Written by AbangNara | December 4th, 2012

Syukur sangat-sangat Abang Nara melihat semangat juang jitu yang ditunjukkan oleh selebriti-selebriti Malaysia. Untuk makluman, Afdlin Shauki, Bront Palarae dan Zain Saidin telah pun bertolak ke Gaza untuk menjalankan misi masing-masing. Semoga perjuangan mereka dirahmati olehNya.

misi ke gaza

Abang Nara tak sempat nak check sama ada mereka bertiga di bawah satu misi yang sama atau berlainan. Yang pastinya, Afdlin Shauki ada bersama-sama dengan Bront Palarae. Mungkin Zain Saidin pergi dengan kumpulan yang lain. Apa pun sama-sama kita doakan agar mereka bertiga selamat sepanjang berada di Gaza.

misi ke gaza

Rasanya banyak lagi selebriti tempatan yang telah, sedang dan akan terbang ke Gaza untuk memberikan bantuan. Semoga segala urusan mereka dipermudahkan. Untuk anda yang ingin membantu tetapi tidak ada kelapangan masa, bolehlah menderma menerusi SMS. Hanya perlu taip PALESTIN10 (nilai RM 10/5/3/1) dan hantar ke 39111 (Aman Palestin).

gaza

Untuk info lanjut tentang aktiviti, sumbangan dan perkembangan terkini, boleh LIKE Facebook Aman Palestin.

65 responses to Afdlin Shauki, Bront Palarae Dan Zain Saidin Sertai Misi Ke Gaza

  1. LULU says:

    semoga selamat pergi dan selamat kembali…. ;)

    0
    0
    • alia says:

      #hensem plak aku tgk si bront ni..#
      ape2 pun bangga dgn usaha yg ditunjukkan dorg bertiga ni..
      kte yg kat cni, bantulah dgn doa & sedekah.boikot brgn israel pun ye jgk..

      *yg xnk bantu, xyah nak perkecilkan usaha org yg nak membantu..duk diam2 jgn bising*

      0
      0
    • KAK CHAM KUAT GOSIP & TIDO KAT TAD says:

      Anzalna, Neelofa, Izara Aishah, Tasha Shila, Nora Danish, tu semua mana? Posing cantek depan kamera je ke?

      0
      0
    • ARNAMEE says:

      insyaAllah semoga smua urusan dipermudahkan ALLAH :)

      0
      0
  2. mak jemah x suka gosip says:

    Zed Zaidi mana? Apsal ZZ xnak join aktiviti macam nie? Presiden kena la join, baru bleh jadi ikutan artis lain…

    0
    0
  3. semoga semua yang terlibat dalam misi ke GAZA di permudahkan segala urusan, selamat pergi & balik.

    a href=”http://lekatlekitgurl.blogspot.com/2012/12/orang-bandar-lebih-percaya-bomoh-ke.html”>ORANG JOHOR SUKA MAIN BOMOH

    0
    0
  4. epis rofiei says:

    alhamdulillah… semoga perjalanan dilindungi senantiasa~~~

    0
    0
  5. NOname says:

    Bukan si shasha ni da pkai tudung ke..? Ke aku yg salah org…

    0
    0
    • mak jemah says:

      dah buka balik dah

      0
      0
      • sharina says:

        mane ade sasha dh pakai tudung. die mmg free hair. yg dulu pose gambo2 die dah ‘berhijrah’ tu sbnrnye gambr mase die g tgk azza elite kawen dlm masjid. x usah mengate die pakai-bukak-pakai-bukak tudung. die mmg x pakai tudung.

        0
        0
        • all my love is for you SONES says:

          laa hari tu tgk nara update sasha pkai tudung…rupa2 nyer sasha gi tgk azza elite kawin dlm masjid..

          0
          0
    • itonlyhurtswenisneeze says:

      (suka hati diala…kepala dia…)
      Selamat pergi dan selamat kembali, semoga diberi perlindungan dariNYA semasa melakukan kebajikan ini, Amin.

