tidak ni. kesian kat anak2…

    0

    0
    • Aidil tak mampu? Haaaaaaaa kalau tak mampu, buat la cara tak mampu der! Utamakan kebajikan keluarga baru la tukar rim ke, tukar kereta, motor, ape je laaaah! Kau back up dia ckp bsederhana, so cara hidup dia tu sederhana ke kalau habis beribu kat kereta bagai. Ni lah ckp x pakai otak. Tanggungjwp tu utamakan. Bila bini tuntut jgn la mengungkit pulakkkk. Ade akal, pakai!

      0

      0
    • Anonymous says:

      bengapp la ko ni fabss!! da terang2 tulis kt situ aidil boleh beli keta mewah n moto bsar harga bepuloh3 ribuuu!!! so ape la sgt sewa rumah 3k sbulan!!! bengapp la ko ni.len kali baca btol3!!

      0

      0
      • fabs says:

        wah…sedap jer ckp org bengap, yelahkan diri tu pandai sgt kan. ko baca tak ape rita ckp, dia bukan kawin psl duit tapi duit jugak kan yg dia perlukan utk hidup. benda fakta kan..semua org perlukan duit. ko tak fikir ke? ko hidup boleh kenyang mkn angin aje ker? pokok pangkal nya, kemelut rumahtangga rita n aidil ni sebab DUIT. sebab tu aku tulis supaya aidil tu berterus terang. dia mampu beri duit atau tidak, bukan kona sana, kona sini. bukan aku tak tahu harga rim motor, harga kereta mewah..
        ape ko igt kawin ni semua 100% laki kena tanggung? hidup berumah tangga ni kena ada tolak ansur, ada masa kita senang n ada masa kita susah. bukan bila susah, buka pekung pasangan sendiri. buruk2 kan sana sini.
        kalo rita tu x berkira sgt, buat ape dia nk ungkit2 itu ini? mana keikhlasan dia sbg isteri sblm ini? dia kan kawin org bujang yg muda. ilmu rumahtangga pun blm cukup. bg aku, rita & aidil ni sama aje. aku tak menyokong mana2 pun. cuma aku ni sbg manusia, kesian kat anak2 dia yg tak tahu apa2. dua-dua keras kepala. masing2 rasa diri hebat tapi jgn lupa malaikat kanan n kiri yg tulis segalanya.

        ko nk ckp aku bengap, silakan…sbb itu akan buat ko gembira kan. go ahead…ckp lah ape lagi…

        0

        0
      • bunga says:

        ko pon sama bcer betul2 per yg fabs tulis

        0

        0
    • gurl. says:

      kalau aku jd rita pom hangin gak coz itu tanggunjawab aidil. lg pom aidil mampu. bini sekadar tolong mana yg tak cukup bkn semua bini yg kena bayarkan semua.

      0

      0
    • Awang Nano says:

      Setuju dengan Fabs. Mulanya aku kesian kat Rita coz mcm2 dugaan dia kena hadapi. Daripada jaja cerita sana sini, better cerai, tutup buku lama, buka buku baru dan concentrate dengan anak-anak. Berdasarkan cerita Rita, Aidil nampaknya tak boleh diharap utk support anak-anak. Hari tu aku tengok youtube, Rita kata RM1,000 hanya cukup utk susu anak sahaja. RM3000 utk sewa rumah (makaih, better beli rumah sendiri) dan sekarang RM10,000 utk normal delivery sahaja. Sounds like a little bit high maintenance to me, dan atas alasan semua utk keselesaan anak. Bagi aku, dua-dua tak betul. Sorang masih dgn jiwa muda – tak ingat anak bini dan sorang pulak kenakan standard yang tinggi dlm hidup. Kalau dah rasa laki muda tu tak boleh diharap, berawaslah dalam berbelanja agar diri sendiri tak tertekan bila rasa kos keperluan hidup amatlah tinggi. Ukur baju di badan sendiri – dalam kes nie keluarkan si suami daripada equation coz dia mmg betul2 tak boleh diharap.

      0

      0
    • bunga says:

      aku sokong..1.5 k tu baik wat belnja ank dari bg kt pnyewa…haih…

      0

      0
  11. bulanbulat says:

    cik rita ni kan..

    1. kata laki dia mengungkit, sepanjang surat ni dia asyik dok buat apa ya?
    (oh ok aku faham dia isteri yangsedih, tak apalah dia nak dedahkan ‘perkara sebenar’ kasi aidil ‘sedar’)

    2. bil tak sampai rm10k? oh orang kaya.

    3. bukan semua laki reti bela anak macam bini jaga anak. nak duit mintaklah, kenapa dulu dok diam2, setengah orang kena mintak baru bagi, sebab laki memang tercipta macam tu.

    diam je la rita oii. memang sedih, kesian,, sakit hati, tawar hati.. tapi kalau diam diri lagi bagus. tension sangat cerita kat kawan baik ja.

    0

    0
    • Alahai cik bulan, kau ni kalau Islam mesti tau yg tanggungjwp suami tetap wajib kpd isteri dan anak2 regardless what happens. Belajar agama tak dulu kat sekolah? Nafkah tu WAJIB diberi tanpa perlu diminta2 oleh si isteri. Masa nak kawen dulu, fikir tak psl semuaa ni! Jgn nak halalkan yg haram just sbb u ni fan si aidil! Soal usia tak sepatutnya jd isu sbb kalau kau islam, kau tentu tahu, nabi Muhammad pun beristerikan wanita yg berusia dr baginda. Ini soal kematangan, bukan usia. Kalau dah gatal nak kawin, ada anak, bwk2 la sedar diri dan sedar tanggungjwp. Anak tu amanah tuhan. Harta dunia akhirat. Mati nnt pun, anak yg tinggal sbg harta yg mdoakan kita. Kalau blaja agama n amalkan, tentu bole pikir laaa. Lg satu, kalau one day si bulan bulat ni kat tempat rita, aku nak tgk kau meroyan ke tidak!!!!! Jgn riak ye. Hidup mcm roda!

      0

      0
      • Joe says:

        Bulanbulat bukan islam kot, dia mesti tertarik dgn wajah aidil tu kan…muahahahaha…x kiralah sapa pun di muka bumi ALLAH ini, Mahaguru ke, Fbas ke, Jims ke…Lelaki bertanggungjawab menjaga isteri dan anak2 dari apa segi pun…

        0

        0
      • banyak makan garam dah.... says:

        kalau cerita pasal agama…Cara hidup dan Perangai si Rita ni tak menunjukkan perempuan yg bagus pun… ikut aja cakap suami….suruh bersalin hospital panel, ikut saja…suami nak bawa anak-anak jumpa atok-nenek, ikut saja…..suami suruh duduh rumah free, ikut…barulah orang hurmat dan suami sayang….banyak dah suami buat utk RR, sanggup kawen tanpa restu demi sayangkan janda yg lebih tua dr dirinya, sanggup lebihkan keluarga RR dari keluarga sendiri, takkan tak boleh tolak ansur sikit? ramai perempuan lebih merana dari RR tapi tak buka aib suami/keluarga suami pun…artis lain pandai aja cover masalah keluarga …..ini kalau sakitkan hati suami, adakah ikut landasan agama?

        0

        0
    • perlu ke komen buat list 1,2,3 bagai? says:

      lelaki seksa wanita melalui perangai2 tak munasabah dorang. nafkah xyah tunggu mintak. bg jer. takkn nk bg bini ko yg lyn ko mlm2, rasa mcm peminta sedekah? wat the hell la jantan dayus. mcm x reti pk.

      0

      0
  12. Azroy says:

    Sian kt awak rita rudaini…. Tp itulah…. Sepatutnya sebelum berkahwin awak kena fikir semua ni….. Umur awak n status awak sebelum kahwin dgn aidil… Dia pulak muda n hensem….. Ikhlas sy katakan….. Mmg dari dulu lagi sy dah terfikir semua ini akan berlaku….. Apa2 pun rita…. Tabahkan hati kuatkan semangat utk mendidik dan menjaga anak2 awak…. Semoga ALLAH SWT sentiasa melindungi awak dan anak2…..

    0

    0
  13. XiahTheTod says:

    Salah seorang lelaki dayus yang saya jumpe sendiri depan mata distesen minyak. X proper bile nak queue bayar barang kat kaunter dan jeling. Then, almost langgar I mase nk cross jalan to my car. so, x terkejut sangat la.

    *Allah boleh tarik nyawa bila-bila masa je, jgn berlagak. Rasulullah s.a.w yang jadi kekasih Allah pun x belagak macam awak aidil. Think wise :)

    0

    0
    • jejailani says:

      macam mana u tau tu aidil n bukan zaquan?diorang kn kembar so kmungkinan salah org tu besar :)

      0

      0
  14. kak rin says:

    aku fhm perasaan rita,lelaki kalo dah kawin tp mcm org bujang cenggitu la…bukan fikir sgt anak bini..tau kepentingan dia je….hal rumh ngan anak serah bulat2 kat kita pempuan…laki aku pn lebih kurang jenis ni gak, lagi kalo tengah beduit ckp pun nak eksen je ape kita ckp dia buat pekak je, tp bila tengah sengkek tengah bulan tau pulak cari aku tehegeh2 mintak duit minyak…hmmm selalu aku bagi 10rgt je cukup g keje ngan balik keje…br dia tau…

    0

    0
    • summer says:

      setuju sangat dgn kak rin cos aku pun gitu jugak..hehe

      0

      0
      • Anonymous says:

        ape kata korg confront ngan laki korg, korg kene bgtau kt diorg depan2 n jgn harap diorg paham seniri, nak harap diorg paham seniri sampai mati la xkan faham! korg kene jugak ckp ape yg x puas ati, jgn simpan dalam, lama2 nnt jd nanah lagi sakit..

        senang cerita, buat list perbelanjaan rumah then bincang supaya both of u kene sumbang sama rata. if dia xnak, silalah mengadu ke pejabat agama, jgn bagi laki ni pijak kepala, isteri bukan utk dipijak atau dibuli2. ramai org xtau hak seorg isteri, dan klu report ke pejabat agama tu bukan bermakna nak cerai tapi utk dptkan nasihat. so that husband pun akan diberikan nasihat dpd yg lebih arif.

        0

        0
    • ade nye lah says:

      hahahah…k.rin..bukan ckp akak je r…ayh sy yg dh30 taun kawen pun cm gitu gak…time byk duet bukan main ek dgn mak sy.ckp sikit asik nk marah jer….bile sengkek tau plak wt muke kesian nk pjm duet…hahahahah…tp mak sy dh paham dh…kengkadang kalu pk cm lawak plak…cm2 pael laki nie…tp as a wife….dh suami kite…susah senang dia….kite gak kene tanggung…layan kan jer…tp jgn manjekan sgt..nanty naik lemak…wt cm k.rin tu..bg rm10 jer…pdn muke…hahahahahah

      0

      0
    • benci says:

      ayah aku lg teruk.mak aku nk g umrah tp die tknk ikot.die kate kalau nk die ikot,mak aku kne byrkn utk die.pastu kalau mak aku nk balik kg,die siap letak syarat bg rm500 kalau nk die drive.aku membesar dgn perangai buruk bapak aku.aku cukup benci lelaki mcm nie..

      0

      0
  15. MAKJEMAH says:

    Aku pon benci laki gini..
    Menyedap pandai, tanggung jawab tertonggeng..
    Kalau kedokot tok sah gatai kawin la wey.

