Written by AbangNara | June 26th, 2012

Diana Amir telah pun selamat menunaikan umrah selama 11 hari yang berakhir 19 Jun baru-baru ini. Daripada status yang diupdate menerusi Facebook Diana Amir, umrah tersebut berjalan dengan lancar. Paling menggembirakan sudah tentu apabila Diana Amir dapat mencium Hajarul Aswad.

gambar diana amir umrah

Lagi 7 keping gambar Diana Amir menunaikan umrah dengan membaca entri ini sepenuhnya.

gambar diana amir umrah
gambar diana amir umrah
gambar diana amir umrah
gambar diana amir umrah
gambar diana amir umrah
gambar diana amir umrah
gambar diana amir umrah

57 responses to (8 GAMBAR)Diana Amir Tunaikan Umrah Baru-Baru Ini

  1. zura says:

    cantikkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    0

    0
  2. cik joyah says:

    alhamdulillah~ moga dpt menjadi contoh buat mereka2 yang lain…

    0

    0
  3. miss s says:

    Masyallah..cantik diana amir.. suka tengok gambar yang last sekali…

    0

    0
  4. anonymous says:

    ALHAMDULILLAH…mari jadikan contoh..berubah ke arah kebaikan..
    SUBHANALLAH..indahnya ciptaan ALLAH..

    0

    0
  5. moks says:

    sejuk hati, moga kita semua diberkati.. amin.. amin…

    0

    0
  6. TQA says:

    Tahniah…perubahan ke arah kebaikan…Alhamdulillah~ =) gembira sgt2 utk kamu diana ;)

    0

    0
  7. farah akma says:

    Ya Allah…cantiknye die..smoge trus kekal smpai bile2..amin! :)

    0

    0
  8. nenetBurberry says:

    diana tak pakai mekap lagi cantik…bersih jer muka dia…
    sekali tengok mcm wajah nora danish laa pulak…

    0

    0
  9. aku.. says:

    oh diana amir~
    anda sgt cantek!

    0

    0
  10. Ros Putih.. says:

    artis y berhijab y sy suka n sejuk jer mata bila memandangnya ialah diana n irma…begitu ketara perbezaanya semasa dia blum bertudung n selepas dia bertudung..

    0

    0
    • hamba ALLAH says:

      betul,benar menutup aurat & bertudung lengkap dgn pakaian yg mengmbarkan muslimah sebenar..Alhamdulillah

      0

      0
    • comei says:

      tambah lagi sorang, farah af. sejuk je hati tgk derang ni.dlm hati, sentiasa doa mereka dpt jodoh yg tbaik n kekal begini selamanya

      0

      0
      • AKU says:

        farah AF masih kena memperbaiki dari segi pakaian..sekarang ni masih pakai seluar ketat nampak bentuk punggung baju singkat…mari berdoa agar beliau akan berubah lebih baik…

        0

        0
  11. amnr says:

    Subhanallah cantiknya kamu..
    Teringin nk pkai niqab cam pic last 2..
    moga2 Allah permudahkan semuanya tuk sy..
    aminnn

    0

    0
  12. Lisa says:

    Alhamdulillah….. sejuk mata memandang… semoga lepas nih xdalah lagi gambar2 ala2 kemban, nampak lurah dendam kerrr, undies kerr yerrr…

    0

    0
  13. Sshh says:

    dulu saya x berapa suka diana..tpi semenjak dia berhijab hati saya jadi suka dgn dia..

    0

    0
  14. Bini zed zaidi says:

    Alhamdulillah. Sejuk mata memandang.

    0

    0
  15. Tepung Pelita says:

    Anak muda yg bek tok d jdikan cntoh..keikhlasan hati tpncar d wajahnye..siyess cntik dier nie..Ya Tuhan,Kau berikanlah hidayah dan petunjuk pada mereka yg telah sesat Ya Allah..amin..

    0

    0
  16. annisa says:

    Alhamdulillah syukur pada Ilahi atas kurniaNya terpilih antara hamba2Nya yang dapat menunaikan umrah.

    0

    0
  17. luli says:

    wei, yang pakai purdah tu bukan norish karman ker????

    0

    0
    • Peguam Syarie says:

      yg pakai purdah itu diana amir la sayang.. norish karman masa ni sedang menyusukan anak di rumahhhhhhhhhhhhhhhhhh…

      0

      0
  18. lele says:

    wei, yang pakai purdah tu bukan norish karman ke????

    0

    0
  19. Lobam says:

    Syukur Alhamdulillah..

    0

    0
  20. NurMikaylaZainal says:

    cantik Diana Amir bila pakai tudung… Sweet sangat.Semoga penghijrahan ini berkekalan sampai akhir nanti. Gud Luck!!!

    0

    0
  21. MMAS says:

    Naluri kita semua suka benda yang baik-baik. Alhamdulillah.
    Entri macam ni so kuranglah ‘debat tak bermanfaat’ macam di entri panas yang lain :P

    0

    0
  22. fatin says:

    alhamdulillah..ni baru sebetulnya menutup aurat <3

    0

    0
  23. meeradriana says:

    really adore this girl..
    ini baru betul² berhijrah ke arah kebaikan..
    muka dia bseri.. :))

    0

    0
  24. jibonn says:

    alhamdulillah…

    0

    0
  25. aku says:

    apa kata abg nara remove segala gambar2 artis yang dulunya tidak bertudung kini sudah bertudung..rasanya macam tak patut la nak tunjukkan gambar2 mereka yang free hair,seksi..sedangkan mereka sekarang dah berubah..sekadar memberi pandangan sahaja :)

    0

    0
  26. Kurus says:

    ( just copy n paste to share, thanks)

    Kisah Ka’abah yang tidak ramai ketahui…
    ( Sedikit maklumat berkaitan Kaabah….)

