Written by AbangNara | April 17th, 2010

AlFatihah untuk Achik Spin, meninggal dunia dalam accident di Nilai, petang tadi.

Achik Spin maut kemalangan ngeri

17/04/2010 8:42pm

SEREMBAN – Artis terkenal yang juga vokalis kumpulan Spin, Abdillah Murad Md. Shari atau lebih dikenali sebagai Achik Spin, 28, meninggal dunia dalam satu kemalangan ngeri di KM 14 Lebuh Raya Kajang Seremban Sdn. Bhd. (Lekas) dekat sini petang ini.

Allahyarham, yang berada di dalam kenderaan pelbagai guna (MPV) yang terbabas dan terbakar, meninggal dunia di tempat kejadian.

Pada masa ini, polis dan anggota bomba masih lagi berada di lokasi nahas dan difahamkan mayat Allahyarham akan dibawa ke Hospital Tuanku Jaafar di sini malam ini.

Pegawai Turus Trafik negeri, Asisten Supritendan Polis (ASP) Abd. Halil Abd. Hamzah mengesahkan kejadian tersebut. – Utusan

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

226 responses to Achik Spin Meninggal Dunia

  1. anies says:

    innalillah …takziah untuk keluarga

    • terkejut dengan berita ni. Al-Fatihah untuk Allahyarham.

    • pikir2 says:

      sgt2 terkejut..baru ptg td nmpk iklan album kompilasi yg membabitkn arwah..innalillah..

      • alia says:

        btol3…bru smalam google lgu die coz trnmpk iklan album tu la….xsgke tol….innalillahiwainnailaihirojiun…

        • rosh says:

          mati2 igtkan ahli keluarga dia..
          rupanya dia sdiri…

          al fatihah
          semoga arwah di tempatkan di kalangan orang2 yg soleh..

          errmm…tgk selingan JTL..nana ada cakap dh muak tgk muke arwah kan…lps nie mmg btul2 tak tgk….
          sbb arwah dh pergi untuk selama2nya…

        • eymma says:

          nana berguraw tapi mesti dia terkilan and ingat balik ape yg dia ckp…padahal smlm tgk ijlan JTL tu…ajal maut di tangan tuhan…Al-fatihah

    • artis melayu says:

      sejak2 akhir nie ramai pulak artis malaysia yg kembali kerahmtullah

      • Fact-oriented Person says:

        Jadi mana2 artis yg masih lalai dgn perihal keseronokan duniawi tu harap2 ambil iktibar & cepat2 bertaubat sblm terlambat… Kita semua pun kena amik iktibar jugak…

        • Ryta says:

          Betol tu..sokong!! Mati bukan kira umur, sape tua dia mati dulu, sape muda mati kendian….jadi janganla alpa dgn keseronokan duniawi yg bersifat sementara ni….

  2. Kak Su says:

    Inalilahiwainilaihirojiun….simpati pada anak & isterinya…

    • ntah says:

      semoga keluarga beliau tabah mengahadapi dugaan ini..al-fatihah untuk achik semoga ruhnya dicucuri rahmat…

  3. weween says:

    Takziah buat keluarga arwah achik…al-fatihah…

    • ina says:

      semoga roh nya dicucuri rahmat, dan semoga dia di tempatkan di sisi allah amin……. takziah buat keluarga yang kehilangan nya…

  4. luna says:

    lepas sorg sorg artis kite pergi.. takziah kpd keluarga arwah.. :(

  5. Miss Mirror says:

    Innalilahiwainnailahirojiuun…. berita yg sungguh mengejutkan… kita ni pun entah bila agaknya..

  6. cherry says:

    takziah..s0rg g artis muda yg pergi meninggalkan kita..moga rohnya dicucuri rahmat.

  7. wina says:

    takziah pd kluarga arwah .

  8. luna says:

    lepas sorg sorg artis kita pergi.. satu peringatan kepada kita semua.. takziah kpd keluarga arwah.. :(

  9. g.i.r.l says:

    al-Fatihah dan takziah kpd fmly arwah..

  10. haihai says:

    takziah pd koge beliau..amin

  11. semoga arwah ditempatkan bsama org beriman. takziah bt isteri serta keluargnya.

  12. cya says:

    takziah…ajal tidak mengenal usia,tempat,dan masa..
    al-fatihah…

  13. el zafran says:

    Innalillahiwainnailaihirojiun.. takziah buat keluarga Allahyarham.

  14. nuhanajihah says:

    Semoga arwah di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman dan beramal soleh…Takziah buat keluarga allahyarham Achik….='(

  15. nass says:

    taziah..

    Inalilahiwainilaihirojiun

    al-fatihah..

