Written by AbangNara | May 16th, 2012

Akhirnya berita gembira tiba jua untuk Rita Rudaini yang sangat tabah menempuh segala ranjau dalam rumah tangganya. Hari ini, di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam, Aidil Zafuan telah pun menarik balik permohonan cerai yang dilakukan sebelum ini dan memohon Rita untuk berpindah ke rumahnya sebagai tanda taat setia.

rita aidil

Ahmad Nazib Johari , selaku peguam Aidil berkata:-

Anak guam saya telah memfailkan notis dengan alasan permohonan di bawah Seksyen 47 enakmen itu tidak boleh digunakan kerana Rita tidak bersetuju untuk bercerai ketika kes berkenaan disebut pada 30 April lalu. Aidil pula menuntut untuk berdamai dan tinggal bersama demi anak-anak dan jika kedua-dua mereka melantik ahli keluarga masing-masing bagi menyelesaikan masalah, dia bimbang, situasi berkenaan menjadi lebih buruk. Berdasarkan kepada alasan ini, anak guam saya memutuskan untuk membatalkan permohonan bercerai terhadap isterinya.

Sementara itu Aidil yang ditemu di luar mahkamah telah berkata:-

Meminta sebab adalah tanda dia (Rita Rudaini) tidak mahu bercerai & saya tarik balik. Saya juga menuntut dia dan anak anak untuk berpindah ke rumah saya di USJ 1 sebagai tanda taat & setia kepada suami.

Ini adalah satu berita gembira untuk Rita Rudaini dan anak-anak. Diharap dengan jalan penyelesaian ini, Aidil, Rita dan anak-anak akan duduk sebumbung dan kembali mesra seperti dulu. Abang Nara doakan agar hubungan mereka selepas ini tidak lagi berantakan. Kredit info Mstar dan RotiKaya.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

227 responses to Aidil Batal Permohonan Cerai, Mahukan Rita Pindah Rumah Sebagai Tanda Taat

  1. ulalala... says:

    sudah2 la tuu.. penat la.

    0

    0
    • im here to prevent first says:

      menyampah dgn aidil ni..time die nak..die suh rita taat setia kat die
      time xnak..die tnggal2kan rita
      igt rita tu bola ke hape

      harap2 ni kali terakhir aidil wt cmni..
      dan kepada ayu raudah..sile jgn masuk campur lagi

      0

      0
      • saya says:

        sokong bab ayu raudhah tu!!!!

        0

        0
      • difa says:

        nmpak sgt mmg ada org yg duk cucuk si aidil ni gaduh ngan rita… mmg ada yg jd batu api.. rasanya mmg dah boleh agak siapa si batu api tu…
        sesapa yg fitnah rita tu mmg takde hati perut..respect rita sbb terlalu tabah… bejuang demi cinta dan anak2…
        harap aidil dapat jd suami yg lebih bertanggung jwb, apa pun jgn membelakangi rita, appreciate ur wife okay…

        to raudah stop la dr jadi pempuan puaka. jgn menganiaya sesama wanita.. rita bkn kacau laki ko pun…

        0

        0
      • Sang Nila Utama says:

        Akhir nya.. Aq rasa buat utk kali pertama nya Aidil telah berfikir dan bertindak sbg sorg yg matang dan bertanggung jwp

        0

        0
      • bujang says:

        Kalau akulah dah laki banyak kali buat perangai….x mau berpanjangan masaalah…jalan terbaik hanyalah bercerai.
        kenapa siRITA tak tegas jangan terima suami cam tu.
        Cukuplah kamu aib mengaib tetiba nak duk serumah.
        Jika masih sayang dan x mahu bercerai jangan dedahkan aib suami….puhhh….nampaknya mungkin Rita pun bersalah jugak….pelakun drama sebenarnya.
        Lepas ni bertolak ansur dan berbaik ngan mertua dan ipar.
        Sikap merendah diri perlu ada, ego dan sombong merugikan diri sendiri.
        Beritahu kat orang suami abai bertanggung-jawab….macam mana tu, hah suami pun ada maruah. Selesailah masaalah tu secara baik.
        x baik tau memberitahu aib t/tangga pada umum walau pun ada kebenarannya..
        Kalau duduk serumah dan berdamai adakah ko orang beerdua ikhlas itu persoalannya.
        Nampak sangat dia x boleh kehilangan Aidil.

        0

        0
      • B says:

        Rita nak mempertahankan rumah tangga dorg sebab anak-anak die, die nak anak2 die membesar dalam keluarga yang sempurna. Kalau ikutkan hati rasenya mesti dah tawar sbb bukan kali pertama jadi mcmnie so kite support jeklaa dengan doakan yg terbaik utk perkahwinan mereka :)

        0

        0
      • Wanita Kuku Besi says:

        Perempuan2 Melayu jangan bodoh, tolol dan bangang.

        Kononnya nak ubah perangai la si ‘suami’ tu. 3-4 bulan elok la kejap..lepas tu buat perangai lagi. Tak payah buang masa la dengan jantan2 Melayu yg sedih macam pemain bolasepak ni..dah la tak tahu hukum rumahtangga. Asyik kena kontrol ngan mak duduk celah nenen mak dia.

        Once dayus..always a dayus !!!!!!

        0

        0
      • biar aku lah yang kahwin ngn rita

        0

        0
      • Kayu Raudah says:

        si suami bodoh…si isteri bodoh. artis2 Msia memang bodoh.

        0

        0
      • Penegak Kaum Adam says:

        ….SEMUANYA SALAH PEREMPUAN !!!!!

        0

        0
      • Fasha Sendhat says:

        tak payah la berbaik-baik; bukan nya kaya pun si laki tu. setakat pemain bola sepak, i petik jari..helikopter sampai.

        cuba contohi i….

        0

        0
      • AnakAyam says:

        Kalo aku jadik RITA…..taknak pisang berbuah-buah…
        taknak pokok pisang skali….

        biiar RITA pulak mintak CERAI dari Aidil atas sbb lelaki DAYUS……

        0

        0
      • bodohnya suami otak lembu itewww says:

        Taat kepada suami ??? Suami pun ala-ala anak lembu yg tak ada pendirian dicucuk hidung oleh mak sendiri yg macam lembu putus haid…cam mana nak taat???

        0

        0
      • podahhh lelaki dayus I am so fed up says:

        tahu pun takut@ si lembu jantan tu takut nanti kena bayar nafkah anak isteri, kan??? ha, sekarang baru nak terhegeh-hegeh.

        0

        0
      • dr.nunu says:

        Fuck u la Aidil! Lps ni ko tinggal balik! Kena sunat sekali lagi la ko!

        0

        0
      • semoga mereka akan terus kekal hingga ke akhirnya, doa2kan,insyaallah:)

        0

        0
      • Anonymous says:

        yeahhh…!!! we vote 4 u….. kpd msia2 yg gila talak 2 mntk2 la bertaubat… plezzz…. x baik utk pmbesaran ank2…

        kpd ayu raudah plak byk berzikir, tkut rumahtangga ko plak yg kucar kacir….

        peace yooo…

        0

        0
      • Benci Jantan Auta says:

        memang jantan ni sial. siapa tinggal siapa dulu? lepas tu suruh isteri taat. memang dasar dayus sedayusnya.

        0

        0
      • Anonymous says:

        oii bujang… ko ni ayu ke? batu api jugak…
        dah diorg tak jadi bercerai…alhamdulillah laa… kekhilafan masing2 sebelum ni ambil iktibar…buang yg keruh ambil yg jernih… ni ko plak nk hasut bercerai… ape yg ko ckp tu melambangkan minda ko..jenis yg pendek akal dan ikut nafsu amarah…

        0

        0
      • lisa ray says:

        nape hidup nk mewah…ckupla bersederhana,mmg ak tgk rita mewah sakan…myb kite je nmpk aidil yg salah..rita ego n keras pale.

        0

        0
      • amira says:

        Kuat betul jodoh diaorang berdua..harap2 lepas ni x der la pihak lain masuk campur, hasut-menghasut & nk porak perandakan lg rumahtangga diaorang.

        0

        0
      • Anonymous says:

        aidil tu sebenarnya tak da duit..sebab rita tuntut ratusan ribu..sebab tu dia tak jadi cerai..wakakakakaka

        0

        0
    • Anonymous says:

      aidil…sy benci artis tp rita lain.sy dpt rasa dia tulus menyayangi anda.jd hargailah ….

      0

      0
    • Cipot! says:

      Aidil takot aib family dier t’bongkar mcm si jimmy dgn dak suhaila ank tokey produk natasha…

      0

      0
    • adam says:

      Syukur alhamdullilah.. klu tak jadi cerai… lepas ni baik rita @ aidil klu gaduh, bawak2lah berbincang.. rita jgn lah cepat naik hanggin klu ada sedara mara, ipar duai ada yg menyentik atau curah minyak.. bawak bersabarrr jerr.. berbaiklah dgn keluarga mertua wlu pun diorang tak suka..lama2 nnti oklaaa..

