Written by AbangNara | September 25th, 2013

Berkahwin dengan ibu tunggal anak dua sedikit sebanyak akan mengundang persepsi negatif daripada orang ramai. Namun buat Adam AF yang bakal bernikah dengan Fiza Elite esok, status bakal isterinya itu tidak langsung menggugat perancangannya. Lebih menarik, Adam telah melamar Fiza pada pertemuan mereka yang kedua. Macho kan?

adam af

Agak menarik juga membaca kisah percintaan Adam AF dan Fiza Elite yang ditulis menerusi Berita Harian ini. Memang inilah yang dikatakan kalau jodoh tidak ke mana. Kata Adam:-

Sebelum berjumpa secara rasmi buat julung kali, kami kerap berbalas mesej. Kami juga pernah bertemu di beberapa majlis, tetapi setakat menyapa begitu sahaja.

Satu hari, apabila ternampak gambar profil Fiza bertudung, saya terdetik bertanya sama ada dia berhijah kerana lakonan atau memang sudah berhijrah? Apabila mengetahui itulah imej terbarunya, saya terus mengajaknya keluar. Manalah tahu, jika kami boleh berkongsi serba sedikit pengalaman berhijrah.

Tak sangka pula undangan saya disambut Fiza. Kami bertemu kali pertama di sebuah restoran di Kota Damansara selepas solat Tarawih. Sejak pertemuan itu, saya terus terpaut kepadanya sehinggakan wajah Fiza sentiasa muncul dalam solat. Jadi saya menganggap itu petunjuk dari Allah.

fiza elite

Tak dinafikan wajah Fiza Elite tampak lebih manis, ayu dan sedap mata memandang apabila bertudung. Memang boleh bikin hati lelaki cair. Keputusan untuk berkahwin cepat adalah untuk mengelakkan maksiat. Kata Adam lagi:-

Tak sedaplah asyik berjumpa tetapi tiada sebarang ikatan sah. Daripada menjadi bahan cacian orang, lebih baik kami bernikah dan ia akan lebih memudahkan pergerakan.

Saya mengaku keputusan untuk berkahwin diambil terlalu cepat. Keluarga, terutama ibu pada mulanya terkejut juga dengan keputusan yang dibuat dan agak keberatan untuk menerimanya.

Namun selepas membawa Fiza bertemu ibu pada Syawal lalu, hati ibu berubah. Kelembutan dan sikap Fiza yang pandai mengambil hati keluarga mengubah pendiriannya.

Malah mereka juga tidak kisah dengan statusnya sebagai ibu tunggal. Bagi saya sendiri, yang penting adalah hati budinya.

Semoga segala yang dirancangkan akan berjalan lancar buat Adam AF dan Fiza Elite. Selamat menjalani kehidupan berumah tangga. Semoga perkahwinan yang bakal dijalankan berkekalan sehingga ke akhir hayat. Tahniah buat anda berdua.

P.S: Nissan GT-R baru mungkin akan dihibridkan

92 responses to Adam AF Tak Tak Kisah Status Ibu Tunggal Fiza Elite

    • Mual says:

      busan betol aku tgok ko fahrin ahmad jelmaan,,

      0

      0
      • Lembu Gemok says:

        Alhamdulillah..bagus2..perhubungan macam ni yang kita cari..aku tak pasti tp rasa2nya Adam AF ni dah berubah gak kan? kalau betol, tak berapa elok laa Nara, ko letak gambar Adam cam tu..letak yang elok sikit…baru sesuai dgn imej baru dia..ker tu imej baru dah?apa2 pon semoga semua selamaaaiiiit~

        0

        0
        • Pak Guard says:

          janda tak kisah. anak dara pun belum tentu perangai elok..cam bini mat yo yg sebegitu puaka.

          0

          0
        • Isteri Mat Yo Original says:

          saya bukan bodoh…saya bukan bodoh…..saya yg tolol lagi bangang, pak cik.