    0

    0
  16. bodo punye aidil says:

    lari pn bawak gelang sekali…kedekut taik idung masin.. Aidil seorg lelaki yg pelik.. Ntah dr planet mane dtg…

    0

    0
  17. suka hati says:

    rita mempertahankan hak dia.. menegakkn kebenaran. tak salah.. biar aidil tau sikit tanggungjawab.. artis ker tak artis. msti ada jugak yg akn dok bercerita, cume crita rita ni lbih snsasi sbb dye artis…

    0

    0
  18. mak jemah pakai spek itam says:

    Dua-dua salah…

    0

    0
  19. nelly says:

    kereta mewah apa yg si aidil ni pakai ek..nak tau jugak..kaya betul ye footballer la ni..

    0

    0
  20. rashidah utama says:

    cerai cara baik je la..senang..
    Aidil x byk tanggung dosa cite pasal keburukan isteri.
    Rita pun x byk dpt dosa cite pasal hal suami.
    Abg Nara pun xdpt share dosa sbb siarkan brite rita-aidil yg x abis2
    Kami pembaca pun x meluat+ x sakit mulut memaki2 + dapat dosa skali

    0

    0
    • bantal says:

      process penceraian kt Msia ssh sikit. Kene pg kouselling dulu. Kadang2 berbulan2. Then bru blh proceed klau betul2 nk bercerai.. LECEH..
      Sbb tu kes diorng ni x habis2 lg.. Plus rita and aidil ni ad masalah COMMUNICATION yg sgt2 besar.. ~,~

      0

      0
      • ehem says:

        Bercerai walaupun halal tapi perkara yg dibenci Allah.
        Pejabat Agama kalau boleh nak elak perceraian sebab itu jalan terakhir. Kalau senang bercerai alamatnya ramai la pasangan suami isteri kat Malaysia ni asal bergaduh je cerai bergaduh je cerai. Sebab tu la sebelum bercerai ada proses dan prosedur yang perlu dipatuhi.

        0

        0
  21. aku says:

    besa la rtis mesti banak spital swata..privacy maaa….klo gomen, susah la..kang wad penuh, Rita dok tggu nk banak kt tepi2 koridor..wartawan lagi..apa la..skunk yg kije kerani pon banak swsta ma…apala..isteri banak ank..ungkit ape la..
    skunk, sila bercerai dr dosa buka aib umahtgga…
    xyah la ungkit sal kawen lari..masing2 da cukup umo..haha…

    0

    0
    • vvvv says:

      yg aidil kata, dia ada hospital panel sendiri ( tentu hosp. swasta juga), tapi rita nak prince court juga. kena tak mau bersalin hosp panel suami…satu lagi, bab tak kasi bawa anak ke seremban/ jumpa keluarga seremban, ada Rita jawab komen tak?

      0

      0
      • pendapat mak aje.. :d says:

        klu aidil x kaye..xkn c rita n x nk lepaskn ye dok??? n klu asyik brukkan laki je,mcm da xde kasih syg..bek berpisah je…

        0

        0
      • bunga says:

        kn rr dah cakap if nk bawa ank ke semban dia msti ikut sekli…tpi aidil xnk…haaaa..cu pk napa??aku rasa aidil ni ada niat nk larikn ank ank dari rr ni tu pasal xnk bawak rr sekli..haih aidil matangla sikit…maizawati (x akhil hayy)pon kawin dgn org muda gak tpi xdalah xsemtg kooo!!bodosss punyer org..!!

        0

        0
    • elliz says:

      pening aku baca ayat ko nih…nk eja branak pn ssh ke??

      0

      0
  22. melor says:

    bercerai je lah.. (berdosa tak aku cakap mcm ni?)

    0

    0
  23. bakal bini fahrin says:

    alahaiiii..dah la tu rita.keje ko nak burukkan laki ko je,,,cerita dgn family sudah la..ni satu dunia tau,,ko x fikir ke bila anak2 ko dah besar nnt dia boleh baca balik semua yg ko ckp ni..malu je…cerai je lah elok2,…cari lain yg bleh tanggung…konon x suka org mengungkit..tp dari awal sampai habis dia mengungkit..puiiii

    0

    0
    • Benci bakal bini fahrin says:

      Kecoh tul minah ni.. Dah la perasan bakal bini fahrin. Nanti ko kawin mintak2 laki ko buat ko lagi teruk dari aidil ni buat rita. Tgk masa tu ko ngungkit ke x… Puiiii

      0

      0
  24. adam narzuan says:

    fening2….

    0

    0
  25. […] Tahukah anda yang Aidil, suami kepada Rita Rudaini telah muncul di Melodi TV3 2 minggu yang lepas? Di dalam rancangan tersebut, Aidil membuat beberapa kenyataan berkenaan rumah tangganya dengan Rita. Dan semalam, menerusi BiPop, Rita menjawab segala pertuduhan yang telah … Continue reading → […]

    0

    0
  26. yaya says:

    gelang pon blh amik balik ke? isk3 mcm ak time darjah 1 or 2 dlu time gado ngn membe tuntut balik semua barang yg penah bg :p

    0

    0
  27. TeRrY89 says:

    pulakkk dahh..mcm2 la aku dgr c rita ny membebel.habes sme die bwk kuar..pe kes xnk cite time korang becinte skali..spe byk kuar duit..cehhh..duit duit duit..xhabes2 dgn duit la korang ny kn..klu xmo tu..bepisah jelah..ny duk maki sesame sndiri..ungkit sane sini pasal suami..mmg nk sgt name rita ny terpahat dlm nerake agaknye..hish..tobat2 jelah rita n aidil oii…

    0

    0
  28. Wan Z says:

    I hope Rita will leave that loser…cos he got a baggage: a moron twin and his bird brain wife

    0

    0
  29. mak jemah says:

    sy pernah lalui saat bcerai. sy paham apa yg tbuku d hati yg x boleh rita simpan lama2. akhirny tkluar juga. skurgnya luahn hatinya dpt mlegakn hatinya.. mmg rita ada kekurgnya n klebihnan bgitu juga aidil, kita mdoakn yg tbaik utk diaorg, jika itu jalnnya n pilihnnya… Hidup x sll sempurna tp kesmpurnaan adalh jika ada kkurngan juga… semoga rita tabah…

    0

    0
  30. aai says:

    eh rita..blah je laa dari jantan tue..kawan ngn ako lagi baek..adess..tah pape..ckup2 laa..cerai jelaa wehh..xyah pening2..

    0

    0
  31. nana says:

    dah…dah la rita…muak giler la kisah korang ni…dah x suker cerai aje..toksah la nak menyalak2 aje…buat umrah pun masih memekak aje…

    0

    0
  32. tak payah meludah ke langit says:

    cite pasal Masterchef celebrity malaysia takde ke nara?

    0

    0
    • ladyzviva says:

      btul3!!!!
      abg nara ….. psal Masterchef Celebrity M’sia bla nk kuarkn??????
      kn psai retis gak tu??????

      0

      0
    • Anonymous says:

      ha ah NARA.. kuarkan cite Masterschef celebriti…raja Azmi..kalu bercakap …aihh takleh blah…(episod masak udang kara)..

      0

      0
  33. sekalisekalajekomen says:

    erm…muka je hensem,tp kedekut & berkira.
    ntah hape2 je. rita, moga u lebih tabah selepas ini. besarkan anak2 tanpa bantuan aidil, dia jadi bapak di dunia ni mungkin dia terlepas. tp di akhirat,takkan blh terlepas dari soal jawab. moga anak2 u akan lebih menyayangi & menghargai u sebagai ibu yang membesarkan mereka dengan penuh kasih sayang, insya Allah.

    0

    0
  34. ritaluvaidil says:

    nantikan statement balas dari aidil plak hahaha

    0

    0
  35. wani ganu says:

    aidil pakai kete bmw lah…yg porche cayenne kete rita….

    0

    0
  36. ree says:

    aidil kan pakai moto ngn kete mewah..sbb tu la dia bakhil sikit..nak buat modal byr kete ngn moto..gelang emas pun ada harga jugak ye tak..amik jgn tak amik..malu je laki cenggini..

    0

    0
  37. nhh says:

    abang Nara, tolong tulis cerita pasal artis-artis yang dah lama sangat kita tak tengok muka dia kat tv, boleh x? siapa2 la artis, gavin yap ke .. dia comel.

    0

    0
  38. enth says:

    rita minta duit anak die seorang 1500 sebulan??aku ni yang duduk universiti abah aku bagi 400 je sebulan…cukup je..tu termasuk bahan untuk study skali tau…agak nyer ape la yg die belikan untuk anak die smpai 1500 sebulan???

    0

    0
    • Anonymous says:

      $1500 tu aidil bgi duit sbb 4-5 bulan dia x prnh jenguk rita sebelum kes minta cerai. rita ckp cemni “$1500 tu pun ckup2 untuk sebulan aje”.. maksudnya, itu smua termasuk smua kos-elektrik,air,telephone,sewa,susu,lampin- kalau ini smua dicampurkan,cuma ckup untuk sebulan. aku rsa engko x baca sblum ni sewa rumah diorang sbulan $3K. so engko rsa ckup x $1500 tu sebulan???? tu lah x bljr matematik, university mana engko bljr hah???

      0

      0
    • amna says:

      hang jd parent esok hang tau la knp…nk jg budak kecik lg susah dr nk jg anak yg da dewasa cam hang…

      0

      0
    • Fifie says:

      duduk uni berbeza dgn duduk di dalam keluarga. sy dulu pun duduk uni, separuh ptptn tanggung, separuh lagi parents. duduk pula dekat KJ, kemudian pindah ke Sg Buloh, rasa bebanan tu kurang sikit sbb makanan situ lebih murah dr KJ (mungkin anda tinggal di hostel so lagilah boleh jimat). skrg tinggal dgn keluarga, rm4000 pun tak cukup utk sebulan walaupun 4 orang. bil2 elektrik, telefon, air, internet. dengan duit beli barang2 makanan, minyak kereta lagi. kalau kereta rosak, terpaksalah pulun cari dlm simpanan yg makin susut. itupun nasib baik bukan tinggal kat rumah sewa. teringin pula nak tanam sayur2 utk dibuat masakan tp dh tak ada tanah. kalau ada tanah, silap2 lembu pun sanggup dibela utk jimatkan lagi perbelanjaan. bila awak sudah keluar uni n bekerja nanti atau bila sudah berkeluarga, akan faham bebanan ini… kecualilah dapat kahwin dgn anak org kaya n menumpang kekayaan org kaya itu

      0

      0
    • Anonymous says:

      kpd Enth..
      ko ingat susu budak satu tin berapa?lampin lagi.. mana boleh nka bandingkan budak2 dgn org tua mcm ko…Sengal

      0

      0
    • ibu ngan anak says:

      salam…zaman skrang ni ingt cukup ke RM1500 tuh…nnt bila kamu kawin tau lah nasib kamu….setakat RM1500 1/2 bulan pun belom tentu cukup nak oiii…

      0

      0
    • Anti enth says:

      agknya si enth ni x ad ank kot..sb tu dia x thu pasal perkembangan semasa..skg li pamper..susu jer dh mahal..lain la klau ank si rita ni ang patung n x perlu li segala..tu lom li keperluan lain..

      0

      0
    • cek checoek says:

      to enth:
      gile kentang ko 400 pon ckup sbulan,ak blaja u gak ayah aku bg 1500 kot tp ada gak la lbih..tp 400 ckup2 mkn kot…ke ko puasa hari2..hahahaha….acu cbe ko wat schdule bpe ko blnje hri2..curious ak..ke ko xbyr sewa blik

      0

      0
    • Anonymous says:

      kesian enth, universiti mana ko masuk, bodoh sgt!