  16. siti sarah says:

    saya sgt berduka cita dgn apa yg berlaku terhdp achik spin…smoga ALLAH memberkati rohnya…dan tepat kn org yg soleh…sy sgt tdk menduga apa yg berlaku kpd Allaharyaham…

  17. tED| says:

    al-fatihah dan salam takziah

  18. asaira says:

    innalillah..bru tgok dia nyanyi kt tv td..trkjut jgk bler dgr..apa2 pn smoga rohnya dicucuri rahmat Allah..aminnn…

  19. Intan Elleys says:

    innalilah i wainailairojiun…. cm tk percaye…mengejut kot berita dia… hmm… ape2 pon takziah buat keluarge die.. dn semuga rohnya di cucuri rahmat dn diterime di sisi-NYA..amin… sedih…:( ,,suke lagu2 dier dlu..hmmm

  20. princess says:

    inalillahiwainaillahirojiun…

  21. Ahmad Sayuti Mohd Yusof says:

    Al-Fatihah…

    • myra says:

      sy harap isterinye dpt bertahan untk hidup….sy turut bersedih keatasnye….terkejut pabila mendengar berita ini….semoga achik ditempatkn pada org yg s0leh…lgu achik sume best…

    • hana hanu says:

      takziah…terkejut sgt….rabu ni dlm program ‘jgn tdo lg’ ade jemput arwah…

    • marinierma says:

      takziah….buat keluarga arwah..semoga roh nya d cucuri rahmat…Al-fatihah…

  22. azzi says:

    Takziah untuk keluarga arwah. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Al fatihah…

  23. pieyja says:

    takziah buat kga mangsa..

  24. akmakema says:

    sangat terkejut.. baru je dlm minggu sy download banyak lagu2 duet arwah ngn nana.. x sangka.. :(
    smoga rohnya ditmpatkan dlm kalangan org2 beriman. amin..

  25. myra says:

    sy turut bersedih atas kejadian tersebut…sy hrp isterinye dpt bertahan….mcm x percaya jew….xpe allah lbih meyayanginye semoga achik ditempatkan pada org2 yg s0leh…lgu achik sume best….al-fatihah

  26. sue says:

    al-fatihah….mcm tak caye je…sbb sy tgk dia ngan nana promosikan album diorg kat tv2 td….patut la saye nak tgk citer tu sampai habes…rupanya yg terakhir sy dpt tgk…ape2 al-fatihah untuknya…aamin

  27. RentakArtis says:

    Semoga rohnya dicucuri rahmat… Amin

  28. safwan says:

    takziah kpd ahli kluarge arwah..baru je lg download lg2 spin,cam x caye

  29. linda gbml says:

    masih tkejut ngan berita nie.. takziah.. moa rohnya ditempatkan dikalangan org yg beriman.. AL-FATIHAH

  30. Nora says:

    Al-fatihah dan takziah buat keluarga allahyarham.Semoga rohya di tempatkan dikalangan orang yang beriman…amin

  31. Nora says:

    Al-fatihah dan takziah buat keluarga allahyarham.Semoga roh nya di tempatkan dikalangan orang yang beriman…amin

  32. takkizawa says:

    nalilahiwainilaihirojiun.Takziah pada keluarga

  33. adee says:

    al fatihah…semuga rohnya dicucuri rahmat…amin

  34. allif says:

    aku pun peminat achik spin jgk….ucapan tahziah pd kluarga arwah achik

  35. sedey says:

    al-fatihah..

  36. miss annur says:

    al-fatihah utk achik.. byk nye kes artis meninggal kebelakangan ni.. sedih dan insaf plak dgr bila tiba2 malaikat maut dtg memanggil..

  37. ArmINT says:

    X sngka lgsung..takziah bt kluarga allahyarham achik spin..smoga roh nye dicucuri rahmat..amin..

  38. Crv man says:

    Inalilah…. saya berada di Highway yang sama pada petang tadi (LEKAS). Jalan licin kerana hujan lebat. Saya lalu pada pukul 5.30 petang… ini bermakna kejadian ini hanya berlaku beberapa minit di belakang saya.

  39. bb says:

    saya dri brunei ingin mgucapkn takziah kpd isteri & kelurga achik.smoga roh nya dcucuri rahmat.smoga tuhan mengampunkn sgala dosa2nya & dtetapkn golongan org soleh amin..

    Terima kasih kerna telah menghiburkan pminat hingga ke akhir hayatnya.

  40. candymafia says:

    Ya Allah..korg i was there when it happened..
    kalo betul la dia yg pakai estima..keta tade la terbakar teruk meletup2, i nampak berasap je..tp mmg total damage la..bw laju kot…cuz jln kt situ straight je kan…
    td ade 2 accident kt area situ..
    i tak stay lame kat situ…

  41. sayangbear says:

    baru puji suara achik sedap sangat2 masa kat tv 2 tadi. rupanya..itulah suara terakhir allahyarham…takziah

  42. julia says:

    al-Fatihah,Baru je semalan tgk preview jangan tidur lagi…..harap balu arwah dapat terima hakikat kehilangan suami tercinta

  43. ieja says:

    takziah buat tasya… (dia sahabat saya).. sabar, semua nie dugaan ALLAH… smoga tasya tabah dengan apa yang jadi…. dan semoga roh arwah akan ditempatkan dikalangan hambaNYA yang soleh…
    alfatihah

  44. gades says:

    al fatihah..sgt3 trkejut dgn berite ni…

  45. papaitam says:

    takziah untuk family arwah..moga tabah menghadapi dugaan ini.