      0

      0
      • Pondan Sepi says:

        SAH2 LA BETINA NI Y GEDIK CR PUBLISITI! YE LAH KAN DRAMA SAMARINDA DIA NK TAYANG! SO CR LA PUBLISITI SELAGI MAMPU!. ADIDIL TU X BERSALAH PUN! KESIAN AIDIL YG JD MANGSA KEADAAN! ATTENTION WHORE!

        0

        0
    • runningman fanclub says:

      ko nie aidil,kejp nk cerai,,kjap x..cacat ko nie

      0

      0
      • kk says:

        Alhamdullillah.. jgnkn sbb xde duit nk byr saman tuntutan rita dia tarik blik pceraian. Biar ht ikhlas utk bdamai n bsama smla.

        0

        0
      • Dah lama x merejam konek…..lepas periap buncit ko orang gaduh balik.
        Pas tu sibini canang cerita itu ini…..bebudaklah ko orang ni macam bayi ketagih susu…..nah hambik ko.

        0

        0
      • tgk aje says:

        Haha…kamu ni cacat ye? Mcm dialog citer indon tu. Sokong 110%

        0

        0
    • redcarpet says:

      cantek nyer Rita .. muka licin bersih xmcm ayu mekap tebal2 pn klu ati x bersih muka xd seri okay.. luv u Rita!!

      0

      0
      • bujang says:

        Dah nampak aura tua.
        Berapa hari lagi boleh pakai, x lama menapauselah…..
        Jangan bangga sangat ngan kecantekan …..kalau muka buruk tapi pandai jaga hati suami dan keluarga mesti aman damai, sikap matang dah tambah cun jika menjadi isteri solehah…..perlahan2 dapat jinakkan suami.

        0

        0
      • Anonymous says:

        en bujang.

        bini je ke kene matang? laki tu matang sangat ke?

        0

        0
    • bbycumil says:

      good2..xmo gadoh2 lg ek..si rodah mesti x puas ati kan..haha

      0

      0
    • kepochi says:

      abg nara…pg td dgr brita kt sinar adi putra dah fail cerai ngn wife die ek?? abg nara tgkkan betul ke x…

      0

      0
    • dynasty says:

      serius rita super gojes pakai tudung.smoga 1 ari nanti..amin!

      0

      0
  2. aku 1st says:

    ntah pape ntah aidil nih….giler talak mungkin…

    eh aku last ke?

    0

    0
    • x seksi says:

      ke sbb aidil x mampu nak bg sebab munasabah??? hahahah~ aidil2..kesiannye awk..harap rita berfikir masak2. semoga yang terbaik untuk keluargamu,..insyaAllah~

      0

      0
    • aku bapak 1st says:

      aku rasa aidil dah terpikat balik dengan rita lepas tengok TERATAK SHAMSIAH..tak gitu aidil?

      gila meroyan nak cerai tetiba kau tarik balik…

      semoga kekal hendaknya kali ni…
      ko jangan nak mainkan perempuan sangat aidil kelak binasa hidup.

      0

      0
      • Anonymous says:

        ha la, kaum2 mcm si aidil ni la dah tua2 esok kene tinggal dkat bas stop..masuk paper.. “ayah ditinggalkan di hentian bas” ..

        0

        0
    • Anonymous says:

      rasa aidil ni kaw kaw kne brain wash.. lgpun alasan nak cerai dia xmunasabah.. to ayu rodok, ko hati2 la ye.. geram ak

      0

      0
    • Hah…hah….selesai musim mengawan , pasangan akan menghilang.

      0

      0
  3. dapat x aku 1st says:

    1st x aku?

    0

    0
  4. ainaesther says:

    yay! usj 1 bro! boleh jumpe kat mydin ye kak rita!

    0

    0
  5. scha says:

    Alhamdulillah… ;)

    0

    0
  6. mak milah says:

    alhamdulillah. berkat kesabaran rita rudaini. nampak dia memang sygkan family dia…semoga pasni hub mereka kekal hingga ke akhir hayat.

    0

    0
  7. first!!!!!! says:

    aku first!!!!!!!!

    0

    0
  8. Anonymous says:

    alhamdulillah

    0

    0
  9. qistina anaqie says:

    Alhamdulillah.amin

    0

    0
  10. ayuh rodoh maknam says:

    bagus la..hope pasni si rodoh tu x pyah la nk jd btu nisan g.jg husband msing2..semoga rita trus bhagia bersame suami

    0

    0
  11. Aku budak gemuk tu says:

    Alhamdulillah..
    keputusan yg tepat dr aidil,akhirnya sedar jgk ko aidil..
    rita kalau pilih nk kmbali pd aidil,mohon lpas ni kurangkan buat statement dlm surat khabar psl rumah tangga..

    selamat menyalak zaquan n bininya.

    0

    0
  12. jaja says:

    knp x cerai je rita oi.ii buat ap nak hidup ngn laki x de telo! kang dia x byr nafkah lg kangg

    0

    0
  13. Anonymous says:

    berita baik ke ni? alhamdulillah… aidil dah mengalah, rita pulak camana? boleh ke bagi peluang..argh, aku pun pening…harap2 rumahtangga mereka bertambah baik. semoga Allah Taala kurniakan yang terbaik buat mereka..ameeen.

    0

    0
  14. cik joyah says:

    mcm main2 kan perasaan rita je… hopefully rita sabar… ALLAH sentiasa melindungi org2 yg sabar….

    0

    0
  15. gua says:

    aku first!!!!!!!!

    0

    0
  16. lorrr says:

    alhamdullillah..tapi jgn la pulak batalkan permohonan cerai ni pasal takut tembelang pecah..tak mau bagi alasan yg rita mau, ambik langkah ni utk tutup cerita..wallahualam

    0

    0
  17. ditto says:

    alhamdulillah.. masih ada jodoh.. ketentuannya..
    selepas ni.. bahagia atau tidak.. jgn dicanang2.. cukuplah sekadar bersederhana dalam membuat sesuatu.. yang penting rita n aidil tahu segalanya..
    tak semua org suka apa yg kita ada..

    0

    0
  18. FANSrita says:

    Aidil-II macam-II laa kau neyh -,-‘ hope lepas niy jaga laa rita dengan anak-II kau tu baik-II, jangan sia-siakan dieorang lagi.

    * ke aidil takot tak mampu nak bayar duit yang rita tuntut ? opssss !

    0

    0
  19. gembira says:

    alhamdulillah :)

    0

    0
  20. mys abby says:

    tak lme lg nnt mesti rita pregnant lg…. :p

    0

    0
  21. aeryns80@hotmail.com says:

    berbaik la blk, demi anak2.

    0

    0
  22. gadis sebelah pintu says:

    Alhamdulillah..semoga mereka bahagia selamanya.anak2 pon kecik2 lagi kan.marila doa kan kebahagiaan drg.

    0

    0
  23. el says:

    syukur krn dpt berbaik semula.hrp aidil jadi lebih matang.jgn dengar cakap orang kerana hanya anda shj yg mengenali rita sebaiknya.sy sebagai pembaca,doakan yg terbaik untuk rmhtgga korang.tgjwb suami pnting untuk kesinambungan hidup di akhirat.jadi jadilah suami yang bertangjawab.

    0

    0
  24. Syima says:

    Alhamdulillah ..jodoh ttp milik korg ..hope aidil matang dlm buat kptsan …hrp jodoh berpnjgn ….

    0

    0
  25. Whoever says:

    Diharap Aidil mengatur sendiri rumah tangganya. Jgn biar org lain campur tangan. Walaupun org itu adalah kembar awak. Semoga berbahagia. Ingat anak – anak. Ingat sume perkara yg manis. Jgn ikut emosi. Be matured. Thank u.

    0

    0
  26. dd says:

    Bila msa plak rita minta maaf kat aidil?die tak jumpa pn rita n discuss kan.. Knp plak aidil tuntut taat pd die? Bkn rita lari umah, die yg lari.. Haihh.. Ak tak fhm tol dgn aidil ni.. Die ingt kwen, cerai bnda maen2 gak nye.. Sng2 nak failkan, sng2 nak btalkan.. Hoi aidil! Rita tu mnusia, bkn patung!

    0

    0
  27. joyah says:

    ermmm..pkir la demi ank2….ksian ank y jd mngsa kalu mak bapok brcerai berai..

    0

    0
  28. Rodoh sedih says:

    Yeay akhirnya! Pasni i nk cocok jarum lg la!