          0

          0
        • Danie says:

          bini mat yo ni memang berlagak..selalu shopping kat bandar Jb. kalu aku nampak aku ludah. duit parking 2.50 sejam tak nak bayar. harus disepak perempuan2 biadap cam ni. macam mana mat yo buat bini..aku pun tak paham.

          donia…oh donia.

          0

          0
        • ibu tunggal says:

          Aku dah bergelar sebagai seorang ibu tunggal lebih kurang dalam 4 tahun, bukan xnak kawen tapi takut jadi mcm adam la jugak pada permulaannya ibu dia xdapat terima tp alhamdulillah la ibu dia terbuka hati jugak kan akhirnya…harap2 nasib aku pun sama mcm fiza jugak la di terima dalam keluarga pihak lelaki, perkahwinan bukan sekadar kita kawen ngan orang yg dicintai sahaja tapi dengan keseluruhan ahli keluarganya jugak..restu keluarga itu penting untuk menjamin kebahagian keluarga yg akan kita bina nanti…tahniah fiza & adam

          0

          0
        • Peah_Focus says:

          Aku sokong ko lembu! letak lah pic yang bersesuaian yang mengambar kan penghijrahan ke arah kebaikan. ko kena alert sikit abang nara oii…

          0

          0
        • Yen says:

          Apa pun aku harap bini matyo tak berlebih-lebihan dengan bawa kes neh ke mahkamah. Jangan la disaman pakcik tue. Sedih aku tengok luahan pakcik tue. Dia kan ;

          1. Dah minta maaf.

          2. Rendahkan diri sendiri untuk buat permohonan maaf secara terbuka.

          3. Minta jangan disaman.

          4. Dia orang susah yang cari rezeki ikhlas untuk sara keluarga

          Kalau nak di ikutkan apa sebab yang pak guard tue nak kena minta maaf? Dia ada buat salah ke? Yang kena maki dia, yang kena marah pun dia, yang kena rakam dalam video pun dia, yang kena teranjang pun dia. Dia cuma jalankan tugas sebab itu memang tugas dia. Sudah la menipu, mengaku sebagai kaum kerabat pula tue, memaki hamun orang tua, upload video kat internet untuk malukan pakcik tue.. alih2 pakcik tue pula yang bakal disaman?

          0

          0
        • minah jembu merah biru pasti gerek says:

          saya bukan bodoh saya bukan bodoh ! tapi mulot saya yg semacm sundal jalang dari lorong2 puakaaaaaa tolong tolong pak cik saya bukan bodoh saya bukan bodoh cuma mulot saya aje yg besar macm pantat kerbau lobang besar…saya bukan bodoh saya bukan bodoh

          0

          0
        • minah jembu merah biru pasti gerek says:

          saya bukan bodoh saya bukan bodoh cuma saya bahlol macm lembu lobang besar aje pak cik saya bukan bodoh saya bukan bodoh tapi saya tk di ajar macmana nk hormat orang tuaaa sampai saya kurang ajarrrr memang saya kurang ajar dn saya bukan bodoh saya bukan bodoh tapi saya bodoh kn laki saya pak cik.. saya bukan bodoh saya bukan bodoh pak cik pon tk bodohhhh …saya yg paling bodoh sekali !

          0

          0
        • K.A.A says:

          kisah cerita cinta yg menarik…

          0

          0
      • Lima Tolak Tiga Jadinya Dua says:

        tak kisah status…jangan jadi isteri mcm mat yo sudah..