      0

      0
    • anonymous says:

      to enth : aku pon bljr kt u n dapat mara lagi! ko tau tak duit tu hanye cukup2 je! tu rm700 tau bkn rm400..dgn nk byr duit sewa,api+air,mkn dgn transport lg..blom,kalu ko kena fotostat atau dll.. inikan plak ko nk bandingkan dgn org yg ade 2 org anak.. mmg ko ni x logik! ..

      0

      0
    • kak rin says:

      kpd entah 1500 kalo tuk 2 org ank mana cukup yg oiii….susu ngan pmpers je dah brapa…lain la klo ank ko nanti pkai lampin je jimat la itupn kalo ko sanggup nak bangun 3 4 kali tengah mlm ganti lampin…sedang pakai pampers pn 2 kali aku salin..susu setong dh bape….budak kurang2 3 tong sorang sebuln…anak aku ni lg la 4 tong sebulan….huh itupn pancit rs nak mencari duit susu….lain la kalo anak ko minum susu badan je berlebih2 la jimat nyeee….

      0

      0
      • cikgu says:

        wah, macam ni orang lelaki kerja kerani, teknician, cikgu..tak boleh kawin lah….kalau macam ni mahalnya nak maintain anak. padanlah ramai lelaki tak mau kawin, dan ramai andartu….

        0

        0
      • kak rin says:

        to cikgu,
        x de la sampai x boleh kawin…kalo dah sampai jodoh terima je la hal hidup senang ker susah ke sama2 la tanggung..tp klu nak citer bab membesarkan anak mcm tu la hakikatnye….laki aku pn keje biasa2 je x de la beribu gaji…tu pasal la aku pn bisnes gak nak cr income lebih tambah pendapatan…cr duit susu anak…harap gaji laki aku hmmmm…nak beli seluar dalam baru pn belum tentu lepas!

        0

        0
  39. akirakaede says:

    abg nara, toksahlah nak bersush payah copycat berita yang dlm media cetak..boleh tak beri cerita yang takde dlm media hiburan,urtv,mangga,utusan waima kosmo pun..boleh tak jangan cari cerita yang naik rate blog abang bersamaan menaikkan rate para pembaca blog abang?..saya bukan nak berkhutubah mahupun menjadi ustazah dlm blog abang ni.kalaupun rita kuar statement lagi pun,biarlah depa dengan cara depa.tak usah kita jaja lagi cerita macm ni.jgnla terlalu mengejar populariti atau rank menyebabkan blog ni seirama dengan bipop,pancaindera waima kosmo sekalipun.cuba letak cerita yang asli tp berlandaskan fakta atas usaha abang sendiri dan bukannya atas usaha wartawan media cetak..belajar jauh2..tp minda masih tipikal..

    0

    0
  40. bengong pnyer orang!! says:

    kome cerai jela abeh cte! ni x abeh2 nk buruk kn masing2 pastu nk idop same blk??wt malu..kalo aku idakla..byk sgt ckp..smp ble pn x setel..buduss!!

    0

    0
  41. Azydy says:

    tak sudah2.. cerita diorang ni.. sorang cakap ni.. sorang cakap macam tu.. mana satu betul pun tak tahu.. kalau nak berbaik tu baiklah dua-dua diam.. ni macam nak berbaik tapi still buat open statement yang menyinggung pihak sebelah yg satu lagi.. tak paham aku..

    0

    0
  42. miss annur says:

    Cerai je la cik rita oi.. Tu jln terbaik sebenarnya.. Mmg dah x dpt diselamatkan lg rumahtangga ko ni.. Jgn lg nak melalak kata nak selamatkan rmhtangga ko.. Dah itu suratan takdir terima je dgn reda.. Bersyukur krana ko d kurniakan ank2 utk menjaga ko masa tua nanti..

    0

    0
    • ccc says:

      yelah..nasib baik dapat kawin dgn aidi yg muda,dapat anak boleh jaga ko, kalau ko masih tak laku..tak ada anak..syukurlah aidil nak kat kau…entah apa kau ayat kat budak tu, sampai sanggup kawen dgn ko yg berbelas-belas tahun lebih tua, janda pula tu!!! kalo ko kawen orang tua banyak duet mcm CT (w/pun muda) susah dapat anak..
      kalau dia tak tanggung ko 100% pun, masa ko bersama dgn dia, dia ada beri ko duit jugakan? boleh juga ko hidup mewah…? sebab tu ko nak mintak rm500 000? kalau jantan lain, ko nak minta rm 10 000, pun belum tentu boleh dapat. cerai saja lah, cari pasangan lain yg boleh tanggung ko 100%!! aku bukan marah kerana ko janda. aku pun simpati, tapi aku tak gemar perangai ko tu. biasalah suami isteri banyak dugaan. laki angkat barang, laki hantar sms cerai, adik ipar gugur kandungan, semua ko twitter..belum lagi lain2 cerita….nyampah betul

      0

      0
  43. matpau.com says:

    ni la org2 glamor, bila ada msalah rumah tangga, habis smua keaiban masing2 di buka.. tgk mcm adi putra, dia pn ckp bnda ni akan berlaku nanti…

    0

    0
  44. black says:

    tengok gaya rita komen pasal aidil,mcam aidil jenis lelaki yg kurang iman…tanggungjawab seorang suami pun xtaw..mintak simpang la lelaki mcam ney..

    0

    0
    • Anonymous says:

      yg saya perasan, macam RR ini yg kurang iman…dia ada ibu bapa, saudara mara, ada kaunselor…kalau ada masalah r/tangga bincang dgn mereka, bukan beritau media, twitter dll. bukan baru ni saja, dulu kutuk ayu raudah di Panca indera sebelum ayu kawen dgn kembar suami dia….tak menunjukkan sikap ingin berbaik dgn keluarga suami, ipar-duai dan suami langsung. tidak ada suami yg suka isteri buat macam tu. kalau salah suami pun, mungkin cara yg lebih berhemah..supaya r/tangga dapat diselamatkan atau tidak tapi orang respect kita…spr Raja Azura, Erra Fazira dll.

      0

      0
      • honey says:

        tu yg silapnya…sepatutnya mengadu kat kuarga bukan kat twiter dll….

        0

        0
      • bantal says:

        agree. Cara die cerite isu2 die pn cm sgt kasar. Dari dulu. huhu.. No wonder family mentua die pn kurang gemar dgn RR. Im not on aidil’s side tp klau diri sendiri teruk, pasangan kte pn teruk jgk. :)

        So kids, klau nk pasangan yg baik, perbaikilah diri sendiri dulu :D

        0

        0
  45. mimi says:

    haha lelaki melayu…mcm nilah. tau pancut je, then blah. xde kualiti. mcm bangsa dia jugak.

    0

    0
    • cik esah says:

      ko bkn MELAYU kew…??nape nak ngutuk bangsa sendiri…klu ko bkn melayu…hope kena kat bangsa ko baru taw…sengalll…

      0

      0
  46. betty says:

    nilah akibat kalau bersuamikan budak2…

    0

    0
  47. sungguh x disangka says:

    hah, kan.. mesti org kat atas ckp “RITA BANYAK CAKAP”.. cuba selidik, siapa byk ckp dr siapa. dh baik2 rita diam kn? lps tu aidil lg menuduh mcm2. sbb tu rita bising lagi dan lagi, bela diri sbb maruah itu kan penting..sbb kalau sebehak pihak sja bersuara,tp sebelah pihak diam2, org akn terus2 percaya kpd pihak yg satu tu.. disini org yg berfikiran matang akn ckp yg rita sbnrnya bukan mncri publisiti semata2.. kalau anda ditempat rita, mau kah anda berdiam diri krn dihentam mcm org bodoh?Note;- aku bkn mempertahankan rita,

    0

    0
  48. mira says:

    pasal mak aidil la ne..tngo skrg sbb mulut ko,ank ko dah beralih arah..x baik mcm tue mak cik..apa pn dah x boleh di perbaiki dah..Aidil g la bertaubat n insafkan diri..n cik Rita dah lar..usah lar layan mrka yg x suke kiter..biar lar..kite org doakan awak bahagia dan dirahmati allah.. :)

    0

    0
    • Anonymous says:

      kalau tak tau citer sebenar, jgn main tuduh2…
      Berdosa besar tau……fikir2kan la….
      sebelum ko mati, baik ko minta maaf sblm tanah menghimpit ko kerana menuduh org tanpa usul periksa.
      Dosa dgn tuhan blh minta ampun tp kalau dosa dgn manusia, selagi org tu tak ampunkan, jgn ingat dpt mati dgn tenang.

      0

      0
    • man says:

      ini dah kes memfitnah mak aidil….kau kenal ke mak aidil sampai fitnah orang tua tu..inilah yg orang nampak.sebab mulut dan perangai rita, orang pandang serong pada orang tua aidil……padahal mertua aidil tak ada pun keluar apa-apa statement. apa jenis menantu sampai mengheret mertua dibenci orang…

      0

      0
  49. Fifie says:

    yang kutuk Rita asyik ke media luahkan perasaan kena faham juga, keluarga Aidil skrg mmg nak Aidil bercerai dgn Rita n ambil anak2 (samada sbb tidak mahu bayar nafkah anak2 lepas bercerai atau sengaja mahu pisahkan rita dgn anak2). bila Rita cerita apa yg Aidil buat dlm media, benda ini blh dibawa ke mahkamah sbg bukti (bagi pendapat sayalah. saya bukannya law student tp selalu diingatkan kena ada hitam putih dalam segala-galanya). Rita kata dia mmg nak bercerai ttp alasan yg dikemukakan oleh Aidil mmg tidak munasabah. kalau korang yg isteri, sanggup ke bercerai atas alasan tiada persefahaman bila langsung tidak bergaduh dengan suami n suami pula larikan diri dr rumah tanpa sebab? mahkamah syariah selalunya (terkena dekat kawan2 mama) akan menyebelahi kaum lelaki walaupun sah2 lelaki yg bergelar suami itu yg bersalah (contohnya tdk boleh diceraikan selagi tidak bayar hutang2 yg dibuat suami. suami pula tambah ‘kalau aku ceraikan dia, siapa nak bayar hutang2 aku?’). tak masuk lagi dgn kes bertangguh bertahun-tahun lamanya. ada yg sampai lebih 10 tahun digantung tidak bertali sbb mahkamah x benarkan cerai. yg si suami dh sedap pasang bini baru. bila benda ini dimasukkan ke dalam media barulah org2 mahkamah syariah kelam kabut nak selesaikan secepat mungkin.

    0

    0
    • fasha real. says:

      xgaduh mendenye..mengungkit sorang2 tu kira bergaduh besarla tu. derang dua laki bini ni lg childish dr budak.perangai teruk nk mampos.laki dayus bini plak nusyuz…fullstop.meluat dh ngan rita ni.meroyan xtentu psl.

      0

      0
      • kk says:

        Rita ni dah xde tmpat nak mengadu kot.If dia dpt bbincang dgn Aidil ni dr hati ke hati xmngkin dia nak cerita mcm2..media aja jd medium utk dia meluahkan perasaan and smpaikn ke Aidil.

        0

        0
      • lipas says:

        masuk therapy la aidil and rita.. cari communication instructor. Blaja communicate betul2 sikit. Diorng ni bnyk sgt bende yg x blh resolve. Isu2 yg da lama pn xblh resolve lg.

        Rita and aidil, be honest with yourself la. Ap sbb sebenarnya yg buat korng benci each other smpai cmni?