      0
      0
  6. Arenume says:

    artist mcm ni lah kita nk buat contoh :)

    0
    0
  7. chikeboom says:

    Assalam. Zain Saidin pun dlm misi yg sama dgn Afdlin Shauki & Bront Palarae. Nnt Zain Saidin akan mengajar anak² Palestin bahasa inggeris. Rujuk: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.510952932261713.129773.107299275960416&type=1

    0
    0
  8. puteri says:

    ya… semoga selamat pergi & selamat kembali juga.. :)

    0
    0
  9. amin says:

    Alhamdulillah…ada juga artis kita yg sanggup terbang ke sana menghulurkan bantuan..semoga Allah berkati segala urusan disana…selamat pergi dan kembali…

    0
    0
  10. Jj says:

    Nak menangis rsanya..terharu..

    0
    0
  11. mak lampir says:

    Alhamdulillah… semoga mereka yang pergi membawa harapan pada rakyat Palestine dah pulang dengan keinsafan dan kesedaran… InShaaAllah… mak suke tengok mereka2 yang tiba2 pegi membuat amal jariah dan berani tanpa ade sebarang propaganda. artis2 yang lain patut contohi mereka2 ini.. jangan asik niaga wat sale itu ini.. tup2 30% dr keuntungan je baru bg utk derma.. jadi kalau jual barang x untung x derma lah??? kata charity sale tp kenapa fikir untung???

    0
    0
  12. Anonymous says:

    dorg pegi ade tajaan ke??mohon jawab plezzz…i nk pegi jugak..

    0
    0
  13. Tirus says:

    Ek eleh aflin gemuk kaki tonggang air setan pun sibuk nak tolong palestine?? Ni mesti nk publisiti ni, tk lain tk bukan.

    0
    0
    • Anonymous says:

      sumer org ade sikap buruk dan sumer org berhak untuk berubah mnjadi lebih baik…yg penting kita yg pandang ni tolong bersihkan hati tu…dah la x mmbantu lg nk mnambah dosa..niat die nk publisiti ke ape biar Allah je yg tahu

      0
      0
    • weehu says:

      dont judge people with their attitude..allah tak pernah melarang seisapa untuk berbuat baik..kau jangan pandai2 buat andaian yang tak baik…tu antara dia dengan allah

      0
      0
    • itonlyhurtswenisneeze says:

      oi…ada dgr tak peribahasa minyak ngan air tak campur…biala tekak dia dasyat kau ni mulut busuk betul ah…bukan tugas kau tau tak? ada jugak dia buat amal ni…kau ni? apa kau fikir kau doa yg bukan-2 ni kau lebih tinggi pahala ke pe beb? neraka jahanam le jawabnye tunggu org yg mulut puaka tebing biru cam kau ni…klau lelaki apasal mulut cam pompuan ni? klau pompuan apasal la ditakdirkan engkau jadi pompuan, kan lebih baik kau jadi handphone…

      0
      0
    • joyah says:

      kalau ada kejahatan dia, at least ada jugak baiknya sesama insan,

      jd bg ngko mcmne tirus..?? org jahat kena sentiasa buat menda2 jahat je ke..?? tak boleh dan diharamkan lansung buat benda baik ke..??ronaldo yg kapir pun leh derma kasut emas dia utk palestin, ni kan org islam..

      0
      0
  14. mm says:

    dengar kata Afdlin pergi pakai duit derma yang orang ramai bagii untk Gaza, bukan pakai duit kampeni dia sendiri. peciter?

    0
    0
    • Tirus says:

      Itulah aku cakap, si debab tu memang tak pneh buat keje dengan hati baik, kalau dah perangai KO, jngn nama lah nak berjuang nak bantu palestin konun, mesti ada cili padi sebalik sayur ni, orang lain nanti tergigit jugak yang susah….

      Kalau dah hati asik kena sembur dengan tegukan air setan, jangan name lah nak buat baik kunon.. Same je Afdlin+ AC Mizol dua dua kaki auta , kaki temberang..