  46. hamba allah says:

    smoga allah menempatkn allahyarham di kalangan org2 beriman…smoga isterinya tabah n redha dengn dugaan ini…al fatihah

  47. Zaaqyah says:

    Innalillah..masyaAllah..trkejutnya sya..perkara yg pling dekat dgn kita ialah SAKARATUL MAUT…takziah utk keluarga arwah..semoga semua tbah menerima dugaan Allah ini..berat mata memandang berat lagi bahu memikul..

  48. ranaia says:

    al fatihah…..sy msih lagi terkejut dengan khilangan saudra yg kmalagan kt alor gjah dlm buletin utama tdi…pastu cam tak pcya bila slg bpe mnit kmdian brita achik pulak…takziah kpd kluarga achik…

  49. iskandar al khalyubi says:

    al fatihah. semoga rohnya di cucuri rahmat. tinggal kenangan sewaktu sama2 berlakon drama radio utk siaran bulan ramadhan bersama allyarham di studio radio malaysia pahang. salam takziah dari kami, warga kerja di radio malaysia pahangfm satu pilihan untuk keluarga allahyarham. semoga tabah menghadapi ujian dari Allah ini.

  50. eiyna says:

    takziah kpada istri arwah…
    sdih btambah..dlu khlangan ank..
    skang khilangan suami..

  51. mierah & family says:

    takziah di ucapkn pde family achik spin..
    smoga tbh mnjalani dugaan ini..

  52. wateve says:

    innalillahiwainnailahhirojiun . .
    takziah pd fmily arwah . .
    al-fatihah .
    semoga rohnya dicucuri rahmat. .

  53. Intan_Zul says:

    Innalillah….saya mmg terkejut sangat2…Baru tgok promo dia & nana utk rancangan Jangan Tidur Lagi edisi Rabu mggu hadapan….Adakah rancangan JTL itu akan berlangsung pada Rabu hadapan?..

  54. kiko says:

    al-fatihah….moga roh beliau ditempatkan bersama mrk yg soleh…br je kjp td tgk promo jgn tido lg…ade achik dgn nana…stlh sekian lama tk tgk ACHIK menyanyi…mlm ni last leh tgk kt promo……hrp kuarga beliau tabah mhadapi dugaan ini..dn moga is3 beliau sbr menempuh hari2 yg mendtg…amin

  55. Minah Bibir Merah says:

    Al-Fatihah…
    Semoga rohnya dicucuri rahmat oleh Allah swt…amin…

  56. Miss_hujaN says:

    Al-fatihah ..

  57. Zaza Muhammad says:

    Takziah buat family terutama isteri dan ank dia yg masih kecil. Semoga tabah dgn ujian Allah ini..Al-Fatihah

  58. Wan Perlis says:

    pergi akan kembali

  59. hambaMu says:

    Al-Fatihah… & takziah buat isteri, anak, mak ayah & family arwah… baru pukul 4 petang tadi tgk GAH 1 kat tv2 – LIVE arwah dgn Nana… nampak arwah happy je.. maknanya on the way back to negeri 9 terus from RTM la eksiden tu… tekejut, kan… terus teringat MATI… ajal maut sesungguhnya hak DIA… istighfar lah kita banyak2…

  60. Raffix Alias says:

    salam. baru je Allahyarham Din Beramboi meninggalkan kita, skrg da khilangan lg sorg artis yg ak minati zaman muda dulu2….Al-Fatihah buat arwah…. mcm musim artis mninggal plak skrg ni, risau ak…..

    • hambaMu says:

      jangan la nak risau kan artis2 tu… yg patut kita lebih risau diri kita sendiri… dah cukup ke bekalan kita… artis2 tu pun patut risaukan yg sama… in short.. semua kita ni sbg hambaNya patut ingat MATI…. wallahualam…

  61. mieza_eka says:

    takziah wat kuarga arwah. smoga rohnya dicucuri rahmat oleh-Nya. Al-fatihah…

  62. ayu says:

    takziah buat family arwah….
    ALFATIHAH..

  63. whatever says:

    ajal tidak mengenal usia..

  64. ell says:

    innalillah.. takziah utk keluarga arwah.

  65. freakly46 says:

    al-fatihah….aku bru nyanyi lgu mengusung rindu ptg tdi…
    sdih gla…

  66. Joyah says:

    Al-fatihah…

    .. pengarah dah..
    .. penyanyi nasyid pun dah..
    .. penyanyi muda pun dah…
    .. pelawak pun dah..
    .. pelakon pun dah ..
    .. kita??… Moga Allah tempatkan mereka2 di kalangan insan yang direhai.. amin..

  67. azryn says:

    xpercaya bila adik sms tanya betul ke achik meninggal? sbb ptg td baru jer tgk dia kat tv1 ngan siti nurdiana. jgn tidur lg minggu nie pon ada arwah dgn siti nurdiana gak kan?

    Moga oh arwah dicucuri rahmatNya. Al-Fatihah.