        0

        0
  50. miss_crazy says:

    ahhh same jek due-due ni..bekire2 plak umm xtw nk habak lagu mana den..sebaiknye jangan cite lgsg pasal duit2 ni…sensitif..^_^

    0

    0
  51. simpati says:

    sy pengikut setia BN ni n mmg follow lah pasal rita n aidil. mmg kesian sgt kat rita.. tp makin lama macam makin berani rita buat statement. dah x fikir buruk baiknya. masing2 mcm sedang berusaha nk jadi yang betul. sy memang simpati sgt atas apa yg menimpa rita.. tp sekarang, mcm dah was was pulak. harus ke ending nye mcm ni? wallahualam.

    0

    0
  52. jurai jemarai says:

    kesimpulannya, masa dating, kalau pompuan yg kena byr sendiri atau kena share atau kena byr semua sekali, sila tinggalkan jantan itu ye… Itu dari suku sakat si Aidil ni

    0

    0
  53. embok ketum says:

    udah2ler

    0

    0
  54. hanya allah yg tahu... says:

    yg buruk dari kita sendiri…jd renung2kan lah wahai si suami dan si isteri….ego lelaki
    x blh d tinggi sgt…x ke mana pn…sbalik bila berlaku kesusahan anak dan isteri jugak yg ko cari nanti…ingat lah aidil ko tu dh bapak kepada anak…walau berat mcmana pn tugas ko berat lg lah tanggungjawab ko tu aidil….

    0

    0
  55. si lazer says:

    ayooo… rita rudaini ni byk plak dia citer.. asik la dok citer pasal moto kete rim tayar ape la…. pasal duit tabur tu plak rm1500 takkan la bagi anak pegang semua bdk2 bagi 2 3 helai da cukupp… lagi mau tipu kan.. da nampak duit tu beterabur amek la.. orang kalo tgk duit betabur atas lantai pon tau kutip x elok.. dia leh bagi alasan anak main…. hermm… pasrah je la… itu la nak kawen sangat ngan budak2…. kene la faham jiwa budak2… awak makcik2 kene la sabar…

    0

    0
  56. man says:

    …ok meybe Rita ni macam banyak dia keluar statement…tapi kena la faham..dia ni pompuan…ni kes dah makan hati lama sangat la ni…RIta ni dah jadi kes meroyan sebenarnya sebab dia mengharap sangat utk dapat lelaki bertanggungjawab…tapi ape dia harap tu takda kat aidil…aidil keno la jadi lelaki yg sebenar…kena pi pujuk Rita (kalau nak lagi la)…kena tahan la skit tinge or muke keno la tebal pasal ang yg salah…ang kena bimbing keluarga ang..bukan Rita yang bimbing..dia tu pompuan ja…kaum lemah dari segi tenaga maupun akal pikiran…

    0

    0
  57. gadis cute says:

    udah2 la rita…x abis2 nk jaja cite….buat org menyampah dah….

    0

    0
  58. marc says:

    nafkah zahir seperti makan pakai, bil, bil hospital, bil apa-apapun adalah tanggungjawab suami. tanggungjawab maksudnya wajib ditanggung suami. kalau isteri nak bantu, boleh… dgn kerelaannya. benda yang wajib tak boleh diungkit2 lagi.

    0

    0
  59. cartoon gurl says:

    lama2 makin bosan dengan cerita aidil & rita…makin lama makin banyak aib dibuka…sudah2 la…jangan biar orang tau kelemahan diri kita…dan yang penting jangan buka aib orang lain…belajar la jadi matang..umur semakin bertambah bukan semakin berkurang..

    0

    0
  60. ada says:

    aku buka post ni, terus klik kat ruang komen utk baca komen2 aje.

    0

    0
  61. budi says:

    RAJA NUR FATIMAH MAWAR dan lain2 wartawan yg berkenaan pun sepatutnya tak perlu la ambil kesempatan jadikan ini bahan cerita kepada umum (walaupun mungkin atas permintaan Rita & Aidil)..

    0

    0
  62. TeruteruBozu says:

    hai laaa rita…tulaa org nak cerai ko sebok mintak sebab yg kukuh plak. Kalo dah cerai ko nak bising2 takpelaa jugak. So ingatlaa sket ko tu masih berstatus ISTERI…syurga ko masih lagi bawak tapak kaki Aidil ngok tu…busuk2 dier, skali die terasa hati maka tercampak laa ko ke neraka selagi belom dapat pengampunan.
    by the way, ape yg ko nak tegakkan dengan bercerita hal rumahtangga pada org luar(selain dr gunakan saluran yg betul)? aku pun perempuan jugak, mmg geram jugak bila ko bercerita ape yg aidil dah buat pada ko…tapi by looking at different point of view…nampak ko ni begitu lantang bercerita hal suami mcm tak ingat langsung DOSA. Aku plak yg rasa seram tngok ko ni…
    Tolonglah jangan bagi statement lagi…kalo Aidil buat statement burukkan ko mcm2 pun biarlah dia, bukannyer boleh buat kami org luar ni sided dan suka dekat die pastu membenci anda pun. Ingatlah, kalo lepas2 ni org menyampah dengan anda, bukan sbb Aidil…tetapi sbb mulut hang sndiri…so better zipppppp your mounth before it’s too late…

    0

    0
    • honey says:

      setuju dgn TeruteruBozu….rita TERLALU byk bagi statement. walau mcm mana sekali pun sakit kat dlm ati tu, berdiam lah…minta petunjuk pada yg maha Esa. semakin byk rita membuka mulut semakin org menyampah….

      0

      0
  63. Ummu mithali says:

    Ummu sokong cartoon gurl . Rita , cukup2la mengeluarkan kenyataan yang akhirnya menampakkan kebodohan diri sendiri. Kalau dah rasa x tahan sangat bercerai ajelah. Itu lebih baik dari menjaja cerita2 yang membuka aib dan pekong di dada dan memalukan suami sendiri. Itu lebih berdosa!…

    0

    0
  64. yanazubir says:

    duit bertarabur sbb rayyan suke bermain dgn duit??? alasan bodoo….dh nmpk terabur, kutip laa mangkukkk!!!! nmpk sgt ko dgn aidil same jekk…ko pon tk hormat mak bpk mentua ko, so tu la mkn diee!!! psl bersalin tu, ko leh g hospital kerajaan, yg ko gatal g hospital swasta watpe??? nk g cek baby ketika hamil pon free jek kalo kerajaan, ko g hospital hebat sgt ke smpi kene bayor!!! ko yg cari psl….kalo kite ni baik dgn mak bpk n mak bpk mentua, insya allah aman dunia akhirat…berkat smpi hujung nyawaaa…:))

    0

    0
    • xyz says:

      Swasta service cepat lah. hospital gov memanglah free/murah tapi kena tunggu giliran and sangat lama =)

      0

      0
      • bosan says:

        aidil ada hospital panel, bukan suruh beranak di hospital kerajaan tau..sebab hosp panel selalunya hosp swasta spr KPJ, Columbia, Pantai dll. lagipun service hosp kerajaan pun ok. ramai orang bersalin hosp kerajaan pun ok..selalunya bila ada problem, pergi juga hosp kerajaan…

        0

        0
      • coffeejunkie says:

        aku mmg kdg2 gi kerajaan je..yela kdg2 nk kne budget jgk bln2..masalahnye menunggu utk check je dah 2 jam..tggu ubat 2 jam..tu belum kire nak cari parking lagi..dr sakit sikit2 trus jd koma agknye..hee…and aku sokong kalo nk beranak n mampu pegilah swasta..member aku beranak kt hosp gov. kene jahit kt bwh tu dgn nurse (aku rase praktikal ke ape)2,3, hri pastuh terbukak blik jahitan die..eee..aku yg x beranak lagi ni pun ngeri dgr camtu..

        0

        0
    • nin says:

      NORA DANISH MCM PULAK YER????????? MENANTU KESAYANGN TPI CERAI GAK!!!!!!

      0

      0
      • vcfg says:

        ND bercerai sebab FS kacau r/tangga dia……kalau kita baik, berceraipun mertua tetap sayang. itu yg penting..

        0

        0
      • bunga says:

        of kozla sebab talak lafaz dimulut suami bukn dimulut mak mertua…haih..ni pon nk kena bgtau ker/?
        /

        0

        0
    • Anonymous says:

      ko xde anak, mmg la ko senang ckp anak main terabur, kutip, ko tau bape juta kali dlm sehari diorg menabur brg?? klu dh x mampu nak gi check swasta, lenkali suh aidil tu pakai kondom. bnyk songeh plak. agree dgn soalan di atas, nd tu kesygan mentua, jd janda jgk..

      0

      0
  65. akunyesukelah says:

    mmg smpati ngn rita.tp appn slesaikn lh dgn care baik dgn pluang kedue yg Allah bg ni..msg2 msti ade slpnye..

    0

    0
  66. lie says:

    slm tu lh rita org kata jgn kawin, kawin juga pastu kawin lak ngan budak ayaaaa lps nii fikirlh dulu abis2 lau nk kawin lg tu……

    0

    0
  67. myra says:

    msa kawin kt smpadan dulu x pikir plk perasamak bapak org tu…skrang brko nak cite laki ko x bg nafkah la..ape la…da ko nk kwin ngan lelaki muda nasib la …tentu2 die. belum puas nikmati ms muda….x boleh nk slh kan aidil je…dbile da benci se ko nak cite kt media ..nak jd isteri yg baik…tp ms nikah dulu ada pikir mak bpk budak yg jauh lg muda dr ko tu…awk lg mtg dr die xkn xleh pikir m
    ne baik. mn x…die tntu nye ikut. sekarang br nak cite seolah2 die x m matang..mmg tu pun yg ko nk bg tau..sume org

    0

    0
    • ceh says:

      eh..lelaki tu xde telor ke smpai mcm xleh nak fikir sendiri.bodoh apa ko salahkan rita semata.xdenya terkawin dorg ni kalau salah sorg xsetuju.

      0

      0
      • hnsem says:

        betul betul…aku sokng ceh..per ko ni myra cakp ntah haper2..before kawin manala rr tau aidil ni jnis kedekut or x..sah sah la adidl xbg duit bljnja sebb bkn tangungan dia lg..lu pehal…maizawati pon kawin dgn org muda gak kn,ok jer aku rasa marriage dorng..xdela pndek akal mcm aidil nih..Allh bg 9 akal kt dia xnk guna!

        0

        0
  68. fafa says:

    sama je dua2. kalau rita tu isteri solehah dia tak kan cerita semua ni. biar lah suami jahat macam mana sekali pun. dia kata aidil mengungkit, tapi dia pun mengungkit jugak. so tak da beza pun. huhu

    0

    0
  69. BOBOYOT says:

    Rita ni gile.smua org dh tau sblm si aidil ni kawen ngan die lg…nasib ko la aidil… aku mmg xberkenan ngan si rita ni

    0

    0
  70. AKAK TAK KUASA says:

    To Rita and Aidil,

    Selesaikanlah baik-baik…. Aidil kalau rasa sayang tu dah takda, persefahaman dah hilang lepaskanlah Rita dengan cara baik…… Berikanlah hak Rita dan anak-anak tehadap nafkah…..

    Kalau marah sgt dengan Rita, pikirlah pasal anak tu… kesian anak-anak….

    Rita, tabahlah…. there’s always a time in life the we need to be extra strong…… Ni mungkin masa u… Xpe, walaupun perkahwinan u bermasalah…. u bangkitlah k..cari duit untuk anak-anak….. dah bahagian u macam tu… what can we do rite…

    My humble advise.. to all artists… janganlah dijaja dan dilambakkan kisah rumah tangga kalian di dada akhbar….. Hal dalam kain x elok cerita….. Selesai cara baik….. Kalau nak bercerai ikut prosedur dalam Islam yang betul xpayah nak tambah DRAMA…. nanti membuka ruang fitnah ooo…. things will get really messy nanti…..