    1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti paling stabil.

    2. Tekanan gravitinya tinggi, dan di situlah berpusatnya bunyi-bunyian yang membina yang tidak boleh didengar oleh telinga.

    3. tekanan graviti yang tinggi memberi kesan langsung kepada sistem imun badan untuk bertindak sebagai pertahanan daripada segala serangan penyakit.

    4. graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi=doa akan termakbul kerana di situ adalah tempat gema atau ruang dan masa serentak.

    5. Apa yang diniatkan di hati adalah gema yang tidak boleh didengar tetapi boleh dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah.

    6. Gelombang radio tidak boleh mengesan kedudukan Kaabah.

    7. Malah teknologi satelit pun tidak boleh meneropong apa yang ada di dalam Kaabah. Frekuensi radio tidak mungkin dapat membaca apa-apa yang ada di dalam Kaabah kerana tekanan graviti yang tinggi.

    8. Tempat yang paling tinggi tekanan gravitinya, mempunyai kandungan garam dan aliran anak sungai di bawah tanah yang banyak. Sebab itu lah jika bersembahyang di Masjidilharam walaupun di tempat yang terbuka tanpa bumbung masih terasa sejuk.

    9. Kaabah bukan sekadar bangunan hitam empat persegi tetapi satu tempat yang ajaib kerana di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme sifar dan tempat yang paling dirahmati.

    10. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang dan menghasilkan sel darah.

    11. Pergerakan mengelilingi Kaabah arah lawan jam memberikan tenaga hayat secara semula jadi daripada alam semesta. semua yang ada di alam ini bergerak mengikut lawan jam, Allah telah tentukan hukumnya begitu.

    12. Peredaran darah atau apa saja di dalam tubuh manusia mengikut lawan jam. Justeru dengan mengelilingi Ka abah mengikut lawan jam, bermakna peredaran darah di dalam badan meningkat dan sudah tentunya akan menambahkan tenaga. Sebab itulah orang yang berada di Mekah sentiasa bertenaga, sihat dan panjang umur.

    13. Manakala bilangan tujuh itu adalah simbolik kepada tidak terhingga banyaknya. Angka tujuh itu membawa maksud tidak terhad atau terlalu banyak. Dengan melakukan tujuh kali pusingan sebenarnya kita mendapat ibadat yang tidak terhad jumlahnya.

    14. Larangan memakai topi, songkok atau menutup kepala kerana rambut dan bulu roma(lelaki) adalah ibarat antena untuk menerima gelombang yang baik yang dipancarkan terus dari Kaabah. Sebab itu lah selepas melakukan haji kita seperti dilahirkan semula sebagai manusia baru kerana segala yang buruk telah ditarik keluar dan digantikan dengan nur atau cahaya yang baru.

    15. Selepas selesai semua itu baru lah bercukur atau tahalul. Tujuannya untuk melepaskan diri daripada pantang larang dalam ihram. Namun rahsia di sebaliknya adalah untuk membersihkan antena atau reseptor kita dari segala kekotoran supaya hanya gelombang yang baik saja akan diterima oleh tubuh.

    Sesungguhnya hanya Allah Yang Maha Mengetahui

    0

    0
  27. thanks says:

    when u choose to hijrah, all ur past errors will be erased. beautiful isnt it

    0

    0
  28. sue says:

    dulu masa diana amir ni xpkai tudung xminat dia langsung sekarang manis je dia. tertunggu lakonan dia. seronok tengok dia.. alhamdulillah..

    0

    0
  29. yona says:

    syukur sgt da jejak tanah suci, sesiapa x g lg ade kemampuan pgla mekah dl sblm tmpt2 lain di dunia yg fana ni wallahualam

    0

    0
  30. akak says:

    Hello kekawan sekelian….

    korang perasan tak ada yg dislike pada statement2 yang berunsurkan perubahan positf kearah keimanan…. kita x mahu tulis pengikut sape2 tp apa motif insan ni tidak suka akan kenyataan yang menyatakan keimanan yer… bersyukur ke hadrat Allah kita masih lagi boleh menafas meneruskan hidup ini,. Jangan ditarik balik kenikmatan yang Allah berikan….

    hisk… tak faham akak lah orang2 sekarang ni…..

    0

    0
    • bukan tu je kak. kata-kata makian yang tidak menunjukkan keindahan Islam juga dithumbs up bertubi-tubi seolah-olah pengunjung2 laman web ini mula hilang keimanan mereka tatkala turut mengumpat. bila dimarah balik, tahu pula sentap – katanya, tak boleh maki dgn kata mak dia, pantang orang Johor katanya. habis mak dia beranakkan dia, tak berhabis pantang ke dulu? lololololololjk.

      0

      0
  31. Raja minah jambu 24jam mengadap computer says:

    bagos lahhhhhh kalau tunaikn umrah semoga cepat dapat jodohhhhhhhh tk payah nk susah2 berlakonnnnnnn penatkn !!!! lebih2 lagi dh bertudong tk tau apeeeeee peranan nk kasi……tkan nk kasi peranan yg baik2 aje kn bosan pulak pengarah

    0

    0
  32. nemow says:

    aku pernah jumpa diana amir face to face, memang sangat lawa dia ni. :)

    0

    0