        0

        0
        • Klass says:

          ^^^^^
          isteri mat yo gigi kuning….hahahahahahhaa

          0

          0
        • Awak Dayus says:

          Olga? atau Fahrin Ahmad ni…ngehhhhhh

          0

          0
        • Yen says:

          Apa pun aku harap bini matyo tak berlebih-lebihan dengan bawa kes neh ke mahkamah. Jangan la disaman pakcik tue. Sedih aku tengok luahan pakcik tue. Dia kan ;

          1. Dah minta maaf.

          2. Rendahkan diri sendiri untuk buat permohonan maaf secara terbuka.

          3. Minta jangan disaman.

          4. Dia orang susah yang cari rezeki ikhlas untuk sara keluarga

          Kalau nak di ikutkan apa sebab yang pak guard tue nak kena minta maaf? Dia ada buat salah ke? Yang kena maki dia, yang kena marah pun dia, yang kena rakam dalam video pun dia, yang kena teranjang pun dia. Dia cuma jalankan tugas sebab itu memang tugas dia. Sudah la menipu, mengaku sebagai kaum kerabat pula tue, memaki hamun orang tua, upload video kat internet untuk malukan pakcik tue.. alih2 pakcik tue pula yang bakal disaman?

          0

          0
        • Llalalalalalala x2 says:

          cantik bini mat yo….gigi mancung gitu. lalalalalalalala

          0

          0
      • batgirl says:

        Aww.. so sweet.. Ini yang kita cari! :))

        0

        0
    • makcikkantinsekolahmemandu says:

      Fahrin ahmad jelmaan perlukan perhatian.. kurang kasih sayang…

      Jaga Fiza baik2 Adam… semoga berkekalan…. wartawan bengang tu, x sempat nak wat kontroversi sbb cepat sgt nak kawen… hahaha

      0

      0
    • Anonymous says:

      Jangan curang lagi…. kang nanti bila dah kawen, jd driver orang lain pulak

      0

      0
    • Anonymous says:

      hish,kau nih…rase nk bagi sepak terajang je~gi mampus ah!!

      0

      0
  1. Tokiooo says:

    That’s how it should be <3

    0

    0
  2. Hehehe says:

    Congratulation……… speechless dengar kenyataan Adam…….. Semoga kekal hingga ke akhir hayat…….

    0

    0
  3. Malu Dong Ahhhh!!!! says:

    Kenapa kalau Fiza Elite ibu tunggal…bukan dosa pun…respek ngan Adam…pilih bercinta pas kawin…

    0

    0
  4. miss says:

    semoga berbahagia selalu..amin..i likee….

    0

    0
  5. Anonymous says:

    bagus la bende baik dicepatkan.bukan macam sesetengah artis,becinte bukan main lame,bepeluk sakan, becium,bepelesaran cuti besame la bagai .alasan tengah kumpul harte,belum mase nak kawen la.cliche.ape2 pon Adam,tahniah kerana berjaya nak mendirikan masjid.all de best bro!

    0

    0
  6. perempuan says:

    wah.. so sweet.. alhamdulillah.. semoga berkekalan sehingga jannah :) memang manis dan lembut je wajah fiza ni after berhijrah.

    0

    0
  7. fara says:

    ok.alhamdulillah.Next..

    0

    0
  8. off topic says:

    bang nara oi, update la citer isteri mat yo yang berlagak poyo VVIP marah guard tu..panas dan trending skrg

    0

    0
    • mat yoyoyo oooo says:

      mat Yo pn sama belagak…sedara mu depan umah aku je.. mu ingat gaji mu besar, bajet nk belagak kt JB ni.. pigidah..

      0

      0
      • minay poyo says:

        Betul la nara update la citer pasal bini mat poyo nih!!! kurang ajar betul biar satu dunia tau perangai dia ni dah la samseng pasal paking pun nak gaduh bajet glam sgt la dah bini pemain bola sepak..sepak kang baru ko tahu!!! boleh tulis dalam fb dia kata kat pak cik guard 2 ANJING korang bayangkan la apa perasaan pak cik 2, kalau aku jd anak pakcik 2 aku dah g simbah asid dah kat muka bini mat yo ni baru dia tau sapa yg muka mcm anjing nt…perangai huduh suami pulak xtegur!!!!

        0

        0
        • Anonymous says:

          Siapa bini Mat Yo ni? Aku tak tahu kisah nya…boleh cerita sikit..

          0

          0
        • NeelOpak says:

          apa nama FB wife Mat Yo ?
          Blh share ?