  68. Insan says:

    Takziah buat keluarga.ini sbgi perigtan buat kta smua trutme dkalgn artis.bertaubtla smntre hyt dan nyawa msh ada.kta tdk tahu bla dtgnya ajal..jgnla nti kta tdak smpt btaubt bila nyawa diambil.insaflah insan2 y brknaan.

  69. Insan says:

    Takziah buat keluarga arwah.ini sbgi perigtan buat kta smua trutme dkalgn artis.bertaubtla smntre hyt dan nyawa msh ada.kta tdk tahu bla dtgnya ajal..jgnla nti kta tdak smpt btaubt bila nyawa diambil.insaflah insan2 y brknaan.

  70. cikgu eza.. says:

    takziah pd keluarga arwah..al fatihah..

    • ariza says:

      tak sngka achik prgi dgn cpat…iza ada koleksi lagu2 achik tau.. . . .kpada keluarga achik jgn bersedih mri kta doa kan kesejahteraan achik. . . . . . . .

  71. maria says:

    siannyer kt bini die…dh lah dlu anak meninggal..den skng suami pulak…..besarnyer dugaan..harap isteri Achik tabah menerima dugaan dari Allah…al-fatihah~~

  72. vios_vaio says:

    Terkejut…
    Innalillahwainalillahirojiun
    Takziah…
    Al-fatihah,
    semoga roh achik spin ditempatkan di kalangan mereka yang beriman…
    Selamat jalan Achik Spin, semoga semuanya dipermudahkan..amin Ya Rabb..

  73. Erica_Rosalinda says:

    terkejut dengan pemergian Allahyarham Din Beramboi
    pun belum usai rasanya…
    kita sekali lagi dikejutkan
    dengan kehilangan penyanyi muda Allahyarham Achik Spin

    kita semua milikNya…
    tanpa mengira siapa diri kita
    pasti akan kembali kepadaNya…

    al-fatihah…

  74. betty says:

    ajal d maut di tangan Allah s.w.t…

  75. CEMPAKA says:

    salam..sy pun ade ptg td..tk sgka plak acik spin yg accdent td..rsenyer bwk lju tak pun terlelap pmandu tu..ajal mcm mn pun ttp jdi..al-fatihah kpd Abdillah Murad Md. Shari..

  76. adamiza79 says:

    alfatihah utk achik….
    m very9x when i heard bout..
    i’m one his fan…die hard fan i think…
    really2 can’t accept dis news…hope all dis was a bad dream..but who m i to deny ALLAH destiny……..
    may ALLAH bless him n he rest in peace there….
    really99x gonna miss u…..
    the 1 n only….[email protected] murad md.shari….
    i dont think i can hear any of ur song after dis…dis really gave big impact 2 me…huhuhu…..
    ALLAHUAKBAR………..

  77. haziq says:

    Semoga roh arwah dicucuri rahmat…Al-Fatihah…

  78. danny orange says:

    aku memang terkejut dengar berita ni tadi…
    al-fatihah~~~

  79. Zaza gabor says:

    Aduhai dia dah pergi

  80. Zaza gabor says:

    Ngeri sungguh kemalangan tu. Acik tesepit dan gagal keluar waktu kenderaan meletup dan tebakar. Dia mati di tempat kejadian

  81. saya sedey says:

    zaza gabor…
    u jangan nak mereka2 cerita………..
    ARWAH TAK TERBAKAR…..
    ARWAH TERCAMPAK KELUAR………
    MAYAT DIA ADA TERBARING DALAM VIDIO……..

    • Kak Su says:

      Yalah zaza gabor ni…klu tak tau ape2 atau tak menyeksikan sendiri kejadian, jan memandai buat cerita…tak baik tau..dlm BH ada org sempat menarik keluar arwah dan sepupunya..

      • [email protected] says:

        sepupu dia ker kawan baik dia

  82. Kak Su says:

    Nak tulis menyaksikan dah jadi menyeksikan plk..

  83. brie says:

    takziah kepada keluarga arwah.. smoge Rohnya dicucuri rahmatNYA.. Al-fatihah.

  84. Dila.13 says:

    Satu lagi pemergian tak dirancang..

    Takziah kepada keluarga arwah.. semoga roh arwah ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman di sisi-Nya. Al-fatihah…

    • BumbleBee says:

      ade ke pemergian yg dirancAng??

      sesungguhnya..semua ajal telah ditetapkan oleh Allah tidak sesaat lambat atau sesaat cepat…hanya bila,bagaimana,dimana yg dirahsiakan drpd kter…(kalo kter tahu bler kter akan pergi…bolehkah kter hidup seperti beser biler tarikh dan waktunyer tiba?)…

      takziah pada keluarga achik…al-fatihah

  85. Sheila n Biey n Erah says:

    Salam Takziah kepada keluarga arwah, semoga rohnya dicucuri rahmat..Al-fatihah..