    0

    0
  29. Alhamdulillah says:

    wahhhh. syukurlah. masa tengok teratak shamsiah ada jugak terdetik dalam hati. agak2 aidil rindu tak kat rita bila tgk cerita ni. tu pun klau dia tgkla. tp alhamdulillah~ syukur3.

    0

    0
  30. el says:

    rita…moga dapat hidayah untuk pakai tudung… artis2 ni cantik bila bertudung..artis harus jd contoh untuk remaja..tp sedey bila artis ni banyak buruk drp baiknya.jd cepat2 berubah..ibu kalau nk didik anak,dia mesti betulkan diri dulu…

    0

    0
  31. ada aku kisah ?? says:

    pada pendapat peribadi aku kan… x yah lah rita ko blk semula kepangkuan dia. mmg kalo ikutkan kesian kat anak2 tp contoh byk cik rita oiiii… mula2 nk tutup aib sendiri last2 x leh nk tahan semua perkara terbongkar lah semula. masa tu maybe anak dh masuk 3-4 dan dikala itulah sang arjuna nya melancarkan serangannya bertubi2….. biasanya kalau ada campur tangan orang ke 3 memang payah nak diperbetulkan…. biar kita merana sekarang rita dari kita terus menderita di kemudian hari…..

    apa-apa pun kembalilah kepadaNYA. buat solat istiharah berulangkali…serahkan segala2 pada yang MAHA ESA….

    wish you all the best rita, fikir masak2. jangan ambil keputusan terburu-buru

    0

    0
  32. Anonymous says:

    pidah negeri atau negara terus..duk jauh2 sikit dari anasir2 luar, balik time raya je..baru la selamat sikit kot.

    0

    0
  33. Kak Limah says:

    Dah lah Rita.. lepas ni duduk rumah jaga laki dan anak-anak baik2.. tak payahlah main tweet tweet lagi.. jangan baran baran lagi ok.. hidup ini kena banyak bersabar.. dan berdoa selalu.. moga2 kekal hingga ke akhir hayat..

    0

    0
    • wan says:

      Astagfirullahal azim, beristighfarla banyak2. Semoga ditenangkan hati kalian berdua. Isteri adalah pakaian suami, suami adalah pakaian isteri. Sedekat2 perumpamaan yang diberikan oleh Rasulullah S.A.W. Usah mengikut kata hati dan amarah. Kenapa perlu mewar-warkan keaiban pasangan sendiri. Perbaikilah kehidupan kalian, jagalah lidah, pandangan dan hati kalian. Pupuklah kasih sayang, padamkan dendam. Renungi dan perhalusilah nikmat dan kebahagian yang kalian nikmati dan apa yang kalian lakukan untuk mensyukuri kepada Allah.

      0

      0
  34. muak dgn artis! says:

    MUAK LA DGR CITE MANUSIA 2 EKOR NI..LEPASNI MENGANDUNG LAGI PASTU GADUH LAGI SATU MESIA TAU MSLH KORANG PASTU NAIK MAHKAMAH LAGI PASTU BAIK LAGI PASTU MENGANDUNG LAGI…..BLABLABLA GADUH LAGI..ISHHH MUAK LAAAAAA…2 2 CR POPULARITI MURAHAN!

    0

    0
    • Anonymous says:

      ko boleh berambus dari sini.syuh..syuhhh….

      0

      0
      • amboiiiiii…..hambat orang…..sejak dua menjak ni avatar kelabu taik kucing ni tumbuh bagai cendawan batang….
        wawawuuuu…..kalau dikumpul berbakul2 niiiiii.
        Boleh kita kenalan……wa Ipoh mali. …….gua suka baca lu punye ngomel .

        0

        0
      • Anonymous says:

        Muahaha….aku baru sekali je komen kat page ni.yg lain2 tu bkn aku.anon ni byk la.waaa….lu ipoh mali meh? I pun pelak mali ooo.itu tanjong malim.kalau lu mau mkn pau yik mun,i boleh belanje lor.

        0

        0
  35. pemerhati says:

    RR tweet td
    (Rita Rudaini ? @AiritRudaini
    Tuntut kembali taat?? Sape yg lari tgglkn umh kelamin? Faham ke x faham sblm brckp? Ya allah..18hb jun akn sbut kes.I’m not guilty,ill fight

    Sy akn prtahankn maruah seorg isteri yg selama ini taat setia di sisi suami mnjlnkn tggjwb habis2an!! Jgn fitnah yg xbtul pd isteri yg setia)

    — amek kau aidil, ingat RR perempuan bodoh dan buleh diperkotakkatikkan ke?
    \m/

    0

    0
    • lis says:

      u go girl. kasi ajar sama dia.

      0

      0
    • comei says:

      lor…x bdamai lagi ropenye.. ntah2, aidil tkt nak byr tuntutan rita kot. sbb tu, tarik balik prmhnn cerai.

      0

      0
    • redberry says:

      dia yg larikan diri berbulan2 tanpa nafkah, dia plak yg nk mintak dari isteri supaya kembali taat…dah gile ke ape si aidil ni..nak tunjuk ego tapi xbertempat..nmpk benor bodohnye permintaan tuh..

      0

      0
      • Rita hang jangan jadi ngok…..kerana anak tu……dia bukan cayang kat hang. Dia takut x dapat tengok anak2….itu aje…..laki kalau cayang keluarga bukan cam tu.
        Dah kawin cerai….kawin lagi x kan x fahem2 …..
        Sebab tu ko mudah diperbodohkan…..x pandai buat pertimbangan.
        Hang belahlahhhh……jangan layan…..ajar cukup2, biar siaidil tu dok kelitin keliling rumah….aung….aung panggil….ambik air simbah.

        0

        0
      • kenshin says:

        makhluk tuhan
        r u jelly o saiko?
        aung aung meow meow
        cara lu tulis mcm org gila
        siakk lu

        0

        0
    • Anonymous says:

      yeahh! rita fight balik.. ha.hamek aidil..rita tuntut nafkah ribu raban and macam2.. ko mintak taat? sapa yg tgglkn anak berbulan2? pale letak kt buku lali aidil ni :p

      0

      0
  36. Anonymous says:

    alhamdulillah. tapi aku berharap sgt aidil betul betul ikhlas. kedua dua korang kenalah muhasabah diri. aidil sometimes kau kena jugak dgr cakap rita instead of dgr cakap family jer sbb kau kawen kau kongsi idup kau ngan rita bukan ngan mak bapak kembar ipar kau semua. tapi bukanlah nak suruh kau benci dorang. dan rita namapk manis pkai tudung harap teruslah pakai an.aminnn

    0

    0
  37. mamamia says:

    tlg matang le sikit aidil oi

    0

    0
  38. ustazah PAS says:

    AIDIL…JAGA MARUAH ISTERI …NMPK MCM X DE PENDIRIAN…CERITA CERAI DH HEBOH DIJAJA MEDIA …TUP2 INI PLAK MINTA RITA BALIK TNDA TAAT SETIA…SIAN RITA…CUBALAH KEMUDIKAN RMHTGGA BAIK2…AWAK MEMANG MUDA DRP RITA…TP SUAMI MESTI BERIMAN LBH AGAR DPT BIMBING ISTERI N ANAK2.

    0

    0
  39. maknab says:

    pigiiidaaaa aidil oi…..sesuke je nak buang pastu nak kutip balik…matang la sket..awak tu bapak budak…..kalo aku,xde maknenye nak trime balik…kompem2 pasni aidil buat lagi…..mmg la kena pk pasal anak2 tapi xbermakne anak2 yg xde mak bapak xbole survive sndri bile besar nnt….ubah2la prangai ‘suke tmakan hasutan’ kamu tu aidil oi….kalo x,sampai bile pon ttp akan terus cmni jugak…hmm….sian kat rita…=(

    0

    0
  40. student bandung says:

    apa aidil igt perkahwinan ni mcm bola yg dia main ke? boleh tendang boleh kejar pastu harap dtg kat dia pastu tendang lagi..kalau aku jd rita, baik cerai..yg tak sokong cerai kata pk psl anak..kalau aku jadi rita, sbb anak la aku cerai..taknak anak ikot jejak langkah ayah..jd jantan tak guna..