          0

          0
        • Yen says:

          Mujurlah yang dianiaya adalah orang susah yang tidak mahu menyusahkan diri untuk saman menyaman. Tetapi adakah itu alasan untuk pemain bola sepak dan isterinya untuk terus berlaku samseng dan kurang ajar di merata-rata selepas ini?

          Mat Yo wajar bayar ganti rugi pengajaran kepada orang tua ini dengan 10 bulan gajinya. Segalanya telah terakam CCTV.

          Just like the Malay saying, dia nak buka aib pakcik dengan upload video tu, last last terserlah AIBnya sendiri!

          0

          0
        • Lalola says:

          Alaa.. Tak payah laa update pasal bini matyo yang biadap tu.. Lagipun sape dia tu..? Artis ke pun sampai nak masuk blog gosip..? Kesian pakcik tu.. Baya bapak aku dah haa.. Aku tengok video tu.. Berair mata aku.. Sampai tahap kena maki hamun.. Apa laa jenis pempuan dia ni.. Langsung takde budi bahasa.. Pasal salah parking pun nak saman orang sedangkan dah terang-terang dia yang salah.. Ini laa dikatakan bodoh bertingkat-tingkat..

          0

          0
        • Anonymous says:

          gagah aih nak saman bagai
          bebenda kecik ja pun memula tu tapi dibuat besaq
          hang dah langgar peraturan
          hang dah sepak dia pun (yang ni memang kuajaq ok)
          nak saman apa lagi
          mintak mintak la kalah saman then kena bagi gantirugi banyak banyak banyak gila kat pakcik tu
          memalukan diri sendiri betui

          0

          0
  9. key Pop says:

    pergh…salute la adam..ini baru lelaki…
    aku ingatkan da x wujud da spesis mcm si adam ni kt dunia..rupanya ada lg,..
    kagum tahap gaban wei~

    0

    0
  10. me says:

    so sweet…

    0

    0
  11. Lolita says:

    Janda kawin ngan bujang, biaq pi lah… tp janda sibuk kacau laki org tu mmg tak pasai sikit..

    0

    0
  12. cikikaka says:

    suke sgt couple ni.. semoga berkekalan hingga ke akhir hayat… i likeee…
    respect adam..

    0

    0
  13. Pilih kasih says:

    suka dengar cite dia orang ni kan…mcm ni le baru best….

    0

    0
  14. Anonymous says:

    bang nara ni ap la…ltk le pic adam y elok sikit ke….ltk pic y mcm tu wat ap…adam kan dh berubah….ishhhh…malas btl le abg nara ni tau….

    0

    0
    • Mual says:

      yela,,,abg nara nie malas bebeno yer,,,lepas nie mst abg nara wat topik fiza tak kisah lelaki muda,,tu ajo ko nara yer,,

      0

      0
  15. muslimah mengidam syurga says:

    alhamdulillah.. ini yang dinamakan jodoh dr Allah swt.. Adam ambil langkah yg betul.. diharapkan semua lelaki bukan saja artis, yang bukan artis pun boleh ambil langkah begini utk mengelak maksiat..sbb yg halal itu lebih indah..

    0

    0
  16. meeya says:

    so sweet..
    mcm ni bru gentleman..
    moga semua bjalan dgn lancar..

    0

    0
  17. Rim kereta says:

    Salute and respect! Terbaik lah Adam.