  86. jue says:

    mlm td mmg banyak speculate kata arwah achik tersepit lah, kete terbakar lah..

    apa pun Al-fatihah utk arwah

  87. baizura says:

    takziah buat keluarga arwah…Semoga roh beliau dicucuri rahmat………..Alfatihah

  88. man taqwah says:

    diharap arwah acik sebelum neniggal dunia dia dah bertaubat tak minum arak dan berzina lebih-lebih lagi tidak tinggalkan sembayang lima waktu.sembayang kunci segalah-galahnya sebab kalau acik sembayang lima waktu dia akan terselamat seksa kubur. renungan buat artis di luarsana..bertaubatlah sebab ajal dimana-mana..ini dah lah tinggalkan sembayang subuh apatah lagi sembayang zohor dan selebihnya..minum arak lagi dan sempat lagi berzina..bertaubatlah.

    • princess_maya05 says:

      gaya cakap macam si achik ni minum arak je kamu ni.

      • mizz_rizd says:

        man taqwah, awak kenal personally dgn achik ni ker atau awak serkap jarang saje?? sape awak utk mengaibkan si mati???kita patut mendoakan yg baik2 saje atau sedekatkan al-fatihah kepada arwah.
        semoga Allah swt membalas perbuatan saudara ini. amin

    • BumbleBee says:

      renungan tu renungan jugak…tp tak baik mengaibkan…kter yg hidup doakanlah agar rohnya ditempatkan di kalangan yg beriman…siapalah kter nk mempersoalkan ibadat insan lain yg telah pergi. jahat atau baik seseorang itu semasa hayatnyer, biarlah dia dihisab di akhirat kelak…tiada ape yg mampu die buat lg melainkan hanya melalui doa2 dr kter yg masih hidup untuknya….

      hati2 dgn komen anda man taqwah… mmg bagus memberi iqtibar pd kter yg masih hidup…tp perlu ade etika. Jangan smpai x sengaje menyakiti pihak2 yg terlibat secara langsung atau tidak langsung dgn arwah…

      • id says:

        betul tu…kdg2 org kita nie salu silap utk memberikan iktibar sehingga mengaibkan n jd fitnah…sapelah kite utk menilai…hya Dia yg Berhak

        Al-Fatihah n takziyah utk keluarga Allahyarham Achik Spin…

    • mahanin says:

      Jdi manusia mulut jgn celupah sngt. Adakah awak dh mengenali diri mu yg sebenar-benarnya. Klau blm jgn nk
      menghakimi diri orng lain. Adakah keimananmu dah sngt
      menebal sehingga sanggup mengaibkan diri orng lain?
      Jgn kau ingt kau dah beriman dgn Allah kau tak akan di duga oleh Allah. Kdng2 orng yg alimlah yg selalu buat perkara yg terkutuk dlm diam.

    • mahanin says:

      Mulut jgn celupah sangat. keimanan pada diri kau tu dh menebal ke nak menghakimi diri orang lain. Jgn kau ingt
      kau dah beribah dengan Allah tanpa di duga olehnya keimanan kau dh kuat. Tolong sikit….

  89. torres says:

    takziah
    insaf..ya tuhan ampunkan dosaku

  90. ujang nilai says:

    takziah utk keluarga acik tabah menghadapi hidup ini

  91. are`in says:

    al fatihah

  92. are`in says:

    seorg lg artis pergi mngglkan kita…
    ct nordiana msti sedih sgt2

  93. are`in says:

    rabu ni…21hb 4 dlm program JGN TDO LG..kta pakat2 tgk..achik n ct nordiana d jmput sbgai artis undangn dlm progrm trsebut…hu3

  94. red_warriors says:

    mde or tue bkn lg alsn tuk mti skang……
    stu peringtan tuk semua….
    alfatihah…..

  95. Assalamualaikum

    Al-fatihah buat arwah.. semoga rohnya tenang di sana.. Aaamiiinn..

    Buat kite yang masih hidup ini, beringat-ingatlah…. jangan leka dalam solat… beramallah selagi masih jasad masih bernyawa… Kata-kata ini untuk peringatan kepada diriku dan anda semua..

    Renung-renungkanlah…

  96. shamil99 says:

    semoga dicucuri rahmat nya…………..amin

  97. Ruedi says:

    Innalillah.. baru semalam tgk kat TV2, then lepas tu.. dpt berita ni.. Kepada keluarga Achik Takziah untuk mereka.

  98. lolipop says:

    innalillah.. takziah kpd kluarga beliau..

  99. shazwan01 says:

    AL-fatihah

  100. along says:

    al-fatihah

  101. gurl says:

    takziah

  102. zack84 says:

    AL-Fatihah,,

  103. Wanida says:

    Al-fatihah..moga rohnya ditempatkan didalam golongan para solihin..Amin…

  104. laila says:

    takziah bt keluarga acik…..smoga kalian dpt menghadapinya dgn tabah…kami turut mrasa atas pemergiannya….Al-fatihah

  105. suzie says:

    takziah kpd keluarga achik,

  106. azmi says:

    smuga rohnya di tempatkan di sisi orang yang beriman.alfatihah…

  107. izakiEXPRO says:

    its a shock news but,,takziah for his family..

  108. orang biasa says:

    Ada je cerita2 yang tak betul untuk satu2 berita..dulu masa arwah din beramboi kata kena kencing tikus la…nak darah o la…agak2nya kenapa ada orang camtu ek? Alfatihah untuk arwah din dan achik…dua2 saya minat.