    0

    0
  41. aku says:

    elok le berdamai..aku tengok rita ni ayu je bertudung… ape kate teruskan tudung tu … pahtu buka buku baru… bertudung, kurangkan berlakon.. jga family, sbb aku tengok rita ni lepas khwin terus senyap.. dia uruskan rumahtangga.. memang bagus.. tp ye lah kan, dpt plak laki tk bape nk matang.. kesian dia… harapanya mereka kekal hingga ke syurga… aminn

    0

    0
  42. dania says:

    alhamdullilah….akhirnya aidil tarik balik permohonan bercerai…sudah2 la 2 masing2 jgn ego dlm rumahtangga..isteri kena patuh perintah suami…kesian kat ank2 yg chomel2 2…

    0

    0
    • Anonymous says:

      Raudah… Tu ttp ler mulut

      0

      0
    • buduh ko nih says:

      isteri tak boleh patuh pd suami yg xde kelayakan jd suami/ketua keluarga nih. islam x tindas pompuan, di boleh kan bercerai kalo mmg dah sekufu dan menyakitkan.

      0

      0
  43. AIDIL says:

    woi2 ape ngate2 aku nih…cerai salah, dh baik pn slh.. sepak sorg2 bru tau!

    0

    0
    • Anonymous says:

      tgok cra berbahasa pn tau ko ni jnis org x berakal… malang btul rita dpt laki x guna mcm ko!!!!

      0

      0
  44. liliputih says:

    pindah rumah…. duk skali…buat anak no.3… lari pulak dari rumah…pura2 nk cerai…. pastu pindah rumah lg….pastu masuk umah balik..buat projek…kuar no.4… pastu lari dari rumah lg….dan lagi2 ,,……..berakhirnyer sebuah cerita lelaki dayus keluar dari rumah,…balik rumah time nk proses anakkkkkkk jerrrr……

    0

    0
  45. uteh says:

    dalam alam perkahwinan, sendiri pun tak dapat memahami anaknya sendiri dan tahu mslh akar umbi rumah tangga melainkan mereka yg berkongsi bantal setiap malam. Jadi masalah mereka, biar merekalah yg menyelesaikannya. Org luar jgn masuk campur. Mendoakan yg terbaik utk mereka berdua demi kesejahateraan anak2.

    0

    0
  46. cikikaka says:

    lps ni aidil jgn terpedaya dgn kata2 org lain… jaga baik2 rumahtangga sendiri…

    yg penting rita lg cantik dr ayu raudah.. hehe

    0

    0
  47. Sokong ZZ says:

    Alhamdulillah semoga ada jalan penyelesaian untuk Rita n aidil..sian tgk anak2…Aidil..saya doakan awak matang dan waras dalam menjalankan tanggung jawab sebagai suami dan ayah…aminnnn…

    0

    0
  48. yela... says:

    pk masak2 sblm wat keputusan rita sbb sume yg tjadi skrg akn nmpk impaknye di ms hadapan

    0

    0
  49. zz annoying bastard says:

    Kejap nak kejap taknak, macam lahanat. Tak tetap pendirian. Lepas ni tolonglaaa jgn buat perangai bodoh kau tu lagi. To *perempuan puaka* you know who, please get a life and jaga je laki kau. Takyah duk sibuk2 hal rumah tangga org ok? peace yaww

    0

    0
  50. Alhamdulillah.. says:

    Alhamdulillah.. semoga mereka berbahagia hingga ke syurga. harap lps ni mereka lbh byk bersbr dan jgn buat keputusan terburu2. Alhamdulillah…

    0

    0
  51. iyaiyaiyaaa..laaaa says:

    org yang paling kecewa rodah dgn pasangan bengongnya..ngehhhh.. alhamdulillah..tapi bersedialah utk anak yang ke3..pas tu lari rumah lagi..pas tu balik lagi..anak ke4 pula..pas tu lari lagi..entah la labuuuuu..anyway..then aidil, jadilah suami yang terbaik, bertanggungjawab,penyayang dan tegas dlm menentukan hala tuju rumahtangga anda..jangan biarkan org luar mencorakkannya..kalau ko buat lagi..aku mmg nak sunat guna smartclam..biar ko matang terus…buat rodah dan pasangannya..usah frust..jaga rumahtangga korang..buat anak sampai dapat,jangan sibuk hal org..dan rodah..jaga penampilan ko tu..x usah pakai bodak tebal2..tetap tak cantik..lomak tu jangan biar terus membiak..kang suamiko yg mmg terkenal playboy lari.. kang dia kenyit2 mata kat neelofa..abis ko rodaahhhhh..

    0

    0
  52. kertas says:

    klau kawin tp asyk gaduh je, bkn kah lebih baik bercerai? Just my opinion. Sometimes, perpisahan membawa kebaikan.

    0

    0
    • lis says:

      setuju. anak2 pun tak perlu bapak macam ni….

      0

      0
    • abuya says:

      iye la……ramai juga yg bercerai dan akhirnya menjadi kawan buat selamanye. lebih baik berkawan dari bermusuh. anak2 juga akan happy akhirnya kerana tak perlu memilih antara ayah dan ibu.

      0

      0
  53. moon suk says:

    Alhamdulilah..akhrnya…moga Allah sentiasa melindungi rumahtangga kalian…amin..dorg ne sebenarnya masih saling sayang menyayang..kta tak tau papa pasal meka2 n..hanya dorg yg tahu isi hati masing2..

    p/s beseri wajah rita,ada cahaya kegembiraan di situ…

    0

    0
  54. Badigul aidil says:

    Aidil… Hang sedar x apa hang buat.. Taat konon.. Hang pun gatal jumpa popular kat i city apa citaa…. Adoi.. Ritma tu x nak ko dah…

    0

    0
  55. tulip says:

    di harap dorang kembali bersama demi masa depan ank ank yg masih kecil,dan aidil berubah laaa untuk jadi seorang matang,btw cantikkk laaa tudung rita,klu terus bertudung pun lagiiii cantikkk

    0

    0
  56. ayu raudhah says:

    xjadi jgk mandrem aku!!!!!
    jahanam kau betina sial!!!!!
    this is war!!

    0

    0
  57. what the hell says:

    bgos la xjd cerai.. tp slg ayu raudha ngn zaquan ni b”dekatan dorang msty nt ad msalah lg.

    0

    0
  58. cik yaya says:

    aidil tak ada duit nk bayar tuntutan nafkah yg riban2 lah tu.lain kali nk buat sesuatu fikir 1000x.jgn mcm budak2 ..ingat awak tu dh jadi bapak budak.

    0

    0
  59. Dato minah jambu yg paling paling popular 24jam mengadap computer says:

    aidil tk mau cerai ngan rita dia ni mesti ada MOTIF ni………kemarin ya ya o nk cerai SMS lagi macm tk sabar lagi dia nk cerai ngan rita …bis sekarang kenape pulak nk suroh rita stay ngan dia kt rumah dia sendiri ? ape rumah yg rita tnggal sekarang ni sueh ke??? kire2 rumah tu tk bagos lah ! kire2 rumah tu ada jin pakai toncit ke pe yg aidil takot sangat nk stay kt rumah tu ! OOOOOOOO patut lah dia lari tinggal kn rumah tu rupa2 nye dia takotttttttttttttttttttttttttttttttt nk stayyyyyyyyyyyyyyyyyyy………………!!! konon2 nya nk kn rita taat setia la ngan laki huh nyampah minah jambu dengar lah !!! kalau minah jambu jadi rita kalau aidil tknk cerai aidil nk kena stay kt rumah rita sendiri tk payah lah nk pindah randah kt rumah aidil tu ! kalau dia tknk stay kt rumah rita ha cerai pon cantek lah ! jangan kasi muka lah ngan jantan ! eeeeeeeeeee geram betol minah jambu lah !!! rita nk kena tegas ok !!!!! jangan kerana kehenseman si aidil ni rita nk kene ikotttttttttttttttttttttttttttttttttttttt je cakap dia !!!! bila2 nanti dia leh buat perangai lagi !!!!!!!!!!!! ni kali kalau dia lari tros dh tk leh jejak lagiiiiiiiii !!!

