Written by AbangNara | October 15th, 2012

Sekarang ini, Abby Abadi sibuk memberi ceramah di majlis-majlis agama. Pasti ada yang tertanya-tanya sama ada Abby akan berlakon kembali. Abang Nara yakin ramai peminat yang merindui lakonan mantap Abby Abadi. Persoalannya, adakah Abby Abadi akan berlakon semula selepas berhijrah?

abby abadi

Dan Abang Nara ada berita baik untuk anda semua. Abby Abadi mengakui yang dirinya masih sayang dan rindu pada dunia lakonan. Malah Abby berharap yang dia akan dapat berdakwah menerusi lakonannya sekiranya ada tawaran yang sesuai. Kata Abby kepada Sinar Harian:-

Secara jujurnya, saya rindu berlakon lagi. Saya masih sayangkan dunia lakonan dan teringin kembali berlakon seperti dahulu.Ramai beranggapan yang saya tidak akan berlakon lagi, malah ada yang meletakkan saya sebagai bekas pelakon. Walaupun imej saya sudah berubah, namun saya masih boleh berlakon dan berdakwah menerusi lakonan. Mungkin saya harus lebih selektif, tetapi jika ada yang benar-benar sesuai, saya tidak akan menolak.

Abang Nara rasa sekarang ini pun dah banyak watak dalam drama yang menampilkan ciri-ciri keislaman yang sejati. Mungkin Abby sesuai untuk memegang salah satu daripada watak itu. Apa pun kata orang, kalau ada rezeki, takkan ke mana. Semoga satu hari nanti Abby akan membuat comeback dalam dunia lakonan.

jubah

P.S: Cantik gila kan jubah pattern di atas? Takkan tengok je kot? Belilah satu untuk dipakai ketika Hari Raya Haji. Pasti anda akan kelihatan lebih awesome dan menawan. Klik di sini untuk membuat pembelian.

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

69 responses to Abby Abadi Ingin Berdakwah Menerusi Lakonan

  1. johnjeninz says:

    Bagusla camtu…harap jgn bagi kenyataan tunjuk pandai ye abby……kalo ko bagi lagi kenyataan yang membodohkan diri ko, aku lempang laju2…

    0

    0
    • i'm not a monster says:

      kalau nk berlakon balik, harap x pegang2 dgn lelaki yer, jaga diri anda sbg seorang perempuan muslimah.

      0

      0
      • Joyah Sport says:

        ok la tu.. itu pun kalau ada produser yg sudi nak ambil kamu berlakon.. produser skrg lebih utamakan seksi dr keseksaan

        0

        0
      • Anonymous says:

        pelik aku..bila time entry memey ramai yg back up abby..bila time entry abby, dia sendiri yg dikondem..MOTIF?semuanya DENGKI!

        0

        0
      • PERAMPAS! (DIA NAK RAMPAS NORMAN DARI MEMEY!)

        0

        0
      • Mat Kaypoh says:

        kita tunggu dan lihat sejauh mana dakwah abby dlm bidang lakonan.. :-)

        0

        0
      • alamak mak comby abby yg warak nk bertarbiah...habislh korang2...jaga2 yee... says:

        aihh kata seni ni melalaikn dn maksiat..tp nk jgk berlakon walaupn nk berdakwah dlm lakonan ya…tu namany dh ngindu sngatlh tu dn ketagihan tu tetap adakn…cakap tk serupa bikin tetap adakn..oh!!tk yee jgk..tk lain tk bukan tu nk tarbiah sekalilh tu..ah jaga2 ya semua mak comby abby dh mai..habislh korang semua yg berkenaan tu nk kena tarbiah gan ustazah abby abad 2020 ni yg kehausan nk bercaramah dn kehausan tk sabar2 lg nk berlakon semula watak alim ulamak yg warak nk basuh korang2 semua..dia dh sampai ooiii…gerun jgk oiiii..produk terbaru yg hangat nk tiba…ah amik kau..ah semoga cita2 mu tercapai yo abby..good luck ya mak comby abby..terus2kn niat anda tu eerk…supaya tk kempunan nnti yeek..caiyok..khe.. khee..khhee…

        0

        0
      • gi tarbiah norman KRU dengan Watie Elite dulu.

        0

        0
      • Anonymous says:

        Nak berlakun, penerbit dan pengarah mana nak ambil dia belakun? Nak berlakun tu bolih, tapi nak tayangkan di saluran mana. Dah bertudung kutuk kerajaan sana sini, penerbit dan pengarah mana nak ambill sebab drama/filem lakunan prlakun celupar kutuk kerajaan silap silap tak keluar tv pun melainkan stok lakunan org lain dah habis baru tayang drama lakunan prngutuk prngutuk ni….