  109. nur fieqa says:

    al-fatihah untuk arwah..
    kt sbgai manusia perlu sentiasa bersedia untuk bertemu yang maha ESA..

  110. ayu queen says:

    al fatihah…fmly achik hrap2 byk brsbar la…smua nie ketentuan tuhan…takziah

  111. Piston Pecah says:

    takziah buat keluarga arwah..semoga roh arwah ditempatkan di kalangan orang yang beriman.

  112. nur cahaya says:

    al-fatihah

  113. mini says:

    achik meningal sebab pendarahan dalaman.bukan sebab dia tersepit ke ape.dia tercampak keluar dari kete.pandai2 je kata dia terbakar n tersepit.al fatihah kpd achik spin.semoga rohnya di tempatkan di kalangan org beriman dan di permudahkan perjalan achik di sana.amin.

    • anonymous says:

      xdela…mula2 bc kat dlm oh!artis semalam die kate arwah tersepit n terbakar…sbb tu ramai yg kate mcm tu….

  114. intan says:

    alfatihah………semoga arwah dtmpatkan dtmpat org yg briman

  115. ieyta says:

    takziah uat fmily achik
    sbar la menghdapi ujian
    al fatihah

  116. matahari... says:

    maha suci Allah.. Innalillahi wainna ilaihi rojiun.

  117. liya says:

    takziah buat kuarga achik mmg trkejut sgt ngn pemergian beliau.semoga Allah tempatkan beliau disisi owg yg beriman al-fatihah

  118. […] rasanya semua tue tak betul. Jadi jangan buat cerita-cerita mengarut. Tak elok tambah-tambah lagi Achik Spin dah meninggal dunia. Kita doakan semoga arwah ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Al […]

  119. [email protected] says:

    doa kan dia ditempatkan dengan orang2 yang beriman n disayangngi ALLAH….

    ramai artis malaysia menggal skarang ni…. dalam masa terdekat dah 3 orang

  120. beutiful lady says:

    al-fatihah buat acik spin dan takziah buat keluarganya .

  121. pening says:

    Da tiba ajalnya…hrp keluarganya tabah dgn ujian ini..dr Allah lkita dtg & kpdNya jua kita akan d kembalikan..Al-fatihah…

  122. sha-na.szied says:

    ya ALLAH jiran aku dah meninggal x dpt aku nk tgk die buat kali terakhir..
    sebaik haaritu dtg raye kt umah die
    alfatihah.. moge rohnya di rahmati Allah
    sedih sgt.. aku dah lah jauh blja.. xdpt tgk die..
    takziah buat keluarga achik, dan mak nab..

  123. dyka says:

    ish..tak sngke btol..
    klau xsilap JTL(Jangan Tidur Lagi) TV3,minggu ni dia n nana jadi guest artist utk program tuh..
    al-fatihah.Semoga dia ditempatkn dengan org2 yg beriman..

  124. dyla says:

    al-fatihah..smoge roh nya d cucuri rahmat..

  125. jojo says:

    alfatihah..semoga ditempatkan dikalangan org2 yg beriman.selamat jln saudara seagamaku..semoga tenang engkau disana..

  126. e-one says:

    slalu gk nyanyi lgu die time karoke..al-fatihah…

  127. EZON says:

    ALFATIHAH

  128. Erra says:

    Pada man taqwah..kalau nak ckp org awak 2 betul2 dah bertaqwa ke? Tentang dosa pahala arwah 2 kita x payah sibuk biar allah yg tentukan…..
    takziah buat keluarga Achik Spin

  129. siti says:

    sangat2 terkejut sy…
    takziah buat kluarga arwah..
    semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang soleh…amin…
    al-fatihah…

  130. mario says:

    Al-fatihah untuk arwah

  131. nana says:

    takziah..smoga arwah ditemptkan di kalangan org2 yg beriman..amin…sedihnyer.=(

  132. princessbutterfly says:

    sy mmg minat kat arwah…. terkejut bila dgr berita ni…
    salam takziah buat kluarga arwah…

  133. comel says:

    sempat kapan dibukakan tang muka dier mlm tdi aku negok arwak meninggal muka dier nampk tenang je….seingat aku dulu arwah ms artis ponn kurang sgt ada gosssip panazzz mcm artis laen yg skg…..

  134. comel says:

    innalillah….
    smoga a rwah ditempatkan di kalangan org2 yg beriman…
    amin…………

  135. cili api says:

    baru je nengok live arwah achik kat hits 1, sabtu. ptgnya dgr dia dah meninggal.x sangka. kepada mereka yg masih hidup n para artis yg hanyut dlm duniawi yg penuh glemer n maksiat, semoga ini satu pengajaran. semoga x terlambat utk ke jalan benar. kita akan dijemput bila2 masa….