    0

    0
    • bujang says:

      Gini motif sebenarnya…..kalau tinggal kat umah dia jika sirita tinggalkan rumah dia jadi nusyuz….kalau cerai rita yang salah nnt.
      Pandainya otak JANTAN PEDUKANG tu…..
      Rita hang duduk dirumah yang skrg. tu…kalau pi jugak mmg. bodoh.
      pandainyaaa….nnt. dia kata ko yang gila2 nak ngan dia balik..
      Dia malu nak kelik umah tu…..hmmmm…..hmmm…..nnt. nampak sangat dia . datang hanya bawak batang.
      Kalau aku…..siap bayang pun aku x hingin kalu cam tu.
      Hai org. pompuan ni macam kerak nasi…..kerak nasi orang baling kat ayammmm…
      Fikir masak2 Rita…..laki boleh cari, cuma ibu-bapa aje x boleh ditukar-ganti.
      Bela anak elok2……

      0

      0
      • Dato minah jambu yg paling paling popular 24jam mengadap computer says:

        betol tu bujang minah jambu sokong ape yg dh bujang cakap tadi……aidil ni dia ada motif yg rita tk tau tol tk……n aidil ada plan bagosssssssss punye !!!! nk cerai tk boleh pasal rita nkan alasan yg kokoh jadi aidil pn tk boleh nk cerai dia buat lah alasan yg bukan2 yg ada kt dalam kepala hotak dia tu !!!!! nkan rita taat pada laki konon pohhhhhh..dahhhhhhhhh gi main aoh aoh la lu !!! minah jambu nk tegas kn di sini rita jaaaaaaaaangan pindah kt rumah aidil !!! kalau rita pindah jugak rita lah pompan yg paaaaaaaaaaling vodoh di dalam dunia yg fana ini……dengar rita ok kite2 semua sayang kn rita……kite semua tknk rita di berbodoh2 kn ngan si aidil …….aidil ada motif yg tersendiri yg rita tk tau ok……..cuba rita pikir kenape dia sms rita untok cerai pada mula nye? rita pikir tentang itu sudah yg lain gi mampos !!!!! lov u rita

        0

        0
  60. nana says:

    cari org lain yg lebih matang Rita…lepas ni aku percaya Aidil mesti akan main lari2 lagi. memang lah kena fikirkan anak2..tapi Rita pun ada hak utk bahagia..kalau ayah ibu tak bahagia macam mana lah anak2 nk rasa bahagia…sigh!

    0

    0
  61. Zaralyssa says:

    Hmmmm… Kalau i jadi rita i proceed cerai je… Lelaki mcm ni mmg x seswai dgn diri i ni.. Sekuat mana pun ai.. Sehebat mana pun ai.. Lelaki adalah pelindung i dan anak anak ai.. Bukan sekali dua dia buat rita ni… N ai paling x suke time 3rd party involve dlm rumahtangga ai esp family in law.. Rasa mcm nak rejam je mulut2 propa tuh.. Stress tau.. Nak jaga anak lagi.. Haishhh.. I respect u rita!!

    0

    0
  62. miranda kerr says:

    memang la kita nak doakan terbaik utk mereka but cuba korg fikir sejenak kenapa aidil tiba2 nak tarik balik cerai tu selepas rita suroh dia bayar nafkah yg hampir ratusan ribu tu..ermm den musykil laa ~~

    0

    0
  63. Tumpang Lalu says:

    Janganlah terlalu awal membuat konklusi terhadap perkembangan terbaru ini…….ia belum boleh sampai ke tahap menyakinkan!

    0

    0
  64. EL says:

    HARAP AYU X DENGKI SAMA RITA LAGI.MMG RITA LG CANTIK , SOPAN DAN LEMBUT. JGN KERANA NKKAN KASIH SYG DAN PERHATIAN IBU MERTUA..KITA MENGANIAYA INSAN LAIN..KASIH MANUSIA NI SEMENTARA JE.. RITA ADA JUGA KELEMAHANNYA .HRP BERUBAH KPD YG LBH BAIK. KPD FAMILY AIDIL…TERIMALAH RITA…WBMANAPUN,RITA TETAP MENANTU ANDA,IBU PD CUCU ANDA…X BAIK MGHUKUM ORG HGGA MERUNTUHKAN RMHTGGA MEREKA.SAMA2LAH MUHASABAH DIRI…

    0

    0
  65. sudah sudah sudahhhhh says:

    suami pun taraf lembu….fed up la nak komen.

    0

    0
    • bujang says:

      bini pulak mengong…… hanya pandai main drama aje….

      0

      0
      • Anonymous says:

        ape mende ny ko ni??? agak ny ko pn sma mcm aidil 2… dayussss… x berotak…

        0

        0
    • Anonymous says:

      tgglkn bina lawa,anak omel2 belaka..xbalik berbulan2..cerai thru sms..masuk court..xde alasan kukuh n munasabah… tarik balik cerai,pastu suh isteri taat! hamboi2.. sesuka hati je laki mcmni kn.. kalo ak jd rita.. I DONT GIVE A DAMN MAN! ARGHH!

      0

      0
  66. Meluat says:

    Come on guys please make up your minds! sat nak cerai, sat tak nak! Apa ke halnya? Naik meluat aku!

    0

    0
  67. akak semah says:

    mampu si aidil tu lame2 tak MENGAWAN….??????
    mampu dia nak MENGAWAN takde pasangan..????

    last2 PASANGAWAN dia tu jugak dia cari khen..?????

    0

    0
  68. zaniza says:

    Ucaplah alhamdulilah…syukur kita kepada Allah……di harap aidil akan lebih bijaksana dlm menentukan hala tuju kehidupan berkeluarga..jgn lagi libatkan suara ahli keluarga dlm hal2..rumah tangga… berbincang lah dlm mengambil keputusan….tentu rumahtangga akan kekal bahagia…amin….

    0

    0
  69. yangadil says:

    alhamdulillah…tahniah….itu yang kami doakan…

    0

    0
  70. Anonymous says:

    bce twitter rita pun dia xpuas hati loser ni minta taat.. hurm..tnggu news esk!

    0

    0
  71. Pengkritik says:

    Naik menyampah dgr cite diaorg ni… ntah apa2…

    0

    0
  72. nenetBurberry says:

    jangan lepas ni makin teruk sudah..
    kalau dah tak ada kasih syang, buat apa hidup bersama lagi
    ingat hidup satu rumah tu boleh bahagia???
    yang penting hati tu…hati tu…
    kalau duduk dekat2 pun tapi hati dah tak ada, buat apa????
    lu fikirlah sendiri…
    tapi apapun harap2 oklah yer…

    0

    0
  73. Mayangsari says:

    MINTAK PINDAH RUMAH SEBAGAI TANDA TAAT….HAAATUIIII!….CILAKA PUNYA JANTAN….SAPER YANG KENA TAAT?…BINI KAU KE ENGKAU?….KAU TINGGALKAN DIA TANPA SEBAB KAU NAK SURUH DIA TAAT. LAHABAU PUNYA JANTAN. INILAH AKHIRNYA KEPADA ORG YANG TAK FAHAM ISLAM AKAN KATA ISLAM TU MENGANIAYA WANITA.
    BELAH LA LU ZAKUAN!

    0

    0
  74. hot mama says:

    alahaiii zakuan..byk na songeh ko ni kan.. meh kawen ngan aku.. aku skolahkan ko sket.. yg ayu raudhah tu menggelenjit nyibok hal dorg ni apehal? nk jd menantu ksygan la tu.. ala2 caring gitew ek.. eii kuasa makkkkk…

    0

    0
  75. chudai says:

    beautifulnara.com is the best blog I want to say admin of this website please keep continue this service . I love it so much .

    0

    0
  76. mami tanjung junior says:

    laki pesen ni..letihlaa nk melayan.
    x matang langsunggg! sat mau, sat x mau…pastu dok jd lembu ikut ckp org.
    x dak teloq kaa?? lempaq kasi anjing sajalah..
    pondan siam pun x bongok cam hg ni aidil

    rita, ni kali hg baik blk ngan dia..mau dok igt la sama.
    kot dia buat gila lagi, hg blah la..x guna ada laki bangkai lagu ni. ramai lg org len mau kat hg

    0

    0
  77. meeradriana says:

    baru mintak ratusan ribu dah cuak bagai..
    tahu pun x nak cerai..kihkihkih..
    aidil mmg x matang, nasib ko lah rita..

    0

    0
  78. D Ray says:

    Aidil adil aidillll..mcm ceta lawak la hang niii….ingat men pondok2 ka..dh mcm ceta kuaq mai nak guna pendamai (ahli keluarga) udahnya hang withdrawal…

    Tak tau laaa mungkin jodoh hampa dan dugaan tok hampa laaa…….hang pas ni nak lari dari umah lagika dak…klu rita dok umah hang jenuh dia nak angkut barang dia pindh klu hang lari dari rumah….pk pk pk

    0

    0
  79. sara says:

    Alhamdulillah..semoga apa yang aidil cakap itu bukan sekadar omongan sahaja..semoga anda bergelar suami yang matang dan bertanggungjawab hendaknye..

    Tetapi tetap ada kemusykilan di sini..kepada kak rita..berhati-hati dalam setiap tindak tanduk anda..mungkin ada adalah satu perangkap yang dipasang oleh ayu raudah..

    Mungkin ada terlintas di hati kak rita, yela kan sebelum kak rita cerita yang c aidil ni tinggalkan rumah,kak rita n anak2..so sekiranya kak rita menerima tawaran tersebut dan berlaku pertengkaran..kak rita xtak tahan then kak rita keluar rumah..so kira kak rita yang nusyuz..apa lagi bertepukla depa semua nanti..