        0

        0
    • Anonymous says:

      kalau tak blakon nak makan apa…ya dok?

      0

      0
    • Jo Jamban says:

      Abby Abadot oiii…ko ni mmg mcm badot la…Dh join PAS seumur idup takkan x tau BERLAKON TU HARAMMMMM!!!

      0

      0
      • ape ke bodoh yg tukang komen takde otak merapu mcm harammmmm!!!!! says:

        woi jo jamban,
        mULUT KO NI MMG MCM BAU JAMBAN TAK BASUH SETAHUN….

        KO NI MESTI ANTI PAS NI…
        ko mane tau berlakon tu HARAM???pak sedara nenek ko ke ajar???>>
        meh aku ceramah skit kat ko yg mmg sesuai nama jamban, mangkuk jamban busuk,
        hiburan tu tak salah, tak haram ponnnnnnnnn……
        , tp jgn sampai melalaikan diri dan melalaikan org yg tgok kita berlakon….bila dh berlakon , pastu tgl solat, abaikan solat, mengabaikan apa yg patut didahulukan dalam agama, itu yg jd HARAM, mangkuk jamban woi….!!!!!

        azwan ali pak sedara ko kirim salam persahabatan dgn ko..
        trima kas….
        babai….

        0

        0
      • can can says:

        orang yang betul2 faham agama takkan kecoh2 pasal agama..always stay calm..,
        kenal diri ni banyak lapisnya..si abby ni kuat sangat mencabut bulu kening dan bulu ketiak sebab tu jadi macam tu..sifat diri tu dah kurang that why kuat membetulkan orang..
        ibarat lereng bukit yang tak ada pokok seperti landslide..

        0

        0
    • Anonymous says:

      JohnJeninz..
      ko klo nk lempang laju2 c abby ni jgn lupe ajak aku skaley…

      0

      0
    • Anonymous says:

      Eh? Sebelum tu dia ckp tak bole cari mkn dgn kerajaan sekarang…sekarang rindu plak nk berlakon… Ooo tunggu tukar kerajaan baru nk berlakon kutt

      0

      0
  2. Anonymous says:

    aku 1st ke??

    0

    0
  3. kamariah says:

    br btl caranya kak abby…ibarat menarik rambut dlm tepung, rambut x putus tepung tidak berselerak…

    0

    0
  4. kambing says:

    ala yang betul nya abby dah tak laku…..tu yang pi ceramah merata tu sebab x punca pendapatan….sama la dgn hairie othman dgn yattt tu…tapi jgn la lupa diri sampai cakap org agama pun lawan…kalau niat ikhlas ALHAMDULILLAH…TAPI KALAU SEBALIKNYA.. hampeh

    0

    0
  5. kambing says:

    ala yang betulnya abby dah tak laku!!!! tu yang ceramah merata-rata tu sebb xdak punca pendapatan… pastu tunjuk pandai plak tu…. pirrah…
    P?S sama la dgn hairie tu… dah tak laku pastu masuk politik….atas dasar kesedaran konon…kalau ikhlas ALHAMDULILLAH kalau x HAMPEH

    0

    0
    • roxannacash says:

      Jgn suka pandang negatif sangat dgn org tak baik Cik Kambing….mbek

      0

      0
    • Raja minah jambu 24jam mengadap computer merah biru sama aje original says:

      kalau betol nk buat ceramah sana sini ikot macm wahida selubong baru di kate kan betol2 punye nk hijrah tol tak….dia nk berlakon pesal !! betol ke tk betol si abby ni ….dulu cakap macm2 …..jangan eksen alim lah macm si yatt tu hipokrit yg suka kondem program TV huh !!!!!!

      0

      0
  6. anna says:

    neeeeeeeeeeeexxxxxxxxxxxxxxxxxxxttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    myampah….hakhakhak…

    0

    0
  7. nana says:

    Oo..cara islam ehh..bagus larr..norman kawen dgn memey,so xyah gusar,sbb norman pun ikut ajaran islam..
    Dah la,jgn buat kecoh boleh x..just keep quite maam!!

    0

    0
  8. Anonymous says:

    Alhamdulillah syukur… Semoga kak abby berjaya dlm bidang ape pun … Amin..