      Harapnye dia pegi palestin tu terkena peluru sesat regim israel, kui kui kui

      0
      0
      • .......................... says:

        Ya ALLAH.. knapa perlu mendoakan macam 2?? itu hal dia dengan ALLAH.. kalau benda yg anda katakan itu x betol, anda dh menabur fitnah.. dapat dosa free je.. kita x tahu kesahihan nya.. biar lah dia pergi dengan selamat dan kembali dengan selamat..

        0
        0
      • Mira says:

        Kau pun sah sah hati tak baik. Mendoakan orang yang bukan-bukan. Hati-hati, jangan sampai doa makbul kat diri sendiri.

        0
        0
      • hoi says:

        kalau die kena peluru sesat pun,in shaa Allah mati syahid ganjaran die.sbb niat die baik.ko tak pernah dengar cite pelacur bagi anjing minum tu ke?

        0
        0
    • mak jemah x berape nak jemah says:

      Oh fitnah.. semakin berleluasa di BN. Sudah cukup sudah..

      0
      0
  15. Yoo says:

    Bkn ke ari tu sasha dh bertudung?

    0
    0
  16. Pales says:

    Eerrrr…prtempuran dh abis bru nk pergi????publisiti murahan atas sengsare pndudk palestin…

    0
    0
    • Aman palestin says:

      Diaorang pergi sane nak hlurkan bantuan bukn nk berperang angkt sngaje lwn zionis 2..sah2 la klah..cube ko think psitive..doa rkyt palestin slamat dn dowg slamat balik malaysia. :)

      0
      0
    • Aman palestin says:

      Diaorang pergi sane nak hlurkan bantuan bukn nk berperang angkt senjate lwn zionis 2..sah2 la klah..cube ko think psitive..doa rkyt palestin slamat dn dowg slamat balik malaysia. :)

      0
      0
    • To Pales says:

      TO PALES :

      Oh yeah? Kau pula, apa yang kau dah buat untuk bantu saudara kita?

      0
      0
    • blue flower says:

      Sangat dangkal pemikiran kau ni. Orang pergi atas nama kemanusiaan dan atas dasar sesama Islam, ko pertikaikan sampai macam ni sekali? Kalo anda hebat sgt kenapa semasa perang berlaku anda tak pergi angkat senjata bagai?

      Tak perlu nak memekak lebih kalau anda sendiri takde sumbangan. Sekian~

      0
      0
  17. Anonymous says:

    sama ada baik atau jahat mereka tu bukan anda yg berhak utk menghakimi mereka..publisiti murahan juga x perlu dgn pergi ke Gaza..ada byk publisiti murahan lain yg mereka boleh buat..jadi bersangka baik la pada orang..Allah SWT sentiasa melihat kelakuan anda juga.. :)

    0
    0
  18. Bront Palarae….nama yang sangat tidak islamik tapi masih terbuka pintu hati untuk melihat sendiri kesengsaraan saudara seislam di Palestin. Salute!
    Yang nama islamik sedap2 macam Anzalna (macam ayat quran) tu tak join sekali ke?

    0
    0
    • si comel says:

      Nama betul bront : nasrul suhaimin. Dia islam. Bront tu kwn2 dia bg nama. Palarae tu nama family dia.

      0
      0
      • jas says:

        jumaat lepas terserempak bront & christine suzanne @tesco mutiara damansara..mak ai seksinya christine pakai short mcm sara ali..berpegangan tangan gitu..

        0
        0
  19. Aman palestin says:

    Kalo anzalna tak pyah ckap..memang tak akan prgi..Kalo pergi nanti ksut kne lmpuh..awww hbis kasut i beli dgan nelopak…haha..lol :p

    0
    0
  20. jurai jemarai says:

    zed zaidi!!!! Mana kau?! Benda2 baik cam ni tak nak pulak ko promote.