    Rumah Aidil of course la ipar duai,makpak mertua datang selalu..jenguk2..soksek2..dera secara mental..psiko..xkan lak dah gado2..aidil lak yang kn kuarkan.,.of course kak rita..so kak rita akan terima aibnyer..

    Bukan umum xtau yang keluarga aidil ni mcm hamau n lahabau..plak tu penambah perisa dah masuk dalam keluarga depa..sapa lagi ayu rodok..so berhati2 dalam membuat percatuan hidup bersama rita..

    Ini merupakan taktik biasa yang dibuat oleh keluarga mertua..yanggggggggggggggg jahatttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt…

    Apa yang peminat boleh lakukan adalah mendoakan yang terbaik untuk kak ritta..semoga tabah..or..maybe kak rita leh pasang cctv tersembunyi kak rumah aidil..leh jadi bukti klu ada pape yang berlaku nanti..

    Kepada Ayu Rodok..xde org nak minat ke awok lagi dah..dah la rodok ..nak rodok 2 laki dalam satu masa..pompuan sundallllllllllllllllllllllllllllllllllllllll….

    0

    0
  80. Kurus says:

    bagus aidil…
    rita pun dtng la bertandang ke rumah mertua
    begitu juga aidil, dtng lah bertandang ke rumah mertua
    salam bersalaman…

    0

    0
  81. Minah says:

    Keputusan yang bagus untuk tidak bercerai? Taktau la camne nak ckp. Wallahualam perangai Rita/Aidil sebenarnya macamana (I’m sure dua2 salah), at the end of the day – anak2 penting. I know bukan senang nak hdp bersama bila dah tak serasi, tapi for once parents2 mcm ni tolooonng la fikir ttg anak2…jgn ikutkan perasaan & jgn pentingkan diri sendiri. Kalau tau diri tu jenis yg nak lepaskan diri je, pls la jgn ada anak. Seksa budak2 tu. Dahlah kurang kasih syg from both sides, lepas tu nanti pegi sekolah malu nk berdepan dgn kawan2 psl cerita mak bpk dorang asik2 kluar suratkhabar. Kalau taknak matang, n pentingkan diri sendiri JANGAN KAHWIN, JANGAN ADA ANAK. Lepas tu korang nak gaduh smpai kiamat pun gaduh la, asal x melibatkan kehidupan budak2 yg tak berdosa. Ni la kesilapan besar most parents buat sejak azali lagi: Bercinta bagai nak rak – kawin – ada anak – gaduh – mula buka aib masing2 – bising psl duit/nafkah – berebut anak. Sama la dua2 pentingkan diri sendiri tapi gunakan anak sebagai alasan…konon fikirkan ttg anak2. Kalau betul pentingkan anak2, benda ni takkan berlaku in the first place.

    0

    0
  82. kayu says:

    kak rita…x payah balik dgn aidil n keluarga die tu…buang mase dok 1 bumbung dgn aidil dan ade adik ipar cm rondoh tu..akak cantik..pandai berlakon..akak boleh berdiri atas kaki sendiri..akak x payah risau…klu betol2 aidil sayangkan anak2..x kn die wat perangai…klu sekali die dah wat..x mustahil akan ade yg ke-2 kalinyew…akak pk la masak2…klu akak bersama blk dgn aidil atas dasar anak2 nk kasih sayang bapa..selama ni die bg kasih sayang yg cukup kew…!!!!akak pk la masak2 ye…

    0

    0
  83. natasha eliyana says:

    assalamualaikum……………… buat kedua2 pasangan
    Saya mendoakan yang terbaik buat kalian berdua. Harapan saya agar perkara nie tak akan berulang lagi jadikanlah ia satu pengajaran untuk kita…. Buat adil memang kita tak lari dari buat kesilapan ingatlah selagi ada orang sayangkan kita teruskkanlah menyayangi orang itu jaga sia-siakan hidup kita. Anak2 adalah penyeri dalam rumahtangga jangan jadikan anak2 magsa penceraian kita. ok Good Luck and jadilah keluarga yang diredhai oleh allah taala……
    Saya happy sangat kalian berdua dah berdamai yang penting masalah kita jangan ada campur tangan orang ketiga

    0

    0
  84. Anonymous says:

    alhamdulillah..moga2 hubungan keluarga ini kekal n jodoh mereka kekal hingga akhir hayat..sedih n ksian tgk rita and anak2 :'(

    0

    0
  85. Pria Teruna says:

    aku sokong aidil

    0

    0
  86. bambino says:

    syukur… moge hubungan mereka kekal hendaknye.. ayu raudah dgn laki die tu jgn la poyo sgt..

    0

    0
  87. Anonymous says:

    alhamdulillah….semoga semuanya baik2 je lepas ni…

    0

    0
  88. boooooooooooo says:

    usj 1???bkn ayuk rodhoh ngn laki dier pon duk area2 ctu ke?

    0

    0
  89. juli says:

    kalau dua2 salah, amik semua ni sebagai iktibar…jgn diulangi kesilapan yg pernah kita lakukan. Allah dah bagi peluang kedua kepada rita dan aidil untuk hidup bersama2 so dua2 kena ubah sikap anda. Aidil..sila matangkan pemikiran anda. Anda sebagai ketua keluarga sepatutnya bimbing rita, jgn duk dengar cakap orang luar. dan Rita, jgn terlalu ego..cuba berbaik dengan keluarga mertua. Ambil hati dorang..mana tau lama2 lembut hati dorang. silap2 si Rita ni plak jd menantu ksygn. Sian Rodoh. Dalam rumahtangga dua2 kena tolak ansur. baru sejahtera.

    Dalam Rotikaya ada video yang rita tak nak ikut permintaan Aidil yg cam bdk2. Kat situ dah nampak si Rita ni still berkeras. Kalau btl2 nak berbaik2, ikut dl cakap suami (walaupn cm bdk2). bila keadaan dah reda skit, discuss la elok2. dan rsnye elok si rita stop cerita apa2 kat media. ni sume untk jernihkan suasana.

    0

    0
    • pempuan skang says:

      pastu bg org ingat die tak taat?? padahal sape yg lari? sape plak yg kene taat? derrr… jadi perempuan bukan selalu kene mengalah jer jadi bodoh… org pempuan dulu2 boleh laa sbb pelajaran tak tinggi… pempuan skang semua dh bijak pandai..tahu hak masing2… kalo bebetul nak berbaik pun ape salahnyer just batal dan aidil yg pulang ke rumah yg die dh lari dulu… ni nk tuntut taat ape ke he nyer yobb… lainlaa mcm kes manohara ke, kes safee sali ke..bini yg lari… (so saper yg sebetulnyer nk berbaik skang ni? or ade udang sebalik mee…)

      0

      0
  90. bosan says:

    aku musykil:-
    1- saper yang lari keluar dari rumah sebenarnyer? tetttttttt
    2- kenapa org yang lari mintak pasangannyer plak yang taat? tetttttttttt
    3- bini dhla pempuan…nak packing2 nak uruskan dua org anak tu lg disuruhnya pindah plak umah die… takde hati perut ape? tetttttttttttt
    4- rumah die kat USJ tu takde cctv? so senanglaa nk lari lg nnt….tettttt
    5- dah mandrem dulu rumah tu sebelum rita masuk? hahaha…(tak2 yg ni main2 jer)…

    0

    0
  91. Aku kesah says:

    cam ne ye nti dia leh duk satu uma lgi sdgkn masing2 sdh megaibkan sesama sndiri..entah2 si aidil tu dia x nk ceraikan rita sb takut nti dia kna bayo saman nafkah..klau dia dh rujuk ngan rita kan dh d kira selamat..

    0

    0
  92. lalalala says:

    halus mulus muka rita…badan tinggi lampai.beza bebenor dengan ayu rodah..jumpa kat langkawi tgah panas terik siap pakai foundation seinci ngan bulu mata palsu..itupun terserlah lagi lekuk lekik kesan jerawat…belum cakap part perut..berlipat2

    0

    0
  93. Sshh says:

    Knapa nk TAAT perlu pindah rumah..musykil laaa..

    0

    0
  94. syafiqah says:

    jap.! da sms mintak cerai…den, batal kan plak.boleh ke gitu?? peliknyeee

    0

    0
  95. Aya Ariel says:

    oihh la jantan..taat setiaaa laa konon..hak tuiiiii…

    tp apa2 pon moga rita dan anak2 kembali bahagia.. :)

    0

    0
  96. Sshh says:

    Skg sudah rujuk balik..pas tu nti mengandong lgi..pas tu si aidil wat problem lagi..tunggu n lihat..

    0

    0
  97. lahabau says:

    Ni pendapat aku y x seberapa:

    Kalau alasan nak berdamai sebab anak2, lebih baik jgn teruskan. Effect nanti dekat anak2. Melainkan alasan nak berdamai sebab rasa sayang masih ada n nak pertahankan r/tangga.