    AKAK TAK KUASA

    0

    0
  71. aNJe says:

    perghhh… gler kentang tul citer retis msia ni… pas 1 1… ntah biler nk abis ntah… bleh buat buku 40 chapter pasni wey~~~

    0

    0
  72. Sshh says:

    aku dh bosan..bosan..bosannnn psl dia org ni..dh x thu nk ckp ap lagi la..dua2 memg keras kepala..masing2 nk btl..cerai jer la abis cite..x pasal2 nti dlm kelambu pn dia org akn cite..kita tunggu jer la..

    0

    0
  73. mac atoni says:

    1st..rita better benti la kuat statement yg xptt tue..selagi dia berstatuskan isteri,syurga dia ttp bwh kaki aidil.sbg isteri,seteruk mana pon suami kita,xpyh la nk cerita kt org lain.diam e2 lbh baik.
    2nd.. kalo dh xsuka.y not cerai je.n aidil nk cerai,dia gelabah cerita sna cni.nk sbb kukuh ja.dh kata aidil tue truk,xingt anak bini,jus kisah moto keta besar ja..then kenapa mesti nk simpan aidil lg.supposely dia ptt epi aidil nk cerai dia.*konpius

    0

    0
    • Anonymous says:

      sbb nak cari publisiti murah la dia bukak citer mcm tu….
      pompuan mcm nie, mmg x layak buat bini. Dengan mertua pun tak hormat, dgn laki lagi la……
      Kalau dah spesis pelakon, pelakon jgk…. benda yang tak ada, di ada-adakan…….

      0

      0
  74. yezzza says:

    sudah2 la…..maki lama nnti tkot peminat meluat dengan cerita ni…

    mula2 jdk kesian …lame2 jdk meluat..

    x pyh nak menjatuhkan maruah sendiri or orang lain…muhasabah diri…crk kesalahan diri sendiri…x pyh nak mencari kesalahan org lain…maybe msg2 silap …

    if da x boleh…crk jln penyelesaian yg terbaik…n mulakan idp yg baru…anak2 lg penting…jgn jdk selfish…masing2 nak menegakkan benang yg bsh…

    wassalam…

    0

    0
  75. zbm says:

    hal laki bini ni susah nk cakap. 22 ada silap.aidil ni masih nk hidup cam org bujang, bg aku ada lelaki2 yg dh 30-an pun ada lg jenis perangai cenggitu. mmg susah klu perangai jenis nk tunjuk lagak…aku org senang boleh beli apa saja, lebih2 lg tahap kronik. rita ni, mulut dia bleh tahan gaklah. may be jenis kuat berleter tp bg aku kebykkan wife mmg cenggitu perangainya. klu x silaplah, masa pemerintahan umar alkhattab. ada sahabat nk mengadu kat umar bini dia kuat berleter n dia dh x tahan. smpai kat umah si umar, dia tgok bini si umar ni pun duk tgh berleter gak. x jadi plok dia mengadu…just dia tya..camneler si umar ni bleh tahan ngan leteran isteri dia. umar jwb…berleter tu dh mmg lumrah perangai perempuan n tambhan plak perempuan tu adalah ibu kpd anak2nya. dia amat menghargai wanita yg bersabung nyawa utk melahirkan anak2nya….gituler lebih kurang citernya….mmgler rita ni jenis yg nk jaga title dia sbg pelakon ttp dia pun menyumbang gak dlm perbelanjaan r/tangga tu. aidil plok bla dh kawen n ada anak2…kuarkan duit utk perkara2 yg lebih penting. kebykkan wanita mmg akan lebih mendahulukan anak2nya. klu beli baju, baju anak2 je yg dia beli smpai lupa baju sendiri. tp klu suami, dlm beli utk anak2..brg dia pun mesti kena beli jugak…..

    0

    0
  76. shera roney says:

    teringat UAI cakap..
    ” memang keje suami cari duit dan isteri habiskan duit”..
    :)

    0

    0
    • noks says:

      banyak cantik muka ko….sebab tu aku tpk pk malas nak kawen..buang duit buang masa….

      0

      0
      • gegirlz says:

        kawin tu sunah nabi la …
        kesian ko ni noks…
        membujang la ko sampai tua…hihi..

        0

        0
  77. wife says:

    mummy rita,

    i love ur acting, i love ur style, ur beautiful.. tapi bab hasben n wife ni jangalah di publish kan sangat kat public.. sis, u ni public figure.. n public figure macam u, sangat mudah untuk wartawan cari bahan untuk mereka… biarlah karier mu yang kami pandang.. tutur katamu yang sopan kami senang.. bukan cara begini untuk selesai masalah..

    sis rita, as a wife, walau buruk mana sekalipun hubby kite, tak perlu kite bagitau kat orang.. telan itu sebagai hikmah yang Allah akan tunjuk jalan kebenaran untuk kita. Jadi selagi kite bergelar isteri.. menutup aib suami itu wajib hukumnya!

    sis.. berdoalah pada Allah semoga semuanya yang terjadi akan ada jalan penyelesaiannya..

    buat Aidil, jika benar masih sayangkan keluarga / anak2 / isteri mohon lah maaf pada mereka. Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari Allah.. dan yang buruk itu adalah kelemahan kite sendiri.. wasalam..

    0

    0
    • pizza says:

      Agreed. Nak lawan kes, biar kt mahkamah sbb mmg tu tempatnya. Mcmana benci pun, Rita masih isteri Aidil, talak belum jatuh. Ni dok menceceh sebijik mcm org meroyan. X pikir ke benda2 ni akan makan diri balik in years to come. Anak2 tu akan besar, akan reti mcm2 benda, derang akan baca dan menilai. Malang nasib Rita nanti kalau penilaian negatif dari kaca mata anak2 akan jatuh pada dia instead of their father. Kafarah ALLAH tu kadangkala datang di kemudian hari dimana xda apa yang kita boleh lakukan utk membetulkan keadaan. Fikir2kanlah Rita.

      0

      0
  78. kopek lanjut, cherong lanjut, semua lanjut says:

    aidil rita dua2 cm bdk2, kesian ank2 yg comel 2 jd mangsa keadaan

    0

    0
  79. babak says:

    aduuuiiii..sdh2 la tu..masing2 bukak pekung..lama2 org simpati pun jd meluat mcm kes abby dlu..namun syukur pdNya krn abby dh muhasabah diri dan mjadi wanita muslimah skrg..mengadu la pdNya..InsyaAllah akan diberikn jln keluar..

    0

    0
  80. pikopikopongpong says:

    aku mmg dah menyampah dgn cerita diorg 2 ni..
    tapi aku paling pantang kalau org mengungkit pasal duit…
    jangan sekali2 ungkit pasal duit untuk sara anak bini…itu tanggungjawab suami…
    kalau mengungkit tu nama nya tak ikhlas..kalau tak ikhlas baik ko kawin je dgn beruk…

    0

    0
  81. bukan aidil says:

    ..makin lama..makin ke laut….

    0

    0
  82. rainbow says:

    bile perempuan cube tuk tidak demand supaya tidak menyusahkan lelaki..lelaki pula amek kesempatan tak mahu ssah lnsg..i know dat feeling..hrmmm~

    0

    0
    • gegirlz says:

      yup..dan kebanyakan lelaki skarang kurang rasa tanggungjawab lebih2 lagi bila isteri da bekerja ..ade duit sendiri…huh..sabar yer kaum hawa…

      0

      0
  83. mensampah says:

    stetment aku ” biar papa asal bergaya” sswai la utk psgn ni.. sbnrnye x mmpu, tp nk tnjuk lagak sgt.. pastu, yg bukak cerita buruk sndri bkn org lua, tp dari mulut korg berdua jugak… wat malu je.. x mampu sbnrnya, tp bersalin, prince court bagai… haprak.. x mampu, bersalin kt Hosp KL sudey… rs2 malu xde “kelass” bersalin kt situ, pakai topeng time bersalin.. huhuhu.. sedey aku tgk korg nih… huhuhu sama la aidil ngn si rita ni.. elok di hantuk kan kepala dua2 ni… huhuhu..

    0

    0
  84. gegirlz says:

    aku phm perasaan rita…aku tau dia stress tu..lelaki zaman skarang kebanyakan mmg cmtu…sory ek org laki2..nak bg nafkah ngn anak bini punyer la berkira tp barang sendiri beli mahal2 tak ingt..nafkah tu WAJIB…dayus kalo x bg nafkah reti?…sbb tu pompuan skarang kene ade saving sendiri…

    0

    0
  85. anaLOVE says:

    Seeloknya,kita pakai mata baca. pakai mulut diam..tak elok menuduh n mengata tanpa bukti sbb kita tak tahu punca mrk sbenar :) *peace*

    0

    0
  86. senget says:

    yang lain aku malas nak komen.. tp bab2 tanggung jawab suami menjaga kebajikan isteri dan anak diungkit2 (sepanjang diaorng serumah) mmng bodoh!! baik jgn jadi suami….

    0

    0
  87. sweet32 says:

    sebenarnye aidil tu x puas enjoy! klu tau masih nak enjoy dan blom bersedia jd bapa knp kawin???!!! saje je nak aniaya ank org.. aidil ingt rita x de ibu bapa, keluarga yg nak back up dia? aidil ingt dia sorang je ade family??? kesian family rita.. especially parents dia mesti risau yg teramat sgt dan kecewa knp ank mereka dianiaya.. cuba perkara ni berlaku sebaliknye.. mesti family aidil pon risau! x pe la rita…. selalunye doa org teraniaya dimakbulkan allah! yg penting jaga ank elok2 sbb mereka memerlukan ibu mereka dari berbapa kan org yg zalim dan kaki mengungkit!

    0

    0
  88. manusia biasa says:

    memang wujud laki yang macam aidil ni kat atas muka bumi ni. aku ada jumpa sorang. tak tau apa maksud tanggungjawab.!

    0

    0
  89. YoKoso says:

    Kadang2 kita cakap komen bagai…itu lh ini lah
    kita paham ker situasi mereka, tuduh jual kontrovesilh ape lh…yup betul wajib kita menutup aib suami, btw dalam islam gak ada hukum2 dan pembelaan pada nasib si isteri….org yg melalui situasi ini, kita taK pahAm kecUali mereka yg pErnaH melalui situasi mcm diaOrg nie…tAk kira lh laki mUda ker taW tua, kematangAn pada lelaki tue sepatutnyA ada! sEdangkan nabi peRnah menegur 1 hamba keRana marAhkn istErinya yg asyik pot pet pot pet! sapa yg bengangkn isteRi mcm tue baik jgn kawin, tahu tAk level isteri ni tinggi,if xtahan ngan isteri pot pet pot pet jElas kelihataN bahawa anDa si suami bukaN seoRang yg tAbah & sAbar. kaUm lelaki hanYa keLuar mncari nAfkah sahaja utk pamili bUt istEri apa yg dia kena buAt, if dia kErja 1.diA dah tOlong kewangan dlm pamili, 2.baLik nk kena uRus anAk n daLam umah lg, 3.siapkAn sEgala kEperluAn anak2 n sUami, 4. nAk kEna laYan si sUami lg…si lElaki lau anDa ada otAk fikirlh….sEbab itu nAbi menegur 1hamba Allah yg mEngeluh akan keRenah si isTeri….sUami lau jenis kaki ngEtEh kadang2 keluaR malam sampai 2,3 pg bAlik umh, yg wife tido kt luar tunggU, if lambat bukak pintu nanti maRah, tahu x nabi kEluar kerana ada urusan, siti aisHah tunggu nabi sehingga teRtidur di depan pintu manakala bagindA balik mendapati istEri beliau siti aisyah tertidur bagindA tidAk mengejutkan beliau sEbaliknya baginDa tidur di lUar pintu….hang pa sEmua boleh buat lagu tuH…Lelaki hang sebagai ketua bukan nk tUnjuk kuasa, hang juga sebagai pelindung pada si istEri, bukan timE hang ”NAK” aje hang bErkata2 sweet! puih!