    0
    0
  21. CikNadya says:

    nak pergi jugakkk.. tapi.. x de bajet.. so bole hantar doa jek :D

    0
    0
  22. kasturi says:

    Hopefully lepas ni kita tolong pula saudara terdekat kita di Malaysia yang betul2 dalam kesusahan.. mereka juga memerlukan pertolongan w/pun bukan dalam perang… saya teringat pesan ustaz yang selalu datang tazkirah di ofis, jika kita ingin membantu insan yang benar2 memerlukan pertolongan, kita kena cari yang paling dekat dengan kita dahulu barulah kita membantu yang jauh. Apapun semoga perjalanan di berkati Allah. Amin… (***utk yg boikot cthnya McD, kita kena fikir jika kita boikot apa jadi pada saudara islam kita yang mencari rezeki mereka di sana, adakah terbela…??? tepuk dada tanya selera…)

    0
    0
    • cokolat says:

      aqu x nampak ape2 statement @ bukti kukoh
      lau mcD ke KFC ke menyumbg pd serangan kat Gaza
      tp setiap keuntungan kat mcD kat KFC 2 diterima org bkn islam
      adlh lebih baik 4 muslims 2 eat n support kedai mkn muslims
      lau ade yg nk mkn ke nk keje kat mcD 2 mmg hk diorg
      meskipun salah di mate sstgh manusia hak og mesti kene hormat
      kene respect org walaupun x sependpt
      peace yo

      0
      0
  23. ana81 says:

    suka tgk ibu zain shasha.. berhijab..alhamdullila…

    0
    0
  24. ss says:

    zain saidin pergi mengajar basic english pd anak2 palestin :)

    0
    0
  25. nur says:

    jom pakat2 beri sumbangan pd saudara2 kita d sana..tiket konsert retis ratus2 kite mampu beli,sanggup berhujan,berdiri 3-4 jam..kalaupon x mampu nak pegang senjata sama2 berjuang menentang Israel,kita boleh bantu mereka dr segi kewangan…

    0
    0
  26. Zida says:

    Kesemua mereka bersama team Vision Works dan Astro Awani datang bersama pihak Aqsa Syarif dibawah kelolaan IKRAM Malaysia.

    Doakan mereka semua selamat pergi, selamat di sana, dan selamat pulang.

    0
    0
  27. BeginnerAtNara says:

    kat msia ramai lg yg papa kedana bagai…biasa la gajah kat seberang nampak, kuman depan mata x nampak..

    apepun kudos to them ade usaha..

    0
    0
    • didi says:

      ko ni islam ke x? klo islam mesti ko tau nape kita tlg palestin..haishhhh..even cristiano roldano pn jual kasut emas sbb nk tlh palestine..apedaa..

      0
      0
    • mak jemah x berape nak jemah says:

      Mereka di Palestine bertarung dengan nyawa. Mereka perlukan bantuan ubat. Bukan artis2 ni x nampak papa kedana kt Malaysia ni. Tapi mereka di Palestine sedang sangat2 memerlukan bantuan. Sama2 lah kte berdoa utk kebaikan mereka di sane.

      0
      0
  28. cik bedah glemer says:

    dah agak..kalo artis umngok yg pergi mesti ada je macai pembangkang kata bukan2.. oohh.. ustajah abby paspispos tak join ke? daripada meroyan sana sini baiklah tabur bakti di palestin wahai ustajah abby..

    0
    0
  29. Din says:

    Niat hati semua insan hnya allah saja yg tahu. kalu baik insyaallah akn diberikan balasan yg baik juga. kita disini sama2 mendoakan keselamatan mereka & rakyat2 palestine. wlupun mgkn ada yg buruk perangai tp mgkn disana nanti akn timbul kesedaran bila melihat kesengsaraan yg dialami oleh penduduk disana.

    0
    0
  30. Nelly says:

    smg mereka slmt pergi & slmt kmbali insyaAllah…mohon artis2 slps ini pergi membantu umat Islam di ngara lain pula spt umat Islam rohingya di Myammar yg turut tertindas~

    0
    0
  31. […] Afdlin Shauki, Bront Palarae Dan Zain Saidin Sertai Misi Ke Gaza (64) […]

    0
    0