    Aidil & Rita masing2 bersalah. Muhasabah la diri masing2. Semua org x perfect include aku.

    0

    0
  98. cici says:

    HAHAHAHAHAHA MASAK LAAA KAU KENA NANTI AIDIL DLM COURT…
    DAH BIASA TGK LELAKI BG STATEMENT BODO DLM COURT..
    MMG SAH RITA FIGHT BALIK… AIDIL PUTAR BELIT YER… NAMA JERR BADAN DAH TUMBUH BULU TAPI FIKIRAN MCM TAK MATANG JERRRRRR
    JGN INGAT RITA DAN PEGUAM NYER BODOHHHH… AKU TGK CLIP VIDEO KAT HARIAN METRO PUN NAK KETAWA KAKAKAAKAKAKKAKA

    0

    0
  99. mrs pinky says:

    Alhamdulillah. Moga lebih matang ye Aidil. Saya & suami sebaya dgn Aidil, kami juga kahwin awal. Tapi tidaklah pulak suami meninggalkan saya setiap kali berdepan masalah. Itu bukan tindakan yang baik ,malah lebih memburukkan keadaan. Jadilah suami yang mampu menjadi pelindung buat isteri & anak2.. Isteri pula kena taat kerana suamilah pembuka jalan ke syurga dan anak2 adalah harta dunia akhirat. Sama-sama belajar dari kesilapan.

    0

    0
  100. Mak Jemah in da haus says:

    Rita ni degil.. ikut je la ckp suami.. jgn la ketegak sgt.. tau la awk tu keje ada duit sendiri.. kalau dah kuarkan dlm press ckp yg arahan suami dia tu macam budak2.. itu dah salah satu mengaibkan suami sendiri.. nmpk sgt jenis yg suka melawan ckp laki.. ko cari la laki yg tua bangka.. bila aidil nak cerai nak pulak alasan kenapa nak ceraikan dia.. dia nak ceraikan rita sebab nilah.. sebab rita tu degilll.. dah tak bercerai pastu tak nak ikut laki dia.. pasni dia nak buat aper pulak?? kalau dia rasa dia sayangkan laki dia tu, dah awal2 dia ikut ckp laki.. ader ke suami yg nak membinasakan isteri sendiri?? lain la kalau suami tu dayus… Aidil ni pun dah kira termasuk golongan tu la.. kena tunjal kepala dgn bini.. ni dah tarik balik permohonan cerai, lagi la c bini besar kepala.. kalau aku jadi Aidil, aku kawin lain jer..

    0

    0
    • saiya org kampung says:

      ko neyh mmg la.. spesis mcm ko neyh la yg akan merosakkan rumah tngga orang tau x…

      0

      0
  101. tsarnia says:

    Kelakar sangat si Aidil ni kan,haritu beriya ko nak bercerai..pastu taknak pulak. Mintak si rita tu kembali taat kat ko pulak..ko ni ilang ingatan ke hape..sape yang kuar rumah angkut kain baju sume?
    Sokong gak rita taknak ikut apa yang adil vongok tu nak..
    Saje nak buat mcm si rita tu pulak yg besalah kan..padahal die tu yg tak betol.

    0

    0
    • cici says:

      mmg kelakar yaa amat… AIDIL YANG PACK BAJU BLAH DARI RUMAH KELAMIN,, DIBANTU ADIK KEMBO DIA NGAN AYU RODOK…

      SKRG SURUH RITA IKUT DIA PULAKK.. WKAAKKAAKKA… TAAT KONON… SELALUNYA STATEMENT KAT MHKAMAH SURUH ISTERI KEMBALI TAAT TU SEBAB NAK LARI DARI BNYK BENDA HAHAHAHA… BODO BODOOOO NYER NYANTAN.. SI JEMAH NI PUN SAMA BODOH PIANGGG…

      KO INGAT RITA NI BULUR SGT KERR KAT SI AIDIL YG MCM TELUNJUK KAYU…

      DIA SURUH AIDIL NYATAKAN KAT DEPAN HAKIM ALASAN YG SEBENAR KENAPA DIA FILEKAN CERAI… DAN MMG AIDIL YG CABUT LARI 4 BULAN..
      BIULL NYAA JEMAH,.,, BILA DAH BAGI TAU DEPAN HAKIM MMG XDAK EXCUSE… HAKIM BUKANNYA BIASS NGOKK…

      NANTI BPR CHECK KALAU ADA ORG AWAM REPORT…
      *AMIkkk korangggg,,, main main lagi dgn lawyer*

      0

      0
  102. Happy sgt says:

    Alhamdulillah…..happy sgt diaorg berbaik semula…..

    0

    0
  103. ladyceria says:

    alhamdulilah kes rita dah selesai,kes jimmy bila lagi?

    0

    0
  104. fara says:

    ayu rodoh ni mmg duri dlm daging…mcm mak metua ske die sgt

    0

    0
  105. Farah Izzah says:

    Dahlah semua, jgn kutuk2 lagi. Whatever it is, rumahtangga diorang is more important. Aidil dah ambil jalan terbaik, so pls give them space to work things out. At this point, it doesn’t matter siapa di pihak benar atau tidak, saya rasa bersyukur bila terbaca keputusan Aidil, at least sebuah rumahtangga telah berjaya diselamatkan. Insyaallah kalau ada muafakat dan tolak ansur dan perasaan hormat-menghormati, saya doakan rumahtangga mereka kekal buat selama-lamanya. Amin.

    0

    0
  106. syntax error says:

    untungla~~

    0

    0
  107. Anonymous says:

    dia kuar rumah pastu hantar sms ceraikan rita…skrang dia batal cerai tu kira tak jatuh talak ke? boleh ke cam tu? ish..pening laa…aku rase nak lempang je budak aidil ni…main2 dgn cerai

    0

    0
    • anonymous says:

      Aku rasa kn la kan…. Aidil srh Rita taat sbb kalu Rita x ikut taat.. Mahkamah jatuhkan nusyuz… Bila isteri nusyuz byk hak isteri x kan dpt… Nafkah… Dll… Lenggang kangkung la x pyh byr semua bila bercerai….

      0

      0
  108. Astaghfirullah…bila baca komen2 dekat sini, sedarnya diri ini betapa rendahnya tahap iman di dada sendiri…kita kena ingat hak suami adalah isterinya, dan ibu suami kita berhak keatas suami kita…kalau mahu syurga, berusaha untuk dapat..nauzubillah sudah pasti kita tidak tertanggung api neraka..kepanasan matahari adalah kepanasan dari api neraka yang telah dicuci sebanyak 70 kali ganda….dia bukan dayus kerana mentaati ibunya…cuma dia harus ingat hak isteri juga perlu ditunaikan….SYURGA LELAKI TETAP DI BAWAH TAPAK KAKI IBUNYA..SYURGA ISTERI ADALAH DI BAWAH TAPAK KAKI SUAMINYA…

    0

    0
  109. Asha says:

    Kes Rita tak selesai lg…pecaya la ckp aku.

    0

    0
  110. luvlavender says:

    statement rita wat aidil tawar hati..dan sikap aidil pun wt rita tawar hati.so?

    0

    0
  111. Ning says:

    Melayu gini la. Keluar la statement ‘taat’ bagai. Pada halnya, jantan ni takde telo. Duduk celah nenen mak dia lagi walaupun dah tua. Yang si perempuan pulak, asal berlaki ok la. Bahagia atau tak, itu belakang kira. Pas tu bila anak keluar berekor-rekor mula la menyusahkan orang. Wake up la Malays oi!