    0

    0
    • naraism tak pandai inggeris says:

      ko ni apsal..besar kecik tulisan ko??baru darjah 5 dah pandai nak bagi komen pasal rumahtannga orang!

      0

      0
      • YoKoso says:

        naraism tak pandai inggeris !
        aKu keSian ngAn kO!
        Simpati sesAngat ko xthU sEni…lantAk aku lh aKu punYa tulisan bEsaq kEcik, asaL ko tAk leh nK buat! daSar cacAt otAk!
        Ko yg dArjah 5 pegi main kaWin2 jaUh jgn nAk meNyemak dAlam niE! bLah Ko!

        0

        0
      • Anonymous says:

        yokoso, ko yg cacat otak, huruf kejap kecik kejap besar, ko dh kenapa??

        0

        0
      • YoKoso says:

        Ada aKu kEsah sAngaT denGan KoRg yg jElOus!

        0

        0
      • Anonymous says:

        yokoso bodoh!

        0

        0
      • from : Mak Jemah says:

        Pelik knp ko nak marahkn dia yg taip huruf kecik, besar…kecik!
        dah dia suka knp yg ko berasap punggung lak, biarlh
        ko ni jenis mantul jer tak boleh terima hakikat kelebihan tau kelainan orang lain! Biarlh dia

        0

        0
      • mak jemah, kenapa marah orang marah orang? ini internet. bukan pejabat kerajaan.

        bodoh.

        0

        0
    • samsung says:

      Ko sebok, biarlah tulisan dia
      agaknya ko ni dekat sekolah dulu tulisan ko mcm cakar berok tu yg ko dengki dgn tulisan budak tu

      Ko 5B, Bodoh, Bangang, Baghal, Bengap, Bebal

      0

      0
      • from : Mak Jemah says:

        hahaaaaaaaaa…..Tiap2 hari ada kes pondan bertaubat. Haishh TV3
        kn daaa kena kau! tu lh mak jemah nasihat ko mantul padah tu, kn da dapat 5B kt Samsung.

        0

        0
  90. ibu says:

    pengajaran utk enth.. semua ibu2 nk bg yg terbaik utk ank2 n kadang2 tk semua ank2 leh minum susu n pempes murah (sbb pernah masuk hospital muntah2, tk boleh berak n kena ruam). kos susu tuk seorang ank sya adalah RM350++ sebln. pempes RM100++ sebln. Upah pengasuh RM300 sebln. perubatan RM100++(kdng tepaksa antar klinik kerajaan) hantar sekolah RM250++. Kira kasar pun dah cecah RM1100 sebln. hakikatnya kos seorang ank sebln adalah RM1000++. saya ada 2 anak RM2000++ diperuntukan sebulan. ini harga org gaji rendah mcm saya yg duduk di rumah flet ajer. jd tk mustahil klu RR menuntut RM1500 sebln sbb kos susu n kos perubatan, pelajaran sentiasa meningkat. oh saya lupa awk tk ada anak mana awk thukn. atau masa awk ada anak nanti, awk sgup bg ank awk minum susu murah walau ank awak mmg tk boleh minum susu murah n sgup keluar masuk hospital sbb nk jimat kos RM400 ajer.

    0

    0
    • Anonymous says:

      tu belum lagi klu anak allergic ngan susu lembu, isomil tu mahal gila! pampers lagi, yg senang sakit sbb duduk nursery lagi blablabla…serious i pun agree dgn u, kos baby ni bukan semua org sama, yg bertuah xde masalah tu bagusla, 400 je bleh cover semua, yg x berapa nak bertuah?? sighh..

      0

      0
  91. ahleng says:

    ko abis je edah aku gi pinang
    kawin ngan aku je la rita oi….
    aidil p un bodoo..
    dah dpt bini penyedap, lawa buat main2 plak

    0

    0
  92. shiekin says:

    cian rita…

    0

    0
  93. Anonymous says:

    sudah la ko Rita, ko yg semangnya jahat.
    nak tuduh org plk. Kalau dah asal dr kampung, jgn la dok nak berlagak. kalau tak sebabkan ko yg desak dia kahwin dgn ko kat siam, benda ni tak akan jadi tau.

    0

    0
    • tah apa2. says:

      dah tu ko ingat rita gari tgn laki dia dgn tgn tok kadi? ko ingat Rita yg pegang tangan tok kadi lafas akad nikah sampai laki dia leh kawin paksa? terang2 laki dia yg akad nikah. tk kan leh paksa2 pulak? bukanya dak kecik. dah tua klu tk suka kenapa tk angkat kaki? lari laju2 sampai blk umah? tk masuk akal langsung.

      0

      0
      • min says:

        salah rita menggoda budak hingusan…budak hingusan kalau dah gila bayang..semua dia ikut…sekarang baru tau

        0

        0
  94. tak tahu says:

    sokong rita…..orang bodoh aje yang tak jawab…kita senang bercakap…x yah jawab…sebab bukan kena atas batang hidung sendiri…kalau dah kena padan muka…….go go RITA RUDAINI…

    0

    0
  95. ginger fly baybee says:

    inilah balasannya bila membelakangkan mak dan ayah ..

    0

    0
  96. effa says:

    salam,
    maaf yea mmg byk laki2 kat luar sana yg punya sikap lepas tangan lebih2 lagi biler isterinyer bekerja, sebagai isteri mmg blh membantu mana perlu tapi lama2 dah jadi tanggungjawab khas (bayar daycare, pampers, susu, tuition), bukan tu aje bayar rumah nak kena share, biler beli brg dapur kat giant/tesco biler part bayar buat muka seposen, bile anak sakit bawa gi pakar kanak2 biler bab bayar masa tulah nak gi solat…..bkn marah nak gi solat (alhamdulillah) tapi berilah duit dulu….pada lelaki mungkin nampak remeh tapi pada saya benda2 nie kena titik berat dulu sebab…AMANAH yang akan di soal di kemudian hari. sebelum beli keta baru…kena fikir dulu lepas tak utk tanggung basic need keluarga kalu takat cukup2 mkn tak yahlah. Lelaki yg punya perangai macam ni adalah seorang manusia yg GAGAL dalam hidupnyer walaupun dia seorang yg dihormati di tempat kerja.

    0

    0
  97. luvlavender says:

    masing2 xnak kalah..face to face bincang xnak plak..

    0

    0
  98. rozi says:

    Kalau dah cam ni gaya nya, mmg nampak susahlah nak berbaik semula.
    Tapi bila Aidil failkan perceraian kenapa pulak Rita mcm tak boleh nak terima, hinggakan minta alasan tunjuk sebab….

    0

    0
  99. cik pot pet says:

    kalau bil isteri beranak pon ko smpai nk gtau melodi,ko mmg jantan keparat la..xyah tgk bnda lain dah tau ko nih jantan jnis ape..kalo aku jmpe si jntan keparat aidl ni mmg aku ludah je kt muka ko nih..buat malu harimau malaya je la ko nih..ppuuiii!!!

    0

    0
  100. kuks says:

    hmm..malas da aku. kesimpulannya..jgn membelakangi keluarga bila nk mendirikan rumah tangga. restu mak ayah sgt penting, baru dapat keberkatan & redha dari allah. dgn cinta saja dari lelaki dan perempuan x boleh menjamin apa2. peace..eheee

    0

    0
  101. Reena says:

    Restu mak ayah memanglah penting tp yg restu pun cerai gak kalau dah suratannya camtu..hakikatnya, lelaki mmg lambat matang sbb tu aidil lebih rela cantikkan keta drpd bagi anak isteri makan. Hanya org yg melalui pengalaman yg sama akan faham situasi rita ni.

    0

    0
  102. Amna says:

    Sebagai perempuan..i faham perasaan rita..bukan soal siapa kalah atau tidak…tapi semua ni suami perlu tanggungjawab!

    0

    0
  103. taeny says:

    Allah…msalah btul la drg ni….baik selesaikn je la cpt2….toksah la nk men tembak2 mcm ni…memalukn diri sndiri…mmalukn org lain,…naya btul la…

    0

    0
  104. linda says:

    woi aidil…memang muka tak malu. ada isteri cantik and berduit nak amik kesempatan. dasar lelaki dayus. dah tau kawen muda, ada hati nak ada anak, pastu tak reti bayar duit plak. dahlah tanggungjawab pun lepas gitu je. kesian rita. i know how u feel!! lelaki zaman skang mmg suka amik kesempatan (not all). tp kebanyakannya.

    0

    0
    • ntah siape2.. says:

      Ko jgn buat kesimpulan pasl umah tangga depa…ko mne tw sape2 salah…so biaqla tuhan yg judge k??

      0

      0
  105. tipah tertipu says:

    Bongoknya aidil ni…hahaha…Go Rita…Go!

    0

    0
  106. meeradriana says:

    makin lama makin bosan aq baca pasal dorg ni..
    aidil tu dah tentu² x matang, rita pun satu x payah nak komen sgt lah..
    kalau xnak berbaik, terus je bcerai..

    0

    0
  107. awek cun says:

    Wahai Aidil cepat2 le failkan penceraian sekali lagi. Jika begini kisahnya, sudah pasti korang berdua ni takkan berbaik semula dan buat hal masing2. Bagi Aidil, bayar nafkah anak sebagaimana yg ditetapkan undang2. Biar Rita menjalani kehidupannya sendiri. Rimas mendengar kes korang berdua ni. Orang lain pun ada masalah peribadi & keluarga sendiri, tapi tak le macam korang berdua ni. Tak malu ke jajakan kisah peribadi sendiri.

    0

    0
  108. alia says:

    kalo dua2 dh mau,diorg tkkn kawen dlu…ni same2 suke,kawen lari…so jgn salahkan sape2..

    0

    0
  109. alia says:

    dulu…kalo dua2 ade rase mo,diorg tkkn kawen lari…so,don’t blame each other..

    0

    0
  110. zufahlds says:

    rita rita…hang pi umrah dapat hidayah tuk aib keluarga ka…mak & pak dia tulun nasihat sket noooooo…..

    0

    0
  111. zufahlds says:

    kesian kt depa dua2 orang ni…nk bg nasihat pong dh beranak pinak..mak pak depa pong xlarat nk nasihat depa2 ni kot…sebab kedua2 ketegak..semoga mereka berdua ni mendapat hidayah dr ALLAH…

    0

    0
  112. Deen says:

    Inilah akibatnya kawin dengan budak tak matang, tak puas muda enjoy dengan kawan2 – gedik nikah di sempadan! Rita, terimalah suami anda walaupun dia berperangai cam budak2. Isunya sekarang DUIT!!!! Ingat tu wanita sekelian, kawin dgn cinta je, tak ke mana

    0

    0
    • coffeejunkie says:

      yeah setuju!! tp ade byk duit takde tanggungjawab pun hampeh jugak..so..isu skrg tanggungjawab!!!tanggungjawab,jujur dan duit..hihihi…

      0

      0
  113. abe ya says:

    Masing2 ada ego tersendiri … nk wat cmana sama2 glamour dan popular …hmmmm ..moga2 diberi hidayah dr Allah.amin..