    0

    0
  9. Kepologi says:

    sebnarnya memg dia gila sgt nk berlakon tpi x ada org nk ambil dia berlakon…tunjuk simpati la tu…

    0

    0
  10. Anonymous says:

    kalu betul nak jadi muslimah.. takkan ade dlm hati tu utk berlakon.. sesungguhnye aurat sorang wanita itu bukan hanya pada rambut tapi juga suara… make up2 pun tak boleh tau.. dosa.. kite boleh menghias diri depan suami je.. ade paham??

    0

    0
    • double_D says:

      Kalau dah suara tu aurat maknanya tak boleh la nak bercakap…tak boleh la nak mengaji, masuk pertandingan tilawah semua. Cakap tu biar la berasas. Suara tu dikatakan aurat kalau bercakap dlm nada yg menggoda dan boleh membuatkan nafsu seorang lelaki bergelora.

      0

      0
      • hari dh larut mlm..dtg jengok2 je.. says:

        Ah betul apa yg kau cakap tu double_D..aku mmg dh fikir sama mcm kau bila ada orng cakap2 mcm orng diatas kau tu..mmglh dia cakap tk fikir2 ke dlu..apalh kn..tk guna akal fikiran betul2 ah..jgn marah ah cek ke cik ke tah apa2 ke tu anonynny ee…sorry ya..

        0

        0
      • Anonymous says:

        sayang dan rindu nak berlakon?? jd ustazah jela.. senang nak berdakwah… tak perlu berlakon pun leh berdakwah jgk kan…ape la yg best sgt jd pelakon tu? nak keja glamour ke..

        0

        0
  11. ila says:

    ~>>setiap individu berubah ada sebabnya… kalo perubahan yg positive – kita sokong!… kalo perubahan utk rase diri dia hebat – kita sindir!… kalo perubahan dia menyusahkan org lain – kita sound!… n kalo perubahannya membuka mata kita semua – kita bersyukurlah sgt!… ;-)

    0

    0
  12. killerbong says:

    Bagus lah tuh. Lepas ih sibuk lah ngan keja dan x perlulah meroyan di pentas politik

    0

    0
  13. mawar says:

    x berani nak komen ……..tepuk dada tanya iman..

    0

    0
  14. sayang salmah says:

    nak berlakon blh tp jgn jual name parti politik tertentu..konpem aku tutup tv terus!!

    0

    0
  15. aex says:

    udoh2la abby oiii…..ko kan da jd ustazah…wat ape lg nk susah2 berlakon…
    xkan da ludah nk jilat balik kot??? itu malu letak mane??? dhahahahhaa

    0

    0
  16. tot says:

    abby…dulu ko cakap selagi PAS tak menang ko tak boleh buat keje dalam bidang ni…ko kene la tunggu PAS menang baru belakon balik…chait…cakap mcm ape

    0

    0
    • Raja minah jambu 24jam mengadap computer merah biru sama aje original says:

      kenape pulak nk tunggu sampai PAS menang ????????? PAS ke yg pas kan dia berlakon nanti ?

      0

      0
      • tot says:

        kan die cakap selagi kemenangan tak berpihak pada parti die, tak boleh nak berdakwah dalam lakunan.cit po dah

        0

        0
  17. farra says:

    haiii…abby²..
    pas belakon nt bolela wt ceramah..
    bgtau kt smua org abby sorg jer yg solat..
    krew..producer dan pelakon lain smua xsolat..!

    0

    0
  18. Legend says:

    Lepas PRU nanti panggilan ceramah habis, pastu Abby Abadi akan jadi macam Raja Emma bukak tudung dan berlakon balik…tak caya tengok lah, artis bukan boleh percaya sangat, berlakon jadi polis pun boleh apatah lagi berlakon jadi ustazah.

    0

    0
  19. Fan Abby says:

    eh? kata tu ari, industri seni ni berdosa? aih? macam mana ni ustazah?

    0

    0
    • Raja minah jambu 24jam mengadap computer merah biru sama aje original says:

      eh minah jambu kan dh cakap kelmarin si abby ni dia eksen bagos je tapi habok pon tkdak !!!! ape2 pon fasha sandha jugak yg bagos dia tk hipokritttttt lov u fashaaaaaa….

      0

      0
  20. bulan purnama says:

    abby abadi ni bodoh ke ape????kau ckp mcm alim sgt nk bedakwah dlm lakonan konon…nk pilih watak yg baik la….tp kau nk tayang muka kau satu malaysia….kau ckp je la kau xde duit nk mkn….trpaksa berlakon….kalau aku jdi pengarah xamik prmpuan HIPOKRIT mcm ni…….artis lain pakai tudung xde nk buat kontroversi konon2 baik,suci mcm xpernah buat dosa….