    0

    0
  18. Anje says:

    Xpe lah jodoh ngan sape2 pun kan…janji bahagia…aku suka tengak fiza ni pakai tudung..cantik je…moga depa bahagia hingga hujung nyawa…

    0

    0
  19. ahjumma says:

    Apa yang perspektif negetip nya kawin dengan janda ada anak
    Dah konpem boleh beranak, hantaran patut kena lagi tinggi dari anak dara
    Kawin anak dara belom sempat beranak laki dah kawin lagi satu kat Siam

    Semoga perkahwinan Adam dan Fiza diberkati Allah swt

    0

    0
  20. Anonymous says:

    salute ngn adam n fiza..bina masjid mlalui jdoh dr Allah..camnilah ok..xcanang 1 dunia yg korang bercintan cintun..doakan smoga pernikahan korang brjln lncar…mndpt kbrkatan n krdhaan dr Allah…zaman moden cmni aku rs xrmai yg pk cm adam pk…dulu pnh jmpe adam hr jumaat time thgri ngn dienye rmbut terpacak bgai,wrna warni..dlm ati kate c adam xp solat jumaat ke..tp Allah maha besar..adam dh berubah..thniah..Alhamdulillah..lpas ni xnk kate,kutuk pd org yg prgai kureng..just doakan smoga hamba Allah ni brubah..hehee…

    0

    0
  21. Anonymous says:

    Asmkm nara. Apa salah nya kahwin janda. Alhamdulillah sekurang kurangnya Adam tolong sama menjaga anak anak Fiza. Tentang gambar Adam tu saya setuju . Janganlah diungkit kisah lama. Alhamdulillah masih ada lelaki seperti Adam. Semoga niat suci mereka Allah berkati .Ameen.

    0

    0
  22. Anonymous says:

    Asmkm Nara. Alhamdulillah ada lelaki seperti Adam yang sanggup mengahwini janda. Hanya yang jahil berburuk sangka. Sekurang kurangnya boleh Adam tolong menjaga kedua dua anak Fiza.Ibu Adam juga patut dicontohi. Tentang gambar Adam tak payah lah nak diungkit sejarah lamanya. Alhamdulillah Adam telah diberi Allah hidayah.semoga niat suci mereka diberkati Allah .Ameen.

    0

    0
  23. alhamdulillah...semoga bahagia says:

    alhamdulillah dpt hidayah sblm kawin…
    aku yg bukan artis ni pn kadang2 xsolat…
    respect kt adam!

    0

    0
    • Anonymous says:

      off topic jap..hehehe..so,ape lg wahai hamba Allah pas ni ckup2 kn lah solat anda..solat adlh tiang agama…xkire la bkn artis ke artis ke..kite d sisi Allah sma je..xde beza..perkara 1st d hitung dkt akhirat adlah solat..solatlah anda sperti anda rase keesokan hari adlah hr trakhir anda d muka bumi Allah…aku pun doakan smoga ko rajinkn diri untuk mgadap,myembah ALlah S.W.T…ok…ape kite nk ALlah beri..xkn kite nk sujud kurang2nye 5x dlm shari kite xboleh??renung2knlah…pk ni je bile ko nk tggl solat ko pk pe blsan dkt akhirat..try ltk jari dkt lighter skit xkene api??law skit tu br sakit dk dunia..neraka nu haa lg lah azab..nauzubillah..smoga ALlah memelihara solatku,amal ibadatku..Aaminn..

      0

      0
      • hihi says:

        alhamdulillah ko solat penuh seumur hidup ko ni. xpnh tinggal ye?

        0

        0
        • Anonymous says:

          Alhamdulillah la…nk kate xpnh tu bhong la..pham2 jela law pmpuan..bkn sgja tgl la..dulu ms bebudak tggl jgk..tp dh besar,dah akil baligh ni malu la nk tggl..xsusah pun solat 5waktu..solat pun bkn ambik ms smpai berejam..stgh jam pun xsmpai…xpe lah kite cuba jd hamba Allah yg taat pd perintah,suruhan-NYA..kite dpt gnjaran..aku ckap bkn nk tunjuk bgus..tp nk share je…sbb skang kite Islam pd kturunan je..^_-

          0

          0
  24. mak c kina says:

    sume org ada kisah silam..sume org penah buat salah..korg ckp dgn aku sape yg penah remaja/muda xpenah enjoy?xpenah buat perangai?..kire ni bgs la msh muda dah sedar diri,dan berubah kearh kebaikan…nk ungkit buat apa?…Allah sendiri xpenah memandang hina hambaNya…dan sentiasa mengampunkan dosa hamba-hambaNya yg bertaubat…kita doa yg terbaik utk dorg…semoga kita pn sme2 mendapat hidayah dr Allah…