    0

    0
  114. aku says:

    syurga isteri bawah TAPAK kaki suami???.. mana hadis yg ko dapat ni?? p tanya pakar agama dulu betul ke syurga isteri bawah TAPAK kaki suami??..

    0

    0
  115. Anonymous says:

    b0ring… next cter plzzz..

    0

    0
  116. Makjemah says:

    Tuihh la kau ni aidil. Tgk muk kau pon makjemah myampah… Rita, i phm sgt perasaan uols. Be strong darling. Laki xguna cm ni jgnlah ditangisi. Build ur life with ur kids. Duit sndiri guna utk anak2. Biarlah jantan xgune tu. dia tua nnti bru dia sedar… Next time nk pilih suami jgn pilih sbb rupa ensem la femes la. Cari yg beriman dan setia. Insyaallah bahagia

    0

    0
  117. blablabla says:

    tu lahhh..pengajaran utk yg suka kawen lari….hambek la…perkahwinan x di restu org tua mmg macam tu…ada je yg xkena……………

    0

    0
  118. wanita says:

    You’re married to a women yang dah pernah berkahwin. Silap lah kalau amik mudah. Jangan harap muka jambu artis nak…. Tu lah sapa suruh kahwin tanpa restu. Rita.. baik you tuntut hak you ngan anak2. Lelaki camni memang nak lari je dari tanggungjawap.. ajar dia cukup-cukup. You ada senjata, biarlah orang nak kata apa.. terang-terang tak laksana tanggungjawab. But hati-hati Rita dengan setiap langkah yang you buat. Byk berdoa pada Allah. Dugaan akan melanda hidup you, but it will make you strong dengan syarat niat you kena betul.

    0

    0
  119. natural says:

    AWAK SEMUA, YE AWAK SEMUA. KLAKA LA AWAK SEMUA NI. CARA CAKAP MACAM BAGUS JE, CARA CAKAP MACAM PERNAH BERCERAI JE.

    BAGUS LA AWAK SEMUA NI.

    0

    0
  120. aina says:

    Apepun Rita…dia masih suami ko kot…Kite teap kena patuh suami…ang yang cite2 keburukan die dulu …die pown cite balik keburukan ang…ntah2 pape…angpa ingat angpa 2 org je ke duk dlm dunia…nak buat drama2 basi2 yg xbesh and tunjuk hal umah tangga angpa dikhalayak ramai..isk2…xtakut ngn TUHAN ka??

    0

    0
  121. hahaha says:

    Dua-dua badigol soot…

    0

    0
  122. Suraya says:

    Orang yang tidak pernah melalui apa yg rita lalui mmg mudah nakmeluahkan kata2 suruh bersabar.. suruh menutup aib suami.. perkataan mmg mudah untuk diucapkan tapi untuk melakukan bukan satu perkara mudah..

    Saya percaya di dunia ni mmg ramai lelaki spesis seperti Aidil. Saya tahu sbb saya pernah melaluinya.. Dan saya pasti ramai lagi seperti saya.. Tapi oleh kerana kami bukan dari golongan artis, maka tidak lah tersebar penderitaan kami bersuamikan lelaki seperti Aidil. Jenis yang hanya suka berbelanja untuk keseronokan dan kepuasan diri.. Hanya kerana isteri bekerja, semua keperluan rumah, bil2 bulanan diletakkan di bahu isteri.. Duit gaji isteri habis untuk membayar bil2 rumah dan anak2 sedangkan duit suami hanya untuk dia membeli pakaian nya sendiri, permainan kegemaran dia, pergi memancing, melepak2 dengan kawan2 hingga pagi.. Tinggallah si isteri menguruskan rumah dan anak2..

    Rita, mmg pada mulanya sukar bagi kita untuk melepaskan suami.. kerana perasaan sayang yg amat mendalam.. Tapi percayalah.. lagi lama anda bertahan, lebih dalam penderitaan anda.. bukan itu sahaja, lagi byk dosa yg anda lakukan kerana membuka segala cerita rumahtangga dan keburukan suami anda.. Dalam hidup ini, kita diberi pilihan.. Buatlah pilihan yg terbaik untuk diri dan anak2..

    Mmg benar di dalam penceraian, anak2 lah yg menjadi mangsa keadaan.. Tapi adakah dengan tindakan cuba bertahan anda seperti ini memberi kebaikan kepada anak2? Saya sendiri mempunyai 4 org anak semasa penceraian saya dulu.. Tak dapat digambarkan bagaimana susahnya saya bangkit dari penceraian.. Walaupun tanpa sokongan keluarga kerana seperti Rita, perkahwinan saya juga tidak mendapat restu kedua2 pihak.. Cuma saya bernasib baik kerana bapa saya hadir juga untuk mewalikan saya..

    Percayalah rita.. selepas 10 tahun, baru saya nampak kebenaran di sebalik penceraian saya.. Anak2 saya pun sudah besar dan faham dengan keadaan kami.. Walaupun dari kecil saya cuba nak merapatkan mereka dgn ayah mereka, tapi sukar kerana perangai ayah mereka yg merasakan diri seperti org bujang.. Dan sekarang baru dia tahu betapa ruginya hidup dia tanpa anak2 yang 4 orang ini.. Walaupun dia dah berkahwin semula, tapi takkan sama dgn anak2 dia yg bersama dgn saya..

    Jadi Rita,kuatkan lah semangat.. Jgn ambil kisah apa yg ingin dijaja oleh Aidil.. Yg penting Rita dan anak2 tahu perkara yg sebenarnya.. Semoga anda diberi petunjuk dan berjaya mengharungi dugaan ini.. Amin..

    0

    0
  123. nora says:

    kesian gak rita.. tula kawin lagi dengan budak2 tengah naik camni.. buat semua orang boring je dengan kisah sama ulang2 camni.

    0

    0
  124. jaja says:

    cuba phm maksud sbnr aidil dia bkn mengungkit tp dia nk rita respek dia sbg suami berbaik dgn mak ayh dia,betul gak pe yg aidil ckp dia de panel wtpe nk membazir g hospital yg mhl,aidil dpt rumah dr majikan np nk sewa lg umh yg mhl wtpe nk membazir lg.org mrh aidil keluarkn kenyataan kt tv3 tp selama ni rita wt leh pulak lau rita nk pertahankn diri dia np aidil xleh cuba perhatikn sendiri sape yg lebih byk kuarkn kenyataan di media,twiter rita ke aidil sudah lah x pyh nk menegak kan benang yg bsh bosan org dibuatnya naik menyampah pn de

    0

    0
    • asdfghjkl says:

      SETUJU 100%… aidil hanya minta orang ramai jangan hina kedua ibu-bapanya dalam isu ini. dia sanggup di hina. Nampak Aidil seorang yg mementingkan perasaan orang tua….memang anak-anak perlu menjaga maruah orang tuanya. at least…dia menunjukkan kewarasan bila menjawab soalan2 wartawan, berbanding dgn RR, cerita gelang, rim kereta ..semua keluar…nanti kalau aidil cerita bab buruk RR yg lain, marah pula…kalau tak tau pergolakan famili aidil/rita tak perlu nak komen lebih-lebih……,

      0

      0
  125. observer says:

    percayalah, kahwin neh bukan untuk sedap buat anak je yer..

    makan, minum, pakai, sakit semua kena amek kira ye aidil.

    BMW bape series and moto besar kawasaki ko tuh kena kemudian kan dulu…anak2 lagik penting…

    bil hospital pun nak berkira, payah gaks tuh….gaji ko men ATM je dah dekat 30k. belum include men Malaysia lagi, elaun away game, bonus menang.

    pelik tapi benar.

    0

    0
  126. nuren says:

    pepun aku sokong rita….chayyok rita,suke lakonan u dlm ameera

    0

    0
  127. Anonymous says:

    To rita,
    Kak boleh mintak fasakh kat mahkamah kalo dah gitu perangainya suami. Tapi, Kalo kak masih sayangkan suami, diamkanlah aib suami. bukan bermakna kita diam, kita lemah atau bodoh. tapi sebenarnya itu tandanya kak KUAT SEMANGAT. saya rasa, ini dugaan dari ALLAH. Sesiapa yang TAK DIDUGA tu, jarang terbuka ‘hijab’ yg menutup hatinya.Kalo kak sabar dengan sikap suami, mana tau ALLAH akan buka pintu hati suami untuk berubah sebagai ganjaran kepada kak kerana bersabar tu kann???apa-apa masalah,..mungkin kak boleh adukan kepada pejabat agama di unit kaunseling rumahtangga.Kaunselor kat sana mungkin boleh bagi nasihat dan juga cadangan untuk kak KELUAR DARI RASA GERAM,MARAH,BENCI, TERKILAN, SAKIT HATI, SEDIH DSB TERHADAP SIKAP SUAMI tu…Saya dah lalui apa yang kak lalui.saya faham apa yang kak rasa.apa-apapun Alhamdulillah,..Selepas berlakunya perceraian,..biasanya akan ada cahaya baru.kalo kak sayang suami dan tidak mahu perceraian berlaku, mohonlah maaf dengan suami untuk apa-apa aib dirinya yang telah kak nyatakan pada umum….Ego si suami gitulah…tak mahu rasa diri tu lemah walaupun dia sebenarnya sangat lemah… Yang penting, hati suami tidak tawar pada kak. Kalo hatinya sudah tawar, kak redhokan jelah perpisahan walaupun kak masih sayangkan dia kerana lelaki yang tawar hatinya pada seorang wanita, akan nampak hanya kesilapan dan keburukan wanita itu walaupun wanita itu isterinya sendiri….tak guna hidup bersama orang yang tidak sepnuh hati sayangkan kita kann?????

    Jadi kak Rita,
    Fikir2 fikirkanlah dan hentikan la semua luahan kak rita pada umum. carilah saluran lain yang tidak akan menyebabkan kak rita dicemuh atau dibenci suami sendiri. kalau bercerai sekalipun,biarlah bercerai cara yang aman dan tiada benci antara kalian…..

    Anak-anak..???
    alasan anak akan kehilangan kasih sayang ibu dan ayah selepas ibu dan ayah bercerai,..tidak benar….terpulang pada ibu dan ayah yang bercerai untuk memahamkan anak-anak agar anak-anak membesar tidak merasa kurang kasih sayang ibu dan ayahnya….dan kalau anak tu masih kecil,…kalau betol cara didikan ibu dan ayahnya yang bercerai ini,..anak2 itu akan jadi anak-anak yang matang dan memahami keadaan ibu dan ayah mereka….

    saya menulis dari pengalaman sendiri..

    wassalam

    0

    0
  128. peace says:

    rita, look at abby, how she finds peace

    0

    0
  129. mencucuk bintang tinggi says:

    sudah2 la rita buka pekung sane sini. kalo btol la awak tu matang dan berada di tempat yg btol, lmbt cpt kebenaran tu keluar juge. bukan la nak mengate tp RM1500 untuk sorg anak tu mcm keterlaluan la. saye ni anak ade 4 org pon 2000 sebulan dah cukup. kenape? semua susu, pampers, baju import dari oversea ke puan rita oi~!!! choi la. malu taw bace statement ko.