  136. aku says:

    lawa wife achik ni

  137. 'owg sarawak'' says:

    As’kum,..sye ucapkan takziah kpada ahli k’luarga ‘ALLAHYARHAM”Achik spin..
    AL-FATIHAH…

  138. Kesian Achik SPin……sedih aq……..Alfatihah je ah……semoga rohnya dicucuri rahmat…..oleh allah…AMIN

  139. iyda says:

    alfatihah untk allahyarham achik n takziah untk keluarga beliau….tkejut n sdey sgt ble dpt taw die mninggal dlm kmalangan….moga rohnya d cucuri rahmat dan d tempatkn dgn org2 yg briman…amin… T.T

  140. seman says:

    AL-FATIHAH buat achik n salam Takziah buat fmly die….

  141. mia shahira says:

    takziah untuk keluarga arwah…
    Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya…
    terkejut sgt2 masa dtg keje tadi budak2 pej bg tau berita sedih ini…. mlm td x tgk berita….
    sedih yang amat sgt…..
    AL-FATIHAH…..

  142. gals yg ikhlas.... says:

    rsa’a tk pUas lgi dEngar lgu alunan suara arwahhhhh achikkkkkkkkkkkkkk…….. i mizzzz yOuuuuuuu…..

  143. Salam takziah buat keluarga allahyarham Acik Spin semoga tabah menghadapi dugaan hidup ini.Hanya doa yang mampu kita berikan padanya agar rohnya tenang di sana.Buat isteri allahyarham didiklah anak2mu sebaik2nya walawpun sendirian kerana hanya padamulah tempat mereka bergantung sekarang.

  144. Ayu_90 says:

    Takziah bt keluarga achik…mcm x percaya j…baru tgk achik menghoskn rncngn Hits1…Masyallah,allah 2 maha kuasa..kita x taw bila ajal akn dtg mngjemput kita…entah ai nie…atau sekejap lg kot…kita pun x tau…

    • Zaza Muhammad says:

      mlm esok, siaran rakaman Jgn Tidur Lagi… tp xnmpk dah promo sehari dua ni, tatau aaa TV3 jadi siar ke tak…. maybe postponed kot, aku wase itulah sebaik2nye sbb cian kat family dia.. frankly aku ni bkn peminat dia, tp tatau aaa smpi menitis air mata tgk melodi kemarin mase wartawan interbiu isteri dia.. maybe aku pun seorg isteri, terasa aaaaa

  145. osman1995 says:

    al-fatihah buat achik yg sudak pergi meninggalkan kita

  146. Lisa Wan says:

    baru 2 hari yang lepas lisa menonton filem Acik (Demi) dan serasanya baru semalam juga menonton Acik bersama Nana dlm konsert SOLO (Singapura)… inilah dinamakan, ajal maut di tangan Tuhan, tidak ada sesiapa pun yg boleh tahu di mana dan bila hari terakhir mereka menghembuskan nafas mereka yang terakhir…
    Al-Fatihah buat buat Allahyarham saudara Acik, semoga Allah s.w.t mencucuri rahmat ke atas rohnya dan ditempatkan di antara org2 yg beriman disisiNya.. Amin…

  147. batang pelir says:

    simpati ngan kuarga arwah…arap bsbr ye…

  148. eillynz says:

    takziah ngan kluarga achik…smoga tabah menghadapi dugaan…al fatihah……..smoga rohnya dtmptkn dgn org2 yg beriman

  149. Shiela says:

    Rase mcm tk percaye arwah dh takde lagi…nk sebut perkataan arwah pun rase mcm tk mampu….kalau dh kite ni pn rase mcm tk percaye…apetah lg family arwah…especially mak,isteri dan anak arwah yg masih kecik tu…kak tasha,kuatkan hati..kami peminat arwah tetap support kak tasha..kalau boleh..kak tasha teruskanlah biz arwah yg dah ada tu…kalau boleh syarikat rakamn keluarknla album arwah yg terakhir tu cepat2…tkpun kompilasi ke…together dgn lagu br arwah.teringin sgt nk beli…samping tu dpt gk tolong fmily arwah hasil royalti album kan…maxis.digi,celcom tu cpt2la keluarkan caller ringtone arwah yg terbaru…hasil duit tu bleh tolong family arwah achik…sbb wife arwah pn tk keje kan…Kami akan sentiasa merinduimu….semoga arwah tenang di alam sana….Achik Spin dalam kenangan dn tetap segar dlm ingatan…

  150. aiedalatif says:

    aq smpai skrg pon xcaye acik da xde,,, aq mnt gler dgn dia tpi pe daya ajal dan maut dtgn tuhan,, brite ni btl2 mngejut,, takziah utk kluarga alhyrham,,, sya sbgai pmnt msih xpcye,, ni kn lak isteri dan kluarga yg slalu brada di smping nya,,
    alfatihah,,

  151. eryn says:

    tak sangka achik da pergi,,inalillah…

  152. takziah buat keluarga allahyarham achik spin di atas berita kemalangan yang berlaku…sy bukanlah peminat allahyarham tetapi setiap perkembangan nya saya mengikuti.saya masih x percaya dengan berita kemalangan tu tetapi sebagai hamba allah kita kena redha atas semua yang berlaku…setipa yang hidup pasti akan merasai mati..allesya harap keluarga allahyarham tabah atas apa yang berlaku… buat isteri kak tasha allesya harap akak tabah…dan kita semua marilah berdoa semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang orang yang beriman amin…..
    alfatihah….