    0

    0
  25. Layan4u says:

    Moga dipermudahkan urusan mereka

    0

    0
  26. aku says:

    bahagianye dengar cerita adam(never expect adam to be this mature and pious)
    jatuh hati selepas fiza berhijrah
    moga kekal ke akhir hayat,amin…

    0

    0
  27. nurin says:

    sume org ade sisi gelap masing2..
    x perlu lar dibuka aib org..
    xde org pun mahu melakukan kesilapan
    tapi, tiada yang sempurna melainkan Allah jua

    0

    0
  28. yatt says:

    suka3… hindar maksiat.. No kontrovesi :)

    0

    0
  29. Joyah Pok Pek says:

    Alhamdullilah, bgus la pilih yg bertudung,kahwin cepat dri asyik bertemu mendatangkan fitnah..Janda pn okey wat..Rasullulah pn kawin ramai janda..yg penting niat ikhlas dan suci kerana Allah

    0

    0
  30. sherry situ sana sini says:

    janda dah kompem2 xdek dara…anak dara zaman la ni belom tentu dara.muahahahahahah

    0

    0
  31. nok gebuzzz says:

    suke tgk pasangan ni…smga berbhgia hingga ke Jannah…

    0

    0
  32. […] bakal isterinya itu tidak langsung menggugat perancangannya Lebih menarik Adam telah melamar Fiza Read More This entry was posted in Entertainment and tagged Adam, Elite, Fiza, Kisah, Status, Tunggal. […]

    0

    0
  33. CikMuda says:

    pagi tadi dengar kat hotfm pn adam rilek je jawab..siap bole call lagi utk esok hari..semoga kedua-duanya bahagia..kebahagiaan tidak mengira status

    0

    0
  34. Anonymous says:

    alhamdulillah….tak pun sibok2 asek2 tak ada haribulan. Macm teman seartis
    you…Si Che Ta and Zain siboknya sekampong dan shopping untok persiapan….

    Tunggulah Che Ta sampai 50 tahun baru kahwin. Cant stand you.

    Feza 32, Adam 30 canteklah tu. Pesan mak jaga anak tiri tu elok2 eh.

    0

    0
  35. Lavender Sweet says:

    Tahniah, Selamat Pengantin Baru.

    0

    0
  36. BUNKFACE NO.1 says:

    entry bodoh….kan adam cakap nak kawin, memang lah dia tak kisah janda ke dara.
    entry putar alam mcm keling tamil nadu…suka putar2 citer, padahal citer sama je

    0

    0
  37. ila says:

    sape kate kawin ibu tunggal ni org pndg negatif? kl ikutkan islam lg mulia sbb dlm masa yg sama menolong wanita yg berstatus ibu tunggal.

    0

    0
  38. zoe says:

    Bang Nara oii,xde ke gambar latest Adam ni?dye kan dh brubah,x pasal2 aq tringatkn Son Goku pulak bila tngok pic tu.

    0

    0
  39. ll says:

    sape yg dok keji kawin dgn janda tu,cuba ingat perkahwinan rasulullah yg pertama dgn siti khadijah. siti khadijah pun janda..so tak payah nak kutuk2 ok….anak dara zaman sekarang pun belum tentu lagi anak dara…

    0

    0
  40. […] Adam AF Tak Tak Kisah Status Ibu Tunggal Fiza Elite (88) […]

    0

    0
  41. […] Adam AF Tak Tak Kisah Status Ibu Tunggal Fiza Elite (89) […]

    0

    0
  42. […] Adam AF Tak Tak Kisah Status Ibu Tunggal Fiza Elite (90) […]

    0

    0
  43. […] Adam AF Tak Tak Kisah Status Ibu Tunggal Fiza Elite (90) […]

    0

    0