    0

    0
  130. tok perlis says:

    JIKA SAYA AIDIL SAYA LEBIH SANGGUP MEMBERI PEREMPUAN INI RM500 000 DAN MENCERAIKANNYA DARI HIDUP DGN PEREMPUAN YG TAK HURMAT SUAMI DAN MERTUA. LAMBAT LAU , AKAN TIMBUL MASALAH JUGA. LAGIPUN AIDIL TERLALU MUDA UNTUK RITA, DALAM MASA SEPULUH TAHUN LAGI, BOLEHKAH AIDIL SABAR DGN PERANGAI RR YG MENGAHADAPI MENOPAUSE..PEREMPUAN MENAPAUSE LEBIH BANYAK RAGAM….LAYAN SUAMI PUN DAH MALAS…SEDANGKAN SUAMI MASIH KENCANG.
    SO, CARILAH HIDUP SENDIRI. BOTH OF U..CARILAH PASANGAN LAIN YG TAK MENYESAKKAN OTAK.

    0

    0
    • Anonymous says:

      sygnya ko huduh dan x hensem seperti aidil, dan ko juge miskin papa kedana xde duit 500k utk di byr kat rita.. sygnyee ko cuma berangan sbb ko adelah manusia loser.

      0

      0
  131. zira says:

    EMM MAKIN LAMA MAKIN BANYAK CERITA TERBONGKAR…JANGAN CERITA HAL DALAM BILIK SUDAH..BERHENTI LA DARI CERITA HAL RUMAH TANGGA KAT MEDIA,SELESAIKANLAH DENGAN CARA BAIK..SAMAADA INGIN TERUS BERSAMA ATAU SEBALIKNYA…MAKIN LAMA MAKIN BANYAK AIB YANG KELUAR,FAMILY PUN AKAN DAPAT TEMPIAS.

    0

    0
  132. ixora says:

    owh..patutlah aku lalu depan umah makpak aidil aku nampak kete bmw m3 die dh tukar color merah..color asalnye ialah silver..NCL 87..yg kembar laki rodoh pakai accord color hitam NCE 87..rodoh pulak pakai bmw 3series lama je..yg si rita pakai porche cayenne..yg aku duk busybody psl keta2 depa apehal pulak ni..off topic la pulak..sorrrryyyy..hahaha!

    0

    0
  133. kemboja putih says:

    aku benci betul bile org x kawin lg sibuk2 komen pasal hal rumahtangga org mcm die dh ade pengalaman 100tahun…., ujian stiap org tu lain2…mane same…, kite x berada dlm situasi RIta…xyahla ckp ape2…doakn yg terbaik shj utk dia….mmg die patut marah pun suami die buat cmtu….x payah nak kutuk2 Rita..ckp kahwin xde restu la..maybe God wants to teach her something…but don’t forget…maybe kite pun kene jugak diajar nnt…

    0

    0
  134. pape aje la says:

    cara yang terbaik buat rita ialah minta fasakh,bab dah nyata suami prangai camtu,lebih baik lepaskan ikatan dari tuduh menuduh,aidil tu memang nampak sangat jantan yang tidak berani dan bertanggungjawab,kalau berani,dulu kawin je la kat malaysia bab awak tu lelaki bukan pompuan dan bukan nak poligami,sepatut jadi pendamai @ tidak memihak mana2 pihak samada pihak kluarga @ pihak isteri,prangai tu sebenarnye perlu guna otak yang pandai berfikir,tu lah asyik tendang bola sampai nak fikir sal kluarga pun dah jam

    0

    0
  135. mizz nina says:

    adoii pompuan cukup2 le sebar jaje citer satu malaysia.makin pnjg awk bercerita mkin terserlah keburukan sndiri.klau x puas ht ke ape ke citer dlm mahkmh lah..jaja cite satu malaysia buat ape.sebenarnye nk proof kan..c’mon la hidup berumahtgga ni jgn ingt kite je yg btul msing2 msti ade silap la..pompun aku rs baik ko tutup mulut ko sbb aku tgk ko ni dh byk sgt bercakap..

    0

    0
  136. meluat aihh says:

    dua-dua pun salahla…tp lebih sakit hati pompuanla..sebab pompuan ni snsitif..memang betul la nafkah laki yg kena tanggung…pompuan just tolong je…itupun klu nak tlg..klu xnak tlg bukan ape pun…
    kalu RR dr awl high taste silap besarla kwn dgn aidil..pemikiran budak2 remaja..bini dah tlg buat segala..dia nak buat apa lg…ke motor,kereta la jawabnya..
    langkah bercerai memang jalan terbaikla. byk lg org yg berfikiran matang, soleh dan boleh membimbing RR. Kalau pikirkan rupa xkan kemana, lama2 tua jugak dia nti…kedut jugak..selesai masalah..xpayah nak jaja merata media.

    0

    0
  137. reality says:

    Lain kali nk kawin jgn cari pangkat adeq2 camni la jdnya.bdk berhingus nk buat laki. Awak tu umur berapa? Skang pandai lak ckp aidil camtu camni. Nk kawin cari la yg sepadan umur…..Ramai org nk kt awak yg hebat2 x nak…bdk bawah umur gak duk g cari…..hampeh

    0

    0
    • nenek says:

      RR , masa kau umur 25 tahun dulu, kau dah sematang aidil ke?….tengah relek-relek kan..anak pun lum ada, laki pun tak ada…..dah tau laki kau muda, tak payahlah kau sindir-sindir, tak matang bagai….kalau ada silap suami kau, tak perlulah nak heboh segalanya kat twitter, media……

      0

      0
  138. nor arinee says:

    pada kak rita, rasanya cukupla bercerita sana sini pada media. ceritalah kat mahkamah atau pada peguam saja. sudah-sudahla buka aib suami pada org ramai. semoga kedua2nya bisa berdamai dan semoga rumahtangga kembalu aman dan bersattu.

    0

    0
  139. Anonymous says:

    tak tahu la sape betul sape salah, kita tdk berada dlm situasi dorg berdua ni, tp selagi rita rudaini masih sah sbg istri aidil dia tak boleh mengaibkan suami, krn tiada syurga utk dia sbg seorg isteri nanti jika suami tdk mengampunkannya, tapi kl dah bercerai tu lainla.

    0

    0
  140. Roseaza says:

    aku rase aku paham perassan Rita ni coz kekadang aku rasa dalam kehidupan akupun benda ni terjadi. Tapi disebabkan suami aku tak buat hal dan aku bahagia melayari dunia rumahtangga jadi tak de la perasaan nak mengungkit. Sekiranya aku jadi macam Rita, tentu aku pun jadi cam dia. Ungkit selagi boleh unt. mempertahankan diri & anak-anak.

    0

    0
  141. akpunyasuke says:

    well..kekalau kau baik rita, duduk berbincang…xperlu nk keluar statement bg 1dunia taw pekung korang..dulu mase suke, kentut si aidil pon ko hadap jugak!! bila da xsuke sume ko ungkit!! kekalau kau baik, selesaikan dgn cara yg elok..ni x, nmpak sgt ko xbaik..bukak pekung suami ko…pekung ko sendri…ak xsokong sape2. Tp ko terover buat statement…aidil br je bls 1, ko punye statement da 4,5,6 kuar..aidil xckp pape ko da bukak pekung 4,5,6 kali jugak..BAIK ke mcm tu?????
    kalau pun nk keadilan, xperlu nk publisiti sgt lah..nmpk sgt ko bukan isteri yg blh jga maruah suami…haishhhh!!!

    0

    0
  142. Eddie VH says:

    TU laa..dulu gatal nak kahwin kat sempadan sapa suruh…nak kahwin dgn star footballer lak tu…Victoria Adams tu kahwin David Beckham beza umur 1-2 tahun je..best sgt ke kahwin dgn footballer jaguh kampung ni…sampai nak beranak pun berkira eh..kesian…tu la balasan.

    0

    0
  143. ika says:

    engko lha bengap fabs.. apa kha bodo ko ne?? kn aidil yg mula ungkit pasal duit… esh..otak ko tk siap kot.. nafkah kn wajib.. yg ko mrh2 rita wt pa? aidil ada tanggunajawap.. tkkn dia nk dulu kn motor n kereta yg mhal.. aidil ada ank,is3.. npa perlu benda lain d dahulu kn? ko baca lha btl2 fabs.. rita ckp dia tk kwin dgn aidil semata2 nk duit dia jak.. bkn rita tk perlu duit…. bengap btl yg sokong fab ne.. btw..rita be strong..:)i alwasy behind u..

    0

    0
  144. Wanita Malatop says:

    Bang Nara, tolong publish apa yg sya tulis ni….. Udah2 le gaduh laki bini ni…. Masa bcinta janji sehidup semati, susah senang bsama, dan nak bahagia biar pun tak kaya camana knnnnnnn….. Dah ada anak baru lak ingat yang dia tak sempurna tuk kita or dia tak sesuai tuk d jadikan suami/isteri…. Baru nak tadah tangan ngan Tuhan kata minta petunjuk.. Napa sebelum kahwin tak minta petunjuk? Tak ingat dosa bila kita sakiti hati mak bapak kita or mertua? Pelik betul le.. Yg pmpuan ni pn, Jan le tlalu mementingkan kesempurnaan, laki tak mampu tu Jan le memaksa sngt.. Lelaki lau tlalu d kongkong dan d bebel, cm ni le jadinya… Suami mana tahan lau isteri dah cm mak dia, asyik potpet jer sana sini.. Laki ni, nak kita jd peneman dan boleh kongsi segala2nya bukan yg asyik nak muncung je dan gaduh ngan keluarga dia…. Demi anak2, tolong le bdiam dan fikir cara tuk selesaikan perkara ni ngan baik..

    0

    0
  145. xaxau says:

    X habis2 citer rita ni….dari kesian sampai meluat.dia ckp aidil ungkit last dia ungkit balik…bodo x bodo si RR ni,ungkit kt raja mulut kepoh plak tu mmg rita ni nk 1 malaysia tau dia ni pun nk ungkit jgk.cerai je kalau tu jln terbaik dari tambah dosa….kata islam dan percaya qada’ n qadar,terima la sebagai dugaan.jgn pertikaikan perancanganNya.

    0

    0
  146. Anonymous says:

    aidil bodoh. bapa yg paling xbertanggungjawab. ko xder pertalian darah ker ngan anak2 ko tu. kalau ada, berbuat baiklah kepada ibu mereka demi kebahagiaan anak. hadiah terbaik dari seorang bapa adalah membahagiakan ibu mereka

    0

    0
  147. Ayura says:

    hai…ni lah akibat tak fahaam erti tanggungjawab suami isteri…dia tolak dia……kalau asik ungkit mengungkit baik berpisah jerr…then dua2 cari pasangan yang betul2 caring, memahami tugas masing2 dan sayang menyanyangi…….amin

    0

    0
  148. merak.. says:

    aidil bodoh. bapa yg paling xbertanggungjawab. ko xder pertalian darah ker ngan anak2 ko tu. pasal rita bersalin pn nk ungkit..gila betul la..tu tggungjawab kau..berape habis pn..ubah lah perangai kau tu aidil..kesian ank2..kalau ada, berbuat baiklah kepada ibu mereka demi kebahagiaan anak. hadiah terbaik dari seorang bapa adalah membahagiakan ank2 dan rumah tangga..kalau dah tak nk lepaskan je..semua perbelanjaan rita yg tanggung buat ape..lelaki dayus..

    0

    0
  149. Freddie mercury says:

    I hate AIDIL + His stupid twin brother n his stupid AYU poser!!

    0

    0
  150. Claude says:

    Apa la Aidil ni pun.. Jangan la susahkan lagi si Rita ni.. dah nak sangat keluar rumah kan? Dah dapat pun. Bagi la Rita ni hidup tenang. Sampai bila nak seksa dia macam ni.. Ingat, jangan sampai anak2 kau benci kau bila diorang dah besar nanti..

    0

    0