  153. allesya says:

    sebagai hamba allah kita janganlah ucapkan perkataan x sangka kerana x ada yang mustahil boleh berlaku atas muka bumi nie…kita hanyalah pinjaman di atas muka bumi tuhan nie..kerana allah s.w.t kita dijadikan dan kerana allah s.w.t juga kita kembali….

  154. Nurain says:

    slm takziah kpd keluraga arwah
    al-fatihah

  155. Carol says:

    tak sangka….terkejut jugak…sebab arwah ni masih muda…..ajal dan maut di tangah Tuhan….kita kehilangan seorang lagi artis yang berbakat besar dari segi suara….Takziah buat keluarga Arwah Achik….semoga tabah menghadapi dugaan dab ujian-Nya…..

  156. brokoli says:

    napa tv3 tanak tayang JTL masa achik n nana jd tetamu jemputan tu malam ni??? ape sebab nyer yerk?

  157. briana says:

    kne hormat kluarga arwah…coz kbur masih lagi merah..mybe tv3 postpone jew kot…

  158. doreena says:

    sy ingin m’gucapkn takziah kp klga achik…sy xsngka achik meninggal dunia…i’m very sad la n klga achik..mybe da ajal dia…kp nana bnyk2 la bsbr…

  159. brokoli says:

    aah kan… bayangkan bila isteri arwah dan family die tgk rakaman JTL tu, misti tersgt sedih… Aku pun klu tgk rakaman tu, comform menanges.. Takziah…

  160. june says:

    peringatan pada semua.innalillah

  161. saimah nie says:

    Inalilahiwainilaihirojiun…al fatihah
    takzizh buat semua keluarga arwah…

  162. zar_ieya... says:

    takziah arh….

  163. nabila says:

    takziah buat keluarga acik……….

  164. babyana says:

    semoga roh arwah dicucuri rahmat

  165. naruto says:

    takziah

  166. altyra says:

    Takziah saya ucapkan kepada keluarga Allahyarham Achik Spin, semoga rohnya ditempatkan di golongan orang y beriman,Alfatihah.

  167. torres9 says:

    hu……sya….turut….bersimpati….dgan…permergian arwa……sya…minat…..spin…..sejak….dari….kecil……hu……..takziah….kpda…keluarga…..arwah…….al….fatiha

  168. faradiana says:

    al-fatiha untk arwah achik yunk mnnggl bwu2 ny…..sye pon trkjt mndngr berita yunk arwah achik mnnggl dunia…..

  169. eykin94 says:

    rndunye kt achik. . tp nk wt cmne. . smge rohnte tng dsne. . amin. .

  170. nor juliana says:

    tarikh achik mnggl pkwe lia jgk mnggl..tp jam 7

  171. BT8 says:

    Takziah pada kluarga arwah……Al-fatiha

  172. BT8 says:

    Lopeh ni mahmud pulak ganti arwah untuk spin………..

  173. nassier along says:

    al-fatihah,,semoga rohnya dicucuri rahmat

  174. imman'k says:

    Moga di terima di sisituhan yg maha esa n karya2x kami akan kenang…slamat tinggal penyanyi legendarisq…

  175. hamka,, says:

    inalilahiwainalilahi rojiun,,

  176. alibaba says:

    takziah buat keluarga arwah. sabarlah menempuh dugaan Allah.apa yang berlaku ada hikmatnya.ingatlah setiap yg hidup akan mati jua.Kita yg masih hidup ini harus ingat….dunia ini hanyalah sementara. insaflah sebelum terlambat.malikat maut datang menjemput kita tidak akan kurang sesaat atau lebih sesaat………subahanallah..

  177. Fikri says:

    selama menumpuh di alam lain……………

  178. sasa says:

    takziah

  179. hazilah says:

    takziah buat family achik spin dan al-fatihah buat arwah.

  180. hazilah says:

    takziah buat family achik spin dan buat arwah

  181. Ayuni says:

    Innalillh hiwainnailaihirajiun..takziah buat fmily achik..smga achik spin dicucuri rhmt dri-Nya..insyaallah

  182. dhony says:

    a””””aku tak tau nie,lamo saye nie dah pengemar acikh

  183. chaca says:

    ish xsgke arn aq bru jewk dok sni 4 bulan,,,,xtgk berite tbe acik da menggal…tkhziah wat keluarga beliau…

  184. nur ilyana says:

    al-fatiha….semoga achik di tempat kan di sisi nya…..ya allah…tempatkan lh anak adam ini..jikalau dia membuat dosa yang banyak..ampuni lh dosa beliau..amin robana fi dunia hasanah…sadaka wa uminkum..na umin kum…amin….

  185. Hey, Great website basically a heads up that I was getting instantly sent straight to the homepage if I viewed this internal web page; It looked like a web browser hi-jack or something, I’m not too absolutely certain but imagined you might be informed about it. Take care