    0

    0
  112. hehehe says:

    mmg lawak gila si aidil nih…dia yg lari dr rumah…dia pulak mintak rita balik ke rumah dia…gila ke hape…kalo aku jd rita…cukup la…kalo dlm perkahwinan mcm nie baik bercerai jer…idup sebagai ibu tunggal bknnya tak leh berjaya…lgpun rita nie serious aku ckp msh tinggi lg saham dia walaupun anak dah dua…dgn tinggi lampai…kulit halus mulus…sebenarnya si aidil nie dia mmg dah tak nak kat rita…tp dia tak nak byr duit2 yg rita nak claim yg dia tak penah sara anak bini dia…tu yg buat alasan ngok mcm nih…baik cerai jer…mmg bercerai bkn yg allah inginkan tp kalo dlm perkahwinan asyik gaduh2 dlm rumah kuar surat kabar belaka…nanti tak bgs anak2 tgk n beri impak negetif kat anak2…baik bercerai…

    0

    0
  113. Anonymous says:

    alhamdulillah…harap terus saling sayng menyayangi lagi dan sama2 jage hubungn…harp sgt y terlibt dalam masalh ni sudah2 la…Aidil mmg masih mude tpi perlu ingt utk jage kebajikan dan perasaan isteri..y Rita pulak perlu jage keperluan dan kehormatan suami…harp lepas ni sebrng kenyataan/tweet/fb y dkeluarkn dari kedua2 pihak lebh matang dan tidak mencetuskn ape2 lagi…kesian kat korang ni…

    sesungguhnya, diorg ni mmg masih sayng menyayangi..bile masuk pihak2 y tak bertanggungjawb tu…diorg akn cept terpengaruh…

    lagi satu, pempuan tak bodoh…pempuan nak y terbaik dlm hidup…lagi2 macm Rita ni…ni perkahwinan y ke2 bgi dia..tak kan la dia nak bcerai lagi…nnti dia kawen kali ke3 korg gosip mcm2 lak…leps tu, perjalnan utk berkahwin pun mcm2 onak dan duri… Lelaki mmg mudah terpengaruh…tapi dia tak kan lupe pada org y betul2 meninggalkn kesan dalm hidup dia..walaupn tengah marah…

    Smoge korg bahagia…aminn..

    0

    0
  114. Insan tidak sempurna says:

    Pada saya, kedua2 pihak ada kesilapannya. Perkara sebegini tidakkan akan berlaku hanya kerana sebelah pihak shj. Bagi saya Rita tak perlua bercerita luar n dalam kain tentang perkahwinan kepada media dan laman sosial beliau. Bg aidil pulak, apa jua masalah yg mendatang harus diselesaikan secara baik dan rujuk pada pakar jika menemui jalan buntu. Pada saya , Rita as wife kena la ikut perintah jika aidil mahu isteri berpindah kerumah yg disediakan oleh pihak majikan aidil. Ini secara tidak langsung menjimatkan kos sewa dan duit tu maybe boleh disimpan as tabungan masa depan….Sekadar pendapat.

    0

    0
  115. redhot says:

    alahai rita nih…ikut je la suami tu, jangan la degil sangat..ingat, isteri jangan derhaka kat suami…yang sudah tu sudahlah, demi masa depan anak2 tak payah lah demanding sangat..dah si suami nak berbaik2, ok la tu..Rita jangan sombong sangat,ok

    0

    0
  116. lady says:

    Bila gaduh tayang & heboh semalaya siap nak bercerai berai, tp bila rindu rase nak berbaik rujuk semula!mmg lah bagus tak jd cerai tp dah meluat tgk dia org ber2 memasing ade kepale angin & batu tak nak mengalah tp ape pun rita kau tue takat menyewa jerk kat damansara aidil dah bli rmh kat usj tue ddk jerk lah kau sbg isteri syurga kau bwh tapak kaki suami tak kire ape jd pun, ker kau tak nak keluar dr kawasan “damansara” yg konon2 kelasss sgt tue?nak jd mcm scha?dia tue sah2 rmh sendiri klu nak berlagak pun.aidil plak lepas nie p belajar agama sket baru blh bimbing keluarga dgn lbh baik.

    0

    0
  117. redhot says:

    Rasa nya Rita patut ikut kata suami, ingat lah, si isteri tak boleh derhaka tau. janganlah degil sangat. dah elok lah si suami nak berbaik2..Rita kena ingat, baik buruknya suami diri sendiri jugak. sudah2lah buka aib masing2. ingatlah anak2 tu. sepatutnya Rita pun kena berusaha utk memulihkan hubungan dgn suami dan juga keluarga mertua..Rita lebih matang dari Aidil, lebih berusia, kena bersabar dan berusaha untuk membimbing Aidil. rasanya tak salah kalau isteri membimbing suami kan..bersama2 lah berusaha membina keluarga bahagia.

    0

    0
  118. sunshine says:

    rase lea sangat bila baca tajuk.. Alhamdulillah…….
    mungkin ade faktor2 lain yang mnyebabkan Aidil jadi camtu
    but maybe this is last chance… kalau buat lagi, better Rita kuatkan semangat, bercerai la dgn Aidil ni

    0

    0
    • Anonymous says:

      dah elok kata tarik balik permohonan cerai tu, pompuan tu pun patut tutup sajalah mulut tu kalau betul nak berbaik semula. Jaga mulut sikit………….tapi kalau nak cerai pun rasanya ok gak la kalau dah mulut macam longkang tu. Tapi kesian kat anak-anak

      0

      0
  119. juli says:

    pempuan skang..ni bkn bodoh ke apa. tapi klu btl2 nak selesaikan mslh, salah sorang kena mengalah. klu tak mengalah, sume ni mmg tak setel smpai bila2. kita tau aidil yang kuar dari rumah, tp ingt aidil masih lagi suami rita. rita kena la dgr cakap suami. klu rita tak nak jgk, takde gunanya la depa b’sama, bek cerai jer….
    dlm hal ni sbnrnya dua2 slh..dua2 ego dan degil. pdhal benda ni tak mendatangkan keuntungan pn…menambahkan lagi mslh adalah. kang senang apa2 hal jd kemudian, rita boleh bgtau mahkamah dia dh ikut perintah aidil tp aidil still tak nak berubah. so nnt takde la timbul plak isu taat/derhaka/nusyuz bagai. aku pn ada gak mslh dengan mertua tp aku still lg balik umah dia (stiap kali blk kmpg, msti duk umah mertua even umah aku 10 min je dr umah dia).

    0

    0
    • Anonymous says:

      takkanlah tengah-tengah dok geli-geli terus lari keluar rumah kan……hahahahaha mestilah ada sebab…..kannnnnnnnnnnnnn

      0

      0
  120. azis says:

    buang yg keruh ambil yg jernih,manusia tiada yg sempurna melainkan allah.rita dan adil selepas ni jgnlah menceritakan hal r/tangga kepada media.buangkan ego masing2.perbaiki sikap masing2.

    0

    0
  121. aku says:

    FITNAH AK: 1-AIDIL XDAKWET NK BAYAR TUNTUTAN NAFKAH
    2-AYU XLAKU SBB KES NIH..SO TUKAR PLAN B
    MEMANG LA CERAI XBEK DISISI ISLAM TP DR JD LAGI MCM NIH…MASING2 DOK BUKA AIB..DOSA YANG DIULANG2.ANAK2PON JS PSYCHO GAK (SBB MAKIN BESAR MAKIN DA FAHAM)…BEK CERAI…

    0

    0
  122. aku says:

    Rita bukan xmo cerai..tp nk cerai kena state reason..mcm nikah adeprosedure yer..even nikah kat Siam, still ikut prosedure Islam tp salah disisi undang2 mesia..klo cerai,kena bg sebab untuk rekod..cerai kt negara mana pon sama jak..kena bg reason..omputih cerai pon bg sebab(xsefahaman, curang bla bla)..npe lak si Aidil nk kata Ritaxmo cerai..
    cerai mang xbek dari segi agama tp drdok nnt gaduh lagi, buka aib masing2..dosa yg berulang2..anak2 da makin besar..umopon da tua..so,cerai je la..Aidil tu lalang..angin stop, die pon stop..

    0

    0
  123. Anonymous says:

    Amboiii filler!

    0

    0
  124. @IRIS says:

    aidil ade udang d sebalik batu….ape punye lelaki jenis cmni….lari tggl ank bini, cerai gne sms, nk cerai tp xde state reason and last2 suh isteri kembali taat….giler ke ape c aidil neh….ko la jantan plh b****h pnh aku jmpe….seriously!!!

    to kak rita…pikir masak2 utk hdp bersama dgn lelaki cmtu….mmg demi anak2 tp aku dpt rse ape yg aidil wt ny cm x ikhlas jew……..

    0

    0
  125. Anonymous says:

    ramai yang tak kawen dok komen sini hahahahahahaha…………apa yang kita tahu tentang cerita diaorang ni hanya 5% saja, so tak layak rasanya orang lain nak judge apa yang berlaku. Yang pompuan tu pun melalak tak kat paper tak habis-habis, eloklah tu………….boleh faham la sebab apa dia cerai first time dulu, dan mungkin untuk kali kedua pulak hahahahahahahahahahaha

    0

    0
  126. Aisyah says:

    Nampak sangat si Rita ni kurang pengetahuan ugama. Aidil tak de sekali pun mengaibkan dia, tapi Rita cakap mcm2, mana peguamnya? Kenapa tak membimbing dia seperti peguam Aidli?

    0

    0
  127. gila glamer says:

    ala.. dia tak nak cerai bukan sebab sayang kat rita lagim tapi taut nak bayar tuntutan ratus ratus ribu kot . buahahaha … tadak telo nye jantan, pandai bikin anak jer, jaga nye haram!

    0

    0