    0

    0
    • Raja minah jambu 24jam mengadap computer merah biru sama aje original says:

      dia ni eksen pandai hipokrit lagi nyampah betol lah ! dudok diam2 kt rumah kn bagos ! ada hati pulak nk berlakon lagi …..cuba kalau dh bertudong tu buat amal ibadat ada jugak faedah nye ni tak nk berlakon lagi pulak tu !!!!!! eeeeeeeeeeeeeeeee ape nk jadi ngan abby ni …..nanti bila dh di ambek berlakon pulak dia buat hal cakap pelakon ni tk betol pelakon tu tk betol dia kondem pelakon lain eeeeeeeeeeeeeeee tk payah lah ambek dia berlakon …..nanti > PROBLEM ….<

      0

      0
  21. Assalamualaikum says:

    …Dalam nk berdakwah tu, fizikal ciptaanNya jgn diubah. Kening jgn di pantis.

    0

    0
  22. Raja minah jambu 24jam mengadap computer merah biru sama aje original says:

    elehhhhhhh tk payah lah nk berlakon lagi abby …nk berdakwah melalui lakonan kononnnnnnnn huh ! ape kau ingat si pengarah tu norman hakim bekas suami kau !! kau kawin n dudok diam2 la kt rumah tk payah lah nk berlakon berlakon lagiiiiiiii buang masa aje huh !! kalau jambu takpe !

    0

    0
  23. memeh says:

    alahai…xyah berlakon la abby oii..ko berlakon pun bukannye best pun! p la tangkap’ sorang tok guru ka pak aji ka..kawen!! & xyah le ko terhegeh2 bebaik dgn bekas laki ko n sememeh tuh. buat malu jer. nampak sgt ko tu desperate!

    0

    0
  24. arbaiyah suhaiza says:

    ak stat geram gn dy ni ble dy da mle kondem org sna sni br pki tdung 23 bln…
    ak plik jgk npe dy x cramah kwn baik elite dy tu pki bju xckup kain party sne sni …
    ke ko tkot ptus kwn abby….
    da tu ko seret nme parti politik plak utk brdkwah….then prtikaikn ustat2 yg da expert ilmu agama…eeee rimas tw ak nengok abby..lg sorg c yatt tu…hmm…

    0

    0
  25. silent je says:

    when it comes to ‘dakwah’..it is better if you just do it silently.why do you need to make such a fuss over that?macam minta puji pula tau.diam-diam saja la :)

    0

    0
  26. kambing says:

    pesanan buat abby, yatt atau mana2 artis yang nak berhijrah…jgn anggap pakai tudung tu mcm satu benda yang boleh diagungkan sampai naik riak diri. tutup aurat adalah wajib dan untuk memupuk kesederhanaan dalam diri…orang pakai tudung dari kecik pun tak eksyen pun…. jgn riak dan expose sgt.. kamu tu patut jd role model kpd masyarakat..

    0

    0
  27. Anonymous says:

    ibarat mak ketam yg mengajar anak ketam berjalan betul.. huhuhu… mak ketam pun jalan tak betul.. hehehe…. layan kan je la..

    0

    0
  28. […] 55 responses to Abby Abadi Ingin Berdakwah Menerusi Lakonan […]

    0

    0
  29. […] 55 responses to Abby Abadi Ingin Berdakwah Menerusi Lakonan […]

    0

    0
  30. Anonymous says:

    Jaga kening tu…

    0

    0
  31. […] 60 responses to Abby Abadi Ingin Berdakwah Menerusi Lakonan […]

    0

    0
  32. […] 60 responses to Abby Abadi Ingin Berdakwah Menerusi Lakonan […]

    0

    0
  33. […] 60 responses to Abby Abadi Ingin Berdakwah Menerusi Lakonan […]

    0

    0
  34. […] 60 responses to Abby Abadi Ingin Berdakwah Menerusi Lakonan […]

    0

    0
  35. […] 60 responses to Abby Abadi Ingin Berdakwah Menerusi Lakonan […]

    0

    0
  36. abby aku tak peduli pe pun yang ko nak buat, yg penting ko jangan malukan org pas…! paham…?! cakap tak serupa bikin! cakap berbelit-belit! semua ko nak…?! nak ceramah agama lah konon, belakon pun nak jugak. itu semua aku tak kisah yg penting ko toksahlah nak berpolitik, malukan org pas je….!

    0

    0
  37. can can says:

    dah kalau kuat mencabut bulu macam tu jadinye…
    dah longgar …sebab tu jadi kurang

    0

    0
  38. […] Abby Abadi Ingin Berdakwah Menerusi Lakonan (68) […]

    0

    0